Vodka puur? Of mix?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nope, alleen Kriek vind ik wel lekker, of een glaasje Desperados, maar daar krijg ik ook geen heel flesje van op; krijg steevast buikpijn van bier.
Doe mij maar Wodka of Bacardi Oak Heart-Cola
Meestal mix, al had ik in Finland een dusdanig lekkere wodka dat ik die on the rocks dronk.quote:
Dat vind ik dan weer niet weg te krijgen zowel mix als puurquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Meestal mix, al had ik in Finland een dusdanig lekkere wodka dat ik die on the rocks dronk.
Ja wat een onzin weer. Gaan ze alsnog die klassiekeregeling afschaffen altijd maar weer dat milieu gezeik.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:33 schreef Goddelijker het volgende:
Klassiekerliefhebbers- en rijders opgelet. Zojuist werd het regeerakkoord van Rutte II gepresenteerd, waarin specifiek staat dat de vrijstelling wordt af-ge-schaft. Dit wordt gedaan uit *proest* milieuoverweging.
http://www.autoblog.nl/vr(...)schaft-regeerakkoord
Ik zie inderdaad veel oldtimers rijden met een nieuw kenteken om alleen maar geen mrb te hoeven betalen, dat is natuurlijk onzin.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:38 schreef HeavenSmiles het volgende:
Het is al aangetoond (en vrij logisch ook) dat oldtimers relatief bovengemiddeld verantwoordelijk zijn voor de lucht- en milieuvervuiling. Dat zijn niet de oldtimers die het hele jaar in de garage staan uiteraard, maar wel de oude Mercedessen e.d. die je overal rond ziet kachelen. Omdat er tussen de twee groepen geen onderscheid is te maken is dit een prima en noodzakelijke maatregel. Sowieso vreemd dat als je met een vieze en herriemakende bak (die je dan "oldtimer" mag noemen) geen motorrijtuigenbelasting hoeft te betalen en als je met een relatief nieuwe zuinige auto rijdt wel, toch?
Overigens gaan ook de brandstofaccijnzen voor diesel en LPG omhoog.
Toch betwijfel ik of de eigenaars van die stinkende ouwe Benzen nu ineens met de fiets/OV gaan... Maar op de lange termijn zal het de aankoop van dergelijke auto's puur om belasting te "ontduiken" wel wat verminderen, dus da's mooi.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:41 schreef JDude het volgende:
Ik zal die stinkende ouwe Benzen niet missen in het straatbeeld. En de echte liefhebbers van mooie klassiekers betalen die paar tientjes toch wel.
http://www.scribd.com/doc/111454263/Rege-Er-Akko-Ordquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Per wanneer gaat het in? Kan het niet vinden. Stel ik haal nu iets wat mrb-vrij is, moet ik straks dan ook dokken? Moet iedereen dan dokken ondanks dat de auto al op naam staat?
Daar kon ik dus geen concrete data in vinden. Er staat alleen in dat het wordt afgeschaft. Nou interpreteer ik dat dus rampzalig in de vorm van dat ik er niet onderuit kan komenquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
http://www.scribd.com/doc/111454263/Rege-Er-Akko-Ord
Wat leesvoer.
Ik denk dat iedereen er dan onder valt inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar kon ik dus geen concrete data in vinden. Er staat alleen in dat het wordt afgeschaft. Nou interpreteer ik dat dus rampzalig in de vorm van dat ik er niet onderuit kan komen
Ik word gewoon een beetje moe en mistroostig dat je in dit land voor alles wat ook maar iets met autorijden jezelf helemaal scheel betaalt vanwege al dat milieu gedoe hier. Bah.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:38 schreef HeavenSmiles het volgende:
Het is al aangetoond (en vrij logisch ook) dat oldtimers relatief bovengemiddeld verantwoordelijk zijn voor de lucht- en milieuvervuiling. Dat zijn niet de oldtimers die het hele jaar in de garage staan uiteraard, maar wel de oude Mercedessen e.d. die je overal rond ziet kachelen. Omdat er tussen de twee groepen geen onderscheid is te maken is dit een prima en noodzakelijke maatregel. Sowieso vreemd dat als je met een vieze en herriemakende bak (die je dan "oldtimer" mag noemen) geen motorrijtuigenbelasting hoeft te betalen en als je met een relatief nieuwe zuinige auto rijdt wel, toch?
Overigens gaan ook de brandstofaccijnzen voor diesel en LPG omhoog. Was ongetwijfeld niet noodzakelijk geweest met de invoering van rekeningrijden maar ja...
Maar hé, laten we wel zoveel miljarden aan Griekenland geven! En aan landen waar het toch nooit stabiel zal worden...quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik word gewoon een beetje moe en mistroostig dat je in dit land voor alles wat ook maar iets met autorijden jezelf helemaal scheel betaalt vanwege al dat milieu gedoe hier. Bah.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:47 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Daar kon ik dus geen concrete data in vinden. Er staat alleen in dat het wordt afgeschaft. Nou interpreteer ik dat dus rampzalig in de vorm van dat ik er niet onderuit kan komen
Ik denk dat je gewoon even moet wachten tot het nieuwe kabinet er ook daadwerkelijk is. Dan zal er wel een uitvoeringsregeling oid gemaakt worden hieromtrent waarin alles nader gespecificeerd is. Zoals dat meestal gaat met het invoeren van nieuwe maatregelen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen er dan onder valt inderdaad.
Tja dat is gewoon een hele andere discussiequote:Op maandag 29 oktober 2012 18:49 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar hé, laten we wel zoveel miljarden aan Griekenland geven! En aan landen waar het toch nooit stabiel zal worden...
Tja, en LPG schijnt 1 van de schoonste brandstoffen te wezen.. Beetje jammer dan.quote:
Scheer je weg uit dit topic! Ben jij nou een vent? .quote:
Best netjes...1:14. Dat haalde ik met m'n 1.4 soms net. Maar ik denk dat alles vanaf een 1.8 à een 2.0 echt wel forser verbruikt. En een beetje moderne gezinsbak (>2002) met zo'n motor weegt al behoorlijk wat, dan gaat het hard.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik kom inderdaad niet onder de 1:12, al wordt dit de eerste winter dat ik hem heb. Maar met gemiddeld veel stad/langzaam-80weg kom ik elke keer rond 1:14 uit. Daarboven ligt het snelwegverbruik. 1.6 trouwens al doe ik volgens mij 3500 bij 130km/h.
[..]
Ik denk toch echt dat de rechtervoet een groot impact heeft, of je hebt het over grote motoren.
Zo'n Charger SRT-8 is wel bruut ja, maar zo is er toch niet mee te rijden. Ik weet 't, die bak kan wel omhoog, maar dit is echt een velgmaatje te groot.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:23 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik heb weinig met amerikaanse auto's, maar die nieuwe chargers zijn wel echt bruut.
Want:
[ afbeelding ]
Nice! Wel jammer van de hoofdruimte achterin, ik zou daar niet mee weg komen.quote:
Precies. Minimaal één. Mijn kofferbak is al niet efficiënt ingedeeld, maar een kratje of vijf à zeven kan ik er makkelijk in kwijt. Daar moet je 'm op de grond voor de passagiersstoel zetten, dat is toch geen mannenauto . Da's de plek voor een handtas.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er moet àltijd een kist bier in kunnen inderdaad.
Hoe staat iedereen hier eigenlijk tegenover rijden met drank op? Dus ook met een paar biertjes? En zijn dat er dan twee, of vijf?quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Komen kan uiteraard wel, terug rijden niet
Hoelang ben jij dan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind het geen gekke maatregel inderdaad. Het aandeel oude auto's neemt de laatste jaren enorm toe, enkel om cheap-ass te kunnen rijden. Dat mag er best af. Niet onder het mom van milieu (al zijn die bakken wel gruwelijk vervuilend), maar gewoon onder het mom van: daarvoor was de regeling niet bedoeld.
Maar een uitzondering voor de échte klassiekers die bijv. max 3.000 tot 5.000km per jaar rijden, lijkt me meer dan prima.
[..]
Scheer je weg uit dit topic! Ben jij nou een vent? .
[..]
Best netjes...1:14. Dat haalde ik met m'n 1.4 soms net. Maar ik denk dat alles vanaf een 1.8 à een 2.0 echt wel forser verbruikt. En een beetje moderne gezinsbak (>2002) met zo'n motor weegt al behoorlijk wat, dan gaat het hard.
[..]
Zo'n Charger SRT-8 is wel bruut ja, maar zo is er toch niet mee te rijden. Ik weet 't, die bak kan wel omhoog, maar dit is echt een velgmaatje te groot.
[..]
Nice! Wel jammer van de hoofdruimte achterin, ik zou daar niet mee weg komen.
[..]
Precies. Minimaal één. Mijn kofferbak is al niet efficiënt ingedeeld, maar een kratje of vijf à zeven kan ik er makkelijk in kwijt. Daar moet je 'm op de grond voor de passagiersstoel zetten, dat is toch geen mannenauto . Da's de plek voor een handtas.
[..]
Hoe staat iedereen hier eigenlijk tegenover rijden met drank op? Dus ook met een paar biertjes? En zijn dat er dan twee, of vijf?
ik ook, staat zo asociaal met een bierflesje achter het stuurquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:58 schreef Goddelijker het volgende:
Als ik rij, dan hou ik het wel gewoon bij cola of iets.
Tegen de 2m.quote:
Ik vind heel erg dat het er aan ligt hoe lang het duurt voor je moet rijden. Op een feestje tussen half negen en half elf een paar biertjes pakken en om één uur naar huis rijden, is geen probleem. Je moet niet gaan rekenen, maar in feite is het wel zo dat je lichaam meteen begint de alcohol af te breken, dus dan is de onveiligheid er wel vanaf. In een half uur drie pilsjes wegzetten en dan meteen gaan rijden, da's niet handig.quote:Ik vind één biertje/één glas wijn altijd nog wel kunnen. Als ik nog van plan ben te gaan rijden blijft het daarbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |