FOK!forum / Digital Corner / [Javascript] voor dummies (deel 13)
#ANONIEMwoensdag 24 oktober 2012 @ 12:42
javascript.jpg


Hier kan je alle vragen stellen over Javascript en alles wat er mee te maken heeft.

Heb je een probleem, post dan ook even de code waar het probleem zit ;) Zo kunnen we je beter proberen te helpen.

Handige links:
Quircksmode Javascript
Javascript Cheat Sheet
Mis je een link? Geef even een gil in het topic ;)

Tutorials:
W3Schools Javascript
W3Schools AJAX

Let op! Verwijder je post niet.
Als je bijvoorbeeld zelf al een antwoord hebt gevonden, laat ons dan even weten hoe je het hebt opgelost.
Wel zo aardig.
KomtTijd...woensdag 24 oktober 2012 @ 13:10
quote:
6s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

En dan al je console.log's eruit halen voor de minified versie, en je afvragen waarom je toch in hemelsnaam steeds 1 te laag uit komt.
#ANONIEMwoensdag 24 oktober 2012 @ 13:12
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:10 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

En dan al je console.log's eruit halen voor de minified versie, en je afvragen waarom je toch in hemelsnaam steeds 1 te laag uit komt.
Like a boss _O_
mstxwoensdag 24 oktober 2012 @ 13:16
var a="84 86 80".split(' ');for(var i=0;i<a.length;i++)document.write(String.fromCharCode(a[i]));
Catch22-woensdag 24 oktober 2012 @ 13:19
Hoe rollen jullie qua accolades trouwens? Ik gebruik ze _altijd_, ook als ik maar 1 regel onder de conditie heb.

Shorthandstatements gebruik ik zelf overigens bijna nooit, vind het niet echt lekker leesbaar
KomtTijd...woensdag 24 oktober 2012 @ 13:21
1
2
3
4
function functionname()
{
    //code
}

altijd. Open-en-sluithaakjes horen wat mij betreft altijd even ver indented te staan. Tenzij het maar een regeltje is, dan laat ik ze weg.
Catch22-woensdag 24 oktober 2012 @ 13:22
Dat doe ik vaak niet, bij een functie, if-statements e.d. op dezelfde regel.
mstxwoensdag 24 oktober 2012 @ 13:23
Ik ben eigenlijk
1
2
3
function functionname() {
    //code
}
gewend.
Chandlerdinsdag 13 november 2012 @ 11:23
Mensen, hoe kom je middels jquery er achter of een select option wel of geen value heeft, want .val() geeft in case of geen value de >text</option> weer....
KomtTijd...dinsdag 13 november 2012 @ 11:25
met .attr() misscfhien?
Chandlerdinsdag 13 november 2012 @ 11:29
Helaas, had ik al geprobeerd maar nee....
#ANONIEMdinsdag 13 november 2012 @ 11:29
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:23 schreef Chandler het volgende:
Mensen, hoe kom je middels jquery er achter of een select option wel of geen value heeft, want .val() geeft in case of geen value de >text</option> weer....
Wel of geen value? Je bedoelt of er iets ingevuld is? Dan moet je namelijk .size() gebruiken, dus:

quote:
$("#selector").size() == 0


[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2012 11:30:31 ]
Chandlerdinsdag 13 november 2012 @ 11:41
Nee dat werkt ook niet, zie voorbeeld:

http://jsfiddle.net/6KMgx/3/
Aetherdinsdag 13 november 2012 @ 11:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:41 schreef Chandler het volgende:
Nee dat werkt ook niet, zie voorbeeld:

http://jsfiddle.net/6KMgx/3/
De values zijn toch gelijk aan de content :?
Catch22-dinsdag 13 november 2012 @ 11:43
http://jsfiddle.net/6KMgx/4/

;)

Als de optie geen value heeft, dan krijg je de text terug. Gewoon de lege options een lege val geven.
Chandlerdinsdag 13 november 2012 @ 11:44
oo mijn god... LOL.. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :P al moet ik wel zeggen dat het stom is dat als er geen value is aangegeven (is toch niet verplicht?) ik deze wel moet kunnen controleren? :D
Catch22-dinsdag 13 november 2012 @ 11:46
nee blijkbaar. Er is vast een manier om dat te omzeilen. Gekke is dat als je geen value instelt, zelfs .attr("value") de text teruggeeft.
#ANONIEMdinsdag 13 november 2012 @ 11:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:44 schreef Chandler het volgende:
oo mijn god... LOL.. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :P al moet ik wel zeggen dat het stom is dat als er geen value is aangegeven (is toch niet verplicht?) ik deze wel moet kunnen controleren? :D
Ik weet niet hoor, maar je bent nogal aan het kutten aangezien je net aangaf dat val() niet werkte.
Catch22-dinsdag 13 november 2012 @ 11:47
Sowieso NOOIT alert, maar console.log gebruiken om te debuggen.
#ANONIEMdinsdag 13 november 2012 @ 11:47
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:46 schreef Catch22- het volgende:
nee blijkbaar. Er is vast een manier om dat te omzeilen. Gekke is dat als je geen value instelt, zelfs .attr("value") de text teruggeeft.
.text() doet dat toch?
Chandlerdinsdag 13 november 2012 @ 11:47
Huh? waarom console.log als alert heerlijk duidelijk is? :P
Catch22-dinsdag 13 november 2012 @ 11:47
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

.text() doet dat toch?
Ja, maar als je geen value hebt, geeft .val() blijkbaar ook de text terug, zie http://jsfiddle.net/6KMgx/6/
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:47 schreef Chandler het volgende:
Huh? waarom console.log als alert heerlijk duidelijk is? :P
omdat Alert alleen een string laat zien en daarbij ook kkirritant is. met console.log kan je ook het type zien en evt arrays uitlezen enzo.

alert is voor n00bs :P
KomtTijd...dinsdag 13 november 2012 @ 11:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:47 schreef Chandler het volgende:
Huh? waarom console.log als alert heerlijk duidelijk is? :P
Omdat het irritant is en console.log nog veel duidelijker is.
Chandlerdinsdag 13 november 2012 @ 11:48
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar je bent nogal aan het kutten aangezien je net aangaf dat val() niet werkte.
Klopt maar door te kutten leer je... en snap je meer van het soms onbegrijpelijke rare werking van bepaalde frameworks! neem aan dat je daar zelf ook wel bekend mee bent! :)
#ANONIEMdinsdag 13 november 2012 @ 11:49
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:47 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ja, maar als je geen value hebt, geeft .val() blijkbaar ook de text terug, zie http://jsfiddle.net/6KMgx/6/

[..]

omdat Alert alleen een string laat zien en daarbij ook kkirritant is. met console.log kan je ook het type zien en evt arrays uitlezen enzo.

alert is voor n00bs :P
Zie http://jsfiddle.net/6KMgx/4/ , met text() krijg je lege value terug, kan je controleren of er iets ingevuld is of niet. .val() valt terug op de tekst indien er geen value is idd.
Chandlerdinsdag 13 november 2012 @ 11:49
Ok, zal mijn noob alert vervangen door console.log vanaf nu :D

quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:49 schreef Scorpie het volgende:
Hey, goed lezen, eerste opzet had geen value="" vandaar :)
#ANONIEMdinsdag 13 november 2012 @ 11:49
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:48 schreef Chandler het volgende:

[..]

Klopt maar door te kutten leer je... en snap je meer van het soms onbegrijpelijke rare werking van bepaalde frameworks! neem aan dat je daar zelf ook wel bekend mee bent! :)
Er is niks, maar dan ook echt niks onbegrijpelijks aan jQuery en al helemaal niet aan .val() in het geval van het selecteren van een waarde van een attribuut.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2012 11:50:07 ]
Chandlerdinsdag 13 november 2012 @ 11:50
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is niks, maar dan ook echt niks onbegrijpelijks aan jQuery en al helemaal niet aan .val() in het geval van het selecteren van een waarde van een attribuut.
Goed, dan gaan we het nu over het lezen van jou hebben :).....aangezien catch het in 1x zag
Catch22-dinsdag 13 november 2012 @ 11:52
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zie http://jsfiddle.net/6KMgx/4/ , met text() krijg je lege value terug, kan je controleren of er iets ingevuld is of niet. .val() valt terug op de tekst indien er geen value is idd.
http://jsfiddle.net/6KMgx/15/

Chrome...
#ANONIEMdinsdag 13 november 2012 @ 11:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:50 schreef Chandler het volgende:

[..]

Goed, dan gaan we het nu over het lezen van jou hebben :).....
Je maakt dropdowns zonder values en dan geef je mij de schuld van het feit dat je oplossing niet werkt?
#ANONIEMdinsdag 13 november 2012 @ 11:54
quote:
Ja, als je dus value niet meegeeft dan zit er een fallback in voor het tekst attribute.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2012 12:00:40 ]
Chandlerdinsdag 13 november 2012 @ 11:54
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je maakt dropdowns zonder values en dan geef je mij de schuld van het feit dat je oplossing niet werkt?
Ik geef jou niet de schuld van het niet werken, wel van het geven van een oplossing die niet werkte :) maar goed, wil er verder geen dikke discussie van maken, is de moeite niet waard!

Het ging om de oplossing en die heeft helaas in mijn geval dus weer niets te maken met jquery....
Chandlerdinsdag 13 november 2012 @ 11:54
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, als je dus value niet meegeeft dan zit er een fallback in voor het tekst element.
En daar had ik dus niet om gevraagd :P maar bedankt voor het mee denken, ik leer hier alleen maar van!
#ANONIEMdinsdag 13 november 2012 @ 11:57
quote:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
valHooks: {
    option: {
      get: function( elem ) {
        // attributes.value is undefined in Blackberry 4.7 but
        // uses .value. See #6932
        var val = elem.attributes.value;
       return !val || val.specified ? elem.value : elem.text;
      }
    },

Regel 2209 in jquery 1.8.2

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2012 11:58:00 ]
InTrePidIvitymaandag 18 februari 2013 @ 11:10
Ik ben op zoek naar een nuttige JS-tutorial voor een beginneling, maar bij voorkeur niet via W3schools. Dat bevalt me wel als naslagwerk, maar de tutorials vind ik te beperkt in uitleg. En alhoewel ik weet hoe Google werkt, vind ik het altijd prettiger als ik de mening krijg van mensen die daadwerkelijk de tutorial(s) gevolgd hebben.
mscholmaandag 18 februari 2013 @ 11:52
is de beste tutorial niet gewoon zelf proberen aan de hand van voorbeelden die op w3schools en jquery.com b.v. worden gegeven? :P
Crutchmaandag 18 februari 2013 @ 12:01
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 11:52 schreef mschol het volgende:
is de beste tutorial niet gewoon zelf proberen aan de hand van voorbeelden die op w3schools en jquery.com b.v. worden gegeven? :P
Dat werkt beter dan alles voorgekauwd krijgen in een gedetailleerde tutorial inderdaad, maar als je weinig tot geen kennis hebt van Javascript zou ik gewoon verschillende tutorials zoeken en bekijken.
mscholmaandag 18 februari 2013 @ 12:04
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:01 schreef Crutch het volgende:

[..]

Dat werkt beter dan alles voorgekauwd krijgen in een gedetailleerde tutorial inderdaad, maar als je weinig tot geen kennis hebt van Javascript zou ik gewoon verschillende tutorials zoeken en bekijken.
ik weet niet zeker meer hoe ik er vroeger mee begonnen ben, maar volgens mij ook door scripts te lenen, die aan te passen en waar nodig de syntax in een schoolboekje of w3schools op te zoeken en vooral proberen, proberen, proberen..
InTrePidIvitymaandag 18 februari 2013 @ 12:06
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:04 schreef mschol het volgende:

[..]

ik weet niet zeker meer hoe ik er vroeger mee begonnen ben, maar volgens mij ook door scripts te lenen, die aan te passen en waar nodig de syntax in een schoolboekje of w3schools op te zoeken en vooral proberen, proberen, proberen..
Ik ben iets minder autodidactisch aangelegd, blijkbaar :P Maargoed, dan ga ik maar op zoek!
Crutchmaandag 18 februari 2013 @ 12:07
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:06 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik ben iets minder autodidactisch aangelegd, blijkbaar :P Maargoed, dan ga ik maar op zoek!
Kun je je huidige niveau aangeven?
Van Javascript en van programmeren in het algemeen.
Misschien kunnen we je dan op weg helpen.
InTrePidIvitymaandag 18 februari 2013 @ 12:12
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:07 schreef Crutch het volgende:
Van Javascript en van programmeren in het algemeen.

HTML heb ik wel door en met CSS kan ik wel aardig overweg, maar moet ik nog regelmatig wat opzoeken omdat het er toch niet zo uitziet als ik verwacht.

Verdere programmeertalen zijn me vreemd :)
Crutchmaandag 18 februari 2013 @ 12:16
quote:
3s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:12 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

HTML heb ik wel door en met CSS kan ik wel aardig overweg, maar moet ik nog regelmatig wat opzoeken omdat het er toch niet zo uitziet als ik verwacht.

Verdere programmeertalen zijn me vreemd :)
Aha.
Begin hier eens mee: http://thenewboston.org/list.php?cat=10
Lekker achterover hangen en leren.

Hierna hoef je niet van jezelf te verwachten dat je alles in een keer kan, maar je weet in ieder geval waarover wordt gesproken als je bijvoorbeeld besluit om wél de artikelen op W3Schools te volgen.
InTrePidIvitymaandag 18 februari 2013 @ 13:07
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:16 schreef Crutch het volgende:

[..]

Aha.
Begin hier eens mee: http://thenewboston.org/list.php?cat=10
Lekker achterover hangen en leren.

Hierna hoef je niet van jezelf te verwachten dat je alles in een keer kan, maar je weet in ieder geval waarover wordt gesproken als je bijvoorbeeld besluit om wél de artikelen op W3Schools te volgen.

Dat ziet er nuttig uit :Y Dankjewel!
Crutchmaandag 18 februari 2013 @ 13:15
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:07 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dat ziet er nuttig uit :Y Dankjewel!
Graag gedaan.
In principe maakt het geen reet uit waar en hoe je begint, als je maar ergens begint.
InTrePidIvitymaandag 18 februari 2013 @ 13:18
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:15 schreef Crutch het volgende:

[..]

Graag gedaan.
In principe maakt het geen reet uit waar en hoe je begint, als je maar ergens begint.
Uiteraard, maar hier zit tenminste een structuur in. Als je losse tutorials bij elkaar moet zoeken, dan is het sowieso minder efficiënt of mis je wellicht dingen.
Crutchmaandag 18 februari 2013 @ 13:19
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:18 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Uiteraard, maar hier zit tenminste een structuur in. Als je losse tutorials bij elkaar moet zoeken, dan is het sowieso minder efficiënt of mis je wellicht dingen.
Beide waar, maar zo hebben veel mensen het ook geleerd hoor.
InTrePidIvitymaandag 18 februari 2013 @ 13:23
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:19 schreef Crutch het volgende:

[..]

Beide waar, maar zo hebben veel mensen het ook geleerd hoor.
Daar twijfel ik niet aan, maar persoonlijk ligt me dat minder. Maargoed, voordat we in een discussie over de beste leerschool verzanden: beide methodes werken :P
Crutchmaandag 18 februari 2013 @ 14:21
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:23 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Daar twijfel ik niet aan, maar persoonlijk ligt me dat minder. Maargoed, voordat we in een discussie over de beste leerschool verzanden: beide methodes werken :P
True.

Om nog maar een tip te geven.

Veel opgedane kennis kun je ook direct testen via een Javascript Console.

In chrome is de sneltoets:

Windows: CTRL-SHIFT-J

Mac: ALT-⌘-J

Daarin kun je direct variabelen declareren en testen en functies schrijven en testen.

Bijvoorbeeld:

Tik eerst dit in:

1var bericht = 'Hallo';

En vervolgens:
1alert(bericht);

Zo kun je er een beetje mee spelen.
InTrePidIvitymaandag 18 februari 2013 @ 14:22
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 14:21 schreef Crutch het volgende:

[..]

True.

Om nog maar een tip te geven.

Veel opgedane kennis kun je ook direct testen via een Javascript Console.

In chrome is de sneltoets:

Windows: CTRL-SHIFT-J

Mac: ALT-⌘-J

Daarin kun je direct variabelen declareren en testen en functies schrijven en testen.

Bijvoorbeeld:

Tik eerst dit in:
[ code verwijderd ]

En vervolgens:
[ code verwijderd ]

Zo kun je er een beetje mee spelen.
Ha, dat is geinig :)
Crutchmaandag 18 februari 2013 @ 14:28
Deze is ook leuk:

1$(document).find('a').each(function(){$(this).css("color","#ff0000");});

Als een website jQuery gebruikt (is ook javascript) dan kun je die functies ook aanroepen.
Probeer het maar een door in dit topic de Javascript Console te openen en de code te plakken.
Alle links worden dan rood.
TwenteFCwoensdag 20 februari 2013 @ 23:20
Heeft iemand misschien een idee hoe ik Javascript een zoom kan maken zoals hier:
http://simpleviewer.net/postcardviewer/app/

Heb geen idee hoe ik dat kan doen, of hoe deze manier van zoomen überhaupt heet.

Graag alleen in de goede richting wijzen en geen complete antwoorden, want het is een soort van huiswerkvraag en ik wil het graag zelf doen. :P
wdnwoensdag 20 februari 2013 @ 23:57
quote:
19s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:20 schreef TwenteFC het volgende:
Heeft iemand misschien een idee hoe ik Javascript een zoom kan maken zoals hier:
http://simpleviewer.net/postcardviewer/app/

Heb geen idee hoe ik dat kan doen, of hoe deze manier van zoomen überhaupt heet.

Graag alleen in de goede richting wijzen en geen complete antwoorden, want het is een soort van huiswerkvraag en ik wil het graag zelf doen. :P
"AJAX-ZOOM is a powerful image zoom & pan plugin with 360° rotate option, jQuery image gallery option based on jQuery (JavaScript) and PHP. It is a completely packaged and free / low cost jQuery zoom solution to present high resolution images on the web. With over 300 other options AJAX-ZOOM is very flexible regarding it's appearance and can be seamlessly integrated into any website - branding free!" :+
TwenteFCwoensdag 20 februari 2013 @ 23:57
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:57 schreef wdn het volgende:

[..]

"AJAX-ZOOM is a powerful image zoom & pan plugin with 360° rotate option, jQuery image gallery option based on jQuery (JavaScript) and PHP. It is a completely packaged and free / low cost jQuery zoom solution to present high resolution images on the web. With over 300 other options AJAX-ZOOM is very flexible regarding it's appearance and can be seamlessly integrated into any website - branding free!" :+)
Had ik moeten zeggen, we mogen geen libraries/frameworks gebruiken.
wdndonderdag 21 februari 2013 @ 00:00
quote:
19s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:57 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Had ik moeten zeggen, we mogen geen libraries/frameworks gebruiken.
Mijn oplossing zou dan zijn: downloaden en kijken wat ze doen ;)
TwenteFCdonderdag 21 februari 2013 @ 00:01
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 00:00 schreef wdn het volgende:

[..]

Mijn oplossing zou dan zijn: downloaden en kijken wat ze doen ;)
;) Min punten geven voor alles wat is gerealiseerd d.m.v. Ajax-zoom.
TwenteFCdonderdag 21 februari 2013 @ 15:52
Maar verder niemand een idee hoe ik dit met plain javascript kan doen?

:@ Ik mis GlowMouse.
mscholdonderdag 21 februari 2013 @ 16:53
even snel gegoogled:
http://stackoverflow.com/(...)-image-and-center-it

de site die je aanhaalt gebruikt flash voor het effect..
#ANONIEMdonderdag 21 februari 2013 @ 16:58
Kijk in de source van http://code.google.com/p/javascript-image-manipulation-plugin/
TwenteFCdonderdag 21 februari 2013 @ 17:32
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:53 schreef mschol het volgende:
even snel gegoogled:
http://stackoverflow.com/(...)-image-and-center-it

de site die je aanhaalt gebruikt flash voor het effect..
;) Met een reden natuurlijk.

Maar ik zal er straks weer eens naar kijken, in ieder geval bedankt voor het antwoorden jullie 2. ^O^
luna1988vrijdag 8 maart 2013 @ 16:39
Hi guys,

Ik moet voor morgen (zaterdag) een javascript game inleveren.
Ben bezig met een mini shooter game in javascript en wil er nu een if / else en een loop erin zetten voor als je de game weer opnieuw wilt spelen..
Ik ben echt een noob in javascript en kom even niet verder.
Dit is mijn code:

confirm("Let's play a shooter!");
var userName = prompt("Vul je naam in");
var weapon = 'Geen wapen';

alert("Start de game.");

var chooseWeapon = ["assault, shotgun, sniper"]
var chooseWeapon = prompt("Wil je een assault, shotgun of een sniper?");

switch(chooseWeapon){
case 'shotgun':
weapon = 'shotgun';
break;
case 'sniper':
weapon = 'sniper';
break;
case 'assault':
weapon = 'assault';
break;

};

console.log("Je naam is " + userName + " en je kiest een " + weapon + ".");

var richting = 'geen richting kiezen? Blijf dan maar lekker staan';

var welkeRichting = prompt("Welke richting wil je op? Links, rechts, rechtdoor");

switch(welkeRichting){
case 'links':
richting = 'naar links';
break;
case 'rechts':
richting = 'naar rechts';
break;
case 'rechtdoor':
richting = 'rechtdoor';
break;

};

console.log(" Je gaat " + richting);

//var action = ["Loop naar links", "Loop naar rechts", "Loop rechtdoor", "Camp"];

var computerChoice = Math.floor((Math.random()*4)+1);

switch(computerChoice) {
case 'voor':
computerChoice = "tegenstander staat voor jou!";
break;
case 'naast':
computerChoice = "tegenstander staat naast jou!";
break;
case 'achter':
computerChoice = "tegenstander staat achter jou!";
break;
case 'dak':
computerChoice = "tegenstander staat op het dak!";
break;
};

console.log(computerChoice);



if('voor' + 'naast' ){
x = "Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer."
}else('achter' + 'dak') {
x = "De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer."
}

}



tot aan het dikgedrukte gaat alles prima, maar daarna zou ik graag willen hebben dat als de computer ''voor of ''naast'' random heeft gekozen je dan het berichtje krijgt bij de if regel en bij de else regel het ander zinnetje.

Onder deze if else regel moet ik nog een loop regel maken die weer teruglinkt naar chooseWeapon.

Kan iemand mij please helpen! danku!
Crutchvrijdag 8 maart 2013 @ 16:49
1
2
3
4
5
6
7
if(computerChoice == 'voor' || computerChoice == 'naast' ){
x = "Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer.";
}else if(computerChoice == 'achter' || computerChoice ==  'dak') {
x = "De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer.";
}

} // <- is dat er niet één teveel?
luna1988vrijdag 8 maart 2013 @ 16:59
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:49 schreef Crutch het volgende:

[ code verwijderd ]

hey bedankt voor je snelle reactie!
Ja dat klopt ik had er één teveel neergezet!

Alleen heb ik jou aangepaste code nu toegevoegd, maar hij gaat nog steeds niet verder? =(
Ik heb bij de cases "voor", "naast", "achter", "dak" vervangen met 1,2,3,4.

Nu geeft de script in console wel aan wat de computer heeft gekozen, maar hij zegt niet wat er daarna gebeurt...

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
switch(computerChoice) {
    case 1:
        computerChoice = "enemy staat voor jou!";
    break;
    case 2:
        computerChoice = "enemy staat naast jou!";
    break;
    case 3:
        computerChoice = "enemy staat achter jou!";
    break;
    case 4:
        computerChoice = "enemy staat op het dak!";
    break;
};

console.log(computerChoice);

if(computerChoice == 1 || computerChoice == 2 ){
x = "Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer.";
}else if(computerChoice == 3 || computerChoice ==  4) {
x = "De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer.";
}

Ik heb er nu dit staan. Heeft het misschien te maken dat ik x niet defined heb?
Aethervrijdag 8 maart 2013 @ 17:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:59 schreef luna1988 het volgende:
Ik heb er nu dit staan. Heeft het misschien te maken dat ik x niet defined heb?
Op regel 18 is computerChoice geen getal meer maar een tekst (die is in de switch overschreven).
luna1988vrijdag 8 maart 2013 @ 17:17
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Op regel 18 is computerChoice geen getal meer maar een tekst (die is in de switch overschreven).
Ok, dus als ik het begrijp moet de aangepaste code van Crutch het dus doen? Want ik probeer nu van alles, maar het wil nog steeds niet werken. Sorry voor de domme vragen ben nog lerende...
KomtTijd...vrijdag 8 maart 2013 @ 19:13
Waarom doe je überhaupt die if/else? kan toch gewoon in je switch erbij?
-Datdus-zaterdag 9 maart 2013 @ 17:57
Ik hoop zooo dat jullie me kunnen helpen! Ik wil met canvas een deel van mijn canvas kopieren met getImageData, dat gaat prima maar nu wil een met putImagedata plakken maar dan 2x zo groot. Nu staat er op W3S

quote:
"context.putImageData(imgData,x,y,dirtyX,dirtyY,dirtyWidth,dirtyHeight);"
en
quote:
dirtyWidth Optional. The width to use to draw the image on the canvas
Is dirty width en height wat ik moet gebruiken want het doet namelijk niets, hij kopieert het gewoon in de normale grootte. -O-

1
2
3
4
function resize(size){    
    var imgData = ctx.getImageData(0,0,size,size);
    ctx.putImageData(imgData,0,0,0,0,256,256);
}
luna1988zaterdag 9 maart 2013 @ 18:15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
confirm("Let's play a shooter!"); // Vraag of je een shooter wilt spelen.
var userName = prompt("Vul je naam in"); // Je kan je naam hier invullen.
var weapon = 'Geen wapen'; // Als je bij chooseWeapon iets anders invult dan assault, shotgun of sniper dan krijg je 'Geen wapen' te zien.
    
alert("Start de game."); // De game starten.

var chooseWeapon = prompt("Wil je een assault, shotgun of een sniper?"); // Pop up vraagt welk wapen je wilt gebruiken.

switch(chooseWeapon) { // Elke case is gelinkt aan een weapon.
    case 'shotgun':
        weapon = 'shotgun';
    break;
    case 'sniper':
        weapon = 'sniper';
    break;
    case 'assault':
        weapon = 'assault';
    break;

}

console.log("Je naam is " + userName + " en je kiest een " + weapon + "."); // In console krijg je te nog eens te zien wat je had ingevuld.

var richting = 'geen richting kiezen? Blijf dan maar lekker staan'; // Als je niks invoert welke richting je opgaat krijg je dit zinnetje te zien.

var welkeRichting = prompt("Wil je naar links, rechts of rechtdoor?"); // Vraagt welke richting je op wilt gaan.

switch(welkeRichting) { // Elke case is gelinkt aan een richting. 
    case 'links':
        richting = 'naar links';
    break;
    case 'rechts':
        richting = 'naar rechts';
    break;
    case 'rechtdoor':
        richting = 'rechtdoor';
    break;

}

console.log(" Je gaat " + richting); // In console krijg je te zien welke richting je opgaat.

var computerChoice = Math.floor((Math.random()*4)+1); // De computer kiest willekeurig waar de enemy staat.
var uitkomst = ''; 

switch(computerChoice) { // Elke case is gelinkt aan een computerChoice.
    case 1:
        uitkomst = "enemy staat voor jou!";
    break;
    case 2:
        uitkomst = "enemy staat naast jou!";
    break;
    case 3:
        uitkomst = "enemy staat achter jou!";
    break;
    case 4:
        uitkomst = "enemy staat op het dak!";
    break;

}

console.log(uitkomst); // In console krijg je te zien wat de computer gekozen heeft.

if(computerChoice <= 2 ){ // Als computer voor case 1 of 2 heeft gekozen dan geeft console aan dat je hebt gewonnen.
    console.log("Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer. Je hebt gewonnen! =D" );
}else if(computerChoice >= 3) { // Als computer voor case 3 of 4 heeft gekozen dan geeft console aan dat je hebt verloren.
    console.log("De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer. Je hebt verloren =(");
}

Ok, mijn code werkt inmiddels. Alleen zit nu met een probleem van dat er eigenlijk een default case nog bij elke switch moet komen et staan. Alleen zie ik het nut hier niet van in...
Wie kan mij zeggen of het wel nodig is??
-Datdus-zaterdag 9 maart 2013 @ 18:41
Jongens, geen hulp meer nodig. Ik heb het anders opgelost. :)

http://beyondsimple.nl/perlin/

ik was bezig met een perlin noise generator. Ik wil er later een game level mee genereren. :D
KomtTijd...zaterdag 9 maart 2013 @ 18:53
@luna1988
van wie moet dat?

en wat is in hemelsnaam het nut van die eerste twee switches?
-Datdus-zaterdag 9 maart 2013 @ 19:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:15 schreef luna1988 het volgende:

[ code verwijderd ]

Ok, mijn code werkt inmiddels. Alleen zit nu met een probleem van dat er eigenlijk een default case nog bij elke switch moet komen et staan. Alleen zie ik het nut hier niet van in...
Wie kan mij zeggen of het wel nodig is??
quote:
// Vraag of je een shooter wilt spelen.
You don't say. :D _O-
luna1988zondag 10 maart 2013 @ 00:07
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:53 schreef KomtTijd... het volgende:
@luna1988
van wie moet dat?

en wat is in hemelsnaam het nut van die eerste twee switches?
Geen idee ben ook een noob in javascript. Als jij het in een betere code kan laten zien graag! =)
luna1988zondag 10 maart 2013 @ 00:08
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:05 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

[..]

You don't say. :D _O-
^O^
KomtTijd...zondag 10 maart 2013 @ 00:22
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:07 schreef luna1988 het volgende:

[..]

Geen idee ben ook een noob in javascript. Als jij het in een betere code kan laten zien graag! =)
eh...
1
2
weapon = chooseWeapon;
richting = welkeRichting;

zoiets? al is het in de eerste plaats al vrij nutteloos die variables überhaupt dubbel toe te kennen...
FigureBirdStarsdinsdag 12 maart 2013 @ 21:28
Ik ben sinds kort m'n javascript code wat meer aan het testen en ook een beetje aan het experimenteren met Test Driven Development. Ik gebruik hiervoor Jasmine en dat bevalt goed, maar ik merk dat ik in verhouding veel meer regels met tests schrijf dan functionele code. Is dat normaal? Ik merk trouwens wel dat mijn uiteindelijke code een stuk netter en beter doordacht is.
Catch22-dinsdag 12 maart 2013 @ 21:50
Ik doe dat niet en vind t teveel werk. Gewoon zelf goed testen en nadenken over wat je doet

Ik merk wel dat ik steeds generiekere en herbruikbare code schrijf. In mijn laatste projecten echt goede toolkits gemaakt waarin alles netjes is gestructureerd. Zorgt voor veel betere onderhoudbaarheid en leesbaarheid. Dat is erg belangrijk
Aetherwoensdag 13 maart 2013 @ 10:03
Iemand al eens TypeScript gebruikt voor wat grotere projecten?
Zelf gebruikt voor klein programma van enkele honderden regels en vind het wel een voordeel door static typing, classes en modules.
raptorixwoensdag 13 maart 2013 @ 11:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik doe dat niet en vind t teveel werk. Gewoon zelf goed testen en nadenken over wat je doet

Ik merk wel dat ik steeds generiekere en herbruikbare code schrijf. In mijn laatste projecten echt goede toolkits gemaakt waarin alles netjes is gestructureerd. Zorgt voor veel betere onderhoudbaarheid en leesbaarheid. Dat is erg belangrijk
Ik denk dat je dan niet helemaal het idee achter TDD begrijpt, het gaat niet alleen om de test, maar dat je werkt vanuit usecases/requirements, kortom als het goed is schrijf je dus nooit overbodige code.
Catch22-woensdag 13 maart 2013 @ 12:42
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan niet helemaal het idee achter TDD begrijpt, het gaat niet alleen om de test, maar dat je werkt vanuit usecases/requirements, kortom als het goed is schrijf je dus nooit overbodige code.
Mja ik snap het wel, maar vind het nogal veel overhead in het geval van javascript. Heb het wel eens gebruikt in een applicatie voor classes die veel berekeningen deden, dan is het wel handig, maar voor UI structuren zie ik het nut niet zo :)

Ik heb Typescript (of Dart) nog nooit gebruikt. Ik ben er wel achter dat ik sneller werk met de tools die ik heb, dan met nieuwe tools die misschien sneller werken, maar een leercurve hebben. Als iets echt hot is en heel veel gebruikt wordt en door de juiste mensen wordt aangeraden ga ik het meestal pas checken :)
raptorixwoensdag 13 maart 2013 @ 13:09
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Mja ik snap het wel, maar vind het nogal veel overhead in het geval van javascript. Heb het wel eens gebruikt in een applicatie voor classes die veel berekeningen deden, dan is het wel handig, maar voor UI structuren zie ik het nut niet zo :)

Ik heb Typescript (of Dart) nog nooit gebruikt. Ik ben er wel achter dat ik sneller werk met de tools die ik heb, dan met nieuwe tools die misschien sneller werken, maar een leercurve hebben. Als iets echt hot is en heel veel gebruikt wordt en door de juiste mensen wordt aangeraden ga ik het meestal pas checken :)
Helemaal mee eens, voor zaken als berekeningen proberen we dit uberhaupt uit het javascript te halen, ik ben nu voor een aardig grote klant bezig waarin we op de server gewoon de berekening doen, en een JSON terug sturen met daarin alle winkelwagen data, deze kan dan eenvoudig via een javascript template gerendered worden.
Catch22-woensdag 13 maart 2013 @ 13:17
die applicatie was in C# :) Ben als Allround developer begonnen en richt me sinds 2 jaar volledig op de frontend
raptorixwoensdag 13 maart 2013 @ 13:52
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:17 schreef Catch22- het volgende:
die applicatie was in C# :) Ben als Allround developer begonnen en richt me sinds 2 jaar volledig op de frontend
Nice, zelf kom ik maar weinig aan frontend toe, ook al omdat dat bij ons een gescheiden discipline is, wij hebben ongeveer 20 frontenders in dienst die zich daar alleen op focussen ;)
Catch22-woensdag 13 maart 2013 @ 14:01
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 13:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nice, zelf kom ik maar weinig aan frontend toe, ook al omdat dat bij ons een gescheiden discipline is, wij hebben ongeveer 20 frontenders in dienst die zich daar alleen op focussen ;)
Is ook het beste :) Als je goed frontenddevelopment wil doen, moet je je daar op focussen.
raptorixwoensdag 13 maart 2013 @ 14:04
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:01 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Is ook het beste :) Als je goed frontenddevelopment wil doen, moet je je daar op focussen.
Ja sterker nog, binnen onze frontend afdeling zijn er ook weer specialisaties op scripting en css/sementaiek.
Catch22-woensdag 13 maart 2013 @ 14:14
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja sterker nog, binnen onze frontend afdeling zijn er ook weer specialisaties op scripting en css/sementaiek.
dan werk je wel in een fors bedrijf of niet?

Ik ben de enige frontender hier. Is ook wel lekker hoor, zelf bepalen wat en hoe je werkt. De backenders komen ook niet aan mijn code of files.
raptorixwoensdag 13 maart 2013 @ 14:16
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dan werk je wel in een fors bedrijf of niet?

Ik ben de enige frontender hier. Is ook wel lekker hoor, zelf bepalen wat en hoe je werkt. De backenders komen ook niet aan mijn code of files.
Wij zijn op Full Service gebied het grootste, overigens werk ik zelf graag het liefst direct samen met frontend, helaas is dat niet altijd mogelijk.
Catch22-woensdag 13 maart 2013 @ 14:17
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wij zijn op Full Service gebied het grootste, overigens werk ik zelf graag het liefst direct samen met frontend, helaas is dat niet altijd mogelijk.
is wel het makkelijkste. Ik heb 5 backenddevelopers "achter" me, dus de lijntjes zijn hier nog kort. Moet er niet aan denken om in zo'n grote organisatie te werken, vind het veel te prettig om kort te kunnen schakelen. Helemaal als je op specialismeoverstijgende vlakken bezig bent (JSon overgooien bijvoorbeeld)
raptorixwoensdag 13 maart 2013 @ 14:23
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:17 schreef Catch22- het volgende:

[..]

is wel het makkelijkste. Ik heb 5 backenddevelopers "achter" me, dus de lijntjes zijn hier nog kort. Moet er niet aan denken om in zo'n grote organisatie te werken, vind het veel te prettig om kort te kunnen schakelen. Helemaal als je op specialismeoverstijgende vlakken bezig bent (JSon overgooien bijvoorbeeld)
Ik werk zelf over algemeen aan iets kleinere projecten, vind dat zelf ook leuker, alleen nu hadden we vrij grote klus voor enkele maanden, overigens met 1 van de beste frontenders van Nederlanders gewerkt wat natuurlijk wel weer tof is :+
Swetseneggerwoensdag 13 maart 2013 @ 14:54
1
2
3
4
<form style="margin:0;padding:0" method="post">
   <input type="text" name="zoek" id="zoek" onkeydown="if (event.keyCode == 13) document.getElementById('knpZoek').click()" />
   <input type="image" src="images/zoeken.png" name="knpZoek" id="knpZoek" onclick="althref('zoeken/'+document.getElementById('zoek').value)" />
</form>
Waarom ga ik wel naar zoeken/<zoekterm> op een enter, maar NIET als ik de image klik :?

[ Bericht 2% gewijzigd door Swetsenegger op 13-03-2013 15:00:07 ]
KomtTijd...woensdag 13 maart 2013 @ 15:00
Da's nog eens oldschool inline javascript :D

Je roept een jquery-functie aan op een non-jquery object.
mstxwoensdag 13 maart 2013 @ 15:07
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
<input type="image" src="images/zoeken.png" name="knpZoek" id="knpZoek" onclick="althref('zoeken/'+document.getElementById('zoek').value)" />
Probeer dit eens:
<input type="image" src="images/zoeken.png" name="knpZoek" id="knpZoek" onclick="althref('zoeken/'+document.getElementById('zoek').value);return false;" />
Swetseneggerwoensdag 13 maart 2013 @ 15:10
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:07 schreef mstx het volgende:
);return false;
_O_
Swetseneggerwoensdag 13 maart 2013 @ 15:11
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Da's nog eens oldschool inline javascript :D

Je roept een jquery-functie aan op een non-jquery object.
jquery? Dit is gewoon plain JS hoor.
KomtTijd...woensdag 13 maart 2013 @ 15:30
.click() is een jquery functie.
mstxwoensdag 13 maart 2013 @ 15:38
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:30 schreef KomtTijd... het volgende:
.click() is een jquery functie.
Het is ook gewoon een javascript methode.
http://www.w3.org/TR/DOM-Level-2-HTML/html.html#ID-2651361
KomtTijd...woensdag 13 maart 2013 @ 16:43
De tering, weer wat geleerd.
-Datdus-woensdag 13 maart 2013 @ 17:53
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:43 schreef KomtTijd... het volgende:
De tering, weer wat geleerd.
_O- Dit is het probleem tegenwoordig. Iedereen grijpt gelijk naar libraries. ;(
Aetherwoensdag 13 maart 2013 @ 17:59
quote:
11s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef Catch22- het volgende:

Ik heb Typescript (of Dart) nog nooit gebruikt. Ik ben er wel achter dat ik sneller werk met de tools die ik heb, dan met nieuwe tools die misschien sneller werken, maar een leercurve hebben. Als iets echt hot is en heel veel gebruikt wordt en door de juiste mensen wordt aangeraden ga ik het meestal pas checken :)
Met TypeScript kun je mogelijkheden die in ECMAScript 6 komen al compileren tot compatible JavaScript (ECMAScript 3/5). Open source project wordt door Anders Hejlsberg geleid (ontwikkelaar/hoofd van o.a. Turbo Pascal, Delphi en C#).
Op TypeScript Playground kun je on-line testen en wat voorbeelden bekijken.
Tijnwoensdag 13 maart 2013 @ 18:04
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:53 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

_O- Dit is het probleem tegenwoordig. Iedereen grijpt gelijk naar libraries. ;(
Niet zo raar met een API die zo miserabel is als de DOM.
-Datdus-woensdag 13 maart 2013 @ 18:07
quote:
2s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Niet zo raar met een API die zo miserabel is als de DOM.
var yolo = document.getElementById('YOLOSWAG');

Maar je hebt wel gelijk. :)
KomtTijd...woensdag 13 maart 2013 @ 20:31
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:53 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

_O- Dit is het probleem tegenwoordig. Iedereen grijpt gelijk naar libraries. ;(
Mwah ik nog dagelijks dat ik er gemak van heb ook redelijk wat pure javascript ervaring te hebben, maar ik ben zeker niet alwetend zo blijkt maar weer.
Waar ik meer "last" van heb is mijn google-gedrag. Ik voer heel veel functies die ik gebruik eerst in google in om even snel de docs erbij te hebben, waardoor ik zelf weinig paraat heb. Daar heb je echt last van als je een keer op een offline omgeving zit.
raptorixdonderdag 14 maart 2013 @ 07:23
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:07 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

var yolo = document.getElementById('YOLOSWAG');

Maar je hebt wel gelijk. :)
Nog steeds nachtmerrie van uit de tijd van .net Controls welke een eigen id genereren :(
raptorixdonderdag 14 maart 2013 @ 07:24
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:31 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Mwah ik nog dagelijks dat ik er gemak van heb ook redelijk wat pure javascript ervaring te hebben, maar ik ben zeker niet alwetend zo blijkt maar weer.
Waar ik meer "last" van heb is mijn google-gedrag. Ik voer heel veel functies die ik gebruik eerst in google in om even snel de docs erbij te hebben, waardoor ik zelf weinig paraat heb. Daar heb je echt last van als je een keer op een offline omgeving zit.
Het is nuttig om ook het DOM model enigzins te begrijpen, omdat JQuery altijd minder efficient is dan direct het dom model te gebruiken, zeker als je high performance sites oplevert is JQuery niet altijd ideaal.
Chandlermaandag 18 maart 2013 @ 15:50
Weet iemand waarom alle markers dezelfde uitkomst hebben?

Ik heb een overzicht van markers met 5 waarden in de array,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,
'naam', lat, lon, afbeelding_id, item_id,

bv
1
2
3
4
5
6
    var locations = [
      ['Hamburgervijver, Groningen', 53.219383, 6.566502, 129, 13],
      ['Groningen, Corpus den Hoorn', 53.192940, 6.548663, 116, 8],
      ['Groningen, Kardine', 53.219383, 6.566502, 0, 7],
      ['Hoornsediep, Groningen', 53.206360, 6.561688, 103, 1],
    ];
deze lees ik zo uit en maak zo de 'markers' aan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    for (i = 0; i < locations.length; i++) { 
      var image = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48';
      var url   = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48';
      marker = new google.maps.Marker({
        position: new google.maps.LatLng(locations[i][1], locations[i][2]),
        map: map,
        url: url,
        icon: image
      });
Alle afbeeldingen zijn allemaal goed, echter de link naar de URL niet? deze is voor alle markers het zelfde?
1
2
3
      google.maps.event.addListener(marker, 'click', function() {
          window.location.href = marker.url;
      });
Weet iemand waar ik de fout in ga?
Catch22-maandag 18 maart 2013 @ 15:59
je krijgt vast alleen de url van de laatste marker?

je moet die eventlistner wel in de for-lus fixen. En die markers een unique identifier geven
Chandlermaandag 18 maart 2013 @ 16:03
Of de eerste, tis maar net hoe je het ziet :7
dus als ik de urls vast in de marker zet zonder de var url/image dan zou het moeten werken? :D het rare is dat de afbeeldingen wel goed zijn maar de link niet.

En weet je ook een oplossing om te centreren op provincie?
1var geocoder = new GClientGeocoder(); geocoder.getLatLng(this.value, function (point) {if (point) { map.setCenter(point, 8, G_PHYSICAL_MAP); }});
werkt alleen op google maps v2 maar ik gebruik natuurlijk v3 en daar zou ik dan google.maps.geoCoder() moeten gebruiken maar die werkt op een of andere manier niet... :{
Catch22-maandag 18 maart 2013 @ 16:13
ja dat is even geklooi, heb even geen tijd om op te zoeken hoe dat werkt. Die maps api is vrij kut
Cue_maandag 18 maart 2013 @ 16:15
Hebben hier enkel v2. Maar vind het enorm gedoe om er iets aan te moeten veranderen :X
Chandlermaandag 18 maart 2013 @ 16:15
quote:
11s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:13 schreef Catch22- het volgende:
ja dat is even geklooi, heb even geen tijd om op te zoeken hoe dat werkt. Die maps api is vrij kut
Hoeft ook niet ala minute catch, tis toch voor mijn vis projectje waar ik al jaren mee bezig ben en nog lange niet klaar heb :+

(was dit je antwoord op de 1e vraag? :P)

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef Cue_ het volgende:
Hebben hier enkel v2. Maar vind het enorm gedoe om er iets aan te moeten veranderen :X
Nogal ja, heel andere werkwijze maar moet zeggen dat de maps met veel markers wel sneller laden in V3 dan V2.. Ook veel aanroepen zijn simpeler maar sommige dingen.... pffff.
Cue_maandag 18 maart 2013 @ 16:26
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef Chandler het volgende:

Nogal ja, heel andere werkwijze maar moet zeggen dat de maps met veel markers wel sneller laden in V3 dan V2.. Ook veel aanroepen zijn simpeler maar sommige dingen.... pffff.
Misschien zou een V3 wel goed voor ons zijn. Maar het werkt, dus we laten het maar even zoals het nu is :+
KomtTijd...maandag 18 maart 2013 @ 17:26
Openlayers FTW *O*
-Datdus-maandag 18 maart 2013 @ 18:19
Godverdomme, elke keer als ik eigen objecten maak krijg ik uncaught type error. :(
Tijnmaandag 18 maart 2013 @ 18:21
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:19 schreef -Datdus- het volgende:
Godverdomme, elke keer als ik eigen objecten maak krijg ik uncaught type error. :(
Dan doe je het verkeerd.
-Datdus-maandag 18 maart 2013 @ 19:04
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
var player = new Player();
player.test();

function player(){
    this.test = test;
    
    function test(){
        alert('pff');
    }
}

Uncaught ReferenceError: Player is not defined

Er is duidelijk iets waar ik geen weet van heb. Kan iemand me bijspijkeren?
-Datdus-maandag 18 maart 2013 @ 19:05
OH... Player, player.. :@
wdnmaandag 18 maart 2013 @ 19:07
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dan doe je het verkeerd.
Open deur gevonden ;)
Catch22-maandag 18 maart 2013 @ 19:08
Classnames ALTIJD met een hoofdletter
-Datdus-maandag 18 maart 2013 @ 19:09
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:08 schreef Catch22- het volgende:
Classnames ALTIJD met een hoofdletter
Ook voor de variabel?

var Player = new Player();

Zo?
mstxmaandag 18 maart 2013 @ 19:14
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:09 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Ook voor de variabel?

var Player = new Player();

Zo?
Nee, want zoals je zelf al zegt is dat geen class maar een variabele.
-Datdus-maandag 18 maart 2013 @ 19:15
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:14 schreef mstx het volgende:

[..]

Nee, want zoals je zelf al zegt is dat geen class maar een variabele.
Zeik dan niet ik doe het gewoon goed. ;( ;(
Catch22-maandag 18 maart 2013 @ 19:18
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Zeik dan niet ik doe het gewoon goed. ;( ;(
nee dat doe je niet

Je initieert de class player met Player()
Crutchmaandag 18 maart 2013 @ 19:22
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:15 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Zeik dan niet ik doe het gewoon goed. ;( ;(
nounounou.
Je weet het verschil tussen een class en een variabele?

1
2
3
4
5
6
7
8
function Player() {
     this.test = function(){
         alert('pfffff');
     }
}

var player = new Player();
player.test();


[ Bericht 27% gewijzigd door Crutch op 18-03-2013 19:29:26 ]
Tijnmaandag 18 maart 2013 @ 19:38
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:08 schreef Catch22- het volgende:
Classnames ALTIJD met een hoofdletter
JS heeft geen classes B-)

Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:

1
2
3
4
5
6
7
var player = {
  property: "test",
  doeIets: function() {
    this.property = "iets anders";
    return this.property;
  }
};

Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
Chandlermaandag 18 maart 2013 @ 21:29
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 17:26 schreef KomtTijd... het volgende:
Openlayers FTW *O*
Heb ik even bekeken maar openlayers is niet echt mijn ding..

Iemand trouwens nog een oplossing? zo niet dan zoeken we verder....

[edit]

oplossing voor centreren op provincie op basis van geocoder werkt, en was vrij simpel
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var geocoder, map;
function codeAddress(address) {
    geocoder = new google.maps.Geocoder();
    geocoder.geocode( { 'address': address + ', the netherlands'}, function(results, status) {
      if (status == google.maps.GeocoderStatus.OK) {
        map.setCenter(results[0].geometry.location);
      }
    });
  }

maar oplossing voor links werkt nog niet, catch? had jij nog een idee?

Oplossing voor meerdere links is deze ;)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
    var marker, i;

    for (i = 0; i < locations.length; i++) { 
        var image = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48';
/*        var url   = 'http://xxx/mediabase/' + locations[i][3] + '/48x48'; */
        marker = new google.maps.Marker({
            position: new google.maps.LatLng(locations[i][1], locations[i][2]),
            map: map,
/*            url: url, */
            icon: image
        });

        google.maps.event.addListener(marker, "click", (function(url) {
            return function() {
                window.location = 'http://xxx/object/' + url;
            }
        })(locations[i][4]));
    }

de addlistener is iets aangepast en ik heb de URL gewoon verwijderd :) naar oplossing via
http://www.helpmij.nl/for(...)n-Google-Maps-API-V3

[ Bericht 44% gewijzigd door Chandler op 18-03-2013 22:06:55 ]
#ANONIEMmaandag 18 maart 2013 @ 21:33
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

JS heeft geen classes B-)

Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:
[ code verwijderd ]

Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
Ik begrijp niet waarom je geen nieuwe objecten instantieert met new Object().
Lightmaandag 18 maart 2013 @ 21:48
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

JS heeft geen classes B-)

Sowieso gebruik ik "new" eigenlijk nooit in JS. Bovenstaande code zou ik zo doen:
[ code verwijderd ]

Vervolgens kun je gewoon player.property gebruiken of player.doeIets(), daar heb je geen new voor nodig. En mocht ik echt private variabelen/methoden nodig hebben, dan zou ik er een module van maken. Heb je alsnog geen new nodig.
En als je drie objecten van type Player nodig hebt, ga je de code copy/pasten?
FigureBirdStarsmaandag 18 maart 2013 @ 22:28
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:48 schreef Light het volgende:

[..]

En als je drie objecten van type Player nodig hebt, ga je de code copy/pasten?
Object.create() gebruiken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
var player = {
  property: "test",
  doeIets: function() {
    this.property = "iets anders";
    return this.property;
  }
};

var p1 = Object.create(player);
var p2 = Object.create(player);
var p3 = Object.create(player);
Chandlermaandag 18 maart 2013 @ 22:39
Iemand een idee hoe ik lightbox simpel kan vervangen door fancybox? dus alle rel="lightbox-list", rel="lightbox" laten overnemen door fancybox? zonder eerst mijn code te doorlopen en alle rel's te vervangen door classes..

bv
1$("[rel^=lightbox-list]").fancybox();
maar dat werkt niet... maar zie ook geen fouten....
Crutchmaandag 18 maart 2013 @ 22:46
quote:
15s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:39 schreef Chandler het volgende:
Iemand een idee hoe ik lightbox simpel kan vervangen door fancybox? dus alle rel="lightbox-list", rel="lightbox" laten overnemen door fancybox? zonder eerst mijn code te doorlopen en alle rel's te vervangen door classes..

bv
[ code verwijderd ]

maar dat werkt niet... maar zie ook geen fouten....
Ook niet in je javascript console?
Chandlermaandag 18 maart 2013 @ 22:51
nee helemaal niets, daar kijk ik de hele avond al naar fouten (ook zo bij het maken van de andere scriptjes een paar posts hierboven.)
Lightmaandag 18 maart 2013 @ 23:22
quote:
15s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:39 schreef Chandler het volgende:
Iemand een idee hoe ik lightbox simpel kan vervangen door fancybox? dus alle rel="lightbox-list", rel="lightbox" laten overnemen door fancybox? zonder eerst mijn code te doorlopen en alle rel's te vervangen door classes..

bv
[ code verwijderd ]

maar dat werkt niet... maar zie ook geen fouten....
Hoort die ^ daar wel, of moet je dit hebben?
1$("[rel=lightbox-list]").fancybox();
Tijnmaandag 18 maart 2013 @ 23:59
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom je geen nieuwe objecten instantieert met new Object().
Waarom zou je dat doen? Het maken van een object met een literal is wat mij betreft heel duidelijk en nieuwe kopieën maken kan prima met Object.create().

Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet echt wat het voordeel van new zou zijn, behalve dat het lijkt op de syntax van talen die heel anders werken dan JS.
Crutchdinsdag 19 maart 2013 @ 00:22
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:51 schreef Chandler het volgende:
nee helemaal niets, daar kijk ik de hele avond al naar fouten (ook zo bij het maken van de andere scriptjes een paar posts hierboven.)
Als alle rel=lightbox-list hetzelfde zijn kun je net zo goed met je text editor alles zoeken en vervangen.
En.. heb je fancybox getest of het überhaupt werkt?
Crutchdinsdag 19 maart 2013 @ 00:23
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:22 schreef Light het volgende:

[..]

Hoort die ^ daar wel, of moet je dit hebben?
[ code verwijderd ]

Hij zoekt twee verschillende, alleen "lightbox" hebben ze gemeen.
Chandlerdinsdag 19 maart 2013 @ 08:08
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:22 schreef Light het volgende:

[..]

Hoort die ^ daar wel, of moet je dit hebben?
[ code verwijderd ]

Ja en nee, maar ben de hele ochtend bezig geweest met die freeking fancybox en die is nu foetsie, ben overgestapt naar colorbox die veel gemakkelijker werkt! en binnen 5 minuten geïntegreerd was in mijn MCV systeempje..

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 00:23 schreef Crutch het volgende:
Hij zoekt twee verschillende, alleen "lightbox" hebben ze gemeen.
Ik zocht inderdaad een oplossing om de lightbox te vervangen zonder alteveel poespas. Veel alternatieven hebben geheel andere oplossingen qua aanroepen van scripting zoals gebruik van classes etc, terwijl ik in het systeem rel="lightbox" gebruik.

Nu heb ik dmv een simpele toevoeging van
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$(document).ready(function(){
                $("[rel=lightbox]").colorbox({photo:true,
        maxHeight:'90%',
        maxWidth:'90%'});
                $("[rel=lightbox-list]").colorbox({photo:true,
        maxHeight:'90%',
        maxWidth:'90%'});
                $("[rel=lightbox-prev]").colorbox({photo:true,
        maxHeight:'90%',
        maxWidth:'90%'});
});

Alle lightboxjes vervangen door colorbox die er ook nog een stuk beter uitziet *)
Al zou ik liever lightbox-* willen veranderen zonder het per 'list' en 'prev' aan te geven, maar dat is mij nog niet gelukt (maar daar kom ik nog wel achter)

[ Bericht 61% gewijzigd door Chandler op 19-03-2013 08:13:40 ]
#ANONIEMdinsdag 19 maart 2013 @ 08:23
quote:
5s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Het maken van een object met een literal is wat mij betreft heel duidelijk en nieuwe kopieën maken kan prima met Object.create().

Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet echt wat het voordeel van new zou zijn, behalve dat het lijkt op de syntax van talen die heel anders werken dan JS.
Object.create werkt niet op IE8 bijvoorbeeld, terwijl new Object() overal werkt. Waarom je dan ook zoiets fundamenteels als new Object() uit alle macht zou willen vermijden begrijp ik niet helemaal. Ik zie alleen maar nadelen aan het vermijden kleven, geen voordelen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met create() het prototype gebruikt terwijl je bij new dat niet hebt. Zoiets kan je ook gewoon bewerkstelligen door in je object prototype te gebruiken bij het declareren van een functie.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2013 08:25:42 ]
Aetherdinsdag 19 maart 2013 @ 09:27
quote:
5s.gif Op maandag 18 maart 2013 23:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? Het maken van een object met een literal is wat mij betreft heel duidelijk en nieuwe kopieën maken kan prima met Object.create().

Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet echt wat het voordeel van new zou zijn, behalve dat het lijkt op de syntax van talen die heel anders werken dan JS.
Object.create heeft in combinatie met ES5 properties de voorkeur. Maar omdat Object.create nog niet overal wordt ondersteund wordt ‘new’ meestal nog gebruikt. Dat is ook één van de oorzaken dat bijvoorbeeld TypeScript nog niet Object.create gebruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 19-03-2013 09:37:16 ]
Tijndinsdag 19 maart 2013 @ 10:35
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Object.create werkt niet op IE8 bijvoorbeeld, terwijl new Object() overal werkt. Waarom je dan ook zoiets fundamenteels als new Object() uit alle macht zou willen vermijden begrijp ik niet helemaal. Ik zie alleen maar nadelen aan het vermijden kleven, geen voordelen. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met create() het prototype gebruikt terwijl je bij new dat niet hebt. Zoiets kan je ook gewoon bewerkstelligen door in je object prototype te gebruiken bij het declareren van een functie.
Van actief vermijden is niet echt sprake, ik merk gewoon op dat ik het nooit doe in de praktijk. In talen met classical inheritance is het een logische constructie, maar in JS is daar geen sprake van. Het komt simpelweg niet bij me op om new te gebruiken wanneer ik JS schrijf.

Ondersteuning voor IE8 en andere non-ES5 browsers is trouwens simpel om te lossen met een polyfill van 4 regels, dus dat is niet echt een probleem.
Ferreusdinsdag 3 september 2013 @ 21:39
Ik ben bezig met een projectje en loop nu een beetje vast. Ik heb een formuliertje en de gegevens van een veld moeten worden gebruikt in Javascript, maar hoe krijg ik die in een variable?

Misschien is de vraag een beetje vaag dus hierbij mijn code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<script>
function functie() {
var start = ???
... nog meer code...
}
</script>

<form>
    <input type="text" id="start">
</form>

<button type="button" onclick="functie();">tekst</button>

var start moet dus de input zijn van het formulier
Aetherdinsdag 3 september 2013 @ 21:52
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:39 schreef Ferreus het volgende:
Ik ben bezig met een projectje en loop nu een beetje vast. Ik heb een formuliertje en de gegevens van een veld moeten worden gebruikt in Javascript, maar hoe krijg ik die in een variable?

Misschien is de vraag een beetje vaag dus hierbij mijn code:
[ code verwijderd ]

var start moet dus de input zijn van het formulier
Je kunt met document.getElementById een verwijzing naar het tekstveld krijgen.
Vervolgens staat in de property value de tekstwaarde.
1
2
var tekstveld = document.getElementById("start");
var tekst = tekstveld.value;
Ferreusdinsdag 3 september 2013 @ 22:02
Tnx! Om een of andere werkt het nog niet helemaal, maar dat ga ik wel even uitzoeken!
Nerd_Jdonderdag 12 december 2013 @ 19:22
Hoi,

ik ben op dit moment bezig met een project voor school, een shootergame ontwikkelen om zo kennis te maken met Javascript. Nu lukt het me allemaal al vrij aardig, maar ik stoot tegen iets aan.

Ik heb een twee spritesheets en deze wil ik allebei op een andere snelheid laten bewegen, is dit mogelijk? Of kan ik een spritesheet enkel met een Ticker FPS laten bewegen?

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

gr.
Swetseneggerdonderdag 23 april 2015 @ 20:41
Ik heb een wazig IE9 probleem.

Ik heb een pagina op www.domein.com. Daarop heb ik een iframe met een src van sub.domein.com. Ik wilde de hoogte van het iframe berekenen op basis van de content van het iframe

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function calcHeight()
{
     //find the height of the internal page
      var the_height=parent.document.getElementById('iframe').contentWindow.document.body.scrollHeight +25;
      //change the height of the iframe
      parent.document.getElementById('iframe').height=the_height;
}
</script>

<iframe style="border:0px;width:100%;" onload="calcHeight();" id="iframe" name="iframe" src="sub.domain.com"></iframe>

Dit gaat niet, je krijgt een access denied op

1var the_height=parent.document.getElementById('iframe').contentWindow.document.body.scrollHeight +25;

Dat komt door de 'same origin' restrictie omdat de bron in een ander (sub) domein staat. De oplossing is om op beide pagina's document.domain = 'domain.com' te zetten.

Dat heb ik gedaan en het werkt op alle browsers... behalve IE9, die blijft 'access denied' roepen. Op internet kom ik dit probleem vaak tegen wanneer men dmv DOM een iframe opbouwt, maar dat is dus hier niet het geval.

Iemand een oplossing?
Crutchmaandag 27 april 2015 @ 15:36
quote:
11s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een wazig IE9 probleem.

Ik heb een pagina op www.domein.com. Daarop heb ik een iframe met een src van sub.domein.com. Ik wilde de hoogte van het iframe berekenen op basis van de content van het iframe
[ code verwijderd ]

Dit gaat niet, je krijgt een access denied op
[ code verwijderd ]

Dat komt door de 'same origin' restrictie omdat de bron in een ander (sub) domein staat. De oplossing is om op beide pagina's document.domain = 'domain.com' te zetten.

Dat heb ik gedaan en het werkt op alle browsers... behalve IE9, die blijft 'access denied' roepen. Op internet kom ik dit probleem vaak tegen wanneer men dmv DOM een iframe opbouwt, maar dat is dus hier niet het geval.

Iemand een oplossing?
Ik vermoed dat document.domain readonly is in IE
cablegunmasterdonderdag 26 mei 2016 @ 11:48
Heerlijk na een jaar tijd dit topic op te schoppen, maar heb toch wat info nodig :).

ik zat in ecmascript ES2015 te klieren en vroeg me af:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
//api/config.js
export default class extends Component {
 
    //some key value
    TOKEN_KEY = '@TOKEN_KEY'; //
    CLIENT_ID = "jophouhouhouhouhouhouhbbbggdrs345"; //
)}
 
//File Usage.js uses these import:
import config from '../api/config';
 
config.TOKEN_KEY ; //->returns null. 

Ik krijg hier geen waarde uit terug. doe ik iets fout?

Resolved:
1
2
3
4
5
6
config.js
export default config = {
    TOKEN_KEY : '@TOKEN_KEY', 
    HOST : "192.168.104.137:8000", 
    CLIENT_ID : "jouhouhohhahahauohou" 
};


[ Bericht 5% gewijzigd door cablegunmaster op 26-05-2016 12:00:14 ]
Aetherdonderdag 1 september 2016 @ 15:25
wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:40:37 Woah, you can an ES6 spread to see what an emoji is made up of https://t.co/zvurJsfnzj reageer retweet
CqzYzTfXgAE2kKo.jpg:large

wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:46:38 Emojis that support skin tones/gender are "glued together" with something called a Zero Width Joiner.Cool / Wat https://t.co/GYlsf3D1ee reageer retweet
CqzaLTFUEAAq0xy.jpg:large

wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:58:42 Last one I promise - but yo can also regex replace an emoji! https://t.co/VQooc2UNsT reageer retweet
Cqzc_E8WAAAeXCd.jpg:large
TwenteFCmaandag 5 september 2016 @ 20:23
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:25 schreef Aether het volgende:
wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:40:37 Woah, you can an ES6 spread to see what an emoji is made up of https://t.co/zvurJsfnzj reageer retweet
[ afbeelding ]
wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:46:38 Emojis that support skin tones/gender are "glued together" with something called a Zero Width Joiner.Cool / Wat https://t.co/GYlsf3D1ee reageer retweet
[ afbeelding ]
wesbos twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 19:58:42 Last one I promise - but yo can also regex replace an emoji! https://t.co/VQooc2UNsT reageer retweet
[ afbeelding ]
:D :D :D
n8nvrijdag 9 september 2016 @ 11:04
Wtf die shit werkt echt
Aethervrijdag 9 september 2016 @ 11:12
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:04 schreef n8n het volgende:
Wtf die shit werkt echt
Emoji ZWJ Sequences: Three Letters, Many Possibilities


emojipedia-zwj-ideas.jpg

[ Bericht 17% gewijzigd door Aether op 09-09-2016 11:22:29 ]
JeSuisDroppievrijdag 9 september 2016 @ 11:17
quote:
19s.gif Op maandag 5 september 2016 20:23 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

:D :D :D
WTF :D
dimmakmaandag 18 september 2017 @ 09:16
https://coin-hive.com/documentation/miner

Kan iemand helpen met hoe ik dit kan toepassen bij mijn Wordpress blog? Hoe pak ik dit aan?