abonnement Unibet Coolblue
pi_102941241
Ik heb behoorlijke wat problemen met mijn auto audio.... maar op welke forum ik ook aanklop voor aankoop tips... word ik uitgelachen omdat ik budget speakers neem... sorry maar sommige mensen hoeven geen subwoofer van 3.000e -_-

Maar ik zal eens kijken of ik de moeite bij elkaar kan vegen om ooit een hele verhaal te posten, want in mijn huidige auto is echt een tering klote zooi, alle kabels worden 1000 maal door verbonden met elkaar...

Blaupunkt San Francisco 310 - 121e
Magnet Subwoofer van 30 cm, omdat er al een ruimte is voor z'n subke 60e
Blaupunkt GT Power 40.2 omdat ik voorin maar 10cm speakers kan plaatsen..20e
Blaupunkt GT speakers voor achterin, er is ook al plaats voor dit soort speakers 37e
En een blaupunkt versterker... dat moet toch? geen idee waar het voor dient... 85e

323e + 50e kosten aan kabels en dat gedoe = 383e en dan heb ik een prima, uitstekend speaker installatie voor mij auto... maar een of andere manier is het taboo om zulke dingen te kopen omdat het niet overpriced kut duur is ? en er is toch niks mis met z'n opstelling? Of beginnen jullie ook over dat je kabels van 9.000e per meter moet kopen die god zelf heeft gemaakt? omdat het anders de geluid vervormt :') :') :') :')
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:23:34 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102942391
Ik kocht vroeger die Marquant speakertjes van de Kijkshop, maar sinds ik een auto heb met veel betere fabrieksspeakers, ban ik daar vanaf. :P

Maar verder hoeft het voor mij ook niet veel te kosten. Heb 12 jaar geleden sub + versterker gekocht, en daar heb ik nog steeds veel plezier van. Ik had een radio gekregen (Sony MEX-BT2600, 80E), dus de audio in m'n huidige auto was gratis. :D En het klinkt gewoon goed en kan hard.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:25:32 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102942451
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee, de sub verlangt een bepaald vermogen. Het is aan de amp om dat te leveren.
De sub kan verlangen wat ie wil, maar als ik de radio uit zet krijgt ie niks :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_102948755
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:53 schreef firebladex het volgende:
Ik heb behoorlijke wat problemen met mijn auto audio.... maar op welke forum ik ook aanklop voor aankoop tips... word ik uitgelachen omdat ik budget speakers neem... sorry maar sommige mensen hoeven geen subwoofer van 3.000e -_-

Maar ik zal eens kijken of ik de moeite bij elkaar kan vegen om ooit een hele verhaal te posten, want in mijn huidige auto is echt een tering klote zooi, alle kabels worden 1000 maal door verbonden met elkaar...

Blaupunkt San Francisco 310 - 121e
Magnet Subwoofer van 30 cm, omdat er al een ruimte is voor z'n subke 60e
Blaupunkt GT Power 40.2 omdat ik voorin maar 10cm speakers kan plaatsen..20e
Blaupunkt GT speakers voor achterin, er is ook al plaats voor dit soort speakers 37e
En een blaupunkt versterker... dat moet toch? geen idee waar het voor dient... 85e

Je "Moet" niet perse hetzelfde merk versterker te hebben :)
En de bekabeling is opzich best belangrijk, al is 9000 euro redelijk overprised ;)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_102952406
ik heb een paar foto's van mijn geluidsset die ik een tijd geleden gekocht heb.

de bekabeling heb ik ondertussen vervangen voor goede kwaliteitskabel van rockford





hier zaten de luidsprekers er alweer in. de rest (zoals je kan zien) nog niet!


Bekabeling, de chromen kappen kan je eraf halen als je er bij moet zijn, rechts(op de foto) gaat het stroom naar voren, en links de speakerskabels.


laatste foto, de (2 versterkers, subwoofers, condensator en via reflectie verdeelblok maken de) subwooferkist, deze ga ik tzt nog wel wat veranderen, (miss nog een spelcomputer erbij?1 :')


1 composet 16cm. rockford fosgate voordeuren.
1 composet 13cm. rockford fosgate achterdeuren.
2 8" subwoofers. rockford fosgate.
1 versterker voor de composet's rockford fosgate.
1 versterker voor de subwoofers rockford fosgate.
1 jvc dubbeldin headunit met verwijderbaar front.
1 dietz condensator.
1 kabelset rockford fosgate 4 awg (american wire gauge).

Met deze set is 137db gehaald..


EDIT! de bekisting heb ik niet zelf gedaan, en ben er ook niet tevreden over. dit al nog opnieuw gemaakt worden door mij, tevens moet er ook nog een orginele hoedenplank inkomen zonder gaten.
pi_102965280
nette instal Patrick!

@ firebladex
Als je niet veel geld wilt uitgeven, moet niet je niet veel kwaliteit verwachten, als je veel uitgeeft maar het bagger aansluit klinkt het nog bagger.
Zit je net boven de absulute laagvliegers kwa merk, dan kan je best leuke resultaten halen als je het netjes inbouwt en afwerkt.
Uit je post kan ik overigens niet veel opmaken wat je nu wil en hoe wij je hier kunnen helpen in dit topic ;).
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:50:55 #32
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_102979799
nou, meld ik me ook maar.

ik heb dit weekend m'n mercedes-benz audio 10 cd vervangen voor een pioneer 7300bt met 4x50W mosfet versterker ingebouwd; kostte me m'n knopbediening op het stuur en helaas ook de automatische volumeregeling die gekoppeld is aan de odometer, maar het geluid is zoveel beter... en ik kan recordables en mp3'tjes lezen, ben ik al zo lang van verstoken geweest als dat ik deze auto heb. 8-)

en ik heb plannen om m'n speakers (af fabriek JBL's) te vervangen met wat beters, alsmede een carpc te gaan bouwen met 2TB opslag voor flac-bestanden en een wifi verbinding om te syncen zodra ik voor m'n huis sta.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_103083220
het setje in de kever :


Steg k2.04 versterker, sub spl dynamics op 2ohm goed voor 2,4Kw rms :D
pi_103083345
Mooi spul dat Steg, heb altijd gespeeld met Audio-system maar volgende install komt er ook Steg in.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:24:57 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_103085861
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:17 schreef robertzone het volgende:
het setje in de kever :
[ afbeelding ]

Steg k2.04 versterker, sub spl dynamics op 2ohm goed voor 2,4Kw rms :D
Beetje zonde dat de sub niet recht zit :)

En wat gebruik je om hem te voeden? want dat blurpt binnen 20 seconden je accu leeg, en er zal ook niet echt een 200 ampère monster-dynamo op een kever blokkie zitten
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_103105076
De sub is eigenlijk express zo geplaatst. Kist een beetje schuin naar voren en de subnet 1/8 slag om.
Recht toe recht aan vind ik niet zo mooi ;).

Zitten 3 80Ah Sonnschein AGMaccu's in.
Is net genoeg om hier een paar minuten mee te burpen. (A).
Overigens is het niet geheel ingericht om te espl-en, maar meer om op een meeting op half vermogen een leuk muziekje rondom de kever te hebben :).

Leuke van de steg is ook, dat hij tot 11,5 volt zijn RMS waarde blijft leveren. (leverd overigens wel piekstromen van rond de 160A op :P).
pi_103119196
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:07 schreef robertzone het volgende:

@ firebladex
Als je niet veel geld wilt uitgeven, moet niet je niet veel kwaliteit verwachten, als je veel uitgeeft maar het bagger aansluit klinkt het nog bagger.
Zit je net boven de absulute laagvliegers kwa merk, dan kan je best leuke resultaten halen als je het netjes inbouwt en afwerkt.
Uit je post kan ik overigens niet veel opmaken wat je nu wil en hoe wij je hier kunnen helpen in dit topic ;).
Ik weet, ik weet. Voor dit prijs verwacht ik ook niet veel, maar het is eventjes onduidelijk wat ik ga doen met me auto ( zit sterk te twijfelen om het te verkopen... ) dus pas als ik mijn uit eindelijke beslissing heb gemaakt, zal ik wel heel de verhaal posten :P
pi_118512479
Zo even een flinke schop!

Ik heb sinds kort een 350w RMS subwoofer en erbij een versterker. De subwoofer heeft gewoon + en -, al heeft de kist dubbele aansluitingen (die in elkaar overlopen).

Gegevens versterker:
Number of Channels 4
Rated Power 50 Watts x 4 @ 4-Ohms
100 Watts x 4 @ 2-Ohms
200 Watts x 2 @ 4-Ohms (bridged)
Total Power 400 Watts

Aansluitkant:


Hoe kan ik de boel het beste aansluiten? Er zit een RCA-kabel bij met een splitter dus ik kan beide inputs ermee voeden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 12 december 2012 @ 22:56:05 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120250801
Kickje, zodat ukga hem ook kan vinden en bookmarken :+

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 12 december 2012 @ 23:10:39 #40
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120251507
Ik ben al bezig met lezen. Morgen ga ik ff fotos en spec showen. Haha die kever! Die heeft geen achterbank meer neem ik aan?
  woensdag 12 december 2012 @ 23:51:16 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120253106
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:22 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo even een flinke schop!

Ik heb sinds kort een 350w RMS subwoofer en erbij een versterker. De subwoofer heeft gewoon + en -, al heeft de kist dubbele aansluitingen (die in elkaar overlopen).

Gegevens versterker:
Number of Channels 4
Rated Power 50 Watts x 4 @ 4-Ohms
100 Watts x 4 @ 2-Ohms
200 Watts x 2 @ 4-Ohms (bridged)
Total Power 400 Watts

Aansluitkant:
[ afbeelding ]

Hoe kan ik de boel het beste aansluiten? Er zit een RCA-kabel bij met een splitter dus ik kan beide inputs ermee voeden.
Is je probleempje trouwens al opgelost? Oftewel; heeft iemand je al verteld dat deze amp niet op je woofer past? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 13 december 2012 @ 12:31:59 #42
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120263560
Ik heet mijzelf even welkom in dit topic! ik zal mij even voorstellen en wat mn achtergrond is :p

Ik had ooit een kever 1302 en daar zat een oude JVC radio in met 2 ovale Rockford speakers (zaten er al bij toen ik hem kocht) Aan gezien ik met een ongedempte uitlaat reed, kwam de muziek niet boven het geluid van de auto uit :P Ik had het plan opgevat om een versterker en woofer er in te zetten. Helaas wist ik van toeten nog blazen, en ik kende ook niemand met ervaring op dit gebied. Ik ben veel lezen op fora en gewoon gaan proberen. Van een vriend kon ik goedkoop een marquant ( :') ) versterker en een losse Pioneer VCCS kopen. De kist hiervoor heb ik zelf gemaakt van MDF en zo geconstrueerd dat ie ongeveer 35 liter ruimte had. een standaard formaat wooferkist past namelijk niet in het kattebakje van een kever. Ik luister zelf veel Hiphop, Rnb, reggae dancehall en zo. Dus vandaar een 12 inch gepoorte kist.

Foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een tijdje besloot ik om een "degelijkere" auto voor dagelijks vervoer te nemen en kocht ik een Ford fiësta 97 (3deurs) .
Ik heb daarin 2 speakers van MTX 10 cm(van de thunder line, waren iets van 80 eu) voor gekocht. Die heb ik in de deuren gezet en de subwoofer met versterker in de achterbak.
In mn ford zat een oude cassette-radio en ik had geen zin om er apart een radio te kopen. ik heb mn iPod met tulp-spliter direct aangesloten op mn versterker.

Toen ging mijn versterker op een dag naar zn moer, en wou ik graag nog 2 speakers erbij, omdat al het geluid onderin bij de beenruimte blijft hangen. Ik heb een 6kanaals versterker (JBL gto.755.6) gekocht en ben zelf gaan kijken naar plekken voor 2 extra speakers. Nu vind ik het nogal corny om 2 gaten in mn hoedenplank te zagen zodat er 2 speakers zonder bekisting in hangen. Ik had nog 2 Sony xplod 16 cm speakers liggen dus daar wou ik wat mee gaan doen.

Onder mijn dashbord zit een soort bakje waar je je telefoon en dat soort crap in kan leggen. Die heb ik er uit gehaald, uitgezaagd en gedremelt en toen een paar liter polyesterhars en glasvezelmatten tegen aan gegooit. Plamuren en spuiten en dat zag er toen zo uit;

Foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat ik nog een speaker in mn auto wou hebben, heb ik ook een box gemaakt die voor de achterbank staat

Foto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's (versterker met sub (de sub heb ik inmiddels omgedraaid, zodat ie niet onderste boven zit :P )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is tot nu toe een beetje de deal qua ukga's audio. Zelf ben ik v rij tevreden over het geluid wat er uitkomt. Lekker helder en een goede bass. Ik hoop niet al te veel mensen tegen het zere been geschopt te hebben qua aanpak en producten. Nogmaals heb ik veel moeite gehad omdat ik alles zelf heb moeten. Ik hoop dus ook veel te leren hier.

to-do-list;
Alles goed afstellen
Voor 2 speakers kabelschoentjes regelen
Versterker nog een keer goed uit elkaar halen (er is volgens mij vocht in gekomen en soms kraakt ie)
Betere bekabeling (tulp splitter en rca) kopen. die Standaard Mediamarkt rotzooi van Caliber is vrij brak namelijk (iemand suggesties?)

Samenvatting;
2 x MtX thunder 10 cm
2 x sony xplod 16.5 cm
1 x 12inch pioneer VCCS
1 x JBL GTO 755.6

[ Bericht 3% gewijzigd door ukga op 13-12-2012 12:40:25 ]
pi_120281332
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is je probleempje trouwens al opgelost? Oftewel; heeft iemand je al verteld dat deze amp niet op je woofer past? :+
Het werkt nu, heb 2 kanalen gebrugd en het klinkt goed genoeg.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 13 december 2012 @ 23:24:26 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120289211
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Het werkt nu, heb 2 kanalen gebrugd en het klinkt goed genoeg.
Koop een DVC'tje, dan kun je rammen :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_120296414
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 23:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Koop een DVC'tje, dan kun je rammen :7
Voor de volgende auto koop ik een monoblock erbij en gebruik ik deze versterker voor de speakers.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:27:43 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120298081
Kan ook, ik heb het niet zo op monoblocks, omdat zo'n ding nogal een beperkende factor is op je subkeuze, maar als je meteen goed spul koopt en later niet meer gaat verbouwen is dat wel OK ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_120303323
Hoe zit dat met ohms ook alweer. Van mijn subwooferkist zijn er 2 modellen geweest, eentje met 4 en eentje met 8 ohm.

Als ik een woofer eruit draai, staat dat op de achterkant wat ik heb?
En wat moet het zijn wil het geen problemen geven om in huis dat ding achter de bank te zetten?

Die ohms vergeet ik altijd hoe dat ook alweer precies zat :@

Kan iemand me dat kort uitleggen aub?
De kist heb ik al heel lang niet meer in de auto liggen en dacht als dat geen problemen met ohms of iets gaat geven dan gooi ik hem achter mn bankstel en sluit ik hem aan op mn receiver.

Thanks alvast :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:30:09 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120303493
Kán erop staan aan de achterkant, je kunt ook gewoon effe meten met een multimeter ;)

Als het 4 ohms speakers zijn, gooi je ze in serie, dan wordt de load 8 ohm en dat lust je reciever.
Zijn ze 2 ohm, dan gaat het niet. Als het 2 ohm DVC's zijn weer wél, want dan kun je ze ook 2X4 ohm maken.

Let wel op dat je receiver het aan moet kunnen, anders moet je de kist voorzien van poorten, dan heb je wat meer rendement.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_120303584


Hij heeft 2 poorten.

En dat in serie schakelen, hoe doe ik dat precies? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:34:35 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120303688
Ah ok, dat wist ik niet meer ;)

plus van de receiver op de plus van woofert 1, min van woofert 1 op de plus van woofert 2, min van woofert 2 op de min van de receiver.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')