Weinig creatief ook...quote:
Srsly?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Troel het volgende:
Ik mocht de dag voordat ik 18 werd op een braakliggend stuk terrein in de auto van mijn moeder alvast een stukje rijden zodat ik de dag erna met mijn eerste rijles in ieder geval kon schakelen en wegrijden. Met mijn pa naast meWaarom? Omdat mijn pa dat vroeger ook mocht.
Dat was ook fijn, ik heb het niet gemist dat niet op mijn 4e al gedaan te hebben. En sorry, ik vind het onverantwoord dat je op een camping (hello overstekende niet uitkijkende kinderen!) een kind laat sturen. Door dat kind op je schoot ben je als ouder gewoon minder alert. En bedenk eens aan hoeveel vakantievreugde je verpest als het wel mis gaat?? Die gelukzalige blik kan je ook krijgen door samen wat anders leuks te doen zonder dat het een gevaar kan opleveren.
En tuurlijk, vaak gaat het gewoon goed, dat besef ik ook wel, maar echt, dat je het risico alleen al wilt lopen, dat snap ik niet.
Ow en kinderen alleen thuis laten? Ja, als ik bij de buren ben, maar ook niet verder dan dat. En dan staat de babyfoon aan.
Dan nog vind ik het onverantwoordquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Srsly?Ik zal het even voor je uitspellen:
Sasha zit dan bij Ferry of mij op schoot, met zijn handjes aan het stuur terwijl die van Ferry of mij onderaan het stuur zitten. En als de auto ook maar dreigt niet kaarsrechtuit te gaan corrigeren we al mee.
Of dacht je nou echt dat ik dan met mijn handen uit het raam ga zitten met een 'Look! No hands! No hands!'
![]()
En dat wat jij vroeger mocht was anders omdat?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het onverantwoordKinderen horen niet achter het stuur, klaar
Toen Sven nog kleuter was deed een moeder van 2 klasgenootjes (een destijds 5 jarige tweeling) dat ook. Vonden die jongens toch een aansteker toen ze op zolder speelden. Zolder in de fik. Gelukkig zaten ze aan de goede kant van de vlammen, de trapkant en konden ze wegrennen. 1 van de 2 had nog wel wat weggeschroeid haar en een brandwondje aan zijn oor, het liep redelijk goed af dus.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Troel het volgende:
Ow en kinderen alleen thuis laten? Ja, als ik bij de buren ben, maar ook niet verder dan dat. En dan staat de babyfoon aan.
Dat niet op een terrein was waar ik andere mensen kon verwondenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En dat wat jij vroeger mocht was anders omdat?
Als ze uit hun bed komen is dat te horen met de babyfoonquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:14 schreef easy-going het volgende:
[..]
Toen Sven nog kleuter was deed een moeder van 2 klasgenootjes (een destijds 5 jarige tweeling) dat ook. Vonden die jongens toch een aansteker toen ze op zolder speelden. Zolder in de fik. Gelukkig zaten ze aan de goede kant van de vlammen, de trapkant en konden ze wegrennen. 1 van de 2 had nog wel wat weggeschroeid haar en een brandwondje aan zijn oor, het liep redelijk goed af dus.
Jij bracht je vader die naast je zat in gevaar. Plus dat je schade had kunnen aanbrengen aan het terrein van een ander. Lul wat je wil, maar recht wordt het niet...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat niet op een terrein was waar ik andere mensen kon verwondenGa op zondag op een Makroterrein met ze autorijden (al zijn die tegenwoordig open op zondag en staan de parkeerplaatsen dus vol), dan zijn de risico's stukken minder groot. Het gaat erom dat je willens en wetens ook anderen in gevaar brengt als je op een camping doet!
En dat was zijn keuzequote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jij bracht je vader die naast je zat in gevaar. Plus dat je schade had kunnen aanbrengen aan het terrein van een ander. Lul wat je wil, maar recht wordt het niet...
Dus jij rijdt gewoon geen auto? wel of geen kind op schoot, alert ben je toch. Als je het risico wilt vermijden iemand aan te rijden moet je niet rijden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:17 schreef Troel het volgende:
[..]
En dat was zijn keuzeHij had het ook allemaal niet kunnen doen, dan had ik alsnog niets gemist. Schade aan een terrein is minder grote schade dan de schade aan een persoon die niets met je eigen familie te maken heeft en ergens op een camping vakantie aan het vieren is.
Net zoals je zonder telefoon aan je oor even alert bent als met een telefoon aan je oor? Nee, sorry, dat geloof ik niet. Door zelf te rijden heb je kans op ongelukken, maar door een kind te laten rijden, maak je die kans groterquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dus jij rijdt gewoon geen auto? wel of geen kind op schoot, alert ben je toch. Als je het risico wilt vermijden iemand aan te rijden moet je niet rijden.
met of zonder telefoon aan je oor bellen, ben ik even niet-alert.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Net zoals je zonder telefoon aan je oor even alert bent als met een telefoon aan je oor? Nee, sorry, dat geloof ik niet. Door zelf te rijden heb je kans op ongelukken, maar door een kind te laten rijden, maak je die kans groter
Net zoals drinken of blowen en dan autorijden, dat vind ik echt gewoon onverantwoord. Er zijn zat mensen die het doen, dat zal wel, maar dat wil nog niet zeggen dat het dus verstandig is!
16 en een half.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, je hebt wmb een punt als het zou gaan om een 12 jarige (zei ik 12? Ik bedoelde 17 jaar en 364 dagen) die helemaal zelf achter het stuur zittend auto mocht rijden met vader of moeder ernaast. Maar dit kan je echt in alle eerlijkheid geen 'kind laten autorijden' noemen.
Dat je een beter autogevoel zou krijgen als je op je zesde al 'auto rijdt'.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:13 schreef Moonah het volgende:
En ik wil zijdelings tóch even zeggen dat ik de beargumentering van Haerden om zijn kind(eren?) al te laten auto rijden te idioot vind om volledig te negeren![]()
Hoe oud is Thies ook alweer? mijnes zijn grote jongens die kunnen best even alleen zijn inmiddels. Naar de buren, 10 minuten gesprek op school, (2 minuten lopen) mochten ze best al even alleen zijn. vanaf een jaar of 5 of 6? deur op slot, telefoon met een briefje. Gaat prima. Als ik verder weg ga moet mijn kleine nog steeds mee. alhoewel hij best even alleen thuis kan blijven. Dat is niet té voorzichtig denk ik. maar hier zijn er drie natuurlijk. dus écht alleen zijn ze dan niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:39 schreef Moonah het volgende:
Over het autorijden, ik zei slechts dat ik de beargumentering te idioot voor woorden vind.
[..]
Dat je een beter autogevoel zou krijgen als je op je zesde al 'auto rijdt'.
En verder vind ik ook dat een kind niet achter het stuur hoort.
Qua alleen thuis laten, ben ik niet zo dol op. Af en toe gebeurt het als ik de auto moet wegzetten (op parkeerplaats aan einde van de straat), maar echt niet langer dan 5 minuten.
En Buuf, wat jij schreef deed ik ook toen Thies nog kleiner was, een briefje in mijn hand. Want het idee dat ik evt aangereden zou worden en mijn baby alleen thuis lag te slapen.... *ril.
Is dat allemaal bubbeltjesplastic? Ik weet het niet... Ik neem liever niet een onnodig risico, zeker niet wat betreft mijn kind dat afhankelijk is van mij (en zijn vader natuurlijk).
De sleutel is wel binnen. maar er kan vooral niet iemand binnen komen zomaar.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:26 schreef Nijna het volgende:
Deur op slot debuurvrouw? Dan kunnen ze er dus ook niet uit als er wat is...?
Ik heb geen idee vanaf welke leeftijd ik dat zou doen... ligt natuurlijk ook net aan het kind, de een is daar eerder aan toe dan de ander.
Effetjes heel wat anders, maar alleen laat ik mijn kinderen wel eens (als ik de ander bij speelvriendje ophaal), samen heel lang juist niet. Samen betekent een verhoogd risico op kibbelarij, muiterij, ondeugd en valpartijen. Dat met die aansteker.....dat hadden de mijnen kunnen zijn. Samen dan, niet alleen. (Mijn ervaring met een tweeling, die inmiddels alweer ruim 7 zijn.)quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:44 schreef debuurvrouw het volgende:
volgens mij is di
[..]
Hoe oud is Thies ook alweer? mijnes zijn grote jongens die kunnen best even alleen zijn inmiddels. Naar de buren, 10 minuten gesprek op school, (2 minuten lopen) mochten ze best al even alleen zijn. vanaf een jaar of 5 of 6? deur op slot, telefoon met een briefje. Gaat prima. Als ik verder weg ga moet mijn kleine nog steeds mee. alhoewel hij best even alleen thuis kan blijven. Dat is niet té voorzichtig denk ik. maar hier zijn er drie natuurlijk. dus écht alleen zijn ze dan niet.
Ik zou dat ook niet goed vindenquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike kreeg net een brief van de ggd mee. Schoolarts is binnenkort op school en groep 2 moet daarheen. Of moet, niks moet natuurlijk. Maar het is de bedoeling dat ouders niet meegaan. Ben ik nou een rare als ik daar geen toestemming voor geef??? Ik laat haar niet medisch onderzoeken als ik of mijn vriend er niet bij is.
Geen controle...quote:
Dus bang voor misbruik oid?quote:
Dat dossier mag je inzien trouwens.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar dat is dus niet meer, nu is alles alleen.
En ik vind dat ik bij dat soort dingen hoor te zijn een onderzoek vind ik iets waar ik bij hoor te zijn.
Zeker als ze dit vastleggen in een groot dik dossier over mijn kind.
Hier gingen alleen de ouders mee waarvan de leerkracht had aangegeven dat een kind motorisch of met iets anders achter liep.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dus bang voor misbruik oid?
Bij ons was de schoolarts in groep 2 in 2 delen: 1 deel met het kind (waarbij ik twijfel of ze met een vriendje/vriendinnetje gingen...) en 1 deel met het ouder + kind (en de arts). Dat laatste was dus nog wat testjes (lopen, motoriek, etc) en de resultaten doornemen 1 op 1 met de ouder.
Een groep 2 leerling kun je toch prima leren dat een schoolarts juist iemand is die je kunt en mag vertrouwen? Net zoals ze moeten leren niet met vreemden mee te gaan moeten ze ook leren wie ze wél kunnen vertrouwen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik leer haar dat ze niet met vreemden mee moet gaan,vervolgens komt een vreemde haar uit de klas halen en dan is het wel goed? Daarbij, ik wil er gewoon bij zijn.
Mee eens... wat vertrouw je dan nog wel. De lerares/leraar bij de turnclub? De vader waar ze op woensdagmiddag gaat spelen met een vriendinnetje?quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:54 schreef Ticootje het volgende:
Denken jullie niet dat je je kind iets te wantrouwend maakt?
"Iedereen kan wel zeggen dat hij de schoolarts is" ??? Serieus?
Het is gewoon een heeeeeeeele enge wereld daarbuitenquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef MeNicole2 het volgende:
En iedereen op straat kan wel zeggen dat ie een vriend van jullie is en dat jullie een ongeluk hebben gehad en in het ziekenhuis liggen en dat ze met hem mee moet om naar jullie toe te gaan![]()
Nou is de term medisch nog wel aan wat inflatie onderhevig als je ziet wat die paar blokkentestjes bij een schoolarts nu precies inhouden hequote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maakt ook niet uit, ik vind dat ze medische dingen wb mijn kind niet mogen uitvoeren zonder een van de ouders.
Ja binnen houden die kinderen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het is gewoon een heeeeeeeele enge wereld daarbuiten.
Het is een kleurenblindtest, een ogen test en een gehoortest. ik mocht er wel bij zitten, want moest ook nog naar de schoolarts, maar dat had prima zonder mijn bezielende leiding gekund hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maakt ook niet uit, ik vind dat ze medische dingen wb mijn kind niet mogen uitvoeren zonder een van de ouders.
Hier was het een vrouw en die was in gewone kleren. Dus geen witte jas ofzo aan. Misschien dat dat ook voor der scheelt!!quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
In meikes situatie is een dokter zwz al eng..... Dus ik ga gewoon mee met r.
Ik vind het een soort aangemeten wantrouwen jegens iemand professionaliteit. En dat nog bij voorbaat ook. Dat is bijna zo erg als té goed van vertrouwen zijn (wat natuurlijk ook niet goed is).quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:01 schreef debuurvrouw het volgende:
En er zijn echt plenty testjes waar je niet naast zit wat ze in het dikke dossier schrijven. Cito toetsen, dmt-toetsen, gesprekken met de juf.....
Hier doet de assistente dat soort dingen. Verpleegkundige denk ik. Gewoon een mevrouw, in gewoon een spijkerbroek. Het is echt niet zo medisch als je denkt. (onze schoolarts is trouwens ook gewoon een mevrouw in gewoon een spijkerbroek) het is ook maar net wat je ze verteld. Als je er zélf een drama van maakt (je moet naar de dokter, dat vind je vast eng!) wordt het dat ook.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
In meikes situatie is een dokter zwz al eng..... Dus ik ga gewoon mee met r.
Misschien is ze wel banger met jou erbij, in plaats van dat het natuurlijk gaat met een vriendje of vriendinnetje erbij. Ik zeg misschien he, want ik weet niet of dat al eens geprobeert is. Maar anders misschien dat eerst proberen, even toelichten bij de juf/meester en als het niet lukt, dan later samen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik moet wel zeggen dat X daar ook heel bang voor is.
En dat gaat ook samen met haar broertje die heel erg ziek was
Vooral dat meten en wegen en al die onderzoeken bevallen haar dus totaal niet.
Wat een hoop verschillen zeg. De GGD zal wel indruk maken op kleintjes ja... vreemd eigenlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:14 schreef poemojn het volgende:
Hier is het bij de GGD zelf en ga je als ouder met je kind er naar toe.
Dat is iets waar ik deze juf niet in vertrouw.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Misschien is ze wel banger met jou erbij, in plaats van dat het natuurlijk gaat met een vriendje of vriendinnetje erbij. Ik zeg misschien he, want ik weet niet of dat al eens geprobeert is. Maar anders misschien dat eerst proberen, even toelichten bij de juf/meester en als het niet lukt, dan later samen..
Ik vind dat je moet oppassen je kind niet teveel in een uitzonderingspositie te plaatsen door continue dingen anders te willen doen. Natuurlijk mag je ergens je mening over hebben en natuurlijk mag je er ook naar handelen, maar het is voor je kind ook echt niet leuk als je als enige of 1 van de weinige elke keer 'gedoe' hebt met dit soort dingen. Ze kunnen over het algemeen weinig kwaad, pick your battles denk ik dan wel eens...quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:18 schreef poemojn het volgende:
Ik weet ook niet of ik anders zou meedoen.Meedoen is leuk voor de statistieken. Of ze goed horen, zien, groeien houden we zelf al in de gaten.
weet je zeker dat dat niet bij jou vandaan komt? bedoel ik niet als negatief verwijt hoorquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik moet wel zeggen dat X daar ook heel bang voor is.
En dat gaat ook samen met haar broertje die heel erg ziek was
Vooral dat meten en wegen en al die onderzoeken bevallen haar dus totaal niet.
dan doe je toch gewoon zulk soort dingen lekker allemaal samen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:39 schreef Pvoesss het volgende:
Nee ik heb er totaal geen moeite meeHet is ook niet het ziekenhuis waar ze zich druk om maakt
![]()
Het zijn onderzoeken, en dan voornamelijk die waarbij er zorgen zijn geweest bij Vig.
En nogsteeds zo zijn, hij is nogsteeds een heel klein en zwak kindje
Dat dus.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Kleuren test en blokjes stapelen, daar hoef ik niet bij te zijn..
Uitkleden en lichamelijk onderzoek, dan wel.
gewoon doen waar jullie je lekker bij voelen! hoe denkt meike er zelf over?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jullie maken me aan het twijfelen....... Misschien reageer ik wel overdreven.....
Gebeurde vroeger toch ook gewoon bij de schoolarts zonder ouders? Heb jij er wat aan over gehouden, ik niet... Tegenwoordig zit achter elke boom een pedo ofzo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Kleuren test en blokjes stapelen, daar hoef ik niet bij te zijn..
Uitkleden en lichamelijk onderzoek, dan wel.
mijn moeder ging juist altijd wel mee en ik kan me niet herinneren dat raar te vindenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Gebeurde vroeger toch ook gewoon bij de schoolarts zonder ouders? Heb jij er wat aan over gehouden, ik niet... Tegenwoordig zit achter elke boom een pedo ofzo.
Nou, het je merkt het nog steeds hoor... Ik mankeer van alles...quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Gebeurde vroeger toch ook gewoon bij de schoolarts zonder ouders? Heb jij er wat aan over gehouden, ik niet... Tegenwoordig zit achter elke boom een pedo ofzo.
Was ze bij die onderzoeken dan? Hier was de IC een absolute no-go voor broertjes en zusjes. en ook tijdens bezoekuur mochten ze er slechts omstebeurt bij. Zeker met belastende onderzoeken, gesprekken met de arts en dat soort dingen waren ze er écht niet bij. Wij moesten beide in het ziekenhuis blijven en de kinderen waren dus bij opa en oma. Ze hadden ook wel in het RmcD gemogen maar ja, dan hadden wij nooit samen bij de zieke kunnen zijn. Of bij hoge spoed beide bij hem kunnen komen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:20 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is iets waar ik deze juf niet in vertrouw.Ik ga er van uit dat ze dan op een andere nieuwe school zit en misschien dat ik dan het wel aandurf en dat ze op die juf goed kan leunen en die haar hier goed bij kan helpen. Maar dat zie ik niet gebeuren bij deze juf.
![]()
En ik vind niet dat ik het moet uitproberen en dat het mis gaat. De angst heeft ze niet voor niets en die neem ik liever wel serieus. Het is namelijk nogal wat dat je broertje eerst op sterven ligt en hij misschien wel doof is geworden na de hersenvliesontsteking. De gehoor onderzoeken die hij heeft gehad waren wel iets serieuzer en hoe erg ik dat ook voor haar verborgen heb willen houden dat pakken ze toch mee![]()
Ze legt die linken dus wel, is daar nu nog heel erg mee bezig.
De manier waarop ik vroeger de schoolarts beleefd heb, heeft wel degelijk een negatieve nasmaak bij me. En dat wil ik voorkomen bij mijn kinderen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat kan en dat is jammer maar ik moet al best doen het me uberhaupt te herinnerenquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:55 schreef Troel het volgende:
[..]
De manier waarop ik vroeger de schoolarts beleefd heb, heeft wel degelijk een negatieve nasmaak bij me. En dat wil ik voorkomen bij mijn kinderen.
Ik kan me überhaupt eigenlijk niets meer herrinneren van groep 2...quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat kan en dat is jammer maar ik moet al best doen het me uberhaupt te herinneren. Door er zoveel nadruk op te leggen onstaat zoiets bijna vanzelf denk ik. Daarnaast kun je je kinderen niet afschermen voor al het negatieve in de wereld. Het zijn allemaal al van die breekbare poppetjes tegenwoordig vind ik, een beetje tegenslag worden ze hard van. Meen ik oprecht. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat ze ff lekker misbruikt moeten worden bij de schoolarts he. Maar god, dat ongemakkelijke gevoel als er een dokter effe naar je piemeltje kijkt, of die stervende zenuwen voor de tandarts, die horen er gewoon bij.
Dat sowieso maar ik dacht dat dat aan mij lag.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kan me überhaupt eigenlijk niets meer herrinneren van groep 2...
Oh, dat is hier niet anders gegaan. En ook hier zijn er allerhande onderzoeken geweest voor restschade. maar dan gingen ze gewoon mee. Misschien verschil tussen jongens en meisjes? geen idee. maar ze stellen hun vragen, ze weten wat er gebeurd is, dat het zeldzaam is en dawast. Soms praten ze er nog wel over. maar ze hebben geen trauma of iets dergelijks. Hooguit dat ze schaafwonden iets serieuser nemen dan anderen wellicht doen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:59 schreef Pvoesss het volgende:
Nee ze was er niet bij, ze is niet op bezoek geweest en ook niet bij andere onderzoeken
Maar ze heeft goede oortjes en oma en andere een grote mond![]()
Ze heeft flarden opgevangen van hoe het was en wat er mis was. En ook het cb waar we waren flapte er vanalles uit. Zoals door de hersenvliesontsteking ze bang waren dat zijn gehoor aangetast zou zijn.
Heeft nogal wat onderzoeken gekost om dat helemaal goed in kaart te brengen.
En nu nogsteeds is hij over minder dan een maand 2 en is 80cm en 10 kilo.
En is hij heel zwak en bluhMaar nee ze linkt bepaalde handelingen aan haar broertje.
Het vele meten en wegen van hem en noem maar op.
Ik weet alles nog vanaf een jaar of 5
Hahahaha ja, dat er vantevoren al door de klas gonsde dat de schoolarts IN JE ONDERBROEK GING KIJKEN!!quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat kan en dat is jammer maar ik moet al best doen het me uberhaupt te herinneren. Door er zoveel nadruk op te leggen onstaat zoiets bijna vanzelf denk ik. Daarnaast kun je je kinderen niet afschermen voor al het negatieve in de wereld. Het zijn allemaal al van die breekbare poppetjes tegenwoordig vind ik, een beetje tegenslag worden ze hard van. Meen ik oprecht. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat ze ff lekker misbruikt moeten worden bij de schoolarts he. Maar god, dat ongemakkelijke gevoel als er een dokter effe naar je piemeltje kijkt, of die stervende zenuwen voor de tandarts, die horen er gewoon bij.
En dat is gewoon ook nog steeds zo. Als ze echt vragen gaan stellen, of onderzoeken ben je daar echt bij. Deze onderzoeken zijn echt zonde om vrij voor te nemen. Echt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:10 schreef Nijna het volgende:
Alleen oor- en oogtest zou ik ok vinden, maar meer daar zou ik liever wel bij willen zijn denk ik.
Tegenwoordig weten we bij voorbaat al dat kinderen iets eng vinden, waar het probleem zit en welke therapie er bij hoort.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Hahahaha ja, dat er vantevoren al door de klas gonsde dat de schoolarts IN JE ONDERBROEK GING KIJKEN!!
En dat dit nog steeds zo is, zowel het kijken als het gonzen.
En dat is het idd ook. En lengte en gewicht. Ze hoeven de kleren niet uit, er word verder niks gevraagd. Alleen als je aan de hand van de vragenlijst nog vragen aan hun hebt word je voor een gesprek uitgenodigd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:10 schreef Nijna het volgende:
Alleen oor- en oogtest zou ik ok vinden, maar meer daar zou ik liever wel bij willen zijn denk ik.
Mja. ik ben geloof ik wat ouderwets. soms zit t mee, soms zit t tegen. een faalervaring kan heel louterend zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:12 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tegenwoordig weten we bij voorbaat al dat kinderen iets eng vinden, waar het probleem zit en welke therapie er bij hoort.
Suck it up and take the punches zou wat vaker een motto mogen zijn wmb. Niemand zit te wachten op kinderen die nooit wat naars hebben meegemaakt. Dat vormt je, net zoals positieve ervaringen. En dat brengt balans in je leven.
Dat heb ik nog steeds met bang zijn in het donker. Daar word je vast wel groot van, maar ik vind het zo onzinnig (en dan heb ik het over een paar keer per jaar, he. Niet dagelijks). Dat pakken we wel met z'n tweetjes aan, dat hoef je met je overactieve verbeelding niet 's nachts in je eentje liggen doen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:17 schreef debuurvrouw het volgende:
Alhoewel ik ook best te meegaand kan zijn denk ik. Ik help bijvoorbeeld altijd met band plakken. Ik kan me de frustratie en de eenzaamheid nog zo goed heugen. Zal wel goed zijn voor je karakter, maar ik heb het als schadelijk ervaren. en ik zie dat ze zodra ze zich gesteund voelen zelf wel aangeven dat er geen hulp meer nodig is. En dat gaat eigenlijk best snel. Daarvoel ik me dan beter bij.
Er komt nog genoeg naars in het leven van mijn kinderen waar ik totaal geen invloed op kan hebben. Maar die paar dingen waar ik wel invloed op kan hebben, daar wil ik dan ook graag invloed op hebben. En ik weet zelfs nog dingen uit groep 1 trouwens.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:12 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tegenwoordig weten we bij voorbaat al dat kinderen iets eng vinden, waar het probleem zit en welke therapie er bij hoort.
Suck it up and take the punches zou wat vaker een motto mogen zijn wmb. Niemand zit te wachten op kinderen die nooit wat naars hebben meegemaakt. Dat vormt je, net zoals positieve ervaringen. En dat brengt balans in je leven.
ja, precies dat. Helemaal toen ze wat jonger waren ook. al recht mijn oudste nu wel alleen zijn rug, omdat het uiteraard heel erg niet stoer is om bang te zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:43 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat heb ik nog steeds met bang zijn in het donker. Daar word je vast wel groot van, maar ik vind het zo onzinnig (en dan heb ik het over een paar keer per jaar, he. Niet dagelijks). Dat pakken we wel met z'n tweetjes aan, dat hoef je met je overactieve verbeelding niet 's nachts in je eentje liggen doen.
kan je dan niet beter juist meer open zijn?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:59 schreef Pvoesss het volgende:
Nee ze was er niet bij, ze is niet op bezoek geweest en ook niet bij andere onderzoeken
Maar ze heeft goede oortjes en oma en andere een grote mond![]()
Ze heeft flarden opgevangen van hoe het was en wat er mis was. En ook het cb waar we waren flapte er vanalles uit. Zoals door de hersenvliesontsteking ze bang waren dat zijn gehoor aangetast zou zijn.
Heeft nogal wat onderzoeken gekost om dat helemaal goed in kaart te brengen.
En nu nogsteeds is hij over minder dan een maand 2 en is 80cm en 10 kilo.
En is hij heel zwak en bluhMaar nee ze linkt bepaalde handelingen aan haar broertje.
Het vele meten en wegen van hem en noem maar op.
Ik weet alles nog vanaf een jaar of 5
Kun je beter die ouders een keer op school laten ontbijten en voorlichten dan die kinders. Die zien het voornamelijk als feestje in de klas denk ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap het idee wel, zelfs op het kdv werden al kinderen gebracht met een knakworst in de hand als ontbijt...
Dat er zelfs een brief uit kwam of de kinderen zonder eten in de handen afgeleverd konden worden..
Aandacht voor het onderwerp vind ik een goede zaak hoor... Maar ik denk niet dat je echt iets bereikt met een nationaal schoolontbijt...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Kun je beter die ouders een keer op school laten ontbijten en voorlichten dan die kinders. Die zien het voornamelijk als feestje in de klas denk ik.
Nee natuurlijk niet dat is leuk voor het uitdelen van wat subsidies links en rechts en er kan weer een reclameburootje los gaan op wat posters en promotiemateriaal. Beter voed je de ouders die het flikken hun kinderen zonder ontbijt af te leveren eens op. Maarja.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Aandacht voor het onderwerp vind ik een goede zaak hoor... Maar ik denk niet dat je echt iets bereikt met een nationaal schoolontbijt...
Ach ik kijk door het werk van mijn vrouw nergens meer van op. Maar het is triest idd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:51 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat je de deur uit gaat zonder te eten...
Dat je het als volwassenen doet.. Kan ik inkomen, er zijn zat mensen die niet ontbijten.. Maar iedereen weet dat ontbijt zo'n beetje de belangrijkste maaltijd is... En als volwassene kun je om 9 uur op je werk een boterham pakken... Maar een kind moet wachten tot de lunch... Dat vind ik echt onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ach ik kijk door het werk van mijn vrouw nergens meer van op. Maar het is triest idd.
Oh! Ik kan daar gewoon best boos om worden.. Jen is al zo'n vreselijk slechte eter. Die eet met gemak een week niet in de avond... Omdat ze het niet lust.... Volproppen met chips en koek kan ik dan boos om worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:55 schreef Luigi het volgende:
Zo krijgen wij die van ons nog wel een terug van een speelafspraakje volgestopt met chips en koek en andere zoete meuk die ze dan om vijf uur heeft gekregen. Ja, nee, gek dat ze geen honger meer heeft om half zes he. Welke randdebiel geeft z'n kind nou ladingen snoep om 5 uur.
Maar goed, gezond verstand. Wie doet dat nog.
Buiten dat het ontbijt bestaat uit kleffe witte bollen of iets wat voor bruin moet doorgaan, en ze er dan yoghurtdrink bij serveren. Echt hè, don't get me started on that schoolontbijt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Aandacht voor het onderwerp vind ik een goede zaak hoor... Maar ik denk niet dat je echt iets bereikt met een nationaal schoolontbijt...
Oi....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Buiten dat het ontbijt bestaat uit kleffe witte bollen of iets wat voor bruin moet doorgaan, en ze er dan yoghurtdrink bij serveren. Echt hè, don't get me started on that schoolontbijt.
Ik zeg niet dat ze dit thuis niet krijgen hè.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:07 schreef Luigi het volgende:
Oh het hoeft van mij allemaal niet mega verantwoord, bij ons thuis krijgt ze ook wicky en yoghurtdrink, dat vind ik allemaal prima. Maar ze lust OOK water en bruin brood en dat soort dingen, prima balans al zeg ik het zelf.
Maar heel verantwoord gaan zitten doen bij zo'n schoolontbijt met witte bolletjes is wel een beetje sneu idd.
In amerika is alles beter?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:09 schreef Luigi het volgende:
Over het algemeen denk ik dat we in Nederland nog lang zo slecht niet bezig zijn hoor. Als je ziet wat kinderen in de VS of UK te eten krijgen... *ril*
Aldus dochterlief.quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:01 schreef Luigi het volgende:
Om zes uur ijsjes uitdelen... dan heb je het ook niet helemaal begrepen nee en dan moet je eigenlijk ook niet zeuren over schoolontbijten als leiding zijnde.
Ik zeg niet dat het de duivel is maar ik zeg dat ze het dan 'niet helemaal begrepen' hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Dus we mogen niet te anaal zijn als het gaat om helmpjes of godweetwat want vroeger flikkerden we ook ongehelmd van de trap, maar eens een keertje bij uitzondering een ijsje om 6 uur is meteen de duivel?
Flexibel people, flexibel!
Allemaal prima maar dan moeten ze op school ook niet 6x per jaar briefjes meegeven over verantwoorde tussendoortjes, gezond eetgedrag en een pakje wicky.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:37 schreef Brighteyes het volgende:
Check ook dehe...
Het is mss niet het allerslimst, maar van mij zou hij prima van het ijsje mogen genieten.Uitzonderingen zijn toch alleen maar extra extra leuk dan.
Dat was dus het punt.. het was warm.. ik was al kontchagerijnig omdat ik niets van het uitje wist en dat ze zo laat terug waren.. 2 ijsjes mn auto in zag ik niet zitten en wachten tot het ijsje op zou zijn, ik zat al een uur te wachten..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:44 schreef lady-wrb het volgende:
lastig...
aan de ene kant zou het van mij wel mogen, maar aan de andere kant: niet iedereen heeft de tijd om te wachten tot het ijsje op is.
ik had het handiger gevonden als het personeel het ijsje de volgende dag als exraatje had gegeven onder dagverblijftijd.
Dat is ook zo kut. Als ze opeens iets gaan doen zonder dat je het weet. Sta je met je goede gedrag om 5 uur bij een lege BSO.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat was dus het punt.. het was warm.. ik was al kontchagerijnig omdat ik niets van het uitje wist en dat ze zo laat terug waren.. 2 ijsjes mn auto in zag ik niet zitten en wachten tot het ijsje op zou zijn, ik zat al een uur te wachten..
ik kan je helemaal volgen hoor. ik had hetzelfde gereageerd. hier wordt nog steeds geen ijs in de auto gegeten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat was dus het punt.. het was warm.. ik was al kontchagerijnig omdat ik niets van het uitje wist en dat ze zo laat terug waren.. 2 ijsjes mn auto in zag ik niet zitten en wachten tot het ijsje op zou zijn, ik zat al een uur te wachten..
Nou ik denk dat ik daar gewoon zo van over de zeik was... Dat dat ijsje eigenlijk de druppel was. Ik wil gewoon weten waar mn kind is.. Stel er gebeurd iets zeg.. En ik was daar dus om half 5, niemand kon de mensen bereiken die weg waren... Namen de telefoon niet op enz.... Ik werd alleen maar bozer en bozer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat is ook zo kut. Als ze opeens iets gaan doen zonder dat je het weet. Sta je met je goede gedrag om 5 uur bij een lege BSO..
Nou, ik krijg er ook wel eens een sik van hoor. Ik werk thuis en ben dus flexibel. Iedereen neemt dan maar aan dat jij het wel even doet. Want je bent er toch.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:47 schreef Luigi het volgende:
Bij ons op school communiceren ze toch al zo lekker over dit soort dingen..
Krijg je op dinsdag het verzoek of er donderdag 6 ouders ff kunnen rijden wegens een bezoekje aan dit-of-dat. En dan helemaal verbaast zijn als je zegt dat je gewoon moet werken op zulke dagen. En dat iets langer vantevoren vragen geen kwaad kan.
Allemaal gericht op thuisblijvers, dit soort vragen. En die zijn er bij ons genoeg kennelijk, gezien het geklep en gehang op het schoolplein. Prima, maar val me er dan ook niet mee lastig verder.
Vorige week had gr3 herfstwandeling. En schijnbaar is de mail van de juf bij een moeder niet aangekomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:47 schreef Luigi het volgende:
Bij ons op school communiceren ze toch al zo lekker over dit soort dingen..
Krijg je op dinsdag het verzoek of er donderdag 6 ouders ff kunnen rijden wegens een bezoekje aan dit-of-dat. En dan helemaal verbaast zijn als je zegt dat je gewoon moet werken op zulke dagen. En dat iets langer vantevoren vragen geen kwaad kan.
Allemaal gericht op thuisblijvers, dit soort vragen. En die zijn er bij ons genoeg kennelijk, gezien het geklep en gehang op het schoolplein. Prima, maar val me er dan ook niet mee lastig verder.
Briefjes? Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:13 schreef Stiemie het volgende:
Ik kan vaak ook moeilijk helpen op school in verband met mijn werk. en het lastige is ook dat ik twee kinderen heb die vrijdagmiddag en woensdagmiddag vrij zijn en als je dan wilt komen helpen bij andere klassen, hebben ze liever dat je geen kinderen meeneemt. Die zal ik dan maar een middagje in de schuur proppen ofzo...![]()
Daarentegen geef ik me wel op voor de dingen die wel kunnen. Dus laatst gezellig een avondje de klas schoongemaakt en al het speelgoed in een sopje gestopt
Overigens kondigen ze bij deze school alles keurig ruimschoots van tevoren aan, dat is wel erg prettig. Dat je niet maandag na kinderbedtijd een briefje van die dag vindt dat ze de volgende dag een blauw shirtje aan moet of dat er een of ander potje meegenomen moet worden....![]()
Ohnee ik ben daar wel consequent in. Ook de leuke dingen heb ik een hekel aan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:19 schreef snoopy het volgende:
Hier werd op de eerste algemene ouderavond gevraagd wie wel eens wilde helpen en waarmee. Er is geïnventariseerd wat men wilde en wanneer. En of dat op regelmatige basis, of af en toe kon. Ik vond dat wel een handige oplossing. En wat niet kan, kan niet. Gelukkig wordt daar echt niet moeilijk over gedaan.
Maar wat ik al schreef, er lopen er tussen die nooit iets kunnen tenzij het iets echt leuks is. Maar die zijn gelukkig op 1 hand te tellen.
Ja zo irritant is dat. Hier ook...kenningsmakingsmiddag voor de ouders (vooral moeders dus..) en dan tegelijkertijd de st. maarten lantaarns knutselen met de kinderen, ja prima, morgen kan het, maar wesley en cristel moeten ook mee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:13 schreef Stiemie het volgende:
Ik kan vaak ook moeilijk helpen op school in verband met mijn werk. en het lastige is ook dat ik twee kinderen heb die vrijdagmiddag en woensdagmiddag vrij zijn en als je dan wilt komen helpen bij andere klassen, hebben ze liever dat je geen kinderen meeneemt. Die zal ik dan maar een middagje in de schuur proppen ofzo...![]()
Nou, wat mij dus stoort in dat geheel dat er altijd naar mij gekeken wordt in dat geval. maar dat er vervolgens op me neergekeken wordt omdat ik niet werk. of dat ik in de vakantie allemaal vriendjes heb die komen "spelen" waar de ouders dan van blijken te werken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Briefjes? Was het maar zo'n feest.
Ik vind het vooral 'raar' dat er zo'n enorme afhankelijkheid van ouders is. Dat ligt voornamelijk aan mij hoor, ben niet zo van de sociale activiteiten maar jemig dat het zo erg was...
Dan krijg je het melkgebit dus nooit compleetquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... Er zitten er nog meer dan genoeg in zijn mond. Ik was toch niet van plan om te gaan roeren.
![]()
Nee, dat gaat niet zo makkelijk dan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ja zou kunnen maar we hebben een plons-pot, dus echt makkelijk gaat het niet.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:04 schreef _evenstar_ het volgende:
haar verhalen schrijven moet over andere onderwerpen dan kikkers en zeemeerminnen genaamd sterra..![]()
Wat?! Ik ben in shock! Was het wel gewoon een losse tand? Of is hij er uit gebotst ofzo? Vier is toch wel heel erg vroeg of niet? Ik was 8 toen mijn eerste melktand eruit gingquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:13 schreef Brighteyes het volgende:
Hier idd ook een formulier waarmee je aan kon geven wat je eventueel zou willen doen.
Kijk nou, de eerste tand eruit is een feit:
[ afbeelding ]
Helaas per ongeluk doorgeslikt bij de overblijf, dus geen aandeen nog voorlopig. Wel jammer, want dit is vlgs mij ook de allereerste die ooit door kwam, toen hij 12 weken oud was.![]()
groep 2 is heel normaal hoorquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, maar dan nog. Ik wist oprecht niet wisselen al zo jong begon/ kon beginnen...
mijn oudste begon ook pas rond zijn 7e en is nu net met zijn laatste kiezen bezig. Zijn broer begon met 5 en in nu ook bijna klaar. de jongste begon ook heel jong. Geen idee of er een oorzakelijk verband is, maar oudste kreeg zijn eerste tand pas rond zijn eerste verjaardag de twee anderen al rond 4 maanden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, maar dan nog. Ik wist oprecht niet wisselen al zo jong begon/ kon beginnen...
In de bieb het boek van Doek halen!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:31 schreef snoopy het volgende:
Lis was ook 5 toen haar eerste tand eruit ging. Zelfde als Sasha geloof ik. En nu zijn er wel 4 of 5 achter elkaar uit gegaan. Ze is net 6.
Ze vroeg laatst al aan iemand: weet jij waarom al mijn tanden eruit vallen?
nja, dat vind ik dus ook. bij ons op school denken ze daar helaas anders overquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:38 schreef Moonah het volgende:
Ooooh, wat snel BE! En wat jammer dat je hem al meteen kwijt bent...![]()
Bij Thies zit er eentje los, al een poos. Hij vindt dat zelf érg stoer.Ik heb er maar dubbele gevoelens bij.... Vind hem zo'n leuk bekkie hebben met die melktandjes.
Over hulp op school: ik snap de verbolgenheid over het niet mee mogen brengen van een jong kind niet zo. Dat is toch ook gewoon niet handig? Als je een groepje begeleidt heb je daar toch je aandacht voor nodig en niet voor een kleine hummel die meegaat.
Bij ons op school regelt de contactouder alle dingen waar ouderhulp bij nodig is. Heel handig. Plus het wordt zo eerlijk mogelijk verdeeld.
Enne, zonder leesouders had ik met mijn groepje vást niet zo'n goede leesscore behaald bij de afgelopen leestoetsen. Ik ga ze allemaal een mailtje sturen met hoe trots we zijn (mijn collega en ik) en hoe belangrijk hun hulp daarbij is geweest.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:31 schreef snoopy het volgende:
Ze vroeg laatst al aan iemand: weet jij waarom al mijn tanden eruit vallen?
oudste zit in de derde, die is ook nog niet klaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik begon dus met 8 jaar en was nog de laatste kiezen aan het wisselen toen ik naar de brugklas ging.
Gelukkig zit de boel nu los, anders moesten we zo lang wachten met een beugel.quote:
Ik zou het leuk vinden om iig wel 1 of 2 van zijn tandjes te hebben, als herinnering, maar ik hoef de boel niet compleet eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:00 schreef Troel het volgende:
Nou, ik zou tijdelijk even het potje terughalen dan. Als je Sasha uitlegt waarom dat is, zal hij het wel begrijpen en ik kan me voorstellen dat hij zelf ook wel zijn gebitje compleet wil hebben?
AH ok, dan zou ik er de moeite niet voor doenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou het leuk vinden om iig wel 1 of 2 van zijn tandjes te hebben, als herinnering, maar ik hoef de boel niet compleet eigenlijk.
Jij ontaarde moeder!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou het leuk vinden om iig wel 1 of 2 van zijn tandjes te hebben, als herinnering, maar ik hoef de boel niet compleet eigenlijk.
We kunnen elkaar de hand schudden, ik een melkkiesquote:
ja, kan op zich, maar liever niet geloof ik. Hij had al boven niet oplossende wortels van zijn eerste melkkies. Die zijn dus akelig gaan ontsteken en getrokken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Is laten trekken in zo'n beugelgeval geen optie eigenlijk? Of denk ik nou te bruut?![]()
bij L. gingen er twee uit in groep 2.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik begon in groep 1 met wisselen mijn moeder geloofde mij niet. En eind groep 3 was ik klaar. Ik had er op een dag een keer een stuk of 4 achter elkaar uit. Ik kreeg dus ik groep 6 al een beugel.
Moonah ik snap dat het niet handig is als ik bij andere klassen ga helpen met lezen bijvoorbeeld, maar kom op een podium in de algemene ruimte versieren, kan best hoor terwijl mijn peuter daar aan een van de tafels zit te kleurenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:38 schreef Moonah het volgende:
Ooooh, wat snel BE! En wat jammer dat je hem al meteen kwijt bent...![]()
Bij Thies zit er eentje los, al een poos. Hij vindt dat zelf érg stoer.Ik heb er maar dubbele gevoelens bij.... Vind hem zo'n leuk bekkie hebben met die melktandjes.
Over hulp op school: ik snap de verbolgenheid over het niet mee mogen brengen van een jong kind niet zo. Dat is toch ook gewoon niet handig? Als je een groepje begeleidt heb je daar toch je aandacht voor nodig en niet voor een kleine hummel die meegaat.
Bij ons op school regelt de contactouder alle dingen waar ouderhulp bij nodig is. Heel handig. Plus het wordt zo eerlijk mogelijk verdeeld.
Enne, zonder leesouders had ik met mijn groepje vást niet zo'n goede leesscore behaald bij de afgelopen leestoetsen. Ik ga ze allemaal een mailtje sturen met hoe trots we zijn (mijn collega en ik) en hoe belangrijk hun hulp daarbij is geweest.
Oh BE ik snap je emomoment heel goed hoorquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ja he!Het was de eerste dag dat ik hem naar het kdv bracht, dus ik net heel sentimenteel doen tegen de leidster die hij destijds had, en zij keek echt een beetje 'mja leuk' terug.
Ik denk dat je daar zelf moeder voor moet zijn om dat te begrijpen.
Ik zit er iig meer om te hypereren dan hij. Ik vind het toch wel wat hoor.![]()
Jouw kleuter wel, maar je zal ze de kost geven die met ander kind komen opdagen, waarbij het kind weet ik veel wat voor ongein mag uithalen, en waarbij het personeel uiteindelijk met het kind loopt te zeulen. Echt hoor, ik zie de meest vreemde dingen gebeuren. Dan kun je maar beter duidelijke regels hebben, denk ik....quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:51 schreef Stiemie het volgende:
.... maar kom op een podium in de algemene ruimte versieren, kan best hoor terwijl mijn peuter daar aan een van de tafels zit te kleuren
je kunt t ook aan de inschatting vd ouders & leerkracht overlaten.. Ik heb bij J in de klas geholpen toen onze jongste nog een baby was, en ben gestopt toen-'ie begon met kruipen. Dat vond ik niet vertrouwd met al die kinderen & stoelpoten, en dan moest ik teveel op hem letten. Pas ben ik ook even op school geweest en mocht hij ondertussen bij J in de klas (groep 3/4, hij is nu 16mnd) samen een film kijken. Soms kan het wel.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Jouw kleuter wel, maar je zal ze de kost geven die met ander kind komen opdagen, waarbij het kind weet ik veel wat voor ongein mag uithalen, en waarbij het personeel uiteindelijk met het kind loopt te zeulen. Echt hoor, ik zie de meest vreemde dingen gebeuren. Dan kun je maar beter duidelijke regels hebben, denk ik....
en ik maar denken; prak ze? wat bedoelt ze daar nu mee? hij heeft toch nog tanden genoeg om te eten?quote:
en dit geldt ook voor mijquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:20 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ohnee ik ben daar wel consequent in. Ook de leuke dingen heb ik een hekel aan..
Gelukkig, ik ben niet de enigequote:Op zaterdag 3 november 2012 08:42 schreef lily het volgende:
[..]
en dit geldt ook voor mij
ik vind de schoolactiviteiten allemaal vreselijk en heel af en toe doe ik het uit plichtsbesef maar dan wel meteen de rotklusjes (schuldgevoel en vrouw enzo)
meegaan op schoolreis zou een enorme straf voor me zijn maar gelukkig zijn daar altijd meer dan zat gegadigden voor
Dat! Ben wel leesmoeder, maar dat is gestructureerd en staat vast in mijn schema.quote:Op zaterdag 3 november 2012 08:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gelukkig, ik ben niet de enigeSchoolreisje laat ik graag aan me voorbij gaan...
Ik bedoel in de poep. Om de tand te vindenquote:Op zaterdag 3 november 2012 08:40 schreef lily het volgende:
[..]
en ik maar denken; prak ze? wat bedoelt ze daar nu mee? hij heeft toch nog tanden genoeg om te eten?![]()
![]()
het zou werkelijk niet in me opkomen om dat te doen
ja, na verder lezen begreep ik dat al... maar dat zou dus niet in me opkomen om dat te doenquote:Op zaterdag 3 november 2012 09:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik bedoel in de poep. Om de tand te vinden
Juist bij de eerste zou ik dat wel doenquote:Op zaterdag 3 november 2012 09:07 schreef lily het volgende:
[..]
ja, na verder lezen begreep ik dat al... maar dat zou dus niet in me opkomen om dat te doen
ik hoef niet zonodig hun hele melkgebit compleet te hebben
wat ik meekrijg bewaar ik wel hoor maar ik ga er niet achteraan al die jaren
Dat zou misschien verklaren waarom dat 'onze' school niet aan schoolreisjes doetquote:Op zaterdag 3 november 2012 10:14 schreef Luigi het volgende:
Pretpark met m'n eigen kind gaat, met m'n nichtje en neefje is het een uitdaging maar met 25 vreemde kinderen een HEL. Moet er niet aan denken idd.
Je kan ook vragen wat hij daarover denkt? Ik ben altijd van de insteek geweest om er niet over te "liegen". Want dan voel je je uiteindelijk heel erg bedrogen.quote:Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dat zou misschien verklaren waarom dat 'onze' school niet aan schoolreisjes doet![]()
ff iets anders....vanochtend kwam wesley bij mij..Mam, kinderen uit mijn klas zeggen dat sinterklaas niet bestaat....
wat moet ik daarmee? hij is bijna 9 ..Vertellen?
Ja dat is hier ook.. ik vind dat zo krom. Wel mee willen als het naar de Efteling/Duinrell oid is maar als er hulp wordt gevraagd voor een sportdag of andere dingen zijn ze te drukquote:Op zondag 4 november 2012 15:09 schreef snoopy het volgende:
Mee op schoolreisje is ook niet mijn ding en daarom ben ik altijd zo verbaasd dat ze daar in rijen van 4 staan te dringen om mee te mogen.
Ik vind dat dus wel leuk, hoewel onze schoolreisjes nooit pretparkachtig zijn, maar ondingen als snikhete parken enzo. De fruit- en vismarkt was ook bijzonder, vooral als je erbij bedenkt dat de vissen hier levend verhandeld worden. De kikkers ook, trouwens. Maar ik vind het sturen leuk, en de interactie tussen het grut.quote:Op zaterdag 3 november 2012 09:30 schreef livelink het volgende:
Ik help dus juist met schoonmaken en de was en zo. Iets ergers dan schoolreisjes kun je me niet aandoen. Ik zat tot voor kort in de oudercommissie en dan moest je wel vaak opdraven en als beloning mochten wij dan mee met het schoolreisje, maar daar hadden we allemaal geen behoefte aan. Ik had het zelf allemaal georganiseerd, maar ik hoefde er echt niet bij te zijn.
Waarom vinden veel ouders dat juist wel leuk? Ik vind de verantwoordelijkheid alleen al heel erg zwaar. Laat mij het maar organiseren en een beetje bellen en mailen naar die pretparken, dan mag een ander daar met de kinderen zijn.
Dat dus. 9 is een prima leeftijd, denk ik. Zelfs mijn expattertjes wisten het toen, en die lopen meestal wat achter met dat soort dingen. Vraag wat hij denkt, en stuur het rustig de kant op van de waarheid.quote:Op zondag 4 november 2012 15:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Je kan ook vragen wat hij daarover denkt? Ik ben altijd van de insteek geweest om er niet over te "liegen". Want dan voel je je uiteindelijk heel erg bedrogen.
Ik vraag me af of dat van je wordt verwacht Stiemie.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:51 schreef Stiemie het volgende:
Ik vind het juist raar dat verwacht wordt dat ik oppas regel voor mijn kind om in een andere klas bij te springen.
Oh ja: tussen-n-. Ik claim openbare dronkenschap wegens essay ingeleverdquote:
Tnx. Ze heeft zich dit weekend weer van 'r beste kant laten zien. Wij kunnen eerlijk gezegd ook ons geluk niet op, en zien het maar als stilte voor de puberstormquote:En Gao, ik heb bij jouw verhalen altijd een heel 'warm' gevoel. Dekt de lading niet precies. maar een beetje uit een boek, dat kinderen zo heerlijk enthousiast zijn over schoolse opdrachten. En dat balletverhaal van je dochter laatst. Ik weet het niet precies te omschrijven, maar keep on writing!
Leuk zoveel groep 3 kinders hier! Hier dus zoon die vorige week 6 is geworden, ook groep 3.quote:Op maandag 5 november 2012 10:17 schreef Luigi het volgende:
Ja, dochter van 6. Dit schooljaar begonnen in groep 3.
Bijna 9 lijkt me echt wel oud genoeg om in dit geheim ingewijd te worden.quote:Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dat zou misschien verklaren waarom dat 'onze' school niet aan schoolreisjes doet![]()
ff iets anders....vanochtend kwam wesley bij mij..Mam, kinderen uit mijn klas zeggen dat sinterklaas niet bestaat....
wat moet ik daarmee? hij is bijna 9 ..Vertellen?
Ik heb het gisteren nog een paar keer gevraagd, maar hij dacht nog wel dat de sint echt was! En hij wou bij ons op zolder kijken...Waar hij dus een aantal kadootjes heeft gezien, mooi spul mam! is dat van jou geweest? (playmobil) Euhm nee.... Maar hij vroeg er niet verder op door..quote:Op maandag 5 november 2012 10:30 schreef trui het volgende:
[..]
Bijna 9 lijkt me echt wel oud genoeg om in dit geheim ingewijd te worden.
Huh? Jouw kind kan dus al gewoon lezen?!?!? na een half jaartje groep 3? wow, jordy leest nog niks. Ze zijn bezig met schrijven/leren van losse letters.....schiet m.i. niet echt op.quote:Op maandag 5 november 2012 10:17 schreef Luigi het volgende:
Ja, dochter van 6. Dit schooljaar begonnen in groep 3.
Nouja, lezen... nog geen Shakespeare maar de boekjes op haar nivo en iets daarboven gaan redelijk ja. Voor de vakantie kon ze dingen als haar eigen naam, opa en oma en namen van vriendinnetjes en kleine woordjes.quote:Op maandag 5 november 2012 10:51 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Huh? Jouw kind kan dus al gewoon lezen?!?!? na een half jaartje groep 3? wow, jordy leest nog niks. Ze zijn bezig met schrijven/leren van losse letters.....schiet m.i. niet echt op.
Zal vast wel goedkomen idd, maar ik heb alleen het idee dat het in NL wat sneller gaat....De jongens zitten natuurlijk in duitsland op school...ander systeem, (geen roos, maan, vis gebeuren...)quote:Op maandag 5 november 2012 10:53 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nouja, lezen... nog geen Shakespeare maar de boekjes op haar nivo en iets daarboven gaan redelijk ja. Voor de vakantie kon ze dingen als haar eigen naam, opa en oma en namen van vriendinnetjes en kleine woordjes.
Komt vanzelf wel goed denk ik?. Er zijn er maar weinig die het nooit leren hoor en het is geen wedstrijdje.
Ah ok dat wist ik niet.quote:Op maandag 5 november 2012 10:54 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Zal vast wel goedkomen idd, maar ik heb alleen het idee dat het in NL wat sneller gaat....De jongens zitten natuurlijk in duitsland op school...ander systeem, (geen roos, maan, vis gebeuren...)
Hier ook veilig leren lezenquote:Op maandag 5 november 2012 10:59 schreef snoopy het volgende:
Hier hebben ze het 'veilig leren lezen' systeem en dat gaat idd wonderbaarlijk snel
Lis leest ook eenvoudige boekjes en spelt elk woord dat ze tegenkomt
Grappig, Lotte gaat nu al eens in de 2 weken naar de bibliobusquote:Op maandag 5 november 2012 10:27 schreef Nijna het volgende:
Mirte zit nog in groep 2. Hier mogen ze elke week een boek uitzoeken om mee naar huis te nemen.
En volgens mij vanaf groep 3 mogen ze naar de biebbus, die staat dan voor school.
Nou, ik was gewend om altijd voor de bel al in de klas te zijn. En nu kwam ik dus aan als je alle kinderen al in de rij zag staan. Dat komt gewoon een stuk minder lekker binnenquote:
Wat ontzettend schattig idd!quote:Op zondag 4 november 2012 17:25 schreef Moonah het volgende:
Oh, en wat vind ik het toch geweldig dat mijn kind nu zélf door die fase van aanvankelijk lezen en schrijven gaat.
Zojuist zei hij: "Mama, ik wil een gedicht voor opa en oma schrijven."
Resultaat:
LIF....XXXXXX......THiES......XXooopa....xxx...en ooma...xxx
Ik ben er dus vorige week om gaan letten omdat ik het zo raar vond dat ik telkens pas met de bel aankwam op schoolquote:Op maandag 5 november 2012 11:22 schreef Meimeltje het volgende:
Ik let nooit precies op die minuten
Hier hebben ze twee bellen. Bij de eerste bel mag je naar binnen, bij de tweede bel moeten ouders weer naar buiten.
De ene keer staan we nog op het schoolplein te wachten tot we naar binnen mogen. De andere keer komen we ergens tussen die twee bellen in de school in gelopen.
Ik heb echt geen flauw idee wat de bedoeling van al die bellen bij ons op school is maar ben er ook nooit op aangesproken. Ik zorg gewoon dat ze tussen 8:15 en 8:25 op school is, klaar. En dat lukt altijd tot nu toe. Meestal als ik terugloop naar de fiets dan hoor ik wel een bel maar geen idee of dat dan de les begint of dat je dan als ouder moet wieberen.quote:Op maandag 5 november 2012 11:22 schreef Meimeltje het volgende:
Ik let nooit precies op die minuten
Hier hebben ze twee bellen. Bij de eerste bel mag je naar binnen, bij de tweede bel moeten ouders weer naar buiten.
De ene keer staan we nog op het schoolplein te wachten tot we naar binnen mogen. De andere keer komen we ergens tussen die twee bellen in de school in gelopen.
bij ons mag je geeneens mee de klas in, je helpt kind met jas uitdoen en in de juiste luizenzak, zwaai, kus en duwt kind richting klas. that's it.....quote:Op maandag 5 november 2012 11:52 schreef Luigi het volgende:
Ohja, dat eeuwige 'afscheid' nemen ook... Het is toch meelopen, jas (laten) ophangen, kind in klas neerzetten, kus geven en tot vanmiddag en wegwezen?.
Het is iig niet:
- standaard élke ochtend iets tegen de juf MOETEN zeggen
- standaard met andere ouders ff gezellig bijkletsen over het weekend
- drie keer naar je kind teruglopen en vier keer afscheid nemen
en al helemaal geen combinatie van bovenstaande. Zijn ook altijd dezelfde trouwens.
Dat is bij ons dus ook zo. Maar vorige week ben ik ook nog gewoon de klas mee in geweest bedenk ik me net. Ach dat moet ook kunnen, de meerderheid doet het prima, maar sommigen hebben echt verlatingsangst van hun eigen kind ofzo.quote:Op maandag 5 november 2012 12:37 schreef trui het volgende:
bij ons mogen ouders van kinderen in groep 3 tot de herfstvakantie nog even mee de klas in, daarna niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |