abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118545467
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het punt van Trouw is natuurlijk - en ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben - dat het nieuws zo actueel is dat het binnen een paar dagen niet meer relevant is. Dus de 'schending' is dan al gebeurd, of het dan verwijderd wordt of niet maakt niet zo veel uit. De meeste nieuwsberichten zijn geen artikelen die maanden later nog gelezen worden :P
Ja maar zoals ik aangaf, vele zijn zich er wellicht niet direct van bewust dat ze in overtreding zijn. Waarchuw ze en bij een toekomstige overtreding zou ik het veel acceptabeler vinden dat er een boete komt dan bij de eerste keer.

Dit is gewoon ordinair geld vangen.
pi_118546369
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:38 schreef Snoepje5 het volgende:
dan verwijderd wordt of niet maakt niet zo veel uit. De meeste nieuwsberichten zijn geen artikelen die maanden later nog gelezen worden
Nja, de 36 cent per woord betalen is tot daar aan toe. Maar advocaatkosten, administratiekosten, beide 200 tot 250 euro. Voor een standaardbriefje. Dat zou ik niet betalen. Laat ze er maar een zaak van maken.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118546448
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Nja, de 36 cent per woord betalen is tot daar aan toe. Maar advocaatkosten, administratiekosten, beide 200 tot 250 euro. Voor een standaardbriefje. Dat zou ik niet betalen. Laat ze er maar een zaak van maken.
Slim, krijg je er de proceskosten ook nog eens bovenop.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_118546494
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:01 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Slim, krijg je er de proceskosten nog eens bovenop.
Rechters zijn niet zo blij met advocaatjes die maar lukraak met bedragen gooien. ;)
pi_118546607
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:02 schreef Messina het volgende:

[..]

Rechters zijn niet zo blij met advocaatjes die maar lukraak met bedragen gooien. ;)
Het is maar net welke je treft natuurlijk. Ik zou dat risico niet willen lopen en heb uiteindelijk kunnen schikken voor ¤ 1200,00 i.p.v. ruim ¤ 2200,00
Als de rechter je in het ongelijk stelt, dan kun je nog veel meer ophoesten.
pi_118546756
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:05 schreef Papabear het volgende:

[..]

Het is maar net welke je treft natuurlijk. Ik zou dat risico niet willen lopen en heb uiteindelijk kunnen schikken voor ¤ 1200,00 i.p.v. ruim ¤ 2200,00
Als de rechter je in het ongelijk stelt, dan kun je nog veel meer ophoesten.
Dat is het onderliggende bericht, eigenlijk.

Stuur een brief terug; Ik betaal de kosten voor het artikel, maar zou graag een specificatie willen ontvangen betreft de advocaatkosten en administratiekosten. Dan gaat dat originele bedrag ineens dik naar beneden ;)
pi_118547032
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:09 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat is het onderliggende bericht, eigenlijk.

Stuur een brief terug; Ik betaal de kosten voor het artikel, maar zou graag een specificatie willen ontvangen betreft de advocaatkosten en administratiekosten. Dan gaat dat originele bedrag ineens dik naar beneden ;)
Enkele quotes uit mijn reactie op de brief van Banning namens Trouw:

quote:
Graag wil ik nogmaals benadrukken dat Trouw mij ook direct had kunnen benaderen om een minnelijke regeling te treffen. Dan zou dit allemaal niet nodig zijn geweest, laat staan een eventuele rechtszaak!
Op deze wijze maakt de eiser namelijk niet alleen aanspraak op het bedrag, maar daarbovenop ook advocaatkosten, schadevergoeding, administratiekosten, etc. Dit is zeer onterecht.
quote:
Verder wil ik ook opmerken dat de gevraagde schadevergoeding in de vorm van “Vermindering van exclusiviteit” nergens op is gebaseerd. Het is ‘slechts’ een verdubbeling van de hoofdsom, meer niet.
Advocaatkosten waren ook niet nodig geweest als Trouw mij zelf zou hebben benaderd. Bij een eventuele rechtszaak zal ik deze punten ook zeer zeker beargumenteren.

Ik wil u daarom verzoeken om (namens Trouw) met een redelijk voorstel voor vergoeding te komen, want ik besef me natuurlijk wel degelijk dat er auteursrechten zijn geschonden, al was ik mij daarvan niet van bewust.
De reactie hierop van Banning / Trouw:
quote:
Naar aanleiding van uw e-mail d.d. 4 november bericht ik u als volgt.

Cliënte begrijpt uw situatie, maar dat neemt niet weg dat door Trouw schade is geleden. Slechts in het kader van een minnelijke regeling is cliënte echter coulancehalve bereid genoegen te nemen met 1,25 keer de economische waarde en de administratiekosten. Hierdoor maakt zij thans nog aanspraak op een bedrag van ¤ 1.325,20. Dit bedrag kan eventueel in maandelijkse termijnen van ¤ 150,00 worden voldaan.

Graag verneem ik voor maandag 21 november 2011 of u akkoord gaat met bovenstaand schikkingsvoorstel. Indien u hiermee niet akkoord gaat, komt het voorstel te vervallen en kunt u er geen rechten meer aan ontlenen.

Onder voorbehoud van alle rechten,

Met vriendelijke groet,
BANNING N.V.

T. Berendsen,
voor deze: mr. M.R. Rijks
pi_118547132
Daar kwam nog mijn tegenvoorstel van ¤ 1200,00 achteraan, waar zij vervolgens mee akkoord gingen:

quote:
Geachte heer,

Cozzmoss gaat coulancehalve akkoord met uw onderstaande voorstel om in totaal ¤ 1.200,- te voldoen in 7 termijnen.

Ik verzoek u vriendelijk de termijnen te voldoen op de derdengeldrekening van mijn kantoor. De gegevens daarvan kunt u vinden op de specificatie bij de sommatiebrief. Na ontvangst van alle termijnen verleent Cozzmoss u finale kwijting in deze.

Met vriendelijke groet,
BANNING N.V

Maarten Rijks
pi_118547249
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:16 schreef Papabear het volgende:
Daar kwam nog mijn tegenvoorstel van ¤ 1200,00 achteraan, waar zij vervolgens mee akkoord gingen:

[..]

Had jij de halve krant op je site staan of zo? :P
pi_118547312
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:14 schreef Papabear het volgende:

[..]

Enkele quotes uit mijn reactie op de brief van Banning namens Trouw:

[..]

[..]

De reactie hierop van Banning / Trouw:

[..]

En hoevaak was het door jou gekopieerde artikel bekeken?

Daarnaast zou ik, als het mij overkwam, een specificatie van de schade eisen.

Als jij een artikel overneemt waar 1000 mensen naar kijken, zal in het geval wanneer die 1000 mensen op de trouw website hebben gekeken, niet meer dan 200 euro voor trouw hebben opgeleverd. De schade van 1200+ euro lijkt mij totaal onredelijk in zo'n dergelijk geval en dat kunnen ze vast ook niet onderbouwen.

Wanneer jouw gekopieerde artikel door enkele tienduizenden wordt bekeken is het verhaal wellicht anders.
pi_118547336
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:19 schreef Messina het volgende:

[..]

Had jij de halve krant op je site staan of zo? :P
Nope. Slechts 7 berichten ergens uit begin 2008. Daarvan kreeg ik dus eind 2011 de rekening :')
pi_118547420
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:20 schreef Papabear het volgende:

[..]

Nope. Slechts 7 berichten ergens uit begin 2008. Daarvan kreeg ik dus eind 2011 de rekening :')
Maar (sorry hoor, even voor mijn eigen sanity), het gaat toch om 36 cent per woord? Dat gaat dan om 2000 woorden + administratiekosten + advocaatkosten?
pi_118547483
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:20 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

En hoevaak was het door jou gekopieerde artikel bekeken?

Daarnaast zou ik, als het mij overkwam, een specificatie van de schade eisen.

Als jij een artikel overneemt waar 1000 mensen naar kijken, zal in het geval wanneer die 1000 mensen op de trouw website hebben gekeken, niet meer dan 200 euro voor trouw hebben opgeleverd. De schade van 1200+ euro lijkt mij totaal onredelijk in zo'n dergelijk geval en dat kunnen ze vast ook niet onderbouwen.

Wanneer jouw gekopieerde artikel door enkele tienduizenden wordt bekeken is het verhaal wellicht anders.
Dat boeit ze niet. Feit blijft dat de teksten 'gejat' waren. En ik kon (en kan) het me niet permitteren om de gang naar de rechter aan te gaan.
Dus het leek me verstandiger om te schikken. En zo geschiede :)
pi_118547561
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Maar (sorry hoor, even voor mijn eigen sanity), het gaat toch om 36 cent per woord? Dat gaat dan om 2000 woorden + administratiekosten + advocaatkosten?
Nee, het gaat per artikel waar ze een bepaalde waarde aanhangen. Een aantal posts hierboven heb ik een kopie geplaatst van de 'factuur'.
pi_118547712
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:24 schreef Papabear het volgende:

[..]

Nee, het gaat per artikel waar ze een bepaalde waarde aanhangen. Een aantal posts hierboven heb ik een kopie geplaatst van de 'factuur'.
Staan daar nou;

Dossierkosten
Administratiekosten
Advocaatkosten
?

Bij een rechter had dit dus écht geen stand gehouden.
pi_118547783
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:27 schreef Messina het volgende:

[..]

Staan daar nou;

Dossierkosten
Administratiekosten
Advocaatkosten
?

Maar bij een rechter krijgt Trouw wel gelijk, en dan ben je behalve de factuur ook je proceskosten kwijt.
pi_118547813
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar bij een rechter krijgt Trouw wel gelijk, en dan ben je behalve de factuur ook je proceskosten kwijt.
Die minder zijn dan. ;)
pi_118547843
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:28 schreef Messina het volgende:

[..]

Die minder zijn dan. ;)
Minder dan het originele bedrag, ja. Maar hij heeft nu ook al geschikt op 1000 euro minder dan die factuur.
pi_118547905
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:27 schreef Messina het volgende:

[..]

Staan daar nou;

Dossierkosten
Administratiekosten
Advocaatkosten
?

Al zou ik bulken van het geld, dan had ik de confrontatie vast wel aangedurfd ;)
Maar ik heb slechts een non-profit forum wat puur en alleen voor de hobby is en ben nog steeds niet van plan om me in de schulden te gaan werken voor zoiets :N
pi_118548024
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Minder dan het originele bedrag, ja. Maar hij heeft nu ook al geschikt op 1000 euro minder dan die factuur.
Ik zou specificaties eisen als eerste stap, niet akkoord gaan als tweede stap en een klacht indienen bij de deken als derde stap. ;) Voor dat standaardbriefje dat zij sturen mogen ze mij geen 700+ euro vragen. ;)
pi_118548036
Maar goed, het gaat hier ook niet over mij natuurlijk. Dit is gewoon een voorbeeld van hoe ik het destijds heb afgehandeld en ben benieuwd hoe TS het gaat doen :)
pi_118548051
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:30 schreef Papabear het volgende:

[..]

Al zou ik bulken van het geld, dan had ik de confrontatie vast wel aangedurfd ;)
Maar ik heb slechts een non-profit forum wat puur en alleen voor de hobby is en ben nog steeds niet van plan om me in de schulden te gaan werken voor zoiets :N
Snap ik. Ik heb dan ook een advocaat naast me zitten. Scheelt ook ;)
pi_118548094
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Snap ik. Ik heb dan ook een advocaat naast me zitten. Scheelt ook ;)
:D
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:36:14 #174
12221 Tijn