Erg mooi!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:33 schreef photolex het volgende:
Ah, wat fijn dat dit topic tot leven komt
[ afbeelding ]
Eerste haar voorhoofd te fel. Te hard ingeflitst?quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:17 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nicequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:33 schreef photolex het volgende:
Ah, wat fijn dat dit topic tot leven komt
[ afbeelding ]
Op 5,6 moeten de ogen ook scherp zijn als je scherpstelt op de wangen of het hoofdquote:Op maandag 5 augustus 2013 12:25 schreef fyah het volgende:
Ik merk dat mijn autofocus op de ogen wel ooit mislukt. Ik gebruik het middelste AF point, AF op de ogen en recompose erna. Maar dat lukt soms niet (zonder statief). f5.6. Als ik manual focus gebruik lukt het wel, zo lang model minder dan 20-30cm beweegt. Gouden tip?
RAW. Geen scherpte in mijn profiel. Maar het is niet dat, het is alsof mijn lens gewoon mis pakt soms.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:32 schreef Stefan het volgende:
[..]
Op 5,6 moeten de ogen ook scherp zijn als je scherpstelt op de wangen of het hoofd
Schiet in je raw of jpg? Want de scherpte kun je ook in je toestel aanpassen of in post aanpassen
Welke camera heb je?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:42 schreef fyah het volgende:
[..]
RAW. Geen scherpte in mijn profiel. Maar het is niet dat, het is alsof mijn lens gewoon mis pakt soms.
Ow, wij hebben de 650 ook. Als de focuspunt goed staat lukt t volgens mij wel, maar Mirjam is degene die m t meest gebruiktquote:
Vooruit, maar hecht er niet te veel waarde aan, ben nog geen goeie portretfotograafquote:
Kijk, hier kan ik wat mee. De gebruikelijke reacties op facebook van vriendjes, vriendinnetjes papa en mama zijn leuk voor één dag maar je komt er geen moer verder meequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:19 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vooruit, maar hecht er niet te veel waarde aan, ben nog geen goeie portretfotograaf
Ik vind ze nogal zwart. Het model heeft een zwart jurkje aan wat helemaal doorloopt in de zwarte achtergrond. Er zit ook geen doortekening in het zwart, hierdoor wordt de foto wat vlak. De derde foto is daarom wat mij betreft veel beter, door gebruik van de rim light.
Mooi werk. Ik hou van dat rauwe en contrastrijke, ff op je flickr kijkenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:36 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Hier een recent portret
[ afbeelding ]
Hier nog een met een vervelende lamp. Maar wel tegenlicht!
[ afbeelding ]
Donequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:43 schreef Stefan het volgende:
Ik doe ff een topicreport dat DA of Uncle dit uit de Google kan halen
Bovenste foto is mooi, mooie kop!
Ik vind de eerste de meest sprekende ja..quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:31 schreef RikH het volgende:
Very Nice DA! Mooi effect!
Mijn portretjes! Ik vind ze zelf wel geslaagd voor iemand die er weinig ervaring in heeft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eerste ja? Ik vond die zelf juist de minstequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:56 schreef SP22 het volgende:
[..]
Ik vind de eerste de meest sprekende ja..
Vriendin van mn broertje was vandaag zo lief om voor me te poseren..
[ link | afbeelding ]
Model Chantal by opticalworld, on Flickr
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |