Darren Aronofsky, regisseur van de films Requiem for a Dream en Pi begint deze herfst met de opnames voor zijn nieuwste rolprent, getiteld "The Fountain". Deze science-fiction film, voorheen bekend onder de naam "The Last Man", zal waarschijnlijk eind 2003 in de bioscopen te zien zijn.
Darren Aronofsky
Het verhaal is gebaseerd op een idee van Darren Aronofsky zelf. Hoewel details over het plot van "The Fountain" schaars zijn, is wel bekend dat het verhaal in de lijn ligt van films als The Matrix en dat het een "grootse science-fiction film" zal worden. De film beslaat een grote tijdperiode van ongeveer 1000 jaar en zal zijn wortels hebben in Zuid Amerika, met geruchten over een gevecht tussen Maya´s en Spanjaarden aan het begin van de film.
Hierna wordt er 1000 jaar in de toekomst gesprongen naar het jaar 2500 waarin één van de mannen uit het begin nog bestaat en op weg is naar God. De titel van de film slaat volgens geruchten op de fontein van de eeuwige jeugd waar de Spanjaard Ponce de Leon naar op zoek was. Het plot klinkt in ieder geval lekker vreemd, en het lijkt geknipt voor een regisseur als Aronofsky.
De film wordt uitgebracht door New Regency onder de Warner Brothers vlag. De cast zal in ieder geval bestaan uit Brad Pitt (Ocean´s Eleven) als Tom Verde, Cate Blanchett (Lord of the Rings) als Izzi, Ellen Burstyn (Requiem for a Dream) als Lillian en een nog onbekende rol door Sean Gullette (Pi, Requiem for a Dream).
Eind oktober zal er met filmen worden begonnen in Queensland (Australië). De film heeft een budget van meer dan 70 miljoen dollar. De cameraman is Matthew Libatique, net als bij Pi en Requiem for a Dream en hoewel verdere details schaars zijn, ziet het er naar uit dat vaste Aronofsky-componist Clint Mansell wederom de muziek voor zijn rekening zal nemen.
Bron: www.DVD.nl
Requiem en Pi zijn toch wel twee van mijn lievelingsfilms om het maar even eufemistisch uit te drukken..
Brad Pitt!
Ellen Burstyne!
Clint Mansell!
VET VET VET VET VET!!! 9~
eindelijk, weer aan 't kloten: http://us.imdb.com/Title?0325418
[Dit bericht is gewijzigd door SandaP op 21-08-2002 16:20]
Depp doet niet mee...staat hier
http://aronofksy.tripod.com/newsarticle32.html
[Dit bericht is gewijzigd door BobRooney op 21-08-2002 17:41]
Op IMDb staat trouwens niets van Clint Mansell. Maar het zal wel...
Wel zeggen ze dat Mark Margolis (Pi , OZ, Requiem for a dream) weer meedoet. Requiem nog niet gezien, maar hij is erg goed in Pi en OZ.
quote:Ruim je het wel zelf even op?
Op woensdag 21 augustus 2002 18:54 schreef California het volgende:
*virtueel orgasme heeft*
Ik kan overigens ook niet wachten op die film. Het lijkt de laatste tijd wel of we steeds betere combinaties krijgen van regisseurs en acteurs/actrices.
Damn dit lijkt me een retestrakke film!
quote:O ja, dit is natuurlijk jouw virtuele huis, he? Das niet zo heel beleefd van me.
Op woensdag 21 augustus 2002 18:56 schreef Mike het volgende:[..]
Ruim je het wel zelf even op?
Hmm...ik heb niks in de FAQ staan over virtuele orgasmes.
http://us.imdb.com/title/tt0405336/quote:Op zondag 13 november 2005 01:59 schreef Lamon het volgende:
Samen met Southland Tales
Waat? Grrrrquote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:25 schreef HostiMeister het volgende:
godver ik kan niet wachten... 15 februari in nederland pas???? bah...
quote:Op zondag 23 juli 2006 12:29 schreef JelleS het volgende:
De epileptische Fokkers zullen je dankbaar zijn
Vreemd verhaal, Venetie lijkt me geen boe-publiek.quote:'Fountain' Booed at Venice
British movie star Rachel Weisz was stunned when her new movie The Fountain was booed at its premiere at the Venice Film Festival yesterday. The film, directed by her fiance Darren Aronofsky, left the audience confused and disappointed - even though Weisz insists it is important to have something "different" on screen. The $35 million flop was snubbed repeatedly by movie studios until Warner Brothers decided to back it. The story spans 1,000 years and stars Hugh Jackman as a 16th century Spanish explorer, 21st century scientist and 26th century astronaut searching for the Fountain of Youth. Weisz, whose presence at the festival marked her first official public appearance since the birth of son Henry Chance in May, says, "I think it's wonderful that this film is so different. I would love to work with Darren again."
ja weet ik eigenlijk niet hoor, zo werd er voor zwartboek niet eens geklaptquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vreemd verhaal, Venetie lijkt me geen boe-publiek.
quote:Backburnered four years ago after original star Brad Pitt pulled out, then long in the making, "The Fountain," third feature by one-time wunderkind Darren Aronofsky ("Pi," "Requiem for a Dream"), made more of a splatter than a splash on Venice's Lido with its world premiere. Greeted by booing at its first press unspooling, pic's hippy trippy space odyssey-meets-contempo-weepy-meets-conquistador caper starring Hugh Jackman and Rachel Weisz suffers from a turgid script and bears all the signs of edit-suite triage to produce a still-incoherent 95 minutes. A gush of negative word of mouth will keep B.O. figures at a trickle.
Overpraised for the then-hip, now-dated use of pseudo-science in "Pi," and for the visual excess he deployed in the grungy "Requiem," helmer Aronofsky has been attached to and then detached from various big-budget studio projects over the last few years, including "Batman Begins" and "The Watchman." "The Fountain," written by Aronofsky and based on a story by him and Ari Handel, shows onscreen all the wear and tear of a personal project that has suffered from production fits and starts and reportedly has been cut down from a longer running time to a still tedious and repetitious hour and a half.
Plot interleaves three stories in different time frames and switches throughout somewhat abruptly between them, although auds can parse which is going on when by paying attention to how much hair Jackman is sporting at any given time.
In the 16th century, a bearded and long-locked Jackman plays Spanish explorer Tomas, dispatched by Queen Isabel (Rachel Weisz) to the New World to find the biblical Tree of Life, whose sap bestows immortality. In Central America, Tomas must battle mutinous underlings and assorted growling, war-painted Mayan extras to get to a pyramid that hides the tree, whose powers produce floral special effects Tomas wasn't expecting.
Turns out the latter storyline is the plot of "The Fountain," a novel being written in cursive hand in the present, or near-present by Izzi (Weisz again) who is married to Tommy (Jackman again, this time sans beard). Izzi has a terminal brain tumor, for which Tommy is working full-out to find a cure via experimental surgery on monkeys, assisted by a team of gowned-and-masked, personality-free supporting actors.
Only other character to make much of an impact is Dr. Lillian Guzetti (Ellen Burstyn, the lead in "Requiem"), the head of the research facility, who is wheeled on from time to time to warn Tommy he's working too hard and getting sloppy. Compound extracted from a Guatemalan tree may offer a cure or at least some kind of miraculous healing power.
Last plot strand shows a now-completely bald Jackman, called Tom Creo per press notes, living inside a clear bubble traveling through space toward the Xibalba nebula, an astrological body believed by the Mayans to be the location of the underworld.
Supposedly, it's the 26th century, and Creo's craft is driven merely by mind-power -- or, perhaps more precisely, screenwriter's whimsy. His only company is a nearly dead tree from whose bark he gains sustenance, while he spends his days reliving memories from the 21st century of Izzi, and occasionally levitating around in the lotus position.
Visual effects, credited to a slew of different companies, are indeed striking with their nearly 3-D layers of golden haze. However, segment ultimately looks like a remake of the wormhole section of "2001: A Space Odyssey," as produced by makers of instructional videos for beginning yoga students.
More problematic is the fact that it's hard to muster much engagement with characters who are so sketchily drawn. Izzi, for instance, is little more than a beatifically smiling presence. Weisz admittedly looks cute and pixie-like with a short-cropped hairdo, but Aronofsky hasn't given his now real-life partner much of a role. Charismatic Jackman (and his chiseled cheekbones) does his best to carry the film through its many lulls, but it feels like a lot of time is spent watching him cry or trashing offices in frustration.
No doubt the filmmakers' intention was to celebrate a love that transcends centuries, hence repeated use of lines, scenes and motifs. In the end, however, the effect is just monotonous, especially given overuse of Clint Mansell's mournful orchestral score, slathered over scenes as if in hopes it will paper over the plot's cracks.
Nevertheless, with savvy marketing "The Fountain" might yet find a niche audience, especially with softer-hearted femme viewers who will groove to the pick's rich costumes and honeyed tones.
okquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:37 schreef JelleS het volgende:
Over Zwartboek werd ook gezegd dat er juist wel werd geklapt, je hoort overal andere berichten. En Zwartboek is een goede film, heb em al gezien. Van The Fountain verwacht ik nog steeds heel veel, maar geboe op Venetie is wel vreemd. Maar het blijft Aronofsky.
Persvoorstelling. Heb al stiekem wat losgelaten in het topic: Zwartboek - oorlogsthriller van Paul Verhoevenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
ok
ja kan wel ja, de amerikaanse pers vond em wel goed en het was geloof ik de europese pers die em afkraakte ofzo
waar heb je em gezien dan?
ah okquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:46 schreef JelleS het volgende:
[..]
Persvoorstelling. Heb al stiekem wat losgelaten in het topic: Zwartboek - oorlogsthriller van Paul Verhoeven
mwah niets...quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:48 schreef mg794613 het volgende:
blabla, reviews zeggen echt helemaal niks.
gewoon zien en zelf oordelen
Boegeroep bij het publiek op een groot festival bij een film met dergelijke verwachtingen komt echt niet zo vaak voor, hoor.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:48 schreef mg794613 het volgende:
blabla, reviews zeggen echt helemaal niks.
gewoon zien en zelf oordelen
Voor FOK!.quote:
quote:63rd Venice Film Festival: The Fountain, 4 September 2006
Author: agentmatheus from Brazil
*** This comment may contain spoilers ***
Some things are just unforgettable. Some experiences will just stick in your mind forever.
The 63rd Venice Film Festival has already featured two amazing movies. However, today I was stunned like I was never before in my whole life. Just a few hours after saying I had found the best movie of the year, Darren Arronofsky presents Italy with the ultimate masterpiece of the 21th century: ''The Fountain''.Weet niet waar de spoilers precies staan, maar heb 't hele verdere stuk maar tussen spoilertags gezet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10/10Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Some people. Dat maakt het weer wat goed. Maar als ik naar de votehistory van die meneer kijk geloof ik hem niet meteen dat het echt zo goed is. Hij gaf de laatste harry potter film een 10, en Manderlay 5.quote:Perhaps the saddest image I've seen during the screening were some people booing this magnificent picture. I can fully understand their opinion, but I felt numb. How couldn't they be touched the same way as I was? How come they couldn't feel what me and some more people felt after that?
Och, die 5 kan ik me wel iets bij voorstellen. Heb 'm niet gezien, maar wel 't verschrikkelijke Dogville.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:31 schreef JelleS het volgende:
Hij gaf de laatste harry potter film een 10, en Manderlay 5.
wat ik erover heb gelezen heb is dat de studio hem heeft verteld, dat ie 1/3 van de film uit zou moeten knippen, maar dat ie daar geen zin in had, omdat het een totaal andere film zou worden als dat ie voor ogen hadquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Richard "Donnie Darko" Kelly is als aanstormend talent in Cannes met Southland Tales vrij hard op zijn bek gegaan, die heeft naar het schijnt zijn film ondertussen helemaal tot iets anders verknipt.
Wat dan een behoorlijke domper is. Aangezien dit de 2 films waren, waar ik het meest naar uitkeek.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Richard "Donnie Darko" Kelly is als aanstormend talent in Cannes met Southland Tales vrij hard op zijn bek gegaan, die heeft naar het schijnt zijn film ondertussen helemaal tot iets anders verknipt.
Ik ben toch benieuwd of Aronofsky hetzelfde gaat meemaken in Venetie met de opvolger van zijn eigen grote (cult-)succes.
nee hoezo?quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je hebt gezien dat er geen jaartal bij staat?
Dus het kan dan net zo goed mei 2008 wordenquote:
In de bios?quote:Op zondag 6 mei 2007 20:10 schreef pascalheister het volgende:
Vanmiddag gezien, prachtige film, denk dat deze na meerdere kijkbeurten nog beter wordt
Mooi gesproken!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:13 schreef japzooi het volgende:
Ik had mezelf plechtig belooft deze in de bios te gaan kijken maar ik moet bekennen dat ik hem gisteren toch maar op een...ehm...ander medium..ahem...ben gaan bewonderen. En ik vond hem echt geweldig. Samen met The Prestige is Jackman met sprongen vooruit gegaan. Nu maar hopen dat ie de goeie keuzes in rollen kan volhouden. Wellicht kunnen we hem dan ooit Swordfisch vergeven.
Weisz heeft er nog nooit mooier uitgezien (als dat al mogelijk was), zelfs met chemokoppie, maar ja, als je vriend Darren Aranofsky heet komt dat wel goed. Ik begreep dat Aranofsky niet echt stond te springen om Weisz deze rol te laten spelen en ik kan wel inzien waarom: bijna elke scene waarin ze speelt breekt je hart. En dan is het mijn vriendin nog niet eens. En ben iig blij dat ze het risico genomen hebben.
Maar de echte ster van de film is natuurlijk Aranofsky zelf, die ons een huzarenstukje voorschoteld (ik was niet zo erg gecharmeerd van Requiem for a Dream, maar wel weer van Pi). Visueel een meesterwerk en niet minder dan dat. En wat betreft het verhaal was het iets waar je je eigen invulling aan kan geven. Er werd je geen mening opgedrongen. Er wordt niet gezegd 'dit is goed, en dat is fout, en dit is de boodschap van de film'. Hier stort iemand z'n hart voor je uit met een vloedgolf aan meningen en gevoelens. En wat je ermee doet en hoeveel je ervan oppikt is aan jou. En dat vind ik prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |