quote:Op woensdag 14 november 2012 23:26 schreef moeraskikker het volgende:
[..]
ik ben informatiemedewerker, bij een hogeschool. Leuk werk wel, jammer dat ik totaal geen concentratie heb, haha.
Maar ja, ik verwijt de psycholoog niks, er zijn ergere gevallen natuurlijk..
en had niet verwacht dat het een probleem zou worden.. nog tot 10 december volhouden.
Ik werd er ook mee overvallen dacht zelfs dat ik het nog even moest aankijken maar het ging zo snel allemaal. Met school moeten stoppen.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:26 schreef moeraskikker het volgende:
[..]
ik ben informatiemedewerker, bij een hogeschool. Leuk werk wel, jammer dat ik totaal geen concentratie heb, haha.
Maar ja, ik verwijt de psycholoog niks, er zijn ergere gevallen natuurlijk..
en had niet verwacht dat het een probleem zou worden.. nog tot 10 december volhouden.
Psycholoog is altijd eerstelijns geloof ik. Mijn psycholoog was ook big geregistreerd maar eerstelijns. Verder worden maar vijf gesprekken vergoed via verzekering. En dan kost het ook nog eens twintig euro aan eigen bijdrage of het volle pond als je nog niet over je eigen risico zit.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:36 schreef moeraskikker het volgende:
Volgens mij heb ik al tweedelijns-hulp (Slecht dat ik dat niet zeker weet). De psycholoog is dan toch BIG-geregistreerd?
en aan pilletjes wil ik liever niet beginnen, 'vroeger' ook gekregen, maar werd er alleen maar afgevlakt van en moe. Schoot ook niet op..![]()
Ik weet het gewoon even niet, haha.. Er ligt ook wel een druk op het werk, aangezien dit mijn eerste jaar is en ik wel of geen verlenging kan krijgen, afgegaan op mijn prestaties..![]()
Dus ik doe echt mijn best om het werk te behouden, maar het vergt zoveel energie.
Psychotherapeut, excuses!quote:Op donderdag 15 november 2012 12:07 schreef Ailuranthrope het volgende:
[..]
Psycholoog is altijd eerstelijns geloof ik. Mijn psycholoog was ook big geregistreerd maar eerstelijns. Verder worden maar vijf gesprekken vergoed via verzekering. En dan kost het ook nog eens twintig euro aan eigen bijdrage of het volle pond als je nog niet over je eigen risico zit.
Tweedelijns is dus nooit een psycholoog dacht ik.
Verder sterkte en succes.
Oh voor psychotherapeuten denk ik dat dat tweedelijns is maar zou het niet zeker weten!quote:Op donderdag 15 november 2012 12:10 schreef moeraskikker het volgende:
[..]
Psychotherapeut, excuses!
En er worden inderdaad maar een aantal sessies vergoed, zal eens gaan navragen voor tweedelijns..
Als dit nog tot 10 december zo door moet gaan, ik zie het niet zitten..![]()
En dankjewel, komt hopelijk allemaal goed
Juist zo dacht ik er ook over. Ze is alleen zo bezorgd om mij, ik had deze keuze gemaakt met de arts en zet dan als het ware een streep eronder.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:21 schreef Ailuranthrope het volgende:
[..]
Waarom heeft je moeder daar problemen mee? Ik zit ook aan de 30.
Goed zo man, het enige gevaarlijke was toen ik er 6 tegelijk heb gepakt. Maar heb nu iets tegen het piekeren!quote:Op donderdag 15 november 2012 15:38 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Juist zo dacht ik er ook over. Ze is alleen zo bezorgd om mij, ik had deze keuze gemaakt met de arts en zet dan als het ware een streep eronder.
Zodra iemand dit dan in twijfel trekt zaait diegene angst bij me waardoor ik er niet meer aan wil denken en ga slapen of iets dergelijks.
Gisterenavond keurig met 30 mg begonnen![]()
waar krijg je momenteel 2e lijns behandeling in Rotterdam? Ik weet mischien nog wel ergens waar je het kan proberen als je daar nu al niet gaat.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:50 schreef Danielle83 het volgende:
deling. Het jammere is dat ik nier bij mijn hui
Ik ben nu doorverwezen naar 2delijns. Als je een advies hebt heel graagquote:Op donderdag 15 november 2012 20:16 schreef cafpow het volgende:
[..]
waar krijg je momenteel 2e lijns behandeling in Rotterdam? Ik weet mischien nog wel ergens waar je het kan proberen als je daar nu al niet gaat.
Tweedelijns is meer gericht op complexere problemen. Bij eerstelijns gaan ze er meer vanuit dat het aantal sessies helpt voor je problemen en je daarmee therapie kan afsluiten.quote:Op donderdag 15 november 2012 21:29 schreef Little_Dolls het volgende:
Wat betekenen eerstelijns en tweedelijns eigenlijk? Iets wat ik me al lang afvraag...
*knuffel*quote:Op donderdag 15 november 2012 21:44 schreef Nijna het volgende:
Ik was even gestopt met meelezen, maar het wil niet zo toch eigenlijk... Iets van doorademen denk ik maar...
quote:Op donderdag 15 november 2012 23:26 schreef Danielle83 het volgende:
Ik wilde iedereen die in een vervelende situatie zit toch even sterkte wensenHet helpt wel om je hart hier even te luchten en te lezen dat er nog meer "lotgenoten" zijn..
Inderdaad, weten dat je niet de enige bent helpt wel watquote:Op donderdag 15 november 2012 23:26 schreef Danielle83 het volgende:
Ik wilde iedereen die in een vervelende situatie zit toch even sterkte wensenHet helpt wel om je hart hier even te luchten en te lezen dat er nog meer "lotgenoten" zijn..
Ik moet zeggen dat ik hier wel een deel van herken. Ik ben een vrij geordend iemand. Maar heb ook vaak de neiging veel tegelijk te doen, en als ik niet lekker in vel zit, dan gaat er vaak iets fout en kan dat een trigger zijn tot van alles van huilbui tot woedeaanval.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:21 schreef new_moon het volgende:
heb al een tijdje meegelezen, maar wil toch iets posten
wat ervaren jullie als het meest belemmerende aan een depressie?
hebben jullie ook heel veel lichamelijke klachten,
en hoe weet je wanneer angst niet meer normaal is?
ehh
ik vind zelf het meest kutte zo'n gevoel dat je in een donkere wolk zit
ik merk dat ik me moeilijk kan concentreren en echt 1 ding tegelijk kan doen,
terwijl ik eigenlijk de neiging heb om vanalles tegelijk te willen doen
heb heel veel hoofdpijn en misselijkheid (wagenziek-gevoel) en spierpijn en andere pijn in armen en voeten en benen, heel vreemd
als bijvoorbeeld de deurbel gaat sta ik stijf van schrik. hartkloppingen tot en met
of de telefoon, of gister toen mijn teamleidster een berichtje stuurde of ze even kon bellen,
was uiteindelijk heel fijn gesprek, maar totdat ze belde zat ik met bonkend hart en alles, extreem.
maar heb je daar geen last van?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:18 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik hier wel een deel van herken. Ik ben een vrij geordend iemand. Maar heb ook vaak de neiging veel tegelijk te doen, en als ik niet lekker in vel zit, dan gaat er vaak iets fout en kan dat een trigger zijn tot van alles van huilbui tot woedeaanval.
Verder merk ik er zo 1,2,3 niet veel van omdat het meeste bij door het piekeren komt...
Ik bouw de spanning constant op, tot de bom barst door middel van een huilbui en of woedeaanval oid. En dat zorgt ervoor dat ik de spanning juist weer kwijt ben..en dan begin ik weer van vooraf aanquote:Op vrijdag 16 november 2012 22:10 schreef new_moon het volgende:
[..]
maar heb je daar geen last van?
ik wel in ieder geval dat ik er super gespannen van raak en nog angstiger en
Het is ook lastig om aan anderen uit te leggen wat voor angsten je precies hebt. Ik probeer het wel, maar niet iedereen begrijpt het. Misschien is het echt zo dat je het alleen kan begrijpen als je in een soort gelijke situatie zit?quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:03 schreef cafpow het volgende:
[..]
Inderdaad, weten dat je niet de enige bent helpt wel wat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |