Er zijn heel veel dingen waar heel veel mensen niet aan mee willen betalen alleen werkt het echt leven eenmaal niet op die manierquote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar ik hoef daar niet aan mee te betalen.
De vorm van integratie die men in Nederland wilt gaat veel te ver en kan men eigenlijk spreken van de eis van assimilatie.quote:[..]
Hoe wil men dan in Nederland de integratie laten verlopen??
En zijn de motieven van Erdogan wel zuiver op de graat??
Ik weet niet waar het origineel bericht vandaan komt maar in het bericht van AT5 staat er nergens een naam. Alleen de naam van de organisatie waar Mustafa bij zit.quote:
Zou wel kunnen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het origineel bericht vandaan komt maar in het bericht van AT5 staat er nergens een naam. Alleen de naam van de organisatie waar Mustafa bij zit.
De tekst in de OP is alleen op FOK! te vinden en ik gok dat de vorige TS dit gewoon zelf heeft samengesteld om een bepaalde kleur te geven aan het bericht.
quote:
In mijn herinnering vond Lavenderr dat assimilatie niet nodig is (dit i.t.t. jouw suggestie).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:55 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Mensen tonen geen begrip aan iemand die zich Turks voelt in plaats van een Nederlander(krijg je meteen een kreet tegen je hoofd geslingerd; "rot dan op naar je eigen land, wat doe je hier"). Er wordt waarschijnlijk van de Turken verwacht dat die "één-twee, huppa, wij zijn geen Turken, wij zijn Nederlanders" gaan roepen.
Als je dit verwacht, dan verwacht je eerder assimilatie en geen integratie. Integratie kan met behoud van je eigen afkomst(taal geloof etc.), terwijl vele het niet kunnen waarderen dat ik me Turks voel en toch integreer(ik weet best dat niet iedereen zo denkt maar ik werd uiteindelijk 'gelyncht' door mensen die het niet kunnen waarderen)
Ik zal ter verduidelijking een aantal posts quoten waarom ik het over assimilatie heb:
[..]
Maar Lavender had het blijkbaar over integratie en geen assimilatie(werd later duidelijk), zie:
Volgens mij heeft er niemand (nou ja, er zijn xenofoben (dit komt uit het Grieks!) die niks buitenlands binnen willen krijgen) de bedoeling gehad om je aan te vallen.quote:[..]
Maar dit zegt dan weer genoeg:
[..]
Omdat ik mijn eigen afkomst niet kwijt wil raken wordt er aan mij gevraagd wat ik hier doe. Blijkbaar wordt er verwacht dat ik m'n eigen afkomst moet verwerpen om hier te kunnen leven. Dit heet assimilatie, geen integratie.
Ik ben geboren en getogen in Nederland, heb 2 nationaliteiten en heb met beide landen een verbintenis. Ik laat het ook niet toe dat mensen mij erop gaan aanspreken omdat ik me Turks of een Nederlandse Turk voel. Zolang hier geen begrip voor getoond wordt zal het ook averachts werken.
Ik schreef in mijn eerste post over assimilatie omdat ik, mede dankzij zulke aanvallen(rot op naar je land als je je geen NLer voelt etc.), denk dat mensen geen integratie, maar assimilatie verwachten van de Turkse bevolking. Ik weet best dat niemand het over assimilatie had maar zo'n indruk wordt achtergelaten. Turken kunnen ook integreren(wat ze ook doen) met behoudt van hun taal, afkomst, religie, maar daar zijn we dan ook eens met de meesten denk ik.
Ik ga geen nieuwe onderwerp openen maar als iemand verder wilt kan die het wel doen.
Gaat prima.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:11 schreef Kees22 het volgende:
Het gaat niet om assimileren, dat lukt nooit. Denk je dat een Hollander in Drenthe kan assimileren, of een Limburger in Groningen?
Klopt, daar zijn we dan ook eens geworden met Lavender.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In mijn herinnering vond Lavenderr dat assimilatie niet nodig is (dit i.t.t. jouw suggestie).
[..]
Volgens mij heeft er niemand (nou ja, er zijn xenofoben (dit komt uit het Grieks!) die niks buitenlands binnen willen krijgen) de bedoeling gehad om je aan te vallen.
Ik denk dat ik duidelijk ben geweest; integratie is een must. Ik accepteer alleen assimilatie niet.quote:Maar de serieuze vraag blijft natuurlijk, waarom je woont in een land waarvan je je zo weinig mogelijk aan wilt trekken.
Het gaat niet om assimileren, dat lukt nooit. Denk je dat een Hollander in Drenthe kan assimileren, of een Limburger in Groningen?
Dat is waar. En daar heb ik ook geen problemen mee. Ik ben links, dus hecht ik aan solidariteit.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er zijn heel veel dingen waar heel veel mensen niet aan mee willen betalen alleen werkt het echt leven eenmaal niet op die manier
Ja, dat heb ik je al vaker zien zeggen. Maar ik herken daar echt niks van.quote:[..]
De vorm van integratie die men in Nederland wilt gaat veel te ver en kan men eigenlijk spreken van de eis van assimilatie.
Als je bij iemand thuiskomt dan zeg ik dat het respect is. In een publieke omgeving respectloos.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is waar. En daar heb ik ook geen problemen mee. Ik ben links, dus hecht ik aan solidariteit.
[..]
Ja, dat heb ik je al vaker zien zeggen. Maar ik herken daar echt niks van.
Hoewel. ik herinner me een geval waar ik van in de war raakte.
Ik was een tijdje in Holland, in Delft, voor een studie. En iedereen sprak daar zonder aarzeling zijn eigen Hollandse dialect. Ik heb toen een tijdje geprobeerd om als tegenprestatie ook mijn dialect te spreken, maar dat bleek moeilijk. Dagelijkse dingen waren nog wel te doen, maar wetenschappelijke termen gingen niet.
Een tijd geleden kwam ik vaak bij Iraniërs (ja, ik weet het, geen vrienden van Turken, maar lees even verder). Ik gaf, uit Nederlandse gewoonte, niet alleen de man maar ook de vrouw des huizes een hand. Maar voelde terughouding. Na navraag bleek dat dat laatste niet op prijs gesteld werd. Ik ervoer een heel vreemd gevoel. Om haar met respect te benaderen moest ik iets doen wat ik zelf respectloos vond.
Wie eist assimilatie?
Wilders zou zeggen dat ik me onderwerp aan hun normen. Ik voelde het als een uiting tot respect.
Assimileren?quote:
Ja als je in een triest gat in Limbabwe gaat wonen misschien. Maar ik zou mij prima kunnen vestigen in Brabant of Amsterdam of zo zonder culturele problemen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Assimileren?
Maak je maar geen illusies. De plaatselijke bevolking weet heel precies wie wanneer waar kwam wonen.
Je blijft nog een of twee generaties import.
Ik herken je punt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als je bij iemand thuiskomt dan zeg ik dat het respect is. In een publieke omgeving respectloos.
Ah, je bedoelt iets anders dan ik.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als je bij iemand thuiskomt dan zeg ik dat het respect is. In een publieke omgeving respectloos.
Ik snap wel dat je Amsterdam een triest gat vindt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja als je in een triest gat in Limbabwe gaat wonen misschien. Maar ik zou mij prima kunnen vestigen in Brabant of Amsterdam of zo zonder culturele problemen.
Maar ja, ik ben dan ook een ekte Nederlander die zijn land kent.
Ik kom zelf uit een streek zonder sterke regionale identiteit (Betuwe) dus... Ik heb me nooit echt ergens buitenstaander gevoeld, zelfs niet bij het plat Drents pratende familie. Maar goed ik kom zelf ook van het platteland dus dat scheelt weer. Als ik in Brabant kom merk ik hoe sterk ons dialect op dat van hen lijkt. En in Utrecht bijvoorbeeld kan ik gewoon ABN praten en je weet niet of ik buitenstaander ben.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je Amsterdam een triest gat vindt.
Maar ik blijf bij mijn bewering: je bent nog tientallen jaren een vreemdeling.
En dat is alleen maar een voordeel in een omgeving waarin iedereen een vreemdeling is.
Oh dit vind ik wel grappig.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik kom zelf uit een streek zonder sterke regionale identiteit (Betuwe) dus... Ik heb me nooit echt ergens buitenstaander gevoeld, zelfs niet bij het plat Drents pratende familie. Maar goed ik kom zelf ook van het platteland dus dat scheelt weer. Als ik in Brabant kom merk ik hoe sterk ons dialect op dat van hen lijkt. En in Utrecht bijvoorbeeld kan ik gewoon ABN praten en je weet niet of ik buitenstaander ben.
En Amsterdam is inderdaad een triest gat vol zelfsegregerende PvdA Turken en ander raar volk.
Dan moet er een andere verklaring zijn voor de onverstaanbaarheid. Want de dames verstaan zowel Frankisch als Saksisch en spelen daar zelfs mee.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 01:55 schreef IPA35 het volgende:
Ik ben toevallig in Tiel geboren maar ik woon daar niet. Ik woon vlak bij Wageningen. Iemand die ik ken uit Wageningen heeft weer een heel vergelijkbaar dialect als bij ons. En toen ik in Schijndel () was kon ik de dialect sprekende mensen prima verstaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |