Weinig creatief ook...quote:
Srsly?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Troel het volgende:
Ik mocht de dag voordat ik 18 werd op een braakliggend stuk terrein in de auto van mijn moeder alvast een stukje rijden zodat ik de dag erna met mijn eerste rijles in ieder geval kon schakelen en wegrijden. Met mijn pa naast meWaarom? Omdat mijn pa dat vroeger ook mocht.
Dat was ook fijn, ik heb het niet gemist dat niet op mijn 4e al gedaan te hebben. En sorry, ik vind het onverantwoord dat je op een camping (hello overstekende niet uitkijkende kinderen!) een kind laat sturen. Door dat kind op je schoot ben je als ouder gewoon minder alert. En bedenk eens aan hoeveel vakantievreugde je verpest als het wel mis gaat?? Die gelukzalige blik kan je ook krijgen door samen wat anders leuks te doen zonder dat het een gevaar kan opleveren.
En tuurlijk, vaak gaat het gewoon goed, dat besef ik ook wel, maar echt, dat je het risico alleen al wilt lopen, dat snap ik niet.
Ow en kinderen alleen thuis laten? Ja, als ik bij de buren ben, maar ook niet verder dan dat. En dan staat de babyfoon aan.
Dan nog vind ik het onverantwoordquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Srsly?Ik zal het even voor je uitspellen:
Sasha zit dan bij Ferry of mij op schoot, met zijn handjes aan het stuur terwijl die van Ferry of mij onderaan het stuur zitten. En als de auto ook maar dreigt niet kaarsrechtuit te gaan corrigeren we al mee.
Of dacht je nou echt dat ik dan met mijn handen uit het raam ga zitten met een 'Look! No hands! No hands!'
![]()
En dat wat jij vroeger mocht was anders omdat?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het onverantwoordKinderen horen niet achter het stuur, klaar
Toen Sven nog kleuter was deed een moeder van 2 klasgenootjes (een destijds 5 jarige tweeling) dat ook. Vonden die jongens toch een aansteker toen ze op zolder speelden. Zolder in de fik. Gelukkig zaten ze aan de goede kant van de vlammen, de trapkant en konden ze wegrennen. 1 van de 2 had nog wel wat weggeschroeid haar en een brandwondje aan zijn oor, het liep redelijk goed af dus.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:06 schreef Troel het volgende:
Ow en kinderen alleen thuis laten? Ja, als ik bij de buren ben, maar ook niet verder dan dat. En dan staat de babyfoon aan.
Dat niet op een terrein was waar ik andere mensen kon verwondenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En dat wat jij vroeger mocht was anders omdat?
Als ze uit hun bed komen is dat te horen met de babyfoonquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:14 schreef easy-going het volgende:
[..]
Toen Sven nog kleuter was deed een moeder van 2 klasgenootjes (een destijds 5 jarige tweeling) dat ook. Vonden die jongens toch een aansteker toen ze op zolder speelden. Zolder in de fik. Gelukkig zaten ze aan de goede kant van de vlammen, de trapkant en konden ze wegrennen. 1 van de 2 had nog wel wat weggeschroeid haar en een brandwondje aan zijn oor, het liep redelijk goed af dus.
Jij bracht je vader die naast je zat in gevaar. Plus dat je schade had kunnen aanbrengen aan het terrein van een ander. Lul wat je wil, maar recht wordt het niet...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat niet op een terrein was waar ik andere mensen kon verwondenGa op zondag op een Makroterrein met ze autorijden (al zijn die tegenwoordig open op zondag en staan de parkeerplaatsen dus vol), dan zijn de risico's stukken minder groot. Het gaat erom dat je willens en wetens ook anderen in gevaar brengt als je op een camping doet!
En dat was zijn keuzequote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jij bracht je vader die naast je zat in gevaar. Plus dat je schade had kunnen aanbrengen aan het terrein van een ander. Lul wat je wil, maar recht wordt het niet...
Dus jij rijdt gewoon geen auto? wel of geen kind op schoot, alert ben je toch. Als je het risico wilt vermijden iemand aan te rijden moet je niet rijden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:17 schreef Troel het volgende:
[..]
En dat was zijn keuzeHij had het ook allemaal niet kunnen doen, dan had ik alsnog niets gemist. Schade aan een terrein is minder grote schade dan de schade aan een persoon die niets met je eigen familie te maken heeft en ergens op een camping vakantie aan het vieren is.
Net zoals je zonder telefoon aan je oor even alert bent als met een telefoon aan je oor? Nee, sorry, dat geloof ik niet. Door zelf te rijden heb je kans op ongelukken, maar door een kind te laten rijden, maak je die kans groterquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dus jij rijdt gewoon geen auto? wel of geen kind op schoot, alert ben je toch. Als je het risico wilt vermijden iemand aan te rijden moet je niet rijden.
met of zonder telefoon aan je oor bellen, ben ik even niet-alert.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Net zoals je zonder telefoon aan je oor even alert bent als met een telefoon aan je oor? Nee, sorry, dat geloof ik niet. Door zelf te rijden heb je kans op ongelukken, maar door een kind te laten rijden, maak je die kans groter
Net zoals drinken of blowen en dan autorijden, dat vind ik echt gewoon onverantwoord. Er zijn zat mensen die het doen, dat zal wel, maar dat wil nog niet zeggen dat het dus verstandig is!
16 en een half.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
Troel, je hebt wmb een punt als het zou gaan om een 12 jarige (zei ik 12? Ik bedoelde 17 jaar en 364 dagen) die helemaal zelf achter het stuur zittend auto mocht rijden met vader of moeder ernaast. Maar dit kan je echt in alle eerlijkheid geen 'kind laten autorijden' noemen.
Dat je een beter autogevoel zou krijgen als je op je zesde al 'auto rijdt'.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:13 schreef Moonah het volgende:
En ik wil zijdelings tóch even zeggen dat ik de beargumentering van Haerden om zijn kind(eren?) al te laten auto rijden te idioot vind om volledig te negeren![]()
Hoe oud is Thies ook alweer? mijnes zijn grote jongens die kunnen best even alleen zijn inmiddels. Naar de buren, 10 minuten gesprek op school, (2 minuten lopen) mochten ze best al even alleen zijn. vanaf een jaar of 5 of 6? deur op slot, telefoon met een briefje. Gaat prima. Als ik verder weg ga moet mijn kleine nog steeds mee. alhoewel hij best even alleen thuis kan blijven. Dat is niet té voorzichtig denk ik. maar hier zijn er drie natuurlijk. dus écht alleen zijn ze dan niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:39 schreef Moonah het volgende:
Over het autorijden, ik zei slechts dat ik de beargumentering te idioot voor woorden vind.
[..]
Dat je een beter autogevoel zou krijgen als je op je zesde al 'auto rijdt'.
En verder vind ik ook dat een kind niet achter het stuur hoort.
Qua alleen thuis laten, ben ik niet zo dol op. Af en toe gebeurt het als ik de auto moet wegzetten (op parkeerplaats aan einde van de straat), maar echt niet langer dan 5 minuten.
En Buuf, wat jij schreef deed ik ook toen Thies nog kleiner was, een briefje in mijn hand. Want het idee dat ik evt aangereden zou worden en mijn baby alleen thuis lag te slapen.... *ril.
Is dat allemaal bubbeltjesplastic? Ik weet het niet... Ik neem liever niet een onnodig risico, zeker niet wat betreft mijn kind dat afhankelijk is van mij (en zijn vader natuurlijk).
De sleutel is wel binnen. maar er kan vooral niet iemand binnen komen zomaar.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:26 schreef Nijna het volgende:
Deur op slot debuurvrouw? Dan kunnen ze er dus ook niet uit als er wat is...?
Ik heb geen idee vanaf welke leeftijd ik dat zou doen... ligt natuurlijk ook net aan het kind, de een is daar eerder aan toe dan de ander.
Effetjes heel wat anders, maar alleen laat ik mijn kinderen wel eens (als ik de ander bij speelvriendje ophaal), samen heel lang juist niet. Samen betekent een verhoogd risico op kibbelarij, muiterij, ondeugd en valpartijen. Dat met die aansteker.....dat hadden de mijnen kunnen zijn. Samen dan, niet alleen. (Mijn ervaring met een tweeling, die inmiddels alweer ruim 7 zijn.)quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:44 schreef debuurvrouw het volgende:
volgens mij is di
[..]
Hoe oud is Thies ook alweer? mijnes zijn grote jongens die kunnen best even alleen zijn inmiddels. Naar de buren, 10 minuten gesprek op school, (2 minuten lopen) mochten ze best al even alleen zijn. vanaf een jaar of 5 of 6? deur op slot, telefoon met een briefje. Gaat prima. Als ik verder weg ga moet mijn kleine nog steeds mee. alhoewel hij best even alleen thuis kan blijven. Dat is niet té voorzichtig denk ik. maar hier zijn er drie natuurlijk. dus écht alleen zijn ze dan niet.
Ik zou dat ook niet goed vindenquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike kreeg net een brief van de ggd mee. Schoolarts is binnenkort op school en groep 2 moet daarheen. Of moet, niks moet natuurlijk. Maar het is de bedoeling dat ouders niet meegaan. Ben ik nou een rare als ik daar geen toestemming voor geef??? Ik laat haar niet medisch onderzoeken als ik of mijn vriend er niet bij is.
Geen controle...quote:
Dus bang voor misbruik oid?quote:
Dat dossier mag je inzien trouwens.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar dat is dus niet meer, nu is alles alleen.
En ik vind dat ik bij dat soort dingen hoor te zijn een onderzoek vind ik iets waar ik bij hoor te zijn.
Zeker als ze dit vastleggen in een groot dik dossier over mijn kind.
Hier gingen alleen de ouders mee waarvan de leerkracht had aangegeven dat een kind motorisch of met iets anders achter liep.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dus bang voor misbruik oid?
Bij ons was de schoolarts in groep 2 in 2 delen: 1 deel met het kind (waarbij ik twijfel of ze met een vriendje/vriendinnetje gingen...) en 1 deel met het ouder + kind (en de arts). Dat laatste was dus nog wat testjes (lopen, motoriek, etc) en de resultaten doornemen 1 op 1 met de ouder.
Een groep 2 leerling kun je toch prima leren dat een schoolarts juist iemand is die je kunt en mag vertrouwen? Net zoals ze moeten leren niet met vreemden mee te gaan moeten ze ook leren wie ze wél kunnen vertrouwen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik leer haar dat ze niet met vreemden mee moet gaan,vervolgens komt een vreemde haar uit de klas halen en dan is het wel goed? Daarbij, ik wil er gewoon bij zijn.
Mee eens... wat vertrouw je dan nog wel. De lerares/leraar bij de turnclub? De vader waar ze op woensdagmiddag gaat spelen met een vriendinnetje?quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:54 schreef Ticootje het volgende:
Denken jullie niet dat je je kind iets te wantrouwend maakt?
"Iedereen kan wel zeggen dat hij de schoolarts is" ??? Serieus?
Het is gewoon een heeeeeeeele enge wereld daarbuitenquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef MeNicole2 het volgende:
En iedereen op straat kan wel zeggen dat ie een vriend van jullie is en dat jullie een ongeluk hebben gehad en in het ziekenhuis liggen en dat ze met hem mee moet om naar jullie toe te gaan![]()
Nou is de term medisch nog wel aan wat inflatie onderhevig als je ziet wat die paar blokkentestjes bij een schoolarts nu precies inhouden hequote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maakt ook niet uit, ik vind dat ze medische dingen wb mijn kind niet mogen uitvoeren zonder een van de ouders.
Ja binnen houden die kinderen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het is gewoon een heeeeeeeele enge wereld daarbuiten.
Het is een kleurenblindtest, een ogen test en een gehoortest. ik mocht er wel bij zitten, want moest ook nog naar de schoolarts, maar dat had prima zonder mijn bezielende leiding gekund hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maakt ook niet uit, ik vind dat ze medische dingen wb mijn kind niet mogen uitvoeren zonder een van de ouders.
Hier was het een vrouw en die was in gewone kleren. Dus geen witte jas ofzo aan. Misschien dat dat ook voor der scheelt!!quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
In meikes situatie is een dokter zwz al eng..... Dus ik ga gewoon mee met r.
Ik vind het een soort aangemeten wantrouwen jegens iemand professionaliteit. En dat nog bij voorbaat ook. Dat is bijna zo erg als té goed van vertrouwen zijn (wat natuurlijk ook niet goed is).quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:01 schreef debuurvrouw het volgende:
En er zijn echt plenty testjes waar je niet naast zit wat ze in het dikke dossier schrijven. Cito toetsen, dmt-toetsen, gesprekken met de juf.....
Hier doet de assistente dat soort dingen. Verpleegkundige denk ik. Gewoon een mevrouw, in gewoon een spijkerbroek. Het is echt niet zo medisch als je denkt. (onze schoolarts is trouwens ook gewoon een mevrouw in gewoon een spijkerbroek) het is ook maar net wat je ze verteld. Als je er zélf een drama van maakt (je moet naar de dokter, dat vind je vast eng!) wordt het dat ook.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
In meikes situatie is een dokter zwz al eng..... Dus ik ga gewoon mee met r.
Misschien is ze wel banger met jou erbij, in plaats van dat het natuurlijk gaat met een vriendje of vriendinnetje erbij. Ik zeg misschien he, want ik weet niet of dat al eens geprobeert is. Maar anders misschien dat eerst proberen, even toelichten bij de juf/meester en als het niet lukt, dan later samen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik moet wel zeggen dat X daar ook heel bang voor is.
En dat gaat ook samen met haar broertje die heel erg ziek was
Vooral dat meten en wegen en al die onderzoeken bevallen haar dus totaal niet.
Wat een hoop verschillen zeg. De GGD zal wel indruk maken op kleintjes ja... vreemd eigenlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:14 schreef poemojn het volgende:
Hier is het bij de GGD zelf en ga je als ouder met je kind er naar toe.
Dat is iets waar ik deze juf niet in vertrouw.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Misschien is ze wel banger met jou erbij, in plaats van dat het natuurlijk gaat met een vriendje of vriendinnetje erbij. Ik zeg misschien he, want ik weet niet of dat al eens geprobeert is. Maar anders misschien dat eerst proberen, even toelichten bij de juf/meester en als het niet lukt, dan later samen..
Ik vind dat je moet oppassen je kind niet teveel in een uitzonderingspositie te plaatsen door continue dingen anders te willen doen. Natuurlijk mag je ergens je mening over hebben en natuurlijk mag je er ook naar handelen, maar het is voor je kind ook echt niet leuk als je als enige of 1 van de weinige elke keer 'gedoe' hebt met dit soort dingen. Ze kunnen over het algemeen weinig kwaad, pick your battles denk ik dan wel eens...quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:18 schreef poemojn het volgende:
Ik weet ook niet of ik anders zou meedoen.Meedoen is leuk voor de statistieken. Of ze goed horen, zien, groeien houden we zelf al in de gaten.
weet je zeker dat dat niet bij jou vandaan komt? bedoel ik niet als negatief verwijt hoorquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ik moet wel zeggen dat X daar ook heel bang voor is.
En dat gaat ook samen met haar broertje die heel erg ziek was
Vooral dat meten en wegen en al die onderzoeken bevallen haar dus totaal niet.
dan doe je toch gewoon zulk soort dingen lekker allemaal samen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:39 schreef Pvoesss het volgende:
Nee ik heb er totaal geen moeite meeHet is ook niet het ziekenhuis waar ze zich druk om maakt
![]()
Het zijn onderzoeken, en dan voornamelijk die waarbij er zorgen zijn geweest bij Vig.
En nogsteeds zo zijn, hij is nogsteeds een heel klein en zwak kindje
Dat dus.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Kleuren test en blokjes stapelen, daar hoef ik niet bij te zijn..
Uitkleden en lichamelijk onderzoek, dan wel.
gewoon doen waar jullie je lekker bij voelen! hoe denkt meike er zelf over?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jullie maken me aan het twijfelen....... Misschien reageer ik wel overdreven.....
Gebeurde vroeger toch ook gewoon bij de schoolarts zonder ouders? Heb jij er wat aan over gehouden, ik niet... Tegenwoordig zit achter elke boom een pedo ofzo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Kleuren test en blokjes stapelen, daar hoef ik niet bij te zijn..
Uitkleden en lichamelijk onderzoek, dan wel.
mijn moeder ging juist altijd wel mee en ik kan me niet herinneren dat raar te vindenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Gebeurde vroeger toch ook gewoon bij de schoolarts zonder ouders? Heb jij er wat aan over gehouden, ik niet... Tegenwoordig zit achter elke boom een pedo ofzo.
Nou, het je merkt het nog steeds hoor... Ik mankeer van alles...quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Gebeurde vroeger toch ook gewoon bij de schoolarts zonder ouders? Heb jij er wat aan over gehouden, ik niet... Tegenwoordig zit achter elke boom een pedo ofzo.
Was ze bij die onderzoeken dan? Hier was de IC een absolute no-go voor broertjes en zusjes. en ook tijdens bezoekuur mochten ze er slechts omstebeurt bij. Zeker met belastende onderzoeken, gesprekken met de arts en dat soort dingen waren ze er écht niet bij. Wij moesten beide in het ziekenhuis blijven en de kinderen waren dus bij opa en oma. Ze hadden ook wel in het RmcD gemogen maar ja, dan hadden wij nooit samen bij de zieke kunnen zijn. Of bij hoge spoed beide bij hem kunnen komen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:20 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is iets waar ik deze juf niet in vertrouw.Ik ga er van uit dat ze dan op een andere nieuwe school zit en misschien dat ik dan het wel aandurf en dat ze op die juf goed kan leunen en die haar hier goed bij kan helpen. Maar dat zie ik niet gebeuren bij deze juf.
![]()
En ik vind niet dat ik het moet uitproberen en dat het mis gaat. De angst heeft ze niet voor niets en die neem ik liever wel serieus. Het is namelijk nogal wat dat je broertje eerst op sterven ligt en hij misschien wel doof is geworden na de hersenvliesontsteking. De gehoor onderzoeken die hij heeft gehad waren wel iets serieuzer en hoe erg ik dat ook voor haar verborgen heb willen houden dat pakken ze toch mee![]()
Ze legt die linken dus wel, is daar nu nog heel erg mee bezig.
De manier waarop ik vroeger de schoolarts beleefd heb, heeft wel degelijk een negatieve nasmaak bij me. En dat wil ik voorkomen bij mijn kinderen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat kan en dat is jammer maar ik moet al best doen het me uberhaupt te herinnerenquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:55 schreef Troel het volgende:
[..]
De manier waarop ik vroeger de schoolarts beleefd heb, heeft wel degelijk een negatieve nasmaak bij me. En dat wil ik voorkomen bij mijn kinderen.
Ik kan me überhaupt eigenlijk niets meer herrinneren van groep 2...quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat kan en dat is jammer maar ik moet al best doen het me uberhaupt te herinneren. Door er zoveel nadruk op te leggen onstaat zoiets bijna vanzelf denk ik. Daarnaast kun je je kinderen niet afschermen voor al het negatieve in de wereld. Het zijn allemaal al van die breekbare poppetjes tegenwoordig vind ik, een beetje tegenslag worden ze hard van. Meen ik oprecht. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat ze ff lekker misbruikt moeten worden bij de schoolarts he. Maar god, dat ongemakkelijke gevoel als er een dokter effe naar je piemeltje kijkt, of die stervende zenuwen voor de tandarts, die horen er gewoon bij.
Dat sowieso maar ik dacht dat dat aan mij lag.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik kan me überhaupt eigenlijk niets meer herrinneren van groep 2...
Oh, dat is hier niet anders gegaan. En ook hier zijn er allerhande onderzoeken geweest voor restschade. maar dan gingen ze gewoon mee. Misschien verschil tussen jongens en meisjes? geen idee. maar ze stellen hun vragen, ze weten wat er gebeurd is, dat het zeldzaam is en dawast. Soms praten ze er nog wel over. maar ze hebben geen trauma of iets dergelijks. Hooguit dat ze schaafwonden iets serieuser nemen dan anderen wellicht doen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:59 schreef Pvoesss het volgende:
Nee ze was er niet bij, ze is niet op bezoek geweest en ook niet bij andere onderzoeken
Maar ze heeft goede oortjes en oma en andere een grote mond![]()
Ze heeft flarden opgevangen van hoe het was en wat er mis was. En ook het cb waar we waren flapte er vanalles uit. Zoals door de hersenvliesontsteking ze bang waren dat zijn gehoor aangetast zou zijn.
Heeft nogal wat onderzoeken gekost om dat helemaal goed in kaart te brengen.
En nu nogsteeds is hij over minder dan een maand 2 en is 80cm en 10 kilo.
En is hij heel zwak en bluhMaar nee ze linkt bepaalde handelingen aan haar broertje.
Het vele meten en wegen van hem en noem maar op.
Ik weet alles nog vanaf een jaar of 5
Hahahaha ja, dat er vantevoren al door de klas gonsde dat de schoolarts IN JE ONDERBROEK GING KIJKEN!!quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat kan en dat is jammer maar ik moet al best doen het me uberhaupt te herinneren. Door er zoveel nadruk op te leggen onstaat zoiets bijna vanzelf denk ik. Daarnaast kun je je kinderen niet afschermen voor al het negatieve in de wereld. Het zijn allemaal al van die breekbare poppetjes tegenwoordig vind ik, een beetje tegenslag worden ze hard van. Meen ik oprecht. Waarmee ik dus niet wil zeggen dat ze ff lekker misbruikt moeten worden bij de schoolarts he. Maar god, dat ongemakkelijke gevoel als er een dokter effe naar je piemeltje kijkt, of die stervende zenuwen voor de tandarts, die horen er gewoon bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |