ik probeer te formuleren met: ik wil niet dat je dat zegt. Als je niet bij ze bent, op school bijvoorbeeld, hoor je het immers ook niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mainedoll, hoe oud is ze? Ws heeft ze geen idee wat ze zegt. Ik zou het haar eens rustig uitleggen en vervolgens zeggen dat je.dat nooit meer wilt horen omdat dat een heel lelijk woord is
nee internet doet hier vaag af en toe met mijn oude laptopquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zag dat er nog geen nieuwe was, dacht dat je niet had gezien dat je hem.sloot.
Rewimo, fijn dat het achter de rug is. Sterkte met het herstellen.
Hier alles goed, merk weinig meer aan meike, behalve dat ze wat sneller vermoeid is. Ze heeft nu vakantie, dus alles in relaxmodus, fijn!
Ik Heb niks gehoord op die brief die ik naar het zkh Heb gestuurd. Vind ik best raar dat ze er niks mee doen.
ja das misschien nog handigerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik probeer te formuleren met: ik wil niet dat je dat zegt. Als je niet bij ze bent, op school bijvoorbeeld, hoor je het immers ook niet.en dan wil je ook niet dat ze het zeggen.
Jullie keuze..............maar ABSOLUUT niet die van mij. Maar goed, jij bent zo wie zo wat grover in de mond dan menigeen hier. En ik vind dat je als ouder het goede voorbeeld moet geven aan je kind en dit is in mijn optiek geen goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben vrij grof in taalgebruik en mijn ex ook. Ik hoor af en toe woorden terug dan denk ik wel, iets beter opletten. Maar verder negeer ik het gewoon.
Als je kaartjes krijgt gedeeld en dat zijn slechte kaarten dan zeg je gewoon dat het kut is. Doe ik ook en ze heeft ook geen ongelijk.
Mee eens. Ik hou er niet van en dus wil ik ook niet dat mijn kind zulke woorden zegt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:36 schreef Adnap het volgende:
Jullie keuze..............maar ABSOLUUT niet die van mij. Maar goed, jij bent zo wie zo wat grover in de mond dan menigeen hier. En ik vind dat je als ouder het goede voorbeeld moet geven aan je kind en dit is in mijn optiek geen goed voorbeeld.
Ach, dan zijn mijn kinderen misschien ook wat mondiger. Ze zullen het nodig hebben in de huidige maatschappij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:36 schreef Adnap het volgende:
[..]
Jullie keuze..............maar ABSOLUUT niet die van mij. Maar goed, jij bent zo wie zo wat grover in de mond dan menigeen hier. En ik vind dat je als ouder het goede voorbeeld moet geven aan je kind en dit is in mijn optiek geen goed voorbeeld.
Als iedereen denkt zoals jij wel ja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, dan zijn mijn kinderen misschien ook wat mondiger. Ze zullen het nodig hebben in de huidige maatschappij.
Het gebruik van scheldwoorden is voor jou gelijk aan mondig? Vreemde opvatting.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:39 schreef Ticootje het volgende:
Ach, dan zijn mijn kinderen misschien ook wat mondiger. Ze zullen het nodig hebben in de huidige maatschappij.
Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken? Ik heb daar zo'n hekel aan bij Duitsers, die kunnen je ook uiterst höfflich de tering wensen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:36 schreef Adnap het volgende:
[..]
Met mondig kom je er niet, hersenen en fatsoen kom je veel verder. Maar goed dat is aan jou toch niet besteedquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als iedereen denkt zoals jij wel ja.
Als iedereen er weer eens wat strenger op zou zijn zou het ook in de huidige maatschappij niet nodig zijn.
Maar heuj my two cents
Als dat de grond in boren is...... mening geven heet dat. Grond in boren doe ik wel ergens anders.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken? Ik heb daar zo'n hekel aan bij Duitsers, die kunnen je ook uiterst höfflich de tering wensen...
Anyway, Isa vindt dingen soms 'lullig'. Daarmee bedoelt ze niet meer of minder dan 'sneu' of 'vervelend' omdat dat voor haar de betekenis van lullig is. Van mij mag ze
Dat zegt ze toch helemaal niet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Sjeen het volgende:
Zo dan... En als je het maar netjes formuleert, dan mag je iemand met de grond gelijk maken?
Blijkbaar denken er een hoop zoals ik, of zelfs nog erger. Ik hoor de woorden kankerhoer naar een moeder uit een 6 jarige net zo makkelijk op het schoolplein.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Als iedereen denkt zoals jij wel ja.
Als iedereen er weer eens wat strenger op zou zijn zou het ook in de huidige maatschappij niet nodig zijn.
Maar heuj my two cents
Whahahaha!!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:42 schreef Adnap het volgende:
[..]
Met mondig kom je er niet, hersenen en fatsoen kom je veel verder. Maar goed dat is aan jou toch niet besteed
ik maak het eruit op, kwestie van interpretatie... Ik zie hier op FOK! en OUD heel vaak dat anderen fijntjes op hun 'plaats' gezet worden. Daar hou ik niet zo van. Maar hee, mijn mening hèquote:
Ik niet. En al helemaal niet op een schoolplein of uit de mond van een kind.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:44 schreef Ticootje het volgende:
Blijkbaar denken er een hoop zoals ik, of zelfs nog erger. Ik hoor de woorden kankerhoer naar een moeder uit een 6 jarige net zo makkelijk op het schoolplein.
Ik vind woorden zoals kut of klotezooi best gaan.
daarom en die mag iedereen hier hebbenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik maak het eruit op, kwestie van interpretatie... Ik zie hier op FOK! en OUD heel vaak dat anderen fijntjes op hun 'plaats' gezet worden. Daar hou ik niet zo van. Maar hee, mijn mening hè
Moet dat dan altijd ? Soms is een beetje minder gezellig wel eens goed om wat gemoederen wakker te schudden. Vind ik dan weer hé.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mwah Adnap weet in dit geval wel tegen wie ze het heeft. Tico is ook niet vies van iemand behoorlijk bot in de hoek weg zetten.
Neemt niet weg dat ik de toon over en weer niet heel gezellig vind.
In de grote boze wereld van de basisschool zullen er nog wat woorden bij komen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik niet. En al helemaal niet op een schoolplein of uit de mond van een kind.
Waar leg je een grens?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijkbaar denken er een hoop zoals ik, of zelfs nog erger. Ik hoor de woorden kankerhoer naar een moeder uit een 6 jarige net zo makkelijk op het schoolplein.
Ik vind woorden zoals kut of klotezooi best gaan.
En dus? Je geeft ze alvast een fijn basisvocabulaire...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In de grote boze wereld van de basisschool zullen er nog wat woorden bij komen.
Graag de quote waar ik mijn kinderen anderen leer uitschelden?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:49 schreef simmu het volgende:
kolere zeg tico, jij bent hypocriet![]()
je kind even op de gang op een stoeltje zetten kan niet en dan ga je gooien met termen als kindermishandeling, maar je leert je kinderen wel anderen uitschelden. tha fuck zeg, laat jij je even kennen![]()
ik gebruik hier trouwens nogal eens termen als "potjandriedubbeltjes" en "jeetje" enzo. alhoewel mijn haagse kant af en toe ook wel eens opduikt. ligt een er beetje aan hoe bont de buurman het maakt![]()
Gelukkig zijn we allemaal mensenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:49 schreef simmu het volgende:
kolere zeg tico, jij bent hypocriet![]()
je kind even op de gang op een stoeltje zetten kan niet en dan ga je gooien met termen als kindermishandeling, maar je leert je kinderen wel anderen uitschelden. tha fuck zeg, laat jij je even kennen![]()
ik gebruik hier trouwens nogal eens termen als "potjandriedubbeltjes" en "jeetje" enzo. alhoewel mijn haagse kant af en toe ook wel eens opduikt. ligt een er beetje aan hoe bont de buurman het maakt![]()
Iets om op te bouwen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
En dus? Je geeft ze alvast een fijn basisvocabulaire...
je leert ze toch dat zulke woorden ok zijn? je gebruikt ze zelf en accepteert dat zij die gebruiken. dat *is* scheldenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Graag de quote waar ik mijn kinderen anderen leer uitschelden?
En jij denkt serieus dat jouw kind dat niet doet omdat jij die woorden niet gebruikt??quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:54 schreef simmu het volgende:
[..]
je leert ze toch dat zulke woorden ok zijn? je gebruikt ze zelf en accepteert dat zij die gebruiken. dat *is* scheldendenk jij nou echt dat ze zich helemaal vanzelf zullen beperken tot een hartgrundige "kut!" als er iets valt ofzo en niet tegen anderen kutkind, val toch dood?
Nee, dat is niet naïef. Opvoeden is voorleven, remember?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En jij denkt serieus dat jouw kind dat niet doet omdat jij die woorden niet gebruikt??
Dat noem ik gewoon naïef.
Mee eens, ik faal daarin nogal eens overigens... Maar op het moment ben ik zo'n 32 uur in de week niet in de buurt om voor te leven en haar klasgenootjes wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, dat is niet naïef. Opvoeden is voorleven, remember?
Uhuh, opgroeien is nadoen. Dus ze horen de woorden vanzelf wel op school en passen dat zo in in hun eigen woordgebruik.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, dat is niet naïef. Opvoeden is voorleven, remember?
waar zeg ik dat? quote me gerust.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En jij denkt serieus dat jouw kind dat niet doet omdat jij die woorden niet gebruikt??
Dat noem ik gewoon naïef.
Ik ben het zeker met je eens dat de basisschool invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Maar je hebt wél zelf de basis gelegd. Tenminste, dat mag ik hopen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mee eens, ik faal daarin nogal eens overigens... Maar op het moment ben ik zo'n 32 uur in de week niet in de buurt om voor te leven en haar klasgenootjes wel.
Of ze passen het gedrag thuis aan, aan wat jij wenst. En zodra je uit beeld ben herken je je eigen kind niet meer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:59 schreef simmu het volgende:
[..]
waar zeg ik dat? quote me gerust.
en nee; dat denk ik niet. ik denk echter wel dat door mijn moeite om zulk taalgebruik buiten de deur te houden, dit algeheel ook gewoon makkelijker is. en zoals je leest ben ik ook heus niet perfectik denk gewoon dat als het voor mij geen gewoon gedrag is, het dan voor hen ook niet makkelijk gewoon gedrag wordt
Dan zal mijn kind een uitzondering zijn denk ik.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Uhuh, opgroeien is nadoen. Dus ze horen de woorden vanzelf wel op school en passen dat zo in in hun eigen woordgebruik.
Ja ik gebruik het inderdaad altijd! Ik vind het ook een sport om het woord kut 3x in elke zin te plaatsen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens dat de basisschool invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Maar je hebt wél zelf de basis gelegd. Tenminste, dat mag ik hopen.En als je kind van huis uit geen gescheld heeft meegekregen en ook weet dat jij als ouder het afkeurt, is dat een compleet andere situatie dan wanneer 'kut' en 'klotenzooi' in je basisvocabulaire zit omdat je moeder dat ook altijd gebruikt.
vandaar dat Isa dus soms dingen lullig vindt... Zolang het daarbij blijft, vind ik het prima.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens dat de basisschool invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Maar je hebt wél zelf de basis gelegd. Tenminste, dat mag ik hopen.En als je kind van huis uit geen gescheld heeft meegekregen en ook weet dat jij als ouder het afkeurt, is dat een compleet andere situatie dan wanneer 'kut' en 'klotenzooi' in je basisvocabulaire zit omdat je moeder dat ook altijd gebruikt.
Misschien wel, misschien niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dan zal mijn kind een uitzondering zijn denk ik.![]()
dat zal bestquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Of ze passen het gedrag thuis aan, aan wat jij wenst. En zodra je uit beeld ben herken je je eigen kind niet meer.
Nee, maar heb ik liever dat ze thuis dronken worden dan dat ze ergens in de goot liggen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:04 schreef simmu het volgende:
[..]
dat zal bestdie hou je altijd. je kan ze thuis volkomen alcoholloos opvoeden en dan nog steeds als ze 13 zijn naar de eerstehulp moeten omdat ze teveel gezopen hebben. desondanks: dan gooi je toch ook niet bij voorbaat de handdoek in de ring en geef je ze thuis zodra ze willen zoveel drank ze willen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |