ik denk niet dat het de hoeveelheid is, maar de manier waarop je erover vertelt. Ik vind het vooral grappig.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:27 schreef the85mc het volgende:
Haha naamtopic
Maar ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Heb dit jaar niet eens zoveel dates gehad. De meesten hier zitten denk ik in een lange steady relatie, maar waren jullie daarvoor ook niet aan het daten? Denk dat het bij mij meet opvalt omdat ik er meer over vertel. Denk dat bijv Prob veel meer date/scharrelt dan ik..
Ik ook niet hoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
* MevrouwPuff heeft nog nooit een telefoonnummer gekregen of geregeld.
Alsnog denk ik dat het afwijkt van de norm 85.
Dit.quote:
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:39 schreef Perruche het volgende:
Een date/ telefoonnummer regelen is appeltje eitje. Maar de kerel daarna behouden en niet overkomen als een of andere halve zool, vind ik veel moeilijker.
Je hebt die van jou al best lang toch?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:39 schreef Perruche het volgende:
Een date/ telefoonnummer regelen is appeltje eitje. Maar de kerel daarna behouden en niet overkomen als een of andere halve zool, vind ik veel moeilijker.
Ja, deze is goed! Alhoewel hij nog wel moeite heeft met mij, af en toe.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Je hebt die van jou al best lang toch?
Ik was een keer een dagje naar Ameland in het premobieltjestijdperk. Kerel daar tegengekomen op het strand, mee gezoend, telefoonnummer gegeven met het idee 'ach daar hoor ik toch nooit meer iets van, boeiend'. Ik was nog niet eens thuis en hij stond al op het antwoordapparaat (van de vaste telefoon dus) met een heel verhaal dat 'ie me zo leuk vond en me heel graag heel snel weer wilde zien en dikke kus en blabla. Toen had ik wel iets uit te leggen aan m'n ouders.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:42 schreef MarMar het volgende:
Ik vond er vanaf komen als ze toch niet zo leuk bleken juist altijd het lastigste
Meisjes die bier drinken....quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:35 schreef Perruche het volgende:
Datenik hou ervan! En nog
alleen nu is het niet meer sociaal geaccepteerd omdat ik in een "vaste, stabiele relaaaatie" zit. Buh
![]()
Alleen noem(de) ik het nooit date, maar gewoon "ik ga ff een biertje doen". Dan oogt het wat beter. Je bent toch een meisje enzo, dus dan moet je aan je reputatie denken jeweetz.
Je he t er niet aan gedacht om hem een fout telefoonnummer op te geven?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik was een keer een dagje naar Ameland in het premobieltjestijdperk. Kerel daar tegengekomen op het strand, mee gezoend, telefoonnummer gegeven met het idee 'ach daar hoor ik toch nooit meer iets van, boeiend'. Ik was nog niet eens thuis en hij stond al op het antwoordapparaat (van de vaste telefoon dus) met een heel verhaal dat 'ie me zo leuk vond en me heel graag heel snel weer wilde zien en dikke kus en blabla. Toen had ik wel iets uit te leggen aan m'n ouders.
Anyhoo, hij blééf maar bellen en is zelfs nog een keertje langsgekomen.. Ik ben van 'm afgekomen door hem te bellen en te vertellen dat ik met een ander had gezoend. Toen had ik alweer iets uit te leggen aan m'n ouders.
Geen moment in me opgekomen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:56 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Je he t er niet aan gedacht om hem een fout telefoonnummer op te geven?
We poepen ook!! En het ruikt niet naar viooltjes en roosjes als we dat doen!quote:
Volgens mij waren ze blij toen ik op m'n 16e een vast vriendje kreeg. Vooral nadat er eens om vier uur 's nachts drie jongens onder m'n slaapkamerraam hadden staan zingen. Weer iets uit te leggen, inderdaad.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn dates liepen bijna altijd eigenlijk wel uit op langere relaties![]()
DaD je ouders beeld, wat deed je? haha
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze blij toen ik op m'n 16e een vast vriendje kreeg. Vooral nadat er eens om vier uur 's nachts drie jongens onder m'n slaapkamerraam hadden staan zingen. Weer iets uit te leggen, inderdaad.
whahahaha, in één nacht? Doe je goedquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze blij toen ik op m'n 16e een vast vriendje kreeg. Vooral nadat er eens om vier uur 's nachts drie jongens onder m'n slaapkamerraam hadden staan zingen. Weer iets uit te leggen, inderdaad.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:38 schreef V1z0R het volgende:
Vanavond lekker makkelijk een bak stamppot boerenkool met spekjes en worst van de overkant halen, daarna lekker dutje doen denk ik
^^quote:
Ja die van mij zou ook tussen 11:30 en 13:30 komenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:45 schreef _aurum_ het volgende:
En nu zit ik thuis te wachten op de pakketjesmeneer en nu komt ie gewoon waarschijnlijk pas aan het eind van de dag
Nee johquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:27 schreef the85mc het volgende:
Haha naamtopic
Maar ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Heb dit jaar niet eens zoveel dates gehad. De meesten hier zitten denk ik in een lange steady relatie, maar waren jullie daarvoor ook niet aan het daten? Denk dat het bij mij meet opvalt omdat ik er meer over vertel. Denk dat bijv Prob veel meer date/scharrelt dan ik..
quote:
Sterkte. Ik hoop voor je dat hij het lekker los kan maken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga zo mijn rug onderwerpen aan mijn fysio. Vorige week ging het niet omdat ik niet kon autorijden, dus ik kijk er wel naar uit.
Sinterklaas al bij je geweest??.. HELDINquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:58 schreef An24 het volgende:
Middag slankies!
Mc: held! Hoop dat het een leuke avond wordt!
DaD: lijkt me verschrikkelijk als je zo'n situatie aan de ouders moet uitleggen
Hier is de pakjesmeneer al geweestIk ga binnenkort naar een workshop van een wereldberoemde Ashtanga leraar. Dus moest ik natuurlijk zijn oefenboek kopen van te voren. *yoga huiswerk doet*
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:53 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Sinterklaas al bij je geweest??.. HELDIN
Gruwelijk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:57 schreef uniekhoorn het volgende:
* uniekhoorn gaat ook duimen
Via teletekst (ja, ja daar moesten wij onze vriendjes vandaan halen en van de jeugddisco natuurlijk) een een date gehad uit zuid-limburg, hij hier helemaal heen... Daarna nog een paar brieven (ja, nog geen computers) van hem gehad met pareltjes als: Jij maakt het vlakke noorden zo mooi. Jij maakt de wereld mooi....![]()
<3 komende 50 jaar dat bos niet meer uitkomen!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
Gruwelijk.
Ik ontmoette vroeger mannen vooral met uitgaan en later ook wel via internet. B. heb ik ontmoet via wederzijdse vrienden. Onze eerste date was in het bos en toen raakten we ook de weg kwijt.
Was het maar zo'n 'feest!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:32 schreef V1z0R het volgende:
De lonen zijn weer binnen
*alvast voorbereid op de drukte rond huis zaterdag*
Voor 2 personen? Phuhhhquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
wat is het geworden perr?
Ik heb een hele andere uitdaging: Vorige maand stond ik rooden deze maand komt de rekening van de cc die niet mals is, dus deze salarismaand wil ik voor eten en niet noodzakelijke dingen niet meer dan ¤ 200 uitgeven.
Ik zit nu bijna al op 50%
Meneer de vriend koopt ook weleens wat.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:28 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Voor 2 personen? Phuhhh
Dan vind ik de vraag 'waarom wil hij niet?' interessanter dan 'hoe ga je dat doen op 200?'quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Meneer de vriend koopt ook weleens wat.
Ja, we hebben geen gezamelijke financiele huishouding, omdat ie dat niet wil.![]()
Hij vindt het niet eerlijk dat ik zoveel meer inbreng dan hij. Dit zou dus een tijdelijke situatie zijn.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:35 schreef An24 het volgende:
[..]
Dan vind ik de vraag 'waarom wil hij niet?' interessanter dan 'hoe ga je dat doen op 200?'
Lijkt me knap lastig overigens. Wij zitten om en nabij de 100 per week incl. Kattenzooi.
Haha,hoe krijg je dat nu voor elkaarquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
wat is het geworden perr?
Ik heb een hele andere uitdaging: Vorige maand stond ik rooden deze maand komt de rekening van de cc die niet mals is, dus deze salarismaand wil ik voor eten en niet noodzakelijke dingen niet meer dan ¤ 200 uitgeven.
Ik zit nu bijna al op 50%
Ahwwquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hij vindt het niet eerlijk dat ik zoveel meer inbreng dan hij. Dit zou dus een tijdelijke situatie zijn.
Normaal geef ik aan eten ongeveer 150-200 uit en lief zo'n 100, per maand.
* in principe is het idee van deze schraapmaand vooral dat ik eens geen zooi koop
Mag af en toe ook hoor, anders is het niet vol te houden. (of wel misschien, maar dan zou ik daarna mijn rekening plunderenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nog anderhalf jaar![]()
Verder komen we gewoon goed rond hoor, maar cc gebruiken op vakantie, plus de week erop 2 paar nieuwe schoenen + luchtje + jasje + jurkje, ja dan gaat er ineens een bak af
speld spelt speltd?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 07:27 schreef Ml-etje het volgende:
Mornniiinngg!!
Lijstje:
O: ehh ja moet ik zo gaan doen en dat wordt volle kwark met een banaan erdoor, kop automatenbaggerchoco was het eerste.
T: nooootjes
L: Aantal speltd zuurdesemboterhammen met Filet AM of kokosbrood (ja die zoete meuk).
T: nog geen idee
D: wat oma voor mijn neus zet
T: vermoed nog wel wat te knabbelen en wat frisdrank want visite
Winterjassen zijn mij atm te grootelk voordeel hep ze nadeel zeg maar..
Gelukkig bewaar ik altijd alles dus genoeg te vinden in maatje mini bij mij in huis, even afstoffen en weer aan
[..]
Hoe gaat hij ze dan oplappen?
Worden vast warme winterbroeken!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:05 schreef sigme het volgende:
[..]
speld spelt speltd?
De kleermaken gaat ze bijna onzichtbaar oplappen zei hij; buitenkant lostornen en dan een lap erachter vanaf kruis tot onder de knie. Ik ben echt heel benieuwd hoe het uitpakt.
Ik heb voor thuis m'n gevoerde broek al weer aanquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Worden vast warme winterbroeken!
Ik had geen plan om 10km te gaan rennen (moet gas halen, stofzuigen, bollen planten, achter het onderdelenhuis aan, naar de action en al die beesten driemaaldaags voeren). Maar misschien kan je me overhalen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Palnnen voor morgen Sigme of gaan we samen 10 km rennen
Neeeh, action is veul leukerderquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had geen plan om 10km te gaan rennen (moet gas halen, stofzuigen, bollen planten, achter het onderdelenhuis aan, naar de action en al die beesten driemaaldaags voeren). Maar misschien kan je me overhalen?
Lief!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een dikke donkere dame met indrukwekkend achterwerk in de sportschool zei btw dat ik er goed uit zag en niet af hoefde te vallen!
Eten was goed, zo lekker toetje maken en dan heb ik weer genoeg op voor vandaag.
Jup, dus ik zei bedankt. En daarna wijzen op mn pens + muffintop natuurlijk om haar ongelijk aan te tonenquote:
Www.action.nlquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:40 schreef MaJo het volgende:
Ik ben nog nooit bij de Action geweestblijkbaar mis ik daar dus iets aan?
Echt iets voor mij dusquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Www.action.nl
Restpartijen, dingen voor in en rond het huis, speelgoed en meer rotzooi voor weinig
Ja maar je kan er ook vanalles kopen wat je toevallig net nodig had!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:54 schreef MaJo het volgende:
[..]
Echt iets voor mij dusEn ook meteen de reden dat ik er niet heen moet, ik heb al zat meuk en kan nooit dingen weggooien
Eigenlijk dus allemaal dingen die ik niet nodig heb maar daar wel ga kopenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja maar je kan er ook vanalles kopen wat je toevallig net nodig had!
En ze hebben goede bezems voor maar 2 euro als je toevallig 10 bezems nodig hebt voor je koeien. En de allerbeste kwasten die er zijn. En Het grote tuttige wondersponsjes en wonderdoekjes topic #5
en latex handschoenen, aanmaakblokjes, afwaskwasten, honderiemen, etiketten
Oh ik vind het niet 'erg' ofzo, ik heb wel het idee dat ie bovengemiddeld in de markt ligt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:07 schreef Tinkepink het volgende:
Spuit 11, maar ik wilde even zeggen dat ik het allemaal vreselijk vind meevallen met mc. Ik was veel erger tot mijn 28e. Daarna werd ik in een klap braaf.
Dat bedoelde ik ook zo. niet als 'erg', maar als dat ik het allemaal helemaal niet zo veel en vaak vind, die dstes.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Oh ik vind het niet 'erg' ofzo, ik heb wel het idee dat ie bovengemiddeld in de markt ligt.
Of het ligt aan mijn referentiewaarde dat kan natuurlijk ook.
Ga toch eens wat fatsoenlijker ontbijtenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:04 schreef MaJo het volgende:
O: koffie verkeerd, banaan
T: 2 koffie verkeerd, twee mandarijnen
Oei, is ook gewoon vroegquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 09:23 schreef Probability het volgende:
Goedemorgen! Ik was half 7 al wakker, dat vond ik net te vroeg voor een zaterdag!
^^quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:47 schreef loveli het volgende:
Ramen laten voor wat het is, ga lekker tuin in.
Heb je gelijk inquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ga toch eens wat fatsoenlijker ontbijtenEen koffie verkeerd is geen ontbijt maar zie ik wel vaak als ontbijt staan bij je en die banaan doet ook niet zoveel, evenals die mandarijnen even later. Hoeven geen carbs te zijn, kwark of een omeletje/roerei kan ook, maar een goed begin is 't halve werk. en je begint vaak pas bij de lunch met 't echte werk
Zorg voor jezelf!
Het was superleuk, ben wel echt moe en meteen een fikse verkoudheid te pakkenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:31 schreef uniekhoorn het volgende:
NallieHoe is het, hoe was het, vertel!!
Lutte: gewoon normaal brood smeren met b.v. ordinaire kaas, of koude omelet met ham., gekookt ei, fruit, tomaat, komkommer, pastasalade.
Lijst
O: beschuit kaas
S: 11.15 km hardlopen (bij 3 graden en de laatste 10 minuten regen... brrr)
T: gekookt ei
L: grote salade met half blikje tonijn, 2 boterhammen gegrilde kipfilet, beker melk, cappuccino
T;s: 2 beschuiten kaas, plak suikerbrood met boter, blokje choco, 2 appels, mandarijn, peer
D hutspot met kwart rookworst en een pangiusfilet, ijsberslasalade
T: kwark en vla, zoute stokjes, cola-berenburg en cassis-wodka
Soms snap ik sommige mensen echt niet. Wat denk je nu zelf? Als je je gezond verstand gebruikt, zeg maar?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je gelijk inik heb 's ochtends nooit echt honger maar ik moet mezelf maar gaan aanleren om toch iets te gaan eten. Yoghurt vind ik zo vroeg niet lekker en ei teveel, net als brood. Wat zijn goede tips voor iets lichters 's ochtends, ontbijtkoek bijvoorbeeld?
Het woord ontbijtkoek beschrijft vrij adequaat wat het inhoudt. Koek.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je gelijk inik heb 's ochtends nooit echt honger maar ik moet mezelf maar gaan aanleren om toch iets te gaan eten. Yoghurt vind ik zo vroeg niet lekker en ei teveel, net als brood. Wat zijn goede tips voor iets lichters 's ochtends, ontbijtkoek bijvoorbeeld?
Dat is het nu ook juist. Mensen zoeken gelijk gestemde mensen uit voor in hun nabije omgeving...das een oerding: zo zijn mensen in elkaar gezet. Logisch dus dat jij meer mensen ziet die met ontbijtkoek ontbijten. Daarom is internet soms ook zo leuk: dan zie je ineens allemaal mensen die wat anders doen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:25 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me niet beledigd hoorik kijk gewoon even naar anderen en ik ken zat mensen die ontbijten met een snelle Jelle of zo'n vloeibaar fruitontbijt dus vandaar
Misschien toch maar eens yoghurt proberen 's ochtends met fruit ofzo
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
oeh, dateverhalen! ik heb nooit echt gedate, relaties en scharrels "overkomen" me min of meer... Of t was niet voldoende om t daten te noemen, of t was al zo snel een relatie dat daten is overgeslagen...
leuk verhaal
Veel te veel mensen eten ongezond (en/of worden te dik).quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:25 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me niet beledigd hoorik kijk gewoon even naar anderen en ik ken zat mensen die ontbijten met een snelle Jelle of zo'n vloeibaar fruitontbijt dus vandaar
Misschien toch maar eens yoghurt proberen 's ochtends met fruit ofzo
Hutspot met zure haringquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind wortels echt onzettend lekker met witvis.. .
Je ontbijt klinkt heerlijk.
Moet boodschappen doen, brood smeren voor lief, eingelijks nog de ramen wassen, de tuin in..
Rijst met kip en ongelofelijk lekkerquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:56 schreef V1z0R het volgende:
Lemper*googlen gaat*
MaJo, probeer 's avonds voor het slapen gaan anders een bakje kwark te eten. Zorgt er bij mij voor dat ik 's ochtends makkelijker kan eten.
[..]
Hutspot met zure haringof braadharing
Ik wil hetquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:06 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Rijst met kip en ongelofelijk lekker
[ afbeelding ]
Prachtig he?? Was vanochtend ook lekker genieten, soms met felle zon door de natuurgebied te rennen met daarna te eindigen met een flinke plensbui in 3 graden ..quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Naar het park geweest, wat een mooie kleurtjes allemaalalleen geen paddestoelen gezien, te veel gras denk ik.
Meer meh dan echt ziek. Heb schop onder mn kont nodig denk ik.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:08 schreef uniekhoorn het volgende:
MC , ziek ziek of meh? Mik er een drankje in, gewoon eentje dan lukt het vast wel
Even sporten? Buiten zitten?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:16 schreef the85mc het volgende:
[..]
Meer meh dan echt ziek. Heb schop onder mn kont nodig denk ik.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:08 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Prachtig he?? Was vanochtend ook lekker genieten, soms met felle zon door de natuurgebied te rennen met daarna te eindigen met een flinke plensbui in 3 graden ..
Typische meh.. dan moet je even wat doen... Zaterdagmiddagbluess.. Stukje wandelen? Wandelen naar de supermarkt ofzo (als je wat nodig hebt natuurlijk) dan warm douchen, scheren, geurtje opquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:16 schreef the85mc het volgende:
[..]
Meer meh dan echt ziek. Heb schop onder mn kont nodig denk ik.
Door iemand die van je houdt of door iemand die ervoor betaald krijgt?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
En daar kreeg ik een cappuccino voor m'n neus, met het schuim in de vorm van een hartje!!!!
door mijn persoonlijke baristaquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Door iemand die van je houdt of door iemand die ervoor betaald krijgt?
Iemand die van je houdt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
door mijn persoonlijke barista
In een cafeetje heb ik het alleen nog maar bij gutenberg gezien dat ze plaatjes van het schuim maakten. Meestal is dat toch cacaostrooisel.quote:
Na 24 december als m'n contract erop zitquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijn Mo..
Wanneer gaan jullie verhuizen dna?
Al besloten of het koop of huur gaat worden?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Na 24 december als m'n contract erop zitzijn nu naar de financiële kant van zaken aan 't kijken en nog wat locatie-issues enzo
Leuk, huizen kijken
Niet om je aan te vallen mc, maar het is precies andersom. Ja het laagtepunt moet komen, maar dat komt door opmerkingen als deze. Juist nu moet je kopen. De rente is nu laag, wardoor je huis over vier jaar (na het dieptepunt) juist sneller in waarde groeit. Beleggen hoeft niets met huizen kopen te maken hebben. gewoon iedereen aan een spaarzame annuiteiten hypotheek, niets aan de hand.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:27 schreef the85mc het volgende:
Ik zou wel oppassen met koop (ik heb geen inzicht in de markt in de UK) maar ik denk dat de echte crisis nog moet beginnen.. Veel bezuinigingsplannen worden nu pas uitgevoerd, vooral in de VS gaan de komende tijd rake klappen vallen. De tijd van goedkoop geld is voorbij denk ik. De rente kan behoorlijk stijgen. Daar heb je natuurlijk geen last van als je vaste rente hebt. Maar goed, dat is puur het idee wat ik heb omdat ik me af en toe wat inlees voor beleggen. Ik kan er ook totaal naast zitten natuurlijk.
Voel me weer fit! Fiets gemaakt, geklust in huis en ik heb weer bakken energie!
Spannend!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
Als het financiëel kán koopanders huur.
Wat betreft die hypotheekrente, hij is nog steeds een procent hoger dan wat het zou "moeten" zijn. Komt door een fout van de europese commissie ofzoiets bij het verlenen van staatssteun aan de banken. Dat wordt nu opnieuw bekeken en het zou dus kunnen dat begin 2013 de hypotheekrente nog 1% lager wordt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Niet om je aan te vallen mc, maar het is precies andersom. Ja het laagtepunt moet komen, maar dat komt door opmerkingen als deze. Juist nu moet je kopen. De rente is nu laag, wardoor je huis over vier jaar (na het dieptepunt) juist sneller in waarde groeit. Beleggen hoeft niets met huizen kopen te maken hebben. gewoon iedereen aan een spaarzame annuiteiten hypotheek, niets aan de hand.
Bovendien gaat dus de inkomstenbelasting dalen, en het ziektekostenverhaal stijgt, maar netto voel je daar weinig van. Dit soort gevaarlijke uitspraken komen van mensen als de PVV en de telegraaf, allemaal schreeuwers die zich niet goed hebben ingelezen
Amsterdam is dan ook niet representief voor de rest van NLquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:23 schreef Nallie het volgende:
De huizen bij mij in de straat worden nu nog voor meer verkocht dan waar ik mijn huis voor kocht... dus ik maak me geen zorgen
Ben gister om 21.30 mn bed in gedoken en werd om 9.30 wakker. Prima dusquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:40 schreef Perruche het volgende:
[..]
Amsterdam is dan ook niet representief voor de rest van NL
Hoe'st met je jetlag?
Uniek, ik zweer je mijn L was MEGA. het waren geen "gewone" sneetjes brood, maar meg, met allerlei smeersels en veel kaas & vlees! en heb niets bewogen hequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Zal nui ook niet gaan kopen...
Ben door mijn ex uitverkocht en ik woon nu gewoon voor de vaste lasten bij lief in. Best gunstig zo
Wat een mager lijstje Perr... Soep is GEEN D, behalve snert met een halve varken ..
Dus wat ga je vanavond nog lekker even eten? augurkjes met ham,? volkorentoastjes met tonijnsalade? magnetronappel met krentjes, kaneel en suiker? blokjes kaas en ananas? gevulde tomaat met tonijn?
Over anderhalf jaar ben je blij met oranje schoenen :pquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:45 schreef Perruche het volgende:
Ik heb in de winkel super kicke schoenen gezien, in oranjevond ik toch wat te heftig, maar in zwart hadden ze ze niet meer. Bij omoda nog wel online, dus die ga ik nu kopen
"sport" zequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:51 schreef the85mc het volgende:
[..]
Over anderhalf jaar ben je blij met oranje schoenen :p
Ben dr vandoor!
Uggs? Heb je ook last van gezwollen voeten dan?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:05 schreef Perruche het volgende:
Whoei nieuwe schoenen. Volgende maand ga ik geloof ik nog uggs kopen.
Het is wel zeker dat de prijzen nog zullen dalen. De rente zal ook niet heel veel dalen, mogelijk nog toch 4,8 of zo. Maar de overheid moet nog een enorm tekort op lossen, bijvoorbeeld door de problemen in Griekenland. Een manier om dat op te lossen, is de komende jaren de rente te verhogen. 10% rente komt dan gevaarlijk dichtbij. Daarom zal je in de toekomst veel meer geld kwijt zijn. En dat zijn pas risico's voor het rondkomen. Je kan dan beter nu een huis kopen en de rente voor zoveel jaar vast leggen. De waarde van je huis zal dan niet zozeer heel veel groeien, maar je huishoudpotje is wel beter afquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:17 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wat betreft die hypotheekrente, hij is nog steeds een procent hoger dan wat het zou "moeten" zijn. Komt door een fout van de europese commissie ofzoiets bij het verlenen van staatssteun aan de banken. Dat wordt nu opnieuw bekeken en het zou dus kunnen dat begin 2013 de hypotheekrente nog 1% lager wordt.
Daarna zijn de huizen in NL overgewaardeerd dus het is absoluut onwaar om te stellen dat de huizen "over vier jaar in waarde groeit". Het kan, maar het kan ook niet. Snap dat je je huis graag kwijt wil, maar ik snap ook dat mensen nu niet kopen.
Ik denk eigenlijk dat de prijzen nog zullen dalen, het is al gedaald maar vergeleken met 15 jaar geleden nog steeds duur. Eventueel kan ik maandag een plaatje posten![]()
Vrijwillig? Zonder dat iemand een pistool tegen je hoofd houdt? Je bent niet onder invloed van verdovende middelen? Ziek? Koorts?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:05 schreef Perruche het volgende:
Whoei nieuwe schoenen. Volgende maand ga ik geloof ik nog uggs kopen.
Jup, wilde eigenlijk salade voor lunch, maar toen was het alweer half drie, dus keiharde honger.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Wil de warmste pantoffels van de wereld, welke moet ik dan nemen?? (geen uggs want die wil ik zelfs binnehuis niet zien)
Puff, wat een veel carbs... 6 boterhammen is goed maar met bonen en aardappelen is het wel een beetje veel van het goed
Hunkemoller heeft nog wel eens aardige. Van die zaak heb ik nu witte pantoffels/ sokken tot op net onder de knie met antislip op de zolen. Heerlijkquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Wil de warmste pantoffels van de wereld, welke moet ik dan nemen?? (geen uggs want die wil ik zelfs binnehuis niet zien)
Puff, wat een veel carbs... 6 boterhammen is goed maar met bonen en aardappelen is het wel een beetje veel van het goed
Jammer van de mandarijnen, maar verder een hoge genotsquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje iets anders geworden:
O: kom havermoutpap
L: 12-uurtje: 3 bth: 1x kaas, 1x kroket, 1x gebakken ei, 2 glazen verse jus
T: 2 mandarijntjes (bitter)
D: 2 kommen snert, paar broodjes met kruidenboter
Ik denk dat de wens hier vader van de gedachte is. En je kunt ook gewoon huren, heb je geen last van stijgende hypotheekrentes.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Het is wel zeker dat de prijzen nog zullen dalen. De rente zal ook niet heel veel dalen, mogelijk nog toch 4,8 of zo. Maar de overheid moet nog een enorm tekort op lossen, bijvoorbeeld door de problemen in Griekenland. Een manier om dat op te lossen, is de komende jaren de rente te verhogen. 10% rente komt dan gevaarlijk dichtbij. Daarom zal je in de toekomst veel meer geld kwijt zijn. En dat zijn pas risico's voor het rondkomen. Je kan dan beter nu een huis kopen en de rente voor zoveel jaar vast leggen. De waarde van je huis zal dan niet zozeer heel veel groeien, maar je huishoudpotje is wel beter af
Klopt. Ik snap de keuze van hurende mensen ook echt wel. Het zijn geen economisch leuke tijdenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:45 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik denk dat de wens hier vader van de gedachte is. En je kunt ook gewoon huren, heb je geen last van stijgende hypotheekrentes.
Terwijl door de krapte op de huurmarkt dat (in bijv amsterdam) wel weer duurder is dan kopen. Maar goed, wel minder onzekerheid. Economiequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:47 schreef An24 het volgende:
[..]
Klopt. Ik snap de keuze van hurende mensen ook echt wel. Het zijn geen economisch leuke tijden
Nee, dat was 'vals alarm', wat de mensen die ik hier (echt) ken ook allemaal wel hebben gelezen. Verder ben ik prima in staat om daar zelf beslissingen over te nemenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:29 schreef MaJo het volgende:
Laat ik maar eens gaan opstaan, ben echt niks waard vandaag
Mo, jij zat toch laatst in een serieuze relatiecrisis? Het lijkt me niet zo slim om dan nu te gaan kopen![]()
Als de overheid de rente gaat bepalen hebben we grotere problemen in de nabije toekomst dan de hoogte van je hypotheek.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Het is wel zeker dat de prijzen nog zullen dalen. De rente zal ook niet heel veel dalen, mogelijk nog toch 4,8 of zo. Maar de overheid moet nog een enorm tekort op lossen, bijvoorbeeld door de problemen in Griekenland. Een manier om dat op te lossen, is de komende jaren de rente te verhogen. 10% rente komt dan gevaarlijk dichtbij. Daarom zal je in de toekomst veel meer geld kwijt zijn. En dat zijn pas risico's voor het rondkomen. Je kan dan beter nu een huis kopen en de rente voor zoveel jaar vast leggen. De waarde van je huis zal dan niet zozeer heel veel groeien, maar je huishoudpotje is wel beter af
^^quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Als de overheid de rente gaat bepalen hebben we grotere problemen in de nabije toekomst dan de hoogte van je hypotheek.
Ook mooiquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:35 schreef Goodbye het volgende:
O: boterham pindakaas, banaan
L: high tea (kleine sandwiches, 4 minimuffins, scone)
D: kaas, worst en bitterballen![]()
Dat doen ze niet...oorzaak en gevolg. Hoe meer de overheid wil lenen, hoe meer rente ze moeten betalen. De burger ziet dat terug in hun hypotheeklening die gekoppeld is aan staatsobligaties. Maar goed, ik vind het zelf ingewikkeld, verder dan dit gaat mijn kennis ook niet echtquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Als de overheid de rente gaat bepalen hebben we grotere problemen in de nabije toekomst dan de hoogte van je hypotheek.
Het was een hele gezellige dag in ieder gevalquote:
Ik zeg: niets meer aan doen!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:35 schreef Goodbye het volgende:
Wel super lekkerquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:35 schreef Goodbye het volgende:
hmmm de rente die we als land moeten betalen is niet echt afhankelijk van hoeveel we lenen, eerder van onze kredietwaardigheid. Die is nogal hoog. Alhoewel ik niet zo goed weet waar men dat op baseert.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat doen ze niet...oorzaak en gevolg. Hoe meer de overheid wil lenen, hoe meer rente ze moeten betalen. De burger ziet dat terug in hun hypotheeklening die gekoppeld is aan staatsobligaties. Maar goed, ik vind het zelf ingewikkeld, verder dan dit gaat mijn kennis ook niet echt
Je kredietwaardigheid is toch afhankelijk van hoeveel je leent ?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:49 schreef Perruche het volgende:
[..]
hmmm de rente die we als land moeten betalen is niet echt afhankelijk van hoeveel we lenen, eerder van onze kredietwaardigheid. Die is nogal hoog. Alhoewel ik niet zo goed weet waar men dat op baseert.
Ja en van hoe aardig mensen je vinden. En eigenlijk is dat nog veel belangrijker. Anders hadden we allang een B rating gehadquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:03 schreef An24 het volgende:
[..]
Je kredietwaardigheid is toch afhankelijk van hoeveel je leent ?
Dan klopt het toch?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:06 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja en van hoe aardig mensen je vinden. En eigenlijk is dat nog veel belangrijker. Anders hadden we allang een B rating gehad
^^quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vrijwillig? Zonder dat iemand een pistool tegen je hoofd houdt? Je bent niet onder invloed van verdovende middelen? Ziek? Koorts?
Volgens mij zit het idd wel goed tussen jullie.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, dat was 'vals alarm', wat de mensen die ik hier (echt) ken ook allemaal wel hebben gelezen. Verder ben ik prima in staat om daar zelf beslissingen over te nemen
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
en nu heeft hij een schattig vriendinnetje van 19, die heel lief en degelijk is.
Weet je dat zeker? Ik vind het niet klinken. Ik zou denken dat het bij een niet levend voorwerp dat is (een bedrijf dat...) en bij een levend voorwerp die is (een vriendin die...) en anders weet bijna heel Nederland deze regel niet denk ikquote:Op zondag 28 oktober 2012 00:39 schreef loveli het volgende:
[..]een schattig vriendinnetje, dat...
On topic: ik ben saai.
Mensen die hun Nederlands beheersen wel hoor.quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Ik vind het niet klinken. Ik zou denken dat het bij een niet levend voorwerp dat is (een bedrijf dat...) en bij een levend voorwerp die is (een vriendin die...) en anders weet bijna heel Nederland deze regel niet denk ik
Oh wow.quote:Op zondag 28 oktober 2012 01:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Ik vind het niet klinken. Ik zou denken dat het bij een niet levend voorwerp dat is (een bedrijf dat...) en bij een levend voorwerp die is (een vriendin die...) en anders weet bijna heel Nederland deze regel niet denk ik
fixedquote:Op zondag 28 oktober 2012 08:25 schreef loveli het volgende:
Drie weken hardnekkig dat regel toepassen en je bent eraan gewend.
Ah dat is goed om te wetenquote:Op zondag 28 oktober 2012 07:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Mensen die hun Nederlands beheersen wel hoor.
Het meisje dat ..
Heeft niks te maken met leven en dood, wel met de en het.
Maar er zijn vast veel Nederlanders die hun regels niet 'weten'.
Geld dat stom is, maakt recht wat krom is.quote:Op zondag 28 oktober 2012 08:56 schreef Probability het volgende:
Verschil tussen dat en wat vind ik wel lastig
Ik vind 'journalistiek gestudeerd hebben' nou niet echt een garantie voor het 'dus bovengemiddeld beheersen van de Nederlandse taal'.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah dat is goed om te wetendus bij de is het die en bij het is het dat, duidelijk
En ik heb journalistiek gestudeerd dus ik beheers de Nederlandse taal bovengemiddeldmaar deze regel kende ik echt niet
quote:Dat meisje daar; <vul in> zegt dat <vul in> genoeg gegeten heeft.
Dus het boek dat ik leesquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Geld dat stom is, maakt recht wat krom is.
Iets wat onbepaald is (er wordt niet gezegd wat het 'iets' precies is) -> wat
Een bepaald ding -> dat
Maar dat blijft een lastige, vind ik ook.
Krek sa!quote:
ik mag toch hopen dat journalisten de Nederlandse taal bovengemiddeld beheersenquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind 'journalistiek gestudeerd hebben' nou niet echt een garantie voor het 'dus bovengemiddeld beheersen van de Nederlandse taal'.
Die en dat bij de en het is wel heel basaal, en niet zo lastig als je de regel eenmaal kent.
Het wordt pas een beetje lastig bij zinnetjes als
blijkbaar niet.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik mag toch hopen dat journalisten de Nederlandse taal bovengemiddeld beheersenik wel in ieder geval. Maar tijdens de studie wordt er meer gehamerd op spelling dan op grammaticale regels dus het is absoluut geen garantie voor goede taalbeheersing, dat klopt
Als je beweert dat je niet eens 'de regel' kent met betrekking tot die/dat, dan beheers je de Nederlandse taal niet bovengemiddeld.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik mag toch hopen dat journalisten de Nederlandse taal bovengemiddeld beheersenik wel in ieder geval. Maar tijdens de studie wordt er meer gehamerd op spelling dan op grammaticale regels dus het is absoluut geen garantie voor goede taalbeheersing, dat klopt
Ik vind spelling beheersen niet hetzelfde als goede taalbeheersingquote:Op zondag 28 oktober 2012 09:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mensen die dat laatste doen, die zijn consequenter dan de fout die MaJo maakt. Zij zegt niet "die meisje die", maar "het meisje die". Dat laatste doen wel vrij veel mensen die wel Nederlands als moedertaal hebben.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Als je beweert dat je niet eens 'de regel' kent met betrekking tot die/dat, dan beheers je de Nederlandse taal niet bovengemiddeld.
Ik geloof overigens ook niet dat je die regel niet kent. Volgens mij heb je er gewoon niet goed over nagedacht voordat je dat beweerde. Kan me niet voorstellen dat je het regelmatig over 'die meisje', 'die vriendinnetje', 'die vrouwtje', etc. hebt.
Thanx.quote:
Mag ook een wijntje zijn.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:10 schreef loveli het volgende:
Een beetje azijn doet het goed in stoofpotjes, bij de weg.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:10 schreef loveli het volgende:
Ik vind het gewoon apart omdat ik blijkbaar 1 taalregel niet ken er meteen vanuit gegaan wordt dat ik de Nederlandse taal dan gelijk niet goed zou beheersenquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:08 schreef loveli het volgende:
Nog ff wat azijn, het gemiddelde ligt zo laag, dat je er niet bovengemiddeld trots op hoeft te zijn als je beter bent dan het gemiddelde.
Omdat het een basisregel is en je in die opmerking nog een stijlfout had staan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon apart omdat ik blijkbaar 1 taalregel niet ken er meteen vanuit gegaan wordt dat ik de Nederlandse taal dan gelijk niet goed zou beheersengelukkig zijn jullie allemaal wel perfect en maken jullie nooit een foutje
Niet alleen op basis van opleidingsniveau maar ik vind dat je als journalist de taal wel moet beheersen. En bovengemiddeld omdat mijn teksten vaak zat geredigeerd zijn en er niet veel fouten uitkomenquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nou ja, waarom je stelt dat je taalbeheersing bovengemiddeld is begrijp ik gewoon niet. Puur op basis van je opleidingsniveau?
Ik denk dat ik wel bovenmodaal schrijf en typ, bovengemiddeld weet ik niet
Ik zeg ook nergens dat ik geen fouten maak toch? Op internet let ik sowieso wel iets minder goed op dan als ik echt teksten moet schrijven, die kijk ik altijd na. Op internet maak ik daarom ook wel meer fouten.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat het een basisregel is en je in die opmerking nog een stijlfout had staan.
Ik maak de wereld aan fouten, maar aan mijn stijl mankeert niet veel.
^^quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat/wat doe ik ongetwijfeld nog wel eens fout. Die/dat misschien in gecompliceerde zinnen. Ik weet het niet, ga meestal op m'n gevoel af en als ik twijfel, bouw ik de zin om zodat ik het probleem omzeil.
Fok! blijft een discussieforum, natuurlijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat ik geen fouten maak toch? Op internet let ik sowieso wel iets minder goed op dan als ik echt teksten moet schrijven, die kijk ik altijd na. Op internet maak ik daarom ook wel meer fouten.
Maar goed, het is ook geen wedstrijd maar ik vind jullie soms wat te serieus op bepaalde onderwerpen, relax en zo
Toen ik van de middelbare school kwam, dacht ik dat ik de Nederlandse taal (vrijwel) foutloos beheerste. Helaas, ik moest nog een hoop leren. Als ik fouten maak hoop ik dat ik erop gewezen word. Bijvoorbeeld als m'n rok in m'n panty of een stukje spinazie tussen m'n tanden zit.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon apart omdat ik blijkbaar 1 taalregel niet ken er meteen vanuit gegaan wordt dat ik de Nederlandse taal dan gelijk niet goed zou beheersengelukkig zijn jullie allemaal wel perfect en maken jullie nooit een foutje
Een analfabeet kan een prima taalbeheersing hebben. Taalbeheersing gaat niet over spellen, maar over woorden en zinnen. Het idee dat het niveau van grammatica en spelling de mate van taalbeheersing beschrijft, beschrijft het probleem al best redelijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niet alleen op basis van opleidingsniveau maar ik vind dat je als journalist de taal wel moet beheersen. En bovengemiddeld omdat mijn teksten vaak zat geredigeerd zijn en er niet veel fouten uitkomentenzij al die eindredacteuren ook heel slecht zijn in grammatica en spelling, dan geef ik het op
Ik word er ook graag op gewezen als ik een fout maak, daar leer je alleen maar vanquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Toen ik van de middelbare school kwam, dacht ik dat ik de Nederlandse taal (vrijwel) foutloos beheerste. Helaas, ik moest nog een hoop leren. Als ik fouten maak hoop ik dat ik erop gewezen word. Bijvoorbeeld als m'n rok in m'n panty of een stukje spinazie tussen m'n tanden zit.
Dat stuk over allemaal perfect zijn en nooit een foutje maken vind ik een prachtig complimentonterecht, maar wel een mooi compliment.
En ik dacht dat ik daar juist bovengemiddeld op scoordequote:Op zondag 28 oktober 2012 10:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Een analfabeet kan een prima taalbeheersing hebben. Taalbeheersing gaat niet over spellen, maar over woorden en zinnen. Het idee dat het niveau van grammatica en spelling de mate van taalbeheersing beschrijft, beschrijft het probleem al best redelijk.
Wordt het lekker zacht vanquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:10 schreef loveli het volgende:
Je hebt ongetwijfeld een bovengemiddelde woordenschat, spelt bovengemiddeld goed en aan je grammatica mankeert ook vast niet veel. Serieus.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
En ik dacht dat ik daar juist bovengemiddeld op scoordeals ik bijvoorbeeld op Facebook dingen zie als 'me mannetje' en 'zij is beter als mij' dan doe ik het toch behoorlijk goed. Maar misschien is het inmiddels inderdaad zo slecht gesteld met de kennis van de Nederlandse taal dat ik helemaal niet zo goed blijk te zijn hierin
wederom kijk ik om me heen en dan zie en hoor ik zoveel fouten waarvan de regels zo gemakkelijk zijn dat ik wellicht een misplaatst gevoel heb van een betere taalbeheersing
Maar dit gaat echt wel op. Om je te laten voorstaan op taalbeheersing moet je je vergelijken met geschoolden. En dan, helaas, ook nog slechts met het deel daarvan met een goede taalbeheersing.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:08 schreef loveli het volgende:
Nog ff wat azijn, het gemiddelde ligt zo laag, dat je er niet bovengemiddeld trots op hoeft te zijn als je beter bent dan het gemiddelde.
Ach, als je de lat maar laag genoeg legt, héquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:41 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Maar dit gaat echt wel op. Om je te laten voorstaan op taalbeheersing moet je je vergelijken met geschoolden. En dan, helaas, ook nog slechts met het deel daarvan met een goede taalbeheersing.
Daar is m'n fiets dusquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:51 schreef Ewelina het volgende:
En om even ontopic te blijven: ik heb weer een fiets.
Nog een beetje kritiekquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:09 schreef MaJo het volgende:
En kijk ook even naar mijn tijd van posten vannacht met een paar wijntjes opik vind het nu ook stukken logischer dan vannacht
quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:17 schreef Probability het volgende:
- als een van de drie maar de taaltest heb gehaald op het HBO
Maar zij pretenderen dan ook niet het Nederlands bovengemiddeld te beheersen. Overigens heb ook ik een opleiding journalistiek gevolgd. Het zegt bar weinig over je taalvaardigheid. Wel krijg je andere competenties mee, waarvan de waarde pas later in je loopbaan zichtbaar wordt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
quote:
Zoiets heb ik ook. Op de basisschool ging ik drie maal per week naar de bibliotheekquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:15 schreef conleche het volgende:
Ik maak ook vaak fouten met spaties tussen woorden, geen idee ook hoe de regels wat dat aangaat zijn. Ik denk wel dat ik een ruime woordenschat heb en dat komt vooral omdat ik vroeger zoveel las. Nu ook nog wel, maar vroeger echt idioot veel, zeker 6 boeken per week. Ik denk dat als je dat als kind doet, dat je dan voorsprong hebt op degenen die dat niet doen, ongeacht welke opleiding je verder ook gaat volgen.
Het gevolg daarvan is helaas wel dat ik af en toe nog de verouderde spelling gebruik.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook. Op de basisschool ging ik drie maal per week naar de bibliotheek
Ik ook! Maar expres! Sex! Pannekoek!quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:16 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het gevolg daarvan is helaas wel dat ik af en toe nog de verouderde spelling gebruik.
Cadeaux.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ook! Maar expres! Sex! Pannekoek!
Is dat ooit Nederlandse spelling geweest? Ik dacht dat het hiervoor 'kado's' was.quote:
Ooit wel. Heel lang geleden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:27 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Is dat ooit Nederlandse spelling geweest? Ik dacht dat het hiervoor 'kado's' was.
Een collega van mij gebruikt ook nog heel vaak de k in plaats van de c.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |