Dat hoef je mij niet te vertellen en tot nu zijn de voorwerpen die ik geprint heb, met de schuifmaat er bij, tussen de 0.1 en 0.3 mm nauwkeurig. Zo heel ver ben ik daar dus niet van verwijderd, en een beetje losse passing is niet erg, we hebben het hier niet over volledige millimeters er naast zitten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die batterijklepjes hebben een speling van 0.1 mm maximaal, die resolutie halen de huis tuin en keuken 3d printers nu nog niet eens dus of het klepje past niet, of zit er met een werppassing in en ziet er niet uit, nog afgezien van het kleurverschil wat je gaat krijgen.
Veel kunstofonderdelen zijn vaak ook zo ontworpen dat ze stevig zijn omdat ze gespuitgiet worden, als de ribben in die onderdelen als laagjes opgebouwd zijn zal de kopie uiterlijk wel een benadering van het product zijn, maar qau belastbaarheid kan het zijn dat die object veel minder stevig zijn dan het orgineel.
Ik ben een ontwerper en als er tussen de behuizing van je afstandbediening en het kapje een slingerende lijn ontstaat ziet dat er niet uit. Het streven moet gewoon ook een optisch kloppend product zijn, als het om de functionaliteit gaat kun je net zo goed die batterijen met een stuk ductape vastplakken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:29 schreef DeZwabber het volgende:
En kom op zeg, beetje fantasie, we zitten hier in de betafase. En persoonlijk zal het me een worst wezen welke kleur mijn afstandsbedieningklepje is als het er voor zorgt dat de batterijen er niet meer uitvallen.
Lang verhaal kort: niet zo zeuren
Ik ontwerp chocolaatjes.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:50 schreef DeZwabber het volgende:
Uit interesse, wat doe je voor werk? Ben zelf een industrieel product ontwerper in opleiding
Juist!quote:
Kostelijk!quote:Op woensdag 14 november 2012 01:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Juist!
en dit is awesome:
http://www.kurzweilai.net(...)oth-to-open-in-japan
Een miniatuurversie van jezelf laten printen
[ afbeelding ]
http://tweakers.net/nieuw(...)nb=2012-11-18&u=1500quote:Wetenschappers maken 'lopende bio-bot' met 3d-printer
Door Bauke Schievink, zondag 18 november 2012 14:41, views: 6.332
Met behulp van een 3d-printer zijn wetenschappers erin geslaagd om een biologische machine te maken die zelf kan lopen. De 7mm grote 'bio-bot' werkt met de puls van hartcellen die op een laagje polymeer zijn geplaatst. Het concept zou gebruikt kunnen worden voor screening van medicijnen.
De 3d-geprinte machine bestaat uit twee delen: een lange dunne laag hydrogel-polymeer wordt vooruit bewogen met behulp van de puls van hartcellen, die de wetenschappers opgekweekt hebben na deze cellen uit ratten te isoleren. Door het pulserende gedrag van de hartcellen wordt het geheel als een soort springveer vooruit bewogen.
Volgens de onderzoekers die de bio-bot hebben ontworpen kan een dergelijk concept voor verscheidene zaken worden ingezet. Zelf proberen zij in een vervolgonderzoek de biologische machine te laten reageren op de aanwezigheid van bepaalde chemicaliėn. Door te onderzoeken hoe de cellen reageren op de aanwezigheid van chemische stoffen zou een dergelijke bio-bot gebruikt kunnen worden voor het screenen van medicijnen, aldus de makers.
De wetenschappers, werkzaam aan de universiteit in Illinois, hebben een demonstratievideo van de bio-bot vrijgegeven. Daarin is te zien hoe de in 3d geprinte machine zich voortbeweegt op basis van hartpulsen
Die kosten gaan nog wel omlaag. De eerste inkjet en laserprinters kostten ook een vermogen.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:26 schreef rik_HS het volgende:
Bijzonder. Maar ik vrees dat het niet echt standaard zal worden, gezien de kosten kwa aanschaf printer en onderdelen.
http://www.dailymail.co.u(...)angerous-scenes.htmlquote:The secret behind James Bond's Aston Martin DB5: How Skyfall producers used 3D PRINTED cars to spare the priceless original
3D printing was used to create models a third of the size of the real thing
The replica mini-cars were used throughout the film, and blown up in a key scene
By Mark Prigg
James Bond's Aston Martin DB5 was put through a series of huge explosions and stunts during the filming of Skyfall, including one scene which saw the priceless vehicle explode in flames.
However, producers have revealed the secret behind the stunts - if they lost a car, they could simply print another.
Three replica cars, a third of the size of the real thing, were created using a large scale 3D printer.
The models double for the now priceless original vehicle from the 1960s in the film's action scenes.
The models were made by British firm Propshop Modelmakers Ltd, which specialise in the production of film props, and used Voxeljet to print the cars.
'Propshop commissioned us to build three plastic models of the Aston Martin DB5,' voxeljet CEO Dr. Ingo Ederer.
'We could have easily printed the legendary sports car in one piece at a scale of 1:3 using our high-end VX4000 printer, which can build moulds and models in dimensions of up to eight cubic metres.
'But the British model builders were pursuing a different approach.
Once assembled, the models were finished by hand, and were indistinguishable from the full sized versions, according the their makers
'To ensure that the Aston Martin was as true to detail as possible, and for the purpose of integrating numerous functions into the film models, they decided on an assembly consisting of a total of 18 individual components.
'The entire body is based on a steel frame, almost identical to how vehicles were assembled in the past,' said Ederer.
'In addition to the automotive industry, foundries, designers and artists, the film industry represents an entirely new customer base for voxeljet.
'3D printing is on the cusp of a great future in the film industry.
'The technology offers fantastic opportunities, since it is usually much faster, more precise and more economical than classic model construction,' says Ederer.
Zouden ouderwetse bouwpakketten zoals we die vroeger van revell kenden nog blijven bestaan, of gaat iedereen deze onderdeeltjes zelf printen.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:43 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik zou alleen nu geen aandelen kopen in modelbouwbedrijven...
Dat lijkt me wel een leuke toepassing hiervan eigenlijk, ik kan me herinneren dat die bouwpakketten altijd achterlijk duur waren, als dat dus je hobby is ben je denk ik goedkoper uit om zo'n printer te kopen en van internet schemaatjes te downloaden. Het waren immers meestal in malletjes gegoten repen plastic.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zouden ouderwetse bouwpakketten zoals we die vroeger van revell kenden nog blijven bestaan, of gaat iedereen deze onderdeeltjes zelf printen.
Scheepsschroeven worden al geprint door een bedrijf en zijn zelfs sterker dan hun ouderwetste variant omdat er geen lasnaden zijn. Ook rubber is geen probleem meer, je kan zelfs 'gradients' maken van rubber naar een ander materiaal dus je zou een wiel in principe inclusief velgen kunnen printen als 1 'ding', zonder bevestigingsnaden.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:43 schreef Kiyoaki het volgende:
Denk dat er nog wel een heel groot verschil zit tussen plastic onderdelen printen en het vervangen van een fabriek. Natuurlijk zullen er wel verbeteringen komen in het materiaal dat uitgeprint wordt, maar het printen van bijvoorbeeld een stalen motorblok of michelinband lijkt me onmogelijk.
Ik zou alleen nu geen aandelen kopen in modelbouwbedrijven...
Heb je daar wat info over?quote:Op donderdag 22 november 2012 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Scheepsschroeven worden al geprint door een bedrijf en zijn zelfs sterker dan hun ouderwetste variant omdat er geen lasnaden zijn. Ook rubber is geen probleem meer, je kan zelfs 'gradients' maken van rubber naar een ander materiaal dus je zou een wiel in principe inclusief velgen kunnen printen als 1 'ding', zonder bevestigingsnaden.
Maar tuurlijk duurt het nog even voordat het echt op grote schaal gebruikt gaat worden.
Kan ff niet dat filmpje vinden over scheepsschroeven, maar hier wel een filmpje van een ander metaal voorwerp.quote:
Yep. En ook Airbus maakt gebruik van 3D printing om bepaalde metalen onderdelen sneller en goedkoper op maat te maken.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Scheepsschroeven worden al geprint door een bedrijf en zijn zelfs sterker dan hun ouderwetste variant omdat er geen lasnaden zijn. Ook rubber is geen probleem meer, je kan zelfs 'gradients' maken van rubber naar een ander materiaal dus je zou een wiel in principe inclusief velgen kunnen printen als 1 'ding', zonder bevestigingsnaden.
Maar tuurlijk duurt het nog even voordat het echt op grote schaal gebruikt gaat worden.
Het metaal wordt gesinterd dus het is daar mee te vergelijken neem ik aan. Keihard maar breekbaar.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:38 schreef tjoptjop het volgende:
Interessant, gezien het additief is, is het vergelijkbaar met gegoten metaal? Aangezien het vwb plastic meestal wel een beetje te vergelijken is met spuitgieten qua resultaat.
Je kan het ook naar een bedrijf als Shapeways sturen. Zij printen het dan voor je uit en sturen het op.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:50 schreef bobbernaut het volgende:
Waarom zijn 3D printers zo duurik wil echt maar 1 klein ding printen
Of gratis zelf printen bij 1 van de fablabs in Nederland. Moet je wel zelf materiaal regelen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:50 schreef bobbernaut het volgende:
Waarom zijn 3D printers zo duurik wil echt maar 1 klein ding printen
Nice, een grote printer met goeie precisie en die 14 materialen tegelijk kan gebruiken om te printenquote:Op dinsdag 4 december 2012 02:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Next Year’s 3-D Printers Promise Big Things — Really Big Things
2012 has been a big year for 3-D printing, but the industry has quietly been growing for decades. And the innovations are impressive — for every new plywood-clad 3-D printer kit that makes the rounds on the internet, engineers are developing ways to print titanium parts for jet engines that will change the aerospace industry.
[ afbeelding ]
This week at Euromold, a manufacturing trade show, the companies behind these devices are demonstrating new products and highlighting the novel technologies that will change the way we build things. The 3-D printing industry is on track to be a $3.1 billion business by 2016 and the innovations on display this week show its foundation is growing — both in revenue and in physical print size.
Objet 1000
The big news out of Euromold is really big — a 3-D printer so large that it requires a palette jack to unload. The newest 3-D printer from Objet combines their world-class accuracy (16 micron/0.0006 inch layer thickness) and the ability to create models with 14 materials in one print job with extraordinary size. The new Objet 1000 is named for its 1000 x 800 x 500 mm (39.3 x 31.4 x 19.6 inches) print area which is over three times the size of competitive printers. To put this in perspective, the Objet 1000 holds over 238 pounds of resin to print with, more than some 3-D printers weigh.
[ afbeelding ]
Size matters in 3-D printing. An oversized build chamber, along with print materials that come close to that of mass-production counterparts, means engineers can apply additive fabrication to new classes of products. Instead of being limited to printing small components like a bike helmet or pedal, engineers can now print an entire bike frame in one shot. It may not be a practical replacement for carbon fiber or tubular steel yet, but with a few more years of work, don't be surprised to see a 3-D printed bike winning the Tour de France.
http://www.zeitnews.org/n(...)gs-really-big-things
Wat zal zoiets nu kosten? Paar ton? Miljoen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Next Year’s 3-D Printers Promise Big Things — Really Big Things
2012 has been a big year for 3-D printing, but the industry has quietly been growing for decades. And the innovations are impressive — for every new plywood-clad 3-D printer kit that makes the rounds on the internet, engineers are developing ways to print titanium parts for jet engines that will change the aerospace industry.
[ afbeelding ]
This week at Euromold, a manufacturing trade show, the companies behind these devices are demonstrating new products and highlighting the novel technologies that will change the way we build things. The 3-D printing industry is on track to be a $3.1 billion business by 2016 and the innovations on display this week show its foundation is growing — both in revenue and in physical print size.
Objet 1000
The big news out of Euromold is really big — a 3-D printer so large that it requires a palette jack to unload. The newest 3-D printer from Objet combines their world-class accuracy (16 micron/0.0006 inch layer thickness) and the ability to create models with 14 materials in one print job with extraordinary size. The new Objet 1000 is named for its 1000 x 800 x 500 mm (39.3 x 31.4 x 19.6 inches) print area which is over three times the size of competitive printers. To put this in perspective, the Objet 1000 holds over 238 pounds of resin to print with, more than some 3-D printers weigh.
[ afbeelding ]
Size matters in 3-D printing. An oversized build chamber, along with print materials that come close to that of mass-production counterparts, means engineers can apply additive fabrication to new classes of products. Instead of being limited to printing small components like a bike helmet or pedal, engineers can now print an entire bike frame in one shot. It may not be a practical replacement for carbon fiber or tubular steel yet, but with a few more years of work, don't be surprised to see a 3-D printed bike winning the Tour de France.
http://www.zeitnews.org/n(...)gs-really-big-things
http://krebsonsecurity.co(...)rs-for-atm-skimmers/quote:An ATM skimmer gang stole more than $400,000 using skimming devices built with the help of high-tech 3D printers, federal prosecutors say.
The skimmer components typically include a card skimmer that fits over the card acceptance slot and steals the data stored on the card’s magnetic stripe, and a pinhole camera built into a false panel that thieves can fit above or beside the PIN pad. If these components don’t match just-so, they’re more likely to be discovered and removed by customers or bank personnel, leaving the thieves without their stolen card data.
Apparently, word is spreading in the cybercrime underworld that 3D printers produce flawless skimmer devices with exacting precision. Last year, i-materialise blogged about receiving a client’s order for building a card skimmer. The company said it denied the request when it became clear the ordered product was a fraud device.
In June, a federal court indicted four men from South Texas (PDF) whom authorities say had reinvested the profits from skimming scams to purchase a 3D printer.
Nee de grotere kijk je naar tienduizenden of misschien een ton of twee ton. Maar ook die prijzen zullen omlaag gaan.quote:Op zondag 16 december 2012 18:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat zal zoiets nu kosten? Paar ton? Miljoen?
En bij welk bedrag beginnen printers die met zo'n poeder aan de gang gaan?
quote:MakiBox A6 Weekend Update - Alpha Finished, Beta Coming, Printing Improved
Published on Dec 8, 2012
We've hit the point where we are happy with the results from our internal Alpha testing, an are ready to move on to the Beta design production and getting it into other people's hands. This video shows the prototype printing and some samples of the output.
Hier heb je zo'n gek: Ik mag graag van dit soort dingen in elkaar prutsen:quote:Op donderdag 22 november 2012 09:58 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een leuke toepassing hiervan eigenlijk, ik kan me herinneren dat die bouwpakketten altijd achterlijk duur waren, als dat dus je hobby is ben je denk ik goedkoper uit om zo'n printer te kopen en van internet schemaatjes te downloaden. Het waren immers meestal in malletjes gegoten repen plastic.
Je kunt m ook helemaal in 1 keer printen he?quote:Op maandag 17 december 2012 06:00 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Hier heb je zo'n gek: Ik mag graag van dit soort dingen in elkaar prutsen:
[ afbeelding ]
Lijkt me super als je de onderdelen thuis kan uitprinten. Wordt een heel andere benadering van de hobby. Maar dan zul je wel eerst van alle onderdelen een 3D-ontwerp moeten maken op de computer of hopen dat iemand het online zet.
Zal wel een heleboel copyright-rechtzaken gaan opleveren als mensen zomaar zelf gaan maken wat we nu nog moeten kopen.
Da's niet leuk. In elkaar prutsen is part of the fun.quote:Op maandag 17 december 2012 06:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je kunt m ook helemaal in 1 keer printen he?
Dat snap ik, vandaar de -->quote:Op maandag 17 december 2012 06:21 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Da's niet leuk. In elkaar prutsen is part of the fun.
Menselijk klonen hadden ze nu al gekund als het gemogen had, het mag niet, en ik ben m'n kloon nog niet tegen gekomen. Het zal wel meevallen, ik vrees dat mensen niet snel een organendrukkerij zullen beginnen. Het is medische apparatuur, de mensen die een MRI-scanner in hun schuurtje hebben staan zijn er ook niet veel.quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:21 schreef Bonque54 het volgende:
Het is al bijna mogelijk om nieren en zelfs een hart te printen. Progressie is goed, maar dit kan totaal verkeerd gebruikt worden.. Oftewel, klonen zit eraan te komen.
Angst voor nieuwe technologie is altijd hetzelfdequote:Op dinsdag 18 december 2012 17:21 schreef Bonque54 het volgende:
Het is al bijna mogelijk om nieren en zelfs een hart te printen. Progressie is goed, maar dit kan totaal verkeerd gebruikt worden.. Oftewel, klonen zit eraan te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |