Dat ligt aan de zómertijd heur.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:47 schreef Armageddon het volgende:
HOEREN WINTERTIJD!
Celine was om 5.30 wakker.![]()
![]()
![]()
Ow mogguh!
Ik kan zo slecht tegen dat omkeren van tolerantie he. Alsof je tolerant moét zijn tegen mensen die alleen maar willen verbieden en in beperkingen kunnen denken. Prima als je tegen homohuwelijken, abortussen en euthanasie bent. Ik kan je dan ook van harte aanraden om níet met iemand van hetzelfde geslacht te trouwen, geen abortus te plegen en geen euthanasie te plegen. Echt, die vrijheid heb je in dit land en die keuze moet er altijd blijven.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Had net mijn bloeddruk weer op peil. Wel weer mijn weigerambtenaarplan afgestoft. ik denk dat ik maar ga weigeren hetero's te trouwen. of in ieder geval intolerante mensen ofzo..
Alhoewel ik dan nu zelf ook intolerant ben. Maar dat staat niet in een boek. Dus dan mag het.
we zjn het eens. Heel erg eens.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik kan zo slecht tegen dat omkeren van tolerantie he. Alsof je tolerant moét zijn tegen mensen die alleen maar willen verbieden en in beperkingen kunnen denken. Prima als je tegen homohuwelijken, abortussen en euthanasie bent. Ik kan je dan ook van harte aanraden om níet met iemand van hetzelfde geslacht te trouwen, geen abortus te plegen en geen euthanasie te plegen. Echt, die vrijheid heb je in dit land en die keuze moet er altijd blijven.
Maar leg mij die bekrompen stupide beperkingen níet op omdat het in jouw kloterige sprookjesboek staat. Ik geloof daar namelijk nog geen seconde in en ga dat ook nooit doen.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik kan zo slecht tegen dat omkeren van tolerantie he. Alsof je tolerant moét zijn tegen mensen die alleen maar willen verbieden en in beperkingen kunnen denken. Prima als je tegen homohuwelijken, abortussen en euthanasie bent. Ik kan je dan ook van harte aanraden om níet met iemand van hetzelfde geslacht te trouwen, geen abortus te plegen en geen euthanasie te plegen. Echt, die vrijheid heb je in dit land en die keuze moet er altijd blijven.
Maar leg mij die bekrompen stupide beperkingen níet op omdat het in jouw kloterige sprookjesboek staat. Ik geloof daar namelijk nog geen seconde in en ga dat ook nooit doen.
Echt hoor, mensen moeten vooral geloven in wat ze willen. Of dat nou Christendom, de Islam of het flying spaghetti monster is: ik zeg doen! En richt je leven in volgens dat boek of handleiding of wat dan ook wat je daarbij nodig hebt, doe wat mag en doe niet wat niet mag.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
we zjn het eens. Heel erg eens.
Ja, in beginsel vind ik ook dat een (elke!) ambtenaar gewoon de wet moet uitvoeren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:34 schreef debuurvrouw het volgende:
al vind ik wél Luigi, dat als je niet in het homohuwelijk gelooft, en je bent ambtenaar van de burgerlijke stand, dat je dan wel verplicht bent om dat huwelijk te sluiten. Je ontneemt een ander met weigeren namelijk zijn recht om te kunnen trouwen.
Als je je niet aan de wet wenst te houden moet je maar een ander beroep kiezen. Je kan het als agent wel niet eens zijn met die handsfree bellen regel, maar je zal toch gewoon moeten bekeuren.
Lijkt me ook niet, nee. Vandaar die ontsnappingsclausule. Maarja, waar stop je dan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:38 schreef Leandra het volgende:
Maar je wilt als homo toch niet getrouwd worden door iemand die je huwelijk veracht?
Ik ben anders erg geinteresseerd in hoe anders-denkenden leven. Ik werk ook redelijk in een gelovige omgeving (vooral door de lokatie) en heb best wel eens 'discussies' op dat vlak. Op dezelfde manier dat ik me amper kan voorstellen dat iemand elke zondag in de kerk zit, zo kunnen zij zich weer dingen mbt hoe ik m'n leven leef en inricht niet voorstellen. Prima toch, wordt je over en weer alleen maar wijzer van. Ik zie het probleem van zaken als kruisjes, hoofddoekjes en tulbanden in het openbaar ook niet zo, eigenlijk. Ze zitten mij iig niet in de weg, hoewel ik dus helemaal niks met geloofzaken heb.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:37 schreef debuurvrouw het volgende:
oh haha, ik had jou reactie nog niet gezien.
ik ben erg voor een seculiere samenleving. Wat je gelooft of niet is een privé aangelegenheid. dat zou op geen enkele manier invloed moeten hebben op algemeen samenleven.
Nee natuurlijk niet. Maar het is van de zotte! wat is het volgende? dat niet met mijn geliefde mag trouwen omdat de ambtenaar er van overtuigd is dat vrouwen met donker haar niet met blonde mannen mogen trouwen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:38 schreef Leandra het volgende:
Maar je wilt als homo toch niet getrouwd worden door iemand die je huwelijk veracht?
Dan liever duidelijkheid en een ambtenaar die het geen probleem vindt, en iedere gemeente heeft die wel.
ik zie dat probleem ook niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:41 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ben anders erg geinteresseerd in hoe anders-denkenden leven. Ik werk ook redelijk in een gelovige omgeving (vooral door de lokatie) en heb best wel eens 'discussies' op dat vlak. Op dezelfde manier dat ik me amper kan voorstellen dat iemand elke zondag in de kerk zit, zo kunnen zij zich weer dingen mbt hoe ik m'n leven leef en inricht niet voorstellen. Prima toch, wordt je over en weer alleen maar wijzer van. Ik zie het probleem van zaken als kruisjes, hoofddoekjes en tulbanden in het openbaar ook niet zo, eigenlijk. Ze zitten mij iig niet in de weg, hoewel ik dus helemaal niks met geloofzaken heb.
Zolang iemand mij vriendelijk, open en hulpvaardig te woord staat mag -ie van mij in z'n blote kont achter de balie zitten (bij wijze van he).quote:
Goed man, gefeliciteerd!quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:
De meest wazige sollicitatie ooit, maar ik zou in principe 2 dagen werk hebben.
Twee dagen is wel heel tijdelijk? Maar ik gok dat je 2 dagen in de week bedoelt, of óver twee dagen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:
De meest wazige sollicitatie ooit, maar ik zou in principe 2 dagen werk hebben.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Twee dagen is wel heel tijdelijk? Maar ik gok dat je 2 dagen in de week bedoelt, of óver twee dagen?.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
Bij mij niet eens bijwijzen van. Als ik door die bloterik beter geholpen wordt, weet ik wel voor welk loketje ik ga staan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Zolang iemand mij vriendelijk, open en hulpvaardig te woord staat mag -ie van mij in z'n blote kont achter de balie zitten (bij wijze van he).
Ik heb bedrijfseconomie gedaan. De vacatures daarvoor zijn vrijwel altijd fulltime functies of i.i.g. meer dan 60%. Ik wil liever minder werken dan dat en ook minder verantwoordelijkheid (om mee te beginnen, na een aantal jaar zal ik dat willen opbouwen als de kinderen ouder en zelfstandiger zijn).quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat voor opleiding heb je gevolgd Grijs? is daar werk in te vinden?
Soms heb ik die neiging ja...quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:03 schreef Armageddon het volgende:
Dan heb je lekker pech met je morgen nodig.
Er is nog werk in te vinden dus. Ik hoop dat je snel iets vind wat aansluit bij je wensen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:12 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik heb bedrijfseconomie gedaan. De vacatures daarvoor zijn vrijwel altijd fulltime functies of i.i.g. meer dan 60%. Ik wil liever minder werken dan dat en ook minder verantwoordelijkheid (om mee te beginnen, na een aantal jaar zal ik dat willen opbouwen als de kinderen ouder en zelfstandiger zijn).
http://cadeautjesmaken.wo(...)theeboeketjes-maken/quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:32 schreef lady-wrb het volgende:
weet iemand hoe je een beetje leuk theeboeket in elkaar flanst?
quote:Nodig:
-Inpakpapier
-lindjes, touw of iets om het papier te binden.
-theezakjes
-snoepgoed
-celofaan voor om het snoepgoed.
ja, ik zag ze ja. Maar hey, sommige mensen zijn taalgevoelig, anderen zijn creatief.quote:
Echt creatief vond ik de site nietquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:40 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, ik zag ze ja. Maar hey, sommige mensen zijn taalgevoelig, anderen zijn creatief.
Bomenquote:
En voor het zelfde geld loop je tegen een onwijs leuke baan aan..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:59 schreef -Spring het volgende:
Mogge!
Ik ben ook weer aan het solliciteren. Gisteren drie verstuurd. M'n contract loopt tot 31/12 en pas 23/11 krijg ik te horen of er verlenging inzit. Mijn leidinggevende is erg optimistisch over mij(n functie) en het project; de rest van de organisatie 'wat' minder. Zelfs het hoofd P&O en de manager raden me sterk aan om alvast verder te zoeken. Zijn stellen nl gewoon dat er voor mijn functie, ivm gruwelijke extra bezuinigingen, volgend jaar geen geld meer is. Terwijl mijn leidinggevende zegt dat dit project koste wat kost volgend jaar moet worden voortgezet. Incl. mijn functie dus. Want zonder mij kan het sowieso niet doorgaan.
23/11 zijn de MT-dagen en wordt het project geevalueerd en besloten of het volgende jaar verder gaat. Zou leuk zijn, maar ik ga maar van het ergste scenario uit, dan het het alleen maar meevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |