ik probeer te formuleren met: ik wil niet dat je dat zegt. Als je niet bij ze bent, op school bijvoorbeeld, hoor je het immers ook niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mainedoll, hoe oud is ze? Ws heeft ze geen idee wat ze zegt. Ik zou het haar eens rustig uitleggen en vervolgens zeggen dat je.dat nooit meer wilt horen omdat dat een heel lelijk woord is
nee internet doet hier vaag af en toe met mijn oude laptopquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zag dat er nog geen nieuwe was, dacht dat je niet had gezien dat je hem.sloot.
Rewimo, fijn dat het achter de rug is. Sterkte met het herstellen.
Hier alles goed, merk weinig meer aan meike, behalve dat ze wat sneller vermoeid is. Ze heeft nu vakantie, dus alles in relaxmodus, fijn!
Ik Heb niks gehoord op die brief die ik naar het zkh Heb gestuurd. Vind ik best raar dat ze er niks mee doen.
ja das misschien nog handigerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik probeer te formuleren met: ik wil niet dat je dat zegt. Als je niet bij ze bent, op school bijvoorbeeld, hoor je het immers ook niet.en dan wil je ook niet dat ze het zeggen.
Jullie keuze..............maar ABSOLUUT niet die van mij. Maar goed, jij bent zo wie zo wat grover in de mond dan menigeen hier. En ik vind dat je als ouder het goede voorbeeld moet geven aan je kind en dit is in mijn optiek geen goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben vrij grof in taalgebruik en mijn ex ook. Ik hoor af en toe woorden terug dan denk ik wel, iets beter opletten. Maar verder negeer ik het gewoon.
Als je kaartjes krijgt gedeeld en dat zijn slechte kaarten dan zeg je gewoon dat het kut is. Doe ik ook en ze heeft ook geen ongelijk.
Mee eens. Ik hou er niet van en dus wil ik ook niet dat mijn kind zulke woorden zegt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:36 schreef Adnap het volgende:
Jullie keuze..............maar ABSOLUUT niet die van mij. Maar goed, jij bent zo wie zo wat grover in de mond dan menigeen hier. En ik vind dat je als ouder het goede voorbeeld moet geven aan je kind en dit is in mijn optiek geen goed voorbeeld.
Ach, dan zijn mijn kinderen misschien ook wat mondiger. Ze zullen het nodig hebben in de huidige maatschappij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:36 schreef Adnap het volgende:
[..]
Jullie keuze..............maar ABSOLUUT niet die van mij. Maar goed, jij bent zo wie zo wat grover in de mond dan menigeen hier. En ik vind dat je als ouder het goede voorbeeld moet geven aan je kind en dit is in mijn optiek geen goed voorbeeld.
Als iedereen denkt zoals jij wel ja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, dan zijn mijn kinderen misschien ook wat mondiger. Ze zullen het nodig hebben in de huidige maatschappij.
Het gebruik van scheldwoorden is voor jou gelijk aan mondig? Vreemde opvatting.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:39 schreef Ticootje het volgende:
Ach, dan zijn mijn kinderen misschien ook wat mondiger. Ze zullen het nodig hebben in de huidige maatschappij.
Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken? Ik heb daar zo'n hekel aan bij Duitsers, die kunnen je ook uiterst höfflich de tering wensen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:36 schreef Adnap het volgende:
[..]
Met mondig kom je er niet, hersenen en fatsoen kom je veel verder. Maar goed dat is aan jou toch niet besteedquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als iedereen denkt zoals jij wel ja.
Als iedereen er weer eens wat strenger op zou zijn zou het ook in de huidige maatschappij niet nodig zijn.
Maar heuj my two cents
Als dat de grond in boren is...... mening geven heet dat. Grond in boren doe ik wel ergens anders.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken? Ik heb daar zo'n hekel aan bij Duitsers, die kunnen je ook uiterst höfflich de tering wensen...
Anyway, Isa vindt dingen soms 'lullig'. Daarmee bedoelt ze niet meer of minder dan 'sneu' of 'vervelend' omdat dat voor haar de betekenis van lullig is. Van mij mag ze
Dat zegt ze toch helemaal niet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Sjeen het volgende:
Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken?
Blijkbaar denken er een hoop zoals ik, of zelfs nog erger. Ik hoor de woorden kankerhoer naar een moeder uit een 6 jarige net zo makkelijk op het schoolplein.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als iedereen denkt zoals jij wel ja.
Als iedereen er weer eens wat strenger op zou zijn zou het ook in de huidige maatschappij niet nodig zijn.
Maar heuj my two cents
Whahahaha!!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:42 schreef Adnap het volgende:
[..]
Met mondig kom je er niet, hersenen en fatsoen kom je veel verder. Maar goed dat is aan jou toch niet besteed
ik maak het eruit op, kwestie van interpretatie... Ik zie hier op FOK! en OUD heel vaak dat anderen fijntjes op hun 'plaats' gezet worden. Daar hou ik niet zo van. Maar hee, mijn mening hèquote:
Ik niet. En al helemaal niet op een schoolplein of uit de mond van een kind.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:44 schreef Ticootje het volgende:
Blijkbaar denken er een hoop zoals ik, of zelfs nog erger. Ik hoor de woorden kankerhoer naar een moeder uit een 6 jarige net zo makkelijk op het schoolplein.
Ik vind woorden zoals kut of klotezooi best gaan.
daarom en die mag iedereen hier hebbenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik maak het eruit op, kwestie van interpretatie... Ik zie hier op FOK! en OUD heel vaak dat anderen fijntjes op hun 'plaats' gezet worden. Daar hou ik niet zo van. Maar hee, mijn mening hè
Moet dat dan altijd ? Soms is een beetje minder gezellig wel eens goed om wat gemoederen wakker te schudden. Vind ik dan weer hé.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mwah Adnap weet in dit geval wel tegen wie ze het heeft. Tico is ook niet vies van iemand behoorlijk bot in de hoek weg zetten.
Neemt niet weg dat ik de toon over en weer niet heel gezellig vind.
In de grote boze wereld van de basisschool zullen er nog wat woorden bij komen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik niet. En al helemaal niet op een schoolplein of uit de mond van een kind.
Waar leg je een grens?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijkbaar denken er een hoop zoals ik, of zelfs nog erger. Ik hoor de woorden kankerhoer naar een moeder uit een 6 jarige net zo makkelijk op het schoolplein.
Ik vind woorden zoals kut of klotezooi best gaan.
En dus? Je geeft ze alvast een fijn basisvocabulaire...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In de grote boze wereld van de basisschool zullen er nog wat woorden bij komen.
Graag de quote waar ik mijn kinderen anderen leer uitschelden?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:49 schreef simmu het volgende:
kolere zeg tico, jij bent hypocriet![]()
je kind even op de gang op een stoeltje zetten kan niet en dan ga je gooien met termen als kindermishandeling, maar je leert je kinderen wel anderen uitschelden. tha fuck zeg, laat jij je even kennen![]()
ik gebruik hier trouwens nogal eens termen als "potjandriedubbeltjes" en "jeetje" enzo. alhoewel mijn haagse kant af en toe ook wel eens opduikt. ligt een er beetje aan hoe bont de buurman het maakt![]()
Gelukkig zijn we allemaal mensenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:49 schreef simmu het volgende:
kolere zeg tico, jij bent hypocriet![]()
je kind even op de gang op een stoeltje zetten kan niet en dan ga je gooien met termen als kindermishandeling, maar je leert je kinderen wel anderen uitschelden. tha fuck zeg, laat jij je even kennen![]()
ik gebruik hier trouwens nogal eens termen als "potjandriedubbeltjes" en "jeetje" enzo. alhoewel mijn haagse kant af en toe ook wel eens opduikt. ligt een er beetje aan hoe bont de buurman het maakt![]()
Iets om op te bouwen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
En dus? Je geeft ze alvast een fijn basisvocabulaire...
je leert ze toch dat zulke woorden ok zijn? je gebruikt ze zelf en accepteert dat zij die gebruiken. dat *is* scheldenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Graag de quote waar ik mijn kinderen anderen leer uitschelden?
En jij denkt serieus dat jouw kind dat niet doet omdat jij die woorden niet gebruikt??quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:54 schreef simmu het volgende:
[..]
je leert ze toch dat zulke woorden ok zijn? je gebruikt ze zelf en accepteert dat zij die gebruiken. dat *is* scheldendenk jij nou echt dat ze zich helemaal vanzelf zullen beperken tot een hartgrundige "kut!" als er iets valt ofzo en niet tegen anderen kutkind, val toch dood?
Nee, dat is niet naïef. Opvoeden is voorleven, remember?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En jij denkt serieus dat jouw kind dat niet doet omdat jij die woorden niet gebruikt??
Dat noem ik gewoon naïef.
Mee eens, ik faal daarin nogal eens overigens... Maar op het moment ben ik zo'n 32 uur in de week niet in de buurt om voor te leven en haar klasgenootjes wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, dat is niet naïef. Opvoeden is voorleven, remember?
Uhuh, opgroeien is nadoen. Dus ze horen de woorden vanzelf wel op school en passen dat zo in in hun eigen woordgebruik.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, dat is niet naïef. Opvoeden is voorleven, remember?
waar zeg ik dat? quote me gerust.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En jij denkt serieus dat jouw kind dat niet doet omdat jij die woorden niet gebruikt??
Dat noem ik gewoon naïef.
Ik ben het zeker met je eens dat de basisschool invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Maar je hebt wél zelf de basis gelegd. Tenminste, dat mag ik hopen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mee eens, ik faal daarin nogal eens overigens... Maar op het moment ben ik zo'n 32 uur in de week niet in de buurt om voor te leven en haar klasgenootjes wel.
Of ze passen het gedrag thuis aan, aan wat jij wenst. En zodra je uit beeld ben herken je je eigen kind niet meer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:59 schreef simmu het volgende:
[..]
waar zeg ik dat? quote me gerust.
en nee; dat denk ik niet. ik denk echter wel dat door mijn moeite om zulk taalgebruik buiten de deur te houden, dit algeheel ook gewoon makkelijker is. en zoals je leest ben ik ook heus niet perfectik denk gewoon dat als het voor mij geen gewoon gedrag is, het dan voor hen ook niet makkelijk gewoon gedrag wordt
Dan zal mijn kind een uitzondering zijn denk ik.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Uhuh, opgroeien is nadoen. Dus ze horen de woorden vanzelf wel op school en passen dat zo in in hun eigen woordgebruik.
Ja ik gebruik het inderdaad altijd! Ik vind het ook een sport om het woord kut 3x in elke zin te plaatsen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens dat de basisschool invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Maar je hebt wél zelf de basis gelegd. Tenminste, dat mag ik hopen.En als je kind van huis uit geen gescheld heeft meegekregen en ook weet dat jij als ouder het afkeurt, is dat een compleet andere situatie dan wanneer 'kut' en 'klotenzooi' in je basisvocabulaire zit omdat je moeder dat ook altijd gebruikt.
vandaar dat Isa dus soms dingen lullig vindt... Zolang het daarbij blijft, vind ik het prima.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens dat de basisschool invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Maar je hebt wél zelf de basis gelegd. Tenminste, dat mag ik hopen.En als je kind van huis uit geen gescheld heeft meegekregen en ook weet dat jij als ouder het afkeurt, is dat een compleet andere situatie dan wanneer 'kut' en 'klotenzooi' in je basisvocabulaire zit omdat je moeder dat ook altijd gebruikt.
Misschien wel, misschien niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dan zal mijn kind een uitzondering zijn denk ik.![]()
dat zal bestquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Of ze passen het gedrag thuis aan, aan wat jij wenst. En zodra je uit beeld ben herken je je eigen kind niet meer.
Nee, maar heb ik liever dat ze thuis dronken worden dan dat ze ergens in de goot liggen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:04 schreef simmu het volgende:
[..]
dat zal bestdie hou je altijd. je kan ze thuis volkomen alcoholloos opvoeden en dan nog steeds als ze 13 zijn naar de eerstehulp moeten omdat ze teveel gezopen hebben. desondanks: dan gooi je toch ook niet bij voorbaat de handdoek in de ring en geef je ze thuis zodra ze willen zoveel drank ze willen?
Nog beter : helemaal niet dronken worden voor de 16 zijn...... al is dat hier in de regio een zeer bijzonder iets...die kan ik op school denk ik op een hand tellen (voor de slechte lezers : veel drinkende pubers onder de 16 hier in de regio)quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, maar heb ik liever dat ze thuis dronken worden dan dat ze ergens in de goot liggen.
Vastbinden in de kelder tot 21 is denk ik ook een oplossing.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:08 schreef Adnap het volgende:
[..]
Nog beter : helemaal niet dronken worden voor de 16 zijn...... al is dat hier in de regio een zeer bijzonder iets...die kan ik op school denk ik op een hand tellen
op de basisschool niet nee...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:09 schreef Pvoesss het volgende:
Op school zitten ze over het algemeen ook niet dronken toch?
Oef. 8ste groepers roken tegenwoordig en hebben sex. Ik heb dan ook niet de illusie dat ze ook niet aan drank komen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:09 schreef Pvoesss het volgende:
nou als er bepaalde kermissen zijn in het dorp denk ik dat als ik laat blazen ik er toch flink wat heb die een F blazen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:09 schreef Pvoesss het volgende:
Volgens mij zegt ze juist dat het wèl veel voorkomt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:12 schreef Pvoesss het volgende:
Nee maar ik vind het een beetje apart van adnap om te denken dat het niet voorkomt. Dat kan je gewoon niet weten, ik gok dat genoeg ouders dat niet eens weten
Maar haar kind doet dat niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgens mij zegt ze juist dat het wèl veel voorkomt.
Terecht westfriese kermis is baas .quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:15 schreef Adnap het volgende:
[..]
nou als er bepaalde kermissen zijn in het dorp denk ik dat als ik laat blazen ik er toch flink wat heb die een F blazen...
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oef. 8ste groepers roken tegenwoordig en hebben sex. Ik heb dan ook niet de illusie dat ze ook niet aan drank komen.
nee die rookt niet nee, drink ook niet nee en sex isquote:
Joene in tha house.... i am gone !quote:
Och kutje blijf maar hoor , ik was geen zins van plan me met de discussie te bemoeien verderquote:
Hou oud ben je, 5?quote:
mondig hoeft toch niet persee grof in de mond zijn. Mondig is ook voor jezelf op kunnen komen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:42 schreef Adnap het volgende:
[..]
Met mondig kom je er niet, hersenen en fatsoen kom je veel verder. Maar goed dat is aan jou toch niet besteed
Goedzoquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:25 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hou oud ben je, 5?![]()
Dat je moeite hebt met iemand is prima hoor maar blijf dan weg zonder het te melden in plaats van er nog even aandacht op te vestigen
Helaas is het niet anders.. Nederland heeft dan ook een best hoog aantal tienerzwangerschappen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Troel het volgende:
Ik ben overigens wel geschrokken van die kinderen in groep 8 die al zo "oud" zijn.
Ik dus ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Troel het volgende:
Ik ben overigens wel geschrokken van die kinderen in groep 8 die al zo "oud" zijn.
en dat vind ik nou weer zo'n achterlijke opmerking....quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef simmu het volgende:
als ik wil dat ze leren drinken hoef ik enkel de buurman op te laten passen. volgens sommige geruchten leren ze dan gelijk ook over seks
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef simmu het volgende:
als ik wil dat ze leren drinken hoef ik enkel de buurman op te laten passen. volgens sommige geruchten leren ze dan gelijk ook over seks
8ste groepers blijkbaar.quote:
Ik zie over een jaar of 7 wel hoe ik dat ga oppakken eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat verbieden niet de manier is
Las laatst een onderzoek waaruit bleek dat verbieden effectiever is dan 'samen met mate toestaan' om misbruik te voorkomen. Geen zin om te zoeken nu.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik dus ook.
Daarom ben ik me er maar wat van bewust dat kinderen zich misschien totaal anders gedragen zodra je uit beeld bent. En dan kun je nog zo goed het voorbeeld hebben gegeven, een kwestie van groepsdruk leunt veel zwaarder dan het goede voorbeeld van de ouders. Zeker als je weet dat je ouders het keihard afkeuren en er geen goed woord voor over hebben, zijn het juist die ouders die waarschijnlijk niet weten wat er gebeurd.
Ik ben open naar m'n kinderen. Tot op zekere hoogte ja. Dat er wel eens een vloek uitkomt, dat doet 99% van de bevolking wel eens. Iemand ronduit voor kutkind uitmaken zou ik wel even wat van zeggen ja.
Alcohol heb ik dan ook liever dat ik het met mate toesta en erbij ben, dan dat ik ze met 14 bij de EHBO moet ophalen.
Eens!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef Ticootje het volgende:
En leren drinken en begeleiden vind ik totaal iets anders. Iets botweg verbieden maakt het juist spannend.
Dat zie ik tegen die tijd eigenlijk wel. Nu kan ik hele plannen hebben hoe ik het ga aanpakken, maar voorlopig is het niet aan de orde.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:40 schreef -Spring het volgende:
[..]
Las laatst een onderzoek waaruit bleek dat verbieden effectiever is dan 'samen met mate toestaan' om misbruik te voorkomen. Geen zin om te zoeken nu.
Ja, dat onderzoek ken ik ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:40 schreef -Spring het volgende:
[..]
Las laatst een onderzoek waaruit bleek dat verbieden effectiever is dan 'samen met mate toestaan' om misbruik te voorkomen. Geen zin om te zoeken nu.
quote:Onderzoek van het Trimbos instituut toont aan dat een tolerante houding van de ouders veel invloed heeft op het drinkgedrag van jongeren. Ouders die toestaan dat hun kind alcohol drinkt (of er niets van zeggen) maken dat het kind nog meer gaat drinken.
Een ander onderzoek (waarbij gekeken wordt naar de situatie op het moment en na twee jaar, gedaan door Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie) laat zien dat een betere kwaliteit van communicatie over alcoholgebruik door de moeder samenhangt met het drinken van minder glazen alcohol door het kind twee jaar later. Conclusie: erover praten heeft dus echt zin, dit hoeft niet heel frequent als de kwaliteit van het gesprek maar goed is!
Ook blijkt het te helpen als ouders regels over alcoholgebruik hanteren. Dan drinkt het kind minder glazen alcohol en heeft het tevens een verlaagd risico op probleemdrinken twee jaar later. Conclusie: hoe strenger je als ouder tegen alcoholgebruik van je kind bent, hoe minder snel je kind zal gaan drinken.
wat dan wel? het is hier nooit verboden (ook niet gestimuleerd) maar toch heeft de dochter van mijn vriend het gepresteerd om diverse keren zo dronken als een tor in problemen te komen. om over het comazuipen maar te zwijgen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat verbieden niet de manier is
mee eens... Mijn persoonlijke ervaring op de hotelschool, juist diegene die thuis 'niks' mochten, gingen finaal los.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:54 schreef Pvoesss het volgende:
Niet iedereen die verbied doet dit heel zwart/wit.
Ik zou niet verbieden maar wel heel duidelijk zijn wat ik wel verwacht.
Wat de gevolgen zijn, waarom ik er op tegen ben. etc etc.
En ik vind er streng over zijn weer heel anders dan verbieden.
En communicatie ergens over staat ook niet direct voor verbieden.
Dat goede gesprek zal hier zeker komen maar dan weer niet bestaan uit ik wil het niet en daar mee afgelopen end of story..
Nederland heeft een van de laagste aantallen tienerzwangerschappen van Europa, zo niet wereldwijd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:30 schreef Adnap het volgende:
[..]
Goedzoen wat jaartjes erbij
jij doet het nu nog dunnetjes even over
[..]
Helaas is het niet anders.. Nederland heeft dan ook een best hoog aantal tienerzwangerschappen.
Net als drinken, blijkbaar is het nog steeds redelijk normaal om je kind thuis te 'leren 'drinken
dat en "anders geloof je het godverrrredomme maar niet!"quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:02 schreef Wumb het volgende:
"Omdat ik het zeg/ik je moeder ben" is nog altijd de beste reden.
Dat en ook duidelijk maken dat veel verhalen ook een vorm van opschepperij is. Vaak zijn ze toch nog wel braver dan ze onderling willen toegeven.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik verbied niets maar ga het ook niet toejuichen. Wel praten we overal over, beantwoord ik alle vragen en druk ik hem vooral heel erg op het hart zijn verstand te gebruiken. Ik heb hem zonder scare tactics te gebruiken uitgelegd wat de risico's zijn van zowel drugs, drank als onbeschermde seks en hoop dan maar gewoon dat er iets van gezond verstand werkt als het er op aankomt.
De echte wereld...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:55 schreef moussy het volgende:
[..]
dat en "anders geloof je het godverrrredomme maar niet!"
Nou, daar hebben mijn kinderen de gevolgen vorige week van gezien:quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:23 schreef Ticootje het volgende:
Drugs... Oh men... Dat zou ik echt echt niet tof vinden... Ik ben geen heilige, maar dat hele wereldje erom heen...
Ik rook zelf ook, en papa ook... Verbieden is dan hypocriet... We hebben hier altijd wel iets van een biertje in de koelkast staan, meer omdat we het niet drinken en dat het blijft liggen momenteel... Maar ook verbieden om te drinken terwijl ik zelf dan wel een wijntje drink of een biertje plop voelt niet goed...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:28 schreef Meimeltje het volgende:
Dit zijn onderwerpen waar ik eigenlijk nog niet zo over na denk. Aan de andere kant ben je er toch wel onbewust al mee bezig. Deze week heb ik het bijv. met Kyllian over longkanker gehad. Niet heel uitgebreid, maar vanwege m'n werk (verpleegkundige) ving hij iets op en stelde vragen. We hebben het dus wel even over roken gehad.
Letterlijk verbieden om bijv. te gaan roken zou ik niet doen, maar wel de eventuele consequenties proberen in te laten zien.
Hoe ik hiermee om zou gaan ligt denk ik ook wel aan het kind.
Het ene kind heeft een directievere benadering nodig dan het andere. Kyllian (bijna 6) lijkt tot nu toe best wel veel over dingen na te denken. Hopelijk doet hij dat later ook
Maar ook dan kun je natuurlijk wel vertellen wat de gevolgen kunnen zijn. Ook dat alcohol in de puberteit gewoon vergif is en hoe langer je ermee wacht hoe minder slecht het is.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik rook zelf ook, en papa ook... Verbieden is dan hypocriet... We hebben hier altijd wel iets van een biertje in de koelkast staan, meer omdat we het niet drinken en dat het blijft liggen momenteel... Maar ook verbieden om te drinken terwijl ik zelf dan wel een wijntje drink of een biertje plop voelt niet goed...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |