Prima, je hebt gelijk.quote:Op maandag 5 november 2012 10:26 schreef rival het volgende:
[..]
ik maak me nergens druk om. ik type gewoon.
roep je dat omdat je geen antwoord wil of kan geven?
Dat vind ik zo a-sociaal.quote:Op maandag 5 november 2012 10:00 schreef HiddenResponse het volgende:
En eenmaal op de snelweg hebben de auto's achter je vrij spel om als eerste in te halen.
Als ik op de rondweg rijd en er staat een vrachtwagen op de rechterbaan die naar links wilt om straks de snelweg op te draaien laat ook vaak niemand hem ertussen.quote:
Soms twijfel ik of ik ze ervoor zal laten. Als ik met 140 eraan kom rijden houden ze ook geen rekening met mij; als ze de vrachtwagen vlak voor je naar links gooien.quote:Op maandag 5 november 2012 11:58 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als ik op de rondweg rijd en er staat een vrachtwagen op de rechterbaan die naar links wilt om straks de snelweg op te draaien laat ook vaak niemand hem ertussen.
Kom ik tussen de file door en zie ik dat, zet ik hem op de baan en houd ik even een paar tellen het verkeer tegen zodat hij er tussen kan.
Stroomt rechts ook beter door, en hoeft die straks geen rare dingen te doen om er alsnog tussen te gaan.
Hij blij, ik blij, auto achter mij chago want ik ga er daarna gewoon weer langs
Ja in mijn situatie is het dan ook file.quote:Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Soms twijfel ik of ik ze ervoor zal laten. Als ik met 140 eraan kom rijden houden ze ook geen rekening met mij; als ze de vrachtwagen vlak voor je naar links gooien.
Ik hou er wel rekening mee, leven en laten leven. Sowieso als ze op mensen met 140 moeten gaan wachten dan kunnen ze lang wachten want er komt er altijd wel 1 aanquote:Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Soms twijfel ik of ik ze ervoor zal laten. Als ik met 140 eraan kom rijden houden ze ook geen rekening met mij; als ze de vrachtwagen vlak voor je naar links gooien.
Ze moeten toch ook niet inhalen ? Het gaat er ook meer om dat ze een zware vrachtwagen er zomaar voorgooien met af en toe hun knipperlichten aan. Waardoor het totaal onverwacht komt.quote:Op maandag 5 november 2012 12:47 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik hou er wel rekening mee, leven en laten leven. Sowieso als ze op mensen met 140 moeten gaan wachten dan kunnen ze lang wachten want er komt er altijd wel 1 aan
Het is ook afhankelijk van de situatie. Bij knooppunten moeten ze nog wel eens van baan wisselen en ik ben de zuurste niet. Als ze hem er zo voor gooien vind ik dat ook niet zo tof neequote:Op maandag 5 november 2012 13:11 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ze moeten toch ook niet inhalen ? Het gaat er ook meer om dat ze een zware vrachtwagen er zomaar voorgooien met af en toe hun knipperlichten aan. Waardoor het totaal onverwacht komt.
Jij moet toch geen 140 rijden? Stomme redenering, als zij die paar km/h harder rijden, kan dat net in een klant meer op een dag doen uitmonden.quote:Op maandag 5 november 2012 13:11 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ze moeten toch ook niet inhalen ? Het gaat er ook meer om dat ze een zware vrachtwagen er zomaar voorgooien met af en toe hun knipperlichten aan. Waardoor het totaal onverwacht komt.
Sommige laat ik ook voor en dan knipperen ze met hun knipperlichten en denk ik: ach, waarom ook niet.quote:Op maandag 5 november 2012 13:13 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het is ook afhankelijk van de situatie. Bij knooppunten moeten ze nog wel eens van baan wisselen en ik ben de zuurste niet. Als ze hem er zo voor gooien vind ik dat ook niet zo tof nee.
Op een stuk van 130 maakt het niet uit of je 130 rijdt of 140. Zij halen dus in waardoor 10 andere auto's vertraging oplopen. Zij gaan echt niet 1 klant meer halen, zij moeten gewoon hun schema halen. En dan gaat het erom dat ze de vrachtwagen er zo voorgooien zonder na te denken over de consequenties.quote:Op maandag 5 november 2012 13:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jij moet toch geen 140 rijden? Stomme redenering, als zij die paar km/h harder rijden, kan dat net in een klant meer op een dag doen uitmonden.
Nou nee. Vrachtwagenchauffeurs zijn zich dondersgoed bewust van de consequenties van hun handelen. En het is niet alleen een kwestie van een klant wel of niet halen, het kan zelfs een kwestie zijn van wel of niet binnen de rij-uren thuis komen.quote:Op maandag 5 november 2012 19:01 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Sommige laat ik ook voor en dan knipperen ze met hun knipperlichten en denk ik: ach, waarom ook niet.
[..]
Op een stuk van 130 maakt het niet uit of je 130 rijdt of 140. Zij halen dus in waardoor 10 andere auto's vertraging oplopen. Zij gaan echt niet 1 klant meer halen, zij moeten gewoon hun schema halen. En dan gaat het erom dat ze de vrachtwagen er zo voorgooien zonder na te denken over de consequenties.
Vrachtwagenchaffeurs en chaffeurs van busjes zijn volgens mij het gevaarlijkst op de weg.
Dus om hun werk uit te kunnen voeren moeten ze regelmatig de wet overtredenquote:Op maandag 5 november 2012 21:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee. Vrachtwagenchauffeurs zijn zich dondersgoed bewust van de consequenties van hun handelen. En het is niet alleen een kwestie van een klant wel of niet halen, het kan zelfs een kwestie zijn van wel of niet binnen de rij-uren thuis komen.
Die vertraging van die tien auto's is vervelend, maar die lopen dat, als ze willen wel weer in.
Ik zit duizend keer liever tussen vrachtwagens in dan tussen ander forenzengespuis.
En het is chauffeur en niet chaffeur.![]()
Waar waarschijnlijk ook nog op die plaats en tijdstip een inhaalverbod geldt, want dat lappen ze massaal aan hun laars.quote:Op maandag 5 november 2012 18:02 schreef Marco001 het volgende:
Haalt niet weg dat ik vandaag op 60 km snelweg 5 keer in de remmen moest omdat een vrachtwagen een andere vrachtwagen besloot in te halen.
Je ziet toch al ver van te voren of een vrachtwagen misschien wil gaan inhalen? Iets met de afstand tot z'n voorligger die steeds kleiner wordt? Dan komt dat toch niet onverwachts?quote:Op maandag 5 november 2012 13:11 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ze moeten toch ook niet inhalen ? Het gaat er ook meer om dat ze een zware vrachtwagen er zomaar voorgooien met af en toe hun knipperlichten aan. Waardoor het totaal onverwacht komt.
Wel als het niet mag.quote:Op maandag 5 november 2012 22:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Je ziet toch al ver van te voren of een vrachtwagen misschien wil gaan inhalen? Iets met de afstand tot z'n voorligger die steeds kleiner wordt? Dan komt dat toch niet onverwachts?
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat jezelf voortbewegen in de drukte met een simpel busje + aanhanger soms al een helse klus is en je dan ook gewoon voorrang moet nemen omdat je andere morgen nog steeds op dezelfde plaats staat, dus ik kan mij voorstellen dat dit voor vrachtwagens nog even erger is. Een simpel ding als kruising vrijlaten snapt men tegenwoordig vaak al niet meer...quote:
En over welke situaties (anders dan inhalen op de snelweg) heb je het dan?quote:Op maandag 5 november 2012 22:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dus om hun werk uit te kunnen voeren moeten ze regelmatig de wet overtreden(hinderen, te hard rijden, voorrang nemen, gevaarlijke situaties veroorzaken) Apart...
Als zaken, die wettelijk gezien niet voor zouden moeten komen, jou overdonderen, ontbreekt het je simpelweg aan ervaring..quote:
Djies, hoeveel onverwachte dingen gebeuren er dan wel niet? Een beetje anticiperen kan geen kwaad hoor.quote:
Voor zover ik weet niet(A28 tussen Assen en Hoogeveen.)quote:Op maandag 5 november 2012 22:31 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Waar waarschijnlijk ook nog op die plaats en tijdstip een inhaalverbod geldt, want dat lappen ze massaal aan hun laars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |