dus welke vakken wil je in het Turks en welke in het Nederlands?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is ook dat niet het voorstel dat gedaan wordt.
Zoals ik het lees is het niet veel meer dan wat lessen Turks per week. Zoals er ook lessen Engels of rekenen zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:08 schreef Re het volgende:
[..]
dus welke vakken wil je in het Turks en welke in het Nederlands?
maar wat is dan het voorstel...
Racisme.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het niet veel meer dan wat lessen Turks per week. Zoals er ook lessen Engels of rekenen zijn.
Dat zal je aan die meneer moeten vragen. Het is zijn voorstel.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Racisme.
Ik vind dat je dan ook de mensen tegemoet moet komen van Chinese, Indische, Duitse, Poolse, Italiaanse, IJslandse, Antilliaanse, Braziliaanse, Pakistaanse, Irakeze, Belgische, Franse, Spaanse, Russische, Japanse, Noorse, Zweedse, Zuid Afrikaanse afkomst. En die andere 110+...
Waarom zo selectief?
No shit.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zal je aan die meneer moeten vragen. Het is zijn voorstel.
Ergens vermoed ik dat het er wel eens mee te maken zou kunnen hebben dat er in de wijken waar het om gaat meer mensen van Turkse dan van IJslandse komaf wonen. Maar dat had je zelf ook kunnen bedenken.
waarom stel je de vraag dan? Zo ingewikkeld was het toch niet?quote:
Dat jij gelijk weer aan racisme en discrimineren denkt zal vooral aan jou liggen lijkt me. Van mij mag je alles zeggen om jezelf voor gek te zetten overigensquote:Echter, toen dat nog omgekeerd was gaf sociaal zelf-op-de-borst-kloppend Nederland er geen reet om. Eigenlijk nog steeds niet.
Het is wederom weer een moslimgrondslag wat hier speelt, maar dat mag je natuurlijk niet hardop zeggen.
Telkens dat eromheen draaien en het persoonlijk maken als je vast komt te zitten.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
waarom stel je de vraag dan? Zo ingewikkeld was het toch niet?
[..]
Dat jij gelijk weer aan racisme en discrimineren denkt zal vooral aan jou liggen lijkt me. Van mij mag je alles zeggen om jezelf voor gek te zetten overigens.
Je weet overigens dat meneer lid is van een vrij seculiere club (van oorsprong zelfs Marxistisch)?
Waar haal je dat Islamtische verhaal dan vandaan?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Telkens dat eromheen draaien en het persoonlijk maken als je vast komt te zitten.
If it makes your day...
Dus in Turkije geven ze les in het Nederlands? En in Frankrijk en Spanje ook???quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
voorzitter Mustapha Ayranci
Voorzitter Mustapha Ayranci van de Turkse Arbeidersvereniging HTIB vind dat Nederland moet zorgen voor basisscholen waar les in het Turks wordt gegeven. Nu wordt er alleen nog les in het Turks gegeven aan kinderen wiens ouders dat zelf betalen. De overheid is volgens hem verplicht Turks onderwijs te bekostigen, omdat volgens de Verenigde Naties onderwijs in je moedertaal een recht is. Ook Europese regels zouden dit verplichten.
''Ik betaal belasting en dus heb ik er recht op dat mijn kinderen ook in het Turks les kunnen krijgen.
Het maakt zich ernstige zorgen, omdat Europese regels worden geschonden. Als de overheid hier niet voor zorgt dan zal de stichting naar de rechter stappen om de overheid dit af te dwingen.
De gemeente strijdt liever tegen Nederlandse taalachterstand bij kinderen en jongeren. Achterstand met Nederlandse taal zou onder andere extra jeugdwerkloosheid opleveren.
http://www.at5.nl/artikel(...)-weer-op-basisschool
Dat niet, maar hier moet dat natuurlijk wel kunnen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:45 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dus in Turkije geven ze les in het Nederlands? En in Frankrijk en Spanje ook???
Niet in het Nederlands maar wel in het Koerdisch.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:45 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dus in Turkije geven ze les in het Nederlands? En in Frankrijk en Spanje ook???
of is het omdat er niet zoveel naast Frans of Spaans ook Nederlands sprekende kindertjes op basisscholen zitten aldaar?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat niet, maar hier moet dat natuurlijk wel kunnen.
Moslims hebben geen taal.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Racisme.
Ik vind dat je dan ook de mensen tegemoet moet komen van Chinese, Indische, Duitse, Poolse, Italiaanse, IJslandse, Antilliaanse, Braziliaanse, Pakistaanse, Irakeze, Belgische, Franse, Spaanse, Russische, Japanse, Noorse, Zweedse, Zuid Afrikaanse afkomst. En die andere 110+...
Waarom zo selectief?
Het gaat toch volgens jou niet om het geloof?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
of is het omdat er niet zoveel naast Frans of Spaans ook Nederlands sprekende kindertjes op basisscholen zitten aldaar?
En waar blijft je kruistocht tegen Engelse les op school? Of tegen gereformeerde basisscholen waar homo's of vrouwen zonder rok niet welkom zijn?
wat een haat zeg... ik verbaas me over je associatiegedrag ... wat is er toch misgegaan in je leven dat je nu al zo verzuurd bent? Wat the neuk heeft dit met religie te makenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
No shit.
Echter, toen dat nog omgekeerd was gaf sociaal zelf-op-de-borst-kloppend Nederland er geen reet om. Eigenlijk nog steeds niet.
Het is wederom weer een moslimgrondslag wat hier speelt, maar dat mag je natuurlijk niet hardop zeggen.
Maar ik heb toch recht om de opleiding in mijn taal te doen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niet in het Nederlands maar wel in het Koerdisch.
Ik vraag me hoe je tot zo'n conclusie bent gekomen? Waarom aparte scholen? Ik kreeg gewoon op een Openbare Basisschool Turkse les in de jaren '90, niet op een school dat apart voor Turken bedoelt was. Deze heer wilt gewoon dat de "OALT" terugkomt. Niet meer, niet minder.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn plan is dus om op aparte scholen Turkse les te gaan geven (geen onderwijs volledig in het Turks dus), mogelijk gemaakt en gefinanciert door de regering. Hoeveel lesuren dat zouden zijn is niet bekend. Uiteraard kunnen op deze scholen ook autochtone leerlingen terecht, maar in de praktijk zal dit niet gebeuren. Het is dus een vorm van segregatie. Erg opmerkelijk voor iemand die vanuit zijn functie verantwoordelijk is voor de integratie van minderheden in Nederland.
De Turken gaan Nederland overnemen en Islamiserenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:53 schreef Re het volgende:
[..]
wat een haat zeg... ik verbaas me over je associatiegedrag ... wat is er toch misgegaan in je leven dat je nu al zo verzuurd bent? Wat the neuk heeft dit met religie te maken
Hollandistanquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Turken gaan Nederland overnemen en Islamiseren![]()
2025 is de helft van NL islamitisch en in 2050 helemaal islamitisch
Maar vertel eens waarom ik in Turkije geen les in het Nl kan krijgen..... moet toch kunnen volgens deze man?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Turken gaan Nederland overnemen en Islamiseren![]()
2025 is de helft van NL islamitisch en in 2050 helemaal islamitisch
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:04 schreef Chahna het volgende:
[..]
Maar vertel eens waarom ik in Turkije geen les in het Nl kan krijgen..... moet toch kunnen volgens deze man?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus ik mag in Turkije gaan wonen en dan eisen dat de Turkse staat mij NLe les gaat geven?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:35 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Als Turkije onder een verdrag dat dat verplicht zijn handtekening heeft gezet mag je dat eisen ja.
Maar jij als Nederlander zal waarschijnlijk naar een Internationale College gaan waar je sowieso geen Turks maar Engels les volgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |