SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatst geshowde haaksels uit 't vorige topic:
Bietels blauwe kroko sloffen:
Maximus' Deur-Aap:
Puntig Rendier van TylerGirl:
en of ie al helemaal af is weet ik niet maar dit was een eh... dinges van Lijnloos!
in de haak.
Die heb ik ook, ik vind die alleen niet heel fijn vasthouden.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Koop zo'n metalen set, voor vijf euro twaalf naalden. Ik heb ze en ze haken fantastisch
Ik bleef al steken op een pakkende titel. Haha nee geintje, bedankt voor de info. De volgende keer zal ik een nieuw deel openen!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:50 schreef trui het volgende:
onderaan een vol topic verschijnt het knopje 'open nieuw deel'. dan nummert ie vanzelf door en hoef je alleen de titel een beetje aan te passen. wat plaatjes uit het oude topic kopieren in de OP en klaar is Donna.
Misschien ben ik dan ongevoelig, nooit ergens last vanquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:51 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Die heb ik ook, ik vind die alleen niet heel fijn vasthouden.
Of ik ben gewoon een zeikerdquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien ben ik dan ongevoelig, nooit ergens last van
Oeh leuk!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh ja kerst!! Ik heb vorig jaar dat boekje uit Amerika laten komen waar dat Gingerbread huisje instaat!! Daar moet ik maar eens aan beginnen![]()
Ach... ik hoor voornamelijk mensen klagen over die dingen. En ik ben ook zo'n die hard die altijd alles en heel veel met de hand schrijft zonder ooit schrijfkramp te krijgen. Dusssquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Of ik ben gewoon een zeikerd
Uhm ja, dat weet ik eigenlijk ook niet... nogquote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:34 schreef trui het volgende:
haha ja LL, wat is 't eigenlijk?
(volgens mij had DonnaRush het iets te druk met haken-in-de-pauze om te merken dat ze het topic volgooide.daarom heb ik maar even een nieuw deel aangemaakt. )
we hadden het over barstende naalden, en of die metalen naalden (zeker de dunne) fijn genoeg haken voor langere tijd. ik kan 't met een naald-met-handvat ook veel beter volhouden. ik heb toevallig laatst die nieuwe van Clover aangeschaft, en vind ze érg prettig in de hand liggen.maar dat mag ook wel voor die prijs.
Twee topics terug heb ik aan het einde ergens een bericht geplaatst met twee filmpjes waarin staat hoe het moet. Het is echt niet moeilijk (lijkt een beetje op een lange rij vasten maken).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:16 schreef B.ertha het volgende:
Ik wil ook weleens tunisch haken, is dat moeilijk? Met haken pak ik nieuwe dingen vrij snel op, maar breien gaat me nog steeds voor geen meter af.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:11 schreef DonnaRush het volgende:
Nee CoS, jij bent inderdaad een die-hard. 2 zinnen schrijven en ik heb al last van mijn vingers.
Daar heb ik net doorheen geskipt maar het leek meer een tutorial voor gevorderden, dus hoe je kleur meot wisselen als je eenmaal weet hoe het moet..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Twee topics terug heb ik aan het einde ergens een bericht geplaatst met twee filmpjes waarin staat hoe het moet. Het is echt niet moeilijk (lijkt een beetje op een lange rij vasten maken).
Je hebt er wel een lange haaknaald voor nodig
Nee joh, tunisch haken is echt poepsimpel... nog makkelijker dan gewoon haken want er is maar 1 steek!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:16 schreef B.ertha het volgende:
Ik wil ook weleens tunisch haken, is dat moeilijk? Met haken pak ik nieuwe dingen vrij snel op, maar breien gaat me nog steeds voor geen meter af.
Gewoon tunisch haken intypen op youtube en je vindt wel een goed filmpje. Zelfs ik kan het, dus dan kan de rest het ookquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:26 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Daar heb ik net doorheen geskipt maar het leek meer een tutorial voor gevorderden, dus hoe je kleur meot wisselen als je eenmaal weet hoe het moet..
Ik zou hier iets gevats op zeggen, maar dat doe ik niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Dus je moet dingen minder stijf vasthouden
Dankje, ik ga hem opslaan voor laterquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:27 schreef Lijnloos het volgende:
Bertha, ik zal effe voor je kijken, ik had een hele makkelijke youtube voor het begin en de normale gang.
edit: deze dus
Tja.... ik kon het niet laten een licht suggestieve opmerking te plaatsen, natuurlijk spijt mij dat enormquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:31 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik zou hier iets gevats op zeggen, maar dat doe ik niet.![]()
Oefenen? Gewoon een duurdere haaknaald kopen die je wel lekker ligt, gezien het een hobby is?quote:Ik moet vooral ook vaker schrijven naast het vasthouden. Ik krijg geen last van kramp, maar van het stukje 'vel' aan de zijkant van m`n middelvinger. Daar ligt de pen 'op' maar die hou idd te stijf vast waardoor ik die in m`n huid druk. Dat doe ik met de haaknaald na verloop van tijd dus ook. Bluh! Vroeger toen ik nog veel schreef, had ik daar helemaal geen last van!
Is dat die grote beurs in de Utrechthallen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:51 schreef DonnaRush het volgende:
Ja absoluut, ik heb plannen voor zo`n haaknaald met een zachte greep, maar ik heb een shopverbod. Dat verbod duurt nog tot Kreadoe, dan ga ik los!
Ik ga op de vrijdag!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:57 schreef DonnaRush het volgende:
Ja klopt, Kreadoe in de jaarbeurs Utrecht. Ben zeker niet de enige uit dit topic die heen gaat, haha!
Ik moet uit Groningen komen... ach... ik ga lekker zelfquote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:23 schreef DonnaRush het volgende:
Haha Trui, ik had me vorig jaar ook niet voor kunnen stellen dat ik er nu naar toe zou gaan. Ik haak pas sinds april van dit jaar en ik ben echt verslaafd haha!
ChildofStars, ik was ook alleen gegaan als er niemand mee wilde. Ik moet helemaal uit Friesland komen, maar heb het er wel voor over.
Hopen dat er een paar mooie aanbiedingen zijn! Misschien kan ik daar wel wat mooie 'kleurverloop' wol scoren!
Mijn draak en vaasje gaan ook getoond worden door Echtstudio. Zo leuk!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:40 schreef Jumpsje het volgende:
Oeh dan kunnen jullie mijn deken zien! Echtstudio gaat 'm showen, ga 'm morgen opsturen!
(Bedankt trouwens nog voor de tips voor het spiegelbeeldvogeltje! Is gelukt, maar niet helemaal naar m'n zin..)
Oeh ben jij de gelukkige? Ik had ook op de oproep gereageerd maar schijnbaar was mijn deken niet mooi genoeg....*klein beetje jaloers is*quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:40 schreef Jumpsje het volgende:
Oeh dan kunnen jullie mijn deken zien! Echtstudio gaat 'm showen, ga 'm morgen opsturen!
(Bedankt trouwens nog voor de tips voor het spiegelbeeldvogeltje! Is gelukt, maar niet helemaal naar m'n zin..)
Mooi! Ga je de aan elkaar haken?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:03 schreef 16021988 het volgende:
Zo, eindelijk een foto van mijn kant!
Ben bezig met de Flowers In The Snow deken, en heb de eerste 80 rondjes af! Ik heb ze net even op tafel gelegd maar volgens mij kan ik er nog wel 80 haken... Maarja, eerst het eerste gedeelte maar ij elkaar zetten, dan kan ik gaan rekenen...
[ afbeelding ]
Wouw! Nicequote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:03 schreef 16021988 het volgende:
Ben bezig met de Flowers In The Snow deken, en heb de eerste 80 rondjes af! Ik heb ze net even op tafel gelegd maar volgens mij kan ik er nog wel 80 haken... Maarja, eerst het eerste gedeelte maar ij elkaar zetten, dan kan ik gaan rekenen...
[ afbeelding ]
Wat grappig: Wij wonen in dezelfde plaatsquote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:46 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Ik ga ook op vrijdag naar de KreaDoe, vanuit Zeist is het gelukkig niet zo ver. (Wie weet kunnen we ergens meeten me de fok-hakers en haaksters?)
Vorig jaar ben ik er ook geweest maar toen was ik nog niet met haken bezig en heb ik op andere dingen gelet.
Wel zorgen dat je er op tijd bent hoor, want hoe later op de dag hoe meer de oude dames (die met grijze haren en soms zelfs rollators) bij de kramen staan te dringen.
oh mooi! ik ben dol op die deken. zijn de rondjes die op elkaar liggen allemaal 'tzelfde of hebben ze alleen dezelfde buitenste kleur?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:03 schreef 16021988 het volgende:
[ afbeelding ]
Als je het toch doetquote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:23 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik ga ook naar de kreadoe , voor het eerst. Vanuit Groningen, met een busreis ! (Toppunt van truttigheid![]()
Ff vraagje: ik wil voor mijn vader een ikea kruk omhaken, met acryl. Is dat wel een goed idee? Of beter met katoen?
Nee allemaal dezelfde kleurquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:10 schreef trui het volgende:
[..]
oh mooi! ik ben dol op die deken. zijn de rondjes die op elkaar liggen allemaal 'tzelfde of hebben ze alleen dezelfde buitenste kleur?
Haha , ik dacht ook al: als ik ga, dan ga ik ook goed! (We halen vast het leeftijdsniveau naar beneden..<:)quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als je het toch doet![]()
Ik zou voor het krukje voor katoen gaan. Dat pluist minder snel als je er steeds op gaat zitten, denk ik
Ik woon in Zeist-West, en jij?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:10 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Wat grappig: Wij wonen in dezelfde plaats
Wij gaan pas in de middag trouwens. Misschien dan toch maar verplaatsen naar vrijdag.
Centrumschild heet het hier geloof ik. In elk geval min of meer aan de rand van het centrum. In de buurt van de Utrechtsewegquote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:55 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Ik woon in Zeist-West, en jij?
Kan je op woensdag ook naar de beurs? Ik heb in mijn hoofd dat het do t/m zo is.
@truiquote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:27 schreef Lijnloos het volgende:
Bertha, ik zal effe voor je kijken, ik had een hele makkelijke youtube voor het begin en de normale gang.
edit: deze dus
Wow, lekker bezig!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:03 schreef 16021988 het volgende:
[ afbeelding ]
Als je op het laatst 1 losse overhoudt, denk ik dat je 1 steek te vroeg begint met ronde 2. Dus eigenlijk gewoon nog een losse overslaan (ik kom hiermee ook altijd in de knoei en moet ook 6x overnieuw beginnen)quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een lief mutsje, MQBM!
Ik heb een patroon dat zo eenvoudig leek maar waar ik niet uitkom. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het gaat om een blaadje van een appel:
- 7 L
- 1V in 2e steek vanaf de naald. In de volgende steken: 1 HST, 1 ST, 1 HST, 1 V.
- In diezelfde opening als de laatste vaste van de vorige rij: 1 HV, 1 V.
- Ga nu verder aan de andere kant van de 7 L van de eerste rij. 1 HST, 1 ST, 1 HST, 1 V, 1 HV.
- Om een streepje in het midden van het blad te krijgen ga je door het midden met HV naar beneden.
Ik houd al meteen 1 losse over als ik met het tweede punt klaar ben. Ook weet ik het niet of ik het werk nou om moet draaien bij het derde punt. En het vierde punt begrijp ik helemaal niet; waar moet ik dan verder?
Die in Rotterdam bedoel je? Daar ga ik morgen heen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:38 schreef KarinvdB het volgende:
Ik ga vandaag naar de handwerkbeurs (niemand die daar heen gaat?) met m'n moeder.
Heb ook nog even gedacht om daar heen te gaan...maar ja alleen enzo en geen ovstudentenkaart meer...maakt het ook een dure aangelegenheid. Dus laat hem maar aan me voorbij gaanquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:03 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Die in Rotterdam bedoel je? Daar ga ik morgen heen.
Whoehahahahahaquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik had gisteren een heel bizarre bol wol. Ik kon maar geen begin vinden, dus ik heb er uit ongeduld eentje ingekniptVervolgens heb ik die hele bol op gehaakt en ben geen officieel eind of begon tegen gekomen. WTF
![]()
En nu studeren, vanmiddag thuis haken, vanavond bij een vriendin
Ik had hetzelfde met de muts die ik gehaakt heb. Ik heb precies de beschrijving gevolgd, exact dezelfde maat haaknaald en garen, en toch was de eerste muts die ik haakte veel en veel te klein. De muts die ik daarna haakte voor mijn jongste zoon, is officieel de maat voor een volwassene volgens het patroon.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
das wel heel raar CotS.....![]()
![]()
Ik had toch dat patroon van dat dekentje gekocht??? Daarin staat dat ik met 35 losse een afmeting van ongeveer 80cm zou moeten krijgen....met worsted weight yarn (haaknaald 4).
Nou ik weet niet hoe los zij haakt, maar ik krijg er toch echt geen 80cm uitgeperst. Zij gebruikt een 16mm haaknaald en ik een 15mm, maar zoveel verschil zou dat toch niet moeten maken?
Maar heb dus al vanalles geprobeerd, zelfs net mijn Phildar partner 6 (haaknaald 6 of groter dus) en zelf daarmee krijg ik krap 60cm.....
Maar Partner 6 is me wel bevallen en ik vind het fijn voor een dekentje dus ik denk dat ik die gewoon ga gebruiken. Misschien dat ik op de Kreadoe nog een haaknaald 20 ofzo tegenkom, dan ga ik dat nog proberen maar anders gewoon met haaknaald 15cm. 3 mooie kleurtjes en een stofje erbij![]()
Hellobonjour, je dekentje komt eraan hoor![]()
Haha, dat heb ik ook een keer gedaan! hele bol erdoor getrokken en opnieuw gebald.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:00 schreef trui het volgende:
ik had een keer iets met een beetje een ingewikkeld patroon, waarbij je de ene bol naar achteren moest houden en de andere juist naar voren, anders kwam je niet goed uit bij het verder gaan met de volgende laag. en ik had het dus verkeerd gedaan, en moest die hele bol wol door een kleine tussenruimte naar de andere kant halen. dus ik 't draadje maar door 't gaatje getrokken en de bol aan de goede kant weer opgerold. en toen ik bijna klaar was bedacht ik me pas dat ik 't draadje ook wel even af had kunnen knippen.
Ja iddquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:49 schreef trui het volgende:
Tyler-girl, ga je dan Partner6 haken met haaknaald 15?
Mag ik moet die kleuren trouwen? Zo ontzettend mooiquote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:14 schreef Juud79 het volgende:
Ik ben bezig met mijn eerste haakproject, twee weken terug leren haken met katoen en youtube
En nu ben ik gistermiddag begonnen aan een warm zacht dekentje voor mijn kleine meisje, dat schiet al lekker op en zo krijg ik fijn wat snelheid in mijn werk en ervaring in het haken en ook snel zichtbaar resultaat.
Zo lekker zacht en ik vind de wol zo prachtig......![]()
[ afbeelding ]
Datquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:11 schreef Angelof9 het volgende:
Ze zijn in ieder geval vreselijk lelijk!
Mijn schoonmoeder was er wel fan van, ze wilde haar zoon zelfs zo noemen. Thank god had m`n schoonvader een enorme vinger in deze pap haha!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:16 schreef Angelof9 het volgende:
Oh Chucky! Dat is toch wel zo'n beetje de engste pop ooit. Vooral omdat ie maar niet dood wil.
Dat beertje (laatste link) is niet zo eng....quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:01 schreef B.ertha het volgende:
De zeeman verkoopt iets nieuws:
https://www.dropbox.com/s(...)10-25%2014.41.31.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)10-25%2014.41.38.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)10-25%2014.41.50.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)10-25%2014.42.08.jpg
Ligt het aan mij of zijn die knuffels doodeng?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Nou, dat dus.... Ik was in een wolwinkel, heb een hele grote ouderwetse hier om de hoek zitten. Die hebben enorm veel keuze, maar zag van deze wol een shawl hangen, gebreid en was op slag verliefd.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mag ik moet die kleuren trouwen? Zo ontzettend mooi
veel knutselplezier.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een tas vol wol, dadelijk naar een vriendin om gezellig met haar te gaan knutselen
Echt??quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
das wel heel raar CotS.....![]()
![]()
Ik had toch dat patroon van dat dekentje gekocht??? Daarin staat dat ik met 35 losse een afmeting van ongeveer 80cm zou moeten krijgen....met worsted weight yarn (haaknaald 4).
Nou ik weet niet hoe los zij haakt, maar ik krijg er toch echt geen 80cm uitgeperst. Zij gebruikt een 16mm haaknaald en ik een 15mm, maar zoveel verschil zou dat toch niet moeten maken?
Maar heb dus al vanalles geprobeerd, zelfs net mijn Phildar partner 6 (haaknaald 6 of groter dus) en zelf daarmee krijg ik krap 60cm.....
Maar Partner 6 is me wel bevallen en ik vind het fijn voor een dekentje dus ik denk dat ik die gewoon ga gebruiken. Misschien dat ik op de Kreadoe nog een haaknaald 20 ofzo tegenkom, dan ga ik dat nog proberen maar anders gewoon met haaknaald 15cm. 3 mooie kleurtjes en een stofje erbij![]()
Hellobonjour, je dekentje komt eraan hoor![]()
hahaha ja jij had toch een baby en groter meisje???quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:48 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
Echt??Dat is wel heeeuuuul lief!
Ja heb een meisje van net 2 jaar (8 okt) en dus nog een meisje van 5 maanden (14 mei). Wel super hoor! Ja ze houden erg van gogelsquote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
hahaha ja jij had toch een baby en groter meisje???![]()
en had iemand nodig met een baby. houden ze van vogeltjes en leuke kleurtjes?
gaat helemaal goed komen dus!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:33 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
Ja heb een meisje van net 2 jaar (8 okt) en dus nog een meisje van 5 maanden (14 mei). Wel super hoor! Ja ze houden erg van gogelsPapa is een vogelaar dus het wordt ze met de paplepel ingegoten
hahah,een snee van 5 cm lang en vrij diep...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Oei Dottey wat pijnlijk!(Maar ik ben wel benieuwd wat voor reuzenmiddelvinger jij hebt als de snee 5 cm diep kan zijn!
)
Leuk Dunkie, ik vind die kleuren van je tas heel mooi, en wat een leuk babykleedje.
Dankquote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Oei Dottey wat pijnlijk!(Maar ik ben wel benieuwd wat voor reuzenmiddelvinger jij hebt als de snee 5 cm diep kan zijn!
)
Leuk Dunkie, ik vind die kleuren van je tas heel mooi, en wat een leuk babykleedje.
Jawelquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
Is de clover soft touch er niet in 5.0mm?
Misschien kan je het outsourcen naar Indiaquote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:17 schreef Dierenfan het volgende:
Ik las over mensen die soms eventjes niks te haken hebben...nou, daar heb ik geen 'last' van! Pfff, ik kom eigenlijk tijd te kort!
Ik ben nu bezig met de kerststal van Christel Krukkert. De os, ezel, Jozef en Maria zijn af. Nu nog Jezus, de kribbe, een schaapje en de engel. Hij komt in mn klas te staan. Vandaag vroeg een collega: 'Goh, zou je die ook voor mij willen haken?' Euhm...nou...ik moet nog een kraamcadeau haken, een sjaal, een konijntje en ben ook nog bezig met stoelkussentjesGenoeg op de planning dus!
Mooi vooral het dekentjequote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:00 schreef Dunkie het volgende:
Hoi, ik haak ook! Dit zijn een paar dingen die ik gehaakt heb.
[ afbeelding ]
Inclusief kat.
[ afbeelding ]
Een tas.
[ afbeelding ]
Een babykleedje.
[ afbeelding ]
En tot slot mijn huidige project.
ah lief dank je!quote:
Nee ik was in de pipoos en dat mens zei dat ergonomische naalden maar tot 4.5 gingen en ik vroeg nog of ze ze niet apart kon bestellen. Maar had ze idd al op internet gevonden!quote:
Dat mens loog tegen jequote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Nee ik was in de pipoos en dat mens zei dat ergonomische naalden maar tot 4.5 gingen en ik vroeg nog of ze ze niet apart kon bestellen. Maar had ze idd al op internet gevonden!
Die ergonomische haaknaalden werken wel echt prettig trouwensquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Nee ik was in de pipoos en dat mens zei dat ergonomische naalden maar tot 4.5 gingen en ik vroeg nog of ze ze niet apart kon bestellen. Maar had ze idd al op internet gevonden!
Ja daarom koop ik alleen nog maar die!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:13 schreef Dunkie het volgende:
[..]
Die ergonomische haaknaalden werken wel echt prettig trouwens
Ijs!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:16 schreef Dunkie het volgende:
Ik heb een 1.5 en een 0.6 ergonomisch. Voor de rest die gekleurde van ebay. Had mn zus voor me besteld
Echt?! Faalnaaldquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:17 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ja ik heb die gekleurde van eBay maar er brak er al 1 na een dag af![]()
Ik heb clover in 2.5, 3.5, 4.0 en nu 5.0 besteld.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
hahaha ja jij had toch een baby en groter meisje???![]()
en had iemand nodig met een baby. houden ze van vogeltjes en leuke kleurtjes?
Hihi zo jaloers :-).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:48 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
Echt??Dat is wel heeeuuuul lief!
Is dat goed ?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:58 schreef Toverheks het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We staan op de FP ................Topicreeks: Het grote haaktopic
[ afbeelding ]
Sorry...volgende keer ben jijquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:35 schreef CREADO het volgende:
[..]
[..]
Hihi zo jaloers :-).
Laten jullie weten hoe het op de handwerkbeurs was en de kreadoe. Is de wol en naalden daar nu ook goedkoper?
ik zie 't niet (meer) staan. wat was de aanleiding?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:58 schreef Toverheks het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We staan op de FP ................Topicreeks: Het grote haaktopic
[ afbeelding ]
Dankjewel voor het meedenken! Ik kwam er nog steeds niet helemaal uit, want het beginnen in de 2e steek vanaf de naald kwam eerder in het grotere patroon ookal voor en toen klopte het wel. Ook wist ik niet hoe ik nou in die eerste rij lossen moest haken, want daar bleef maar één stukje draad voor over. Maar goed, ik heb maar wat gedaan en het leek wel op een blaadje, dus ach.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Als je op het laatst 1 losse overhoudt, denk ik dat je 1 steek te vroeg begint met ronde 2. Dus eigenlijk gewoon nog een losse overslaan (ik kom hiermee ook altijd in de knoei en moet ook 6x overnieuw beginnen)
In die laatste losse haak je dus eigenlijk 3steken, als het goed is begint je werkje daardoor al een beetje te draaien en feitelijk draai je idd je werk aan het begin van ronde 3. Je gaat aan de onderkant verder en de steken die je net gemaakt hebt hangen naar beneden.
En ronde 4, dan ben je weer vooraan. Je haakt denk ik gewoon door het midden. Ik heb het ook nog nooit gedaan.....maar als je zo in een aantal losse werkt krijg je vaak van die openingen ik denk dat je daar gewoon je naald in moet steken en dan met hv's naar beneden.
Ik heb daar op pinterest ooit een voorbeeld van gezien...maar kan het even niet vinden.
Ik ga zoeken en ik hoop dat je er uit komt.
edit: gevonden. het is niet het voorbeeld wat ik bedoelde, maar het komt hetzelfde neer.
nog eens: dit is wel het voorbeeld wat ik bedoelde, maar weet niet of je daar meer aan hebt.
voeringquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:08 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe hechten jullie eigenlijk af als jullie twee lappen aan elkaar naaien? Ik moest een appel aan een tasje bevestigen, maar nu ziet de binnenkant van het tasje er niet meer zo fraai uit.
Hmf, ik kan niet naaien.quote:
@Creadoe............ik denk het wel, er zijn ook mensen die nooit het forum bezoeken en alleen de FB lezen, die denken misschien ff aanklikken en zien dan het haaktopic.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:37 schreef trui het volgende:
[..]
ik zie 't niet (meer) staan. wat was de aanleiding?
Ja, dat heb ik nu ook gedaan rondom de appel. Dat viel ook op zich nog wel mee qua chaos. Maar daarna moesten er nog een steel en een blaadje op. Misschien tref ik ook wel te veel voorzorgsmaatregelen bij het afhechten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:57 schreef MaximusTG het volgende:
Je kan ook een slipstitch gebruiken, bv rondom die appel. Ziet er al netter uit. Of die naaisteek waarbij je als het ware steeds kleine lusjes om de rand van in dit geval die appel maakt. Dat ziet er van binnen hetzelfde uit volgens mij.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:24 schreef KarinvdB het volgende:
CREADO: Het is niet echt goedkoper hoor op zo'n beurs, je hebt er alleen veel bij elkaar en je bespaart verzendkosten (als je dat kan opwegen tegen de entree prijs dan), sommige winkels hebben dan wel een beursaanbieding maar daar moet je niet teveel van verwachten. Je moet het meer zien als een leuk dagje uit, misschien een workshopje doen, inspiratie opdoen.
Het was gister ook gezellig, ik had m'n gehaakte tas mee met m'n Jacobus en een Amineko er aan vast, kreeg een hoop opmerkingen, was leukHeb met m'n moeder een workshopje yubinuki gedaan (dat is vergelijkbaar met temari wat we al eerder hadden gedaan, als je niet weet wat het allemaal is moet je maar even googlen
) Wat mooie wolletjes gekocht bij patronen die ik had meegenomen.
jahoor, dat kan ook met de hand. Je doet er alleen iets langer over, maar zo blijft je tas in zijn fatsoenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hmf, ik kan niet naaien.Of doe je dat ook gewoon met de hand?
Kreadoe kaartjes zijn via Pipoos en ANWB (o.a.) nog ¤2 goedkoper namelijk ¤11,25.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:46 schreef KarinvdB het volgende:
De entreeprijs voor de handwerkbeurs is 8 euro, iets goedkoper als je online kaarten koopt.
De entreeprijs voor de kreadoe ligt hoger, 13.25 als je ze vantevoren online koopt, daarna nog 2 euro duurder. Maar daar hoef ik me persoonlijk niet meer druk om te maken![]()
De huishoudbeurs, wat een helquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:41 schreef DonnaRush het volgende:
True, dat is waar, het is ook vooral reclame. Vorig jaar ben ik naar de huishoudbeurs geweest, maar dat doe ik dus never nooit weer. Ik geef de 'huishoud' vrouwen nog een kans nu op de Kreadoe haha!
En om ideetjes op te doen :-).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:24 schreef KarinvdB het volgende:
CREADO: Het is niet echt goedkoper hoor op zo'n beurs, je hebt er alleen veel bij elkaar en je bespaart verzendkosten (als je dat kan opwegen tegen de entree prijs dan), sommige winkels hebben dan wel een beursaanbieding maar daar moet je niet teveel van verwachten. Je moet het meer zien als een leuk dagje uit, misschien een workshopje doen, inspiratie opdoen.
Het was gister ook gezellig, ik had m'n gehaakte tas mee met m'n Jacobus en een Amineko er aan vast, kreeg een hoop opmerkingen, was leukHeb met m'n moeder een workshopje yubinuki gedaan (dat is vergelijkbaar met temari wat we al eerder hadden gedaan, als je niet weet wat het allemaal is moet je maar even googlen
Lekker dwingen en dringen blehhhhquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
De huishoudbeurs, wat een hel
Wanneer val je onder deze categorie????quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:41 schreef DonnaRush het volgende:
Ik geef de 'huishoud' vrouwen nog een kans nu op de Kreadoe haha!
Dus ik moet een haaknaald nemen van 2 maten groter nemen dan wat op het garen staat?quote:8mm Hook
Chunky/ 10ply weight yarn
I used King Cole Big Value Chunky (167yds per 100g ball)
2 balls / 334 Yards
Optional: stitch markers
Note: this is what I used. You could use any weight yarn and hook, though I recommend going up at least 2 sizes to get drape.
Ik probeer het altijd gewoon uit, haak een aantal keer een stukje met verschillende naalden en kijk dan wat het mooiste effect gafquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Help!
[..]
Dus ik moet een haaknaald nemen van 2 maten groter nemen dan wat op het garen staat?
Ik gebruik zeeman royal en dat is voor naald 4-5, suggesties welke naald ik moet nemen? 7? 6.5?
De huishoudbeurs vond ik ook geen succes, dat kwam op mij echt over als reclame maken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:41 schreef DonnaRush het volgende:
True, dat is waar, het is ook vooral reclame. Vorig jaar ben ik naar de huishoudbeurs geweest, maar dat doe ik dus never nooit weer. Ik geef de 'huishoud' vrouwen nog een kans nu op de Kreadoe haha!
Exact!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:14 schreef MaximusTG het volgende:
Als je er zo uitziet:
[ afbeelding ]
Ik zou ook niet gegaan zijn als ik de kaartjes had moeten betalen nee.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:34 schreef trui het volgende:
dus je moet nog fors betalen ook om daar binnen te komen (bij die kreadoe). ik zeg kreaDOEI!
Hahaha dan voldoe ik nog lang niet aan de eisen. En voel ik me totaal niet aangesprokenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:14 schreef MaximusTG het volgende:
Als je er zo uitziet:
[ afbeelding ]
SPOILER: @ WhoopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..: Let epsilon be smaller than zero :.
Gave teckel! Waar heb je t patroon vandaan?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:30 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[ afbeelding ]
De teckel is bijna af. Meet van neus tot staart zo'n 35 centimeter.
Nu nog op zoek naar leuke (en er goed bij passende) veiligheidsoogjes. Daarom is het hoofd nog niet dicht en zit het hoofd voor de foto provisorisch op het lijf genaaid.
Het wordt een cadeautje voor mijn komende nichtje. Daarom de roze kleurtjes![]()
(Ik had eerst wat anders gemaakt, maar deze vind ik leuker)
Ik minder wel nogsteeds op dezelfde plekken. Laatst in het patroon van Yoko werd steeds op andere plekken geminderd. Was wel mooi maar ik raakte er idd van de in de war en zeker als ik dat bij elk patroon zelf moet gaan uitzoeken en uitrekenen enzo....Dan klopt er volgens mij helemaal nooit niets meer van.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zijn hier eigenlijk mensen die nog op dezelfde plek minderen?
Heb net t nieuwe koekeridoo boekje binnen en daar zie je bij de kikker de minderingen heel goed. Zie het wel vaker bij patronen en boekjes, maar vind het niet mooi.
Dus ik vroeg het me af, en zo ja, waarom minder je steeds op dezelfde plek? (afgezien van het feit dat wisselen met meerderingen af en toe paniek op kan leveren omdat je denkt dat je niet uitkomt).
Het gaat kut. Dus ik ga maar het konijn maken met mn hamster op schoot. Wel niet fuzzy want dat is en vervelend, en duur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg de mail ook net. Zijn inderdaad geen "wauwie" kortingen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:07 schreef DonnaRush het volgende:
Ik krijg net een nieuwsbrief van Echtstudio, ze hebben het volgende in de aanbieding op Kreadoe;
Kom inspiratie opdoen en profiteer van onze kreadoe aanbiedingen
Clover haaknaalden
¤ 3,50 per stuk
Catania en coton 3 katoen
¤ 2,- per bol
Paris katoen
¤ 2,- per bol
Polaris
¤ 4,- per bol
Oogjes
¤ 3,- per set
van 5 paar
Natuurlijk hebben we diverse amigurumi accessoires, haakboeken en handige fournituren bij ons en kun je ook alvast in de kerststemming komen.
---
Voor een dikke aanbieding hoef je het dus niet te doen.
Haha, dat is wel een goed idee ja!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:57 schreef trui het volgende:
dierenfan, ik ben ook wel eens gevraagd om een kerststal(groep) voor iemand te haken. ik heb ze voorgerekend hoeveel tijd ik daarmee kwijt zou zijn (en dat ik het daarom alleen voor een flinke prijs wilde doen). dat was afdoend.het is ook helemaal niet leuk om dat nog een tweede keer allemaal te moeten doen vind ik.
Het patroon komt hier vandaan: http://cindy-haakspulletj(...)rtaling-patroon.htmlquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:52 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Gave teckel! Waar heb je t patroon vandaan?
Via jouw link kwam ik op een andere site, waar iemand een vaasje gehaakt heeft (wel met de kleurovergangen op de buik).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:51 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Het patroon komt hier vandaan: http://cindy-haakspulletj(...)rtaling-patroon.html
Ik heb wel de minderingen in het lijf iets meer verspreid, dus steeds een ronde vasten ertussen zodat het lijft wat gelijkmatiger dunner wordt.
(Ik heb voor elke ronde vasten die ik tussen de minderingen deed een ronde vasten bij het eind weggehaald)
Wat is masking tape en waar gebruik je het voor?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:37 schreef Herfstblad het volgende:
Oeh, zouden ze masking tape hebben? Ik ben dol op masking tape!(Heb al veel teveel haha)
Ik ga vooral voor stempels kijken enzo.
Ben je Annita nog tegengekomen? Ik vond het erg leuk haar even te ontmoeten en haar persoonlijk te kunnen vertellen wat een goed patroon Jacobus is. Ze verkocht ook prachtige zauberballen waar ik er twee van heb meegenomenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:24 schreef KarinvdB het volgende:
He wat naar!! Wol zelf verven lijkt me ook heel leuk!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:36 schreef kirsten. het volgende:
Nou, ach, ik vond het geen denderende beurs moet ik zeggen. Ik was er vorig jaar ook en eigelijk was alles hetzelfde op de workshops na. Wel leuke stofjes gekocht en een scherpe haaknaald in de aanbieding. Ik geloof alleen dat er geen 120 kraampjes stonden zoals op de website stond...
Trouwens, wel een beetje jammer. Ik was speciaal voor de spinkraam gegaan om eens te kijken of mij dat wel wat leek, wol spinnen en verven enzo. Kom ik daar, staan die dames alleen maar met elkaar te kletsen. Ik heb er werkelijk 10 minuten gestaan en geen eentje kwam op het idee om eens iets tegen me te zeggen. Toen ben ik maar weggegaan om de rest te bekijken, beetje anticlimax
Het is tape van papier waar je op kunt schrijven:quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:02 schreef CREADO het volgende:
[..]
Wat is masking tape en waar gebruik je het voor?
En hebben diegene die naalden hebben besteld via ebay deze al inhuis?
Geen idee waar je woont, maar zou dit iets voor je zijn? http://wolatelierhetblauweschaap.blogspot.nl/ Wol spin workshopsquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:36 schreef kirsten. het volgende:
Nou, ach, ik vond het geen denderende beurs moet ik zeggen. Ik was er vorig jaar ook en eigelijk was alles hetzelfde op de workshops na. Wel leuke stofjes gekocht en een scherpe haaknaald in de aanbieding. Ik geloof alleen dat er geen 120 kraampjes stonden zoals op de website stond...
Trouwens, wel een beetje jammer. Ik was speciaal voor de spinkraam gegaan om eens te kijken of mij dat wel wat leek, wol spinnen en verven enzo. Kom ik daar, staan die dames alleen maar met elkaar te kletsen. Ik heb er werkelijk 10 minuten gestaan en geen eentje kwam op het idee om eens iets tegen me te zeggen. Toen ben ik maar weggegaan om de rest te bekijken, beetje anticlimax
is maaking tape eigenlijk wel sterk genoeg om er iets mee op te hangen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:25 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Het is tape van papier waar je op kunt schrijven:
[ afbeelding ]
(Een aantal uit mijn collectie)
Ik gebruik het voor van alles. Recent om cadeautjes in te pakken.
Nu even bedenken wat ik ga maken: Het hertje uit het nieuwe boekje van Echtstudio of nog een vaasje?
quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:10 schreef YskaFredriksson het volgende:
Men neme gewoon karton van bijvoorbeeld de binnenkant van een rol cadeaupapier en een leuk lintje.
Tadaaaa:
[ afbeelding ]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi begin van een ripple!
Het uiltje blijft leuk! Ook in groen, nooit aan gedacht.
Heb eerst nog braaf pootjes gemaakt voor een ander project(ok ik was te lui om naar boven te gaan om een kleurtje uit te zoeken), en ben maar halverwege het lijf van het konijn gekomen.
Vind het wel fijn dat het bijna allemaal grotere projectjes zijn.
Ik ben bij haar stand geweest, ze heeft mijn Jacobus wel gezien, maar was even druk met andere klanten, een van de meisjes die er bij stonden heeft ons geholpen, hebben nog een paar boekjes en een zauberball gekocht.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:21 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ben je Annita nog tegengekomen? Ik vond het erg leuk haar even te ontmoeten en haar persoonlijk te kunnen vertellen wat een goed patroon Jacobus is. Ze verkocht ook prachtige zauberballen waar ik er twee van heb meegenomen
oei, dat is een mooiequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:11 schreef trui het volgende:
misschien leuk om dit topic op ravelry door te kijken, en voorbeelden te vergelijken van vast aan elkaar genaaide vierkantjes met join-as-you-go varianten. (moet je wel een ravelry account voor hebben)
Bij Woool in Den Haag (Westeinde) komt er weer een dropspindle spinworkshop aan:quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:36 schreef kirsten. het volgende:
Zal je altijd zien. Dat heb ik nu ook altijd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:44 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik kan alle haaknaalden vinden, behalve de ene die ik nodig heb, typisch
Hmm das jammer...(van het ophangen) scheelt dat ik nog wel wat ideetjes heb om het alsnog te gebruiken, dus ik ga zeker op de uitkijk ervoor.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:24 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Iemand vroeg naar/over maskingtape.
Dat zal op de KreaDoe ongetwijfeld verkocht worden door flink wat kramen, vooral de kramen die er staan rondom scrapbooking en kaarten maken.
Het is gedecoreerd plakband, meestal een soort papierplakband. Je kan er op schrijven en het is behoorlijk dun. Erg leuk om mee te decoreren maar ik zou het niet gebruiken om iets mee op te hangen, want als er kracht op komt breekt het.
Je kan het met je handen afscheuren.
Hahaha, heb ik je aangestoken?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:28 schreef DonnaRush het volgende:
1 nov is sneller dan je denkt!
Ik wil nu ook een ripple maken, heeeeel graag!
Ja weet ik wel.maar eer dat ik hem dan in de bus heb is het (als we geluk hebben) zaterdag ofzo. Had gehoopt dat zedit weekend of maandag op de bus zouden gaan...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:28 schreef DonnaRush het volgende:
1 nov is sneller dan je denkt!
Ik wil nu ook een ripple maken, heeeeel graag!
Welk patroon heb je gebruikt? Hij is leuk!!quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:11 schreef 16021988 het volgende:
Gisteren snel een col gehaakt omdat t zo ontzettend koud is ineens!
2 bollen Noa van de Wibra:
[ afbeelding ]
En om:
[ afbeelding ]
Uit de losse hand.. 40 lossen, in elke losse een stokje en daarna tussen elk stokje (dus in de opening) weer stokje.. Heb em rondgehaakt...quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:07 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Welk patroon heb je gebruikt? Hij is leuk!!
Wat een leuke col! En wat knap dat je dat zo uit de losse hand doet, ik moet overal altijd echt een patroon bij hebben, anders wordt het niksquote:Op zondag 28 oktober 2012 10:11 schreef 16021988 het volgende:
[ afbeelding ]
En om:
[ afbeelding ]
Ja ik haak behoorlijk vast.. Heb voor Noa mijn 12mm haak gebruikt en dat stond ook als max op de wikkel..quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:23 schreef bietel het volgende:
Leuke col 16enz (die houden we erin Trui)
Je zou niet zeggen dat het stokjes zijn! Ik dacht in eerste instantie dat het gewoon vasten waren. heb je ze heel strak gehaakt? Meestal zijn de gaatjes tussen stokjes meer streepjes dan rondjes.
Leuke kleurtjes voor je dekenWat voor garen gebruik je?
Leuk!quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:11 schreef 16021988 het volgende:
[ afbeelding ]
En om:
[ afbeelding ]
hoe haak je ze eigenlijk aan elkaar, aan de foto te zien doe je dat in het midden van een cluster? ik zou juist denken dat je de connectie bij de tussenstukjes maakt, dus in plaats van een gewone tussenlosse, even om de tussenlosse van het belendende vierkantje heen haken.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:15 schreef 16021988 het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste 12 bloemen heb ik ook aan elkaar.. Wordt alleen veel kleiner dan verwacht, wil dus nog minstens 80 bloemen haken.. Maar dan als 1-bloem-per-dag-project want ben wel toe aan wat anders dan die circeltjes! Haha!
Ik doe ze volgens patroon waardoor er gaten ontstaan, wat er weer heel leuk uit zou moeten zien als ie af is.. In elk cluster is een losse gehaakt zodat ze daar aan elkaar kunnen met de join-as-you-go..quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:02 schreef trui het volgende:
[..]
hoe haak je ze eigenlijk aan elkaar, aan de foto te zien doe je dat in het midden van een cluster? ik zou juist denken dat je de connectie bij de tussenstukjes maakt, dus in plaats van een gewone tussenlosse, even om de tussenlosse van het belendende vierkantje heen haken.
leuke wooper, lijnloos!
mooie kleurenquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:38 schreef Doobsie het volgende:
Allemaal.leuke dingen weer gezien... aapje, dekens, kussens.... sjaals en colls...
Ik nog altijd met mn ripple bezig...
[ afbeelding ]
oh, IN elk cluster, weet je het zeker? dat is nl wel anders dan de 'join as you go' zoals ik 'm meestal zie bij Granny Squares. (daar ontstaan ook gaatjes).quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:10 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Ik doe ze volgens patroon waardoor er gaten ontstaan, wat er weer heel leuk uit zou moeten zien als ie af is.. In elk cluster is een losse gehaakt zodat ze daar aan elkaar kunnen met de join-as-you-go..
http://solgrim.blogspot.nl/2009/06/sirkel-i-kvadrat.html?m=1quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:03 schreef trui het volgende:
[..]
oh, IN elk cluster, weet je het zeker? dat is nl wel anders dan de 'join as you go' zoals ik 'm meestal zie bij Granny Squares. (daar ontstaan ook gaatjes).
en neenee Toverheks, die hutsefluts sjaal kwam niet van mij hoor!
zo staat het er inderdaad! zo kende ik 't nog niet, ik zou er niet opgekomen zijn. nou het voorbeeld is prachtig dus het zal vast loslopen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:14 schreef 16021988 het volgende:
http://solgrim.blogspot.nl/2009/06/sirkel-i-kvadrat.html?m=1
Onderaan staat ie uitgelegd
Of ik moet iets compleet verkeerd begrepen hebben.. (Zou me ook niets verbazen...)
Wenkbrauwenquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:25 schreef trui het volgende:
leuke ameniko hoor, zo erg is ie toch niet? alleen snap ik niet zo goed wat die twee witte dingetjes bovenop zijn?
Lijkt me lastig met draad! Misschien een goedkope case kopen en daar 'omheen' haken en misschien soms er doorheen met de draad bij gaatjes die je erin boort? Ik zeg maar ietsquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:25 schreef beefje16 het volgende:
Iemand vroeg aan mij of ik een iPhone hoesje wil maken, maar dan alleen het hoesje zeg maar. Dus niet over het scherm gehaakt (zo'n standaard inschuifhoesje). Alleen weet ik niet goed hoe ik de hoeken moet maken, want het hoesje moet wel blijven zitten maar het touchscreen moet dus toegankelijk zijn. Weet iemand hier een goed patroon voor? Ik kan het niet vinden!
Ik denk niet dat dit ooit gaat werken. De beste kans die ik je geef is gewoon een rechthoek haken ter grootte van de achterkant, dan nog een randje zonder te meerderen (dus de hoogte in). Daar een draad doorheen trekken die je strak kunt trekken aan de voorkant zoals een capuchon. Hopelijk blijft ie dan zitten. Maar het lijkt me heel onverstandig, je dekt alle gaatjes aan de zij- en achterkant af en ik denk niet dat het goed blijft zitten, waardoor het valgevoelig is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:25 schreef beefje16 het volgende:
Iemand vroeg aan mij of ik een iPhone hoesje wil maken, maar dan alleen het hoesje zeg maar. Dus niet over het scherm gehaakt (zo'n standaard inschuifhoesje). Alleen weet ik niet goed hoe ik de hoeken moet maken, want het hoesje moet wel blijven zitten maar het touchscreen moet dus toegankelijk zijn. Weet iemand hier een goed patroon voor? Ik kan het niet vinden!
ik heb voor mijn dikke sjaal brave big (van hetzelfde merk als catania) gebruikt. volgens mij moest ik toen iets van ¤5 per bolbetalen. maar denk niet dat je veel nsoig hebt voor die sjaal....quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik vind dit een heel leuk patroon:
http://www.etsy.com/listi(...)acet=crochet+pattern
Wat voor dikte draad denken jullie dat er voor gebruikt wordt? (welk merk zou overeen komen?)
Vind het niet erg om een patroon te kopen maar als het een garen van 10 euro per bol blijkt te zijn
Ja of dit, en dan om een case heen en vastlijmen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:45 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit ooit gaat werken. De beste kans die ik je geef is gewoon een rechthoek haken ter grootte van de achterkant, dan nog een randje zonder te meerderen (dus de hoogte in). Daar een draad doorheen trekken die je strak kunt trekken aan de voorkant zoals een capuchon. Hopelijk blijft ie dan zitten. Maar het lijkt me heel onverstandig, je dekt alle gaatjes aan de zij- en achterkant af en ik denk niet dat het goed blijft zitten, waardoor het valgevoelig is.
Ik ga het patroon gewoon bestellen en dan is mijn doel om vrijdag op de kreadoe mooi garen en een knoop te vindenquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik heb voor mijn dikke sjaal brave big (van hetzelfde merk als catania) gebruikt. volgens mij moest ik toen iets van ¤5 per bolbetalen. maar denk niet dat je veel nsoig hebt voor die sjaal....
hahah dat moet vast wel lukken. misschien heeft katia ook wel dik garen (vorig jaren waren er veel stands met katia garen.....)quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik ga het patroon gewoon bestellen en dan is mijn doel om vrijdag op de kreadoe mooi garen en een knoop te vinden
Dan zit je nog steeds met die gaatjesquote:Op maandag 29 oktober 2012 12:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja of dit, en dan om een case heen en vastlijmen?
Als je alleen de achterkant haakt en vastlijmt niet toch?quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:48 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dan zit je nog steeds met die gaatjes
Camera:quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:50 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Als je alleen de achterkant haakt en vastlijmt niet toch?
Die is heel gaaf! Maar het is zeker wel een engels patroon?quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wat voor dikte draad denken jullie dat er voor gebruikt wordt? (welk merk zou overeen komen?)
Vind het niet erg om een patroon te kopen maar als het een garen van 10 euro per bol blijkt te zijn
Ja hij is Engelsquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:55 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Die is heel gaaf! Maar het is zeker wel een engels patroon?
Zou je echt dat patroon willen kopen, ik zou het zelf proberen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |