abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118499299
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:05 schreef Frey het volgende:

[..]

Ze krijgen nu een volgende kans met Ludo en als ze het weer verpesten, stuur ik jou weer langs.

[ afbeelding ]
Dat is oké ^O^

Nu hoop ik juist dat ze het verpesten :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:02:15 #102
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_118500931
Even een vraagje over seizoen 2; Op DVD 10 is de zesde èn zevende aflevering érg vreemd gemonteerd; Karakters die in het ene decor weggaan en in de eerste scène die volgt al bij de andere aankomen (tot twee keer toe, wanneer John bij Jef uit huis stormt en bij Mirjam binnenstapt en wanneer Sandra met Dian weggaat en vervolgens bij Daniël binnen is) en dan is er ook nog iets met Tim die een liefdesliedje wat voor Dian geschreven was voor Margriet speelt op z'n gitaar; Die scène heb ik helemaal niet langs zien komen? Is er misschien een stel scènes gesneuveld destijds in post-productie omdat de aflevering te lang was ofzo? :P
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_118500978
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:02 schreef ArnieAlberts het volgende:
Even een vraagje over seizoen 2; Op DVD 10 is de zesde èn zevende aflevering érg vreemd gemonteerd; Karakters die in het ene decor weggaan en in de eerste scène die volgt al bij de andere aankomen (tot twee keer toe, wanneer John bij Jef uit huis stormt en bij Mirjam binnenstapt en wanneer Sandra met Dian weggaat en vervolgens bij Daniël binnen is) en dan is er ook nog iets met Tim die een liefdesliedje wat voor Dian geschreven was voor Margriet speelt op z'n gitaar; Die scène heb ik helemaal niet langs zien komen? Is er misschien een stel scènes gesneuveld destijds in post-productie omdat de aflevering te lang was ofzo? :P
Het kan zijn dat er een scène gesneuveld is ja, maar het kan ook gewoon een fout in het script zijn :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:06:06 #104
328189 ArnieAlberts
pi_118501046
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:03 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Het kan zijn dat er een scène gesneuveld is ja, maar het kan ook gewoon een fout in het script zijn :)
In de cliff van de aflevering ervoor zat Tim met een gitaar te pielen (Toen Koossie die brief kreeg "Hoe zou jij het vinden als bekend wordt dat jij je man hebt vermoord?") en de aflevering erop is er gezeik over dat hij iets gespeeld zou hebben (offscreen). Dus nogal vreemd, ja. :P
pi_118501131
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:06 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

In de cliff van de aflevering ervoor zat Tim met een gitaar te pielen (Toen Koossie die brief kreeg "Hoe zou jij het vinden als bekend wordt dat jij je man hebt vermoord?") en de aflevering erop is er gezeik over dat hij iets gespeeld zou hebben (offscreen). Dus nogal vreemd, ja. :P
Dat kan ook gewoon een tijdsprong binnen het script zijn geweest :) Was de eerste scène in de aflevering erop een direct vervolg op de laatste scène van de aflevering ervoor (met de brief voor Koossie)?
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:10:19 #106
328189 ArnieAlberts
pi_118501179
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:09 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat kan ook gewoon een tijdsprong binnen het script zijn geweest :) Was de eerste scène in de aflevering erop een direct vervolg op de laatste scène van de aflevering ervoor (met de brief voor Koossie)?
De eerste scène erop was geen direct vervolg. :)

Overigens kom ik nu langs de állereerste scène binnen Van Houten's concern-kantoor :D
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:22:50 #107
328189 ArnieAlberts
pi_118501595
Whahaha :') Helen Helmink schrijft dat ze binnenkort weer terugkomt (Dan dus ineens gespeeld door Bruni Heinke) en ineens zegt Emma: "Zou ze erg veranderd zijn in Engeland? Het schijnt dat het klimaat van grote invloed op je uiterlijk kan zijn!" _O-
pi_118502981
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:22 schreef ArnieAlberts het volgende:
Whahaha :') Helen Helmink schrijft dat ze binnenkort weer terugkomt (Dan dus ineens gespeeld door Bruni Heinke) en ineens zegt Emma: "Zou ze erg veranderd zijn in Engeland? Het schijnt dat het klimaat van grote invloed op je uiterlijk kan zijn!" _O-
Wel grappig dat ze het toch niet helemaal negeren. Ook toen Dian #2 erin kwam zei Jef zoiets van 'ik moest wel even goed kijken' erop spelend dat ze veranderd was. Ook toen het nieuwe Rozenboom decor in gebruik werd genomen zei Hannie zoiets van 'wat is het mooi geworden' en Frits daar weer nauwelijks op reageren alsof het hem nagenoeg niet opviel. ;)
Een heer met stijl
pi_118503199
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Wel grappig dat ze het toch niet helemaal negeren. Ook toen Dian #2 erin kwam zei Jef zoiets van 'ik moest wel even goed kijken' erop spelend dat ze veranderd was. Ook toen het nieuwe Rozenboom decor in gebruik werd genomen zei Hannie zoiets van 'wat is het mooi geworden' en Frits daar nauwelijks op reageren alsof het hem nagenoeg niet opviel. ;)
Ik vond Frits meer kijken van "Nou, is dit het nou geworden?" :P

Het is trouwens ook wel grappig om te zien hoe sommige decors subtiel worden aangepast: zo was de keuken van Helen vanaf eind seizoen 5 wat kleiner (de plankenkast naast de koelkast was verdwenen), was de stalen trap in Huize Dekker/Daniël in seizoen 5 ineens weg, evenals het foto-ontwikkelingshok wat in seizoen 4 te zien was. En natuurlijk de vloeren: ineens is een "parketvloer" (gewoon linoleum) vervangen voor een vloer met een schaakbord-patroon :P
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:33:48 #110
328189 ArnieAlberts
pi_118503617
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:13 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Wel grappig dat ze het toch niet helemaal negeren. Ook toen Dian #2 erin kwam zei Jef zoiets van 'ik moest wel even goed kijken' erop spelend dat ze veranderd was. Ook toen het nieuwe Rozenboom decor in gebruik werd genomen zei Hannie zoiets van 'wat is het mooi geworden' en Frits daar weer nauwelijks op reageren alsof het hem nagenoeg niet opviel. ;)
Whehe :P Ooh trouwens daarover gesproken; Ik kreeg zojuist een uurtje terug een tape in handen van 1 september 2000 met daarop, als het goed is, een complete aflevering GTST. Enig idee wanneer precies voor het laatst het oude A&A-kantoor in de serie te zien was? Wie weet vind ik ineens Ludo en Stefano in dat decor terug :')
pi_118503626
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:20 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Ik vond Frits meer kijken van "Nou, is dit het nou geworden?" :P

Het is trouwens ook wel grappig om te zien hoe sommige decors subtiel worden aangepast: zo was de keuken van Helen vanaf eind seizoen 5 wat kleiner (de plankenkast naast de koelkast was verdwenen), was de stalen trap in Huize Dekker/Daniël in seizoen 5 ineens weg, evenals het foto-ontwikkelingshok wat in seizoen 4 te zien was. En natuurlijk de vloeren: ineens is een "parketvloer" (gewoon linoleum) vervangen voor een vloer met een schaakbord-patroon :P
Huize Dekker-Daniël-Elschot is sowieso een bijzonder huis. Toen Simon en Daniël erin woonden waren beiden ruimten gemeenschappelijk. Het achterse gedeelte was later ineens compleet veranderd en van Daniël, terwijl de voorkamer toen van Janine was. Dit decor heeft het ook best lang volgehouden, tot seizoen 9 geloof ik toen Janine weer bij Ludo ging wonen.

Ik vond Simons eerdere huis veel mooier overigens. Maarja ik snap ook wel dat het misschien raar zou zijn als Janine in dat huis bleef wonen dat toch misschien erg met Simon en zijn eerste jaren met Annette geassocieerd werd. Dat eerste huis is overigens ook uitgebreid na seizoen 1 met dat halletje die de woonkamer met de praktijk verbond.

Ook grappig is De Cactus, naast De Fontein was er al vanaf de beginafleveringen 'het eetcafé' op een gegeven moment werd dat vanaf een andere hoek gefilmd en steeds vaker De Cactus genoemd. Toen Hotel Dendermonde in gebruik genomen werd waren er weleens scenes dat Anita daar toezicht hield en als er dan een scene zich in De Cactus afspeelde dan zag je haar daar soms gewoon achter de bar staan. Zal ook wel met montage en dergelijke te maken hebben. ;)
Een heer met stijl
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:34:06 #112
328189 ArnieAlberts
pi_118503632
Emma heeft een paard gekregen... Bah.
pi_118503745
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:33 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Whehe :P Ooh trouwens daarover gesproken; Ik kreeg zojuist een uurtje terug een tape in handen van 1 september 2000 met daarop, als het goed is, een complete aflevering GTST. Enig idee wanneer precies voor het laatst het oude A&A-kantoor in de serie te zien was? Wie weet vind ik ineens Ludo en Stefano in dat decor terug :')
Dat decor ging er volgens mij uit rond de jaarwisseling (van 1999 naar 2000) maar heel precies weet ik het niet. In september 2000 was het allang opgedoekt. Ik vraag me af waarom de makers vonden dat AA&F na seizoen 6 weer in grootte in moest boeten. Die kamer van Daniël en Suzanne kwam nauwelijks meer in beeld. Daniël werkte op de plek waar Arnie en Sylvia eerst zaten. Toen Variety weer terug kwam kreeg dat een hele andere huisstijl en leek het geheel nog steeds heel erg op vergane glorie vond ik.
Een heer met stijl
pi_118503776
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:34 schreef ArnieAlberts het volgende:
Emma heeft een paard gekregen... Bah.
Spoiler over Emma:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een heer met stijl
pi_118503989
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Huize Dekker-Daniël-Elschot is sowieso een bijzonder huis. Toen Simon en Daniël erin woonden waren beiden ruimten gemeenschappelijk. Het achterse gedeelte was later ineens compleet veranderd en van Daniël, terwijl de voorkamer toen van Janine was. Dit decor heeft het ook best lang volgehouden, tot seizoen 9 geloof ik toen Janine weer bij Ludo ging wonen.
Zelfs tot seizoen 10 denk ik, want in de cliffaflevering van seizoen 9 was het huis ook nog te zien :P En volgens mij was het zelfs zo dat Daniël in het begin "boven" woonde :D

quote:
Ik vond Simons eerdere huis veel mooier overigens. Maarja ik snap ook wel dat het misschien raar zou zijn als Janine in dat huis bleef wonen dat toch misschien erg met Simon en zijn eerste jaren met Annette geassocieerd werd. Dat eerste huis is overigens ook uitgebreid na seizoen 1 met dat halletje die de woonkamer met de praktijk verbond.
Ik vond dat huis ook veel mooier, ik begrijp eigenlijk niet echt waarom ze dat decor hebben opgedoekt. Grappig was wel dat Simon in seizoen 1 via de achterdeur naar de praktijk ging, alsof het ergens achter het huis was. En ineens was het vanaf seizoen 2 via het halletje naar de praktijk _O-

quote:
Ook grappig is De Cactus, naast De Fontein was er al vanaf de beginafleveringen 'het eetcafé' op een gegeven moment werd dat vanaf een andere hoek gefilmd en steeds vaker De Cactus genoemd. Toen Hotel Dendermonde in gebruik genomen werd waren er weleens scenes dat Anita daar toezicht hield en als er dan een scene zich in De Cactus afspeelde dan zag je haar daar soms gewoon achter de bar staan. Zal ook wel met montage en dergelijke te maken hebben. ;)
De verandering van De Cactus midden seizoen 1 was ook wel opmerkelijk ja :D

Overigens stonden de decors van Huize Dekker en De Fontein tegen elkaar aangebouwd: de achterdeur van Huize Dekker was in het begin dezelfde deur als de "Privé"-deur in De Fontein. Om niet te laten zien dat die decors tegen elkaar aan stonden werd, wanneer de achterdeur van Huize Dekker open werd gedaan door Linda, Simon of Rien, vanuit een bepaalde hoek gefilmd. Toen het decor van De Fontein verdween is het langzaamaan anders gefilmd.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:47:17 #116
328189 ArnieAlberts
pi_118504059
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Spoiler over Emma:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in het verleden al eens wat gelezen over d'r. Ik denk dat ik bij jullie groepje ga horen die scènes gaat spoelen. :')
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:48:23 #117
328189 ArnieAlberts
pi_118504088
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:44 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Overigens stonden de decors van Huize Dekker en De Fontein tegen elkaar aangebouwd: de achterdeur van Huize Dekker was in het begin dezelfde deur als de "Privé"-deur in De Fontein. Om niet te laten zien dat die decors tegen elkaar aan stonden werd, wanneer de achterdeur van Huize Dekker open werd gedaan door Linda, Simon of Rien, vanuit een bepaalde hoek gefilmd. Toen het decor van De Fontein verdween is het langzaamaan anders gefilmd.
Interessant weetje, nooit doorgehad actually! :D
pi_118504128
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:44 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Zelfs tot seizoen 10 denk ik, want in de cliffaflevering van seizoen 9 was het huis ook nog te zien :P En volgens mij was het zelfs zo dat Daniël in het begin "boven" woonde :D

[..]

Ik vond dat huis ook veel mooier, ik begrijp eigenlijk niet echt waarom ze dat decor hebben opgedoekt. Grappig was wel dat Simon in seizoen 1 via de achterdeur naar de praktijk ging, alsof het ergens achter het huis was. En ineens was het vanaf seizoen 2 via het halletje naar de praktijk _O-

[..]

De verandering van De Cactus midden seizoen 1 was ook wel opmerkelijk ja :D

Interessant. Sinds de komst van het halletje is die achterdeur ook min of meer in onbruik geraakt. De keuken van Huize Dekker I is ook veranderd na seizoen 1 overigens. En Huize Alberts kreeg met Jef en Karin erin van die felgekleurde deuren, begin seizoen 4 veranderde het weer naar gewoon wit. Ik associeer dat huis dan ook met het Jef (en Karin)tijdperk aan de hand van die deuren. :P

Wel een goed besluit overigens om dat huis aan Robert en Laura terug te geven, het had ook gekund dat de schrijvers dachten "Jef woont er al zo lang en de kijkers zijn Robert en Laura toch al vergeten, die geven we maar een ander huis". ;)
Een heer met stijl
pi_118504149
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:48 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Interessant weetje, nooit doorgehad actually! :D
Nee, ik in eerste instantie ook niet, todat er bij één scène iets "teveel" werd getoond: de achterdeur van Huize Dekker was open (Rien ofzo kwam naar binnen) en ineens zag ik daarachter de stoelen van De Fontein staan, met een heel klein stukje decor :P
pi_118504332
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Interessant. Sinds de komst van het halletje is die achterdeur ook min of meer in onbruik geraakt. De keuken van Huize Dekker I is ook veranderd na seizoen 1 overigens. En Huize Alberts kreeg met Jef en Karin erin van die felgekleurde deuren, begin seizoen 4 veranderde het weer naar gewoon wit. Ik associeer dat huis dan ook met het Jef (en Karin)tijdperk aan de hand van die deuren. :P
De decors van Huize Alberts, Huize Dekker #1 en Huize Helmink waren in de eerste aflevering van seizon 2 ook ineens veranderd: opeens zat er een andere keuken in bij Huize Dekker #1, had Huize Helmink een nieuwe vloer, een nieuw bankstel en volgens mij ook een nieuw behang en had Huize Alberts opeens die gekleurde deuren :P

Naar die deuren werd trouwens ook een korte verwijzing gemaakt in seizoen 2, toen Robert er was in een scène samen met Jef. Jef wees kort naar de deur en vroeg "Wat vindt je ervan?", waarop Robert "Ja, mooi geworden!" zei :D

quote:
Wel een goed besluit overigens om dat huis aan Robert en Laura terug te geven, het had ook gekund dat de schrijvers dachten "Jef woont er al zo lang en de kijkers zijn Robert en Laura toch al vergeten, die geven we maar een ander huis". ;)
Volgens mij komen dat soort besluiten meer door ruimtegebrek in de studio, of een verhaallijntechnische reden :)
pi_118504450

Het decor van De Rozenboom is trouwens ook best klein (alhoewel Peter van der Vorst het groter vindt :P)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:07:14 #122
328189 ArnieAlberts
pi_118504842
Jonas Benthem heeft zich voorgesteld. Wie is die man, seriously? :') Nooit wat over hem gelezen in verhaallijnen.
pi_118505049
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:07 schreef ArnieAlberts het volgende:
Jonas Benthem heeft zich voorgesteld. Wie is die man, seriously? :') Nooit wat over hem gelezen in verhaallijnen.
Geen flauw idee :N In welke verhaallijn speelt hij mee?
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:25:20 #124
328189 ArnieAlberts
pi_118505493
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:12 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Geen flauw idee :N In welke verhaallijn speelt hij mee?
Geen idee, hij kwam samen met Helen Helmink binnen en was haar 'Steun en toeverlaat in Engeland' :')
pi_118505638
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:25 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Geen idee, hij kwam samen met Helen Helmink binnen en was haar 'Steun en toeverlaat in Engeland' :')
Oh... Er schiet mij nu iets vaags omtrent hem te binnen:

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')