abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118337252
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_118337340
Mainedoll, hoe oud is ze? Ws heeft ze geen idee wat ze zegt. Ik zou het haar eens rustig uitleggen en vervolgens zeggen dat je.dat nooit meer wilt horen omdat dat een heel lelijk woord is
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:33:51 #3
386633 Adnap
I love Life !
pi_118337491
Hihi karin, je was me net voor met openen,

Hier is uitschelden goed voor een avond kamer zonder laptop + excuus. T komt hier gelukkig weinig voor. (lees tot nu toe nog niet)
Ik zie het wel veel bij mijn leerlingen. Vaak is het een uiting van onmacht en probeer ik duidelijk te maken dat ze best boos mogen zijn maar dan wel graag met fatsoenlijk taalgebruik. De K-woorden en andere uitdrukkingen zijn hier zo wie zo verboden.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_118337703
Zag dat er nog geen nieuwe was, dacht dat je niet had gezien dat je hem.sloot.

Rewimo, fijn dat het achter de rug is. Sterkte met het herstellen.

Hier alles goed, merk weinig meer aan meike, behalve dat ze wat sneller vermoeid is. Ze heeft nu vakantie, dus alles in relaxmodus, fijn!
Ik Heb niks gehoord op die brief die ik naar het zkh Heb gestuurd. Vind ik best raar dat ze er niks mee doen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:51:20 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118338104
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mainedoll, hoe oud is ze? Ws heeft ze geen idee wat ze zegt. Ik zou het haar eens rustig uitleggen en vervolgens zeggen dat je.dat nooit meer wilt horen omdat dat een heel lelijk woord is
ik probeer te formuleren met: ik wil niet dat je dat zegt. Als je niet bij ze bent, op school bijvoorbeeld, hoor je het immers ook niet. ;) en dan wil je ook niet dat ze het zeggen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:01:14 #6
386633 Adnap
I love Life !
pi_118338454
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zag dat er nog geen nieuwe was, dacht dat je niet had gezien dat je hem.sloot.

Rewimo, fijn dat het achter de rug is. Sterkte met het herstellen.

Hier alles goed, merk weinig meer aan meike, behalve dat ze wat sneller vermoeid is. Ze heeft nu vakantie, dus alles in relaxmodus, fijn!
Ik Heb niks gehoord op die brief die ik naar het zkh Heb gestuurd. Vind ik best raar dat ze er niks mee doen.
nee internet doet hier vaag af en toe met mijn oude laptop
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:01:39 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118338466
Die van mij scheldt eigenlijk nooit, maar dat doen wij zelf ook niet. Boos wordt ie natuurlijk wel eens maar hij is (nog) voor rede vatbaar. Tot nu toe lukt het meestal om hem aan het lachen te maken en dan is de boze bui vaak snel over. We hoeven maar zelden echt boos te worden en in dat geval moet ie meestal op zijn kamer gaan afkoelen en daarna excuus aanbieden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_118338482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik probeer te formuleren met: ik wil niet dat je dat zegt. Als je niet bij ze bent, op school bijvoorbeeld, hoor je het immers ook niet. ;) en dan wil je ook niet dat ze het zeggen.
ja das misschien nog handiger

De mijne schelden nog niet. Het ergste wat ik Heb gezien hier is een briefje met de tekst mama is tom, en papa is liv. Bewaaritems.....
pi_118339619
Ze is net 6, dus ik ga er vanuit dat ze niet weet wat ze zegt... Het is inmiddels wel uitgesproken en ik heb gezegd dat ik niet wil dat ze dat zegt.

Ik moet wel bekennen dat er bij mij wel eens woorden uitschieten die niet zo netjes zijn :@ , maar dat is nooit tegen iemand gericht zeg maar. Alleen als er iets valt of als ik struikel ofzo :P. Maar daar moet ik misschien ook maar op gaan letten.

We hebben net weer lekker geknuffeld, want buiten dat het een driftkikker is, is ze ook een vrijdoos O+
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:31:40 #10
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340038
Wat pubers al niet naar je hoofd kunnen gooien is wel heel erg veel woorden die ik niet wil herhalen.. Daarin heb ik (en de school) een hele duidelijke grens. Schelden met Kanker, Nazi of andere vergelijkbare termen is onmiddellijke schorsing van 2 dagen en dan moeten ze verplicht een excuusbrief schrijven en deze aanbieden aan de betreffende persoon + een presentatie voor de klas over het onderwerp
I live life, i love life
pi_118340255
Ik ben vrij grof in taalgebruik en mijn ex ook. Ik hoor af en toe woorden terug dan denk ik wel, iets beter opletten. Maar verder negeer ik het gewoon.

Als je kaartjes krijgt gedeeld en dat zijn slechte kaarten dan zeg je gewoon dat het kut is. Doe ik ook en ze heeft ook geen ongelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:36:48 #12
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben vrij grof in taalgebruik en mijn ex ook. Ik hoor af en toe woorden terug dan denk ik wel, iets beter opletten. Maar verder negeer ik het gewoon.

Als je kaartjes krijgt gedeeld en dat zijn slechte kaarten dan zeg je gewoon dat het kut is. Doe ik ook en ze heeft ook geen ongelijk.
Jullie keuze..............maar ABSOLUUT niet die van mij. Maar goed, jij bent zo wie zo wat grover in de mond dan menigeen hier. En ik vind dat je als ouder het goede voorbeeld moet geven aan je kind en dit is in mijn optiek geen goed voorbeeld.
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:38:30 #13
13151 crew  Rewimo
pi_118340452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:36 schreef Adnap het volgende:

Jullie keuze..............maar ABSOLUUT niet die van mij. Maar goed, jij bent zo wie zo wat grover in de mond dan menigeen hier. En ik vind dat je als ouder het goede voorbeeld moet geven aan je kind en dit is in mijn optiek geen goed voorbeeld.
Mee eens. Ik hou er niet van en dus wil ik ook niet dat mijn kind zulke woorden zegt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_118340486
quote:

[..]

Ach, dan zijn mijn kinderen misschien ook wat mondiger. Ze zullen het nodig hebben in de huidige maatschappij.
pi_118340625
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach, dan zijn mijn kinderen misschien ook wat mondiger. Ze zullen het nodig hebben in de huidige maatschappij.
Als iedereen denkt zoals jij wel ja.
Als iedereen er weer eens wat strenger op zou zijn zou het ook in de huidige maatschappij niet nodig zijn.
Maar heuj my two cents :)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:41:37 #16
13151 crew  Rewimo
pi_118340640
quote:
Het gebruik van scheldwoorden is voor jou gelijk aan mondig? Vreemde opvatting.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:41:41 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118340643
quote:

[..]

Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken? Ik heb daar zo'n hekel aan bij Duitsers, die kunnen je ook uiterst höfflich de tering wensen...

Anyway, Isa vindt dingen soms 'lullig'. Daarmee bedoelt ze niet meer of minder dan 'sneu' of 'vervelend' omdat dat voor haar de betekenis van lullig is. Van mij mag ze :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:42:03 #18
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340663
quote:

[..]

Met mondig kom je er niet, hersenen en fatsoen kom je veel verder. Maar goed dat is aan jou toch niet besteed
I live life, i love life
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:42:39 #19
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340699
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Als iedereen er weer eens wat strenger op zou zijn zou het ook in de huidige maatschappij niet nodig zijn.
Helemaal mee eens.
I live life, i love life
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:43:24 #20
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340733
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken? Ik heb daar zo'n hekel aan bij Duitsers, die kunnen je ook uiterst höfflich de tering wensen...

Anyway, Isa vindt dingen soms 'lullig'. Daarmee bedoelt ze niet meer of minder dan 'sneu' of 'vervelend' omdat dat voor haar de betekenis van lullig is. Van mij mag ze :)
Als dat de grond in boren is...... mening geven heet dat. Grond in boren doe ik wel ergens anders.
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:43:30 #21
13151 crew  Rewimo
pi_118340740
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Sjeen het volgende:
Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken?
Dat zegt ze toch helemaal niet?
pi_118340778
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Blijkbaar denken er een hoop zoals ik, of zelfs nog erger. Ik hoor de woorden kankerhoer naar een moeder uit een 6 jarige net zo makkelijk op het schoolplein.

Ik vind woorden zoals kut of klotezooi best gaan.
pi_118340840
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:42 schreef Adnap het volgende:

[..]

Met mondig kom je er niet, hersenen en fatsoen kom je veel verder. Maar goed dat is aan jou toch niet besteed
Whahahaha!!!

Jij kent mij??

Misschien moet je bij jezelf eens achter je oren krabben met je ongezonde relatie met je eigen kind. Gestoord mens.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:45:59 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118340869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat zegt ze toch helemaal niet?
ik maak het eruit op, kwestie van interpretatie... Ik zie hier op FOK! en OUD heel vaak dat anderen fijntjes op hun 'plaats' gezet worden. Daar hou ik niet zo van. Maar hee, mijn mening hè
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:46:32 #25
13151 crew  Rewimo
pi_118340900
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:44 schreef Ticootje het volgende:

Blijkbaar denken er een hoop zoals ik, of zelfs nog erger. Ik hoor de woorden kankerhoer naar een moeder uit een 6 jarige net zo makkelijk op het schoolplein.

Ik niet. En al helemaal niet op een schoolplein of uit de mond van een kind.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:47:13 #26
386633 Adnap
I love Life !
pi_118340930
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:45 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik maak het eruit op, kwestie van interpretatie... Ik zie hier op FOK! en OUD heel vaak dat anderen fijntjes op hun 'plaats' gezet worden. Daar hou ik niet zo van. Maar hee, mijn mening hè
daarom en die mag iedereen hier hebben
I live life, i love life
pi_118340950
Mwah Adnap weet in dit geval wel tegen wie ze het heeft. Tico is ook niet vies van iemand behoorlijk bot in de hoek weg zetten.

Neemt niet weg dat ik de toon over en weer niet heel gezellig vind.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:48:48 #28
386633 Adnap
I love Life !
pi_118341017
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mwah Adnap weet in dit geval wel tegen wie ze het heeft. Tico is ook niet vies van iemand behoorlijk bot in de hoek weg zetten.

Neemt niet weg dat ik de toon over en weer niet heel gezellig vind.
Moet dat dan altijd ? Soms is een beetje minder gezellig wel eens goed om wat gemoederen wakker te schudden. Vind ik dan weer hé.
I live life, i love life
pi_118341024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik niet. En al helemaal niet op een schoolplein of uit de mond van een kind.
In de grote boze wereld van de basisschool zullen er nog wat woorden bij komen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:49:03 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118341039
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waar leg je een grens?

Ik snap werkelijk niet dat je het normaal vindt om dergelijke woorden in het bijzijn van zulke jonge kinderen te gebruiken. :o
Heeft imo ook absoluut niets met mondigheid te maken.
En staat ook los van het punt dat Sjeen aankaart.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_118341041
kolere zeg tico, jij bent hypocriet :D

je kind even op de gang op een stoeltje zetten kan niet en dan ga je gooien met termen als kindermishandeling, maar je leert je kinderen wel anderen uitschelden. tha fuck zeg, laat jij je even kennen _O-

ik gebruik hier trouwens nogal eens termen als "potjandriedubbeltjes" en "jeetje" enzo. alhoewel mijn haagse kant af en toe ook wel eens opduikt. ligt een er beetje aan hoe bont de buurman het maakt :@ :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:50:21 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118341131
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In de grote boze wereld van de basisschool zullen er nog wat woorden bij komen.
En dus? Je geeft ze alvast een fijn basisvocabulaire... :D
pi_118341159
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:49 schreef simmu het volgende:

je kind even op de gang op een stoeltje zetten kan niet en dan ga je gooien met termen als kindermishandeling, maar je leert je kinderen wel anderen uitschelden. tha fuck zeg, laat jij je even kennen _O-

ik gebruik hier trouwens nogal eens termen als "potjandriedubbeltjes" en "jeetje" enzo. alhoewel mijn haagse kant af en toe ook wel eens opduikt. ligt een er beetje aan hoe bont de buurman het maakt :@ :')
Graag de quote waar ik mijn kinderen anderen leer uitschelden?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:51:11 #34
386633 Adnap
I love Life !
pi_118341185
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:49 schreef simmu het volgende:

Gelukkig zijn we allemaal mensen :D
I live life, i love life
pi_118341208
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

En dus? Je geeft ze alvast een fijn basisvocabulaire... :D
Iets om op te bouwen.
pi_118341371
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Graag de quote waar ik mijn kinderen anderen leer uitschelden?
je leert ze toch dat zulke woorden ok zijn? je gebruikt ze zelf en accepteert dat zij die gebruiken. dat *is* schelden :) denk jij nou echt dat ze zich helemaal vanzelf zullen beperken tot een hartgrundige "kut!" als er iets valt ofzo en niet tegen anderen kutkind, val toch dood?
pi_118341481
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:54 schreef simmu het volgende:

[..]

je leert ze toch dat zulke woorden ok zijn? je gebruikt ze zelf en accepteert dat zij die gebruiken. dat *is* schelden :) denk jij nou echt dat ze zich helemaal vanzelf zullen beperken tot een hartgrundige "kut!" als er iets valt ofzo en niet tegen anderen kutkind, val toch dood?
En jij denkt serieus dat jouw kind dat niet doet omdat jij die woorden niet gebruikt??

Dat noem ik gewoon naïef.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:56:52 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118341552
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En jij denkt serieus dat jouw kind dat niet doet omdat jij die woorden niet gebruikt??

Nee, dat is niet naïef. Opvoeden is voorleven, remember?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:58:28 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118341648
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

Mee eens, ik faal daarin nogal eens overigens... Maar op het moment ben ik zo'n 32 uur in de week niet in de buurt om voor te leven en haar klasgenootjes wel.
pi_118341716
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

Uhuh, opgroeien is nadoen. Dus ze horen de woorden vanzelf wel op school en passen dat zo in in hun eigen woordgebruik.
pi_118341734
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

waar zeg ik dat? quote me gerust.

en nee; dat denk ik niet. ik denk echter wel dat door mijn moeite om zulk taalgebruik buiten de deur te houden, dit algeheel ook gewoon makkelijker is. en zoals je leest ben ik ook heus niet perfect ;) ik denk gewoon dat als het voor mij geen gewoon gedrag is, het dan voor hen ook niet makkelijk gewoon gedrag wordt
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:01:14 #42
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118341835
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mee eens, ik faal daarin nogal eens overigens... Maar op het moment ben ik zo'n 32 uur in de week niet in de buurt om voor te leven en haar klasgenootjes wel.
Ik ben het zeker met je eens dat de basisschool invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Maar je hebt wél zelf de basis gelegd. Tenminste, dat mag ik hopen. ;) En als je kind van huis uit geen gescheld heeft meegekregen en ook weet dat jij als ouder het afkeurt, is dat een compleet andere situatie dan wanneer 'kut' en 'klotenzooi' in je basisvocabulaire zit omdat je moeder dat ook altijd gebruikt.
pi_118341852
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:59 schreef simmu het volgende:

[..]

waar zeg ik dat? quote me gerust.

en nee; dat denk ik niet. ik denk echter wel dat door mijn moeite om zulk taalgebruik buiten de deur te houden, dit algeheel ook gewoon makkelijker is. en zoals je leest ben ik ook heus niet perfect ;) ik denk gewoon dat als het voor mij geen gewoon gedrag is, het dan voor hen ook niet makkelijk gewoon gedrag wordt
Of ze passen het gedrag thuis aan, aan wat jij wenst. En zodra je uit beeld ben herken je je eigen kind niet meer.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:02:00 #44
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118341889
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Uhuh, opgroeien is nadoen. Dus ze horen de woorden vanzelf wel op school en passen dat zo in in hun eigen woordgebruik.
Dan zal mijn kind een uitzondering zijn denk ik. :D :+
pi_118341930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ben het zeker met je eens dat de basisschool invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Maar je hebt wél zelf de basis gelegd. Tenminste, dat mag ik hopen. ;) En als je kind van huis uit geen gescheld heeft meegekregen en ook weet dat jij als ouder het afkeurt, is dat een compleet andere situatie dan wanneer 'kut' en 'klotenzooi' in je basisvocabulaire zit omdat je moeder dat ook altijd gebruikt.
Ja ik gebruik het inderdaad altijd! Ik vind het ook een sport om het woord kut 3x in elke zin te plaatsen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:02:57 #46
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118341967
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

vandaar dat Isa dus soms dingen lullig vindt... Zolang het daarbij blijft, vind ik het prima.
pi_118341974
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dan zal mijn kind een uitzondering zijn denk ik. :D :+
Misschien wel, misschien niet.
pi_118342115
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Of ze passen het gedrag thuis aan, aan wat jij wenst. En zodra je uit beeld ben herken je je eigen kind niet meer.
dat zal best :) die hou je altijd. je kan ze thuis volkomen alcoholloos opvoeden en dan nog steeds als ze 13 zijn naar de eerstehulp moeten omdat ze teveel gezopen hebben. desondanks: dan gooi je toch ook niet bij voorbaat de handdoek in de ring en geef je ze thuis zodra ze willen zoveel drank ze willen?
pi_118342179
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:04 schreef simmu het volgende:

[..]

dat zal best :) die hou je altijd. je kan ze thuis volkomen alcoholloos opvoeden en dan nog steeds als ze 13 zijn naar de eerstehulp moeten omdat ze teveel gezopen hebben. desondanks: dan gooi je toch ook niet bij voorbaat de handdoek in de ring en geef je ze thuis zodra ze willen zoveel drank ze willen?
Nee, maar heb ik liever dat ze thuis dronken worden dan dat ze ergens in de goot liggen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:08:28 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_118342378
* Troel zegt ook nog steeds wel af en toe dingen als kut en shit en dan komt er vrijwel meteen achteraan dat ik dat eigenlijk niet had mogen zeggen.
We zitten hier wel overduidelijk nog in de poepfase en dat doe ik lekker mee :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:08:31 #51
386633 Adnap
I love Life !
pi_118342382
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, maar heb ik liever dat ze thuis dronken worden dan dat ze ergens in de goot liggen.

Nog beter : helemaal niet dronken worden voor de 16 zijn...... al is dat hier in de regio een zeer bijzonder iets...die kan ik op school denk ik op een hand tellen (voor de slechte lezers : veel drinkende pubers onder de 16 hier in de regio)

[ Bericht 5% gewijzigd door Adnap op 23-10-2012 20:17:14 ]
I live life, i love life
pi_118342450
Op school zitten ze over het algemeen ook niet dronken toch? :')
pi_118342514
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:08 schreef Adnap het volgende:

[..]

Nog beter : helemaal niet dronken worden voor de 16 zijn...... al is dat hier in de regio een zeer bijzonder iets...die kan ik op school denk ik op een hand tellen
Vastbinden in de kelder tot 21 is denk ik ook een oplossing.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:11:06 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118342561
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:09 schreef Pvoesss het volgende:
op de basisschool niet nee...
pi_118342588
quote:
Oef. 8ste groepers roken tegenwoordig en hebben sex. Ik heb dan ook niet de illusie dat ze ook niet aan drank komen.
pi_118342661
Nee maar ik vind het een beetje apart van adnap om te denken dat het niet voorkomt. Dat kan je gewoon niet weten, ik gok dat genoeg ouders dat niet eens weten
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:15:12 #57
386633 Adnap
I love Life !
pi_118342809
quote:
nou als er bepaalde kermissen zijn in het dorp denk ik dat als ik laat blazen ik er toch flink wat heb die een F blazen...
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:15:37 #58
13151 crew  Rewimo
pi_118342834
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:12 schreef Pvoesss het volgende:
Nee maar ik vind het een beetje apart van adnap om te denken dat het niet voorkomt. Dat kan je gewoon niet weten, ik gok dat genoeg ouders dat niet eens weten
Volgens mij zegt ze juist dat het wèl veel voorkomt.
pi_118342918
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Volgens mij zegt ze juist dat het wèl veel voorkomt.
Maar haar kind doet dat niet.
pi_118342970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:15 schreef Adnap het volgende:

[..]

nou als er bepaalde kermissen zijn in het dorp denk ik dat als ik laat blazen ik er toch flink wat heb die een F blazen...
Terecht westfriese kermis is baas .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118342985
oh sorry ik ben dan ook een hele slechte lezer :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:18:56 #62
386633 Adnap
I love Life !
pi_118343000
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oef. 8ste groepers roken tegenwoordig en hebben sex. Ik heb dan ook niet de illusie dat ze ook niet aan drank komen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar haar kind doet dat niet.
nee die rookt niet nee, drink ook niet nee en sex is :X
I live life, i love life
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:19:16 #63
386633 Adnap
I love Life !
pi_118343016
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:18 schreef Joene het volgende:

[..]

Terecht westfriese kermis is baas .
Joene in tha house.... i am gone ! :W
I live life, i love life
pi_118343109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:19 schreef Adnap het volgende:

[..]

Och kutje blijf maar hoor , ik was geen zins van plan me met de discussie te bemoeien verder :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118343325
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:19 schreef Adnap het volgende:

[..]

Hou oud ben je, 5? :r
Dat je moeite hebt met iemand is prima hoor maar blijf dan weg zonder het te melden in plaats van er nog even aandacht op te vestigen :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:26:21 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_118343383
Ik ben overigens wel geschrokken van die kinderen in groep 8 die al zo "oud" zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118343414
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:42 schreef Adnap het volgende:

[..]

mondig hoeft toch niet persee grof in de mond zijn. Mondig is ook voor jezelf op kunnen komen.
Met hersenen kom je ook wel ergens maar al je een lulltje rozenwater ben loopt iedereen over je hen je dan heb je niks aan alleen de brains.

Hier valt ook wel eens ern kut of een shit of een godverdomme... en ja, dan pakken ze hier ook op. Ik zeg dan ook dat ik dat niet leuk vind om te horen, maar na-apen is hier aan de orde van de dag.
en ja, ik weet heus wel dat dat ook aan mij ligt en ik weet ook echt wel dat ik daar op moet letten en dat doe ik ook echt wel, maar soms in the heat of the moment schiet het er wel een uit.
Maar dat maakt mij niet meteen een slechte(re) ouder...

En ik vindht behorlijk naief om te denken dat 13 jarigen niet drinken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:30:42 #68
386633 Adnap
I love Life !
pi_118343602
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:25 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hou oud ben je, 5? :r
Dat je moeite hebt met iemand is prima hoor maar blijf dan weg zonder het te melden in plaats van er nog even aandacht op te vestigen :')
Goedzo :D en wat jaartjes erbij ;) jij doet het nu nog dunnetjes even over

quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Troel het volgende:

Ik ben overigens wel geschrokken van die kinderen in groep 8 die al zo "oud" zijn.
Helaas is het niet anders.. Nederland heeft dan ook een best hoog aantal tienerzwangerschappen.
Net als drinken, blijkbaar is het nog steeds redelijk normaal om je kind thuis te 'leren 'drinken
I live life, i love life
pi_118343635
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef Troel het volgende:
Ik dus ook.

Daarom ben ik me er maar wat van bewust dat kinderen zich misschien totaal anders gedragen zodra je uit beeld bent. En dan kun je nog zo goed het voorbeeld hebben gegeven, een kwestie van groepsdruk leunt veel zwaarder dan het goede voorbeeld van de ouders. Zeker als je weet dat je ouders het keihard afkeuren en er geen goed woord voor over hebben, zijn het juist die ouders die waarschijnlijk niet weten wat er gebeurd.

Ik ben open naar m'n kinderen. Tot op zekere hoogte ja. Dat er wel eens een vloek uitkomt, dat doet 99% van de bevolking wel eens. Iemand ronduit voor kutkind uitmaken zou ik wel even wat van zeggen ja.
Alcohol heb ik dan ook liever dat ik het met mate toesta en erbij ben, dan dat ik ze met 14 bij de EHBO moet ophalen.
pi_118343697
Uhhh zin drinken doet drinken n dzn hen ik liever dar ze dat thuis leren dan erns srikum op een bankje in het park..

Niet a ik veel drink trouwens....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118343719
En leren drinken en begeleiden vind ik totaal iets anders. Iets botweg verbieden maakt het juist spannend.
pi_118343746
als ik wil dat ze leren drinken hoef ik enkel de buurman op te laten passen. volgens sommige geruchten leren ze dan gelijk ook over seks :X
pi_118343823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef simmu het volgende:
als ik wil dat ze leren drinken hoef ik enkel de buurman op te laten passen. volgens sommige geruchten leren ze dan gelijk ook over seks :X
en dat vind ik nou weer zo'n achterlijke opmerking....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118343826
Bah, seks. Wie wil dat nou?
pi_118343837
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef simmu het volgende:
:X
pi_118343865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:35 schreef Wumb het volgende:
Bah, seks. Wie wil dat nou?
8ste groepers blijkbaar.
pi_118343951
Ik ben het er wel mee eens dat verbieden niet de manier is :Y
pi_118343999
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zie over een jaar of 7 wel hoe ik dat ga oppakken eigenlijk.
pi_118344042
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik dus ook.

Daarom ben ik me er maar wat van bewust dat kinderen zich misschien totaal anders gedragen zodra je uit beeld bent. En dan kun je nog zo goed het voorbeeld hebben gegeven, een kwestie van groepsdruk leunt veel zwaarder dan het goede voorbeeld van de ouders. Zeker als je weet dat je ouders het keihard afkeuren en er geen goed woord voor over hebben, zijn het juist die ouders die waarschijnlijk niet weten wat er gebeurd.

Ik ben open naar m'n kinderen. Tot op zekere hoogte ja. Dat er wel eens een vloek uitkomt, dat doet 99% van de bevolking wel eens. Iemand ronduit voor kutkind uitmaken zou ik wel even wat van zeggen ja.
Alcohol heb ik dan ook liever dat ik het met mate toesta en erbij ben, dan dat ik ze met 14 bij de EHBO moet ophalen.
Las laatst een onderzoek waaruit bleek dat verbieden effectiever is dan 'samen met mate toestaan' om misbruik te voorkomen. Geen zin om te zoeken nu. :)
pi_118344058
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:33 schreef Ticootje het volgende:
En leren drinken en begeleiden vind ik totaal iets anders. Iets botweg verbieden maakt het juist spannend.
Eens!
Ik mocht vroeger thuis ook wel eens een breezer drinken. Ik ben wel eens dronken geweest met uitgaan, maar niet.zoals een kennis van me. Zij mocht niet drinken van dr ouders en wie was er ieder weekend lam :')

Dus dan heb ik liever dat ze er open over zijn en ik dan mogen ze best thuis ook een drankje drinken. Beter dan dat ze liever buiten hangen om te drinken.
Nou hangt dat vast ook van het kind af, maar toch.

Gelukkig duurt dat nog heel lang :P
pi_118344217
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:40 schreef -Spring het volgende:

[..]

Las laatst een onderzoek waaruit bleek dat verbieden effectiever is dan 'samen met mate toestaan' om misbruik te voorkomen. Geen zin om te zoeken nu. :)
Dat zie ik tegen die tijd eigenlijk wel. Nu kan ik hele plannen hebben hoe ik het ga aanpakken, maar voorlopig is het niet aan de orde.
Voorlopig bestaat er een groot deel van de opvoeding uit "oh ik dacht dat ik dat wel anders zou doen" of " shit ik heb altijd gezegd dit nooit te doen"
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:47:20 #82
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_118344368
Ik verbied niets maar ga het ook niet toejuichen. Wel praten we overal over, beantwoord ik alle vragen en druk ik hem vooral heel erg op het hart zijn verstand te gebruiken. Ik heb hem zonder scare tactics te gebruiken uitgelegd wat de risico's zijn van zowel drugs, drank als onbeschermde seks en hoop dan maar gewoon dat er iets van gezond verstand werkt als het er op aankomt.
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:14:32 #83
11682 Moonah
Jolie femme
pi_118345905
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:40 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ja, dat onderzoek ken ik ook.
pi_118346813
Hier meer info: http://www.jmouders.nl/Th(...)kt-voor-kinderen.htm

quote:
Onderzoek van het Trimbos instituut toont aan dat een tolerante houding van de ouders veel invloed heeft op het drinkgedrag van jongeren. Ouders die toestaan dat hun kind alcohol drinkt (of er niets van zeggen) maken dat het kind nog meer gaat drinken.

Een ander onderzoek (waarbij gekeken wordt naar de situatie op het moment en na twee jaar, gedaan door Nationaal Instituut voor Gezondheidsbevordering en Ziektepreventie) laat zien dat een betere kwaliteit van communicatie over alcoholgebruik door de moeder samenhangt met het drinken van minder glazen alcohol door het kind twee jaar later. Conclusie: erover praten heeft dus echt zin, dit hoeft niet heel frequent als de kwaliteit van het gesprek maar goed is!

Ook blijkt het te helpen als ouders regels over alcoholgebruik hanteren. Dan drinkt het kind minder glazen alcohol en heeft het tevens een verlaagd risico op probleemdrinken twee jaar later. Conclusie: hoe strenger je als ouder tegen alcoholgebruik van je kind bent, hoe minder snel je kind zal gaan drinken.
pi_118348630
Niet iedereen die verbied doet dit heel zwart/wit.
Ik zou niet verbieden maar wel heel duidelijk zijn wat ik wel verwacht.
Wat de gevolgen zijn, waarom ik er op tegen ben. etc etc.

En ik vind er streng over zijn weer heel anders dan verbieden.
En communicatie ergens over staat ook niet direct voor verbieden.

Dat goede gesprek zal hier zeker komen maar dan weer niet bestaan uit ik wil het niet en daar mee afgelopen end of story.. :N
pi_118349141
"Omdat ik het zeg/ik je moeder ben" is nog altijd de beste reden :').
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:09:48 #87
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118349678
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:38 schreef Pvoesss het volgende:
wat dan wel? het is hier nooit verboden (ook niet gestimuleerd) maar toch heeft de dochter van mijn vriend het gepresteerd om diverse keren zo dronken als een tor in problemen te komen. om over het comazuipen maar te zwijgen.
ik hoop toch zo dat me dat bij L. allemaal bespaard gaat blijven.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:13:14 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_118349913
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:54 schreef Pvoesss het volgende:
Niet iedereen die verbied doet dit heel zwart/wit.
Ik zou niet verbieden maar wel heel duidelijk zijn wat ik wel verwacht.
Wat de gevolgen zijn, waarom ik er op tegen ben. etc etc.

En ik vind er streng over zijn weer heel anders dan verbieden.
En communicatie ergens over staat ook niet direct voor verbieden.

Dat goede gesprek zal hier zeker komen maar dan weer niet bestaan uit ik wil het niet en daar mee afgelopen end of story.. :N
mee eens... Mijn persoonlijke ervaring op de hotelschool, juist diegene die thuis 'niks' mochten, gingen finaal los.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:19:10 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118350323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:30 schreef Adnap het volgende:

[..]

Goedzo :D en wat jaartjes erbij ;) jij doet het nu nog dunnetjes even over

[..]

Helaas is het niet anders.. Nederland heeft dan ook een best hoog aantal tienerzwangerschappen.
Net als drinken, blijkbaar is het nog steeds redelijk normaal om je kind thuis te 'leren 'drinken
Nederland heeft een van de laagste aantallen tienerzwangerschappen van Europa, zo niet wereldwijd.

En de link, net als met drinken. De meeste kinderen drinken niet. Degene die het wel doen drinken wel meer. Maar om nou alle pubers op één hoop te gooien is echt te kort door de bocht.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:25:10 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118350785
ik vloek heus wel eens :') en heb ik uitgelegd dat wanneer ze oud genoeg is om dingen te snappen ze dan zelf de keuze maken mag of ze gaat schelden..
Daarna mocht ze van mij een kwartier lang schelden.. en dat kwam niet verder dan kikkerkontje :+ en dat hield ze twee minuten vol en was de lol er vanaf
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:29:39 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118351168
En wij hanteren toch een niet drinken tot je 16e beleid, maar als praatplaatje. Ik heb t niet verboden, maar wel uitgelegd wat eventuele consequenties zijn van drinken, wat dronken zijn voor gevolgen kan hebben en vragen beantwoord. Mijn kinderen geven dan aan wel nieuwsgierig ernaar te zijn. Prima gespreksopening!

Ik weet niet hoe t verder gaat, vooralsnog drinken ze niet. Oudste zit natuurlijk in de klas bij jongens die volgend jaar 16 worden terwijl hij dan 14 is. Even afwachten hoe dat gaat. Maar ook daar hebben we t al over gehad. Mooie gesprekken hoor O+
  † In Memoriam † dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:55:28 #92
7074 moussy
kuttekop
pi_118357490
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:02 schreef Wumb het volgende:
"Omdat ik het zeg/ik je moeder ben" is nog altijd de beste reden :').
dat en "anders geloof je het godverrrredomme maar niet!"

:+
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:11:03 #93
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_118369049
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik verbied niets maar ga het ook niet toejuichen. Wel praten we overal over, beantwoord ik alle vragen en druk ik hem vooral heel erg op het hart zijn verstand te gebruiken. Ik heb hem zonder scare tactics te gebruiken uitgelegd wat de risico's zijn van zowel drugs, drank als onbeschermde seks en hoop dan maar gewoon dat er iets van gezond verstand werkt als het er op aankomt.
Dat en ook duidelijk maken dat veel verhalen ook een vorm van opschepperij is. Vaak zijn ze toch nog wel braver dan ze onderling willen toegeven.
Daan had laatst zo'n energydrankje gehad. Daar ben ik ook helemaal geen fan van en dat weet hij. Hij kwam thuis en liep de trap op en neer en was echt veel drukker dan ik van hem gewend ben. Ik vond het best grappig dat het zo'n duidelijk effect op hem had. Hij zei ook direct dat het daarvan kwam. Hij vond het zelf eigenlijk ook wel troep en zal het niet zo snel meer nemen. Wat daarbij ook wel hielp is dat een klasgenootje van kamp opgehaald moest worden omdat hij teveel van dat spul had gehad, 's nachts niet slapen kon en de volgende dag instortte.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_118369165
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:55 schreef moussy het volgende:

[..]

dat en "anders geloof je het godverrrredomme maar niet!"

:+
De echte wereld...
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:17:13 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_118369263
Vorig jaar had een jongen in klas van oudste geblowd. Vóór schooltijd. Het eerst uur had ie zo bluuuuuuhr gehangen op een tafel, het tweede uur gaf ie over midden in het wiskundelokaal. :X

Dát maakte heel veel indruk. 'Als dat blowen is ga ik dat echt nooit doen :o '

Sowieso vertel ik over het veel hogere thc gehalte, en dat wiet geen softdrug meer is eigenlijk. Maar ja, gezond verstand idd. En vertrouwen uitstralen. En alle communicatie open houden.
pi_118369477
Drugs... Oh men... Dat zou ik echt echt niet tof vinden... Ik ben geen heilige, maar dat hele wereldje erom heen...
pi_118369648
Dit zijn onderwerpen waar ik eigenlijk nog niet zo over na denk. Aan de andere kant ben je er toch wel onbewust al mee bezig. Deze week heb ik het bijv. met Kyllian over longkanker gehad. Niet heel uitgebreid, maar vanwege m'n werk (verpleegkundige) ving hij iets op en stelde vragen. We hebben het dus wel even over roken gehad.
Letterlijk verbieden om bijv. te gaan roken zou ik niet doen, maar wel de eventuele consequenties proberen in te laten zien.

Hoe ik hiermee om zou gaan ligt denk ik ook wel aan het kind.
Het ene kind heeft een directievere benadering nodig dan het andere. Kyllian (bijna 6) lijkt tot nu toe best wel veel over dingen na te denken. Hopelijk doet hij dat later ook ;)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:32:42 #98
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_118369805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:23 schreef Ticootje het volgende:
Drugs... Oh men... Dat zou ik echt echt niet tof vinden... Ik ben geen heilige, maar dat hele wereldje erom heen...
Nou, daar hebben mijn kinderen de gevolgen vorige week van gezien:
Bij onze buren is een wietplantage weggehaald. En een week later de kinderen.
(verder wonen we in een nette buurt, hoor)
pi_118369860
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:28 schreef Meimeltje het volgende:
Dit zijn onderwerpen waar ik eigenlijk nog niet zo over na denk. Aan de andere kant ben je er toch wel onbewust al mee bezig. Deze week heb ik het bijv. met Kyllian over longkanker gehad. Niet heel uitgebreid, maar vanwege m'n werk (verpleegkundige) ving hij iets op en stelde vragen. We hebben het dus wel even over roken gehad.
Letterlijk verbieden om bijv. te gaan roken zou ik niet doen, maar wel de eventuele consequenties proberen in te laten zien.

Hoe ik hiermee om zou gaan ligt denk ik ook wel aan het kind.
Het ene kind heeft een directievere benadering nodig dan het andere. Kyllian (bijna 6) lijkt tot nu toe best wel veel over dingen na te denken. Hopelijk doet hij dat later ook ;)
Ik rook zelf ook, en papa ook... Verbieden is dan hypocriet... We hebben hier altijd wel iets van een biertje in de koelkast staan, meer omdat we het niet drinken en dat het blijft liggen momenteel... Maar ook verbieden om te drinken terwijl ik zelf dan wel een wijntje drink of een biertje plop voelt niet goed...
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:37:11 #100
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_118369940
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik rook zelf ook, en papa ook... Verbieden is dan hypocriet... We hebben hier altijd wel iets van een biertje in de koelkast staan, meer omdat we het niet drinken en dat het blijft liggen momenteel... Maar ook verbieden om te drinken terwijl ik zelf dan wel een wijntje drink of een biertje plop voelt niet goed...
Maar ook dan kun je natuurlijk wel vertellen wat de gevolgen kunnen zijn. Ook dat alcohol in de puberteit gewoon vergif is en hoe langer je ermee wacht hoe minder slecht het is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')