Wat ik reageer toch serieus?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef martijnde3de het volgende:
Waarom krijg ik zo'n weinig serieuze antwoorden op een serieuze vraag?
Jouw bedoel ik ook niet hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:24 schreef t4rt4rus het volgende:
Wat ik reageer toch serieus?
Ik geef een definitie van hel en volgens mij zijn we het er allemaal wel over eens dat die bestaat.
Kom jij anders eens met een andere definitie.
Oké, je hebt gelijk. Sorry.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef martijnde3de het volgende:
Waarom krijg ik zo'n weinig serieuze antwoorden op een serieuze vraag?
Ik geloof zelf niet in de hel is verzonnen zodat de mensen aardig tegen elkaar zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:28 schreef bas-beest het volgende:
Aangezien TS moet beginnen... wat is jouw eigen definitie van de hel?
"Weleens horen zeggen" lolquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb weleens horen zeggen dat de hel en ook de duivel uitvindingen van de kerk zijn, om de massa 'godvrezend' te houden.
Is dat een zin?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:05 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ik geloof zelf niet in de hel is verzonnen zodat de mensen aardig tegen elkaar zijn.
Ja, want dat is geen Nederlands.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die kon je wel volgen, toch? Of moet er een vertaling voor je worden gemaakt?
Goh...quote:
En nu weet TS voortaan ook hoe het hoort.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Goh...
'Ik geloof zelf niet in de hel. Deze is verzonnen opdat de mensen aardig tegen elkaar zouden zijn.'
Speciaal voor jou.
Zo denk ik er ook over. Het was- en is in bepaalde gebieden een prachtig middel om mensen te onderdrukken en in toom te houden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:33 schreef Natalie het volgende:
Nee, ik geloof niet in de hel. Ik heb sowieso moeite met het idee van goden of (nog erger) één God. Naar mijn idee is die hel een idee van de kerk. Een soort van dreigementje: leid een keurig gelovig leven, of je gaat naar een pit vol vuur en ellende om zo gestraft te worden.
De enige hel is de hel die mensen voor zichzelf (of voor anderen) creëren uit bijv. afgunst, woede of jaloezie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |