abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118456250
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:23:45 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118456358
Laat ik eens ontopic beginnen met een lijstje

O: kom kwark met banaan, beetje honing, 2 el muesli
L: 2 bth, daarop 1 plak kaas en 2 gebakken eieren
T: mandarijntjes denk ik
D: veul rode kool, zalmfilet in bladerdeeg en rösti's :9
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118456456
Haha naamtopic :)
Maar ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Heb dit jaar niet eens zoveel dates gehad. De meesten hier zitten denk ik in een lange steady relatie, maar waren jullie daarvoor ook niet aan het daten? Denk dat het bij mij meet opvalt omdat ik er meer over vertel. Denk dat bijv Prob veel meer date/scharrelt dan ik..
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:28:34 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118456504
Ik ben nooit zo daterig geweest. Sterker nog... volgens mij heb ik nog nooit een échte échte date gehad :@.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_118456518
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:27 schreef the85mc het volgende:
Haha naamtopic :)
Maar ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Heb dit jaar niet eens zoveel dates gehad. De meesten hier zitten denk ik in een lange steady relatie, maar waren jullie daarvoor ook niet aan het daten? Denk dat het bij mij meet opvalt omdat ik er meer over vertel. Denk dat bijv Prob veel meer date/scharrelt dan ik..
ik denk niet dat het de hoeveelheid is, maar de manier waarop je erover vertelt. Ik vind het vooral grappig.

En nee, ik heb niet zoveel gedate. Nooit serieus gedate, trouwens. Wel eens wat verschillende vriendjes/scharrels gehad. Eigenlijk maar 1 jaar veel, en daarna ging ik naar Zweden en kwam ik de Duutser tegen... O+
pi_118456528
Ik heb in elk geval nooit op zo'n manier gedate en er is maar ooit 1tje weggekomen met zo'n afgezaagde versiertruc als waar jij mee wegkomt en dat was puur om zijn goddelijke uiterlijk :P
pi_118456537
* MevrouwPuff heeft nog nooit een telefoonnummer gekregen of geregeld.

Alsnog denk ik dat het afwijkt van de norm 85.
pi_118456553
Mijn Mr.Mo is al mijn casanova, inderdaad. O+

Lijstje:

O: 2 geroosterde boterhammen met hummus
L: grote kom Griekse yoghurt met een enorme (en rechte :') ) banaan en wat honing
T: avocado uitlepelen :9
T: appeltje, sinaasappeltje
S: 4,8 km hardlopen op rustig tempo
D: volkorenpasta met peer, gorgonzola, spek en walnoten :9
T: mok melk
T: ?

Zo maar eens richting uni :)
Ja doei.
pi_118456574
Ligt eraan wat je onder daten verstaat. Ik heb wel veel vriendjes gehad, maar ik heb niet het idee dat ik ooit echt heb gedate. :P.
pi_118456700
Daten O+ ik hou ervan! En nog :') alleen nu is het niet meer sociaal geaccepteerd omdat ik in een "vaste, stabiele relaaaatie" zit. Buh ;(

Alleen noem(de) ik het nooit date, maar gewoon "ik ga ff een biertje doen". Dan oogt het wat beter. Je bent toch een meisje enzo, dus dan moet je aan je reputatie denken jeweetz :7.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:37:12 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_118456759
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
* MevrouwPuff heeft nog nooit een telefoonnummer gekregen of geregeld.

Alsnog denk ik dat het afwijkt van de norm 85.
Ik ook niet hoor :)
pi_118456786
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:37 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik ook niet hoor :)
Dit.

Hell, gisteren werd ik op een recruitment fair nog afgescheept door iemand met een foldertje terwijl hij daarvoor heel uitgebreid had staan praten met twee 'lekkere wijven'. Ach. :')
Ja doei.
pi_118456813
En plannerdeplan:

O: chocoladecroissantje en verse jus d'orange
L: tomatensoep, erbij 2 sneetjes brood met kip en ei
T: chocolademelk
T: banaan en peer
B: 2x20 minuten fietsen
S: bodybalance
D: of pasta met tomaat of falafel
pi_118456847
Een date/ telefoonnummer regelen is appeltje eitje. Maar de kerel daarna behouden en niet overkomen als een of andere halve zool, vind ik veel moeilijker :').
pi_118456950
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:39 schreef Perruche het volgende:
Een date/ telefoonnummer regelen is appeltje eitje. Maar de kerel daarna behouden en niet overkomen als een of andere halve zool, vind ik veel moeilijker :').
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_118456952
Ik vond er vanaf komen als ze toch niet zo leuk bleken juist altijd het lastigste :P
pi_118456954
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:39 schreef Perruche het volgende:
Je hebt die van jou al best lang toch?
pi_118457103
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Je hebt die van jou al best lang toch?
Ja, deze is goed! Alhoewel hij nog wel moeite heeft met mij, af en toe. :').
pi_118457109
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:42 schreef MarMar het volgende:
Ik vond er vanaf komen als ze toch niet zo leuk bleken juist altijd het lastigste :P
Ik was een keer een dagje naar Ameland in het premobieltjestijdperk. Kerel daar tegengekomen op het strand, mee gezoend, telefoonnummer gegeven met het idee 'ach daar hoor ik toch nooit meer iets van, boeiend'. Ik was nog niet eens thuis en hij stond al op het antwoordapparaat (van de vaste telefoon dus) met een heel verhaal dat 'ie me zo leuk vond en me heel graag heel snel weer wilde zien en dikke kus en blabla. Toen had ik wel iets uit te leggen aan m'n ouders.

Anyhoo, hij blééf maar bellen en is zelfs nog een keertje langsgekomen. ;(. Ik ben van 'm afgekomen door hem te bellen en te vertellen dat ik met een ander had gezoend. Toen had ik alweer iets uit te leggen aan m'n ouders.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:52:35 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_118457278
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:42 schreef V1z0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D

Pareltje O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_118457315
Mijn dates liepen bijna altijd eigenlijk wel uit op langere relaties :@

DaD je ouders beeld, wat deed je? haha :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118457393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:35 schreef Perruche het volgende:
Daten O+ ik hou ervan! En nog :') alleen nu is het niet meer sociaal geaccepteerd omdat ik in een "vaste, stabiele relaaaatie" zit. Buh ;(

Alleen noem(de) ik het nooit date, maar gewoon "ik ga ff een biertje doen". Dan oogt het wat beter. Je bent toch een meisje enzo, dus dan moet je aan je reputatie denken jeweetz :7.
Meisjes die bier drinken.... :{
pi_118457426
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:47 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik was een keer een dagje naar Ameland in het premobieltjestijdperk. Kerel daar tegengekomen op het strand, mee gezoend, telefoonnummer gegeven met het idee 'ach daar hoor ik toch nooit meer iets van, boeiend'. Ik was nog niet eens thuis en hij stond al op het antwoordapparaat (van de vaste telefoon dus) met een heel verhaal dat 'ie me zo leuk vond en me heel graag heel snel weer wilde zien en dikke kus en blabla. Toen had ik wel iets uit te leggen aan m'n ouders.

Anyhoo, hij blééf maar bellen en is zelfs nog een keertje langsgekomen. ;(. Ik ben van 'm afgekomen door hem te bellen en te vertellen dat ik met een ander had gezoend. Toen had ik alweer iets uit te leggen aan m'n ouders.
Je he t er niet aan gedacht om hem een fout telefoonnummer op te geven? :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_118457564
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:56 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Je he t er niet aan gedacht om hem een fout telefoonnummer op te geven? :D
Geen moment in me opgekomen. ;(.
pi_118457591
Ook nooit echt gedate eigenlijk, tenminste niet met iemand die ik niet al een poos kende.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')