ZwartmetSuiker | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:24 |
Aanschouw hier; het 97e autorij topic. De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009 Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Carisma 1.6, 1998 Foto JDude Volvo S40 1.8, 2001 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 1.9 Turbodiesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002 Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004 ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. http://www.telegraaf.nl/b(...)_cent_duurder__.html | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:25 |
Heeft er iemand verstand van auto audio? Zo ja: Auto-audio topic #4 | |
monsterd. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:06 |
Jongens, hoe weet ik zeker dat de homokineet stuk is? De auto maakt een rollend (sja, kan het eigenlijk niet echt anders omschrijven) tijdens het rijden. Het zou ook de wiellager kunnen zijn, maar voelde zo gauw geen speling op de band. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:07 |
Wiellager is meer een zoemend/kloppend geluid. | |
monsterd. | zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:09 |
Heb op de 126 kapotte wiellagers gehad en dat klonk ook wel iets anders. Het zou ook nog kunnen dat er iets tussen de band zit ofzo . Dit is gelijk een zoevend geluid wat samen gaat met het ronddraaien van de wielen. | |
house_is_a_feeling | zondag 28 oktober 2012 @ 00:23 |
Lekker kutten met de Cinq Carisma rijdt weer | |
Piet__Piraat | zondag 28 oktober 2012 @ 12:32 |
Ik zit even te denken hè... kwam er gisteren achter dat m'n achterbanden toch iets meer onder m'n rijstijl te lijden hebben dan ik dacht . Kortom: profiel is een stuk slechter dan van de voorbanden. Kan ik straffeloos na m'n winterwissel de achterbanden voor leggen (dus LA naar LV en v.v.) of krijg ik dan problemen met de balans en de manier waarop ze ingereden zijn? Qua slijtage zitten ze nu op het punt dat een omwisseling zou inhouden dat ze redelijk gelijktijdig rond de 1,6mm eindigen. | |
L0we | zondag 28 oktober 2012 @ 13:23 |
Als je homokineet versleten is hoor je dat vooral in de bochten. Als je een wiel opkrikt kan je de speling er ook in voelen. Het zouden ook de banden kunnen zijn, die hard zijn. Dat gaat ook lawaai maken. | |
L0we | zondag 28 oktober 2012 @ 13:25 |
Komt het van voor? Of van achter? Het zouden ook de remmen nog kunnen zijn, die iets aanlopen. | |
.Neovo. | zondag 28 oktober 2012 @ 13:53 |
Heuj, de benzine is hier aardig goedkoper geworden in de buurt. Nu 1,69 per liter | |
monsterd. | zondag 28 oktober 2012 @ 14:59 |
Komt van voor. Auto remt voor mijn gevoel wel goed, maar kan het altijd nog eens checken | |
L0we | zondag 28 oktober 2012 @ 18:43 |
Hoeft niet te zijn dat hij minder remt, vooral trommelremmen kunnen nog wel eens wat geluid produceren. | |
Marco001 | zondag 28 oktober 2012 @ 23:04 |
http://link.marktplaats.nl/603400790 Ik wil werk!! en geld op mijn rekening.. Wat een gave opvolger voor mijn Ibiza! | |
ZwartmetSuiker | zondag 28 oktober 2012 @ 23:08 |
Snap echt niet wat je daar bijzonder aan vindt eerlijk gezegd. Heb zelf ook gereden met een Leon maar het is verre van spannend en het interieur is inspiratieloos. | |
Piet__Piraat | zondag 28 oktober 2012 @ 23:10 |
Zo jammer. Dik van buiten, zit er een 1600'tje in dat in krap 12 seconden naar 100 gaat. | |
Marco001 | zondag 28 oktober 2012 @ 23:20 |
Maar al wel stukken beter als dat van de ibiza, das gewoon 1 blok zwart plastic. Zat zelfs geen bekerhouder in en de standaard zwartgrijze stoelen. Tie mij meer te doen om wegligging e.d., en bij de ibiza is dat erg goed. snel is hij niet inderdaad, 1 pk meer als mijn 1.4... Zou eigenlijk de 1.8 turbo in moeten zitten. | |
Actaeon | zondag 28 oktober 2012 @ 23:23 |
Jammer dat het een 1.6 , die toch vrij traag is, in zit en alleen maar Cupra style is. Dan is er toch weinig spannends meer aan vind ik persoonlijk. | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 08:55 |
Oei, dat kan echt niet... Die bodykit is opzich erg gaaf, maar een 1.6? LPG? Nee, sorry. Zelfde als een RS4 met een 1.6, best wel lachwekkend. FR body zou wat subtieler zijn En waarom heeft de 1.6 maar 8 kleppen en de 1.4 16...? | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 09:47 |
Tja, vreemd inderdaad. zou verwachten dat de 1.6 stukken meer vermogen zou hebben, maar dat is daardoor dus niet zo.. Vandaar ook maar liefst 1 pk verschil(op papier, in praktijk schijnt de 1.4 vaak 110 pk te hebben..) Is trouwens geen FR body, maar de WTCC bodykit, optie die je zelfs op de ecomobile kan nemen..(maar wel erg mooi is imho) overigens, niks mis met LPG ja! | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 09:57 |
Ik zeg ook niet dat het een FR is, ik zei dat een FR beter had gepast bij de 1.6 motorisatie. Is namelijk wat subtieler Gas is om op te koken | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 10:05 |
Tja.. Had er het liefgst indedaad de 1.8 turbo ingehad, maar ik heb toch nog niet het geld ervoor.. Besides, voor 40,- wegenbelasting meer per 3 maand tank ik wel voor 35 euro per keer(en kom ik dan een dikke 500 km ver..) Lukt niet met benzine(dan kom ik sowieso niet zo ver op 1 tank, en ben ik ook nog eens snel 100,- stukken duurder uit per maand.. ) | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 10:12 |
Ik zou voor dat bedrag sowieso een andere auto kopen! Maar goed, op marktplaats kijken naar leuke auto's blijft altijd een vermakelijke bezigheid | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 10:21 |
Dat is zo, al zijn er voor dat bedrag weinig auto's op gas die ik mooi vind(diesel kan net niet uit, en benzine is stukken duurder..) | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 10:32 |
Maar neem dan in ieder geval iets waarbij uiterlijk en motor iets beter op elkaar afgestemd zijn. Anders is het een beetje lachwekkend vind ik altijd. | |
Rauw. | maandag 29 oktober 2012 @ 10:44 |
2.0 TFSI is dé motor voor die auto... Voor minder zou ik het niet doen. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 10:45 |
Alleen was die toen nog niet beschikbaar in die auto.. | |
Rauw. | maandag 29 oktober 2012 @ 10:49 |
Op zeker wel. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 11:01 |
okay, my bad... Net afspraak gemaaktr voor de winterbanden: vrijdag komen ze eronder, met 2 nieuwe(tenminste, had hij nog liggen..) banden. Dan heb ik achter dus merkloze meuk en voor komen Bridgestone. (45,- per stuk. ) Zijn misschien 2ehands, maar misschien koop ik volgend jaar toch een nieuwe auto. Dit is trouwens een brute auto op gas: http://link.marktplaats.nl/608221141 Alleen de kleur is niet helemaal mijn ding.. [ Bericht 19% gewijzigd door Marco001 op 29-10-2012 11:08:41 ] | |
house_is_a_feeling | maandag 29 oktober 2012 @ 11:11 |
Weet niet hoe jij omgaat met je benzine maar ik kom voor een volle tank (60l, 100e) 800 tot 1000 km ver. Het is niet goedkoper dan lpg maar dat je geen 500 km op een tank zou halen? | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 11:18 |
Op lpg(50 liter, 62 liter tank namelijk, vol voor 35,-) red ik normaal c.a. 550 km. De benzinetank is maar 45 liter, en gezien het verbruik c.a. 1:11 a 1:12 is, kom ik dan 500 km ver. Jij hebt de 1.8, maar ik de 1.4 die bij 130 km/h al 4000rpm draait!. | |
Descendent | maandag 29 oktober 2012 @ 11:44 |
Meen je dat? Als ie nu het vermogen had gehad om zn uiterlijk waar te maken dan had ik m waarschijnlijk al weggekaapt voor je. Maar zo'n uiterlijk en dan krap 100pk vind ik echt sneu. (beetje moderne petjes auto vinnikhetzegmaar) | |
Piet__Piraat | maandag 29 oktober 2012 @ 11:47 |
Dan rij jij heel netjes en zuinig. Een beetje benzinebak rijdt gewoon ergens tussen 1:10 en 1:12 tegenwoordig, waardoor je rond 600km toch echt moet gaan tanken. 1.000km en meer zijn dieselwaardes. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 11:47 |
150 pk, een 0-100 tijd van 5.5 seconden vind ik erg nice.. Zo'n lichte auto is ook niet zoveel vermogen nodig, gaat meer om de handling. De Elise(waar de auto op is gebaseerd) heeft zelfs minder vermogen! (122 pk) | |
Descendent | maandag 29 oktober 2012 @ 11:48 |
Nee joh; ik bedoelde die Seat Leon die je postte. | |
Piet__Piraat | maandag 29 oktober 2012 @ 11:49 |
Dat dus. Liever een wolf in schaapskleren dan andersom. Een sportpakketje om je auto wat dikker te maken is prima, maar dit is een schreeuwpakket. Dan is het jammer van de prestaties. Onzin! Het is dat het voor mij weinig uitmaakt en ik nu al genoeg in m'n diesel geïnvesteerd heb, maar als opvolger is een V8 op gas echt wel een optie. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 11:49 |
Maar net aan 100 pk en bijna 12sec voor naar de 100km/h is gewoon traag. En past niet bij het uiterlijk van de auto | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 11:53 |
ah, foutje.. | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 11:53 |
Hap Die Opel Speedster is trouwens ook verschrikkelijk verneukt zeg... | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 11:54 |
Het is een Opel,. Dat is eigenlijk al genoeg toch? | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 11:56 |
Ja uiteraard haha. Maar zo'n Speedster, ach okay prima. Maar dat gedrocht van marktplaats.... bah | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 11:57 |
Ja die is wel goed verneukt ja. | |
Sjoegerd | maandag 29 oktober 2012 @ 11:59 |
Die velgen van die Speedster | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 12:01 |
En die kleur en embleemloze grille en en en.. | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 12:05 |
Afgelopen vrijdag trouwens op de sloop geweest, blijft altijd leuk daar een beetje rond lopen en naar onderdelen zoeken. Ook nog een naar eigen zegge leuke foto gemaakt | |
Fiorano | maandag 29 oktober 2012 @ 12:06 |
Vrijdag de 150.000 op de teller gezet | |
Piet__Piraat | maandag 29 oktober 2012 @ 12:44 |
Sowieso die Speedsters... kleine hokken. Je kunt nog geen kist bier meenemen . | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 13:07 |
Denk dat dat ook niet de bedoeling is geweest bij het ontwerpen van die auto. Zo'n BMW Z3 is net zo lelijk/onhandig. | |
Piet__Piraat | maandag 29 oktober 2012 @ 13:08 |
Wat een rukontwerper dan | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 13:12 |
Lol wut haha | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 13:15 |
Er moet àltijd een kist bier in kunnen inderdaad. | |
Descendent | maandag 29 oktober 2012 @ 13:26 |
Voor een Duitse auto is het niet kunnen meenemen van een gezonde mondvoorraad bier helemaal schandalig natuurlijk. | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 13:29 |
Ben benieuwd hoeveel dr in mijn Duitse auto passen... tijd voor een feestje? | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 13:31 |
Altijd als er bier is! | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 13:31 |
Alleen kunnen we dan niet met de auto komen. En dat is ook wel weer jammer gezien de aard van dit topic. | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 13:34 |
Komen kan uiteraard wel, terug rijden niet | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 13:34 |
Het kan ook gezellig zijn zonder bier. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 13:36 |
Ja dat is waar maar dan is er nog steeds een klein probleempje toch? | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 13:36 |
Ja theoretisch gezien kan dat zeker. | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 13:39 |
Ja, zeker! Dan pakken we er andere zooi bij Klein probleem ja.. Chauffie regelen | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 13:42 |
Zo'n mooie Daimler Super V8 met chauffeur | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 13:49 |
Prima! Achterin een Audi A8 W12 vind ik ook niet erg hoor: | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 13:50 |
Zeker niet zeker niet! Ook erg strak. Al vind ik bij die Daimlers die mooi vorm gegeven hoofdsteunen met geborduurde 'D' erin toch wel erg classy | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 13:56 |
Zeker! Maar die W12 heeft meer luxe denk ik, maar is ook een ander bouwjaar... | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 14:10 |
Ja sowieso die moderne inderdaad. Dan zou je een XJ Ultimate moeten nemen als vergelijking. | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 14:14 |
Pics? | |
Descendent | maandag 29 oktober 2012 @ 14:15 |
Zei iemand nou bier? | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 14:17 |
Ja, het is toch al bijna weekend? | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 14:18 |
Voor jou wel. | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 14:22 |
Haha, wow fuck Audi dan maar | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 14:24 |
Ja als je echt altijd gechauffeurd wordt zou ik toch wel voor zoiets gaan ja voor zelf rijden zou ik geen Ultimate hoeven though. | |
Sjoegerd | maandag 29 oktober 2012 @ 14:45 |
LINK Doe mij die maar | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 14:49 |
Nee, maar het zou niet verkeerd zijn! Liever als een Jag? | |
Sjoegerd | maandag 29 oktober 2012 @ 14:52 |
Echt wel! Lekker ouderwetse diesel, goed zelf te onderhouden. En gewoon een bad-ass gevoel als je zo hoog zit te hobbelen en schakelt met die lange pook | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 14:53 |
Haha, wtf Zou knettergek worden van zo'n rammelkist. Hoewel dat model wat jij laat zien wel een toffe klassieker word/is. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 14:55 |
Doe mij de Jag maar. Anytime. | |
Sjoegerd | maandag 29 oktober 2012 @ 14:56 |
Ik ben gewoon een beetje raar volgens sommigen | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 15:02 |
Ach, zo heeft iedereen toch zijn voorkeuren? Denk dat er ook niet veel mensen zijn die mercedes velgen onder een audi zo'n goed idee vinden bijvoorbeeld... | |
Sjoegerd | maandag 29 oktober 2012 @ 15:04 |
Check en check .. Ach zoals mijn vriendin het zegt, als je zelf dol bent op zo'n bak dan moet je er gewoon een keer eentje kopen als het kan. Ze heeft ook een hekel aan mijn smaak auto's | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 15:05 |
Ja daarom, je hebt zo'n ding voor jezelf niet omdat een ander het een mooie auto vind.. | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 15:05 |
Ik zag van de week iemand met dezelfde velgen rijden. Onder dit: | |
Sjoegerd | maandag 29 oktober 2012 @ 15:08 |
Nog zo'n auto die ik wel gaaf vind en een heleboel mensen niet.. Een originele Mercedes 190D | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 15:08 |
Ghehe, staat beter onder die van mij dan he? Ja, zo'n Merc wil ik ook nog een keer! In het zwart | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 15:09 |
Die ik zag was nogal geroest, en dan van die glimmende velgen er onder... Ja, als je het vergelijk met een 190D wel ja. | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 15:11 |
00's velgen op klassiekers zijn sowieso not done! | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 15:21 |
Net zoals al die oude Merc's op een nieuw kenteken, om maar geen mrb te hoeven betalen, bullshit | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 15:21 |
Jup, zo jammer! | |
FalleNk810i | maandag 29 oktober 2012 @ 15:23 |
Ik heb weinig met amerikaanse auto's, maar die nieuwe chargers zijn wel echt bruut. Want: | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 15:26 |
En er rijdt allemaal hetzelfde volk in. | |
Sjoegerd | maandag 29 oktober 2012 @ 15:27 |
Volk zoals mij? | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 15:27 |
Ik denk niet dat ie volk zoals jou bedoelde | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 15:32 |
Ik bedoelde letterlijk volk. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 15:34 |
Maar eigenlijk heeft elke auto wel z'n eigen type bestuurder. Dus das niet alleen bij die oude 190d's zo. Die import W123's rijden meestal ook dezelfde soort type mensen in. | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 15:41 |
Precies hetzelfde volk. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 15:48 |
Heel anders | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 15:51 |
Maar opzich is het natuurlijk allemaal generaliserend en zoals ik net ook al zei; elke auto heeft z'n eigen stereotype bestuurder. | |
house_is_a_feeling | maandag 29 oktober 2012 @ 16:37 |
Ik kom inderdaad niet onder de 1:12, al wordt dit de eerste winter dat ik hem heb. Maar met gemiddeld veel stad/langzaam-80weg kom ik elke keer rond 1:14 uit. Daarboven ligt het snelwegverbruik. 1.6 trouwens al doe ik volgens mij 3500 bij 130km/h. Ik denk toch echt dat de rechtervoet een groot impact heeft, of je hebt het over grote motoren. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 16:52 |
Lust toch geen bier. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 16:55 |
Helemaal niet? | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 17:00 |
Hmm, wilde eigenlijk m'n winterbanden er onder gooien deze week, maar aangezien de temp rond de 10 blijft, nog maar even wachten. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 17:01 |
nope, alleen Kriek vind ik wel lekker, of een glaasje Desperados, maar daar krijg ik ook geen heel flesje van op; krijg steevast buikpijn van bier. Doe mij maar Wodka of Bacardi Oak Heart-Cola | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 17:06 |
Vodka puur? Of mix? | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 17:07 |
Meestal mix, al had ik in Finland een dusdanig lekkere wodka dat ik die on the rocks dronk. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 17:10 |
Dat vind ik dan weer niet weg te krijgen zowel mix als puur | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 18:33 |
Klassiekerliefhebbers- en rijders opgelet. Zojuist werd het regeerakkoord van Rutte II gepresenteerd, waarin specifiek staat dat de vrijstelling wordt af-ge-schaft. Dit wordt gedaan uit *proest* milieuoverweging. http://www.autoblog.nl/vr(...)schaft-regeerakkoord | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 18:37 |
Ja wat een onzin weer. Gaan ze alsnog die klassiekeregeling afschaffen altijd maar weer dat milieu gezeik. | |
HeavenSmiles | maandag 29 oktober 2012 @ 18:38 |
Het is al aangetoond (en vrij logisch ook) dat oldtimers relatief bovengemiddeld verantwoordelijk zijn voor de lucht- en milieuvervuiling. Dat zijn niet de oldtimers die het hele jaar in de garage staan uiteraard, maar wel de oude Mercedessen e.d. die je overal rond ziet kachelen. Omdat er tussen de twee groepen geen onderscheid is te maken is dit een prima en noodzakelijke maatregel. Sowieso vreemd dat als je met een vieze en herriemakende bak (die je dan "oldtimer" mag noemen) geen motorrijtuigenbelasting hoeft te betalen en als je met een relatief nieuwe zuinige auto rijdt wel, toch? Overigens gaan ook de brandstofaccijnzen voor diesel en LPG omhoog. Was ongetwijfeld niet noodzakelijk geweest met de invoering van rekeningrijden maar ja... | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 18:41 |
Ik zie inderdaad veel oldtimers rijden met een nieuw kenteken om alleen maar geen mrb te hoeven betalen, dat is natuurlijk onzin. | |
JDude | maandag 29 oktober 2012 @ 18:41 |
Ik zal die stinkende ouwe Benzen niet missen in het straatbeeld. En de echte liefhebbers van mooie klassiekers betalen die paar tientjes toch wel. | |
HeavenSmiles | maandag 29 oktober 2012 @ 18:43 |
Toch betwijfel ik of de eigenaars van die stinkende ouwe Benzen nu ineens met de fiets/OV gaan... Maar op de lange termijn zal het de aankoop van dergelijke auto's puur om belasting te "ontduiken" wel wat verminderen, dus da's mooi. | |
house_is_a_feeling | maandag 29 oktober 2012 @ 18:45 |
Per wanneer gaat het in? Kan het niet vinden. Stel ik haal nu iets wat mrb-vrij is, moet ik straks dan ook dokken? Moet iedereen dan dokken ondanks dat de auto al op naam staat? | |
Rene | maandag 29 oktober 2012 @ 18:46 |
Ik betaal nog steeds het verkeerde bedrag bij de belastingdienst ? Van Benzine naar Gas | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 18:46 |
http://www.scribd.com/doc/111454263/Rege-Er-Akko-Ord Wat leesvoer. | |
house_is_a_feeling | maandag 29 oktober 2012 @ 18:47 |
Daar kon ik dus geen concrete data in vinden. Er staat alleen in dat het wordt afgeschaft. Nou interpreteer ik dat dus rampzalig in de vorm van dat ik er niet onderuit kan komen | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 18:47 |
Ik denk dat iedereen er dan onder valt inderdaad. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 18:48 |
Ik word gewoon een beetje moe en mistroostig dat je in dit land voor alles wat ook maar iets met autorijden jezelf helemaal scheel betaalt vanwege al dat milieu gedoe hier. Bah. | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 18:49 |
Maar hé, laten we wel zoveel miljarden aan Griekenland geven! En aan landen waar het toch nooit stabiel zal worden... | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 18:50 |
Ik denk dat je gewoon even moet wachten tot het nieuwe kabinet er ook daadwerkelijk is. Dan zal er wel een uitvoeringsregeling oid gemaakt worden hieromtrent waarin alles nader gespecificeerd is. Zoals dat meestal gaat met het invoeren van nieuwe maatregelen. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 18:50 |
Tja dat is gewoon een hele andere discussie | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 18:51 |
Tja, en LPG schijnt 1 van de schoonste brandstoffen te wezen.. Beetje jammer dan. | |
Piet__Piraat | maandag 29 oktober 2012 @ 18:54 |
Ik vind het geen gekke maatregel inderdaad. Het aandeel oude auto's neemt de laatste jaren enorm toe, enkel om cheap-ass te kunnen rijden. Dat mag er best af. Niet onder het mom van milieu (al zijn die bakken wel gruwelijk vervuilend), maar gewoon onder het mom van: daarvoor was de regeling niet bedoeld. Maar een uitzondering voor de échte klassiekers die bijv. max 3.000 tot 5.000km per jaar rijden, lijkt me meer dan prima. Scheer je weg uit dit topic! Ben jij nou een vent? . Best netjes...1:14. Dat haalde ik met m'n 1.4 soms net. Maar ik denk dat alles vanaf een 1.8 à een 2.0 echt wel forser verbruikt. En een beetje moderne gezinsbak (>2002) met zo'n motor weegt al behoorlijk wat, dan gaat het hard. Zo'n Charger SRT-8 is wel bruut ja, maar zo is er toch niet mee te rijden. Ik weet 't, die bak kan wel omhoog, maar dit is echt een velgmaatje te groot. Nice! Wel jammer van de hoofdruimte achterin, ik zou daar niet mee weg komen. Precies. Minimaal één. Mijn kofferbak is al niet efficiënt ingedeeld, maar een kratje of vijf à zeven kan ik er makkelijk in kwijt. Daar moet je 'm op de grond voor de passagiersstoel zetten, dat is toch geen mannenauto . Da's de plek voor een handtas. Hoe staat iedereen hier eigenlijk tegenover rijden met drank op? Dus ook met een paar biertjes? En zijn dat er dan twee, of vijf? | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 18:56 |
Hoelang ben jij dan? Ik vind één biertje/één glas wijn altijd nog wel kunnen. Als ik nog van plan ben te gaan rijden blijft het daarbij. | |
monsterd. | maandag 29 oktober 2012 @ 18:57 |
Ben ik blij dat mijn fiatje toch maar een 10tje in de maand kost, hoewel het een oldtimer in spe is | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 18:58 |
Als ik rij, dan hou ik het wel gewoon bij cola of iets. | |
FkTwkGs2012 | maandag 29 oktober 2012 @ 18:58 |
ik ook, staat zo asociaal met een bierflesje achter het stuur | |
Piet__Piraat | maandag 29 oktober 2012 @ 19:06 |
Tegen de 2m. Ik vind heel erg dat het er aan ligt hoe lang het duurt voor je moet rijden. Op een feestje tussen half negen en half elf een paar biertjes pakken en om één uur naar huis rijden, is geen probleem. Je moet niet gaan rekenen, maar in feite is het wel zo dat je lichaam meteen begint de alcohol af te breken, dus dan is de onveiligheid er wel vanaf. In een half uur drie pilsjes wegzetten en dan meteen gaan rijden, da's niet handig. | |
Goddelijker | maandag 29 oktober 2012 @ 19:06 |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 19:12 |
Ah dat verklaart dan. Dan snap ik dat je het enigszins krap vindt Ja dat is wel een punt inderdaad. Al vind ik eigenlijk 1 biertje/wijntje gewoon wel de max. als je nog wilt gaan rijden. Maar het is natuurlijk wel zo dat als je om 8.30 2 biertjes drinkt en om 23.30 een keer naar huis gaat er wellicht ook minder risico is. | |
Piet__Piraat | maandag 29 oktober 2012 @ 19:16 |
De auto niet nee. De automobilist, die moet gebukt gaan staan . Dan zijn die biertjes al lang weg dus is er normaal gesproken van enige intoxicatie geen sprake meer. En juist ivm m'n lengte wil ik eigenlijk wel een 5-serie/A6 ofzo, nog iets ruimer zitten. Nu nog dat budget bij elkaar harken | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 19:19 |
Ja oke altijd 1 bier is natuurlijk wat zwart/wit. Als er zoveeeel tijd tussen zit. maar goed eigenlijk hou ik het zelf altijd bij 1 gewoon. Dan weet ik zeker dat er niks aan de hand is en hoef ik er verder ook geen rekening meer mee te houden Dan wel die nieuwe 5series? Die generatie hiervoor is nou niet echt heel mooi te noemen | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:34 |
Ik drink niet als ik moet rijden. Ook al is dat pas 4 uur later, het is tegen mijn principes. In mijn kofferbak past sowieso precies 1 pizzadoos server, dus ik denk dat 3-4 kratjes bier wel moet lukken zonder stapelen. Maar goed, ik koop nooit bier dus zou het eigenlijk niet weten. Ik gebruik de kofferbak eigenlijk alleen maar voor de mountainbike, en dan moet de achterbank nog plat ook. Ppfff, des te meer redenen trouwens om net over de grens te gaan wonen: huizen zijn al stukken goedkoper, maar het bezit en rijden in een auto word ook steeds goedkoper(Wegenbelasting, brandstof) t.o.v. NL Voor de Astra van mijn ouders(1.4 120pk) betaal je daar namelijk maar c.a. 70,- wegenbelasting per jaar.. Hier betaal je bijna hetzelfde per maand.. | |
Rene | maandag 29 oktober 2012 @ 19:37 |
7 cent bij gas erbij !!!!!! | |
HeavenSmiles | maandag 29 oktober 2012 @ 19:38 |
Zoals je aan mijn usericon kunt zien ben ik geen automobilist, maar autorijden heeft nu eenmaal veel (en dan ook echt veel!) negatieve gevolgen. Dat omvat veel meer dan het vage containerbegrip "milieu". - Luchtvervuiling met bijhorende schade aan gezondheid. Jaarlijks overlijden 2000 mensen daardoor vroegtijdig. Een veel groter deel daarvan heeft chronische gezondheidsproblemen door luchtvervuiling. - Geluidsoverlast. Ook dit leidt tot gezondheidsproblemen. - Verkeersdoden- en gewonden. Aantal verkeersdoden is jaarlijks 600+, waaronder 50 kinderen en 200+ volwassen zwakke verkeersdeelnemers (voetgangers, fietsers). Aantal zwaar- en lichtgewonden loopt in de vele tienduizenden. - Mondiale bijdrage aan opwarming van de aarde met bijhorende gevolgen. - Autorijden zelf is ongezond (continu inademen vieze lucht van alle auto's om je heen plus het feit dat een automobilist gemiddeld ongezonder is dan iemand die (al dan niet gedeeltelijk) naar zijn werk fietst of loopt, want weinig beweging). - Autorijden is inefficiënt. Tijdens het autorijden kun je niet werken, op een handsfree telefoontje plegen na dan - zelfs niet als je in de file staat. In de trein kun je flexwerken ("het nieuwe werken"). Nog beter: dichtbij je werk wonen, minder tijd kwijt aan reizen (= economisch winst) en meer tijd voor jezelf (= persoonlijk winst). - Asfalt is niet goedkoop. Het aanleg en de onderhoud van autowegen kost veel geld, zeker gezien het asfalt hier relatief vaak wordt vernieuwd (vgl. België). (Beetje ironisch gezien veel fietspaden er behoorlijk slecht bijliggen terwijl we onszelf een fietsland noemen... Maar dat is een ander verhaal.) - Autowegen verbruiken veel ruimte. Een dubbelspoorlijn zoals bv. Utrecht-Eindhoven biedt met het huidige treinbeveiligingssysteem de ruimte aan 6 IC's, 6 SPR en 2 goederentreinen per uur, waarop meer dan 10.000 personen per uur kunnen worden vervoerd (exclusief staanplaatsen overigens). Die dubbelspoorlijn is veel minder breed dan de naastgelegen autosnelweg en gaat dus veel minder ten koste van de natuur of andere kostbare ruimte. - Olieafhankelijkheid van het Midden-Oosten, met bijhorende mensenrechtenschendingen en milieuschade van boren, transport etc. Zo kun je nog wel even doorgaan, maar je snapt het idee... | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 19:40 |
Ongetwijfeld. Maar ik vind auto's en autorijden gewoon leuk. En al die punten die jij zo opnoemt interesseren me eigenlijk niet zoveel om heel eerlijk te zijn. En dat is verder niet persoonlijk naar jou bedoeld of zo. Dat is gewoon mijn eerlijke mening. | |
HeavenSmiles | maandag 29 oktober 2012 @ 19:50 |
Van mij mag je, maar ik vind het logisch dat automobilisten zelf moeten betalen voor de grote economische en maatschappelijke gevolgen. Dat vind ik geen taak voor de belastingbetaler die zelf nooit auto rijdt. Daarom ben ik een voorstander van rekeningrijden: hoe meer je autorijdt, hoe meer je moet betalen voor al die gevolgen. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:52 |
Inderdaad Actaeon, bovendien is het hier in de regio niet altijd een optie om met de fiets of het OV te gaan. b.v. voor mijn vader: Als die naar zijn werk wil is hij met de auto 20-25 minuten onderweg. Met het OV eerst 5 minuten lopen naar dichtsbijzijndste bushalte, dan 15 minuten met de bus naar het treinstation, vervolgens 1 van de 2 treinen die per uur rijd naar Groningen(c.a. 40 minuten), dan de bus naar Eemshaven(minimaal 3 kwartier, rijd 1x per uur) en dan nog eens zeker een kwartier lopen. totaal: net geen 2 uur. en c.a. 15,- enkele reis. Nu dus 20 minuten en hooguit 3,- enkele reis. En dan nog maar te zwijgen over de dorpen hier waar geen bus komt, of alleen op bestelling 1x per uur overdag. besides, in de trein kan je flexwerken(als je daar al de ruimte voor hebt, en aangezien je hier al heel blij mag zijn met een zitplek in de spits..), maar bij veel beroepen is dat niet eens mogelijk. m.b.t geluidsoverlast: behalve de weg achter ons huis langs horen we helemaal geen auto's, alleen regelmatig de trein die over het spoor c.a. 1 km verderop rijd(hemelsbreed)... Zelf ben ik ook een heel groot voorstander van rekeningrijden. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 19:55 |
En dat mag jij natuurlijk vinden. Ik vind dat ik/wij al meer dan genoeg betalen aan lasten in dit land voor autorijden. Dat hoeft niet nog meer te worden. Maargoed, ik ben niet per definitie tegen rekeningrijden. Zolang dat hand in hand gaat met een totale herziening van het belastingsysteem mbt autorijden ( als in afschaffing mrb e.d.). Maar dat was ook het plan geloof ik. Eigenlijk zouden ze ook eens iets aan de bpm moeten doen. Alle leuke auto's worden veel te duur daardoor. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 19:58 |
Inderdaad, sterker nog: onze bpm beinvloed de autoprijzen in andere landen. Duitsland b.v. heeft geen BPM, maar om de prijzen in Europa op een redelijk gelijk pijl te houden, trekken ze die in Duitsland kunstmatig omhoog naar de Nederlandse prijs. Dat is ook de reden waarom veel grenswoners hun auto in NL kopen en exporteren naar Duitsland. (Krijgen ze de BPM terug.) BIj b.v. een Astra scheelt dat al snel wel 4000,-. | |
kaasplankje | maandag 29 oktober 2012 @ 19:59 |
Rekeningrijden doe je nu in feite ook al omdat er zoveel accijns zit op brandstof. Ik geloof niet dat de huidige generatie auto's zoveel vervuiling veroorzaakt. Uiteraard veel meer dan wanneer men met OV reist maar dat is niet echt een optie voor automobiel-forenzend Nederland. Niet qua capaciteit en ook niet qua dekking zoals hieboven al geopperd is. De slechte dekking geldt bovendien niet alleen voor "the outbackprovincies" maar ook voor de Randstad. Als ik bijvoorbeeld vanuit mijn oude woonplaats naar het werk moest was dat 30km en van deur tot deur: -met de fiets 1 uur -met de auto 25 min zonder file -met de auto 40/55 min met file -met OV 5 kwartier Mochten er meer mensen besluiten elektrisch te gaan rijden zal het belastingstelsel zowiezo moeten worden herzien. Er komt dan te weinig binnen op belasting op benzine en diesel. Daar worden ook wegen van onderhouden en aangelegd, dus het geld zal dan op een andere manier geïnd worden vrees ik. [ Bericht 15% gewijzigd door kaasplankje op 29-10-2012 20:15:05 ] | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 20:03 |
Klopt inderdaad. Die hele bpm is ook gewoon onzin m.i. Elke keer als je bijvoorbeeld dat prijsverschil voor leuke auto's ziet tussen ons land en de VS barst je gewoon spontaan in huilen uit. | |
Marco001 | maandag 29 oktober 2012 @ 20:15 |
Precies, daar koop je een dikke mustang voor 25000$. Hier ben je 1ton kwijt.. nou moet hij wel hierheen worden geshipt, maar dat kost echt geen 40.000 ofzo. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 20:17 |
Maar ook bijvoorbeeld die high performance versie van de Jeep Grand Cherokee kost hier belachelijk veel als je dat vergelijkt met thuisland VS of zelfs al met België. Of dat je daar al een Maser QP voor zo'n $100k koopt en hier ruim ¤200k moet betalen. Da's gewoon niet meer leuk dan. En niet meer in verhouding. Denk ik. | |
ZwartmetSuiker | maandag 29 oktober 2012 @ 20:19 |
Wtf doet dit kabinet. PvdA is zwaar kut en de vvd vind het allemaal goed. | |
kaasplankje | maandag 29 oktober 2012 @ 20:19 |
Een Maserati QP zou BPM vrij moeten zijn in NL, gewoon omdat het een geweldig ding is. | |
Actaeon | maandag 29 oktober 2012 @ 20:20 |
Ja eigenlijk wel inderdaad! Goed punt. | |
Sjoegerd | maandag 29 oktober 2012 @ 21:18 |
Wegenbelasting voor oldtimers weer invoeren .. Daar gaat mijn droom van ooit een Landcruiser te kunnen rijden | |
Piet__Piraat | maandag 29 oktober 2012 @ 23:10 |
Jammer dat je hierbij zo kort door de bocht gaat. Je punten kloppen deels, maar je bekijkt het wel heel erg vanaf de fiets-kant. Ik kan het ook andersom stellen: - kijk eens hoeveel welvaart het automobiele verkeer ons oplevert, in economische zin. Dan bedoel ik goederentransport, maar ook bedrijfsontwikkeling. Verklein dat allemaal en je economie blijft nergens, werkloosheid zal toenemen. - er zijn voldoende mensen die ontspanning en plezier halen uit autorijden. - autorijden stelt ons in staat een sociaal leven te onderhouden. Dit draagt enorm bij aan intrinsiek geluksgevoel. - voldoende mensen wonen niet dicht genoeg bij hun werk om te kunnen gaan fietsen/OV'en. In de huidige tijden is verhuizen vaak een te dure optie. Wat moeten ze dan? Wat moeten ze als de partner ergens anders werkt? Zomaar een andere baan zoeken? OV is bovendien ook niet gratis en tegenwoordig soms zelfs nog duurder dan met de auto gaan. - mondiale opwarming: heb je al eens gekeken hoeveel procent van het autoverkeer hiervoor verantwoordelijk is? Ik zou eens naar de lucht- en scheepvaart gaan kijken als ik jou was. - je noemt autorijden inefficiënt omdat je niet kan werken dan. Kan dat op de fiets wel? - je noemt asfalt inefficiënt omdat het veel ruimte inneemt en relatief weinig personen kan vervoeren. Vergelijk het voor de grap eens met de benutting van al die km's fietspad die er liggen. Ik wil autorijden niet heilig verklaren, maar je standpunten zijn wel wat fragiel. En prima als je de automobilist wil laten betalen voor al die zogenaamde schade, maar keer je dan het profijt ook aan ze uit? Of steekt de overheid dat allemaal in haar zak? En trek je dat dan ook breed? Laat vlieg- en treinverkeer dat ook doen. En oh, laat het OV, de voorbijrazende trein en bus met zware dieselmotor ook even bijdragen, want daarvan heb ik meer geluidsoverlast dan van auto's (qua dB). En doe het dan andersom ook even: ik maak nooit gebruik van de zorg en hele volksstammen wel. Laat die mensen dan ook een premie ophoesten die 16× zo hoog is als die van mij. Ze profiteren van mijn centen! . | |
HeavenSmiles | maandag 29 oktober 2012 @ 23:49 |
De punten die ik opsomde zijn gebaseerd op feitelijke gegevens, hoewel uit mijn hoofd herinnerd: via Google kun je overal al die zaken wel feiten en statistieken vinden van betrouwbare afkomst (bv. CBS). Ik wil toch even reageren op jouw punten. Dat is dus wederom vanuit mijn perspectief, maar vaak gebaseerd op statistieken, onderzoeken of andere gegevens. Als je ze kunt ontkrachten of nuanceren hoor ik dat graag Dit is gebaseerd op de visie dat met minder autorijden mensen ineens niet meer mobiel zouden zijn - en dat andere vormen van vervoer niet of minder zouden kunnen bijdragen aan de economie. Dat klopt niet. In de 19e eeuw werd de trein gezien als brenger van vrijheid en welvaart. Twee eeuwen later is het spoornet nog altijd een belangrijk deel van het Nederlandse infranetwerk. Als er minder wordt autogereden (bv. omdat het te duur wordt, wat voor fossiele auto's onvermijdelijk zal worden), zullen mensen langzaamaan dichterbij hun werk gaan wonen en vaker met het OV reizen - waarop het OV (samen met de overheid) kan inspringen door capaciteit te vergroten en 'missing links' in het netwerk aan te vullen. Uiteraard geldt dat niet voor alles en iedereen (voor sommige beroepen is een auto absoluut noodzakelijk), maar het gaat hier even om het totaalplaatje. Het is wetenschappelijk aangetoond dat fietsers blijer aankomen op hun werk dan automobilisten. Als niet-autobezitter kan ik mijn sociaal leven perfect overhouden. Ik kom overal te voet, te fiets en met het OV. Bovendien reis ik goedkoper, veiliger, gezonder en duurzamer. Dit is een gevalletje omdenken. Als je alleen reist is de auto nooit goedkoper dan het OV, zelfs niet als je voltarief reist (wat je overigens nooit doet als je regelmatig met het OV reist). Wat betreft wonen: zeker, dat zou op dit moment voor sommigen een probleem zijn. Ik heb het dan ook over de lange termijn. Wederom is het wetenschappelijk aangetoond dat mensen dichterbij hun werkplek of werkplekken gaan wonen als autorijden duurder wordt. Dat biedt milieuvoordelen, maar ook voor die personen zelf: minder tijd kwijt aan reizen, meer tijd voor dat sociaal leven waar je het over had en meer geld over. Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat autorijden alsnog slecht is. Je hebt geen weerwoord gegeven op mijn punten over directe en indirecte doden ten gevolge van autoverkeer. Nee, maar mensen die naar hun werk kunnen fietsen omdat ze dichtbij hun werk wonen hebben veel minder reistijdverlies. Als je ver van je werk woont en met de combinatie fiets/OV reist kun je het OV-gedeelte gebruiken om te werken (of iets leuks doen waar je zelf van geniet; boek lezen of gewoon slapen of whatever). Ja, helaas werden al die kilometers fietspaden nodig omdat het aantal fietsers dat in de jaren '70 overleed t.g.v. ongevallen enorm hoog was. Er werd toen geprotesteerd met spandoeken als "Stop de kindermoord". Het resultaat zijn vrijliggende fietspaden in het hele land, autoluwe binnensteden en goed OV in diezelfde steden. Verder blijkt uit onderzoek dat fietsinfrastructuur per kilometer de maatschappij minder kost dan een autorijbaan omdat laatstgenoemde een stuk breder zijn en meer onderhoud behoeven, maar ook omdat eerstgenoemde bijdraagt aan volksgezondheid, verkeersveiligheid en meer mensen op de fiets. Ik vrees dat als je alle onkosten van autorijden bij elkaar optelt, de automobilisten van Nederland het nog steeds niet allemaal betalen. Van "baten" kan dan moeilijk sprake zijn. Wat betreft geluidsoverlast: op de meeste spoorlijnen komt een paar keer per uur een trein langs. De piekbelasting is dan even hoog, maar het gemiddelde decibelniveau is vele malen lager dan een drukke autoweg. Ik heb zelf letterlijk langs een drukke spoorlijn gewoond en ik had nog steeds meer last van het continu autogeraas dan van die treinen die langsdenderden. .. En volksgezondheid is een kwestie van algemeen belang (want een gezonder volk presteert ook economisch beter) en onderlinge solidariteit. Autorijden kent teveel nadelen. Overigens moet je je echt niet achtergesteld voelen want naar de autoinfrastructuur gaat de laatste jaren echt veel geld en dat is ook echt niet goedkoop. [ Bericht 0% gewijzigd door HeavenSmiles op 29-10-2012 23:57:22 ] | |
Marco001 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:21 |
Heavensmiles Even m.b.t het goedkoper. Jij stelt dat de auto NOOIT goedkoper is als de trein mits je alleen reist.. Geinig feitje, maar een retourtje naar mijn werk kost me met het ov 20,-. terwijl ik met de auto(brandstof, onderhoud e.d.) 15,- kwijt bent. In het voorbeeld van mijn vader zou het nog meer schelen. (namelijk c.a. 10,- enkele reis) En nou weet ik natuurlijk niet hoe het in de randstad is, maar hier is het treingeluid wel dergelijk overheersend. Zeker als we sávonds nog lekker buiten in de tuin zitten, ook al komt er maar 2x per uur een trein langs. Want hoewel ik in een stad woon, is de doorgaande weg achter ons huis langs dusdanig rustig dat we daar geen last van hebben. Tuurlijk, met de fiets naar het werk is stukken gezonder, ben ik het met je eens. Maar na 4 jaar in de ochtend- en avondspits met de trein naar school te hebben moeten reizen, was ik erg blij dat ik dat niet meer hoefde. Overigens, je hebt het over die 1e reacties bij de trein, maar dat was net zo met de Ford Model A in USA. Iedereen was laaiend enthousiast.. Wel leuk trouwens: Als ik een voldoende en stabiele inkomen heb, ga ik verhuizen naar een lokatie die geografisch gezien veelal verder van het werk af ligt. Alleen het verschil is dat ik daar een huis kan betalen, en hier in NL niet als 1verdiener met een starterssalaris. Bijkomend voordeel is dat het hebben van een auto daar stukken goedkoper is(alleen al qua wegenbelasting kan het oplopen tot al snel 100,- besparing per maand! En aangezien je in mijn beroep(IT) toch al vaak niet kan werken tijdens het reizen, maakt dat ook niets uit, en anders kan je altijd nog een studentchauffeur inhuren. | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 07:18 |
Beste nieuws sinds jaren, hoef ik me over een tijdje niet meer te storen aan die knakenpoetsers die een onderhoudsloos en ongewassen oldtimertje rijden omdat het "lekker goedkoop" is en komen de klassiekers weer terecht bij autoliefhebbers (Die een paar tientjes extra wel lappen uit liefde). | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:38 |
@ HeavenSmiles: Ik krijg een beetje neigingen van jouw praatjes. Dat jij helemaal in je nopjes bent omdat je alles op de fiets/ov doet betekent niet dat andere daar op zitten te wachten | |
Sjoegerd | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:15 |
En de liefhebbers die het "lekker goedkoop" vinden? | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:20 |
Die hebben pech, autorijden is niet goedkoop. Ben ik toch wel blij dat ik een 'vervuilende' bak uit 99' heb.. verandert niks | |
Sjoegerd | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:24 |
Ach zolang er nog veel luchtvervuiling vanuit de industrie en van over de grens komt kan ik zulke maatregelen in het belang van het milieu nog niet serieus nemen . Kan me niet indenken dat dit de staat veel geld gaat opleveren namelijk. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:25 |
Toch vind ik het als liefhebber zijnde klote. En ja, ik heb er ook een auto bij op gas om de kilometers enigszins betaalbaar te houden, maar dat komt door de belachelijke benzineprijzen. | |
Goddelijker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:53 |
Maar als iedereen op gas zou gaan rijden, wordt dan ook vanzelf duur. Vraag = Aanbod. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:54 |
Maar wle beter voor het milieu mja oorzaak > gevolg hè, | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:06 |
Directe milieuvervuiling wordt ook teruggedrongen (luchtvervuiling/fijnstof, geluidsoverlast, dat soort dingen waar mensen hinder en gezondheidsschade van ondervinden). "Milieu" betekent niet alleen mondiale CO2-productie. | |
Actaeon | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:19 |
Ik kom bijna nooit blijer aan met de fiets tov als ik met de auto was gegaan. Zijn punt was denk ik ook meer dat voor veel mensen autorijden wèl leuk is. Voor mij ook bijvoorbeeld. Kijk dat het voor jou niet zo is is verder gewoon prima. Maar dat is dus niet voor iedereen zo. En sowieso zou ik geen seconde overwegen mijn standpunt te herzien vanwege al je milieu/leefomgeving/pro-OV gepraat. | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:52 |
Dat mag, zolang je je maar realiseert waarom je meer belasting moet betalen als automobilist dan als fietser/OV-reiziger i.p.v. jezelf te zien als "melkkoe" van de overheid. Als autorijden geen negatieve gevolgen zou hebben zou je er niemand over horen, een beetje zoals je niemand hoort pleiten dat fietsers milieubelasting zouden moeten betalen . Helaas is het niet anders, en dat zal ook met de elektrische auto niet veranderen: dure infrastructuur blijft noodzakelijk bij gelijkblijvend gebruik, verkeersongevallen blijven plaatsvinden, gezondheidsverlies blijft bestaan etc. | |
Actaeon | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:55 |
Tuurlijk mag je best wat meer betalen als automobilist dan als fietser. Maar het moet wel een beetje proportioneel blijven. En in Nederland is dat niet het geval vind ik. En niet meer aankomen met dat alle automobilisten gezamenlijk alle negatieve gevolgen moeten opheffen. Alsof dat voor legio andere producten en diensten die jij en ik iedere dag afnemen ook gebeurd. Nee, dat gebeurt niet. Dus ik zie geen reden om een automobilist disproportioneel te belasten. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:58 |
Daarbij komt alles meteen in een vicieuze cirkel terecht;brandstof wordt duurder, transport wordt duurder en dus producten en diensten worden duurder. | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:00 |
Heel prettig voor je, maar wat wil je ermee bereiken in het AUTORIJTOPIC? Hoe ga jij eigenlijk op vakantie dan? Met de fiets? Of is op dat moment een auto toch wel makkelijk? Of zo'n vervuilend vliegtuig? | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:20 |
Liefhebbers betalen ook wel een paar euro's meer voor hun hobby. | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:21 |
Heb jij niet toevallig nog een fietserstopic te bezoeken | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:21 |
Iedereen heeft wel eens een auto nodig, bijvoorbeeld bij een verhuizing. Dan heb je zoiets als een huurauto. Je hoeft geen auto te bezitten als je 'm nauwelijks nodig hebt. Daarom wordt de deelauto steeds populairder (GreenWheels etc., maar ook lokale straatinitiatieven). Wat betreft vakanties: met een auto honderden tot +1000 kilometer ergens naartoe kachelen vind ik zeer oncomfortabel. Ik reis gewoon per trein. Overigens is een vliegtuig in de meeste gevallen volgens mij nog minder vervuilend dan een auto. Wederom denk ik dat dit een geval omdenken is. Als je bij alle bewegingen vanuit de auto denkt, zie je kennelijk de andere opties niet meer. Was er maar één en net zo populair als dit topic | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:25 |
Volgens mij kun jij in je eentje wel een heel topic erover starten. Naar mijn idee heb je naast een hoop onzinnige discussie hier niet heel veel te zoeken met een anti-auto instelling... Weet niet hoor, kan het ook verkeerd zien . | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:27 |
Je lijkt wel een gelovige, waar ik niks tegen heb op zich. Alleen het opdringen van jouw manier van leven richting andere is echt Jij vind een auto dus niet comfortabel, ik moet er niet aan denken om +1000km in een trein te zitten. Al die andere mensen waar je last van hebt, niet ergens kunnen stoppen. Dag vrijheid, en daar betaal je nog dik voor ook. Kwestie van omdenken haha, ik pak de fiets wel eens en het OV. Als ik te dronken ben om auto te rijden. Misschien moet jij eens je fiets oogkleppen af doen. Oh, en wil je a.u.b. je fiets topic openen? | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:28 |
Tja, dan kan kloppen omdat er op de feiten niet wordt gereageerd - ik zou graag zien dat ze weerlegd worden. Je vraagt mij hoe ik reis, waarbij ik zeg dat IK VIND dat het niet comfortabel is. Dat is toch niet mijn mening opdringen aan iemand anders. Verder: ja, ik mis echt die vieze parkeerplaatsen langs de snelwegen onderweg.. Vrijheidsverlies zeg... (Jep, nu sla ik ook maar aan het trollen.) | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:30 |
Dat stukje mening op dringen was niet perse van toepassing op het reizen met de trein naar het buitenland maar over je hele greenpeace verhaal sinds je bent begonnen met posten hier. | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:30 |
Ik zal ophouden. Zolang jij veel belasting moet betalen voor je bijdrage aan de schade aan mens, dier en natuur en ik dat als fietser niet hoef ben ik tevreden. | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:32 |
Doe ik zeker, het gemak wat ik ervan heb elke dag.. Glad to pay Heb geen flauw idee ook hoe ik op mijn werk moet komen zonder mijn milieu onvriendelijke auto. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:32 |
Hallo, bomen en planten hebben CO2 nodig om te kunnen overleven en ik help deze plantjes en boompjes. | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:32 |
Sorry vriend, maar ik geef er gewoon geen fuk om wat jij van autorijden/autorijders vind en voel totaal niet de drang om mijn hobby/levensstijl te verdedigen. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:34 |
Op de snelweg 1:13, op mijn woon/werk verkeer (30-50-60-70-80) 1:16. En met een 1.6. Absoluut tegen. Maar ik drink dan ook helemaal nooit alcohol Ik denk dat ik als fietser meer ongezonde lucht in adem dan in mijn auto... Ooit wel eens in de stad gereden? Geeft dat maar even aan in de gemeente Groningen, dat ze even overal maar skyscrapers uit de grond moeten stampen, want ik las dat er 380.000 mensen in de provincie wonen (buiten de stad). Daar werkt een groot deel van in en rond Groningen. En dan hebben we ook nog de mensen die vanuit Drenthe naar Groningen reizen. Ja, gaat echt werken, dichterbij het werk wonen. Vooral omdat alle bedrijven tegenwoordig alleen nog maar in de Randstad willen zitten... Stel, dat iedereen met de fiets of OV zou gaan. Denk je dat je dan genoeg hebt aan die fietspaden die je nu hebt? Deze zouden verbreed moeten worden. En dus asfalteren die hap! Meer asfalt is niet altijd de oplossing, goed plaatsen van asfalt is beter. Ja, maar dan moet je eerst naar het station van Utrecht/Eindhoven zien te komen. En daar heb je ook wegen voor nodig. Mee eens. Ik ben absoluut voor het ontwikkelen van alternatieve brandstoffen. Zolang de regering niets doet tegen de stijgende OV prijzen (en dat terwijl het OV verder versobert wordt) zal dit niet gebeuren. Zolang de regering niets doet tegen het gebrek van goedkope woningen in de steden zal dit niet gebeuren. Ik kan je vertellen dat ik absoluut niet blijer op m'n werk zou aankomen als ik met de fiets moest. Tot aan m'n 30e had ik niet eens een rijbewijs... Ik kwam overal te voet, te fiets en met het OV. Ik heb uiteindelijk mijn rijbewijs gehaald en een auto gekocht omdat dit goedkoper en veiliger was en ik daarmee erg veel tijd uitspaarde. Wrong. Wij zijn twee weken geleden van Noord-Oost Groningen naar Amsterdam gereden. Met twee personen. Heen en weer. We waren ongeveer 50 euro aan benzine kwijt. Dat is dus 25 euro per persoon, voor een retourtje. Met het OV waren we 30 euro PP kwijt geweest, dat is dus 60 euro totaal. We hadden dan ook ergens moeten overnachten, wat ons zeker nog eens zo'n 100 euro had gekocht (minimaal), plus dat we dan ook 2 enkeltjes hadden moeten kopen (en twee enkeltjes zijn duurder dan een retourtje) Zodra de NS het papieren kaartje gaat afschaffen is het helemaal niet meer de moeite waard om met het OV te gaan. Als je verder van je werk woont, kun je ook met iemand anders gaan samen rijden... En dat is iets waar gewoon bijna geen aandacht aan wordt gegeven. Zodra je met z'n tweeen gaat, is het OV al een heel stuk slechter. | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:35 |
Tevens lijkt me dit een mooi moment om mijn mening te uiten over Priuslijers en andere groene types: | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:35 |
Haha, fietsers.... en dit is nog maar een klein autootje: | |
Hyman | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:35 |
Godverdomme honden zijn het. Dat is wat ik je brom. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:36 |
Hmm, als wij op ski-vakantie gaan, pak ik het liefst de trein hoor! Als ik die verhalen altijd hoor, van mensen die weer uren in die files hebben gestaan... Maar die vakantie naar Hongarije vorig jaar hadden we niet het OV kunnen doen.... Heerlijk trekken door de Alpen! | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:38 |
| |
Sweetpea8472 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:38 |
Ik wil een electrische auto die minimaal 150km op een accu kan rijden... Die zou ik dan voor woon/werk verkeer gebruiken, met de mogelijkheid om ook naar Duitsland te kunnen (na het werk). En dan een gewone benzine auto voor lange afstanden. (of zo'n elektrische auto met benzine generator!) | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:40 |
En dan kerncentrales ook dicht omdat onveilig dus dan wordt de globale vraag naar kolen nog groter terwijl er nu al tekorten zijn. | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:42 |
Ja, maar je kan niet zomaar tussendoor even stoppen en wat bekijken, je zit vast tussen de stops. Afweging dus Juistem, sowieso.. Wielrenners Het straatbeeld gaat echt helemaal naar de klote door die milieu ongein | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:42 |
Kijk, ik heb een rijbewijs en rij heel af en toe in de auto. Ik doe het niet vaak omdat ik weet wat de negatieve gevolgenz ijn. Daarvoor neem ik mijn verantwoordelijkheid, in de vorm van daar zo min mogelijk aan bij te dragen door weinig auto te rijden. Dat is dus geen autohaat, want zoals ik zei: als het die gevolgen niet zou hebben (duizenden doden, tienduizenden (zwaar)gewonden, overlast, gezondheidsschade, natuurverlies etc.), zou je mij er niet over horen. Ik vind simpelweg dat automobilisten hun verantwoordelijk daarvoor moeten nemen. Dat doe jij niet met zo'n instelling, enkel indirect via belastingafdracht waar - deels - compenserende maatregelen van worden betaald, zoals de aanleg van fietspaden i.v.m. verkeersveiligheid, subsidiëring van OV of zelfs aanleg van ecoducten. Maar dat wordt ook deels met algemeen belastinggeld betaald, hoor. | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:47 |
Troll.. | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:47 |
En als mijn onverantwoorde instelling je niet aanstaat dan moet je er maar wat aan proberen te doen. | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:49 |
Jullie bevestigen wel de vooroordelen zo, zeg. Zal ik ook even doen door te glimlachen als ik straks de prijzen bij het pompstation zie staan . En nu ga ik hier écht weg! Gegroet! | |
Mercer | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:49 |
Verwarrend dit | |
Actaeon | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:50 |
Dat is toch wel genoeg zou ik denken? Dat jij dan vindt dat ik geen verantwoordelijkheid neem is dan gewoon jouw probleem. Zoals Rauw zegt ga ik echt niet mijn hobbys opgeven vanwege dat groene gezwets. Ik ga toch ook niet elke keer als ik bij bol.com iets bestel kijken of ik wel alle negatieve (bij-)gevolgen heb opgeheven die mijn bestelling teweeg brengt? Als ik daar ook allemaal mee bezig moet zijn. | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:51 |
Ach, dat ben ik weer vergeten als ik mijn droge, warme comfortabele auto instap als het regent, ik zal dan even glimlachen als ik al die fietsers zie ploeteren in de regen. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:53 |
Of mensen buiten zie wachten op de bus, of ze hutje-mutje zie staan tegen de ruiten staan, of klagen over vertraging en andere passagiers. OV werkt best, maar niet als je haast hebt en niet als je in de spits reist. | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:54 |
Idd, lekker knoerthard door de plassen langs die stervende rotfietsers | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:02 |
Ghehe | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:04 |
Het mooiste is nog als je het onbewust doet en in de spiegel ziet dat je de hele bende met z'n hebben en houden gesprayed hebt! WIN. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:09 |
Hmm zo erg ben ik dan weer niet | |
Sweetpea8472 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:10 |
Ja, daarom de ski vakantie. Dan gaat het alleen maar om zo makkelijk mogelijk van A (thuis) naar B (witte bergen!) te komen. En tot nu toe hebben we altijd de nacht trein genomen. Vertrokken we 's avonds van huis (vrijdag) en dan op zaterdag uitgerust op de ski's. Hoezo? Smaken verschillen nu eenmaal... En een electrische auto hoeft niet lelijk te zijn hoor (zolang ze maar niet op een prius lijken...) Ik zou nooit zo door een plas rijden (of door zo'n straat, maar zal bij ons nooit gebeuren....) als er een fiets/voetganger in de buurt is. Daar ben ik te goed voor opgevoed | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:20 |
Ik geef fietsers en voetgangers soms zelfs voorrang op plaatsen waar ze dat niet hebben. Ik krijg zelf ook vaak genoeg voorrang verleend door automobilisten op plaatsen waar dat eigenlijk niet van toepassing is, vooral bij verwarrende of onlogische verkeerssituaties. I'll return the favor Ja, ik had gezegd dat ik weg ging uit het topic, maar over autorijden zelf kan ik ook gewoon meepraten als rijbewijshouder natuurlijk . | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:20 |
Ghehe, oeps haha moment Ja, ik snap. In dit geval is het dan wellicht wel fijn, maar overige vakanties... nee niet handig. Nou, ik weet niet. Maar alle elektrische auto's die uitgebracht zijn, zijn echt gedrochten. Behalve die in het hogere segment. Maar dan is het weer jammer dat ze in zo'n auto een elektrische motor hebben gestopt | |
FalleNk810i | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:20 |
WAAROM? Jij doet iets wat niemand verwacht, dat is gevaarlijker! | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:25 |
In verwarrende of onlogische verkeerssituaties, waarin ik zelf merk dat ik als fietser ook vaak voorrang krijg verleend terwijl dat verkeerstechnisch niet zou moeten - dus ook veel andere automobilisten doen dat daar. Bv. op een weg waar je altijd voorrang moet verlenen aan rechtdoorgaande fietsers bij het afslaan, maar bij één afslag zonder duidelijke reden niet. Fietsers hebben dat soms zelf ook niet door (en hebben de neiging door te fietsen), en automobilisten ook niet (hebben de neiging voorrang te verlenen). In die gevallen merk je onderlinge voorzichtigheid en hoffelijkheid. Ook als het regent krijg je bv. vaker voorrang verleend door automobilisten. | |
Goddelijker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:26 |
Zo kwam ik laatst bijna achterop een andere auto terecht, omdat deze op een voorrangsweg (bord stond 10 meter voor de fietsoversteek) vol op z'n rem ging om een fietser te laten oversteken. | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:28 |
Als er een auto achter me zou zitten (zeker als 'ie zit te drukken), doe je het natuurlijk niet (tenzij de fietser simpelweg niet stopt ). Je moet altijd rekening houden met het totale verkeer. | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:30 |
In Duitsland zijn de voorrangsregels op rotondes anders, daar heeft gewoon iedere voetganger/fietser voorrang, daar ben ik wel heel erg voor omdat de regels "in de voorrang" en "uit de voorrang" te onduidelijk zijn voor gemiddelde mens. Neemt niet weg dat onnodig voorrang geven gewoonweg gevaarlijk is. Duitsers die hun regels ook meenemen naar Nederland zie ik dan ook regelmatig met een Nederlander in de kofferbak staan bij rotondes. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:31 |
Ook leuk, mensen die een fietser voorrang verlenen, terwijl ze op een dubbele rijbaan rijden. Dus de automobilist links rijd gewoon door... Ach, dat is een andere insteek. Het gaat mij niet om de snelheid, maar om het gemak. En als ik elektrisch zou kunnen rijden, in een auto die er leuk uit ziet, en ik er ook nog mee op vakantie kan (die elektrische generator auto's zijn wel leuk hoor!) dan ben ik helemaal gelukkig! (een voorbeeld van het systeem wat ik bedoel is deze: http://www.chevrolet.nl/modellen/volt/, maar ik vind een sedan niets...) | |
HeavenSmiles | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:33 |
Klopt ja, hoe we dat met rotondes hier zo hebben weten te verkloten zeg... Het idee is dus (zoals je weet): - Binnen de bebouwde kom hebben fietsers voorrang - Buiten de bebouwde kom hebben fietsers geen voorrang Dat alleen al is verwarrend, maar daarnaast hebben we nog verschillende typen rotondes: rotondes met éen rijbaan voor auto + fiets, rotondes met vrijliggende fietspaden in een rondje, rotondes met fietspaden slechts op een gedeelte van de rotonde en ga zo maar door. Bovendien handhaven niet alle gemeentes de regel dat fietsers binnen de bebouwde kom voorrang moeten krijgen. In sommige gemeenten verschilt het zelfs per rotonde! Rotondes zijn ook zo'n voorbeeld van waar je soms voorrang krijgt verleend terwijl dat soms niet zou moeten. Ik ben niet vaak in Duitsland, maar heb je daar überhaupt rotondes met vrijliggende fietspaden? Indien nee, dan is het op zich logischer dat gewoon alle verkeersdeelnemers op de rotonde voorrang hebben. [ Bericht 1% gewijzigd door HeavenSmiles op 30-10-2012 12:39:11 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:48 |
Waar je aan voorbij gaat is dat de trein al twee eeuwen bestaat en de auto in zijn huidige vorm nog niet. Dat is biologisch wel te verklaren dmv endorfinen enzo. Ik heb het echt niet alleen over werk. Ik heb het ook over sociaal leven of rijden voor de ontspanning. Jij misschien wel ja. Ik niet. Als je sociaal leven door NL verspreid zit, wil je zaken kunnen combineren. Ik kan er wel komen met fiets of OV, maar dat duurt vele langer dan met de auto. Het OV, en dan met name de trein, brengt je namelijk van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet moet zijn. Als je al die verloren tijd meerekent, wat geen vrije tijd, maar reistijd is, kan ik dat eenvoudig wegstrepen tegen al die zogenaamde verloren tijd op mijn w-afstand. Ik ben met fietsen meer tijd kwijt dan met de auto, dus ik hou niet per se meer tijd over. Ook je kostenaspect gaat niet op: ik rij een auto die me netto 22 cent per km kost, alles bij elkaar (mrb, onderhoud, brandstof etc.). Hoe meer ik rij, hoe voordeliger (want vaste lasten worden uitgesmeerd). Als ik kijk naar mijn w-verkeer, dan ben ik met de auto 2 euro per retourreis voordeliger uit. Da's bij 220 werkbare dagen per jaar 440 euro! Met het OV ben ik bovendien, variërend van het moment waarop reis (spits vs. niet-spits) tussen de 30 en 60 minuten langzamer op de plek van bestemming. Verhuizen zou een optie zijn, maar dan moet ik voor m'n sociale leven weer meer km's maken. Nog even los van het feit dat het verhuizen ook niet gratis is. Dat punt kan ik ook moeilijk weerleggen, want de cijfers liggen er. Het is vooral het perspectief waar je het in wil zien: jaarlijks overlijden er ook tig mensen tijdens hun werk, moeten we dat dan ook maar afschaffen? Diverse ongelukken moeten ook niet zozeer qua oorzaak gezocht worden in het verkeer, maar ook simpelweg de stupiditeit van mensen. Als je ziet wat sommigen uithalen, kun je daar moeilijk de automobilist de schuld van geven. Het klinkt misschien hard, maar dat hoort er allemaal bij. Als je dat niet wil, moet je niet deelnemen aan het verkeer. Bovendien zijn er ook vaak genoeg ongelukken met bussen en vrachtverkeer. Minder frequent dan met auto's, maar wel vaak met meer impact (denk ik, geen cijfers van). Sommige mensen kunnen dat ja. Ik heb het wel eens geprobeerd maar verder dan nutteloos uit het raam staren kom ik niet. Niet echt een zinvolle besteding van je reis, wel? Dat jij het kan, betekent niet dat het opgaat voor iedereen. Bovendien gebeurt het in de spits vaak genoeg dat je moet staan. Daar gaat de mogelijkheid tot laptopwerk. En als je het bekijkt per gebruiker, en niet per km? Want eigen moet je het per hoofd van de bevolking zien, dat zijn immers de belastingbetalers. Dat vrees je, maar kun je dat ook onderbouwen? Jaren terug is al eens becijferd dat automobilisten bij elkaar goed zijn voor zo'n 16 miljard aan autogerelateerde belastingen per jaar, maar dat maar ongeveer 30% daarvan teruggaat naar de automobilist. Voor 13 miljard kun je een hoop mensen verplegen die een arm breken bij een ongeluk. Dat is jouw beleving. Ik heb op enkele meters van een drukke doorgaande weg gewoond en had nergens last van. Je doet net alsof het een gunst aan de automobilist is, maar het is simpelweg noodzaak. Doe het niet, dan nemen de files en ongelukken toe, met alle economische schade tot gevolg. Laten we eerlijk zijn: de enige reden dat geïnvesteerd wordt is om de economie overeind te houden, echt niet om de burger blij te maken. Aaaah, dat zou ik dan weer niet doen, da's sneu. Laatst nog iemand bijna per ongeluk zo geraakt, had het pas in de gaten toen ik stil stond. Leuk meisje, nog even excuses gemaakt | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:07 |
Ja, die heb je daar meer dan een fietspad langs de rotonde. Maar ook die liggen gewoon in de voorrang. | |
dester_martijn | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:11 |
Vreemd, op een aantal rotondes waar ik kom in Duitsland heb ik als fietser geen voorrang. | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:12 |
Kan ik in dit topic tips vragen voor welke zomerbanden ik moet kopen als ik met max 500 euro klaar wil zijn en die en goeie grip hebben en weinig geluid maken? Of moet ik daar een nieuw topic voor openen | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:13 |
Bandenmaat? Dat maakt nogal verschil per band en welk merk namelijk | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:15 |
En toch zou je het van 99.9% van de Duitsers krijgen, ik weet niet of het een geschreven regel of een norm is eigenlijk. | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:15 |
205/65/15 en auto haalt 210+ dus moet sowieso voor 240 gaan denk ik | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:17 |
Ik zat zelf aan deze te denken: http://www.autobandenmark(...)&dsco=107&sowigan=So Fuel C, grip B en geluid 69dB Een betere optie kan ik niet vinden in elk geval en dan met name de fueleconomy. Die mag ook wel B zijn (of A), mits grip niet naar C gaat en geluid naar 70dB | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:21 |
Heb je de tests van de ANWB en ADAC al bekeken? Voor 500 euro kun je in 15" prima banden halen. | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:24 |
Voor 500 euro ben je dan wel ruim klaar in die maat. Ik heb zelf ervaring met Continental EcoContact, Bridgestone Turanza en Michelin Energysaver in soortgelijke maten, allen fijne band(echt weinig op aan te merken) maar mijn lichtelijke voorkeur gaat uit naar de Continental qua duurzaamheid, met deze merken kun je eigenlijk ook geen flater slaan. Gewoon super banden. Goodyear heb ik geen ervaring mee maar hoor ik veel goeds over. Laat je ook inlichten over Nokian banden, deze blijken zeer goed te zijn. | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:27 |
Het gaat me er niet zo zeer om of ze 100K km mee kunnen gaan om maar iets te noemen, Belangrijkste factoren zijn zo stil mogelijk en goeie grip. Als dat kan met een beetje fuealeconomy is dat mooi meegenomen | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:38 |
Bridgestone maken wat meer lawaai maar plakken flink Continental plakt iets minder en maakt minder lawaai | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:43 |
En hoe zit het met mijn optie die ik gevonden had? Heel dat EU bandenlabel zegt me geen klote verder, maar veel minder dan 69dB vind ik ze niet. Zijn dat dan nou echt hele stille banden in vergelijk tot eehmz, minder stille zegmaar? | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:51 |
Helaas heb ik geen ervaring met dat type Goodyear, maar over het algemeen maken ze bij Goodyear gewoon fatsoenlijke banden. Ik vind een verschil van 2db om te verwaarlozen, overigens hoor je ze toch niet als je de radio op normaal niveau aanhebt. | |
vosss | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:02 |
Nouja 3dB is een verdubbeling van geluid, dus 2dB verschil ga je wel horen denk ik? | |
Rauw. | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:12 |
Als je heel erg gevoelig bent met je gehoor misschien wel. Ik heb daar zelf niet zo veel last van eigenlijk. Het gaat in ieder geval niet in hinderlijke niveau's lopen. | |
Goddelijker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:21 |
Ik heb laatst ook zitten zoeken naar 15", maar je kan ook eens kijken op www.reifen.com Scheelt soms met www.autobandenmarkt.nl Ik was aan het kijken naar 195/55/15, die minder goed/duurder is dan 195/65/15 volgens mij. Dus voor 500 euro moet het goed te doen zijn, incl. omleggen. | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:54 |
Of topbanden.com, dat scheelde me vorig jaar op m'n zomerbanden 8 euro per band tov autobandenmarkt. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:11 |
Autobandjes.nl Het verschilt per maat en per band enorm per site, soms wel ¤20,- per band. | |
Piet__Piraat | dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:56 |
Anyone? | |
Goddelijker | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:09 |
http://www.reifen.com/de/(...)-Sportrac-3/15033991 http://www.autobandenmark(...)&dsco=107&sowigan=So http://www.topbanden.com/(...)5-55-r15-p13344.html Toch een leuk verschil, als je iets verder zoekt. | |
vosss | woensdag 31 oktober 2012 @ 00:48 |
Nouja mijn auto is behoorlijk stil. Dat was destijds 1 van de punten waarop hij alom geprezen werd. Niet dat mensen hem kochten, daar niet van Maargoed, juist omdat hij zo stil is wil ik ook banden die zo stil mogelijk zijn. Ik zal eens zoeken met de andere links die hier voorbij komen of ik diezelfde Goodyear daar goedkoper kan vinden of dat ik "betere" banden kan vinden. | |
FalleNk810i | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:17 |
Wat rijd een auto met vers opgepompte bandjes toch lekker | |
Rauw. | woensdag 31 oktober 2012 @ 08:58 |
Kwart tankje benzine erin, en een bochtige weg zoeken. Bwhaooooooooooooooooop | |
FalleNk810i | woensdag 31 oktober 2012 @ 09:13 |
Eerst nog verlagen, hoewel deze setup met standaard sportonderstel ook niet heel verkeerd is maar nog niet strak genoeg. | |
monsterd. | woensdag 31 oktober 2012 @ 17:33 |
House was voor nieuwe banden (weliswaar 14 inch) 230 + 12,50 per band erop zetten kwijt. En dat zijn dunlop fast response blablabla voor goede grip banden Voor mijn fiatje was ik zo'n 33 euro per band kwijt (was niet eens een alternatief). Zelf erop gezet | |
Goddelijker | woensdag 31 oktober 2012 @ 17:46 |
Maar mijn velgen kunnen niet overal voorzien worden van nieuwe banden, doordat mijn velgen geen naafgat heeft. Dus moet je een apparaat hebben die daarmee om kan gaan. | |
monsterd. | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:32 |
Ja dat maakt het ook lastiger idd. | |
FalleNk810i | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:47 |
Huh? Nog nooit van gehoord/gezien.. Das wel lastig dan.. | |
Goddelijker | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:51 |
| |
FalleNk810i | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:57 |
Oh, heb jouw auto heel erg vaak gezien op foto's, maar dit was me nooit opgevallen haha. Wel strakker zo zonder naafkapje | |
Goddelijker | woensdag 31 oktober 2012 @ 20:16 |
Alleen is niet elke garage daar blij mee. Laatste keer dat ik 2 banden heb laten vervangen, moest hij er mee naar een andere garage. | |
Rauw. | vrijdag 2 november 2012 @ 08:46 |
Mij ook nog nooit opgevallen, hoe balanceren ze het ? | |
Goddelijker | vrijdag 2 november 2012 @ 09:11 |
Ik denk door hem vast te zetten met wielbouten? Geen idee eigenlijk | |
Rauw. | vrijdag 2 november 2012 @ 09:25 |
Dat begrijp ik | |
Piet__Piraat | maandag 5 november 2012 @ 21:12 |
Iedereen hier de winterbandjes er al onder? Ik vind het er echt nog wat te warm voor overdag... eind van de week maar eens de voorspellingen in de gaten houden. En ik vraag 't gewoon nog een keer
| |
Goddelijker | maandag 5 november 2012 @ 21:27 |
Ik heb ze er ook nog niet onder liggen, wacht nog even af. Dat moet kunnen om ze van achter naar voor te leggen. | |
FalleNk810i | maandag 5 november 2012 @ 21:40 |
Van het weekend eronder gegooid | |
Actaeon | maandag 5 november 2012 @ 21:43 |
Nop ik niet. | |
Sjoegerd | maandag 5 november 2012 @ 21:44 |
Mijne liggen ook nog op de stoep.. Nog geen zin gehad | |
Actaeon | maandag 5 november 2012 @ 21:46 |
Lang geleden zoveel reacties in korte tijd hier | |
gateway | maandag 5 november 2012 @ 21:54 |
Prive : Ja, ivm dikke schroef in 1 van de achterbanden, waren ook op/glad/kaal ,toen was ik toch aan het wisselen.... (en verplicht bij winterse omstandigheden hier in DLD) Bedrijfsauto nog nier, baas maakt afspraak voor het hele wagenpark in 1 ochtend/dag , zal wel over 2 weken zijn ofzo | |
Piet__Piraat | maandag 5 november 2012 @ 22:02 |
Mja, ik rij ook vaak genoeg door .de, maar nog geen zin gehad in vervanging. Vorige week had ik ivm remvloeistof vervangen alles nog los liggen, maar toen de winterbanden niet bij me. En het is nu echt nog wat te warm, vind ik | |
Marco001 | maandag 5 november 2012 @ 23:58 |
Bij mijn bandenboer zetten ze hem sowieso vast met wielbouten voor het balanceren.. (Die kan ook dat soort velgen zonder naafgat aan. Pa heeft(nog wel) ook een 206..) Heb de bandjes zelf al wel eronder zitten, tís hier al regelmatig rond het vriespunt(heb zelfs al eens moeten krabben!) | |
Goddelijker | dinsdag 6 november 2012 @ 09:06 |
Komende week gaan de zomerbanden er maar onderuit. En gaat de zoektoch naar 2 nieuwe beginnen. Meteen mijn velgen maar eens een goede schoonmaakbeurt geven. | |
Descendent | woensdag 7 november 2012 @ 20:15 |
Nog geen winterbandjes hiero eronder. Ik ga dit jaar voor t eerst wisselen. Kijken of ik veel verschil ga merken. | |
JDude | woensdag 7 november 2012 @ 20:18 |
Ik begin er niet aan. Huidige sloffen zijn nog prima en voor die paar kilometer die ik privé rij ga ik geen nieuwe/andere aanschaffen. Al wel met een paar wagens van het werk naar de bandenboer geweest. Geloof dat alles inmiddels is omgezet. | |
kaasplankje | woensdag 7 november 2012 @ 21:26 |
Ik heb All Season banden. | |
Goddelijker | woensdag 7 november 2012 @ 22:51 |
Dus het slechtste van beide banden gecombineerd in één band. | |
Sweetpea8472 | donderdag 8 november 2012 @ 07:36 |
Ik moet eens een afspraak maken... De temperatuur is nu voldoende gezakt. | |
kaasplankje | donderdag 8 november 2012 @ 08:08 |
Toch zijn ze voor mij nog goed genoeg. | |
Rauw. | donderdag 8 november 2012 @ 10:57 |
Privé (Civic Type R) doe ik het niet omdat die weinig km's maakt in de winter (hooguit 200/300km) Leasert zitten geen winterbanden bij en die moet ik zelf betalen als ik ze wil.. Nou laat dan maar, bij blikschade is het in ieder geval niet mijn probleem. | |
Kadooosh | donderdag 8 november 2012 @ 12:15 |
Wil mijn bougies zo vervangen maar heb net 100km gereden. Over een uurtje of 2 is ie wel genoeg afgekoeld toch? En is het slim om de schroefdraad een beetje in te smeren met vaseline? | |
Goddelijker | donderdag 8 november 2012 @ 15:27 |
Volgens mij heeft dat geen zin? Kun je beter kopervet nemen. | |
Goddelijker | donderdag 8 november 2012 @ 15:31 |
Vandaag mijzelf even druk gemaakt... Winter-stand: Zomerbanden van: Tussendoor: Naar: | |
Marco001 | donderdag 8 november 2012 @ 15:35 |
Goed bezig!! Maar wil je niet liever je winterbanden op een setje mooi lichtmetaal? | |
Goddelijker | donderdag 8 november 2012 @ 15:36 |
Winterbanden zijn geen wondermiddel, dus glij liever met een stalen velg + wieldop tegen een stoeprandje, dan met lichtmetaal. | |
Sweetpea8472 | donderdag 8 november 2012 @ 15:38 |
Mijn idee ook... Gewoon staal met m'n winterbanden. En trouwens, in de winter zijn die lichtmetalen velgen ook nooit schoon te houden... | |
Goddelijker | donderdag 8 november 2012 @ 15:43 |
Ook is pekel slecht voor lak (en dus ook velgen). Nee, geef mij maar lekker staal (wel met wieldop, anders ziet het er niet uit). | |
Marco001 | donderdag 8 november 2012 @ 16:11 |
Heb zelf de winterbandjes om de originele Seat velgen(zijn toch al redelijk fubar na bijna 10 jaar), bij de Astra hebben we een setje goedkoop 16" en de 206 een setje 14" .. was (als ik het goed herinner) net zo duur/goedkoop als staal+wieldoppen.. En waarschijnlijk komen dezeonder de Corsa met winterbanden. Enige keer dat ik met de Seat tegen de stoeprand aan gleed s'winters was eigen schuld: trok de handrem aan in een bocht, wou eens kijken wat de auto dan doet maar ik hield de handrem te lang aan/trapte niet snel genoeg de koppeling in waardoor ik een hele mooie 270 maakte en daarbij zachtjes de stoeprand aantikte. | |
Goddelijker | donderdag 8 november 2012 @ 16:12 |
Op deze stalen velgen heb ik mijn auto gekocht. Later heb ik een setje lichtmetaal gekocht. Dus kon de stalen mooi gebruiken als winter. | |
Piet__Piraat | donderdag 8 november 2012 @ 17:23 |
Mooi resultaat! Waarmee maak je de boel schoon? | |
Goddelijker | donderdag 8 november 2012 @ 17:50 |
Zie Het grote autopoets- en -wastopic #8 | |
Piet__Piraat | donderdag 8 november 2012 @ 17:53 |
Ik dacht dat je gewoon één spraytje had gebruikt. Als ik die lijst zie, besluit ik meteen weer om ze maar gewoon met water en sop af te doen, meer niet | |
Goddelijker | donderdag 8 november 2012 @ 17:59 |
Alleen velgenreiniger en wax kom je ook al een eind hoor. | |
Piet__Piraat | donderdag 8 november 2012 @ 18:00 |
Ik gebruik altijd de Dasty van de Wibra, in combinatie met een doekje/spons. Meer niet | |
Goddelijker | donderdag 8 november 2012 @ 18:02 |
Toch werkt een échte velgenreiniger beter. En irriteert beter de luchtwegen als je hem perongeluk inademt. | |
Marco001 | donderdag 8 november 2012 @ 18:07 |
Die lucht van Iron-x.. Cherry-blossom.. | |
Sjoegerd | donderdag 8 november 2012 @ 19:16 |
Jaar rond, wieldoploos | |
Marco001 | donderdag 8 november 2012 @ 20:47 |
Maar jij hebt dan ook een AX... | |
Goddelijker | donderdag 8 november 2012 @ 22:45 |
Ik heb lekker gewerkt met een dokters-handschoen aan. | |
Marco001 | donderdag 8 november 2012 @ 22:52 |
Groot gelijk in, laatste keer paar druppels op mijn hand gehad, maar de garagezeep(van dat zandzeep) hielp niet en de sterk ruikende lavendelzeep van mijn werk(Zeepgieterij, waar ze o.a. ook vloeibare handzeep maken) was zelfs niet sterk voldoende! | |
Goddelijker | donderdag 8 november 2012 @ 22:58 |
De vorige keer heb ik het ook met blote handen gedaan, volgende dag rook ik het nog. Heb er wel van geleerd! | |
Marco001 | zaterdag 10 november 2012 @ 19:28 |
Zo, de 206 is weg, de Corsa staat nu op de oprit. En die zit stukken beter als de 206(waarin ik achterin echt met mijn hoofd tegen het dak zat..) | |
Actaeon | zaterdag 10 november 2012 @ 20:13 |
Bij sommige auto's moet je dat gewoon niet doen. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 10 november 2012 @ 20:27 |
Dat spul is zo idioot smerig en nog staat er op "improved smell!" | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 10 november 2012 @ 20:31 |
Ik klus tegenwoordig altijd met handschoenen aan, ideaal. Niet van die latexdingen maar van die echte garagehandschoenen. | |
Sweetpea8472 | maandag 12 november 2012 @ 07:50 |
De vorige auto had ik geen wieldoppen, vond het wel leuk staan, moet ik eerlijk zeggen... Maar ik vind het niet mooi onder elke auto en elke kleur... De Auris stond gewoon nog op stalen velgen dus toen de winterbanden eronder gingen (in Februari gekocht) zijn de zomerbanden eraf gehaald en bij de zomerwissel op lichtmetaal terug gedaan. Dus nu hebben we wel wieldoppen bij de winterbanden | |
Fiorano | maandag 12 november 2012 @ 12:22 |
Typisch gevalletje van Boem = Ho te laat vanochtend en 1850 euro verder.... Rotonde buiten de bebouwde kom, kwamen wat scholieren op de fiets aan. Ik keek dus richting die fietsers, en die stopte voor de auto voor me. Dus ik gaf gas om de snelweg op te gaan. Meneer voor me beslist toch maar de fietsers voor te laten gaan, en daar had ik geen rekening mee gehouden... | |
Goddelijker | maandag 12 november 2012 @ 12:24 |
Ja, zo heb ik ook wel eens flink moeten remmen. Zo te zien hadden de fietsers geen voorrang? | |
Fiorano | maandag 12 november 2012 @ 12:52 |
Dat heb je goed gezien ja.... Schade bedrag is 1850 euro. Geen idee wat ik nu moet doen, ding verpatsen en iets anders kopen? Of toch laten repareren, want het is echt een prima bakkie voor de rest. | |
Goddelijker | maandag 12 november 2012 @ 12:54 |
Moet je hem verplicht daar laten maken? Of kun je hem ook ergens anders laten maken en wat in je zak steken? | |
Sweetpea8472 | maandag 12 november 2012 @ 12:58 |
Hoe zit het met de schuldvraag? Het lijkt mij dat die meneer voor jou in de fout zat door zomaar te remmen op een voorrangsweg... | |
Fiorano | maandag 12 november 2012 @ 13:19 |
Maar ik kom van achter dus dan ben je voor 99% altijd schuldig | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 november 2012 @ 13:20 |
Altijd zo enorm vervelend dat soort mensen, bah | |
Fiorano | maandag 12 november 2012 @ 13:39 |
Ja nogal ja, en dan ook nog lekker zeuren dat ik achterop reed en wel beter had mogen kijken.... | |
ZwartmetSuiker | maandag 12 november 2012 @ 13:47 |
Zelfs zonder te kleven is het enorm gevaarlijk. Daarbij let ik bij dat soort situaties op de rotonde zelf en de fietsers en niet op auto's die ineens noodstops maken. | |
Fiorano | maandag 12 november 2012 @ 14:20 |
Dat is dus inderdaad wat er gebeurde, want ik keek naar die fietsers en die stopte gewoon voor de auto voor me... | |
Marco001 | maandag 12 november 2012 @ 15:31 |
1850 valt nog mee, nieuwe voorbumper van een Astra is 3800,-... (ook gevalletje bestuurder voor vader remde onverwachts hard) Bij dat soort mensen die vol op de rem gaan om fietsers voor te laten op een rotonde gaat(zeker bij mooi weer) mijn claxon aan. | |
Fiorano | maandag 12 november 2012 @ 16:12 |
Nouja, voor een auto van 12 jaar oud vind ik het wel serieus geld. Hij zit toch tegen Totaal Los aan. Zit toch stiekem te kijken naar een andere, wel weer een Xsara, of een Xantia als die per maand een beetje te betalen is... Edit: Dealer belde net, gaan met wat "imitatie"materiaal werken en dan kost het 1400 ballen ipv 1850. Ga dat toch maar doen denk ik, gewoon zonde als deze auto de shredder ingaat en als ik wat anders koop weet ik ook iet wat ik heb.... [ Bericht 35% gewijzigd door Fiorano op 12-11-2012 18:15:56 ] | |
kaasplankje | maandag 12 november 2012 @ 18:59 |
Ja, helaas wel. Het is een klassieke fout. Ik maakte ze laatst ook al was ik toen met de fiets.Waarschijnlijk heb je toch te weinig afstand gehouden. | |
Piet__Piraat | maandag 12 november 2012 @ 19:01 |
Zo kut hè. Zo'n persoon sticht gewoon verwarring en daardoor gebeurt een ongeluk. Je hoort het vaak genoeg... van die 'sociale voorrangsongelukken'. | |
Actaeon | maandag 12 november 2012 @ 19:20 |
Terwijl het zò makkelijk is. Je geeft voorrang als het moet en anders niet. | |
Fiorano | maandag 12 november 2012 @ 19:23 |
Maarja, de beste meneer dacht sociaal en aardig te zijn, JA ME HOL MAFKEES, GAS GEVEN VERD*MME. Het was ook nog zo'n gozer in een Chevrolet Spark met 3 kinderen op de achterbank. Niet eens weten of z'n auto Allrisk verzekerd was, laat staan dat z'n kenteken uit z'n hoofd wist | |
Piet__Piraat | maandag 12 november 2012 @ 19:46 |
Zo moet het wel zijn... al pakt het in de praktijk natuurlijk ook niet altijd zo uit. Soms kan het slimmer zijn om het te geven. Maar dan is de situatie er ook naar en zorgen je dat de rest tijd heeft om te anticiperen. | |
Actaeon | maandag 12 november 2012 @ 19:50 |
True. | |
Rene | dinsdag 13 november 2012 @ 18:58 |
ff volgooien |