Het gaat natuurlijk ook meer om de administratieve waarde dan om de fysieke aanwezigheid.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook meer dan een klompje meer of minder schelen, maar dat is onduidelijk omdat de centrale bank van Duitsland het kennelijk niet zelf na telt.
Zodra het gaat om goud verdwijnt de ratio.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Telegraaf heeft het overigens ook over 700 ton goud
http://www.telegraaf.nl/b(...)_goud_vermist__.html
Tussen beide moet juist overeenstemming bestaan, dat is de essentie van het principe van inventarisatie in de boekhouding. En dat betekent dus inderdaad gewoon domweg tellen en wegen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:01 schreef 99.999 het volgende:
Het gaat natuurlijk ook meer om de administratieve waarde dan om de fysieke aanwezigheid.
Ik wens ze er veel plezier bijquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tussen beide moet juist overeenstemming bestaan, dat is de essentie van het principe van inventarisatie in de boekhouding. En dat betekent dus inderdaad gewoon domweg tellen en wegen.
Maar ff wat anders...quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tussen beide moet juist overeenstemming bestaan, dat is de essentie van het principe van inventarisatie in de boekhouding. En dat betekent dus inderdaad gewoon domweg tellen en wegen.
Dat zou een bak zijn. Komt Duitsland langs. Pakken ze wat van het stapeltje van NL. Duitsland weg, komt Belgie, hop van de ene naar de andere stapel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar ff wat anders...
Das intern schuiven van de ene stapel naar de andere.
Slaat ook nergens op inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:25 schreef Bierie het volgende:
[..]
Dat zou een bak zijn. Komt Duitsland langs. Pakken ze wat van het stapeltje van NL. Duitsland weg, komt Belgie, hop van de ene naar de andere stapel.
Denken ze allemaal dat het wel snor zit. Ligt er straks maar genoeg om terug te geven aan één enkel land![]()
Geheel onzin verhaal, maar het zou grappig zijn als het zo ging
Je ziet dat volgens mij verkeerd. Die goudstandaard is dood en begraven en heeft zoveel nadelen dat deze nooit meer terugkomt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik denk zelf dat er ooit een tijd komt dat we weer met zijn allen teruggaan naar de goudstandaard. In dat geval lijkt het me toch wel belangrijk om over je eigen goud te kunnen beschikken? Of zie ik dat wellicht verkeerd?
Dat is ook een scenario die een journalist van CNBC schetste:quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:25 schreef Bierie het volgende:
[..]
Dat zou een bak zijn. Komt Duitsland langs. Pakken ze wat van het stapeltje van NL. Duitsland weg, komt Belgie, hop van de ene naar de andere stapel.
Denken ze allemaal dat het wel snor zit. Ligt er straks maar genoeg om terug te geven aan één enkel land![]()
Geheel onzin verhaal, maar het zou grappig zijn als het zo ging
http://www.cnbc.com/id/49540593quote:The compartments do not have labels reading “Germany’s gold” and so on. They are instead numbered, and only a few people at the Fed know what numbers correspond to which country. The Fed says it does this to protect the privacy of the depositors. But this also makes actual inspection less reliable. There’s no way for Germany to know that the gold it is being shown is Germany’s, as opposed to some other depositor’s. In an extreme case—which I have no reason to believe is true—miscreants at the Fed could just show everyone who came to visit the same pile of gold.
Je weet dat je hier exact beschrijft hoe bankieren, als het gaat om het dekken van spaartegoeden, op dit moment werkt (fractioneel reserve bankieren)? Het is dus een scenario wat mij niet zou verbazen als dat ook met goud gebeurt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:25 schreef Bierie het volgende:
Denken ze allemaal dat het wel snor zit. Ligt er straks maar genoeg om terug te geven aan één enkel land
Gevoelsmatig heb ik zoiets het is anders. Maar inderdaad, bij banken werkt het niet heel anders. Het is daarom dat wanneer klanten geld weghalen een bank omvalt inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je weet dat je hier exact beschrijft hoe bankieren, als het gaat om het dekken van spaartegoeden, op dit moment werkt? Het is dus een scenario wat mij niet zou verbazen als dat ook met goud gebeurt.
Het huidige fiatgeldsysteem is dat feitelijk ook.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je ziet dat volgens mij verkeerd. Die goudstandaard is dood en begraven en heeft zoveel nadelen dat deze nooit meer terugkomt.
Als alterantief daarvoor is de goudstandaard echter volkomen ongeschikt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het huidige fiatgeldsysteem is dat feitelijk ook.
De markt lijkt het anders best af te dwingen. Sinds de eeuwwisseling stijgt de goudprijs eigenlijk onophoudelijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als alterantief daarvoor is de goudstandaard echter volkomen ongeschikt.
Probleem is dat als je de economie koppelt aan goud je de groei van de economie koppelt aan de hoeveelheid gevonden/gewonnen goud. Aangezien economie en bevolking door de bank genomen flink groeit is dat een rem.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De markt lijkt het anders best af te dwingen. Sinds de eeuwwisseling stijgt de goudprijs eigenlijk onophoudelijk.
Dus met een goudstandaard zou je deflatie hebben, das erger dan inflatiequote:Op maandag 29 oktober 2012 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De markt lijkt het anders best af te dwingen. Sinds de eeuwwisseling stijgt de goudprijs eigenlijk onophoudelijk.
Ik zou zeggen, het fiatgeld, waarin de goudprijs wordt uitgedrukt, daalt onophoudelijk in waarde.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waarom is dat erger?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus met een goudstandaard zou je deflatie hebben, das erger dan inflatie
Niemand investeert nog in iets, geld wordt namelijk steeds meer waard.quote:
Ik heb die redenatie inderdaad vaker gehoord, maar dat vind ik een beperkte analyse omdat het uitstellen van investeringen namelijk meestal veel meer geld kosten dan het je aan deflatie oplevert. Zolang deflatie beperkt aanwezig is heeft het niet of nauwelijks invloed op de consumptie en investeringen simpelweg omdat het uitstellen er van onvoldoende oplevert, als mensen daartoe überhaupt al bereid zijn om een paar procent winst te pakken op langere termijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:37 schreef Euribob het volgende:
Niemand investeert nog in iets, geld wordt namelijk steeds meer waard.
Dat is hyperdeflatie. Totaal andere categorie, net zoals hyperinflatie onvergelijkbaar is met normale inflatie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:39 schreef SpecialK het volgende:
Precies. En qua consumeren:
Waarom vandaag iets kopen als ik er morgen 2 van kan pakken voor hetzelfde bedrag.
Dat maakt het alleen maar ongunstiger als alternatief voor de huidige situatie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is een overdreven voorbeeld maar dat wist je wel.quote:
Het is een slecht voorbeeld omdat juist de mate van deflatie bepalend is voor het effect dat het heeft. Het is net als met drempelwaardes in de toxicologie, onder een bepaalde grenswaarde heeft een stof een andere uitwerking dan boven deze waarde.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is een overdreven voorbeeld maar dat wist je wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |