abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118456250
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:23:45 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118456358
Laat ik eens ontopic beginnen met een lijstje

O: kom kwark met banaan, beetje honing, 2 el muesli
L: 2 bth, daarop 1 plak kaas en 2 gebakken eieren
T: mandarijntjes denk ik
D: veul rode kool, zalmfilet in bladerdeeg en rösti's :9
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118456456
Haha naamtopic :)
Maar ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Heb dit jaar niet eens zoveel dates gehad. De meesten hier zitten denk ik in een lange steady relatie, maar waren jullie daarvoor ook niet aan het daten? Denk dat het bij mij meet opvalt omdat ik er meer over vertel. Denk dat bijv Prob veel meer date/scharrelt dan ik..
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:28:34 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118456504
Ik ben nooit zo daterig geweest. Sterker nog... volgens mij heb ik nog nooit een échte échte date gehad :@.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118456518
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:27 schreef the85mc het volgende:
Maar ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Heb dit jaar niet eens zoveel dates gehad. De meesten hier zitten denk ik in een lange steady relatie, maar waren jullie daarvoor ook niet aan het daten? Denk dat het bij mij meet opvalt omdat ik er meer over vertel. Denk dat bijv Prob veel meer date/scharrelt dan ik..
ik denk niet dat het de hoeveelheid is, maar de manier waarop je erover vertelt. Ik vind het vooral grappig.

En nee, ik heb niet zoveel gedate. Nooit serieus gedate, trouwens. Wel eens wat verschillende vriendjes/scharrels gehad. Eigenlijk maar 1 jaar veel, en daarna ging ik naar Zweden en kwam ik de Duutser tegen... O+
pi_118456528
Ik heb in elk geval nooit op zo'n manier gedate en er is maar ooit 1tje weggekomen met zo'n afgezaagde versiertruc als waar jij mee wegkomt en dat was puur om zijn goddelijke uiterlijk :P
pi_118456537
* MevrouwPuff heeft nog nooit een telefoonnummer gekregen of geregeld.

Alsnog denk ik dat het afwijkt van de norm 85.
pi_118456553
Mijn Mr.Mo is al mijn casanova, inderdaad. O+

Lijstje:

O: 2 geroosterde boterhammen met hummus
L: grote kom Griekse yoghurt met een enorme (en rechte :') ) banaan en wat honing
T: avocado uitlepelen :9
T: appeltje, sinaasappeltje
S: 4,8 km hardlopen op rustig tempo
D: volkorenpasta met peer, gorgonzola, spek en walnoten :9
T: mok melk
T: ?

Zo maar eens richting uni :)
Ja doei.
pi_118456574
Ligt eraan wat je onder daten verstaat. Ik heb wel veel vriendjes gehad, maar ik heb niet het idee dat ik ooit echt heb gedate. :P.
pi_118456700
Daten O+ ik hou ervan! En nog :') alleen nu is het niet meer sociaal geaccepteerd omdat ik in een "vaste, stabiele relaaaatie" zit. Buh ;(

Alleen noem(de) ik het nooit date, maar gewoon "ik ga ff een biertje doen". Dan oogt het wat beter. Je bent toch een meisje enzo, dus dan moet je aan je reputatie denken jeweetz :7.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:37:12 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118456759
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
* MevrouwPuff heeft nog nooit een telefoonnummer gekregen of geregeld.

Alsnog denk ik dat het afwijkt van de norm 85.
Ik ook niet hoor :)
pi_118456786
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor :)
Dit.

Hell, gisteren werd ik op een recruitment fair nog afgescheept door iemand met een foldertje terwijl hij daarvoor heel uitgebreid had staan praten met twee 'lekkere wijven'. Ach. :')
Ja doei.
pi_118456813
En plannerdeplan:

O: chocoladecroissantje en verse jus d'orange
L: tomatensoep, erbij 2 sneetjes brood met kip en ei
T: chocolademelk
T: banaan en peer
B: 2x20 minuten fietsen
S: bodybalance
D: of pasta met tomaat of falafel
pi_118456847
Een date/ telefoonnummer regelen is appeltje eitje. Maar de kerel daarna behouden en niet overkomen als een of andere halve zool, vind ik veel moeilijker :').
pi_118456950
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:39 schreef Perruche het volgende:
Een date/ telefoonnummer regelen is appeltje eitje. Maar de kerel daarna behouden en niet overkomen als een of andere halve zool, vind ik veel moeilijker :').
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118456952
Ik vond er vanaf komen als ze toch niet zo leuk bleken juist altijd het lastigste :P
pi_118456954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:39 schreef Perruche het volgende:
Je hebt die van jou al best lang toch?
pi_118457103
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Je hebt die van jou al best lang toch?
Ja, deze is goed! Alhoewel hij nog wel moeite heeft met mij, af en toe. :').
pi_118457109
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:42 schreef MarMar het volgende:
Ik vond er vanaf komen als ze toch niet zo leuk bleken juist altijd het lastigste :P
Ik was een keer een dagje naar Ameland in het premobieltjestijdperk. Kerel daar tegengekomen op het strand, mee gezoend, telefoonnummer gegeven met het idee 'ach daar hoor ik toch nooit meer iets van, boeiend'. Ik was nog niet eens thuis en hij stond al op het antwoordapparaat (van de vaste telefoon dus) met een heel verhaal dat 'ie me zo leuk vond en me heel graag heel snel weer wilde zien en dikke kus en blabla. Toen had ik wel iets uit te leggen aan m'n ouders.

Anyhoo, hij blééf maar bellen en is zelfs nog een keertje langsgekomen. ;(. Ik ben van 'm afgekomen door hem te bellen en te vertellen dat ik met een ander had gezoend. Toen had ik alweer iets uit te leggen aan m'n ouders.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:52:35 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118457278
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:42 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D

Pareltje O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118457315
Mijn dates liepen bijna altijd eigenlijk wel uit op langere relaties :@

DaD je ouders beeld, wat deed je? haha :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118457393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:35 schreef Perruche het volgende:
Daten O+ ik hou ervan! En nog :') alleen nu is het niet meer sociaal geaccepteerd omdat ik in een "vaste, stabiele relaaaatie" zit. Buh ;(

Alleen noem(de) ik het nooit date, maar gewoon "ik ga ff een biertje doen". Dan oogt het wat beter. Je bent toch een meisje enzo, dus dan moet je aan je reputatie denken jeweetz :7.
Meisjes die bier drinken.... :{
pi_118457426
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik was een keer een dagje naar Ameland in het premobieltjestijdperk. Kerel daar tegengekomen op het strand, mee gezoend, telefoonnummer gegeven met het idee 'ach daar hoor ik toch nooit meer iets van, boeiend'. Ik was nog niet eens thuis en hij stond al op het antwoordapparaat (van de vaste telefoon dus) met een heel verhaal dat 'ie me zo leuk vond en me heel graag heel snel weer wilde zien en dikke kus en blabla. Toen had ik wel iets uit te leggen aan m'n ouders.

Anyhoo, hij blééf maar bellen en is zelfs nog een keertje langsgekomen. ;(. Ik ben van 'm afgekomen door hem te bellen en te vertellen dat ik met een ander had gezoend. Toen had ik alweer iets uit te leggen aan m'n ouders.
Je he t er niet aan gedacht om hem een fout telefoonnummer op te geven? :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_118457564
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:56 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Je he t er niet aan gedacht om hem een fout telefoonnummer op te geven? :D
Geen moment in me opgekomen. ;(.
pi_118457591
Ook nooit echt gedate eigenlijk, tenminste niet met iemand die ik niet al een poos kende.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118457615
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:55 schreef Dvons1 het volgende:

[..]

Jij... :{
Ja doei.
pi_118457664
quote:

[..]

We poepen ook!! En het ruikt niet naar viooltjes en roosjes als we dat doen!

en lol DaD!!
Van het mobieltijdperk had ik al een gast die na 1 dag "ik hou van je" ging smsen, dat was gelijk over :') Ik smste iets terug als "doe normaal, je kent me nog niet eens echt" en toen wassie boos, in het tijdperk van de mobieltjes met het gewicht van een koelkast :P
pi_118457667
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jij... :{
?
pi_118457684
Oh en soms als het echt een wanker was, gaf ik het telefoonnummer van mijn grote broer O-)
pi_118457735
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn dates liepen bijna altijd eigenlijk wel uit op langere relaties :@

DaD je ouders beeld, wat deed je? haha :D
Volgens mij waren ze blij toen ik op m'n 16e een vast vriendje kreeg. Vooral nadat er eens om vier uur 's nachts drie jongens onder m'n slaapkamerraam hadden staan zingen. Weer iets uit te leggen, inderdaad.
pi_118457772
quote:

[..]

:* een uurtje met mij en je vooroordeel is weg makker.
pi_118457790
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Volgens mij waren ze blij toen ik op m'n 16e een vast vriendje kreeg. Vooral nadat er eens om vier uur 's nachts drie jongens onder m'n slaapkamerraam hadden staan zingen. Weer iets uit te leggen, inderdaad.
O+ fantastisch
pi_118457791
'makker' :') :D

Nou, eens even fietsen.

:z
Ja doei.
pi_118457803
'ga toch fietsen!'

ja. :')
Ja doei.
pi_118457862
Oh. Misschien zijn mijn vrienden dan niet zo representatief. De meesten daten af en toe, sommigen echt vaak. (en zijn mannen en vrouwen, zit niet zoveel verschil tussen qua daten..)
Maar goed, ga weer even aan de slag, bijna weekend!
pi_118457868
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

whahahaha, in één nacht? Doe je goed :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118457888
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
'ga toch fietsen!'

ja. :')
Fiets 'm erin!
pi_118458484
lol DaD arme ouders haha!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:28:01 #39
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118458776
Apple flapjacks bakken! *O*
pi_118459170
:O

Vanavond lekker makkelijk een bak stamppot boerenkool met spekjes en worst van de overkant halen, daarna lekker dutje doen denk ik :)
pi_118459194
Poe! Net voor een gigantische bui binnen *O* 8-)
Ja doei.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:39:45 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118459203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:38 schreef V1z0R het volgende:
:O

Vanavond lekker makkelijk een bak stamppot boerenkool met spekjes en worst van de overkant halen, daarna lekker dutje doen denk ik :)
:9 !!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:41:35 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118459265
Slapen O+
pi_118459342
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Slapen O+
^^

Ik wel regelmatig gedate, was wel vermakelijk :P Mannen die mij uiteindelijk stom vonden, ik die sommige mannen uiteindelijk stom vond _O- Het is uiteindelijk allemaal goedgekomen >:O
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_118459405
En nu zit ik thuis te wachten op de pakketjesmeneer en nu komt ie gewoon waarschijnlijk pas aan het eind van de dag }:|
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:46:14 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118459434
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:45 schreef _aurum_ het volgende:
En nu zit ik thuis te wachten op de pakketjesmeneer en nu komt ie gewoon waarschijnlijk pas aan het eind van de dag }:|
Ja die van mij zou ook tussen 11:30 en 13:30 komen :+ *tumbleweed*
pi_118459473
Oh jemig, door al het gecasanova vergeet ik het bietensalade recept:
Afgekoelde gekookte bietjes, geschild. (ongeveer 800 gram)
Gekookte aardappel.
Verhouding ongeveer aardappel-bietjes ongeveer 1 op 3

Dit doe je in een schaal, dan een flinke scheut witte wijn azijn
1 eetlepel honing (beste doe je die even in een kopje en dan smelten en dan erin gieten) een scheut limoensap (van ongeveer een halve uitgeknepen limoen)
Beetje peper naar smaak.
Dit allemaal door elkaar husselen, wil je het fijn hebben dan kan je het stampen als stamppot, ik heb het met mijn handen door elkaar gehusseld, vind ik lekkerder.
Dan als laatste een flinke hand fijngemaakte walnoten en een flinke hand geitenkaas in stukjes erdoor roeren.

Lekker de max :) ik ga dit ook gewoon eens lekker als lunch eten.
pi_118459787
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:27 schreef the85mc het volgende:
Nee joh :D ik heb 2 vaste vriendjes gehad in 5 jaar en nooit echt gedate verder.

M'n lover waar ik het van de week over had is m'n ex!
Worry is a misuse of imagination
pi_118459799
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Slapen O+
O+

ik had beloofd de duutser vanavond mee uit eten te nemen, maar ik heb veel meer zin in bankhangen en een film kijken. moet straks ook nog borrelen op het werk, en daar word ik helemaal gaar van.

Wellicht volgende week uit eten, vanavond makkelijk ofzo...
pi_118459922
Middag slankies!

Mc: held! Hoop dat het een leuke avond wordt!

DaD: lijkt me verschrikkelijk als je zo'n situatie aan de ouders moet uitleggen ;(

Hier is de pakjesmeneer al geweest *O* Ik ga binnenkort naar een workshop van een wereldberoemde Ashtanga leraar. Dus moest ik natuurlijk zijn oefenboek kopen van te voren. *yoga huiswerk doet*
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:23:32 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118460912
Ik ga zo mijn rug onderwerpen aan mijn fysio. Vorige week ging het niet omdat ik niet kon autorijden, dus ik kijk er wel naar uit.
pi_118461054
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ga zo mijn rug onderwerpen aan mijn fysio. Vorige week ging het niet omdat ik niet kon autorijden, dus ik kijk er wel naar uit.
Sterkte. Ik hoop voor je dat hij het lekker los kan maken.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:29:33 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118461134
Dat hoop ik ook :Y
pi_118461452
Ik ook! Ik ook!
Ja doei.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:53:04 #55
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118462144
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:58 schreef An24 het volgende:
Middag slankies!

Mc: held! Hoop dat het een leuke avond wordt!

DaD: lijkt me verschrikkelijk als je zo'n situatie aan de ouders moet uitleggen ;(

Hier is de pakjesmeneer al geweest *O* Ik ga binnenkort naar een workshop van een wereldberoemde Ashtanga leraar. Dus moest ik natuurlijk zijn oefenboek kopen van te voren. *yoga huiswerk doet*
Sinterklaas al bij je geweest??.. HELDIN 8-)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118462162
We duimen mee, XMert! ^O^

Nog 2 uur en dan kan ik dutten! *O*
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:57:19 #57
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118462328
* uniekhoorn gaat ook duimen

Via teletekst (ja, ja daar moesten wij onze vriendjes vandaan halen en van de jeugddisco natuurlijk) een een date gehad uit zuid-limburg, hij hier helemaal heen... Daarna nog een paar brieven (ja, nog geen computers) van hem gehad met pareltjes als: Jij maakt het vlakke noorden zo mooi. Jij maakt de wereld mooi.... :') :r
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_118462351
Ik vind het een mooi verhaal MC. Ik zou er zeker voor zijn gevallen, als hij er leuk uit ziet.
pi_118462379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:53 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Sinterklaas al bij je geweest??.. HELDIN 8-)
:')
pi_118462421
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:57 schreef uniekhoorn het volgende:
* uniekhoorn gaat ook duimen

Via teletekst (ja, ja daar moesten wij onze vriendjes vandaan halen en van de jeugddisco natuurlijk) een een date gehad uit zuid-limburg, hij hier helemaal heen... Daarna nog een paar brieven (ja, nog geen computers) van hem gehad met pareltjes als: Jij maakt het vlakke noorden zo mooi. Jij maakt de wereld mooi.... :') :r
Gruwelijk.

Ik ontmoette vroeger mannen vooral met uitgaan en later ook wel via internet. B. heb ik ontmoet via wederzijdse vrienden. Onze eerste date was in het bos en toen raakten we ook de weg kwijt.
  Vis een optie? vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:03:15 #61
70532 loveli
N
pi_118462524
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:00 schreef Xennia het volgende:

[..]

Gruwelijk.

Ik ontmoette vroeger mannen vooral met uitgaan en later ook wel via internet. B. heb ik ontmoet via wederzijdse vrienden. Onze eerste date was in het bos en toen raakten we ook de weg kwijt.
<3 komende 50 jaar dat bos niet meer uitkomen!
crap in = crap out
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:19:11 #62
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118463118
Had ie een boom?? /flauw

Lijst
O: kwark en vla
T's: halve komkommer, cup a soup kerrie, 2 appels, cappuccino, boterham ham
L: 2 boterhammen smeerkaas, 2 bekers melk, tomaat, bord snert met rookworst en saucijs
T's: Milka daim en milka popcorn (elk 2 stukjes, gratis bij supermarkt) , mandarijn, paar dropjes, halve speculaas, plakje grillworst
D:: bloemkool, spinazie met knoflook, tomaat, ui en champignons, gegrilde kipfilet, aardappelkroketten, mosterd, mayo
pi_118463268
Milka popcorn?
Ik had wel laatst bij de film pure chocolade en zoute popcorn, en dan gecombineerd in mijn mond. Dat was lekker!
pi_118463381
18 items in mijn winkelmandje.
pi_118463664
De lonen zijn weer binnen :+

*alvast voorbereid op de drukte rond huis zaterdag*
pi_118463846
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:32 schreef V1z0R het volgende:
De lonen zijn weer binnen :+

*alvast voorbereid op de drukte rond huis zaterdag*
Was het maar zo'n 'feest!
pi_118465129
Extra T, lemper :9
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_118465604
Zo, terug van sporten

Daglijstje:
O: 3 mueslicrackers pindakaas + appel
L: 3 mueslicrackers pindakaas + appel
S: zie onder
D: biefstukje met broccoli en aardappelpuree danwel aardappeltjes uit de oven
T: volle yoghurt met sausje met gebakken appeltjes met rozijn en dadel

Statistieken bij de derde keer sporten in een eeuwigheid:
- Fittest: middelmatig (5 minuten op 6 km/h
- fietsen 2,9 km in 10 minuten
- crosstrainer: 3,1 km in 20 minuten
- 1000 m roeien
- weer fietsen: 2,8 km in 10 minuten.
________________________________+
74 kg, BMI 26,2 kg/m2
pi_118465678
Ik heb gefaald :@
pi_118465761
wat is het geworden perr?

Ik heb een hele andere uitdaging: Vorige maand stond ik rood :@ en deze maand komt de rekening van de cc die niet mals is, dus deze salarismaand wil ik voor eten en niet noodzakelijke dingen niet meer dan ¤ 200 uitgeven.
Ik zit nu bijna al op 50% :')
pi_118465810
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

Ik heb een hele andere uitdaging: Vorige maand stond ik rood :@ en deze maand komt de rekening van de cc die niet mals is, dus deze salarismaand wil ik voor eten en niet noodzakelijke dingen niet meer dan ¤ 200 uitgeven.
Voor 2 personen? Phuhhh
pi_118465869
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:28 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Voor 2 personen? Phuhhh
Meneer de vriend koopt ook weleens wat.
Ja, we hebben geen gezamelijke financiele huishouding, omdat ie dat niet wil. :')
pi_118466094
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Meneer de vriend koopt ook weleens wat.
Ja, we hebben geen gezamelijke financiele huishouding, omdat ie dat niet wil. :')
Dan vind ik de vraag 'waarom wil hij niet?' interessanter dan 'hoe ga je dat doen op 200?' :+

Lijkt me knap lastig overigens. Wij zitten om en nabij de 100 per week incl. Kattenzooi.
pi_118466211
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:35 schreef An24 het volgende:

[..]

Dan vind ik de vraag 'waarom wil hij niet?' interessanter dan 'hoe ga je dat doen op 200?' :+

Lijkt me knap lastig overigens. Wij zitten om en nabij de 100 per week incl. Kattenzooi.
Hij vindt het niet eerlijk dat ik zoveel meer inbreng dan hij. Dit zou dus een tijdelijke situatie zijn.
Normaal geef ik aan eten ongeveer 150-200 uit en lief zo'n 100, per maand.
* in principe is het idee van deze schraapmaand vooral dat ik eens geen zooi koop :@
pi_118466239
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

Haha,hoe krijg je dat nu voor elkaar :P

Ik heb 10 jurkjes gekocht, en ik hoop dat 20% me past! Plus 1 voor ons kerstfeest met de zaak, moet wel op sjiek&sexy natuurlijk.

Oh, en ik heb geen winter-zakelijkse jurkjes, dus een volledig goedgeprate aankoop. Ondanks dat er maar 1 met lange mouwen tussen zit. *)
pi_118466433
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:38 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hij vindt het niet eerlijk dat ik zoveel meer inbreng dan hij. Dit zou dus een tijdelijke situatie zijn.
Normaal geef ik aan eten ongeveer 150-200 uit en lief zo'n 100, per maand.
* in principe is het idee van deze schraapmaand vooral dat ik eens geen zooi koop :@
Ahww ;(

Is ook lastig als iemand minder inbrengt. Iets met schuldgevoel enzo. Is er wel snel een beter vooruitzicht?

Wel succes! ;(
pi_118466508
Nog anderhalf jaar :P

Verder komen we gewoon goed rond hoor, maar cc gebruiken op vakantie, plus de week erop 2 paar nieuwe schoenen + luchtje + jasje + jurkje, ja dan gaat er ineens een bak af :9
pi_118466583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nog anderhalf jaar :P

Verder komen we gewoon goed rond hoor, maar cc gebruiken op vakantie, plus de week erop 2 paar nieuwe schoenen + luchtje + jasje + jurkje, ja dan gaat er ineens een bak af :9
Mag af en toe ook hoor, anders is het niet vol te houden. (of wel misschien, maar dan zou ik daarna mijn rekening plunderen :')
pi_118467745
Blij met mijn keukenmachine *O*

Je moet mijn handen geen deeg laten kneden, maar met de machine maak ik binnen een paar minuten deeg voor een heerlijke hartige paddenstoelentaart voor vanavond O+
pi_118469019
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 07:27 schreef Ml-etje het volgende:
Mornniiinngg!!

Lijstje:

O: ehh ja moet ik zo gaan doen en dat wordt volle kwark met een banaan erdoor, kop automatenbaggerchoco was het eerste.
T: nooootjes :+
L: Aantal speltd zuurdesemboterhammen met Filet AM of kokosbrood (ja die zoete meuk).
T: nog geen idee
D: wat oma voor mijn neus zet
T: vermoed nog wel wat te knabbelen en wat frisdrank want visite

Winterjassen zijn mij atm te groot :') elk voordeel hep ze nadeel zeg maar..
Gelukkig bewaar ik altijd alles dus genoeg te vinden in maatje mini bij mij in huis, even afstoffen en weer aan :+

[..]

Hoe gaat hij ze dan oplappen?
speld spelt speltd?

De kleermaken gaat ze bijna onzichtbaar oplappen zei hij; buitenkant lostornen en dan een lap erachter vanaf kruis tot onder de knie. Ik ben echt heel benieuwd hoe het uitpakt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118469159
lijst
• blik capucijners (warm)
• 3 ons rauwe groente
• 5 mandarijnen
• 2 appels
• glas karnemelk + 1 banaan (shake)
• 1 haring (niet zo'n beste)
• paar plakjes zeeuws spek
nog anderhalve haring
stronk rauwe witlof met tomatensaus met veel groente (broccoli, bleekselderij, prei) en wat vlees
toe: niet al te groot appelgebakje
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_118470024
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:05 schreef sigme het volgende:

[..]

speld spelt speltd?

De kleermaken gaat ze bijna onzichtbaar oplappen zei hij; buitenkant lostornen en dan een lap erachter vanaf kruis tot onder de knie. Ik ben echt heel benieuwd hoe het uitpakt.
Worden vast warme winterbroeken!
pi_118470109
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Worden vast warme winterbroeken!
Ik heb voor thuis m'n gevoerde broek al weer aan :@.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:33:59 #84
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118470230
Palnnen voor morgen Sigme of gaan we samen 10 km rennen :D
pi_118470412
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Palnnen voor morgen Sigme of gaan we samen 10 km rennen :D
Ik had geen plan om 10km te gaan rennen (moet gas halen, stofzuigen, bollen planten, achter het onderdelenhuis aan, naar de action en al die beesten driemaaldaags voeren). Maar misschien kan je me overhalen?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:43:18 #86
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118470584
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had geen plan om 10km te gaan rennen (moet gas halen, stofzuigen, bollen planten, achter het onderdelenhuis aan, naar de action en al die beesten driemaaldaags voeren). Maar misschien kan je me overhalen?
Neeeh, action is veul leukerder *O*
pi_118470726
Ssst, action is evil! :@
pi_118470931
Ik heb nog een paar bezems nodig voor m'n koeien.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:04:43 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118471516
Zo dat was een drukke dag vandaag, bijna nonstop tien uur gewerkt. Ben helemaal gesloopt, ook omdat ik vanwege Rome deze week geen vrije dag had en ik vier dagen achter elkaar moest werken. Het plan voor vanavond is daarom helemaal niks doen. Maar nu eerst in bad en dan boerenkool eten O+

Lijstje is niet veel soeps vandaag:

O: koffie verkeerd, banaan
T: 2 koffie verkeerd, twee mandarijnen
L: 4 boterhammen met worst, glas optimel
T: warme chocomelk
D: boerenkool met worst :9

En ik baal als een stekker dat ik al een tijd niet gesport heb ;( ik wilde morgenmiddag gaan sporten maar mijn schoonmoeder liet net weten dat ze niet 's avonds kan afspreken zoals de bedoeling was dus daar gaan we nu 's middags heen. Zondag ook geen tijd -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_118472312
Een dikke donkere dame met indrukwekkend achterwerk in de sportschool zei btw dat ik er goed uit zag en niet af hoefde te vallen!

Eten was goed, zo lekker toetje maken en dan heb ik weer genoeg op voor vandaag.
pi_118472375
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een dikke donkere dame met indrukwekkend achterwerk in de sportschool zei btw dat ik er goed uit zag en niet af hoefde te vallen!

Eten was goed, zo lekker toetje maken en dan heb ik weer genoeg op voor vandaag.
Lief! O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118472394
Mijn vader zei dat ik aan ben gekomen, vrienden zien het niet zo :')
pi_118472491
Vandaag bruiloft gehad. Was leuk, maar voelde me gedurende de dag steeds minder lekker (hoofdpijn enzo), dus nu in badjas chillen. M. is wel nog naar het feest gegaan.

Action O+
pi_118472600
Ow, crap! Ik bedenk me net dat ik zo'n 40 minuten geleden de oven heb aangezet om 'even' voor te verwarmen.

*rent naar beneden* Maar post er uiteraard eerst iets over op fok :')
pi_118472767
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:25 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Lief! O+
Jup, dus ik zei bedankt. En daarna wijzen op mn pens + muffintop natuurlijk om haar ongelijk aan te tonen :P

Blauwe keuken coco?
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:40:16 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118473093
Ik ben nog nooit bij de Action geweest :D blijkbaar mis ik daar dus iets aan? :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:45:51 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118473404
Hier zit geen action. Scheelt weer :+.
pi_118473653
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:40 schreef MaJo het volgende:
Ik ben nog nooit bij de Action geweest :D blijkbaar mis ik daar dus iets aan? :P
Www.action.nl :P
Restpartijen, dingen voor in en rond het huis, speelgoed en meer rotzooi voor weinig :s)
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:54:45 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118473888
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Www.action.nl :P
Restpartijen, dingen voor in en rond het huis, speelgoed en meer rotzooi voor weinig :s)
Echt iets voor mij dus :D En ook meteen de reden dat ik er niet heen moet, ik heb al zat meuk en kan nooit dingen weggooien :')
pi_118474320
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Echt iets voor mij dus :D En ook meteen de reden dat ik er niet heen moet, ik heb al zat meuk en kan nooit dingen weggooien :')
Ja maar je kan er ook vanalles kopen wat je toevallig net nodig had!

En ze hebben goede bezems voor maar 2 euro als je toevallig 10 bezems nodig hebt voor je koeien. En de allerbeste kwasten die er zijn. En Het grote tuttige wondersponsjes en wonderdoekjes topic #5
en latex handschoenen, aanmaakblokjes, afwaskwasten, honderiemen, etiketten
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:05:37 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118474425
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja maar je kan er ook vanalles kopen wat je toevallig net nodig had!

En ze hebben goede bezems voor maar 2 euro als je toevallig 10 bezems nodig hebt voor je koeien. En de allerbeste kwasten die er zijn. En Het grote tuttige wondersponsjes en wonderdoekjes topic #5
en latex handschoenen, aanmaakblokjes, afwaskwasten, honderiemen, etiketten
Eigenlijk dus allemaal dingen die ik niet nodig heb maar daar wel ga kopen _O-
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:07:34 #102
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118474510
Spuit 11, maar ik wilde even zeggen dat ik het allemaal vreselijk vind meevallen met mc. Ik was veel erger tot mijn 28e. Daarna werd ik in een klap braaf.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_118474679
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:07 schreef Tinkepink het volgende:
Spuit 11, maar ik wilde even zeggen dat ik het allemaal vreselijk vind meevallen met mc. Ik was veel erger tot mijn 28e. Daarna werd ik in een klap braaf.
Oh ik vind het niet 'erg' ofzo, ik heb wel het idee dat ie bovengemiddeld in de markt ligt.
Of het ligt aan mijn referentiewaarde dat kan natuurlijk ook.
pi_118474723
MC valt toch wel mee?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:14:35 #105
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118474857
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:10 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oh ik vind het niet 'erg' ofzo, ik heb wel het idee dat ie bovengemiddeld in de markt ligt.
Of het ligt aan mijn referentiewaarde dat kan natuurlijk ook.
Dat bedoelde ik ook zo. niet als 'erg', maar als dat ik het allemaal helemaal niet zo veel en vaak vind, die dstes.
pi_118478234
Dat veel en vaak vind ik ook meevallen, maar dat hij met ontzettende corny moves succes boekt, schept verwachtingen over zijn smoeltje :P
Vrouwen daten geen mannen dankzij dat soort moves, ze daten de mooiste exemplaren ondanks dat soort moves.
pi_118479074
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:04 schreef MaJo het volgende:
O: koffie verkeerd, banaan
T: 2 koffie verkeerd, twee mandarijnen

Ga toch eens wat fatsoenlijker ontbijten :) Een koffie verkeerd is geen ontbijt maar zie ik wel vaak als ontbijt staan bij je en die banaan doet ook niet zoveel, evenals die mandarijnen even later. Hoeven geen carbs te zijn, kwark of een omeletje/roerei kan ook, maar een goed begin is 't halve werk. en je begint vaak pas bij de lunch met 't echte werk :+

Zorg voor jezelf!
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:38:35 #108
70532 loveli
N
pi_118481698
Filmtip: s.s. doomtrooper, nu op rtl7. Ik bescheur me :')
crap in = crap out
pi_118483234
L: griekse yoghurt met honing
T: gekookt ei, wrap met zalm, sla, roomkaas en bieslook
D: kippenvleugels (gemarineerd in bier, tijm en laurier) en sla met paprika en rode ui
T: stukje gerookte kip
B: half uur wandelen
T: wijn, nog meer kippenvleugels
pi_118485016
Eindstand
O: chocoladecroissant en sinaasappelsap
T: chocolademelk
L: tomatensoep en broodje met kip en ei
T: peer
T: 2 koffiekoekjes
B: 2x20 minuten fietsen
T: hand hazelnoten
D: pasta met mosselen en garnalen in wittewijn-saus met peterselie
pi_118488833
Mogguh!
pi_118488866
Goedemorgen! Ik was half 7 al wakker, dat vond ik net te vroeg voor een zaterdag!
pi_118489338
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 09:23 schreef Probability het volgende:
Goedemorgen! Ik was half 7 al wakker, dat vond ik net te vroeg voor een zaterdag!
Oei, is ook gewoon vroeg ;(

Morguh!
pi_118489471
Ik word iedere zaterdag om 0800 wakker van het gepraat van het hardloop groepje beneden :')

Lijstje gister:
O: havermoutpap met whey, kokos en frambozen
T: rijstwafels met amandelpasta
L: rijstwafels met hummus en zalm
T: rijstwafels met ei
D: gekookte aardappels, gebakken ham en zuurkool
T: glaasje cognac
T: 1/2 bak kwark en ananas

Gister verkeerde ik in lamme tak modus, geen zin om te koken dus vandaar overload aan rijstwafels :P

Heb net 2 speltboterhammen met frambozenjam op :9 O+
pi_118489713
Hai :W

Ben er weer. Vannacht 12 uur geslapen :) weg jetlag!
Maar had ook wel wat in te halen ;)

Alles goed hier?
Be someone that makes you happy
pi_118489737
Keuken is schoon gemaakt! Nu m'n eigen kamer nog en dan studeren!
pi_118489752
O ja en een wc en een van de twee badkamers. Haha shit
pi_118489936
Vanaf donderdag loop ik een maand stage in een verzorgingstehuis. Ik heb nog geen idee wat de indeling gaat worden, maar dat het chaotisch zal zijn zit er wel in.

Daarnaast ben ik door een hele rare planning niet ingedeeld waar ik woon, maar ergens aan de andere kant van de wereld. Oke, het is hemelsbreed maar 23 km :') Maar totaal onbereikbaar, er gaat maar één bus in het uur en dan nog alleen tussen acht en acht en het sluit voor geen meter aan.

Hebben jullie tips voor dingen die ik in m'n tas kan gooien zodat ik bij drukte toch even wat kan eten, liefst iets dat tegen de avond ook nog eetbaar is?
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_118490488
Stevig fruit, zoals appels, brood in een trommeltje, worteltjes etc :)
pi_118490663
mogge :)

Tijd om verder te gaan met mijn regime.
En het is 1 uurtje langer weekend *O*

O: havermout
T: cappuccino
L: 2 rijstwafels kaas, gekookt ei, karnemelk
T: banaan, kwark
B: wandelen
D: preisoep met ballen, bietensalade met geitenkaas en nootjes
T: kwark met appel
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:31:25 #121
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118490973
Nallie *O* Hoe is het, hoe was het, vertel!!

Lutte: gewoon normaal brood smeren met b.v. ordinaire kaas, of koude omelet met ham., gekookt ei, fruit, tomaat, komkommer, pastasalade.

Lijst
O: beschuit kaas
S: 11.15 km hardlopen (bij 3 graden en de laatste 10 minuten regen... brrr)
T: gekookt ei
L: grote salade met half blikje tonijn, 2 boterhammen gegrilde kipfilet, beker melk, cappuccino
T;s: 2 beschuiten kaas, plak suikerbrood met boter, blokje choco, 2 appels, mandarijn, peer
D hutspot met kwart rookworst en een pangiusfilet, ijsberslasalade
T: kwark en vla, zoute stokjes, cola-berenburg en cassis-wodka
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:43:50 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118491276
Planning:

O: kom havermoutpap
L: in de stad, dus nog geen idee
T: appel en mandarijntje(s)
D: zelfgemaakte pizza :9
pi_118491278
Hutspot met pangasius? Interessante combi, uniek :p

Ik heb nu net mijn ontbijt op :') : yoghurt met geprakte banaan, hazel,- en walnoten :9
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:45:46 #124
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118491307
Vind wortels echt onzettend lekker met witvis.. .

Je ontbijt klinkt heerlijk.
Moet boodschappen doen, brood smeren voor lief, eingelijks nog de ramen wassen, de tuin in..
  Vis een optie? zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:47:27 #125
70532 loveli
N
pi_118491342
Ramen laten voor wat het is, ga lekker tuin in.
crap in = crap out
pi_118491614
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:47 schreef loveli het volgende:
Ramen laten voor wat het is, ga lekker tuin in.
^^

Ik moet hetzelfde doen, maar ik vertik het. Ik heb mijzelf eindelijk zo ver gekregen dat ik Freud heb gevraagd wat meer huishouden te doen dit weekend. Ik heb gestoft, gestofzuigd, de keuken en de wc schoongemaakt. Hij mag het bed verschonen, de badkamer en de was doen. Kan ik nu lekker aan de Yoga *O*
pi_118492987
Dit weekend het experiment gehad van "een bakje chips pakken, zonder meer dan een bakje en zonder schuldgevoelens". Leek me wel een goede challenge ;)

O. 3 boterhammen. 1 met ei, 1 met zuivelspread light van de Jumbo. 1 met eiersalade en een glas melk
T. mandarijn
L. tosti
T. schaaltje yoghurt met wat rozijnen
D. Wortelen, aardappelen en een groenteburger
T. Schaaltje chips
  Moderator zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:05:46 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118493473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ga toch eens wat fatsoenlijker ontbijten :) Een koffie verkeerd is geen ontbijt maar zie ik wel vaak als ontbijt staan bij je en die banaan doet ook niet zoveel, evenals die mandarijnen even later. Hoeven geen carbs te zijn, kwark of een omeletje/roerei kan ook, maar een goed begin is 't halve werk. en je begint vaak pas bij de lunch met 't echte werk :+

Zorg voor jezelf!
Heb je gelijk in :@ ik heb 's ochtends nooit echt honger maar ik moet mezelf maar gaan aanleren om toch iets te gaan eten. Yoghurt vind ik zo vroeg niet lekker en ei teveel, net als brood. Wat zijn goede tips voor iets lichters 's ochtends, ontbijtkoek bijvoorbeeld?
pi_118493497
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Nallie *O* Hoe is het, hoe was het, vertel!!

Lutte: gewoon normaal brood smeren met b.v. ordinaire kaas, of koude omelet met ham., gekookt ei, fruit, tomaat, komkommer, pastasalade.

Lijst
O: beschuit kaas
S: 11.15 km hardlopen (bij 3 graden en de laatste 10 minuten regen... brrr)
T: gekookt ei
L: grote salade met half blikje tonijn, 2 boterhammen gegrilde kipfilet, beker melk, cappuccino
T;s: 2 beschuiten kaas, plak suikerbrood met boter, blokje choco, 2 appels, mandarijn, peer
D hutspot met kwart rookworst en een pangiusfilet, ijsberslasalade
T: kwark en vla, zoute stokjes, cola-berenburg en cassis-wodka
Het was superleuk, ben wel echt moe en meteen een fikse verkoudheid te pakken :') weekje slecht eten en veel drinken... dat merk ik dan meteen.
Maar heel veel leuke dingen gedaan en veel geshopt!
Nu weer ff op budget, want kreeg net fijn een belastingaanslag binnen :'(
pi_118493689
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heb je gelijk in :@ ik heb 's ochtends nooit echt honger maar ik moet mezelf maar gaan aanleren om toch iets te gaan eten. Yoghurt vind ik zo vroeg niet lekker en ei teveel, net als brood. Wat zijn goede tips voor iets lichters 's ochtends, ontbijtkoek bijvoorbeeld?
Soms snap ik sommige mensen echt niet. Wat denk je nu zelf? Als je je gezond verstand gebruikt, zeg maar?

Hoe kan je nu denken dat ontbijtkoek een goed ontbijt zou kunnen zijn?

Neem een geroosterde volkoren boterham, dat hapt wat lichter weg dan ongeroosterd brood. Of een gekookt eitje, dat is minder 'zwaar' dan gebakken ei. Neem wat muesli met melk.

Oeh ik heb een kuthumeur en jij moet het ontgelden, maar ik meen het wel! :P Enfin, kortom: ontbijtkoek is dus geen maaltijd. :+
pi_118493753
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het woord ontbijtkoek beschrijft vrij adequaat wat het inhoudt. Koek.
Niet de beste manier om je dag te beginnen: de suiker maakt je waarschijnlijk hongerig en alle calorieen die je door die suiker hebt binnengekregen, heb je niet gebruikt om echte voedigsstoffen binnen te krijgen.

Ik krijg brood 's ochtends ook niet weg, maar (gewone normale volkoren)krekkers wel.

Melk met brinta of weetabix zou ook een optie kunnen zijn.
pi_118493777
Oftewel, wat conleche zegt dus.
pi_118493804
Wat zij zeiden.
Ja doei.
pi_118494010
oeh, dateverhalen! ik heb nooit echt gedate, relaties en scharrels "overkomen" me min of meer... Of t was niet voldoende om t daten te noemen, of t was al zo snel een relatie dat daten is overgeslagen...

ik was heel lang heel braaf, eerste zoen kreeg ik op mijn zeventiende in de disco van een jongen die ik niet kende, direct daarna nummer 2 (omdat die eerste zo'n engerd was), en op mijn 25e een paar maanden verkering...

Pas toen dat uit was na een maand of 4 en ik een jaar of wat getreurd had, ben ik kortstondig gaan "daten".

Eerst een paar dates met een foute gast die ik gezoend had op een huisfeest, en die de laatste date een film bij me kwam kijken, het uit maakte voor ik kon zeggen "maar het was niet eens aan!" en zijn meegebrachte fles wijn die niet geopend was weer mee naar huis nam :')

Echt jong en wild voelde ik me pas bij het volgende projectje :'):

Een jongen leren kennen bij een koor/orkestproject, beetje flirten op facebook, de stoute schoenen aangetrokken en in mijn eentje naar een optreden van zijn jazzband gegaan...
Mee uit met de band na afloop, katjelam, zoenen op t toilet bij een paar foute haagse café's, weg moeten rennen uit één van die kroegen omdat de bandleden ruzie zochten met een ander jazzbandje :') hej man, jullie kunnen niet spelen, wat ben je daar aan t doen joh" :')
zoenen bij de gevangenpoort en op t buitenhof, en terwijl de drummer werd bekeurd voor wildplassen op de Bierkade O+ en daarna naar een antikraak pand (want het nachtnet was net weg dus ging ik maar mee) waar de jongens besloten wiet te gaan roken en nog meer bier te drinken, en waar ik uiteindelijk veel te schaamteloos gerommeld heb met die gast op een halfingestorte slaapbank (denk: voeteneinde op de grond, liggen op een helling van 30 graden), aangezien we in één kamer lagen met een vriend en het broertje van die knakker :@ ...

Die jongen heeft nog wel eens geprobeerd een booty call te plegen, waarna hij alsnog niet kwam opdagen, te dronken om mijn huis te vinden. heerlijk, wat fout allemaal. We konden wel heel goed praten over onze verliefdheid op ándere mensen die we niet konden krijgen, en over het leven... en nu heeft hij een schattig vriendinnetje van 19, die heel lief en degelijk is.

O+ motto van dit lange verhaal: ik lag niet goed in de markt, en heb weinig gedate, maar zelfs ik heb wel eens foute dingen uitgehaald :P
Kwak
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:22:31 #135
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118494062
Kwak! Stouterd :D

Heb net bij de Lidl een enorme lekkere, dure Granny smith gehaald, lekker zo'n tractatie :9
  Moderator zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:25:18 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118494156
Ik voel me niet beledigd hoor :D ik kijk gewoon even naar anderen en ik ken zat mensen die ontbijten met een snelle Jelle of zo'n vloeibaar fruitontbijt dus vandaar :)

Misschien toch maar eens yoghurt proberen 's ochtends met fruit ofzo :)
pi_118494493
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:25 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me niet beledigd hoor :D ik kijk gewoon even naar anderen en ik ken zat mensen die ontbijten met een snelle Jelle of zo'n vloeibaar fruitontbijt dus vandaar :)

Dat is het nu ook juist. Mensen zoeken gelijk gestemde mensen uit voor in hun nabije omgeving...das een oerding: zo zijn mensen in elkaar gezet. Logisch dus dat jij meer mensen ziet die met ontbijtkoek ontbijten. Daarom is internet soms ook zo leuk: dan zie je ineens allemaal mensen die wat anders doen.

Misschien gewoon eens wat uitproberen als je graag wat wilt veranderen? Maak gewoon eens een omeletje. En als het te veel is, laat je de rest staan voor bij de lunch of zo. Je kan natuurlijk ook al gewoon tevreden zijn over hoe je het nu doet. Dan moet je eigen patroon gewoon aanhouden.
pi_118494524
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
oeh, dateverhalen! ik heb nooit echt gedate, relaties en scharrels "overkomen" me min of meer... Of t was niet voldoende om t daten te noemen, of t was al zo snel een relatie dat daten is overgeslagen...

leuk verhaal

:D
pi_118494621
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:25 schreef MaJo het volgende:

Veel te veel mensen eten ongezond (en/of worden te dik).
Heel goed om jezelf te informeren! Maar dat van dat gezonde verstand waar Conleche naar verwees kan je ook een heel end op weg helpen. Als je eenmaal wat weet over voeding is het een koud kunstje om een etiket te lezen en op basis van daarvan te weten wat het ongeveer is.
(En natuurlijk kan je er heel goed voor kiezen iets te eten wat niet het allersupergezondst is)
pi_118494916
T: koffie
L: 4 boterhammen, 2 gebakken ei met ham en kaas, beker melk
T: lemper
D: ?
S: rondje lopen

Gisteren een dansje gewaagd, spierpijn in mijn hoofd
  Moderator zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:12:55 #141
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118495546
Bedankt voor alle tips! Ik vind het echt super dat ik hier terecht kan met al mijn vragen! En ik maak soms nog verkeerde keuzes maar het is al zoveel beter dan het was *O*

En nu ga ik weer tukken ;) :z
pi_118496993
Lemper :? *googlen gaat*

MaJo, probeer 's avonds voor het slapen gaan anders een bakje kwark te eten. Zorgt er bij mij voor dat ik 's ochtends makkelijker kan eten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind wortels echt onzettend lekker met witvis.. .

Je ontbijt klinkt heerlijk.
Moet boodschappen doen, brood smeren voor lief, eingelijks nog de ramen wassen, de tuin in..
Hutspot met zure haring :9 of braadharing :9~
pi_118497300
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:56 schreef V1z0R het volgende:
Lemper :? *googlen gaat*

MaJo, probeer 's avonds voor het slapen gaan anders een bakje kwark te eten. Zorgt er bij mij voor dat ik 's ochtends makkelijker kan eten.

[..]

Hutspot met zure haring :9 of braadharing :9~
Rijst met kip en ongelofelijk lekker
pi_118497420
Niet zo'n fan van rijst maar lijkt me nog wel het proberen waard :9
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:13:45 #145
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118497526
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:06 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Rijst met kip en ongelofelijk lekker
[ afbeelding ]
Ik wil het :D

Ik kan nu iedere vrijdagavond spelt-zuurdesembrood met zonnebloempitjes halen bij de biozaak in de buurt *O* Viste normaal altijd naast het net maar ze gaan het nu voor me klaar laten leggen :D
pi_118498234
Pff ben niet helemaal fit. Vanochtend mee geweest met mn pa voor overnamegesprek van zijn bedrijf. Was niet echt in de buurt, Groningen, zeg maar. Nu weer thuis, maar voel me meh.. Twijfel of ik wel moet gaan daten als ik me niet top voel. Is misschien wel leuk, maar als ik daar halfziekig zit te wezen wordt niemand er vrolijker van..
pi_118498877
Naar het park geweest, wat een mooie kleurtjes allemaal O+ alleen geen paddestoelen gezien, te veel gras denk ik.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:08:13 #148
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118499296
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Naar het park geweest, wat een mooie kleurtjes allemaal O+ alleen geen paddestoelen gezien, te veel gras denk ik.
Prachtig he?? Was vanochtend ook lekker genieten, soms met felle zon door de natuurgebied te rennen met daarna te eindigen met een flinke plensbui in 3 graden ..

Lekker Maria!

MC , ziek ziek of meh? Mik er een drankje in, gewoon eentje dan lukt het vast wel :P

Zo, de tuin is winterklaar, buitenom alle ramen en deuren afgenomen. Nu even the Voice terugkijken
pi_118499539
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:08 schreef uniekhoorn het volgende:

MC , ziek ziek of meh? Mik er een drankje in, gewoon eentje dan lukt het vast wel :P

Meer meh dan echt ziek. Heb schop onder mn kont nodig denk ik.
pi_118499579
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Even sporten? Buiten zitten?
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:18:01 #151
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118499587
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:08 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Prachtig he?? Was vanochtend ook lekker genieten, soms met felle zon door de natuurgebied te rennen met daarna te eindigen met een flinke plensbui in 3 graden ..

O+

Laatst ook paddestoelen gezocht met oom en tante, van die rode met stippels gezien voor het echte Rien Poortvliet-effect! :Y
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:19:05 #152
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118499621
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Typische meh.. dan moet je even wat doen... Zaterdagmiddagbluess.. Stukje wandelen? Wandelen naar de supermarkt ofzo (als je wat nodig hebt natuurlijk) dan warm douchen, scheren, geurtje op
pi_118499734
*O* De landlady was langsgeweest voor 'inspectie' (en we kregen weer chocolade en wijn O+ ) én ze vindt het heel jammer dat we gaan verhuizen maar we mogen gewoon eerder van 't contract af met de opzegtermijn van een maand en ze gaan het in ieder geval vroeg advertisen en zulks en wij staan kijkers toe en houden haar op de hoogte van eventuele nieuwe ontwikkelingen van onze eigen huizenzoektocht! Zó fijn! Dit geeft weer wat extra rust in het huizenzoek-/verhuisproces *O*

En nu heb ik net een O+ Ferero Rocher op O+ :9
Ja doei.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:31:11 #154
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118499996
Fijn Mo..
Wanneer gaan jullie verhuizen dna?
pi_118500138
Koud buiten, maar heerlijk gewandeld en halverwege de wandeling kreeg ik het bijna warm :)
Nu een dikke mok hete thee O+
pi_118500194
En daar kreeg ik een cappuccino voor m'n neus, met het schuim in de vorm van een hartje!!!! :D
pi_118500232
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
En daar kreeg ik een cappuccino voor m'n neus, met het schuim in de vorm van een hartje!!!! :D
Door iemand die van je houdt of door iemand die ervoor betaald krijgt?
pi_118500246
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Door iemand die van je houdt of door iemand die ervoor betaald krijgt?
door mijn persoonlijke barista
pi_118500262
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

door mijn persoonlijke barista
Iemand die van je houdt.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:47:41 #160
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118500457
Hebbie al de koes gebezemd?
pi_118500472
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Iemand die van je houdt.
In een cafeetje heb ik het alleen nog maar bij gutenberg gezien dat ze plaatjes van het schuim maakten. Meestal is dat toch cacaostrooisel. :)
pi_118500717
Chocola O+ Ga ik zo ook een stukje van nemen.

Verder ook een beetje meh. Makelaar heeft weer gebeld, met de zoveelste teleurstelling. Huurwoning van bijna met pensioen gaande man wordt gesloopt, dus hij twijfelt tussen wel en niet kopen. Mijn huis gezien, vond het mooi, wilde afwachten of de huurcorporatie met nog iets anders kwam. Daar is hij niet uit, maar hij gaf aan dat hij met de komende politieke plannen toch geen risico's durfde te nemen.

GA DAT DAN EERST BEDENKEN ZONDER MIJ HOOP TE GEVEN L&%^%&*TL !!!

Ik ga nu bijna het vierde jaar in en er zoveel mensen die net als deze meneer denken. Bovendien hoeft hij zich geen zorgen te maken, want tegenover de plannen staat ook dat de inkomensbelasting omlaag gaat. (Hij werkt nog vijf jaar). Toen ik dat over de telefoon tegen de makelaar was hij even stil. Alsof hij dat argument vergeten was. Ook zo lekker handig. Dat wordt een goed gesprek met de grote makelaarbaas maandag :X

/klaagbaak :@
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:00:17 #163
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118500868
Noh, niet leuk An :N
pi_118501091
Nee, om te huilen eigelijk, maar dat weiger ik ;(
pi_118501104
Terecht dat je klaagt joh :*
pi_118501243
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijn Mo..
Wanneer gaan jullie verhuizen dna?
Na 24 december als m'n contract erop zit :) zijn nu naar de financiële kant van zaken aan 't kijken en nog wat locatie-issues enzo :) Leuk, huizen kijken O+
Ja doei.
pi_118501677
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Na 24 december als m'n contract erop zit :) zijn nu naar de financiële kant van zaken aan 't kijken en nog wat locatie-issues enzo :) Leuk, huizen kijken O+
Al besloten of het koop of huur gaat worden?
pi_118501998
Als het financiëel kán koop :) anders huur.
Ja doei.
pi_118503408
Ik zou wel oppassen met koop (ik heb geen inzicht in de markt in de UK) maar ik denk dat de echte crisis nog moet beginnen.. Veel bezuinigingsplannen worden nu pas uitgevoerd, vooral in de VS gaan de komende tijd rake klappen vallen. De tijd van goedkoop geld is voorbij denk ik. De rente kan behoorlijk stijgen. Daar heb je natuurlijk geen last van als je vaste rente hebt. Maar goed, dat is puur het idee wat ik heb omdat ik me af en toe wat inlees voor beleggen. Ik kan er ook totaal naast zitten natuurlijk.

Voel me weer fit! Fiets gemaakt, geklust in huis en ik heb weer bakken energie!
pi_118504254
Als je een koophuis echter ziet als een plek om voor langere tijd te verblijven, in plaats van als een investering, is kopen echt nog wel een prima idee. Elke vijf jaar verhuizen is wel een duurdere hobbie denk.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:59:35 #171
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118504559
Hutspot was heerlijk wortel, ui, melige aardappelen, halve runderbouillonblokje, teen knoflook, zilverui, laurier, beetje tijm, peterselie, zout, peper, nootmuskaat, snufje kaneel, beetje melk... stampen!

Rookworst van de hema erop, in folie de tilapiafilet laten garen op de hutspot.. Nah, lekker was het.

Samen natuurlijk met een frisse salade, mosterd, sambal, rauw ui, augurk.

Beetje niet gewoonlijk maar ik hou van een twist :Y)

Vanavond ipv zoute stokjes ga ik lekker zoute popcorn poffen in de magnetron, lekker warm O+
pi_118504767
Chili con carne met aardappel! :9
pi_118504777
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:27 schreef the85mc het volgende:
Ik zou wel oppassen met koop (ik heb geen inzicht in de markt in de UK) maar ik denk dat de echte crisis nog moet beginnen.. Veel bezuinigingsplannen worden nu pas uitgevoerd, vooral in de VS gaan de komende tijd rake klappen vallen. De tijd van goedkoop geld is voorbij denk ik. De rente kan behoorlijk stijgen. Daar heb je natuurlijk geen last van als je vaste rente hebt. Maar goed, dat is puur het idee wat ik heb omdat ik me af en toe wat inlees voor beleggen. Ik kan er ook totaal naast zitten natuurlijk.

Voel me weer fit! Fiets gemaakt, geklust in huis en ik heb weer bakken energie!
Niet om je aan te vallen mc, maar het is precies andersom. Ja het laagtepunt moet komen, maar dat komt door opmerkingen als deze. Juist nu moet je kopen. De rente is nu laag, wardoor je huis over vier jaar (na het dieptepunt) juist sneller in waarde groeit. Beleggen hoeft niets met huizen kopen te maken hebben. gewoon iedereen aan een spaarzame annuiteiten hypotheek, niets aan de hand.

Bovendien gaat dus de inkomstenbelasting dalen, en het ziektekostenverhaal stijgt, maar netto voel je daar weinig van. Dit soort gevaarlijke uitspraken komen van mensen als de PVV en de telegraaf, allemaal schreeuwers die zich niet goed hebben ingelezen ;(
pi_118504888
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
Als het financiëel kán koop :) anders huur.
Spannend!
pi_118505230
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Niet om je aan te vallen mc, maar het is precies andersom. Ja het laagtepunt moet komen, maar dat komt door opmerkingen als deze. Juist nu moet je kopen. De rente is nu laag, wardoor je huis over vier jaar (na het dieptepunt) juist sneller in waarde groeit. Beleggen hoeft niets met huizen kopen te maken hebben. gewoon iedereen aan een spaarzame annuiteiten hypotheek, niets aan de hand.

Bovendien gaat dus de inkomstenbelasting dalen, en het ziektekostenverhaal stijgt, maar netto voel je daar weinig van. Dit soort gevaarlijke uitspraken komen van mensen als de PVV en de telegraaf, allemaal schreeuwers die zich niet goed hebben ingelezen ;(
Wat betreft die hypotheekrente, hij is nog steeds een procent hoger dan wat het zou "moeten" zijn. Komt door een fout van de europese commissie ofzoiets bij het verlenen van staatssteun aan de banken. Dat wordt nu opnieuw bekeken en het zou dus kunnen dat begin 2013 de hypotheekrente nog 1% lager wordt.

Daarna zijn de huizen in NL overgewaardeerd dus het is absoluut onwaar om te stellen dat de huizen "over vier jaar in waarde groeit". Het kan, maar het kan ook niet. Snap dat je je huis graag kwijt wil, maar ik snap ook dat mensen nu niet kopen.

Ik denk eigenlijk dat de prijzen nog zullen dalen, het is al gedaald maar vergeleken met 15 jaar geleden nog steeds duur. Eventueel kan ik maandag een plaatje posten :P
pi_118505369
Lijstje:
O: volle yoghurt met banaan, hazelnoten en walnoten
T: verse jus
L: 3 boterhammen met veel spul erop
T: 2 koffie verkeerd
D: courgettesoep
T: bonbon
pi_118505427
De huizen bij mij in de straat worden nu nog voor meer verkocht dan waar ik mijn huis voor kocht... dus ik maak me geen zorgen :)
  Moderator zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:29:18 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118505636
Laat ik maar eens gaan opstaan, ben echt niks waard vandaag :O

Mo, jij zat toch laatst in een serieuze relatiecrisis? Het lijkt me niet zo slim om dan nu te gaan kopen :X :@
pi_118506028
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:23 schreef Nallie het volgende:
De huizen bij mij in de straat worden nu nog voor meer verkocht dan waar ik mijn huis voor kocht... dus ik maak me geen zorgen :)
Amsterdam is dan ook niet representief voor de rest van NL :P

Hoe'st met je jetlag?
pi_118506067
Lekker lijstje Perr, spul :9

Mijnes:

O: havermout met banaan en honing
L: bruin pistoletje met halve avocado en bh met pindakaas
T: 2 kiwi's
D: vegaburger met zoete aardappel en wat erwtjes met feta
T: ? iets van kwark ofzo
B: half uurtje fietsen en een paar hoestaanvallen :')
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:41:15 #181
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118506069
Zal nui ook niet gaan kopen...

Ben door mijn ex uitverkocht en ik woon nu gewoon voor de vaste lasten bij lief in. Best gunstig zo :')

Wat een mager lijstje Perr... Soep is GEEN D, behalve snert met een halve varken ..

Dus wat ga je vanavond nog lekker even eten? augurkjes met ham,? volkorentoastjes met tonijnsalade? magnetronappel met krentjes, kaneel en suiker? blokjes kaas en ananas? gevulde tomaat met tonijn?
pi_118506092
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:40 schreef Perruche het volgende:

[..]

Amsterdam is dan ook niet representief voor de rest van NL :P

Hoe'st met je jetlag?
Ben gister om 21.30 mn bed in gedoken en werd om 9.30 wakker. Prima dus :)
Mn weerstand is alleen wat verminderd, dus voel me wat slapjes alleen :')
pi_118506246
Ik heb in de winkel super kicke schoenen gezien, in oranje :D vond ik toch wat te heftig, maar in zwart hadden ze ze niet meer. Bij omoda nog wel online, dus die ga ik nu kopen :D
pi_118506308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Zal nui ook niet gaan kopen...

Ben door mijn ex uitverkocht en ik woon nu gewoon voor de vaste lasten bij lief in. Best gunstig zo :')

Wat een mager lijstje Perr... Soep is GEEN D, behalve snert met een halve varken ..

Dus wat ga je vanavond nog lekker even eten? augurkjes met ham,? volkorentoastjes met tonijnsalade? magnetronappel met krentjes, kaneel en suiker? blokjes kaas en ananas? gevulde tomaat met tonijn?
Uniek, ik zweer je mijn L was MEGA. het waren geen "gewone" sneetjes brood, maar meg, met allerlei smeersels en veel kaas & vlees! en heb niets bewogen he :P
pi_118506476
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:45 schreef Perruche het volgende:
Ik heb in de winkel super kicke schoenen gezien, in oranje :D vond ik toch wat te heftig, maar in zwart hadden ze ze niet meer. Bij omoda nog wel online, dus die ga ik nu kopen :D
Over anderhalf jaar ben je blij met oranje schoenen :p
Ben dr vandoor!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:56:34 #186
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118506675
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:51 schreef the85mc het volgende:

[..]

Over anderhalf jaar ben je blij met oranje schoenen :p
Ben dr vandoor!
"sport" ze :D

Perr, ik geloof je :D
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:03:25 #187
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118506974
Het is 2 graden buiten en het regent als een malle... Brrrr
Zit lekekr naast de kachel, neem zo een cola-berenburg en warme popcorn... gewoon omdat het kan.
pi_118507085
Whoei nieuwe schoenen. Volgende maand ga ik geloof ik nog uggs kopen. *O*
pi_118507113
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:05 schreef Perruche het volgende:
Uggs? Heb je ook last van gezwollen voeten dan?

:+
pi_118507154
Lijstje
O: dubbele boterham pindakaas, 2 zachtgekookte eitjes, appel
L: dubbele boterham ham, dubbele boterham boterhamworst, appel
D: chili con carne met aardappelen
T: toetje dat ik gister niet genomen had: vanilleyogurt met appelrozijnkaneelcompote :9
pi_118507240
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:17 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat betreft die hypotheekrente, hij is nog steeds een procent hoger dan wat het zou "moeten" zijn. Komt door een fout van de europese commissie ofzoiets bij het verlenen van staatssteun aan de banken. Dat wordt nu opnieuw bekeken en het zou dus kunnen dat begin 2013 de hypotheekrente nog 1% lager wordt.

Daarna zijn de huizen in NL overgewaardeerd dus het is absoluut onwaar om te stellen dat de huizen "over vier jaar in waarde groeit". Het kan, maar het kan ook niet. Snap dat je je huis graag kwijt wil, maar ik snap ook dat mensen nu niet kopen.

Ik denk eigenlijk dat de prijzen nog zullen dalen, het is al gedaald maar vergeleken met 15 jaar geleden nog steeds duur. Eventueel kan ik maandag een plaatje posten :P
Het is wel zeker dat de prijzen nog zullen dalen. De rente zal ook niet heel veel dalen, mogelijk nog toch 4,8 of zo. Maar de overheid moet nog een enorm tekort op lossen, bijvoorbeeld door de problemen in Griekenland. Een manier om dat op te lossen, is de komende jaren de rente te verhogen. 10% rente komt dan gevaarlijk dichtbij. Daarom zal je in de toekomst veel meer geld kwijt zijn. En dat zijn pas risico's voor het rondkomen. Je kan dan beter nu een huis kopen en de rente voor zoveel jaar vast leggen. De waarde van je huis zal dan niet zozeer heel veel groeien, maar je huishoudpotje is wel beter af
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:09:35 #192
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118507249
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:05 schreef Perruche het volgende:
Vrijwillig? Zonder dat iemand een pistool tegen je hoofd houdt? Je bent niet onder invloed van verdovende middelen? Ziek? Koorts?
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:09:40 #193
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118507252
Wil de warmste pantoffels van de wereld, welke moet ik dan nemen?? (geen uggs want die wil ik zelfs binnehuis niet zien :D)

Puff, wat een veel carbs... 6 boterhammen is goed maar met bonen en aardappelen is het wel een beetje veel van het goed :P
pi_118507314
Uggs O+ ik hou ervan. Nooit meer koude voeten!
En ik ben zo leuk dat ik ze kan hebben :6

Wat ook geldt voor Perr :)
pi_118507576
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Wil de warmste pantoffels van de wereld, welke moet ik dan nemen?? (geen uggs want die wil ik zelfs binnehuis niet zien :D)

Puff, wat een veel carbs... 6 boterhammen is goed maar met bonen en aardappelen is het wel een beetje veel van het goed :P
Jup, wilde eigenlijk salade voor lunch, maar toen was het alweer half drie, dus keiharde honger.
Morgen witlofsalade dus :)

Die stomme dierenpantoffels vind ik altijd erg warm, gaan alleen erg snel kapot en zijn minder sexy dan uggs, heb nu spaanse sloffen.
pi_118507860
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:

Hunkemoller heeft nog wel eens aardige. Van die zaak heb ik nu witte pantoffels/ sokken tot op net onder de knie met antislip op de zolen. Heerlijk O+
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:30:03 #197
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118508043
Lijstje iets anders geworden:

L: 12-uurtje: 3 bth: 1x kaas, 1x kroket, 1x gebakken ei, 2 glazen verse jus
T: 2 mandarijntjes (bitter :X )
D: 2 kommen snert, paar broodjes met kruidenboter
pi_118508149
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje iets anders geworden:

L: 12-uurtje: 3 bth: 1x kaas, 1x kroket, 1x gebakken ei, 2 glazen verse jus
T: 2 mandarijntjes (bitter :X )
D: 2 kommen snert, paar broodjes met kruidenboter
Jammer van de mandarijnen, maar verder een hoge genots :') factor O+
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:33:30 #199
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118508180
Ja, puik weekendlijstje wel he :D

Morgen ook zoiets :z. Maandag staat er weer Gezonds op het program.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:34:01 #200
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118508202
Puff, lekker witlofsalade...

Dierenpantoffels met slurven, staarten, snuiten.. dan breek ik mijn nek, te onhandig om daar rekening mee te houden, vooral op tarppen.

XM wat lekker!! wat een mooi lijstje, jammer van bittere mandarijn, bah!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:35:12 #201
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118508261
Ik had ooit Efteling-pantoffels. Pardoes-shaped. Met belletjes op de punt. Tot grote ergernis van Duuf :').

Maar ik draag nooit pantoffels.
pi_118508626
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Het is wel zeker dat de prijzen nog zullen dalen. De rente zal ook niet heel veel dalen, mogelijk nog toch 4,8 of zo. Maar de overheid moet nog een enorm tekort op lossen, bijvoorbeeld door de problemen in Griekenland. Een manier om dat op te lossen, is de komende jaren de rente te verhogen. 10% rente komt dan gevaarlijk dichtbij. Daarom zal je in de toekomst veel meer geld kwijt zijn. En dat zijn pas risico's voor het rondkomen. Je kan dan beter nu een huis kopen en de rente voor zoveel jaar vast leggen. De waarde van je huis zal dan niet zozeer heel veel groeien, maar je huishoudpotje is wel beter af
Ik denk dat de wens hier vader van de gedachte is. En je kunt ook gewoon huren, heb je geen last van stijgende hypotheekrentes.
pi_118508707
An, de libor staat op 0.2 ofzo. Denk niet dat een rente van 10% dan te verantwoorden is, zelfs niet voor banken zeker aangezien daar ook gewoon toezicht op is... maar goed, ik ben een scheefwonert dus voorlopig heb ik nergens last van :D
pi_118508711
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:45 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik denk dat de wens hier vader van de gedachte is. En je kunt ook gewoon huren, heb je geen last van stijgende hypotheekrentes.
Klopt. Ik snap de keuze van hurende mensen ook echt wel. Het zijn geen economisch leuke tijden ;(
pi_118508755
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:47 schreef An24 het volgende:

[..]

Klopt. Ik snap de keuze van hurende mensen ook echt wel. Het zijn geen economisch leuke tijden ;(
Terwijl door de krapte op de huurmarkt dat (in bijv amsterdam) wel weer duurder is dan kopen. Maar goed, wel minder onzekerheid. Economie *O*
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:49:55 #206
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118508802
Als je alles van te voren weet dan was je voor een dubbeltje stinkend rijk
pi_118509650
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:29 schreef MaJo het volgende:
Laat ik maar eens gaan opstaan, ben echt niks waard vandaag :O

Mo, jij zat toch laatst in een serieuze relatiecrisis? Het lijkt me niet zo slim om dan nu te gaan kopen :X :@
Nee, dat was 'vals alarm', wat de mensen die ik hier (echt) ken ook allemaal wel hebben gelezen. Verder ben ik prima in staat om daar zelf beslissingen over te nemen :)
Ja doei.
pi_118510222
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Als de overheid de rente gaat bepalen hebben we grotere problemen in de nabije toekomst dan de hoogte van je hypotheek.
pi_118510540
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Als de overheid de rente gaat bepalen hebben we grotere problemen in de nabije toekomst dan de hoogte van je hypotheek.
^^
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_118510605
O: boterham pindakaas, banaan
L: high tea (kleine sandwiches, 4 minimuffins, scone)
D: kaas, worst en bitterballen

:') :+
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:38:07 #211
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118510696
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:35 schreef Goodbye het volgende:

Ook mooi ):O
pi_118510771
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat doen ze niet...oorzaak en gevolg. Hoe meer de overheid wil lenen, hoe meer rente ze moeten betalen. De burger ziet dat terug in hun hypotheeklening die gekoppeld is aan staatsobligaties. Maar goed, ik vind het zelf ingewikkeld, verder dan dit gaat mijn kennis ook niet echt :')

Hopelijk duren deze problemen korter dan vier jaar :')
pi_118510792
lijst
• cruesli met melk
• 1 haring
• 10 krekkers met dik chocopasta
• 1 pils
• avondeten: pizza uit de houtoven (tikje aangebrand)
• toe: griesmeelpudding met jam en vlierbessenjenever
pi_118510834
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:38 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ook mooi ):O
Het was een hele gezellige dag in ieder geval ;).
pi_118510887
quote:

Ik zeg: niets meer aan doen!
Ja doei.
pi_118510908
quote:

Wel super lekker O+ :+
pi_118513597
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:40 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat doen ze niet...oorzaak en gevolg. Hoe meer de overheid wil lenen, hoe meer rente ze moeten betalen. De burger ziet dat terug in hun hypotheeklening die gekoppeld is aan staatsobligaties. Maar goed, ik vind het zelf ingewikkeld, verder dan dit gaat mijn kennis ook niet echt :')
hmmm de rente die we als land moeten betalen is niet echt afhankelijk van hoeveel we lenen, eerder van onze kredietwaardigheid. Die is nogal hoog. Alhoewel ik niet zo goed weet waar men dat op baseert.
pi_118514186
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:49 schreef Perruche het volgende:

[..]

hmmm de rente die we als land moeten betalen is niet echt afhankelijk van hoeveel we lenen, eerder van onze kredietwaardigheid. Die is nogal hoog. Alhoewel ik niet zo goed weet waar men dat op baseert.
Je kredietwaardigheid is toch afhankelijk van hoeveel je leent ?
pi_118514310
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 23:03 schreef An24 het volgende:

[..]

Je kredietwaardigheid is toch afhankelijk van hoeveel je leent ?
Ja en van hoe aardig mensen je vinden. En eigenlijk is dat nog veel belangrijker. Anders hadden we allang een B rating gehad :P
pi_118514553
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 23:06 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja en van hoe aardig mensen je vinden. En eigenlijk is dat nog veel belangrijker. Anders hadden we allang een B rating gehad :P
Dan klopt het toch? :D

Nou ja, mijn omstandigheden vertroebelen de feiten voor mij ook vast wel :+
pi_118516254
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Vrijwillig? Zonder dat iemand een pistool tegen je hoofd houdt? Je bent niet onder invloed van verdovende middelen? Ziek? Koorts?
^^
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:07:39 #222
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118517202
Zo, het avondje bier en tieten zit er weer op. Nu schor en klaar voor bed.
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:16:33 #223
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118517616
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, dat was 'vals alarm', wat de mensen die ik hier (echt) ken ook allemaal wel hebben gelezen. Verder ben ik prima in staat om daar zelf beslissingen over te nemen :)
Volgens mij zit het idd wel goed tussen jullie.
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 00:39:04 #224
70532 loveli
N
pi_118518750
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
en nu heeft hij een schattig vriendinnetje van 19, die heel lief en degelijk is.
:'( een schattig vriendinnetje, dat...

On topic: ik ben saai.
crap in = crap out
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 01:48:38 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118521941
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:39 schreef loveli het volgende:

[..]

:'( een schattig vriendinnetje, dat...

On topic: ik ben saai.
Weet je dat zeker? Ik vind het niet klinken. Ik zou denken dat het bij een niet levend voorwerp dat is (een bedrijf dat...) en bij een levend voorwerp die is (een vriendin die...) en anders weet bijna heel Nederland deze regel niet denk ik :D
pi_118524778
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 01:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik vind het niet klinken. Ik zou denken dat het bij een niet levend voorwerp dat is (een bedrijf dat...) en bij een levend voorwerp die is (een vriendin die...) en anders weet bijna heel Nederland deze regel niet denk ik :D
Mensen die hun Nederlands beheersen wel hoor.
Het meisje dat ..
Heeft niks te maken met leven en dood, wel met de en het.

Maar er zijn vast veel Nederlanders die hun regels niet 'weten'.
pi_118524935
Ik mag hopen dat niet 'bijna heel Nederland' dit niet weet.

"die vriendinnetje van hem"... ouch...
pi_118524941
Oh, en het schijnt een uur vroeger te zijn dan ik dacht. Nog even wat in bed gaan liggen doezelen dan O+
pi_118524963
Mogge!

MaJo, check de taalregels nog maar eens. Het wordt altijd dat, of het nou een steentje, een meisje of een konijn is.
pi_118525109
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 01:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh wow.
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 08:25:45 #231
70532 loveli
N
pi_118525129
Drie weken hardnekkig die regel toepassen en je bent eraan gewend.
crap in = crap out
  zondag 28 oktober 2012 @ 08:27:28 #232
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118525139
Sigme.... Over carbs gesproken :o
Mc, Hoe was je date? !(tel. Wil e saté van maken)
pi_118525288
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 08:25 schreef loveli het volgende:
Drie weken hardnekkig dat regel toepassen en je bent eraan gewend.
fixed

:')
Ja doei.
  zondag 28 oktober 2012 @ 08:53:44 #234
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118525404
Ren ze Mo
pi_118525447
Verschil tussen dat en wat vind ik wel lastig
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 09:26:29 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118525891
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 07:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Mensen die hun Nederlands beheersen wel hoor.
Het meisje dat ..
Heeft niks te maken met leven en dood, wel met de en het.

Maar er zijn vast veel Nederlanders die hun regels niet 'weten'.
Ah dat is goed om te weten :) dus bij de is het die en bij het is het dat, duidelijk :)

En ik heb journalistiek gestudeerd dus ik beheers de Nederlandse taal bovengemiddeld :D maar deze regel kende ik echt niet :)
pi_118526090
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 08:56 schreef Probability het volgende:
Verschil tussen dat en wat vind ik wel lastig
Geld dat stom is, maakt recht wat krom is.

Iets wat onbepaald is (er wordt niet gezegd wat het 'iets' precies is) -> wat
Een bepaald ding -> dat

Maar dat blijft een lastige, vind ik ook.
pi_118526105
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 08:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Ren ze Mo
Dank je!

Zo maar 's die kant op *O*
Ja doei.
pi_118526154
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah dat is goed om te weten :) dus bij de is het die en bij het is het dat, duidelijk :)

En ik heb journalistiek gestudeerd dus ik beheers de Nederlandse taal bovengemiddeld :D maar deze regel kende ik echt niet :)
Ik vind 'journalistiek gestudeerd hebben' nou niet echt een garantie voor het 'dus bovengemiddeld beheersen van de Nederlandse taal'.

Die en dat bij de en het is wel heel basaal, en niet zo lastig als je de regel eenmaal kent.
Het wordt pas een beetje lastig bij zinnetjes als
quote:
Dat meisje daar; <vul in> zegt dat <vul in> genoeg gegeten heeft.
pi_118526173
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Geld dat stom is, maakt recht wat krom is.

Iets wat onbepaald is (er wordt niet gezegd wat het 'iets' precies is) -> wat
Een bepaald ding -> dat

Maar dat blijft een lastige, vind ik ook.
Dus het boek dat ik lees
pi_118526183
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:45 schreef Probability het volgende:

[..]

Dus het boek dat ik lees
Krek sa!
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 09:53:36 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118526308
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind 'journalistiek gestudeerd hebben' nou niet echt een garantie voor het 'dus bovengemiddeld beheersen van de Nederlandse taal'.

Die en dat bij de en het is wel heel basaal, en niet zo lastig als je de regel eenmaal kent.
Het wordt pas een beetje lastig bij zinnetjes als
ik mag toch hopen dat journalisten de Nederlandse taal bovengemiddeld beheersen :D ik wel in ieder geval. Maar tijdens de studie wordt er meer gehamerd op spelling dan op grammaticale regels dus het is absoluut geen garantie voor goede taalbeheersing, dat klopt :)
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 09:56:38 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118526359
Nou heb ik heel slecht taalonderwijs gehad op mijn basisschool (jenaplan is leuk maar geeft geen goede basis) dus de meest basale regels ken ik vaak niet :D ik doe veel op gevoel en dat gaat meestal goed :)
pi_118526362
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik mag toch hopen dat journalisten de Nederlandse taal bovengemiddeld beheersen :D ik wel in ieder geval. Maar tijdens de studie wordt er meer gehamerd op spelling dan op grammaticale regels dus het is absoluut geen garantie voor goede taalbeheersing, dat klopt :)
blijkbaar niet.
pi_118526390
quote:

[..]

Als je beweert dat je niet eens 'de regel' kent met betrekking tot die/dat, dan beheers je de Nederlandse taal niet bovengemiddeld.

Ik geloof overigens ook niet dat je die regel niet kent. Volgens mij heb je er gewoon niet goed over nagedacht voordat je dat beweerde. Kan me niet voorstellen dat je het regelmatig over 'die meisje', 'die vriendinnetje', 'die vrouwtje', etc. hebt.
pi_118526400
quote:

[..]

Ik vind spelling beheersen niet hetzelfde als goede taalbeheersing :).

Zie ook 'regels weten'. Dat is geen goed Nederlands. Wel correct gespeld.
pi_118526464
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 09:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Als je beweert dat je niet eens 'de regel' kent met betrekking tot die/dat, dan beheers je de Nederlandse taal niet bovengemiddeld.

Ik geloof overigens ook niet dat je die regel niet kent. Volgens mij heb je er gewoon niet goed over nagedacht voordat je dat beweerde. Kan me niet voorstellen dat je het regelmatig over 'die meisje', 'die vriendinnetje', 'die vrouwtje', etc. hebt.
Mensen die dat laatste doen, die zijn consequenter dan de fout die MaJo maakt. Zij zegt niet "die meisje die", maar "het meisje die". Dat laatste doen wel vrij veel mensen die wel Nederlands als moedertaal hebben.
pi_118526502
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
zei :@
Thanx.

Te vaak verherformuleerd.
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 10:05:23 #250
70532 loveli
N
pi_118526508
:D!
crap in = crap out
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:05:37 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118526512
Jeez wat zijn jullie soms toch een stel azijnpissers zeg :') mijn taalbeheersing is bovengemiddeld maar daarom niet foutloos. Ik krimp ineen als ik lees dat iets 'beter is als' bijvoorbeeld, iets wat je zo vaak tegenkomt :X ik stel absoluut niet dat mijn taalbeheersing perfect is, verre van, maar als ik het vergelijk met veel andere Nederlanders dan moet ik toch concluderen dat ik een stuk beter scoor op spelling en grammatica :)
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 10:08:47 #252
70532 loveli
N
pi_118526559
Nog ff wat azijn, het gemiddelde ligt zo laag, dat je er niet bovengemiddeld trots op hoeft te zijn als je beter bent dan het gemiddelde.
crap in = crap out
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:09:02 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118526563
En ik zeg natuurlijk nooit die meisje :') het gaat om het woord wat erachter komt natuurlijk: het meisje dat....

En kijk ook even naar mijn tijd van posten vannacht met een paar wijntjes op :') ik vind het nu ook stukken logischer dan vannacht :D
pi_118526575
Nou ja, waarom je stelt dat je taalbeheersing bovengemiddeld is begrijp ik gewoon niet. Puur op basis van je opleidingsniveau?
Ik denk dat ik wel bovenmodaal schrijf en typ, bovengemiddeld weet ik niet :P
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 10:10:00 #255
70532 loveli
N
pi_118526585
Een beetje azijn doet het goed in stoofpotjes, bij de weg.
crap in = crap out
pi_118526594
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:10 schreef loveli het volgende:
Mag ook een wijntje zijn.
pi_118526605
quote:
:Y :9
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:11:11 #258
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118526611
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:08 schreef loveli het volgende:
Nog ff wat azijn, het gemiddelde ligt zo laag, dat je er niet bovengemiddeld trots op hoeft te zijn als je beter bent dan het gemiddelde.
Ik vind het gewoon apart omdat ik blijkbaar 1 taalregel niet ken er meteen vanuit gegaan wordt dat ik de Nederlandse taal dan gelijk niet goed zou beheersen :') gelukkig zijn jullie allemaal wel perfect en maken jullie nooit een foutje O+
pi_118526629
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon apart omdat ik blijkbaar 1 taalregel niet ken er meteen vanuit gegaan wordt dat ik de Nederlandse taal dan gelijk niet goed zou beheersen :') gelukkig zijn jullie allemaal wel perfect en maken jullie nooit een foutje O+
Omdat het een basisregel is en je in die opmerking nog een stijlfout had staan.

Ik maak de wereld aan fouten, maar aan mijn stijl mankeert niet veel.
pi_118526641
Ik heb vaak moeite met samengestelde woorden. Dan moet ik bijvoorbeeld 'van tevoren' typen en denk ik ineens van "moet dat nou los of aan elkaar?".
pi_118526661
En ik kreeg vanochtend weer ontbijt op bed. Met versgeperste sinaasappelsap! :9
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:14:45 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118526678
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nou ja, waarom je stelt dat je taalbeheersing bovengemiddeld is begrijp ik gewoon niet. Puur op basis van je opleidingsniveau?
Ik denk dat ik wel bovenmodaal schrijf en typ, bovengemiddeld weet ik niet :P
Niet alleen op basis van opleidingsniveau maar ik vind dat je als journalist de taal wel moet beheersen. En bovengemiddeld omdat mijn teksten vaak zat geredigeerd zijn en er niet veel fouten uitkomen :) tenzij al die eindredacteuren ook heel slecht zijn in grammatica en spelling, dan geef ik het op :')
pi_118526717
Mogguh!

Feli Perr! *O* Daar drink ik vanavond een whisky sour op :9

Wel lekker zo dat de tijd verschoven is, 'op tijd' eruit en lekker lang geslapen :)
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:17:31 #264
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118526732
Dat/wat doe ik ongetwijfeld nog wel eens fout. Die/dat misschien in gecompliceerde zinnen. Ik weet het niet, ga meestal op m'n gevoel af en als ik twijfel, bouw ik de zin om zodat ik het probleem omzeil :+.
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:17:56 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118526741
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Omdat het een basisregel is en je in die opmerking nog een stijlfout had staan.

Ik maak de wereld aan fouten, maar aan mijn stijl mankeert niet veel.
Ik zeg ook nergens dat ik geen fouten maak toch? Op internet let ik sowieso wel iets minder goed op dan als ik echt teksten moet schrijven, die kijk ik altijd na. Op internet maak ik daarom ook wel meer fouten.

Maar goed, het is ook geen wedstrijd maar ik vind jullie soms wat te serieus op bepaalde onderwerpen, relax en zo :')
pi_118526743
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat/wat doe ik ongetwijfeld nog wel eens fout. Die/dat misschien in gecompliceerde zinnen. Ik weet het niet, ga meestal op m'n gevoel af en als ik twijfel, bouw ik de zin om zodat ik het probleem omzeil :+.
^^ :D
pi_118526762
Kranten hebben vaak de prachtigste taalfouten.
Het pareltje van vorig jaar was het "episch centrum" van een aardbeving.

En goedemorgen :)

O: 2 rijstwafels met kaas, cappuccino
T: cappuccino, appel
L: omelet met groentes, kwark met een handje rozijnen
B: wandeling
T: warme chocomelk, banaan
D: nasi met veel groente, komkommer in azijn
T: kwark met peer
pi_118526776
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat ik geen fouten maak toch? Op internet let ik sowieso wel iets minder goed op dan als ik echt teksten moet schrijven, die kijk ik altijd na. Op internet maak ik daarom ook wel meer fouten.

Maar goed, het is ook geen wedstrijd maar ik vind jullie soms wat te serieus op bepaalde onderwerpen, relax en zo :')
Fok! blijft een discussieforum, natuurlijk. ;)

Je moet hier duidelijk nog een keer de legbatterij versus blije biologische vrije uitloop kip meemaken! :7

Of is het vrije uitloopkip? _O-
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 10:20:15 #269
70532 loveli
N
pi_118526779
quote:

[..]

Toen ik van de middelbare school kwam, dacht ik dat ik de Nederlandse taal (vrijwel) foutloos beheerste. Helaas, ik moest nog een hoop leren. Als ik fouten maak hoop ik dat ik erop gewezen word. Bijvoorbeeld als m'n rok in m'n panty of een stukje spinazie tussen m'n tanden zit.

Dat stuk over allemaal perfect zijn en nooit een foutje maken vind ik een prachtig compliment O+ onterecht, maar wel een mooi compliment.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 28-10-2012 10:22:54 (zin verbouwd ;)) ]
crap in = crap out
pi_118526789
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Niet alleen op basis van opleidingsniveau maar ik vind dat je als journalist de taal wel moet beheersen. En bovengemiddeld omdat mijn teksten vaak zat geredigeerd zijn en er niet veel fouten uitkomen :) tenzij al die eindredacteuren ook heel slecht zijn in grammatica en spelling, dan geef ik het op :')
Een analfabeet kan een prima taalbeheersing hebben. Taalbeheersing gaat niet over spellen, maar over woorden en zinnen. Het idee dat het niveau van grammatica en spelling de mate van taalbeheersing beschrijft, beschrijft het probleem al best redelijk.
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 10:25:29 #271
70532 loveli
N
pi_118526876
En ik ben weer een beetje carb-verslaafd.
*3 weken niet toegeven*
crap in = crap out
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:25:29 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118526877
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Toen ik van de middelbare school kwam, dacht ik dat ik de Nederlandse taal (vrijwel) foutloos beheerste. Helaas, ik moest nog een hoop leren. Als ik fouten maak hoop ik dat ik erop gewezen word. Bijvoorbeeld als m'n rok in m'n panty of een stukje spinazie tussen m'n tanden zit.

Dat stuk over allemaal perfect zijn en nooit een foutje maken vind ik een prachtig compliment O+ onterecht, maar wel een mooi compliment.
Ik word er ook graag op gewezen als ik een fout maak, daar leer je alleen maar van :Y maar de stelling dat ik daarom niet goed ben in Nederlandse taal dat schoot even in het verkeerde keelgat ;)
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:29:52 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118526983
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Een analfabeet kan een prima taalbeheersing hebben. Taalbeheersing gaat niet over spellen, maar over woorden en zinnen. Het idee dat het niveau van grammatica en spelling de mate van taalbeheersing beschrijft, beschrijft het probleem al best redelijk.
En ik dacht dat ik daar juist bovengemiddeld op scoorde :) als ik bijvoorbeeld op Facebook dingen zie als 'me mannetje' en 'zij is beter als mij' dan doe ik het toch behoorlijk goed. Maar misschien is het inmiddels inderdaad zo slecht gesteld met de kennis van de Nederlandse taal dat ik helemaal niet zo goed blijk te zijn hierin :D wederom kijk ik om me heen en dan zie en hoor ik zoveel fouten waarvan de regels zo gemakkelijk zijn dat ik wellicht een misplaatst gevoel heb van een betere taalbeheersing :)
pi_118527003
quote:
Wordt het lekker zacht van O+ :P

Morguh!
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 10:33:40 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118527077
En ik duik mijn bedje weer in, moe en voel me niet echt fit :z
pi_118527124
Op mijn basisschool en middelbare school was het met het leren van taal vrij ernstig gesteld. Daar doceerden docenten vaak op de verwachting van de leerling...."mjah, laat maar, daar hoef je niet veel meer van te verwachten".

Met als gevolg dat ik heel wat in te halen had. Gelukkig heb ik een hoop opgelost, maar een ster zal ik nooit worden. Daarom typ ik elke dag rapporten. Zo houd ik mijn taalgebruik in de gaten :+
pi_118527190
:W goeiemorgen! Gister een feestje, net een beetje teveel gedronken. Het was koud op de terugweg, de temperatuur lag rond de -10. Nu is het nog maar -3, en de zon schijnt, dus wij gaan lekker een stuk wandelen.
pi_118527258
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

En ik dacht dat ik daar juist bovengemiddeld op scoorde :) als ik bijvoorbeeld op Facebook dingen zie als 'me mannetje' en 'zij is beter als mij' dan doe ik het toch behoorlijk goed. Maar misschien is het inmiddels inderdaad zo slecht gesteld met de kennis van de Nederlandse taal dat ik helemaal niet zo goed blijk te zijn hierin :D wederom kijk ik om me heen en dan zie en hoor ik zoveel fouten waarvan de regels zo gemakkelijk zijn dat ik wellicht een misplaatst gevoel heb van een betere taalbeheersing :)
Je hebt ongetwijfeld een bovengemiddelde woordenschat, spelt bovengemiddeld goed en aan je grammatica mankeert ook vast niet veel. Serieus.

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:08 schreef loveli het volgende:
Maar dit gaat echt wel op. Om je te laten voorstaan op taalbeheersing moet je je vergelijken met geschoolden. En dan, helaas, ook nog slechts met het deel daarvan met een goede taalbeheersing.
pi_118527450
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:41 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Maar dit gaat echt wel op. Om je te laten voorstaan op taalbeheersing moet je je vergelijken met geschoolden. En dan, helaas, ook nog slechts met het deel daarvan met een goede taalbeheersing.
Ach, als je de lat maar laag genoeg legt, hé ;)

Gisteravond met Henk in Paradiso, was leuk O+ O+ O+
pi_118527477
En om even ontopic te blijven: ik heb weer een fiets. O+
pi_118528030
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:51 schreef Ewelina het volgende:
En om even ontopic te blijven: ik heb weer een fiets. O+
Daar is m'n fiets dus :P!
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 11:13:25 #282
70532 loveli
N
pi_118528046
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:09 schreef MaJo het volgende:
En kijk ook even naar mijn tijd van posten vannacht met een paar wijntjes op :') ik vind het nu ook stukken logischer dan vannacht :D
Nog een beetje kritiek :P Om alcohol af te breken, heeft je lichaam vitamine B nodig. Om energie vrij te maken, heeft je lichaam vitamine B nodig....

Stap 1: gezonde basisvoeding.
Stap 2: beweging.

Ik wed om m'n fiets (m'n laatste fiets, zijn er pas 2 gestolen) dat je je dan fitter voelt en meer energie krijgt om alle dingen te doen die je wilt doen, zoals werken en wakker zijn.

Heb je dat een beetje op de rit, neem dan een wijntje. Of twee. Als je een gezond lijf hebt kun je je meer permiteren en het jouwe is nog niet op het punt dat ik het zou vermoeien met alcohol.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 11:13:49 #283
70532 loveli
N
pi_118528058
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:12 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik wou het niet zeggen...
crap in = crap out
pi_118528078
Mijn fiets staat/stond ergens op het Leidseplein.
pi_118528155
Mijn taalbeheersing is bovengemiddeld. Dit weet ik doordat ik
- bij de beste drie van de klas hoorde bij Nederlands
- als een van de drie maar de taaltest heb gehaald op het HBO
- mijn stukjes op 't werk direct worden geplaatst en bijna niet geredigeerd door communicatie

Maar de taalregels die ken ik niet. Ik kan ze wel toepassen maar de regels kennen, nope.

En echt goed ben ik niet in taal ;)
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 11:18:37 #286
70532 loveli
N
pi_118528185
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:17 schreef Probability het volgende:
- als een van de drie maar de taaltest heb gehaald op het HBO
:'(
crap in = crap out
pi_118528289
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:18 schreef loveli het volgende:

[..]

:'(
was nog best moeilijk :P de rest kreeg bijles Nederlands..
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:44:08 #288
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118529058
Ik maak ook zat fouten, ook wel eens van die waarvan ik achteraf denk "DERP, o rly :') ". Achjaaa. Als ik twijfel over iets wat ik voor een belangrijker tekstje moet gebruiken, zoek ik het gewoon op. Google + OnzeTaal.nl ftw. Op fok denk ik dat soit :+

Wel eens met Loveli over de panty-in-de-knoop en spinazie-tussen-de-knagertjes, heel vervelend als mensen dat niet zeggen :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:48:25 #289
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118529177
quote:

[..]

Maar zij pretenderen dan ook niet het Nederlands bovengemiddeld te beheersen. Overigens heb ook ik een opleiding journalistiek gevolgd. Het zegt bar weinig over je taalvaardigheid. Wel krijg je andere competenties mee, waarvan de waarde pas later in je loopbaan zichtbaar wordt.
pi_118529682
*Uitsmijter met spek, kaas, ui, champignons, paprika en ham gaat bakken* :9
pi_118530014
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:12 schreef Probability het volgende:

[..]

_O- Ik heb nog een oud wrak voor je in de aanbieding op de Westermarkt. Moet je wel even de band plakken. :')
pi_118530047
Daglijstje:
O: 2 croissantjes hagelslag, glaasje sap, 2 zachtgekookte eitjes:
B: sporten zie onder
L: dubbele boterham ham, appel
D: stoofvlees met puree en salade
T: nog onbekend, waarschijnlijk vanilleyoghurt

Sporten eigenlijk zoals vrijdag:
5 minuten fittest op loopband a 7 km/uur (score onder gemiddeld), 10 min fietsen, 20 min crosstraineren, 1km roeien en 10 min. fietsen. Er zou 400 kcal verbrand zijn, dat zou sinds vorige week maandag een gewichtsverlies zijn van 220 gram.
pi_118530072
Ik maak ook vaak fouten met spaties tussen woorden, geen idee ook hoe de regels wat dat aangaat zijn. Ik denk wel dat ik een ruime woordenschat heb en dat komt vooral omdat ik vroeger zoveel las. Nu ook nog wel, maar vroeger echt idioot veel, zeker 6 boeken per week. Ik denk dat als je dat als kind doet, dat je dan voorsprong hebt op degenen die dat niet doen, ongeacht welke opleiding je verder ook gaat volgen.
pi_118530098
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:15 schreef conleche het volgende:
Ik maak ook vaak fouten met spaties tussen woorden, geen idee ook hoe de regels wat dat aangaat zijn. Ik denk wel dat ik een ruime woordenschat heb en dat komt vooral omdat ik vroeger zoveel las. Nu ook nog wel, maar vroeger echt idioot veel, zeker 6 boeken per week. Ik denk dat als je dat als kind doet, dat je dan voorsprong hebt op degenen die dat niet doen, ongeacht welke opleiding je verder ook gaat volgen.
Zoiets heb ik ook. Op de basisschool ging ik drie maal per week naar de bibliotheek :D
pi_118530120
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook. Op de basisschool ging ik drie maal per week naar de bibliotheek :D
Het gevolg daarvan is helaas wel dat ik af en toe nog de verouderde spelling gebruik. :')
pi_118530225
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:16 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Het gevolg daarvan is helaas wel dat ik af en toe nog de verouderde spelling gebruik. :')
Ik ook! Maar expres! Sex! Pannekoek!
pi_118530264
quote:
6s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ook! Maar expres! Sex! Pannekoek!
Cadeaux.
pi_118530630
quote:
17s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Cadeaux.
Is dat ooit Nederlandse spelling geweest? Ik dacht dat het hiervoor 'kado's' was.

Een collega van mij gebruikt ook nog heel vaak de k in plaats van de c. :P
pi_118530646
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:27 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Is dat ooit Nederlandse spelling geweest? Ik dacht dat het hiervoor 'kado's' was.

Een collega van mij gebruikt ook nog heel vaak de k in plaats van de c. :P
Ooit wel. Heel lang geleden. :P
  Vis een optie? zondag 28 oktober 2012 @ 12:29:35 #300
70532 loveli
N
pi_118530698
Vacantie O+

Waar is Lau?
crap in = crap out
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:29:43 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_118530705
Meergranenbrood van de C1000 is toch het allerderlekkerst maar grof volkoren (nieuw van de Lidl) die is ook goed te doen
/vergelijkend lunchonderzoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')