abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118360918
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je Amsterdam een triest gat vindt.
Maar ik blijf bij mijn bewering: je bent nog tientallen jaren een vreemdeling.
En dat is alleen maar een voordeel in een omgeving waarin iedereen een vreemdeling is.
Ik kom zelf uit een streek zonder sterke regionale identiteit (Betuwe) dus... Ik heb me nooit echt ergens buitenstaander gevoeld, zelfs niet bij het plat Drents pratende familie. Maar goed ik kom zelf ook van het platteland dus dat scheelt weer. Als ik in Brabant kom merk ik hoe sterk ons dialect op dat van hen lijkt. En in Utrecht bijvoorbeeld kan ik gewoon ABN praten en je weet niet of ik buitenstaander ben.

En Amsterdam is inderdaad een triest gat vol zelfsegregerende PvdA Turken en ander raar volk.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_118361040
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 01:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik kom zelf uit een streek zonder sterke regionale identiteit (Betuwe) dus... Ik heb me nooit echt ergens buitenstaander gevoeld, zelfs niet bij het plat Drents pratende familie. Maar goed ik kom zelf ook van het platteland dus dat scheelt weer. Als ik in Brabant kom merk ik hoe sterk ons dialect op dat van hen lijkt. En in Utrecht bijvoorbeeld kan ik gewoon ABN praten en je weet niet of ik buitenstaander ben.

En Amsterdam is inderdaad een triest gat vol zelfsegregerende PvdA Turken en ander raar volk.
Oh dit vind ik wel grappig.
Vriendinnen van mij kregen mensen over de vloer om een nieuwe combi-ketel te plaatsen. Mannen uit Tiel. En ze verstonden elkaar voor geen meter.
De mannen uit Tiel begrepen echt niet wat de dames in het Nederlands zeiden en zij verstonden geen hout van hun dialect.
Ik was verbaasd, want kom uit Brabant en herkende veel van mijn dialect in Achterberg en Wageningen. Gewoon Frankisch.
Wat maakt Tiel zo bijzonder?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118361140
Ik ben toevallig in Tiel geboren maar ik woon daar niet. Ik woon vlak bij Wageningen. Iemand die ik ken uit Wageningen heeft weer een heel vergelijkbaar dialect als bij ons. En toen ik in Schijndel ( :') ) was kon ik de dialect sprekende mensen prima verstaan.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_118361330
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 01:55 schreef IPA35 het volgende:
Ik ben toevallig in Tiel geboren maar ik woon daar niet. Ik woon vlak bij Wageningen. Iemand die ik ken uit Wageningen heeft weer een heel vergelijkbaar dialect als bij ons. En toen ik in Schijndel ( :') ) was kon ik de dialect sprekende mensen prima verstaan.
Dan moet er een andere verklaring zijn voor de onverstaanbaarheid. Want de dames verstaan zowel Frankisch als Saksisch en spelen daar zelfs mee.
Ik vond het Achterbergs erg lijken op mijn eigen dialect en het Wagenings vond ik eigenlijk alleen opdringerig. "Wa mo jij joh?"
Ik luister liever naar Belgisch dan naar Hollands. De lelijke harde g doet pijn en de wegvallende r aan het eind van een lettergreep doet me bijna kokhalzen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118361372
Ik ben niet in Tiel opgegroeid hoor.

Ben immers geen Turk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118361445
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik luister liever naar Belgisch dan naar Hollands. De lelijke harde g doet pijn en de wegvallende r aan het eind van een lettergreep doet me bijna kokhalzen.
Verschrikkelijk.

Je komt zeker van beneden de rivieren en noemt patat ook friet?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 02:08:56 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_118361471
Bekijk de voordelen. Een Turk die helemaal vernederlandst is en amper de moedertaal beheerst zal niet zo snel remigreren. Iemand die wel goed Turks beheerst maakt veel meer kans op een baan in Turkije. Dus goed nieuws voor de xenofoben w/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_118361502
Laat de Turkse taal maar achterwege, ze leren het thuis toch al wel, en ik vind niet dat 't een constructieve bijdrage heeft voor de jeugd danwel de Nederlandse bevolking. Als ze het op latere leeftijd alsnog willen volgen op de universiteit of hogeschool dan moeten ze dat zelf weten, maar niet op de basisschool.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 02:16:56 #29
24533 ACT-F
pi_118361599
Een meertalige opvoeding is juist belangrijk vanaf een jonge leeftijd. Het heeft op een latere leeftijd alleen maar voordelen.
pi_118361680
quote:
11s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:16 schreef ACT-F het volgende:
Een meertalige opvoeding is juist belangrijk vanaf een jonge leeftijd. Het heeft op een latere leeftijd alleen maar voordelen.
Belangrijk ja, maar als ze niet eens het Nederlands fatsoenlijk kunnen beheersen (wat vaak het geval is, hoe jammer ook) vind ik een promotie van de Turkse taal, of welke taal dan ook minder belangrijk. Want dan kunnen we nog wel even doorgaan met talen aanbieden voor ieder kind als er recht is op "moedertaal", Turken zijn niet de enige etnische groep in Nederland, weet je wat dat kost? En als je 1 groep die privileges geeft, dan kan je er gif op innemen dat de rest dat ook wil, en we zitten al met een tekort op het onderwijs, om nog maar te zwijgen over uren en leraren.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 02:41:27 #31
24533 ACT-F
pi_118361941
quote:
3s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:22 schreef Voorschrift het volgende:

Belangrijk ja, maar als ze niet eens het Nederlands fatsoenlijk kunnen beheersen (wat vaak het geval is, hoe jammer ook) vind ik een promotie van de Turkse taal, of welke taal dan ook minder belangrijk. Want dan kunnen we nog wel even doorgaan met talen aanbieden voor ieder kind als er recht is op "moedertaal", Turken zijn niet de enige etnische groep in Nederland, weet je wat dat kost? En als je 1 groep die privileges geeft, dan kan je er gif op innemen dat de rest dat ook wil, en we zitten al met een tekort op het onderwijs, om nog maar te zwijgen over uren en leraren.
Maar dan vind ik dit een vreemde uitspraak:

quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:10 schreef Voorschrift het volgende:
Als ze het op latere leeftijd alsnog willen volgen op de universiteit of hogeschool dan moeten ze dat zelf weten, maar niet op de basisschool.
Waarom dan wel financieren? Als je taalonderwijs effectief wilt hebben moet je het juist op jonge leeftijd doen. Het zijn niet alleen de buitenlanders die het Nederlands niet goed beheersen, het eigen volk bakt er ook niets van. Om maar over de taalverloedering hier op het forum te zwijgen. Slechte taalbeheersing is geen etnisch probleem, maar een probleem wat overal speelt. Het is juist verstandig om een kind tweetalig op te voeden wil men iets aan de algehele taalachterstand doen.
pi_118361960
quote:
11s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Maar dan vind ik dit een vreemde uitspraak:

[..]

Waarom dan wel financieren? Als je taalonderwijs effectief wilt hebben moet je het juist op jonge leeftijd doen. Het zijn niet alleen de buitenlanders die het Nederlands niet goed beheersen, het eigen volk bakt er ook niets van. Om maar over de taalverloedering hier op het forum te zwijgen. Slechte taalbeheersing is geen etnisch probleem, maar een probleem wat overal speelt. Het is juist verstandig om een kind tweetalig op te voeden wil men iets aan de algehele taalachterstand doen.
Wat is daar dan vreemd aan, aangezien de gemiddelde Nederlander vrij weinig heeft aan Turks om zijn of haar Nederlands te verbeteren. Focus je dan gewoon op het Nederlands en klaar. Als Turken dan 'te' trots zijn hun Nederlands te verbeteren en ook Turks willen dan zoeken ze maar iemand die bijles wil geven in hun vrije tijd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 02:46:59 #33
24533 ACT-F
pi_118361981
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat is daar dan vreemd aan, aangezien de gemiddelde Nederlander vrij weinig heeft aan Turks om zijn of haar Nederlands te verbeteren. Focus je dan gewoon op het Nederlands en klaar. Als Turken dan 'te' trots zijn hun Nederlands te verbeteren en ook Turks willen dan zoeken ze maar iemand die bijles wil geven in hun vrije tijd.
Ik heb het niet over specifiek Turks, maar in het algemeen tweetalige opvoeding. Jij hebt het over kostenaspect, maar vindt dat op een hogeschool of universiteit geen probleem, maar op een basisschool wel. Dat vind ik vreemd.
pi_118362058
quote:
5s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik heb het niet over specifiek Turks, maar in het algemeen tweetalige opvoeding. Jij hebt het over kostenaspect, maar vindt dat op een hogeschool of universiteit geen probleem, maar op een basisschool wel. Dat vind ik vreemd.
Ja want op het hoger en voortgezet onderwijs wordt het al aangeboden, op de basisschool hebben we al tweetalig onderwijs in de vorm van Engels en Nederlands. Turks zou enkel een extra(!) belasting zijn, terwijl het totaal overbodig is. Om nog maar te zwijgen over de hele rits andere talen waar allochtonen schijnbaar 'recht' op zouden moeten hebben.

Totale onzin dus.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118362093
En daarnaast ben ik die verongelijkte onzin wel een beetje zat van de etnische minderheden in dit land, als ze iets willen dan zorgen ze er zelf maar voor. Als ik Russisch als taal erbij wil dan moet ik ook een cursus boeken of me er voor inschrijven op een universiteit als vak, wat scheelt eraan dat zij dat niet zouden kunnen.

Beetje eigen initiatief kan ook geen kwaad, in plaats van het elke keer maar op het bordje van de overheid te gooien.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118362439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 00:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Er zijn heel veel dingen waar heel veel mensen niet aan mee willen betalen alleen werkt het echt leven eenmaal niet op die manier

[..]

De vorm van integratie die men in Nederland wilt gaat veel te ver en kan men eigenlijk spreken van de eis van assimilatie.
Haha wat? We zorgen ervoor dat men in dit land aan de slag kan en niet vastraakt tussen 2 culturen in. Turkse les moet van je ouders komen of speciale les. We geven toch ook niet algemeen les in duits chinees frans etc op basisschoolnivo?
pi_118362893
Rare uitleg van "de regels" heeft die man.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118362907
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 01:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En Flipje dan?

"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118364481
Wat achtergrondinformatie over deze man uit deeltje 1:

Mustapha Ayranci heeft op 7 maart van wethouder Andree van Es (bonuspunten wie vertelt waar we haar ook alweer van kennen) de Frans Banninck Cocq prijs ontvangen. Tevens heeft hij in 2001 de Bob Angelo oorkonde verdiend.
De Frans Banninck Cocq penning wordt toegekend aan diegenen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt voor Amsterdam gedurende een periode van ten minste twaalf jaar.

Mustaf Ayranci was medeoprichter van de HTIB: de in Amsterdam gevestigde Turkse Arbeiders Vereniging Nederland. Sinds 2001 is hij voorzitter en ook algemeen secretaris van het Inspraakorgaan Turken (IOT), waarvan hij in 1985 medeoprichter was. Ayranci was ook betrokken bij de oprichting van het Stedelijke Overleg Diversiteit (SOD) in Amsterdam.

Ayranci zette zich in voor de bevordering van arbeidsparticipatie van immigranten en voor de bestrijding van discriminatie op verschillende terreinen. In 1984 was hij medeoprichter van het antidiscriminatie bureau, het huidige Meldpunt Discriminatie in Amsterdam. Net als Menebhi was hij betrokken bij de organisaties van de Prinsenhofconferentie.Hij zette een open dialoog op met het COC om het thema homoseksualiteit in eigen kring bespreekbaar te maken. Het Turks homoloket houdt in het gebouw van zijn eigen organisatie HTIB dagelijks spreekuur. Ayranci is voor deze activiteiten in 2008 door COC Nederland onderscheiden met de Bob Angelo oorkonde. Ook was Ayranci één van de initiatiefnemers van een serie bijeenkomsten in Amsterdam over eerwraak en eergerelateerd geweld die voornamelijk binnen de Turkse gemeenschap plaatsvinden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118364643
Zijn plan is dus om op aparte scholen Turkse les te gaan geven (geen onderwijs volledig in het Turks dus), mogelijk gemaakt en gefinanciert door de regering. Hoeveel lesuren dat zouden zijn is niet bekend. Uiteraard kunnen op deze scholen ook autochtone leerlingen terecht, maar in de praktijk zal dit niet gebeuren. Het is dus een vorm van segregatie. Erg opmerkelijk voor iemand die vanuit zijn functie verantwoordelijk is voor de integratie van minderheden in Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')