abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118573981
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook meer dan een klompje meer of minder schelen, maar dat is onduidelijk omdat de centrale bank van Duitsland het kennelijk niet zelf na telt.
Het gaat natuurlijk ook meer om de administratieve waarde dan om de fysieke aanwezigheid.
pi_118573997
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Telegraaf heeft het overigens ook over 700 ton goud :')

http://www.telegraaf.nl/b(...)_goud_vermist__.html
Zodra het gaat om goud verdwijnt de ratio.
pi_118574121
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:01 schreef 99.999 het volgende:
Het gaat natuurlijk ook meer om de administratieve waarde dan om de fysieke aanwezigheid.
Tussen beide moet juist overeenstemming bestaan, dat is de essentie van het principe van inventarisatie in de boekhouding. En dat betekent dus inderdaad gewoon domweg tellen en wegen.
pi_118574175
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Tussen beide moet juist overeenstemming bestaan, dat is de essentie van het principe van inventarisatie in de boekhouding. En dat betekent dus inderdaad gewoon domweg tellen en wegen.
Ik wens ze er veel plezier bij :+
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 13:20:21 #55
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118574638
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar ff wat anders...

Waarom zouden de Yanks zomaar even wat blokjes goud pakken? Om iets te betalen? Om oneigenlijk hun eigen voorraad aan te vullen?
Das intern schuiven van de ene stapel naar de andere. En waarvoor? Die scheve boekhouding komt ooit boven water. En tot die tijd is de waarde voor diegene waarvan het gestolen is, niet gedaald. Ze krijgen telkens de bevestiging hoeveel de waarde/aantal is. Moet verantwoord worden als het opgehaald wordt.
Sterker, Amerika drukt gewoon geld vanuit lucht als ze wat nodig hebben. Hebben ze dat extra beetje goud niet voor nodig.

Ik zie het blijkbaar niet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118574828
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maar ff wat anders...

Das intern schuiven van de ene stapel naar de andere.
Dat zou een bak zijn. Komt Duitsland langs. Pakken ze wat van het stapeltje van NL. Duitsland weg, komt Belgie, hop van de ene naar de andere stapel.

Denken ze allemaal dat het wel snor zit. Ligt er straks maar genoeg om terug te geven aan één enkel land :+

Geheel onzin verhaal, maar het zou grappig zijn als het zo ging :P
Profiel opgeheven.
pi_118574852
Ik denk zelf dat er ooit een tijd komt dat we weer met zijn allen teruggaan naar de goudstandaard. In dat geval lijkt het me toch wel belangrijk om over je eigen goud te kunnen beschikken? Of zie ik dat wellicht verkeerd?
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 13:26:27 #58
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118574855
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:25 schreef Bierie het volgende:

[..]

Dat zou een bak zijn. Komt Duitsland langs. Pakken ze wat van het stapeltje van NL. Duitsland weg, komt Belgie, hop van de ene naar de andere stapel.

Denken ze allemaal dat het wel snor zit. Ligt er straks maar genoeg om terug te geven aan één enkel land :+

Slaat ook nergens op inderdaad.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118574886
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik denk zelf dat er ooit een tijd komt dat we weer met zijn allen teruggaan naar de goudstandaard. In dat geval lijkt het me toch wel belangrijk om over je eigen goud te kunnen beschikken? Of zie ik dat wellicht verkeerd?
Je ziet dat volgens mij verkeerd. Die goudstandaard is dood en begraven en heeft zoveel nadelen dat deze nooit meer terugkomt.
pi_118574936
quote:

[..]

Dat is ook een scenario die een journalist van CNBC schetste:

quote:
The compartments do not have labels reading “Germany’s gold” and so on. They are instead numbered, and only a few people at the Fed know what numbers correspond to which country. The Fed says it does this to protect the privacy of the depositors. But this also makes actual inspection less reliable. There’s no way for Germany to know that the gold it is being shown is Germany’s, as opposed to some other depositor’s. In an extreme case—which I have no reason to believe is true—miscreants at the Fed could just show everyone who came to visit the same pile of gold.
http://www.cnbc.com/id/49540593
pi_118575418
quote:

Je weet dat je hier exact beschrijft hoe bankieren, als het gaat om het dekken van spaartegoeden, op dit moment werkt (fractioneel reserve bankieren)? Het is dus een scenario wat mij niet zou verbazen als dat ook met goud gebeurt.
pi_118575500
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Je weet dat je hier exact beschrijft hoe bankieren, als het gaat om het dekken van spaartegoeden, op dit moment werkt? Het is dus een scenario wat mij niet zou verbazen als dat ook met goud gebeurt.
Gevoelsmatig heb ik zoiets het is anders. Maar inderdaad, bij banken werkt het niet heel anders. Het is daarom dat wanneer klanten geld weghalen een bank omvalt inderdaad.

Maar wanneer overheden aan elkaar vragen iets in opslag te houden. Dan mag je er toch vanuit gaan dat het niet op die wijze gedaan wordt. Als wij 5 F16 straalvliegtuigen in Duitsland parkeren ruilen ze die toch ook niet even om voor die van Belgie :+
Profiel opgeheven.
pi_118575527
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je ziet dat volgens mij verkeerd. Die goudstandaard is dood en begraven en heeft zoveel nadelen dat deze nooit meer terugkomt.
Het huidige fiatgeldsysteem is dat feitelijk ook.
pi_118575608
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het huidige fiatgeldsysteem is dat feitelijk ook.
Als alterantief daarvoor is de goudstandaard echter volkomen ongeschikt.
pi_118576099
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 13:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als alterantief daarvoor is de goudstandaard echter volkomen ongeschikt.
De markt lijkt het anders best af te dwingen. Sinds de eeuwwisseling stijgt de goudprijs eigenlijk onophoudelijk.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:20:14 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118576756
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De markt lijkt het anders best af te dwingen. Sinds de eeuwwisseling stijgt de goudprijs eigenlijk onophoudelijk.
Probleem is dat als je de economie koppelt aan goud je de groei van de economie koppelt aan de hoeveelheid gevonden/gewonnen goud. Aangezien economie en bevolking door de bank genomen flink groeit is dat een rem.

Nu doen we het met schuld en dat raakt dus nooit op maar heeft weer andere nadelen :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:23:39 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118576874
quote:

[..]

Dus met een goudstandaard zou je deflatie hebben, das erger dan inflatie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118576951
quote:
Ik zou zeggen, het fiatgeld, waarin de goudprijs wordt uitgedrukt, daalt onophoudelijk in waarde.
pi_118576978
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus met een goudstandaard zou je deflatie hebben, das erger dan inflatie
Waarom is dat erger?
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:37:02 #70
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_118577337
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom is dat erger?
Niemand investeert nog in iets, geld wordt namelijk steeds meer waard.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:39:12 #71
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118577419
Precies. En qua consumeren:

Waarom vandaag iets kopen als ik er morgen 2 van kan pakken voor hetzelfde bedrag.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_118577863
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:37 schreef Euribob het volgende:
Niemand investeert nog in iets, geld wordt namelijk steeds meer waard.
Ik heb die redenatie inderdaad vaker gehoord, maar dat vind ik een beperkte analyse omdat het uitstellen van investeringen namelijk meestal veel meer geld kosten dan het je aan deflatie oplevert. Zolang deflatie beperkt aanwezig is heeft het niet of nauwelijks invloed op de consumptie en investeringen simpelweg omdat het uitstellen er van onvoldoende oplevert, als mensen daartoe überhaupt al bereid zijn om een paar procent winst te pakken op langere termijn.

quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:39 schreef SpecialK het volgende:
Precies. En qua consumeren:

Waarom vandaag iets kopen als ik er morgen 2 van kan pakken voor hetzelfde bedrag.
Dat is hyperdeflatie. Totaal andere categorie, net zoals hyperinflatie onvergelijkbaar is met normale inflatie.
pi_118577865
quote:

[..]

Dat maakt het alleen maar ongunstiger als alternatief voor de huidige situatie.
  maandag 29 oktober 2012 @ 14:52:58 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118577894
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:51 schreef Kowloon het volgende:

Dat is hyperdeflatie.
Het is een overdreven voorbeeld maar dat wist je wel. :)
pi_118578107
quote:
7s.gif Op maandag 29 oktober 2012 14:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is een overdreven voorbeeld maar dat wist je wel. :)
Het is een slecht voorbeeld omdat juist de mate van deflatie bepalend is voor het effect dat het heeft. Het is net als met drempelwaardes in de toxicologie, onder een bepaalde grenswaarde heeft een stof een andere uitwerking dan boven deze waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')