abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118337252
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_118337340
Mainedoll, hoe oud is ze? Ws heeft ze geen idee wat ze zegt. Ik zou het haar eens rustig uitleggen en vervolgens zeggen dat je.dat nooit meer wilt horen omdat dat een heel lelijk woord is
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:33:51 #3
386633 Adnap
I love Life !
pi_118337491
Hihi karin, je was me net voor met openen,

Hier is uitschelden goed voor een avond kamer zonder laptop + excuus. T komt hier gelukkig weinig voor. (lees tot nu toe nog niet)
Ik zie het wel veel bij mijn leerlingen. Vaak is het een uiting van onmacht en probeer ik duidelijk te maken dat ze best boos mogen zijn maar dan wel graag met fatsoenlijk taalgebruik. De K-woorden en andere uitdrukkingen zijn hier zo wie zo verboden.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_118337703
Zag dat er nog geen nieuwe was, dacht dat je niet had gezien dat je hem.sloot.

Rewimo, fijn dat het achter de rug is. Sterkte met het herstellen.

Hier alles goed, merk weinig meer aan meike, behalve dat ze wat sneller vermoeid is. Ze heeft nu vakantie, dus alles in relaxmodus, fijn!
Ik Heb niks gehoord op die brief die ik naar het zkh Heb gestuurd. Vind ik best raar dat ze er niks mee doen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:51:20 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118338104
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mainedoll, hoe oud is ze? Ws heeft ze geen idee wat ze zegt. Ik zou het haar eens rustig uitleggen en vervolgens zeggen dat je.dat nooit meer wilt horen omdat dat een heel lelijk woord is
ik probeer te formuleren met: ik wil niet dat je dat zegt. Als je niet bij ze bent, op school bijvoorbeeld, hoor je het immers ook niet. ;) en dan wil je ook niet dat ze het zeggen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:01:14 #6
386633 Adnap
I love Life !
pi_118338454
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zag dat er nog geen nieuwe was, dacht dat je niet had gezien dat je hem.sloot.

Rewimo, fijn dat het achter de rug is. Sterkte met het herstellen.

Hier alles goed, merk weinig meer aan meike, behalve dat ze wat sneller vermoeid is. Ze heeft nu vakantie, dus alles in relaxmodus, fijn!
Ik Heb niks gehoord op die brief die ik naar het zkh Heb gestuurd. Vind ik best raar dat ze er niks mee doen.
nee internet doet hier vaag af en toe met mijn oude laptop
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:01:39 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118338466
Die van mij scheldt eigenlijk nooit, maar dat doen wij zelf ook niet. Boos wordt ie natuurlijk wel eens maar hij is (nog) voor rede vatbaar. Tot nu toe lukt het meestal om hem aan het lachen te maken en dan is de boze bui vaak snel over. We hoeven maar zelden echt boos te worden en in dat geval moet ie meestal op zijn kamer gaan afkoelen en daarna excuus aanbieden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_118338482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik probeer te formuleren met: ik wil niet dat je dat zegt. Als je niet bij ze bent, op school bijvoorbeeld, hoor je het immers ook niet. ;) en dan wil je ook niet dat ze het zeggen.
ja das misschien nog handiger

De mijne schelden nog niet. Het ergste wat ik Heb gezien hier is een briefje met de tekst mama is tom, en papa is liv. Bewaaritems.....
pi_118339619
Ze is net 6, dus ik ga er vanuit dat ze niet weet wat ze zegt... Het is inmiddels wel uitgesproken en ik heb gezegd dat ik niet wil dat ze dat zegt.

Ik moet wel bekennen dat er bij mij wel eens woorden uitschieten die niet zo netjes zijn :@ , maar dat is nooit tegen iemand gericht zeg maar. Alleen als er iets valt of als ik struikel ofzo :P. Maar daar moet ik misschien ook maar op gaan letten.

We hebben net weer lekker geknuffeld, want buiten dat het een driftkikker is, is ze ook een vrijdoos O+
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:31:40 #10
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340038
Wat pubers al niet naar je hoofd kunnen gooien is wel heel erg veel woorden die ik niet wil herhalen.. Daarin heb ik (en de school) een hele duidelijke grens. Schelden met Kanker, Nazi of andere vergelijkbare termen is onmiddellijke schorsing van 2 dagen en dan moeten ze verplicht een excuusbrief schrijven en deze aanbieden aan de betreffende persoon + een presentatie voor de klas over het onderwerp
I live life, i love life
pi_118340255
Ik ben vrij grof in taalgebruik en mijn ex ook. Ik hoor af en toe woorden terug dan denk ik wel, iets beter opletten. Maar verder negeer ik het gewoon.

Als je kaartjes krijgt gedeeld en dat zijn slechte kaarten dan zeg je gewoon dat het kut is. Doe ik ook en ze heeft ook geen ongelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:36:48 #12
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben vrij grof in taalgebruik en mijn ex ook. Ik hoor af en toe woorden terug dan denk ik wel, iets beter opletten. Maar verder negeer ik het gewoon.

Als je kaartjes krijgt gedeeld en dat zijn slechte kaarten dan zeg je gewoon dat het kut is. Doe ik ook en ze heeft ook geen ongelijk.
Jullie keuze..............maar ABSOLUUT niet die van mij. Maar goed, jij bent zo wie zo wat grover in de mond dan menigeen hier. En ik vind dat je als ouder het goede voorbeeld moet geven aan je kind en dit is in mijn optiek geen goed voorbeeld.
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:38:30 #13
13151 crew  Rewimo
pi_118340452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:36 schreef Adnap het volgende:

Jullie keuze..............maar ABSOLUUT niet die van mij. Maar goed, jij bent zo wie zo wat grover in de mond dan menigeen hier. En ik vind dat je als ouder het goede voorbeeld moet geven aan je kind en dit is in mijn optiek geen goed voorbeeld.
Mee eens. Ik hou er niet van en dus wil ik ook niet dat mijn kind zulke woorden zegt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_118340486
quote:

[..]

Ach, dan zijn mijn kinderen misschien ook wat mondiger. Ze zullen het nodig hebben in de huidige maatschappij.
pi_118340625
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach, dan zijn mijn kinderen misschien ook wat mondiger. Ze zullen het nodig hebben in de huidige maatschappij.
Als iedereen denkt zoals jij wel ja.
Als iedereen er weer eens wat strenger op zou zijn zou het ook in de huidige maatschappij niet nodig zijn.
Maar heuj my two cents :)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:41:37 #16
13151 crew  Rewimo
pi_118340640
quote:
Het gebruik van scheldwoorden is voor jou gelijk aan mondig? Vreemde opvatting.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:41:41 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118340643
quote:

[..]

Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken? Ik heb daar zo'n hekel aan bij Duitsers, die kunnen je ook uiterst höfflich de tering wensen...

Anyway, Isa vindt dingen soms 'lullig'. Daarmee bedoelt ze niet meer of minder dan 'sneu' of 'vervelend' omdat dat voor haar de betekenis van lullig is. Van mij mag ze :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:42:03 #18
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340663
quote:

[..]

Met mondig kom je er niet, hersenen en fatsoen kom je veel verder. Maar goed dat is aan jou toch niet besteed
I live life, i love life
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:42:39 #19
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340699
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Als iedereen er weer eens wat strenger op zou zijn zou het ook in de huidige maatschappij niet nodig zijn.
Helemaal mee eens.
I live life, i love life
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:43:24 #20
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340733
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken? Ik heb daar zo'n hekel aan bij Duitsers, die kunnen je ook uiterst höfflich de tering wensen...

Anyway, Isa vindt dingen soms 'lullig'. Daarmee bedoelt ze niet meer of minder dan 'sneu' of 'vervelend' omdat dat voor haar de betekenis van lullig is. Van mij mag ze :)
Als dat de grond in boren is...... mening geven heet dat. Grond in boren doe ik wel ergens anders.
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:43:30 #21
13151 crew  Rewimo
pi_118340740
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Sjeen het volgende:
Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken?
Dat zegt ze toch helemaal niet?
pi_118340778
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Blijkbaar denken er een hoop zoals ik, of zelfs nog erger. Ik hoor de woorden kankerhoer naar een moeder uit een 6 jarige net zo makkelijk op het schoolplein.

Ik vind woorden zoals kut of klotezooi best gaan.
pi_118340840
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:42 schreef Adnap het volgende:

[..]

Met mondig kom je er niet, hersenen en fatsoen kom je veel verder. Maar goed dat is aan jou toch niet besteed
Whahahaha!!!

Jij kent mij??

Misschien moet je bij jezelf eens achter je oren krabben met je ongezonde relatie met je eigen kind. Gestoord mens.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:45:59 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118340869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat zegt ze toch helemaal niet?
ik maak het eruit op, kwestie van interpretatie... Ik zie hier op FOK! en OUD heel vaak dat anderen fijntjes op hun 'plaats' gezet worden. Daar hou ik niet zo van. Maar hee, mijn mening hč
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:46:32 #25
13151 crew  Rewimo
pi_118340900
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:44 schreef Ticootje het volgende:

Blijkbaar denken er een hoop zoals ik, of zelfs nog erger. Ik hoor de woorden kankerhoer naar een moeder uit een 6 jarige net zo makkelijk op het schoolplein.

Ik niet. En al helemaal niet op een schoolplein of uit de mond van een kind.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:47:13 #26
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340930
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik maak het eruit op, kwestie van interpretatie... Ik zie hier op FOK! en OUD heel vaak dat anderen fijntjes op hun 'plaats' gezet worden. Daar hou ik niet zo van. Maar hee, mijn mening hč
daarom en die mag iedereen hier hebben
I live life, i love life
pi_118340950
Mwah Adnap weet in dit geval wel tegen wie ze het heeft. Tico is ook niet vies van iemand behoorlijk bot in de hoek weg zetten.

Neemt niet weg dat ik de toon over en weer niet heel gezellig vind.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:48:48 #28
386633 Adnap
I love Life !
pi_118341017
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mwah Adnap weet in dit geval wel tegen wie ze het heeft. Tico is ook niet vies van iemand behoorlijk bot in de hoek weg zetten.

Neemt niet weg dat ik de toon over en weer niet heel gezellig vind.
Moet dat dan altijd ? Soms is een beetje minder gezellig wel eens goed om wat gemoederen wakker te schudden. Vind ik dan weer hé.
I live life, i love life
pi_118341024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik niet. En al helemaal niet op een schoolplein of uit de mond van een kind.
In de grote boze wereld van de basisschool zullen er nog wat woorden bij komen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:49:03 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118341039
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waar leg je een grens?

Ik snap werkelijk niet dat je het normaal vindt om dergelijke woorden in het bijzijn van zulke jonge kinderen te gebruiken. :o
Heeft imo ook absoluut niets met mondigheid te maken.
En staat ook los van het punt dat Sjeen aankaart.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_118341041
kolere zeg tico, jij bent hypocriet :D

je kind even op de gang op een stoeltje zetten kan niet en dan ga je gooien met termen als kindermishandeling, maar je leert je kinderen wel anderen uitschelden. tha fuck zeg, laat jij je even kennen _O-

ik gebruik hier trouwens nogal eens termen als "potjandriedubbeltjes" en "jeetje" enzo. alhoewel mijn haagse kant af en toe ook wel eens opduikt. ligt een er beetje aan hoe bont de buurman het maakt :@ :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:50:21 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118341131
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In de grote boze wereld van de basisschool zullen er nog wat woorden bij komen.
En dus? Je geeft ze alvast een fijn basisvocabulaire... :D
pi_118341159
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:49 schreef simmu het volgende:

je kind even op de gang op een stoeltje zetten kan niet en dan ga je gooien met termen als kindermishandeling, maar je leert je kinderen wel anderen uitschelden. tha fuck zeg, laat jij je even kennen _O-

ik gebruik hier trouwens nogal eens termen als "potjandriedubbeltjes" en "jeetje" enzo. alhoewel mijn haagse kant af en toe ook wel eens opduikt. ligt een er beetje aan hoe bont de buurman het maakt :@ :')
Graag de quote waar ik mijn kinderen anderen leer uitschelden?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:51:11 #34
386633 Adnap
I love Life !
pi_118341185
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:49 schreef simmu het volgende:

Gelukkig zijn we allemaal mensen :D
I live life, i love life
pi_118341208
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

En dus? Je geeft ze alvast een fijn basisvocabulaire... :D
Iets om op te bouwen.
pi_118341371
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Graag de quote waar ik mijn kinderen anderen leer uitschelden?
je leert ze toch dat zulke woorden ok zijn? je gebruikt ze zelf en accepteert dat zij die gebruiken. dat *is* schelden :) denk jij nou echt dat ze zich helemaal vanzelf zullen beperken tot een hartgrundige "kut!" als er iets valt ofzo en niet tegen anderen kutkind, val toch dood?
pi_118341481
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:54 schreef simmu het volgende:

[..]

je leert ze toch dat zulke woorden ok zijn? je gebruikt ze zelf en accepteert dat zij die gebruiken. dat *is* schelden :) denk jij nou echt dat ze zich helemaal vanzelf zullen beperken tot een hartgrundige "kut!" als er iets valt ofzo en niet tegen anderen kutkind, val toch dood?
En jij denkt serieus dat jouw kind dat niet doet omdat jij die woorden niet gebruikt??

Dat noem ik gewoon naďef.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:56:52 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118341552
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En jij denkt serieus dat jouw kind dat niet doet omdat jij die woorden niet gebruikt??

Nee, dat is niet naďef. Opvoeden is voorleven, remember?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:58:28 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118341648
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

Mee eens, ik faal daarin nogal eens overigens... Maar op het moment ben ik zo'n 32 uur in de week niet in de buurt om voor te leven en haar klasgenootjes wel.
pi_118341716
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

Uhuh, opgroeien is nadoen. Dus ze horen de woorden vanzelf wel op school en passen dat zo in in hun eigen woordgebruik.
pi_118341734
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

waar zeg ik dat? quote me gerust.

en nee; dat denk ik niet. ik denk echter wel dat door mijn moeite om zulk taalgebruik buiten de deur te houden, dit algeheel ook gewoon makkelijker is. en zoals je leest ben ik ook heus niet perfect ;) ik denk gewoon dat als het voor mij geen gewoon gedrag is, het dan voor hen ook niet makkelijk gewoon gedrag wordt
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:01:14 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118341835
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mee eens, ik faal daarin nogal eens overigens... Maar op het moment ben ik zo'n 32 uur in de week niet in de buurt om voor te leven en haar klasgenootjes wel.
Ik ben het zeker met je eens dat de basisschool invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Maar je hebt wél zelf de basis gelegd. Tenminste, dat mag ik hopen. ;) En als je kind van huis uit geen gescheld heeft meegekregen en ook weet dat jij als ouder het afkeurt, is dat een compleet andere situatie dan wanneer 'kut' en 'klotenzooi' in je basisvocabulaire zit omdat je moeder dat ook altijd gebruikt.
pi_118341852
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:59 schreef simmu het volgende:

[..]

waar zeg ik dat? quote me gerust.

en nee; dat denk ik niet. ik denk echter wel dat door mijn moeite om zulk taalgebruik buiten de deur te houden, dit algeheel ook gewoon makkelijker is. en zoals je leest ben ik ook heus niet perfect ;) ik denk gewoon dat als het voor mij geen gewoon gedrag is, het dan voor hen ook niet makkelijk gewoon gedrag wordt
Of ze passen het gedrag thuis aan, aan wat jij wenst. En zodra je uit beeld ben herken je je eigen kind niet meer.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:02:00 #44
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118341889
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Uhuh, opgroeien is nadoen. Dus ze horen de woorden vanzelf wel op school en passen dat zo in in hun eigen woordgebruik.
Dan zal mijn kind een uitzondering zijn denk ik. :D :+
pi_118341930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ben het zeker met je eens dat de basisschool invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Maar je hebt wél zelf de basis gelegd. Tenminste, dat mag ik hopen. ;) En als je kind van huis uit geen gescheld heeft meegekregen en ook weet dat jij als ouder het afkeurt, is dat een compleet andere situatie dan wanneer 'kut' en 'klotenzooi' in je basisvocabulaire zit omdat je moeder dat ook altijd gebruikt.
Ja ik gebruik het inderdaad altijd! Ik vind het ook een sport om het woord kut 3x in elke zin te plaatsen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:02:57 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118341967
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

vandaar dat Isa dus soms dingen lullig vindt... Zolang het daarbij blijft, vind ik het prima.
pi_118341974
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dan zal mijn kind een uitzondering zijn denk ik. :D :+
Misschien wel, misschien niet.
pi_118342115
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Of ze passen het gedrag thuis aan, aan wat jij wenst. En zodra je uit beeld ben herken je je eigen kind niet meer.
dat zal best :) die hou je altijd. je kan ze thuis volkomen alcoholloos opvoeden en dan nog steeds als ze 13 zijn naar de eerstehulp moeten omdat ze teveel gezopen hebben. desondanks: dan gooi je toch ook niet bij voorbaat de handdoek in de ring en geef je ze thuis zodra ze willen zoveel drank ze willen?
pi_118342179
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:04 schreef simmu het volgende:

[..]

dat zal best :) die hou je altijd. je kan ze thuis volkomen alcoholloos opvoeden en dan nog steeds als ze 13 zijn naar de eerstehulp moeten omdat ze teveel gezopen hebben. desondanks: dan gooi je toch ook niet bij voorbaat de handdoek in de ring en geef je ze thuis zodra ze willen zoveel drank ze willen?
Nee, maar heb ik liever dat ze thuis dronken worden dan dat ze ergens in de goot liggen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:08:28 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_118342378
* Troel zegt ook nog steeds wel af en toe dingen als kut en shit en dan komt er vrijwel meteen achteraan dat ik dat eigenlijk niet had mogen zeggen.
We zitten hier wel overduidelijk nog in de poepfase en dat doe ik lekker mee :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:08:31 #51
386633 Adnap
I love Life !
pi_118342382
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, maar heb ik liever dat ze thuis dronken worden dan dat ze ergens in de goot liggen.

Nog beter : helemaal niet dronken worden voor de 16 zijn...... al is dat hier in de regio een zeer bijzonder iets...die kan ik op school denk ik op een hand tellen (voor de slechte lezers : veel drinkende pubers onder de 16 hier in de regio)

[ Bericht 5% gewijzigd door Adnap op 23-10-2012 20:17:14 ]
I live life, i love life
pi_118342450
Op school zitten ze over het algemeen ook niet dronken toch? :')
pi_118342514
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:08 schreef Adnap het volgende:

[..]

Nog beter : helemaal niet dronken worden voor de 16 zijn...... al is dat hier in de regio een zeer bijzonder iets...die kan ik op school denk ik op een hand tellen
Vastbinden in de kelder tot 21 is denk ik ook een oplossing.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:11:06 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118342561
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:09 schreef Pvoesss het volgende:
op de basisschool niet nee...
pi_118342588
quote:
Oef. 8ste groepers roken tegenwoordig en hebben sex. Ik heb dan ook niet de illusie dat ze ook niet aan drank komen.
pi_118342661
Nee maar ik vind het een beetje apart van adnap om te denken dat het niet voorkomt. Dat kan je gewoon niet weten, ik gok dat genoeg ouders dat niet eens weten
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:15:12 #57
386633 Adnap
I love Life !
pi_118342809
quote:
nou als er bepaalde kermissen zijn in het dorp denk ik dat als ik laat blazen ik er toch flink wat heb die een F blazen...
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:15:37 #58
13151 crew  Rewimo
pi_118342834
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:12 schreef Pvoesss het volgende:
Nee maar ik vind het een beetje apart van adnap om te denken dat het niet voorkomt. Dat kan je gewoon niet weten, ik gok dat genoeg ouders dat niet eens weten
Volgens mij zegt ze juist dat het wčl veel voorkomt.
pi_118342918
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Volgens mij zegt ze juist dat het wčl veel voorkomt.
Maar haar kind doet dat niet.
pi_118342970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:15 schreef Adnap het volgende:

[..]

nou als er bepaalde kermissen zijn in het dorp denk ik dat als ik laat blazen ik er toch flink wat heb die een F blazen...
Terecht westfriese kermis is baas .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118342985
oh sorry ik ben dan ook een hele slechte lezer :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:18:56 #62
386633 Adnap
I love Life !
pi_118343000
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oef. 8ste groepers roken tegenwoordig en hebben sex. Ik heb dan ook niet de illusie dat ze ook niet aan drank komen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar haar kind doet dat niet.
nee die rookt niet nee, drink ook niet nee en sex is :X
I live life, i love life
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:19:16 #63
386633 Adnap
I love Life !
pi_118343016
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:18 schreef Joene het volgende:

[..]

Terecht westfriese kermis is baas .
Joene in tha house.... i am gone ! :W
I live life, i love life
pi_118343109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:19 schreef Adnap het volgende:

[..]

Och kutje blijf maar hoor , ik was geen zins van plan me met de discussie te bemoeien verder :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118343325
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:19 schreef Adnap het volgende:

[..]

Hou oud ben je, 5? :r
Dat je moeite hebt met iemand is prima hoor maar blijf dan weg zonder het te melden in plaats van er nog even aandacht op te vestigen :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:26:21 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_118343383
Ik ben overigens wel geschrokken van die kinderen in groep 8 die al zo "oud" zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118343414
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:42 schreef Adnap het volgende:

[..]

mondig hoeft toch niet persee grof in de mond zijn. Mondig is ook voor jezelf op kunnen komen.
Met hersenen kom je ook wel ergens maar al je een lulltje rozenwater ben loopt iedereen over je hen je dan heb je niks aan alleen de brains.

Hier valt ook wel eens ern kut of een shit of een godverdomme... en ja, dan pakken ze hier ook op. Ik zeg dan ook dat ik dat niet leuk vind om te horen, maar na-apen is hier aan de orde van de dag.
en ja, ik weet heus wel dat dat ook aan mij ligt en ik weet ook echt wel dat ik daar op moet letten en dat doe ik ook echt wel, maar soms in the heat of the moment schiet het er wel een uit.
Maar dat maakt mij niet meteen een slechte(re) ouder...

En ik vindht behorlijk naief om te denken dat 13 jarigen niet drinken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:30:42 #68
386633 Adnap
I love Life !
pi_118343602
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:25 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hou oud ben je, 5? :r
Dat je moeite hebt met iemand is prima hoor maar blijf dan weg zonder het te melden in plaats van er nog even aandacht op te vestigen :')
Goedzo :D en wat jaartjes erbij ;) jij doet het nu nog dunnetjes even over

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Troel het volgende:

Ik ben overigens wel geschrokken van die kinderen in groep 8 die al zo "oud" zijn.
Helaas is het niet anders.. Nederland heeft dan ook een best hoog aantal tienerzwangerschappen.
Net als drinken, blijkbaar is het nog steeds redelijk normaal om je kind thuis te 'leren 'drinken
I live life, i love life
pi_118343635
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Troel het volgende:
Ik dus ook.

Daarom ben ik me er maar wat van bewust dat kinderen zich misschien totaal anders gedragen zodra je uit beeld bent. En dan kun je nog zo goed het voorbeeld hebben gegeven, een kwestie van groepsdruk leunt veel zwaarder dan het goede voorbeeld van de ouders. Zeker als je weet dat je ouders het keihard afkeuren en er geen goed woord voor over hebben, zijn het juist die ouders die waarschijnlijk niet weten wat er gebeurd.

Ik ben open naar m'n kinderen. Tot op zekere hoogte ja. Dat er wel eens een vloek uitkomt, dat doet 99% van de bevolking wel eens. Iemand ronduit voor kutkind uitmaken zou ik wel even wat van zeggen ja.
Alcohol heb ik dan ook liever dat ik het met mate toesta en erbij ben, dan dat ik ze met 14 bij de EHBO moet ophalen.
pi_118343697
Uhhh zin drinken doet drinken n dzn hen ik liever dar ze dat thuis leren dan erns srikum op een bankje in het park..

Niet a ik veel drink trouwens....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118343719
En leren drinken en begeleiden vind ik totaal iets anders. Iets botweg verbieden maakt het juist spannend.
pi_118343746
als ik wil dat ze leren drinken hoef ik enkel de buurman op te laten passen. volgens sommige geruchten leren ze dan gelijk ook over seks :X
pi_118343823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef simmu het volgende:
als ik wil dat ze leren drinken hoef ik enkel de buurman op te laten passen. volgens sommige geruchten leren ze dan gelijk ook over seks :X
en dat vind ik nou weer zo'n achterlijke opmerking....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118343826
Bah, seks. Wie wil dat nou?
pi_118343837
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef simmu het volgende:
:X
pi_118343865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:35 schreef Wumb het volgende:
Bah, seks. Wie wil dat nou?
8ste groepers blijkbaar.
pi_118343951
Ik ben het er wel mee eens dat verbieden niet de manier is :Y
pi_118343999
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zie over een jaar of 7 wel hoe ik dat ga oppakken eigenlijk.
pi_118344042
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik dus ook.

Daarom ben ik me er maar wat van bewust dat kinderen zich misschien totaal anders gedragen zodra je uit beeld bent. En dan kun je nog zo goed het voorbeeld hebben gegeven, een kwestie van groepsdruk leunt veel zwaarder dan het goede voorbeeld van de ouders. Zeker als je weet dat je ouders het keihard afkeuren en er geen goed woord voor over hebben, zijn het juist die ouders die waarschijnlijk niet weten wat er gebeurd.

Ik ben open naar m'n kinderen. Tot op zekere hoogte ja. Dat er wel eens een vloek uitkomt, dat doet 99% van de bevolking wel eens. Iemand ronduit voor kutkind uitmaken zou ik wel even wat van zeggen ja.
Alcohol heb ik dan ook liever dat ik het met mate toesta en erbij ben, dan dat ik ze met 14 bij de EHBO moet ophalen.
Las laatst een onderzoek waaruit bleek dat verbieden effectiever is dan 'samen met mate toestaan' om misbruik te voorkomen. Geen zin om te zoeken nu. :)
pi_118344058
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef Ticootje het volgende:
En leren drinken en begeleiden vind ik totaal iets anders. Iets botweg verbieden maakt het juist spannend.
Eens!
Ik mocht vroeger thuis ook wel eens een breezer drinken. Ik ben wel eens dronken geweest met uitgaan, maar niet.zoals een kennis van me. Zij mocht niet drinken van dr ouders en wie was er ieder weekend lam :')

Dus dan heb ik liever dat ze er open over zijn en ik dan mogen ze best thuis ook een drankje drinken. Beter dan dat ze liever buiten hangen om te drinken.
Nou hangt dat vast ook van het kind af, maar toch.

Gelukkig duurt dat nog heel lang :P
pi_118344217
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:40 schreef -Spring het volgende:

[..]

Las laatst een onderzoek waaruit bleek dat verbieden effectiever is dan 'samen met mate toestaan' om misbruik te voorkomen. Geen zin om te zoeken nu. :)
Dat zie ik tegen die tijd eigenlijk wel. Nu kan ik hele plannen hebben hoe ik het ga aanpakken, maar voorlopig is het niet aan de orde.
Voorlopig bestaat er een groot deel van de opvoeding uit "oh ik dacht dat ik dat wel anders zou doen" of " shit ik heb altijd gezegd dit nooit te doen"
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:47:20 #82
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_118344368
Ik verbied niets maar ga het ook niet toejuichen. Wel praten we overal over, beantwoord ik alle vragen en druk ik hem vooral heel erg op het hart zijn verstand te gebruiken. Ik heb hem zonder scare tactics te gebruiken uitgelegd wat de risico's zijn van zowel drugs, drank als onbeschermde seks en hoop dan maar gewoon dat er iets van gezond verstand werkt als het er op aankomt.
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:14:32 #83
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118345905
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:40 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ja, dat onderzoek ken ik ook.
pi_118346813
Hier meer info: http://www.jmouders.nl/Th(...)kt-voor-kinderen.htm

quote:
Onderzoek van het Trimbos instituut toont aan dat een tolerante houding van de ouders veel invloed heeft op het drinkgedrag van jongeren. Ouders die toestaan dat hun kind alcohol drinkt (of er niets van zeggen) maken dat het kind nog meer gaat drinken.

Een ander onderzoek (waarbij gekeken wordt naar de situatie op het moment en na twee jaar, gedaan door Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie) laat zien dat een betere kwaliteit van communicatie over alcoholgebruik door de moeder samenhangt met het drinken van minder glazen alcohol door het kind twee jaar later. Conclusie: erover praten heeft dus echt zin, dit hoeft niet heel frequent als de kwaliteit van het gesprek maar goed is!

Ook blijkt het te helpen als ouders regels over alcoholgebruik hanteren. Dan drinkt het kind minder glazen alcohol en heeft het tevens een verlaagd risico op probleemdrinken twee jaar later. Conclusie: hoe strenger je als ouder tegen alcoholgebruik van je kind bent, hoe minder snel je kind zal gaan drinken.
pi_118348630
Niet iedereen die verbied doet dit heel zwart/wit.
Ik zou niet verbieden maar wel heel duidelijk zijn wat ik wel verwacht.
Wat de gevolgen zijn, waarom ik er op tegen ben. etc etc.

En ik vind er streng over zijn weer heel anders dan verbieden.
En communicatie ergens over staat ook niet direct voor verbieden.

Dat goede gesprek zal hier zeker komen maar dan weer niet bestaan uit ik wil het niet en daar mee afgelopen end of story.. :N
pi_118349141
"Omdat ik het zeg/ik je moeder ben" is nog altijd de beste reden :').
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:09:48 #87
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118349678
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
wat dan wel? het is hier nooit verboden (ook niet gestimuleerd) maar toch heeft de dochter van mijn vriend het gepresteerd om diverse keren zo dronken als een tor in problemen te komen. om over het comazuipen maar te zwijgen.
ik hoop toch zo dat me dat bij L. allemaal bespaard gaat blijven.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:13:14 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118349913
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:54 schreef Pvoesss het volgende:
Niet iedereen die verbied doet dit heel zwart/wit.
Ik zou niet verbieden maar wel heel duidelijk zijn wat ik wel verwacht.
Wat de gevolgen zijn, waarom ik er op tegen ben. etc etc.

En ik vind er streng over zijn weer heel anders dan verbieden.
En communicatie ergens over staat ook niet direct voor verbieden.

Dat goede gesprek zal hier zeker komen maar dan weer niet bestaan uit ik wil het niet en daar mee afgelopen end of story.. :N
mee eens... Mijn persoonlijke ervaring op de hotelschool, juist diegene die thuis 'niks' mochten, gingen finaal los.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:19:10 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118350323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:30 schreef Adnap het volgende:

[..]

Goedzo :D en wat jaartjes erbij ;) jij doet het nu nog dunnetjes even over

[..]

Helaas is het niet anders.. Nederland heeft dan ook een best hoog aantal tienerzwangerschappen.
Net als drinken, blijkbaar is het nog steeds redelijk normaal om je kind thuis te 'leren 'drinken
Nederland heeft een van de laagste aantallen tienerzwangerschappen van Europa, zo niet wereldwijd.

En de link, net als met drinken. De meeste kinderen drinken niet. Degene die het wel doen drinken wel meer. Maar om nou alle pubers op één hoop te gooien is echt te kort door de bocht.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:25:10 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118350785
ik vloek heus wel eens :') en heb ik uitgelegd dat wanneer ze oud genoeg is om dingen te snappen ze dan zelf de keuze maken mag of ze gaat schelden..
Daarna mocht ze van mij een kwartier lang schelden.. en dat kwam niet verder dan kikkerkontje :+ en dat hield ze twee minuten vol en was de lol er vanaf
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:29:39 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118351168
En wij hanteren toch een niet drinken tot je 16e beleid, maar als praatplaatje. Ik heb t niet verboden, maar wel uitgelegd wat eventuele consequenties zijn van drinken, wat dronken zijn voor gevolgen kan hebben en vragen beantwoord. Mijn kinderen geven dan aan wel nieuwsgierig ernaar te zijn. Prima gespreksopening!

Ik weet niet hoe t verder gaat, vooralsnog drinken ze niet. Oudste zit natuurlijk in de klas bij jongens die volgend jaar 16 worden terwijl hij dan 14 is. Even afwachten hoe dat gaat. Maar ook daar hebben we t al over gehad. Mooie gesprekken hoor O+
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:55:28 #92
7074 moussy
kuttekop
pi_118357490
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:02 schreef Wumb het volgende:
"Omdat ik het zeg/ik je moeder ben" is nog altijd de beste reden :').
dat en "anders geloof je het godverrrredomme maar niet!"

:+
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:11:03 #93
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_118369049
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik verbied niets maar ga het ook niet toejuichen. Wel praten we overal over, beantwoord ik alle vragen en druk ik hem vooral heel erg op het hart zijn verstand te gebruiken. Ik heb hem zonder scare tactics te gebruiken uitgelegd wat de risico's zijn van zowel drugs, drank als onbeschermde seks en hoop dan maar gewoon dat er iets van gezond verstand werkt als het er op aankomt.
Dat en ook duidelijk maken dat veel verhalen ook een vorm van opschepperij is. Vaak zijn ze toch nog wel braver dan ze onderling willen toegeven.
Daan had laatst zo'n energydrankje gehad. Daar ben ik ook helemaal geen fan van en dat weet hij. Hij kwam thuis en liep de trap op en neer en was echt veel drukker dan ik van hem gewend ben. Ik vond het best grappig dat het zo'n duidelijk effect op hem had. Hij zei ook direct dat het daarvan kwam. Hij vond het zelf eigenlijk ook wel troep en zal het niet zo snel meer nemen. Wat daarbij ook wel hielp is dat een klasgenootje van kamp opgehaald moest worden omdat hij teveel van dat spul had gehad, 's nachts niet slapen kon en de volgende dag instortte.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_118369165
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:55 schreef moussy het volgende:

[..]

dat en "anders geloof je het godverrrredomme maar niet!"

:+
De echte wereld...
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:17:13 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118369263
Vorig jaar had een jongen in klas van oudste geblowd. Vóór schooltijd. Het eerst uur had ie zo bluuuuuuhr gehangen op een tafel, het tweede uur gaf ie over midden in het wiskundelokaal. :X

Dát maakte heel veel indruk. 'Als dat blowen is ga ik dat echt nooit doen :o '

Sowieso vertel ik over het veel hogere thc gehalte, en dat wiet geen softdrug meer is eigenlijk. Maar ja, gezond verstand idd. En vertrouwen uitstralen. En alle communicatie open houden.
pi_118369477
Drugs... Oh men... Dat zou ik echt echt niet tof vinden... Ik ben geen heilige, maar dat hele wereldje erom heen...
pi_118369648
Dit zijn onderwerpen waar ik eigenlijk nog niet zo over na denk. Aan de andere kant ben je er toch wel onbewust al mee bezig. Deze week heb ik het bijv. met Kyllian over longkanker gehad. Niet heel uitgebreid, maar vanwege m'n werk (verpleegkundige) ving hij iets op en stelde vragen. We hebben het dus wel even over roken gehad.
Letterlijk verbieden om bijv. te gaan roken zou ik niet doen, maar wel de eventuele consequenties proberen in te laten zien.

Hoe ik hiermee om zou gaan ligt denk ik ook wel aan het kind.
Het ene kind heeft een directievere benadering nodig dan het andere. Kyllian (bijna 6) lijkt tot nu toe best wel veel over dingen na te denken. Hopelijk doet hij dat later ook ;)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:32:42 #98
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_118369805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:23 schreef Ticootje het volgende:
Drugs... Oh men... Dat zou ik echt echt niet tof vinden... Ik ben geen heilige, maar dat hele wereldje erom heen...
Nou, daar hebben mijn kinderen de gevolgen vorige week van gezien:
Bij onze buren is een wietplantage weggehaald. En een week later de kinderen.
(verder wonen we in een nette buurt, hoor)
pi_118369860
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:28 schreef Meimeltje het volgende:
Dit zijn onderwerpen waar ik eigenlijk nog niet zo over na denk. Aan de andere kant ben je er toch wel onbewust al mee bezig. Deze week heb ik het bijv. met Kyllian over longkanker gehad. Niet heel uitgebreid, maar vanwege m'n werk (verpleegkundige) ving hij iets op en stelde vragen. We hebben het dus wel even over roken gehad.
Letterlijk verbieden om bijv. te gaan roken zou ik niet doen, maar wel de eventuele consequenties proberen in te laten zien.

Hoe ik hiermee om zou gaan ligt denk ik ook wel aan het kind.
Het ene kind heeft een directievere benadering nodig dan het andere. Kyllian (bijna 6) lijkt tot nu toe best wel veel over dingen na te denken. Hopelijk doet hij dat later ook ;)
Ik rook zelf ook, en papa ook... Verbieden is dan hypocriet... We hebben hier altijd wel iets van een biertje in de koelkast staan, meer omdat we het niet drinken en dat het blijft liggen momenteel... Maar ook verbieden om te drinken terwijl ik zelf dan wel een wijntje drink of een biertje plop voelt niet goed...
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:37:11 #100
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_118369940
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik rook zelf ook, en papa ook... Verbieden is dan hypocriet... We hebben hier altijd wel iets van een biertje in de koelkast staan, meer omdat we het niet drinken en dat het blijft liggen momenteel... Maar ook verbieden om te drinken terwijl ik zelf dan wel een wijntje drink of een biertje plop voelt niet goed...
Maar ook dan kun je natuurlijk wel vertellen wat de gevolgen kunnen zijn. Ook dat alcohol in de puberteit gewoon vergif is en hoe langer je ermee wacht hoe minder slecht het is.
pi_118370077
quote:

[..]

Dat begrijp ik helemaal, zou ik ook niet doen. Alhoewel ze hier niet voor een bepaalde leeftijd een biertje of wijntje thuis mogen drinken. Het scheelt dat wij zelden drinken en al helemaal niet van roken houden. Ik werd vroeger vreselijk misselijk van de rooklucht van m'n vader. O.a. door mij is hij nu al zo'n 20 jaar gestopt met roken :D Ook ik kwam op een leeftijd dat ik het roken toch zelf ging ervaren, maar ik vond het echt smerig dus het is bij 1 keer gebleven.
Op zich vind ik het helemaal niet verkeerd dat kinderen het zelf gaan ervaren. Soms moet er iets voor gebeuren (flink overgeven bijv.) voordat ze zelf in zien wat het met hen doet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Meimeltje op 24-10-2012 12:48:26 ]
pi_118370098
Ik drink niet en heb nog nooit gerookt of geblowed *O*
Dus dat is lekker makkelijk verbieden :+ Ik denk ook dat je vooral heel goed de mogelijke gevolgen duidelijk moet maken. Net als met seks gewoon heel uitgebreid je kinderen goed voorlichten.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:58:31 #103
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_118370662
quote:

[..]

Je geeft je kind toch ook niet op haar 12e al je autosleutels laat haar rijden als ze daar zelf om vraagt?
Imo kun je best zelf een biertje drinken en tevens het je kind verbieden. Sommige dingen mag je pas vanaf een bepaalde leeftijd. Punt.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 13:03:28 #104
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118370829
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Je geeft je kind toch ook niet op haar 12e al je autosleutels laat haar rijden als ze daar zelf om vraagt?
Imo kun je best zelf een biertje drinken en tevens het je kind verbieden. Sommige dingen mag je pas vanaf een bepaalde leeftijd. Punt.
Mijn zoontje is 6 en die mag gecontroleerd met de auto rijden ... op mijn schoot ik gasgeven en remmen. Of dat goed is of fout? Wel ... ik wil dat hij van jongsaf heel goed weet hoe rijden is. We spenderen gemiddeld best veel tijd in de auto en hoe vroeger hij voeling krijgt hoe beter. Uiteraard wel gecontrolleerd en niet op de openbare weg.

Kwa alcohol is er hem nu al duidelijk uitgelegd dat als je jong bent en je veel alcohol dringt ... je minder groot wordt. Tevens weet je dat je hersenen er van af sterven en je dus praktisch gezien dom wordt van alcohol. Roken is zowieso not done hij weet dat dat zeer zeer zeer ongezond is en vies. We hebben hem duidelijk gemaakt dat achter X jaar niemand meer zal roken.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_118371005
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Is ook zo...
pi_118371341
Foto's nu weer weg aangezien mn broertje volgens mij niet op het net wil :P

[ Bericht 26% gewijzigd door Meimeltje op 24-10-2012 21:42:22 ]
pi_118371409
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:17 schreef debuurvrouw het volgende:

Sowieso vertel ik over het veel hogere thc gehalte, en dat wiet geen softdrug meer is eigenlijk. Maar ja, gezond verstand idd. En vertrouwen uitstralen. En alle communicatie open houden.
Vergeet dan ook niet te vertellen dat alcohol een harddrug is:

quote:
Vraag:

Is alcohol een harddrug?
Antwoord:

Ja. Alcohol is, vooral bij grotere hoeveelheden, een onvervalste hard drug: het is een middel dat een zogenaamde psychotrope werking heeft (net als de meeste andere drugs); dat betekent dat het middel invloed heeft op de psyche (geest) van de gebruiker; het is ook een verslavend middel net als de andere harddrugs (het kan zowel lichamelijk als geestelijke afhankelijkheid veroorzaken).
edit: deze hoort er ook nog bij:

quote:
Er zijn twee belangrijke verschillen: alcohol is, bij regelmatig gebruik van meer dan 1 á 2 glazen per dag schadelijker voor het lichaam dan de meeste drugs en alcohol is legaal: de verkoop is volgens bepaalde regels toegestaan. En dat is zoals u weet niet het geval voor de middelen die in de volksmond drugs worden genoemd en waarvan de productie en de handel verboden is.
En bron: alcoholinfo.nl

Je kinderen toestaan om alcohol te drinken en flippen over een blowtje is feitelijk gezien nogal eh, dubieus. Maar dat wil niemand horen natuurlijk.
pi_118371589
Wij drinken zelf nauwelijks en roken doen we ook niet, ook nooit gedaan.
Ik ben zelf nooit in de verleiding gekomen om mee te doen of erbij te horen door dat soort dingen. Ik hoop dat mijn meiden die verleiding ook kunnen weerstaan.
Het is mij nooit verboden ofzo. Maar goed, ze zijn nu 3 en 5, dus ik denk dat we nog even tijd hebben... ;) hoop ik.
Fake it till you make it...
pi_118371676
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:24 schreef Nijna het volgende:
Wij drinken zelf nauwelijks en roken doen we ook niet, ook nooit gedaan.
Ik ben zelf nooit in de verleiding gekomen om mee te doen of erbij te horen door dat soort dingen. Ik hoop dat mijn meiden die verleiding ook kunnen weerstaan.
Rare hoop is dat. Ik hoop dat ze gewoon geniet van haar jeugd, met alles wat daar bijhoort en binnen bepaalde grenzen. Heb ik ook gedaan: dronken geweest, zeer dronken geweest, gerookt, veel gerookt, stoned geweest, etc, en het is allemaal goedgekomen. Ik drink bijna geen alcohol meer, rook niet en doe slechts het incidentele blowtje.

En als ze zich kan vermaken zonder al dat spul, of als dat haar keus is, ook helemaal prima natuurlijk. Het is natuurlijk geen verplichting.
pi_118371798
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:19 schreef Luigi het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je kinderen toestaan om alcohol te drinken en flippen over een blowtje is feitelijk gezien nogal eh, dubieus. Maar dat wil niemand horen natuurlijk.
Het gaat mij meer om de wereld die erbij hoort... Alcohol haal je gewoon in de supermarkt of de slijterij, of je pikt een fles uit de kast bij je moeder... Drugs, koop je in een coffeeshop, vol rare figuren... Het is echt het volk waar ik graag van zou willen dat mn kinderen er ver weg van blijven...
pi_118371928
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het gaat mij meer om de wereld die erbij hoort... Alcohol haal je gewoon in de supermarkt of de slijterij, of je pikt een fles uit de kast bij je moeder... Drugs, koop je in een coffeeshop, vol rare figuren... Het is echt het volk waar ik graag van zou willen dat mn kinderen er ver weg van blijven...
Daarom moet wiet ook gelegaliseerd worden. Maar er is, behalve het publiek, weinig mis met een coffeeshop hoor. Ze zijn als de dood dat ze ergens op betrapt worden, dus geen andere drugs, geen alcohol, geen verkoop aan minderjarigen, etc. Over het algemeen zeer veilige plaatsen om te vertoeven.

Maar als je liever hebt dat je kind in een kroeg vol dronken mannen zit en haar remmingen kwijt raakt door de alcohol, vechtpartijen meemaakt veroorzaakt door aggresieve dronkelingen... be my guest ;). Persoonlijk lijkt een vreetkickje en een domme grijns op je gezicht me een stuk veiliger ;).
pi_118372019
Dan kennen wij hele andere coffeeshops :D
Ik ken er weinig die echt prima zijn :X
pi_118372061
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:33 schreef Luigi het volgende:

[..]

Daarom moet wiet ook gelegaliseerd worden. Maar er is, behalve het publiek, weinig mis met een coffeeshop hoor. Ze zijn als de dood dat ze ergens op betrapt worden, dus geen andere drugs, geen alcohol, geen verkoop aan minderjarigen, etc. Over het algemeen zeer veilige plaatsen om te vertoeven.

Maar als je liever hebt dat je kind in een kroeg vol dronken mannen zit en haar remmingen kwijt raakt door de alcohol, vechtpartijen meemaakt veroorzaakt door aggresieve dronkelingen... be my guest ;). Persoonlijk lijkt een vreetkickje en een domme grijns op je gezicht me een stuk veiliger ;).
Dat is dus mijn hele punt... Ik woonde er tegenover he? Het is eerste klas vragen om problemen gevallen... Altijd gesodemieter... Criminaliteit, de hele bende...
Binnen is het prima, maar om de hoek staan de jongeren in het portiek te wachten tot iemand van 18 langskomt om te halen... Gewoon dikke overlast...

Eigenlijk wil ik mn kinderen nu alleen nog maar meer opsluiten in de kelder tot 21...
pi_118372066
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Rare hoop is dat. Ik hoop dat ze gewoon geniet van haar jeugd, met alles wat daar bijhoort en binnen bepaalde grenzen. Heb ik ook gedaan: dronken geweest, zeer dronken geweest, gerookt, veel gerookt, stoned geweest, etc, en het is allemaal goedgekomen. Ik drink bijna geen alcohol meer, rook niet en doe slechts het incidentele blowtje.

En als ze zich kan vermaken zonder al dat spul, of als dat haar keus is, ook helemaal prima natuurlijk. Het is natuurlijk geen verplichting.
Ik vind het wel meevallen met rare hoop...
Ik hoop ook dat ze gewoon geniet van haar jeugd, maar ik hoop dat ze allebei ook snappen dat je geen alcohol of drugs nodig hebt om plezier te hebben.
En proberen... ik sta er niet achter en zal het zeker niet aanmoedigen.
Je kan het denk ik ook niet helemaal tegenhouden. Verbieden maakt het aantrekkelijk, maar ze mogen best weten dat ik er geen voorstander van ben.
pi_118372070
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:35 schreef Pvoesss het volgende:
Wij wonen bij elkaar in de buurt merk je al...
pi_118372082
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:35 schreef Pvoesss het volgende:
Vaak lijkt het maar zo hoor. Maar goed, ieder zijn ervaringen. Lijkt het je veel onveiliger dan een kroeg om 3 uur 's nachts? In veel kroegen of clubs wordt gewoon lekker gesnoven in de plee hoor ;). Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in een shop, maar ben er ook nooit veel langer als 5 minuten dus.
pi_118372119
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:37 schreef Luigi het volgende:

[..]

Vaak lijkt het maar zo hoor. Maar goed, ieder zijn ervaringen. Lijkt het je veel onveiliger dan een kroeg om 3 uur 's nachts? In veel kroegen of clubs wordt gewoon lekker gesnoven in de plee hoor ;). Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in een shop, maar ben er ook nooit veel langer als 5 minuten dus.
Oh we gaan wel naar dezelfde kroeg zie ik...

Zucht...
pi_118372131
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is dus mijn hele punt... Ik woonde er tegenover he? Het is eerste klas vragen om problemen gevallen... Altijd gesodemieter... Criminaliteit, de hele bende...
Binnen is het prima, maar om de hoek staan de jongeren in het portiek te wachten tot iemand van 18 langskomt om te halen... Gewoon dikke overlast...
Daarom legalisatie.

quote:
Eigenlijk wil ik mn kinderen nu alleen nog maar meer opsluiten in de kelder tot 21...
Ja die ketting aan het aanrecht klinkt mij ook wel aantrekkelijk hoor, maar ben dolblij met de vrijheid die ik van mijn ouders heb gekregen om alles te doen en proberen. En de communicatie daarover. Het zit 'm ook niet in extremen als verbieden of alles maar toe staan. De gulden middenweg ;). En je kind kennen en aanvoelen wat wel en niet kan.
pi_118372133
Ik heb mij wel heel onveilig zitten voelen in een coffeeshop, of in de buurt van een coffeeshop. Ook de mensen daar gebruiken gerust andere dingen of zijn alle controle kwijt. Ik vind wiet ook echt niet tof en ik snap niet dat veel mensen daar minder serieus over denken dan alcohol.
pi_118372208
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:39 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heb mij wel heel onveilig zitten voelen in een coffeeshop, of in de buurt van een coffeeshop. Ook de mensen daar gebruiken gerust andere dingen of zijn alle controle kwijt. Ik vind wiet ook echt niet tof en ik snap niet dat veel mensen daar minder serieus over denken dan alcohol.
Mensen die andere dingen gebruiken, die gebruiken geen wiet, maar een combinatie van wiet met andere dingen. Dat ligt dus niet aan die wiet per sé. Ik kan echt met de hand op mijn hart zeggen dat ik nog nooooooooit iemand aggressief of echt gevaarlijk heb zien worden van een blowtje. Wel van XTC icm of een snuifje icm óf alleen van alcohol. Alcohol is de grootste maatschappelijk geaccepteerde rommel die er is en het is echt wetenschappelijk zeer onjuist om alcohol onder THC te zetten qua 'gevaar', verslaving of maatschappelijke overlast. That's all.
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 oktober 2012 @ 13:43:13 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118372265
Ik ken de gevaren van alcohol, dus daar kan ik met Isa over praten. De gevaren en effecten van blowen ken ik niet dat ik het zelf nooit gedaan heb, dus daar kan ik moeilijk over meepraten. Wel zie ik de overlast die alle Franse petjes hier veroorzaken en daar zie ik mijn dochter liever niet tussen hangen...
pi_118372277
Niet in aanraking komen met tot je 16e zoals de buurvrouw hierboven stelt lijkt me voor alle drugs een prima richtlijn overigens. Ik promoot echt niet wietgebruik voor 12 jarigen hoor ;). Maar om er zo hyper over te doen slaat nergens op. Geen enkele onderbouwing voor.
pi_118372324
Ik kan met mijn hand op mijn hart vertellen van iemand die compleet doordraaide van alleen wiet. En dan niet een beetje, en dan nog de mensen die gevoelig zijn voor psychose's en depressie's dat kan ook enorm mis gaan met wiet.
pi_118372339
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:43 schreef Sjeen het volgende:
Ik ken de gevaren van alcohol, dus daar kan ik met Isa over praten. De gevaren en effecten van blowen ken ik niet dat ik het zelf nooit gedaan heb, dus daar kan ik moeilijk over meepraten. Wel zie ik de overlast die alle Franse petjes hier veroorzaken en daar zie ik mijn dochter liever niet tussen hangen...
Maar goed mensen halen wel alcohol in huis want ja, waar gaan ze het anders drinken he. Zie ik hier in dit topic zelfs voorbij komen. Dus die Franse petjes hoéft ze niet tussen te lopen. Of zoek een goede shop uit (echt, die zijn er, maar iedereen komt hier natuurlijk met horrorstories die het doen lijken dat elke shop een crackhuis is :') ) samen. En praat, praat, praat. Leg uit dat af en toe van de kaart zijn in het weekend echt heel leuk kan zijn maar dat 's ochtends stoned of dronken op school verschijnen reden kan zijn tot eenzame opsluiting ;).
pi_118372369
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:45 schreef Pvoesss het volgende:
Ik kan met mijn hand op mijn hart vertellen van iemand die compleet doordraaide van alleen wiet. En dan niet een beetje, en dan nog de mensen die gevoelig zijn voor psychose's en depressie's dat kan ook enorm mis gaan met wiet.
Ja, die horrorstories hoor je altijd. Ik ken ze echt niet. Mensen met psychose's en depressies moeten misschien gewoon helemaal van alle pretmiddelen afblijven. Incl. alcohol.
pi_118372375
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:43 schreef Luigi het volgende:
Niet in aanraking komen met tot je 16e zoals de buurvrouw hierboven stelt lijkt me voor alle drugs een prima richtlijn overigens. Ik promoot echt niet wietgebruik voor 12 jarigen hoor ;). Maar om er zo hyper over te doen slaat nergens op. Geen enkele onderbouwing voor.
Spacecakjes bakken op de 16e verjaardag?
pi_118372459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Spacecakjes bakken op de 16e verjaardag?
Makes more sense dan ze een fles bier geven als je het mij vraagt. :).
pi_118372484
Ik vind dat af en toe van de kaart zijn nooit leuk kan zijn :N
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:46 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, die horrorstories hoor je altijd. Ik ken ze echt niet. Mensen met psychose's en depressies moeten misschien gewoon helemaal van alle pretmiddelen afblijven. Incl. alcohol.
En dat is geen horrorstory het is gewoon waar en ik heb het voor mijn ogen zien gebeuren. Het is niet alleen mensen die al psychose's hebben of een depressie er is als er alleen de aanleg is al een grotere kans om die dingen te ontwikkelen.

En dan is er ook nog de acute psychose enkel door het gebruik er van , die zijn tijdelijk maar wel heel heftig.

Uit onderzoek blijkt ook dat mensen die blowen een ik dacht vijf keer grotere kans hebben op het ontwikkelen van een (bipolaire) stoornis.
pi_118372535
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:49 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat af en toe van de kaart zijn nooit leuk kan zijn :N
Oh je bent er zo 1. Dan heeft verdere discussie geen zin denk ik. Met alle respect maar daar komen we toch nooit uit dan. :).
pi_118372688
Hoezo ben ik er zo 1? Je hebt totaal geen idee van hoe ik ben.
Ik vind af en toe van de kaart gaan risicovol en het risico gewoon niet waard als je 16 bent. En dat breng ik ze liever bij dan dat het af en toe prima is.
pi_118372773
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:55 schreef Pvoesss het volgende:

Ik vind af en toe van de kaart gaan risicovol en het risico gewoon niet waard als je 16 bent. En dat breng ik ze liever bij dan dat het af en toe prima is.
Misschien hebben we een verschillende definitie van van de kaart zijn, maar ik bedoel dus niet totaal niet meer weten wat je doet, in een ander bed wakker worden met 3 anderen en er drie dagen achter komen dat je wat strafbare feiten erbij hebt he. Maar dat leek me logisch.

Overigens is het risico op bovenstaande een stuk groter bij regelmatig alcoholgebruik dan wietgebruik ;).
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 oktober 2012 @ 13:59:50 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118372832
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Maar goed mensen halen wel alcohol in huis want ja, waar gaan ze het anders drinken he. Zie ik hier in dit topic zelfs voorbij komen. Dus die Franse petjes hoéft ze niet tussen te lopen. Of zoek een goede shop uit (echt, die zijn er, maar iedereen komt hier natuurlijk met horrorstories die het doen lijken dat elke shop een crackhuis is :') ) samen. En praat, praat, praat. Leg uit dat af en toe van de kaart zijn in het weekend echt heel leuk kan zijn maar dat 's ochtends stoned of dronken op school verschijnen reden kan zijn tot eenzame opsluiting ;).
Je leest niet wat ik schrijf hč...
pi_118372890
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:58 schreef Luigi het volgende:

[..]

Misschien hebben we een verschillende definitie van van de kaart zijn, maar ik bedoel dus niet totaal niet meer weten wat je doet, in een ander bed wakker worden met 3 anderen en er drie dagen achter komen dat je wat strafbare feiten erbij hebt he. Maar dat leek me logisch.

Overigens is het risico op bovenstaande een stuk groter bij regelmatig alcoholgebruik dan wietgebruik ;).
Dude, where is my car?
pi_118372938
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:49 schreef Pvoesss het volgende:

En dan is er ook nog de acute psychose enkel door het gebruik er van , die zijn tijdelijk maar wel heel heftig.

Uit onderzoek blijkt ook dat mensen die blowen een ik dacht vijf keer grotere kans hebben op het ontwikkelen van een (bipolaire) stoornis.
Daar zie ik graag een bron voor en tot die tijd:

quote:
Voor mensen die last hebben (gehad) van psychotische verschijnselen, is het gebruik van alcohol af te raden. Het effect van alcohol is onvoorspelbaar en kan een psychose uitlokken.
Bron: alcoholdebaas.nl

quote:
Enige middelen die psychotische verschijnselen kunnen veroorzaken zijn: alcohol, cocaďne, paddo's, LSD, amfetamine of amfetamineachtige stoffen (oa ritalin en concerta), cannabis, inhaleermiddelen, opioďden, bepaalde anxiolytica. Nota bene: deze opsomming is niet volledig, er zijn andere middelen die de symptomen kunnen veroorzaken.
Bron: wiki

Het geldt dus voor álle pretmiddelen. Het is een risico van het leven en van dit soort dingen doen. Wil je daar geen risico op lopen, moet je geen alcohol, geen wiet, geen xtc, geen coke en weet ik veel wat doen. Helemaal prima, is iemands eigen keuze.

Waar het mij om gaat is de hypocriete reacties op wiet terwijl alcohol bewezen gevaarlijker is. (Harddrug anyone!).
pi_118373137
Ach flikker toch op ik zeg niet dat dit alleen voor wiet zo is.
Dat lees jij er zelf in, dat dit ook zo is voor alcohol dat ontken ik nergens.
Als jij kan googlen op alcohol stel ik voor dat je ook cannabis en psychose even gaat googlen..

Het is niet hypocriet om op de gevaren te wijzen van cannabis.
En dat wiet een softdrugs is dat is leuk maar zo werkt het in de praktijk niet en de gevolgen van cannabis kunnen even groot zijn als bij alcohol.
pi_118373359
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:08 schreef Pvoesss het volgende:
Ach flikker toch op
Je klinkt wat gestrest. Neem een borrel! :D.

quote:
ik zeg niet dat dit alleen voor wiet zo is.
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. :).

quote:
Dat lees jij er zelf in, dat dit ook zo is voor alcohol dat ontken ik nergens.
Mooi toch. :). In eerste instantie reageerde ik dan ook niet op jou in deze discussie.

quote:
Als jij kan googlen op alcohol stel ik voor dat je ook cannabis en psychose even gaat googlen..
Nee, want dat was niet mijn punt. Dát mag jij dus doen. Mij ging het om:

quote:
de hypocriete reacties op wiet terwijl alcohol bewezen gevaarlijker is.
Nergens zeg ik dat die reacties van jou afkomstig zijn.

quote:
Het is niet hypocriet om op de gevaren te wijzen van cannabis.
Klopt, voorlichting is heel, heel belangrijk. Net zoals je een 16 jarige uitlegt dat een biertje af en toe prima is, maar een fles vodka een slecht idee. Zo kun je ook uitleggen dat een Moon Flower een leuk jointje is maar dat drie Amnesia's achter elkaar wat minder. :).

quote:
En dat wiet een softdrugs is dat is leuk maar zo werkt het in de praktijk niet
Ik kan wetenschap niet veranderen, sorry. Het werkt wél zo, alcohol is een (maatschappelijk geaccepteerde, om de 1 of andere bizarre reden) harddrug en THC een softdrug. Misschien moet je even opzoeken wat precies iets een harddrug maakt en wat een softdrug, als je toch aan het googelen bent. ;).
pi_118375987
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:55 schreef Pvoesss het volgende:

Kan ik me helemaal in vinden!
En buiten het risico, kan ik me er ook helemaal geen voorstelling van maken dat het leuk zou zijn ofzo. Ik zie er de lol niet van in, maar wie ben ik...
pi_118376314
Ik heb liever dat mijn kind later een keer een blowtje rookt dan een drankje drinkt eigk..

Sluit me aardig aan bij Luigi zijn teksten (scheelt mij weer tikken mobiel :'))
pi_118377159
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:29 schreef Nijna het volgende:

[..]

En buiten het risico, kan ik me er ook helemaal geen voorstelling van maken dat het leuk zou zijn ofzo. Ik zie er de lol niet van in, maar wie ben ik...
Ik wel.

Ik heb aardig wat geëxperimenteerd tussen de 18 en 28 ergens. Alcohol, wiet, xtc, paddestoelen en ook coke.
Niet buitensporig verder, het heeft me ook nooit in de problemen gebracht (ik studeerde ondertussen netjes) maar het waren wel leuke tijden. Veel meegemaakt met een hechte vriendengroep. Leuke jaren hoor.
En dat is wel belangrijk; zit je tussen mensen die vertrouwd zijn. Doe geen dingen waar je niet achter staat. Meelopen hoeft dan niet want je hoeft niet bang te zijn voor afwijzing.
Op die manier gun ik het mijn kinderen best hoe stom het ook klinkt hoewel de wereld er nu anders uitziet dat toen ik jong was, besef ik me (of voelt dat alleen zo omdat ik nu aan de andere kant sta?)

Ik gebruik nu al een jaar of 12 niets meer, ik rook ook niet meer. Ik heb er ook geen behoefte meer aan nu.

Ik praat er al best veel over mijn onze 11 jarige. Nog een paar maanden en hij gaat naar de middelbare school. Hij wil graag aardig gevonden worden en dat baart me wat zorgen. Toch heb ik niet het idee dat hij in zeven sloten tegelijk gaat lopen.

Maar goed; de communicatie open houden en verder zien we wel wat er op ons pad komt.
pi_118377358
Oh, als ik wel eens die jongeren in Spanje op tv zie, die feestvakanties waar ze lallend en schreeuwend over straat lopen.
Afschuwelijk!

Dat ga ik gewoon verbieden :P
  Moderator woensdag 24 oktober 2012 @ 16:08:20 #141
5428 crew  miss_sly
pi_118377458
Whahah lily, helemaal eens met beide posts :D
Wat ik me dan wel afvraag: vertel jij ook, of ga je dat vertellen, wat je zelf hebt geexperimenteerd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:08:28 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118377462
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:19 schreef Luigi het volgende:

[..]

[..]

[..]

ik sta ze niet toe om alcohol te drinken. En ik verbied ze niet te blowen. ik geef alleen aan dat ik vind dat sommige mensen er te luchtig over doen tegenwoordig.
pi_118377699
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:08 schreef miss_sly het volgende:

Wat ik me dan wel afvraag: vertel jij ook, of ga je dat vertellen, wat je zelf hebt geexperimenteerd?
Jahoor.
We hebben sowieso een zeer nieuwsgierige en betweterige zoon dus er komt over het algemeen veel ter sprake over van alles.
  † In Memoriam † woensdag 24 oktober 2012 @ 16:15:24 #144
7074 moussy
kuttekop
pi_118377738
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:08 schreef miss_sly het volgende:
Whahah lily, helemaal eens met beide posts :D
ja hoor, tot nu toe lachen ze me alleen maar uit.
  Moderator woensdag 24 oktober 2012 @ 16:17:51 #145
5428 crew  miss_sly
pi_118377816
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:14 schreef lily het volgende:

[..]

Jahoor.
We hebben sowieso een zeer nieuwsgierige en betweterige zoon dus er komt over het algemeen veel ter sprake over van alles.
Ik denk er ook zo over, maar er zijn mensen in onze vriendenkring die ook met plezier en redelijk verantwoord hebben geexperimenteerd, maar wel van plan zijn om dat helemaal stil te houden voor hun kind. Ik denk dat je beter open en eerlijk kunt zijn, en dus ook goede voorlichting kunt geven, en ook uit ervaring kunt vertellen als je de ervaring hebt, positief en negatief.
  Moderator woensdag 24 oktober 2012 @ 16:18:13 #146
5428 crew  miss_sly
pi_118377833
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:15 schreef moussy het volgende:

[..]

ja hoor, tot nu toe lachen ze me alleen maar uit.
Ow ja :D
  † In Memoriam † woensdag 24 oktober 2012 @ 16:19:32 #147
7074 moussy
kuttekop
pi_118377887
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow ja :D
Ja! Ik vertel gewoon in geuren en kleuren "negatieve" dingen over alcohol en drugs.
pi_118377889
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:05 schreef lily het volgende:
Oh, als ik wel eens die jongeren in Spanje op tv zie, die feestvakanties waar ze lallend en schreeuwend over straat lopen.
Afschuwelijk!

Dat ga ik gewoon verbieden :P
Dat is echt verschrikkelijk idd :'). Over meelopen gesproken! En verder een mooie post daarboven lily. Precies zoals ik er zelf ook in sta.
pi_118377992
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:19 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat is echt verschrikkelijk idd :'). Over meelopen gesproken! En verder een mooie post daarboven lily. Precies zoals ik er zelf ook in sta.
Vermakelijke tv, dat dan weer wel..

Net als ohoh cherso, ohoh tirol en barbies baby... Oh en britt en Ymke, passen ook in dat rijtje...
pi_118378018
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vermakelijke tv, dat dan weer wel..
Ik zou het niet weten, ik kijk die derrie niet.
pi_118378095
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, ik kijk die derrie niet.
Dat mag niet van je dokter...

Zonde.
pi_118378103
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat mag niet van je dokter...

Zonde.
M'n bloeddruk he.
pi_118378140
quote:
9s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:25 schreef Luigi het volgende:

[..]

M'n bloeddruk he.
pi_118378165
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
-O- . Kutnegert met z'n kuttelevisie.
pi_118378204
quote:
8s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:26 schreef Luigi het volgende:

[..]

-O- . Kutnegert met z'n kuttelevisie.

Je kan m prima in je tuin zetten anders.
pi_118378943
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

gelukkig zijn hier geen coffeeshops. dus mensen blowen hier niet O-)
:P

disclaimer: ze blowen hier meer dan in de randstad. maar ze kweken het doorgaans zelf. ik zal mn mond wel weer ff houden over de buurman :s)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:57:11 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_118379306
Ben wel benieuwd naar het verhaal van de buurman van Simmu dan :D
Een verhaal heeft altijd 2 kanten
pi_118379410
ligt eraan de welke je bedoelt, dat hou ik dan met opzet weer vaag :D

en ik kan geeneens geheimzinnig doen over blowen. niet met mijn familie :')
wel kan ik ze vertellen over de gevaren van te jong blowen, teveel blowen en drugs en alcohol in zn algemeenheid :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 17:02:03 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_118379433
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:01 schreef simmu het volgende:
ligt eraan de welke je bedoelt, dat hou ik dan met opzet weer vaag :D

en ik kan geeneens geheimzinnig doen over blowen. niet met mijn familie :')
wel kan ik ze vertellen over de gevaren van te jong blowen, teveel blowen en drugs en alcohol in zn algemeenheid :)
De buurman waar jij het constant over hebt. Tenzij jij het natuurlijk over beide buurmannen hebt.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 17:17:27 #160
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_118379817
Lol Simmu, ik bedoel eigenlijk wat hij over jullie te vertellen heeft.... :D :P
pi_118380017
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:17 schreef amaranta het volgende:
Lol Simmu, ik bedoel eigenlijk wat hij over jullie te vertellen heeft.... :D :P
dat die kinders lawaai maken in de tuin :o
en ipv dat ze dan naar ons toekomen gaan ze in hun tuin heel hard zeiken over "die kutkinderen"

als ik de kinderen trouwens dan wat kort hou gaan de andere buren zeiken. want da's zielig voor kinderen. :s) dus ik trek me doorgaans geen zak aan van de buren. either way de welke :+
  † In Memoriam † woensdag 24 oktober 2012 @ 18:20:55 #162
7074 moussy
kuttekop
pi_118381670
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:23 schreef simmu het volgende:

ik trek me doorgaans geen zak aan van de buren.
toch wel, want je hebt al in verschillende posts, her en der de buren genoemd :')
pi_118382049
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:05 schreef lily het volgende:
Afschuwelijk!

Dat vind ik ook vreselijk. Het zullen je kinderen maar zijn...
pi_118382293
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:20 schreef moussy het volgende:

[..]

toch wel, want je hebt al in verschillende posts, her en der de buren genoemd :')
dat je ergens over spreekt staat niet gelijk met je ergens iets van aantrekken in de zin van (bv in dit geval) ze maar niet meer in de tuin laten spelen :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:13:57 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118383662
Ah, leuk om te lezen dat er nog meer mensen hebben geëxperimenteerd. :)
Verder deel ik volledig de mening van Luigi, ook wat betreft coffeeshops die heus niet allemaal eng zijn. Ik denk dat we hier open (en eerlijk O-) ) zullen communiceren over eea, en dat er duidelijke grenzen gaan worden gesteld. Zoals het ook met de rest van de opvoeding gaat.
En ik wil zijdelings tóch even zeggen dat ik de beargumentering van Haerden om zijn kind(eren?) al te laten auto rijden te idioot vind om volledig te negeren :X
pi_118384659
voor de liberalen onder ons: http://www.justaplant.com/dutch/index.html
pi_118384955
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:36 schreef simmu het volgende:
voor de liberalen onder ons: http://www.justaplant.com/dutch/index.html
Haha :D.
pi_118388475
Hm alcohol en drugs zijn hier gelukkig nog niet aan de orde. Hoop er ook niet mee te maken te krijgen....

Ik kreeg vanmiddag telefoon van het ziekenhuis!
Niet meer verwacht, toch gekregen.
Excuses....
Erkenning dat ze fouten hebben gemaakt. Dat ze mijn kind met veel te weinig empathie hebben aangepakt. Maar ook het niet bereikbaar zijn toen het nodig was, het veel te lang laten wachten met een doodziek kind op schoot enz.
Het verandert het hele gebeuren niet, maar het voelt erg fijn dat ze het serieus nemen, hun fouten erkennen en er iets mee doen. De verpleegkundige van de sonde heeft de brief ook gelezen, was erg onder de indruk en gaf aan in het vervolg meer rekening te houden met de gevoelens van een kind en de ouders, ipv alleen met de handeling bezig te zijn.
Ze gaven nog aan "blij" te zijn met mijn brief, omdat het voor hun ook goed is om te weten wat er mis is gegaan.
Verder boden ze nog hulp aan voor Meike mocht ze met een trauma blijven zitten.

Ik denk niet dat we daar gebruik van maken, maar het idee was goed.
pi_118391021
Karin, goed dat je de brief hebt geschreven. Voor jullie excuses, erkenning en voor hun iets om wat mee te doen! :*
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:51:59 #170
386633 Adnap
I love Life !
pi_118392175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hm alcohol en drugs zijn hier gelukkig nog niet aan de orde. Hoop er ook niet mee te maken te krijgen....

Ik kreeg vanmiddag telefoon van het ziekenhuis!
Niet meer verwacht, toch gekregen.
Excuses....
Erkenning dat ze fouten hebben gemaakt. Dat ze mijn kind met veel te weinig empathie hebben aangepakt. Maar ook het niet bereikbaar zijn toen het nodig was, het veel te lang laten wachten met een doodziek kind op schoot enz.
Het verandert het hele gebeuren niet, maar het voelt erg fijn dat ze het serieus nemen, hun fouten erkennen en er iets mee doen. De verpleegkundige van de sonde heeft de brief ook gelezen, was erg onder de indruk en gaf aan in het vervolg meer rekening te houden met de gevoelens van een kind en de ouders, ipv alleen met de handeling bezig te zijn.
Ze gaven nog aan "blij" te zijn met mijn brief, omdat het voor hun ook goed is om te weten wat er mis is gegaan.
Verder boden ze nog hulp aan voor Meike mocht ze met een trauma blijven zitten.

Ik denk niet dat we daar gebruik van maken, maar het idee was goed.
dat hebben ze goed opgepakt en voor nu bereik jij er nog weinig mee, maar de ogen zijn daar hopenlijk geopend
I live life, i love life
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:37:44 #171
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_118399396
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:13 schreef Moonah het volgende:

En ik wil zijdelings tóch even zeggen dat ik de beargumentering van Haerden om zijn kind(eren?) al te laten auto rijden te idioot vind om volledig te negeren :X
Precies wat ik dacht eigenlijk.
pi_118404780
Jen mag soms op schoot en dan parkeren we "samen" de auto. Ik mocht dat vroeger ook bij m'n vader, dan was ik altijd zo trots.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:58:21 #173
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118405758
Ik zie hier in het hofje ook wel eens kinderen op schoot die een rondje mogen rijden. Vind ik idioot. Net als kinderen die los in de auto zitten want "ach, het is maar zo'n klein stukje". De meeste aanrijdingen gebeuren binnen de bebouwde kom en ook met een slakkengangetje komt een botsing snoeihard aan.
pi_118405930
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:58 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zie hier in het hofje ook wel eens kinderen op schoot die een rondje mogen rijden. Vind ik idioot. Net als kinderen die los in de auto zitten want "ach, het is maar zo'n klein stukje". De meeste aanrijdingen gebeuren binnen de bebouwde kom en ook met een slakkengangetje komt een botsing snoeihard aan.
Ach, als wij aan het begin van onze straat onze boodschappen uitladen mag ze wel eens voorin zitten om de auto een paar meter verderop te parkeren. Die paar meter kan ik wel overzien hoor ;) geen zijweggetjes, doodstil straatje in een dorp, komt heus wel goed.

Die risicoloze maatschappij waar sommige mensen naar op zoek zijn... die bestaat niet! Als het leven zo gevaarlijk was als sommigen denken dan waren wij er nu niet geweest ;). Ik ben miljoenen keren uit klimrekken zonder rubberen tegels gelazerd, ik mocht bij m'n pa achterop de motor, er waren geen ingewikkelde regels voor spelen op een schoolplein en toen ik een keer de tanden uit m'n mond viel toen het glad was op het schoolplein was dat vervelend, moest ik ff huilen en gingen we door met leven.
pi_118405987
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:08 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ach, als wij aan het begin van onze straat onze boodschappen uitladen mag ze wel eens voorin zitten om de auto een paar meter verderop te parkeren. Die paar meter kan ik wel overzien hoor ;) geen zijweggetjes, doodstil straatje in een dorp, komt heus wel goed.

Die risicoloze maatschappij waar sommige mensen naar op zoek zijn... die bestaat niet! Als het leven zo gevaarlijk was als sommigen denken dan waren wij er nu niet geweest ;). Ik ben miljoenen keren uit klimrekken zonder rubberen tegels gelazerd, ik mocht bij m'n pa achterop de motor, er waren geen ingewikkelde regels voor spelen op een schoolplein en toen ik een keer de tanden uit m'n mond viel toen het glad was op het schoolplein was dat vervelend, moest ik ff huilen en gingen we door met leven.
Dit alles is tegenwoordig zo "afgebakend" niks mag en alles moet.
pi_118405998
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:11 schreef Joene het volgende:

[..]

En dan ook gelijk onderbouwd met van die cijfers waaruit blijkt dat 0,2 promille van de kinderen tussen 0 en 1 jaar jaarlijks overlijd door illegale legosteentjes die net een mm te klein zijn en OMG WAT DOE JE JE KIND AAN ALS JE DAT IN HUIS HEBT!!!1111111
pi_118406008
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:12 schreef Luigi het volgende:

[..]

En dan ook gelijk onderbouwd met van die cijfers waaruit blijkt dat 0,2 promille van de kinderen tussen 0 en 1 jaar jaarlijks overlijd door illegale legosteentjes die net een mm te klein zijn en OMG WAT DOE JE JE KIND AAN ALS JE DAT IN HUIS HEBT!!!1111111
Als je lego wilt, koop dan gewoon het echte spul.. Die dat pauper kruidvat namaak nep lego.. :p
pi_118406018
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:12 schreef Luigi het volgende:

[..]

ik zag laatst gemiereneuk over een plastic xylofoon :') dat de staafjes los konden raken en dan kon een kind dat evt inslikken , uit de handel ermee!
pi_118406030
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je lego wilt, koop dan gewoon het echte spul.. Die dat pauper kruidvat namaak nep lego.. :p
Lego is bazen speelgoed, daar blijf je gewoon vanaf met kopieergedrag.
pi_118406032
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:14 schreef Joene het volgende:

[..]

ik zag laatst gemiereneuk over een plastic xylofoon :') dat de staafjes los konden raken en dan kon een kind dat evt inslikken , uit de handel ermee!
Die waarschuwingen heb je constant... Ook met hema rompers..
pi_118406047
quote:
15s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Je ziet het in het hele leven trouwens. Álles maar dan ook werkelijk alles is gevat in regels, procedures, risico analyses en maatregelen waardoor mensen zelf nog amper kunnen nadenken. En als er dan tóch iets gebeurt dan klopt de procedure gewoon niet of is er te weinig controle. Nooit ligt het meer aan de mensen zelf. Slaafse regelvolgers ipv nadenkende bewuste burgers. Straks kunnen we geeneens meer schijten zonder wc papier van de Staat, incl. handleiding natuurlijk.

Stom gedoe, maar omonkeerbaar vrees ik.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:16:56 #182
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118406059
Ik zeg helemaal niet dat de risicoloze maatschappij bestaat, maar met een beetje gezond verstand kun je onnodige risico's wčl vermijden. Natuurlijk vindt een kind het leuk om een stukje in de auto te rijden, maar niet alles wat 'leuk' is hoef ik toe te staan.
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2012 @ 09:18:00 #183
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118406084
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zeg helemaal niet dat de risicoloze maatschappij bestaat, maar met een beetje gezond verstand kun je onnodige risico's wčl vermijden. Natuurlijk vindt een kind het leuk om een stukje in de auto te rijden, maar niet alles wat 'leuk' is hoef ik toe te staan.
hoi spuuglokje :W
ik was gisteren bij je in de buurt !
pi_118406092
quote:
Mijn gezond verstand zegt me dat ik prima zonder noodstoppen of botsingen naar het eind van onze zeer rustige straat kan rijden met een goed luisterende, niet klauterende en stilzittende 6 jarige naast me in de gordels, om de auto te parkeren.
pi_118406093
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:16 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je ziet het in het hele leven trouwens. Álles maar dan ook werkelijk alles is gevat in regels, procedures, risico analyses en maatregelen waardoor mensen zelf nog amper kunnen nadenken. En als er dan tóch iets gebeurt dan klopt de procedure gewoon niet of is er te weinig controle. Nooit ligt het meer aan de mensen zelf. Slaafse regelvolgers ipv nadenkende bewuste burgers. Straks kunnen we geeneens meer schijten zonder wc papier van de Staat, incl. handleiding natuurlijk.

Stom gedoe, maar omonkeerbaar vrees ik.
Ach.. Kijk naar de brand in moerdijk was het?

Een of andere idioot ontdooit iets met een gasbrander.... Omdat dat wel vaker gebeurde... Totaal niet nadenken wat je nu eigenlijk aan het doen bent...
pi_118406109
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach.. Kijk naar de brand in moerdijk was het?

Een of andere idioot ontdooit iets met een gasbrander.... Omdat dat wel vaker gebeurde... Totaal niet nadenken wat je nu eigenlijk aan het doen bent...
Klopt. De meeste dingen gaat fout ómdat ze niet beschreven staan (simpelweg omdat je niet alles kunt voorzien) en mensen niet meer nadenken. Omdat ze het is afgeleerd in al die jaren.
pi_118406125
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:18 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mijn gezond verstand zegt me dat ik prima zonder noodstoppen of botsingen naar het eind van onze zeer rustige straat kan rijden met een goed luisterende, niet klauterende en stilzittende 6 jarige naast me in de gordels, om de auto te parkeren.
Bij ons in de straat is het ook gewoon onmogelijk om harder dan 10 km per uut te rijden, overal staan auto's, en als je harder rijdt dan rij je de spiegels van de ander eraf... Veilig is het wel..

Of die rothont van 3 huizen verderop die echt altijd buiten is en midden op straat ligt... En dan kom je aanrijden en gewoon niet opzij gaan...
pi_118406149
quote:
dat. plus: er kan al genoeg misgaan waar je idd geen enkele invloed op hebt. sommige dingen zijn gewoon eenvoudig te voorkomen. doe dat dan :)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:23:01 #189
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118406186
Oh, mijn zonen rijden wel eens rondjes over de parkeerplaats. mét hun vader weliswaar. ze zijn ook wel eens wezen slippen. :X toen er sneeuw lag. dat vond ik minder gezellig maar ja. jongens hč. En middelste rijd op (mini)tracktortjes en kan een mini-shovel besturen. :D voordeel van op het platte land wonen.

ik zie daar niet zoveel kwaad in eigenlijk. Ik weet ook zeker dat middelste over 5 jaar zijn tracktor rijbewijs heeft, en een half jaar later aan zijn auto rijbewijs begint. :D dat trekt wel zo enorm. maar hij krijgt nu niet de sleutel om even de auto te parkeren ofzo.

En op 150 cc motortjes racen doen ze ook. :')
Of althans, mijn middelste. nogmaals, het is het platte land. en nee, ik vind dat niet altijd even leuk. maar ik ga t m niet verbieden. nu vertelt hij erover, doet voorzichtig.. als ik het verbied doet ie het ook. daar maar ik me geen illussies over. Want verboden vruchten smaken vele malen beter
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:23:14 #190
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118406195
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:18 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hoi spuuglokje :W
ik was gisteren bij je in de buurt !
:W Ik las het ja! :D Groningen is leuk he! O+ En wat een goed idee, Monopolystraatnaamborden fotograferen! ^O^
pi_118406196
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:21 schreef simmu het volgende:

[..]

dat. plus: er kan al genoeg misgaan waar je idd geen enkele invloed op hebt. sommige dingen zijn gewoon eenvoudig te voorkomen. doe dat dan :)
Van leven ga je dood.
pi_118406257
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, mijn zonen rijden wel eens rondjes over de parkeerplaats. mét hun vader weliswaar. ze zijn ook wel eens wezen slippen. :X toen er sneeuw lag. dat vond ik minder gezellig maar ja. jongens hč. En middelste rijd op (mini)tracktortjes en kan een mini-shovel besturen. :D voordeel van op het platte land wonen.

ik zie daar niet zoveel kwaad in eigenlijk. Ik weet ook zeker dat middelste over 5 jaar zijn tracktor rijbewijs heeft, en een half jaar later aan zijn auto rijbewijs begint. :D dat trekt wel zo enorm. maar hij krijgt nu niet de sleutel om even de auto te parkeren ofzo.

En op 150 cc motortjes racen doen ze ook. :')
Of althans, mijn middelste. nogmaals, het is het platte land. en nee, ik vind dat niet altijd even leuk. maar ik ga t m niet verbieden. nu vertelt hij erover, doet voorzichtig.. als ik het verbied doet ie het ook. daar maar ik me geen illussies over. Want verboden vruchten smaken vele malen beter
Prachtig toch. Beter dan van die slaafse regelneukers opvoeden die overal een boeman en onder elke stoeptegel een risico zien. Je haalt ze er ook altijd uit.

Die van ons is ook pas van een trampoline geflikkert, bam, enkel verzwikt. Prima toch, laat maar gebeuren. Weet ze gelijk dat dat ook kan gebeuren. Kaars heet? Zeker, voel maar ff. Natuurlijk moet je geen onverantwoorde risico's nemen maar blijf gewoon een beetje nadenken mensen... :).
pi_118406260
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

Van leven ga je dood.
ja. toch kan ik je vertellen dat het niet zo leuk is wanneer je kind sterft. ik kan me zo voorstellen dat zulks een snifje erger is wanneer dat gebeurt door je eigen stomme schuld. omdat je vond dat iets risicovols gewoon maar moet kunnen.
pi_118406272
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:25 schreef simmu het volgende:

[..]

ja. toch kan ik je vertellen dat het niet zo leuk is wanneer je kind sterft. ik kan me zo voorstellen dat zulks een snifje erger is wanneer dat gebeurt door je eigen stomme schuld. omdat je vond dat iets risicovols gewoon maar moet kunnen.
Joh, ff over dat autorijden, dat is hier in totaal 2x gebeurt in 6 jaar tijd. :'). Waar gaaaaaaaat het in hemelsnaam over?
pi_118406308
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:26 schreef Luigi het volgende:

[..]

Joh, ff over dat autorijden, dat is hier in totaal 2x gebeurt in 6 jaar tijd. :'). Waar gaaaaaaaat het in hemelsnaam over?
Onverantwoorde risico's L... Je doet het...
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2012 @ 09:29:28 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118406339
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:23 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

:W Ik las het ja! :D Groningen is leuk he! O+ En wat een goed idee, Monopolystraatnaamborden fotograferen! ^O^
eerlijk is eerlijk L. kwam op het idee :D
groningen is leuk ja, maar wat een gedoe met die fietsers. het lijkt amsterdam wel.

en we hebben ons staan vergapen bij droppie :~ wat een hoop drop en snoep bij elkaar.
en wat zijn er aardige groningers (er fietste een dame achter L. aan en vroeg hem of hij haar dierenplaatjes wilde hebben, een hele stapel :o )

ik vond het restaurant maar zozo. wat een botte bediening. helemaal toen ik het glas spa rood (waar overduidelijk geen bubbel inzat dus kennelijk het laatste uit de fles) terugstuurde en een glas met bubbels vroeg, waarna ik hoogst waarschijnlijk hetzelfde glas weer terug kreeg. (dus geen fooi, de groeten :W )

maar goed, het was L. zijn dag en die heeft genoten.
pi_118406347
quote:

[..]

ik heb het niet over dat autorijden, ik reageerde op wat spuuglokje zei, in combinatie met je eigen geleuter over de risicoloze maatschappij.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:30:39 #198
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118406364
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:25 schreef simmu het volgende:

[..]

mijn kind was met een skelter aan het spelen. hij viel eraf. de skelter reed over hem heen.

niks gevaarlijks aan.
gewoon dagelijks spelen.

vier dagen later lag hij op de intensive care, en werd er voor zijn leven gevreesd. Hij is ook echt door het oog van de naald gekropen.

Wat ik daarvan geleerd heb? dat ik mijn kinderen in bubbeltjesplastic in de kelder kan opbergen, bij wijze van, maar dat dan altijd nog het dak kan instorten.
Ik paste altijd héél goed op, kleurde altijd binnen de lijntjes en precies mij gebeurde gewoon dát! je hebt er geen invloed op.

dus ze juist een beetje leren nadenken, ook in grensgevallen, maakt dat ze beter met risico kunnen omgaan. ipv het vermijden. Want echt hoor, die puberbranie brengt ze echt in situatie dat ik blij ben dat ze een beetje nadenken. :X
pi_118406370
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Onverantwoorde risico's L... Je doet het...
Ach wij hebben ook gewoon een KEMA goedgekeurd autozitje voor achterin met alle symbolen en waarschuwingen :'). Als je met 120 over de snelweg raast moet ze gewoon goed vastzitten, klaar. Maar dat gehyper over ff de auto parkeren met je kind :'). Echt wat een leven heb je dan... Op elke tafelpunt een beschermnop, slippertjes met antiglijzolen, kastbeschermers... pffffft.
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2012 @ 09:32:16 #200
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118406405
quote:

[..]

zo dacht mijn ex er ook over. we kregen een keer mot omdat ik eiste dat hij stopte en het kind in het zitje vastzette. hij zat net vast en een straat verder probeerde een tegenligger onze auto in te korten. je hebt niet alles zelf in de hand
pi_118406414
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:30 schreef debuurvrouw het volgende:

dat ik mijn kinderen in bubbeltjesplastic in de kelder kan opbergen, bij wijze van, maar dat dan altijd nog het dak kan instorten.
Ik paste altijd héél goed op, kleurde altijd binnen de lijntjes en precies mij gebeurde gewoon dát! je hebt er geen invloed op.
Dit, dus. Maar jij zegt het iets genuanceerder :D.
pi_118406415
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:30 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ach wij hebben ook gewoon een KEMA goedgekeurd autozitje voor achterin met alle symbolen en waarschuwingen :'). Als je met 120 over de snelweg raast moet ze gewoon goed vastzitten, klaar. Maar dat gehyper over ff de auto parkeren met je kind :'). Echt wat een leven heb je dan... Op elke tafelpunt een beschermnop, slippertjes met antiglijzolen, kastbeschermers... pffffft.
En van die dingen op je koelkast... Ja...
pi_118406429
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:32 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

zo dacht mijn ex er ook over. we kregen een keer mot omdat ik eiste dat hij stopte en het kind in het zitje vastzette. hij zat net vast en een straat verder probeerde een tegenligger onze auto in te korten. je hebt niet alles zelf in de hand
Dat is niet alleen parkeren?
pi_118406430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:30 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

mijn kind was met een skelter aan het spelen. hij viel eraf. de skelter reed over hem heen.

niks gevaarlijks aan.
gewoon dagelijks spelen.

vier dagen later lag hij op de intensive care, en werd er voor zijn leven gevreesd. Hij is ook echt door het oog van de naald gekropen.

Wat ik daarvan geleerd heb? dat ik mijn kinderen in bubbeltjesplastic in de kelder kan opbergen, bij wijze van, maar dat dan altijd nog het dak kan instorten.

dus ze juist een beetje leren nadenken, ook in grensgevallen, maakt dat ze beter met risico kunnen omgaan. ipv het vermijden. Want echt hoor, die puberbranie brengt ze echt in situatie dat ik blij ben dat ze een beetje nadenken. :X
nou ja, dat is nu juist wat ik bedoel; zonder risicovolle situaties (en dan doel ik niet op dingen als ff op schoot autorijden in een rustige buurt of op een parkeerplaats) kan er al zat misgaan.
pi_118406449
quote:

[..]

Dat is dan vast geen straat waar je 10km/u rijdt.
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2012 @ 09:34:52 #206
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118406476
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:30 schreef Luigi het volgende:

[..]

nou ja, dat vind ik eerlijk gezegd ook wel hoor. het lijkt wel of het gezond verstand met de commodore 64 bij het schroot is gegaan
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:35:27 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118406488
quote:

[..]

ze mogen van mij dus ook niet los in de auto, kleine stukjes. en niet sturen of auto rijden in de straat.
Volgens mij zegt Luigi ook: in de gordel naast me naar het einde van de straat rijden. het is niet dt A. dat stukje rijdt :P
maar op een verlaten parkeerplaats bij je vader op schoot leren sturen, of schakelen? leuk toch?
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2012 @ 09:35:59 #208
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118406502
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:33 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat is dan vast geen straat waar je 10km/u rijdt.
nee maar wel een eikel die zegt dat hij altijd voorzichtig rijdt.
misschien hij wel, maar anderen hebben ook wel eens hun dag niet.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:36:20 #209
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118406514
Tjonge Luigi, je doet nu wel heel erg alsof ik een zwaar overspannen neuroot ben. Ik vind het niet goed dat mijn kind autorijdt. Klaar.
pi_118406515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:34 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou ja, dat vind ik eerlijk gezegd ook wel hoor. het lijkt wel of het gezond verstand met de commodore 64 bij het schroot is gegaan
Het punt is dat die regelneukers op elk facet ons leven zijn gaan inrichten en bepalen. Met als gevolg dat eigen verantwoordelijkheid en zelf nadenken met uitsterven worden bedreigd.
pi_118406569
quote:

[..]

Ik vind het geweldig , Jennifer even op mn schoot en de auto parkeren ,of zoals laatst in centerparcs op dat park met 5km per uur een heel stuk op schoot meerijden en dat kind denken dat ze stuurt helemaal leuk om dat koppie te zien <3
pi_118406700
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:36 schreef Spuuglokje het volgende:
Tjonge Luigi, je doet nu wel heel erg alsof ik een zwaar overspannen neuroot ben. Ik vind het niet goed dat mijn kind autorijdt. Klaar.
Ach kom, stel je niet aan. Als er zo'n kind op schoot zit, zit er toch een volwassen iemand onder met z'n handen aan het stuur? Mensen die hun (jonge) kind zelfstandig (dus: niet op schoot en niet met je handen aan/bij het stuur) laten rijden zijn gewoon niet wijs, dat lijkt me duidelijk. Maar zolang het op een afgelegen parkeerterreintje is en je zorgt als volwassene dat je de situatie onder controle hebt (en ja, dat kan, er komt met 10km/u niet gelijk vanuit het niets een vrachtwagen aanrazen...), what can happen? Een tand door de lip wegens een boem? Prima toch.

Die van ons gaat met 4, 5 jaar ook gewoon met ons samen in de botsauto's op de kermis, same difference toch.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:44:01 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118406733
Het mag bij ons alleen als we op vakantie zijn, op de camping. Want anders wordt de politie boos. :') :Y :D Dus vanaf het begin van de camping naar onze caravan rijden, stapvoets, en dan meesturen. Echt, het absolute summum van geluk. :Y O+
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:44:08 #214
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118406738
Ik ben dus een aansteller. Prima. :)
pi_118406775
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben dus een aansteller. Prima. :)
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg, stél je niet aan. ;). Subtiel verschil. Doe's niet zo lange tenen joh. Sorry dat ik niet meega in die kusje kroel attitude als het op kleine kinderen aankomt. We zitten hier niet op EO.nl toch.

En wel leuk dat je alleen dáár op reageert en niet de rest van mijn post. Wíl je misschien een aansteller gevonden worden ipv de discussie aangaan?
pi_118406782
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
Het mag bij ons alleen als we op vakantie zijn, op de camping. Want anders wordt de politie boos. :') :Y :D Dus vanaf het begin van de camping naar onze caravan rijden, stapvoets, en dan meesturen. Echt, het absolute summum van geluk. :Y O+
Prachtig toch. Dat soort dingen herinner je je nog 40 jaar later.
pi_118406864
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Prachtig toch. Dat soort dingen herinner je je nog 40 jaar later.
Het is toch stoer voor dat kleine grut om een auto te besturen.

Ik herinner me nog goed , mn oom die had een "brommer" ik vond het als kind een motor, en dan kwamen we wel is op een recreatieterreintje en daar mocht ik dan achterop en hij reed natuurlijk gewoon 5km per uur ofzo :') En ik vond het echt helemaal fantastisch :D
pi_118406882
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:48 schreef Joene het volgende:

[..]

Het is toch stoer voor dat kleine grut om een auto te besturen.

Ik herinner me nog goed , mn oom die had een "brommer" ik vond het als kind een motor, en dan kwamen we wel is op een recreatieterreintje en daar mocht ik dan achterop en hij reed natuurlijk gewoon 5km per uur ofzo :') En ik vond het echt helemaal fantastisch :D
JE HAD WEL DOOD KUNNEN WEZE!!!!!!!
pi_118406922
quote:
11s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou, je ziet het nog wel aan m hoor...
pi_118407056
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet, ik zeg, stél je niet aan. ;). Subtiel verschil. Doe's niet zo lange tenen joh. Sorry dat ik niet meega in die kusje kroel attitude als het op kleine kinderen aankomt. We zitten hier niet op EO.nl toch.

En wel leuk dat je alleen dáár op reageert en niet de rest van mijn post. Wíl je misschien een aansteller gevonden worden ipv de discussie aangaan?
Dat is eng, het is veel veiliger om vervolgens met je groepje op twitter heel verongelijkt te gaan zitten doen met zn allen... En elkaar lekker opfleuren met hoe vreselijk het leven wel niet is...
pi_118407071
quote:
11s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Joh ! Er zijn mensen die overleven een Crash in een Crossa ternauwernood iedereen denkt dan dat je dood bent!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:55:31 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118407088
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is eng, het is veel veiliger om vervolgens met je groepje op twitter heel verongelijkt te gaan zitten doen met zn allen... En elkaar lekker opfleuren met hoe vreselijk het leven wel niet is...
Ja, hier samen elkaar de andere kant op gaan zitten jutten is natuurlijk stukken stoerder. :')

Hoe zei je het zelf gisteren? 'Oh ja, dit is het forum waar je geen mening mag hebben?'
En dus sabel je de mening van een ander maar meteen neer omdat het niet in jouw straatje past. :D
pi_118407119
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, hier samen elkaar de andere kant op gaan zitten jutten is natuurlijk stukken stoerder. :')
Hier is tenminste openbaar...

En waar sabel ik de mening nu neer? Zo in deze discussie?
pi_118407126
quote:

[..]

Dat is echt niet mijn bedoeling maar het viel me gisteren ook al op dat mensen liever de persoonlijke stukken eruit pikken dan het over het onderwerp te hebben. Doe dan beide, denk ik. En echt persoonlijke aanvallen horen ook niet in een discussie thuis hoor, maar 'stel je niet aan' ? En daar dan heel verongelijkt over gaan zitten doen? Mjaaaaaaaaaa. Dan heb ik wel een beeld ja.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:57:30 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118407150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier is tenminste openbaar...
Als ik me niet vergist staat Spuuglokje d'r mening gewoon hier toch? Lijkt me prima openbaar ook.
pi_118407162
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als ik me niet vergist staat Spuuglokje d'r mening gewoon hier toch? Lijkt me prima openbaar ook.
In dit geval doelde ik niet meteen op spuuglokje..
pi_118407167
quote:

[..]

Hoe zei je het zelf gisteren? 'Oh ja, dit is het forum waar je geen mening mag hebben?'
En dus sabel je de mening van een ander maar meteen neer omdat het niet in jouw straatje past. :D
Nee geheime fora en achterbakse feesboekclubjes O+
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:58:59 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118407200
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat is echt niet mijn bedoeling maar het viel me gisteren ook al op dat mensen liever de persoonlijke stukken eruit pikken dan het over het onderwerp te hebben. Doe dan beide, denk ik. En echt persoonlijke aanvallen horen ook niet in een discussie thuis hoor, maar 'stel je niet aan' ? En daar dan heel verongelijkt over gaan zitten doen? Mjaaaaaaaaaa. Dan heb ik wel een beeld ja.
Poteeto, potaato... ;) Ik vind 'stel je niet aan' ook niet echt constructief verder. Iemand heeft een andere mening als jij, dat is na twee posts over en weer wel duidelijk, prima dan toch? Waarom moet men altijd proberen de andere alsnog te overtuigen van zijn eigen mening.

Agree te disagree! *;

Damn... zou die MF training dan toch zoden aan de dijk zetten? :@
pi_118407211
Dit is wel erg offtopic hoor.

Kunnen we het weer over Opzij lezende risicoloze moeders en in V6 rondcrossende peuters hebben?
pi_118407232
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, poteeto, potaato... Ik vind 'stel je niet aan' ook niet echt constructief verder. Iemand heeft een andere mening als jij, dat is na twee posts over en weer wel duidelijk, prima dan toch? Waarom moet men altijd proberen de andere alsnog te overtuigen van zijn eigen mening.

Agree te disagree! *;

Damn... zou die MF training dan toch zoden aan de dijk zetten? :@
Nee je wilt graag laten zien dat het werkt zodat je er zelf in blijft geloven. 8-)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:00:33 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118407257
quote:
6s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:59 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee je wilt graag laten zien dat het werkt zodat je er zelf in blijft geloven. 8-)
Whatever Joene, iedereen zijn eigen waarheid.
pi_118407356
Maar goed Luigi, kind aan een tuigje dus , en niet langer dan 1 meter laten vieren zodat je goed in de gaten kan houden of alles goed gaat ?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:05:09 #233
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118407390

Mijn zoontje en ik in het veld met de camionette :) 5 km per uur overal open zicht, ik altijd in controle en geef gas / rem meestal loopt hij gewoon op vrijloop in 1ste versnelling :) sturen en pinkers is zijn taak :) kan hij geweldig van genieten en is echt een papa/zoon moment.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:11:31 #234
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118407550
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik heb een andere mening dan jij en nog een boel anderen hier. Ik vind het niet 'stoer' en 'leuk' en 'gezellig' of wat dan ook om mijn kind te laten sturen. Ik vermijd dat risico. Het mág gewoon niet van mij. Ik vind het niet zinvol om er legosteentjes en hoekbeschermers bij te halen, omdat het mij puur om dat laten autorijden gaat.
En ik zit echt niet in geheime (boeken)clubjes of op twitter hierover te praten, want daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Ik geef hier mijn mening over kinderen achter het stuur en in de auto zitten zonder gordels. Ik hoef geen medestanders op te trommelen of mijn beklag te doen, nee, ik heb een andere mening. Prima.
pi_118407617
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:11 schreef Spuuglokje het volgende:

ik heb een andere mening.
Prima toch? Maar daar mag iemand anders toch ook weer wat van vinden? Ja, ik vind dat als je het toespitst op de manier waarop HaerdenC het toelicht, je je aanstelt mbt de risico's die daar aan kleven. En dát is dan weer mijn mening. ;). Hoef je je toch niet gelijk zo verontwaardigd op te stellen?
pi_118407656
kusje kroel ?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:18:04 #237
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118407724
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:13 schreef Luigi het volgende:

[..]

Prima toch? Maar daar mag iemand anders toch ook weer wat van vinden? Ja, ik vind dat als je het toespitst op de manier waarop HaerdenC het toelicht, je je aanstelt mbt de risico's die daar aan kleven. En dát is dan weer mijn mening. ;). Hoef je je toch niet gelijk zo verontwaardigd op te stellen?
Ehhh... waar lees jij dat ik me verontwaardigd opstel?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:18:59 #238
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_118407745
Weet je ... ik ken ouders die hun kinderen vanaf hun zesde laten:
- karten
- quad rijden op kinderquad
- mini crossmoto
- paard rijden
- etc

naar mijn bescheiden mening heeft dat veel meer risico dan tegen 5 km per uur op een afgesloten weg in open gebied je kind op schoot laten sturen terwijl je zelf remt, gas geeft en ten allen tijde onder controle bent. Hij fietst sneller weet je :)
pi_118407747
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:18 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ehhh... waar lees jij dat ik me verontwaardigd opstel?
Je vond het wel prima dat ik zei 'stel je niet aan' ?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:24:06 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118407897
Even iets anders peilen dan.

Sasha heeft een vriendinnetje en daar ging hij laatste op een vrijdag bij spelen, direct vanuit school.
Dat vriendinnetje heeft nog een ouder zusje en die heeft 's middags wel school, Sasha en zijn vriendinnetje niet. Nu vind de vader van de twee meisjes het zo'n gedoe om de hele bubs in de auto te hijsen om de oudste naar school te brengen dat hij dus Sasha en zijn vriendinnetje thuis gelaten heeft.
Ben ik nou raar dat ik dit niet goed vind?
Het gaat om twee vier-en-een-half-jarigen die toch zeker wel een kwartiertje minimaal alleen thuis zijn.
pi_118407968
quote:
5s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:24 schreef Brighteyes het volgende:

Sasha heeft een vriendinnetje en daar ging hij laatste op een vrijdag bij spelen, direct vanuit school.
Dat vriendinnetje heeft nog een ouder zusje en die heeft 's middags wel school, Sasha en zijn vriendinnetje niet. Nu vind de vader van de twee meisjes het zo'n gedoe om de hele bubs in de auto te hijsen om de oudste naar school te brengen dat hij dus Sasha en zijn vriendinnetje thuis gelaten heeft.
Het gaat om twee vier-en-een-half-jarigen die toch zeker wel een kwartiertje minimaal alleen thuis zijn.
Ligt helemaal aan de kinderen in kwestie maar kinderen van een ander, in die leeftijd, zou ik zeker nooit alleen thuis laten. Never.

Die zes jarige van ons kun je wel ff alleen laten denk ik. Hoewel we dat nooit doen. Geen noodzaam voor. Aan de andere kant zie ik regelmatig moeders op het schoolplein die hun (slapende?) baby ff alleen laten omdat het broertje/zusje opgehaald moet worden. En die zijn alles bij elkaar ook best een minuut of 20 weg, minimaal.
pi_118408002
quote:

Nee.
pi_118408062
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:26 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan de kinderen in kwestie maar kinderen van een ander, in die leeftijd, zou ik zeker nooit alleen thuis laten. Never.

Die zes jarige van ons kun je wel ff alleen laten denk ik. Hoewel we dat nooit doen. Geen noodzaam voor. Aan de andere kant zie ik regelmatig moeders op het schoolplein die hun (slapende?) baby ff alleen laten omdat het broertje/zusje opgehaald moet worden. En die zijn alles bij elkaar ook best een minuut of 20 weg, minimaal.
Ja, dat heb ik ook gedaan... kdv was 5 minuten lopen... Het was binnenstappen, zeggen, Leyla ligt thuis te slapen, dan werd Jen meteen overgenomen en dikke kus en binnen een kwartier was ik terug... Een baby kan geen kant op... en je gaat ook niet elke 5 minuten kijken of je kind nog ademt...

Briefje in je zak doen, dat als je plat wordt gereden door een bus dat ze weten dat er een kind in huis ligt.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:29:54 #244
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118408070
nou ja, wat doet het er toe? Sommige mensen laten hun kind wél auto rijden, anderen vinden dat een onaanvaardbaar risico.
sommige kinderen mogen op hun 12e "al" call of duty spelen, weer anderen niet.

Iedereen maakt voor zichzelf een inschatting wat een aanvaardbaar risico is en wat niet.
Ik heb toen ik 4 was mogen sturen van mijn oom. Nu, 34 jaar later weet ik dat nóg! de trots, spannend, grotemensachtig was dat!
Voor mijzelf laat ik mijn middelste liever in een gecontroleerde omgeving kennis maken met gemotoriseerde dingen dan dat ie zijn nieuwsgierigheid bevredigd zonder begeleiding. Maar dat is hoe ik er insta.
ik heb dan weer moeite om mij over mijn messenangst heen te zetten. :@
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:30:50 #245
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_118408096
quote:
5s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:19 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je vond het wel prima dat ik zei 'stel je niet aan' ?
Als ik prima zeg bedoel ik ook prima. Niet een stiekem verontwaardigd prima. Ik had er zelfs nog een :) achter gezet om iedere dubbelzinnigheid uit te sluiten. Jammer dat je het verkeerd opvatte, ik zal voortaan wat duidelijker proberen te zijn. :)
pi_118408098
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook gedaan... kdv was 5 minuten lopen... Het was binnenstappen, zeggen, Leyla ligt thuis te slapen, dan werd Jen meteen overgenomen en dikke kus en binnen een kwartier was ik terug... Een baby kan geen kant op... en je gaat ook niet elke 5 minuten kijken of je kind nog ademt...

Briefje in je zak doen, dat als je plat wordt gereden door een bus dat ze weten dat er een kind in huis ligt.
Als jij dat ok vind, prima toch. :). Het komt mij een beetje vreemd over in deze overbeschermende maatschappij maar lekker belangrijk wat ik er van vind ;). Gewoon doen dan.
pi_118408104
ik zou er niet voor kiezen om de kinderen alleen te laten. Je zal net zien dat er in dat kwartier wel brand of iets uitbreekt , die kinderen weten nooit hoe te handelen etc.
pi_118408115
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:30 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Als ik prima zeg bedoel ik ook prima. Niet een stiekem verontwaardigd prima. Ik had er zelfs nog een :) achter gezet om iedere dubbelzinnigheid uit te sluiten. Jammer dat je het verkeerd opvatte, ik zal voortaan wat duidelijker proberen te zijn. :)
Duidelijkheid is okay ;). (see what I did there)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:31:47 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118408126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoewel ik dat ook niet snel zou doen, ben ooit eens een keer met het zweet in mijn handen naar de brievenbus op de hoek van de straat gelopen :D voelt dat voor mij toch nog weer anders dan twee vierjarigen. Ze zijn heel erg lief samen, maar ik kan het gevoel toch niet helemaal van me afschudden dat ze met zijn tweeen veel sneller ideeen krijgen als 'zullen we een cake gaan bakken' of 'durf jij heel ver uit het raam te hangen'. :o :@ Omdat dan ideeen ineens doorsneeuwballen ofzo.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:32:01 #250
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118408133
quote:

geen idee. ik zou mijn eigen kind best even alleen thuis laten dan, maar niet met een vriendje erbij. een kwartiertje is niks, maar ja, twee 4 jarigen hebben maar een minuut nodig om iets in de soep te laten lopen.
lastig.
pi_118408141
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:30 schreef Luigi het volgende:

[..]

Als jij dat ok vind, prima toch. :). Het komt mij een beetje vreemd over in deze overbeschermende maatschappij maar lekker belangrijk wat ik er van vind ;). Gewoon doen dan.
Het kdv was echt aan het eind van de straat... Wat kan er fout gaan?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:32:43 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118408161
Ja precies dat dus idd Buuf. :Y Sasha in zijn eentje voor de TV zou prima kunnen, hoewel ik het alsnog niet snel zou doen nog geloof ik.
pi_118408164
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Van alles maar ik neem aan dat je zelf over die risico's hebt nagedacht ;). En nogmaals, soms moet je wat he.
pi_118408188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoewel ik dat ook niet snel zou doen, ben ooit eens een keer met het zweet in mijn handen naar de brievenbus op de hoek van de straat gelopen :D voelt dat voor mij toch nog weer anders dan twee vierjarigen. Ze zijn heel erg lief samen, maar ik kan het gevoel toch niet helemaal van me afschudden dat ze met zijn tweeen veel sneller ideeen krijgen als 'zullen we een cake gaan bakken' of 'durf jij heel ver uit het raam te hangen'. :o :@ Omdat dan ideeen ineens doorsneeuwballen ofzo.
Nou dat dus... 4 jarigen kunnen overal bij... Stel je voor dat ze het fornuis uit proberen... Iets wat ze nooooooit zouden doen...
pi_118408203
Gelukkig hebben wij ook genoeg mensen in de straat die ff een half uurtje een oogje in het zeil kunnen houden mocht het nodig zijn. De buuf, wat thuismoeders in de straat, etc. Maar is nog niet nodig geweest dus.
pi_118408237
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:32 schreef Luigi het volgende:

[..]

Van alles maar ik neem aan dat je zelf over die risico's hebt nagedacht ;). En nogmaals, soms moet je wat he.
Tja... Er kan ook van alles misgaan als ik sta te douchen, dan hoor ik ook niets...

En de kans op brand of dat er een vliegtuig op mn huis neerstort, die risico's heb ik afgewogen, maar minimaal geschat.
pi_118408239
Aan de andere kant ik zie mezelf er wel voor aan dat ik mn kind in mn auto per ongeluk vergeet ofzo :@ bij de supermarkt.
pi_118408255
quote:
8s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:35 schreef Joene het volgende:
Aan de andere kant ik zie mezelf er wel voor aan dat ik mn kind in mn auto per ongeluk vergeet ofzo :@ bij de supermarkt.

Nee..... Dan doe ik je wat.
pi_118408268
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee..... Dan doe ik je wat.
We doen altijd samen de boodschappen dus weinig kans :D
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:37:42 #260
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118408290
ik ben wel eens met klamme handjes naar de super gefietst (kilometer verderop) om voor de zieke kleuter op de bank paracetamol enzo te kopen. Briefje in mijn zak, want je zal maar van je fiets geknord worden. :X

kind helemaal trots, want die voelde zich echt groot! had heel plechtig op de bank gezeten :')
pi_118408302
Wat leg je eigenlijk allemaal op een herfsttafel?? Of is het een kwestie van een booschappen tas voor bos meenemen en dat uitstallen? :')
pi_118408333
Oh en eerlijk vond ik het zelfs heel eng in het begin om de meiden op 1 kamer te laten slapen.. Wat als Jen het in dr hoofd zou halen om in Leyla dr bed te gaan liggen... Of om Leyla uit bed te halen... Of zoals nu, dat ze samen wakker zijn, en naar beneden lopen in plaats van naar mijn kamer...
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2012 @ 10:46:34 #263
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118408538
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:38 schreef Ticootje het volgende:
Wat leg je eigenlijk allemaal op een herfsttafel?? Of is het een kwestie van een booschappen tas voor bos meenemen en dat uitstallen? :')
kastanjes en al die andere uit een boom vallende meuk?
pi_118408578
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:46 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

kastanjes en al die andere uit een boom vallende meuk?
Ik hoop dat er nog wat kastanjes liggen... We zijn een beetje laat...
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2012 @ 10:49:55 #265
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118408655
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

die zijn er al een week of twee uit ja. misschien als je goed zoekt of in een tuin waar niemand komt (ik heb hier een mand vol, maar ja, daar heb jij nu niks aan helaas, anders mag je ze zo hebben van me)
en anders blaadjes. die zijn mooi gekleurd en komen op dit moment naar beneden.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:50:23 #266
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118408668
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik wil wel een emmertje vol opsturen? :P tuin vol met die dingen. en misschien wat kabouters of paddestoelen en dat soort gedoe?
pi_118408701
Ohja.

Al die thematafels... ik snap ze niet. What's the use?
pi_118408767
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:51 schreef Luigi het volgende:
Ohja.

Jen heeft het er al een tijdje over... Compleet nutteloos ja... Maar een dagje het bos in en van alles verzamelen en dat dan uitstallen...

Ik zat te denken om bij de xenos dan nog van die paddenstoelen enzo te halen en / of er wat halloween dingetjes tussen te zetten...
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:54:37 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118408802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik wil wel een emmertje vol opsturen? :P tuin vol met die dingen. en misschien wat kabouters of paddestoelen en dat soort gedoe?
:o
Volgend jaar ga ik je daaraan houden! Ik vis op de een of andere manier echt altijd achter het net met die dingen en heb dit jaar net 1 kastanje-paardje bij elkaar weten te schrapen met kastanjes die van vriendjes kregen. :')
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:54:53 #270
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118408813
quote:
Ohja.

Geen idee. Echt niet. ik heb heus de door mijn zoons liefdevol opgezochte blaadjes tentoongesteld, maar niet op mijn initiatief.
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2012 @ 10:55:48 #271
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118408842
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgend jaar ga ik je daaraan houden! Ik vis op de een of andere manier echt altijd achter het net met die dingen en heb dit jaar net 1 kastanje-paardje bij elkaar weten te schrapen met kastanjes die van vriendjes kregen. :')
ik heb een kastanjeboom in de tuin staan. mag ik je kinderen voor volgend jaar boeken om de kastanjes op te ruimen? ik vind het zulk pokkenwerk
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:56:35 #272
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118408872
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou, ik stort zo een doosje vol hoor! want in mijn tuin komt het allemaal op jeweetz, en ik heb niet echt de ruimte voor een kastanje-bos. :'( (de boom is van de buren, maar kastanjes zijn écht grenzeloos :( )

heb ook een schaal vol tamme kastanjes. :9 als t van t weekend weer lekker herfstig is open haardje aan en poffen. Me like
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:57:09 #273
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118408891
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:55 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb een kastanjeboom in de tuin staan. mag ik je kinderen voor volgend jaar boeken om de kastanjes op te ruimen? ik vind het zulk pokkenwerk
Kssst! mijn!! }:|
  † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2012 @ 10:57:34 #274
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118408906
quote:
12s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Kssst! mijn!! }:|
be heeft twee kids. ieder eentje? O-)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:58:36 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118408940
Oh lekker! :Y O+

En dat rapen... :') Idd geeft het een flinke zooi in je tuin. :Y
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:02:50 #276
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118409110
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh lekker! :Y O+

En dat rapen... :') Idd geeft het een flinke zooi in je tuin. :Y
niet terugkrabbelen nu hč! het is omheind ook hoor, onze tuin. :+
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:03:55 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118409150
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:02 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

niet terugkrabbelen nu hč! het is omheind ook hoor, onze tuin. :+
Ik kom echt hoor! Leuk! *O*
pi_118409188
quote:
Ohja.

lol met een herfstelfje freubelen, een doosje verven en volproppen met zelfgezochte takjes, blaadjes, kastanjes, eikeltjes en dingen waarna ze er uren en uren mee frutselen :)
pi_118409231
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:04 schreef simmu het volgende:

[..]

lol met een herfstelfje freubelen, een doosje verven en volproppen met zelfgezochte takjes, blaadjes, kastanjes, eikeltjes en dingen waarna ze er uren en uren mee frutselen :)
Ohja. Het gaat om de reis, niet om het doel. Dat soort? :D. :P.
pi_118409242
Ik zou geen 2 kinderen van 4,5 alleen thuis laten. Dat je het met je eigen kind doet, moet je zelf weten, maar ik zou er niet eens over nadenken als ik een vriendje of vriendinnetje hier thuis heb.
Je weet maar nooit wat ze bedenken en zeker met het kind van een ander zou ik dat risico niet nemen.

Mijn oudste zet ik wel eens voor de tv als ik de 2 minuten naar de brievenbus loop. Maar met mn jongste zou ik dat niet doen, want die bedenkt vanalles.
Maar ik zou niet de een thuis laten terwijl ik de ander naar school zou brengen, daarvoor is het gewoon te ver weg.
pi_118409269
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:06 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ohja. Het gaat om de reis, niet om het doel. Dat soort? :D. :P.
de reis is eindeloos :P
denk ik. want het ding staat er inmiddels al een paar weken en ze spelen er nog steeds mee :)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:08:35 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118409335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:04 schreef simmu het volgende:

[..]

ik vind daar dus geen hol aan. En mijn kinderen (daardoor??) ook niet. plus dat ik de link herfst- elfje niet snap.

Zelfs poppetjes knutselen van kastanjes vonden ze altijd stom.
pi_118409405
ravi liet ik best vaak ff alleen thuis slapen om selene ff weg te brengen (hier om de hoek) naar de psz. wist iedereen vanaf, vind ik wel kunnen, ik was totaal 8 minuten weg. selene laat ik echt niet alleen thuis. hell no! die heeft soms echt ideetjes waarvan ik denk "nah, doe maar niet". met andermans kind zou ik het al helemaal niet doen.
pi_118409445
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:08 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik vind daar dus geen hol aan. En mijn kinderen (daardoor??) ook niet. plus dat ik de link herfst- elfje niet snap.

Zelfs poppetjes knutselen van kastanjes vonden ze altijd stom.
Van die spinnewebben maken van kastanjes, prikkers en wol.. :')

Ik denk dat Jen dat ook leuk vindt...
pi_118409549
Ik ben niet zo van het knutselen en hobbyen. Daar heb ik een vrouw voor.
pi_118409581
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:13 schreef Luigi het volgende:
Ik ben er helemaal niet van...

Ik doe ook maar wat..
pi_118409597
quote:
9s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:13 schreef Luigi het volgende:
ik hobby alleen met pc's ?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:15:30 #288
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118409607
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben er helemaal niet van...

Ik doe ook maar wat..
ja dat. oh, en ik wil best knutselen, ik heb een chronisch gebrek aan geduld. :X
pi_118409614
Lego en duplo bouwen is wel weer leuk hoor. Maar zo aan een tafel met papier en scharen en lijm en stickers. Brrrrrr.
pi_118409634
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:15 schreef Luigi het volgende:
Lego en duplo bouwen is wel weer leuk hoor. Maar zo aan een tafel met papier en scharen en lijm en stickers. Brrrrrr.
Lego is gewoon spelen J. Ik hou dr van!
pi_118409673
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:15 schreef Luigi het volgende:
Vroeger vond ik het wel leuk... Maar dan had iemand een voorbeeld gemaakt en dan wist je wat je ging maken... En nu zie ik vooral veel zooi, maar 0 inspiratie wat ik ervan kan maken.. En wat je ook maakt, je gooit het toch na een week weg...

Ik ben er gewoon niet voor gemaakt.
pi_118409748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik brak mijn enkel 50 meter van mijn huis, is zo gebeurd hoor.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_118409775
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:19 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ik brak mijn enkel 50 meter van mijn huis, is zo gebeurd hoor.
Maar dan lijkt het me, dat er wel even iemand aan je vraagt, kan ik je helpen? Moet ik iemand bellen?
Toch?
pi_118409801
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dan lijkt het me, dat er wel even iemand aan je vraagt, kan ik je helpen? Moet ik iemand bellen?
Toch?
Daarnaast gaat niemand meer de deur uit zonder telefoon nowadays, toch?
pi_118409837
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:20 schreef Luigi het volgende:

[..]

Daarnaast gaat niemand meer de deur uit zonder telefoon nowadays, toch?
ik betrap me er steeds vaker op dat ik hem bewust weer thuis laat :D
pi_118409923
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:21 schreef Joene het volgende:

[..]

ik betrap me er steeds vaker op dat ik hem bewust weer thuis laat :D
Ja maar natuurlijk niet áls (áls) je je kind ff alleen thuis laat.
pi_118409925
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Toch?
Ja, maar het gaat meer om het idee dat het maar aan het eind van de straat is, wat kan er gebeuren?
Genoeg dus!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_118409959
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:25 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja maar natuurlijk niet áls (áls) je je kind ff alleen thuis laat.
Natuurlijk niet ik heb zo een hippe smartphone waarmee ik later zo mn halve op afstandbestuurbare vol met camera's gehangen huis volledig in de gaten kan houden , je weet tog ?
pi_118410002
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:25 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat meer om het idee dat het maar aan het eind van de straat is, wat kan er gebeuren?
Genoeg dus!
Tuurlijk, maar je deur kan ook dichtvallen terwijl je de vuilniszak in de container gooit en je hebt geen sleutel op zak... En dat je naar de buurvrouw loopt om een reserve sleutel te halen en finaal overhoop wordt gereden terwijl je de straat overloopt...

Tuurlijk, dat kan.. Maar dan nog, een briefje in je zak... Mocht je zelf niet meer kunnen praten...
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:29:42 #300
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118410072
Of je peuter draait de deur op slot aan de binnenkant terwijl jij even een wasje staat op te hangen. :')

waar gebeurd.

moest ik m, al kalm blijvend, mijn sleutels uit mijn tas laten halen, door het katteluikje naar buiten frotten, zodat ik door de voordeur naar binnen kon. :D
pi_118410225
Ik doe wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')