abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:18:05 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118304666
Originele OP

quote:
Populistische politici willen "de rijken" voor de crisis laten betalen. De PvdA stelt daarom voor om de vermogensbelasting boven de ¤125k te verhogen.

Ja dat lees je goed, iemand met ¤125k op de bank is volgens de PvdA rijk! :') :{
Een modaal huis kost tegenwoordig ¤237k (CBS), dus iemand die in een klein huurappartementje woont om te sparen voor een modaal huis en net de helft van dat bedrag bij elkaar heeft gespaard behoort volgens Samsom tot "de rijken" en dient kaalgeplukt te worden om te boeten voor de crisis.
Wel zo prettig als je aan het discussiëren bent in een topic dat je een nieuw deel opent als je de laatste poster bent.
pi_118305333
Ik vond dat ik wel een mooie afsluiting had gemaakt van de reeks, maar als jij door wil, ook goed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_118305341
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:54 schreef Arolsen het volgende:

Het heeft te maken met moraal. Dat je snel geld kan pakken als opportunistische aandeelhouders betekent niet dat het goed voor de samenleving is om dit te doen. De medewerkers van het bedrijf zijn onmisbaar geweest om het een succes te maken.van bedrijven. In het neoliberalisme is het geoorloofd om deze mensen voor het snelle geld als vuilnis te behandelen. De mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn die zijn als een soort die goedlopende bedrijven voor snel gewin kaalplukken en geruineerd achterlaten om snel hun zakken vol te proppen. Dat we dat parasietengedrag normaal zijn gaan vinden is echt heel ernstig.
De plaatselijke bakker bij jou om de hoek zal ook best onmisbaar zijn geweest op gezette tijden van jouw leven, maar laten we wel zijn: als jij morgen besluit om je brood in het vervolg bij de Aldi te halen is er niemand die het in zijn hoofd haalt om jou een parasiet te noemen.

Werknemers verrichten arbeid en krijgen daarvoor betaald. Er kan een moment komen dat het bedrijf waar ze werken geen behoefte meer heeft aan die arbeid voor dat bedrag. Nou, dan is het tijd om afscheid van elkaar te nemen. Dat dat in bepaalde gevallen met een afkoopsom gepaard gaat is een ander verhaal, maar je bent niet tot elkaar veroordeeld.

De werknemer kan ook op ieder moment verkassen. Die kan ook niet tot in lengte van dagen gedwongen worden om voor hetzelfde bedrag bij dezelfde werkgever te blijven.

Kortom: achterhaalde opvatting.
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:35:00 #4
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_118305742
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:28 schreef DS4 het volgende:
Ik vond dat ik wel een mooie afsluiting had gemaakt van de reeks, maar als jij door wil, ook goed.
;)
pi_118318183
'Amerika-deskundige' Koen Petersen zei net bij WNL dat hij libertariër is... de rijke uitzuigers zetten steeds meer propagandisten bij de media neer.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:41:48 #6
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118318269
Koen is dan ook een prominent VVD lid _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118318272
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:37 schreef Klopkoek het volgende:
'Amerika-deskundige' Koen Petersen zei net bij WNL dat hij libertariër is...
Nog twee keer draaien en hij zit via de Burkestichting bij de PVV. dat soort figuren moet je niet al te serieus nemen, zeker bij de telegraaf/WNL/PowNed kliek.
pi_118318320
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:37 schreef Klopkoek het volgende:
'Amerika-deskundige' Koen Petersen zei net bij WNL dat hij libertariër is... de rijke uitzuigers zetten steeds meer propagandisten bij de media neer.
Jij ziet wel erg snel een complot...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:46:09 #9
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118318378
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij ziet wel erg snel een complot...
Klopkoek is gewoon gek.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118318433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Klopkoek is gewoon gek.
Nou, ik denk meer dat hij vindt dat hem onrecht aangedaan wordt en dat hij daardoor gefrustreerd is geraakt.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:49:42 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118318459
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, ik denk meer dat hij vindt dat hem onrecht aangedaan wordt en dat hij daardoor gefrustreerd is geraakt.
Een miemelkontje dus. Onrecht aangedaan door het systeem :') Dan moet je wel echt zwelgen in zelfmedelijden zeg.
Bis bis bis
pi_118318539
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:49 schreef eriksd het volgende:

Een miemelkontje dus. Onrecht aangedaan door het systeem :') Dan moet je wel echt zwelgen in zelfmedelijden zeg.
Ik ken zijn situatie niet, dus ik oordeel niet. En het lijkt mij contraproductief om hem als gek weg te zetten... ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:57:17 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118318616
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken zijn situatie niet, dus ik oordeel niet. En het lijkt mij contraproductief om hem als gek weg te zetten... ;)
Ach, sinds ik hier een beetje het politieke nieuws volg heb je klopkoek die - in verschillende gradaties - zijn gal loopt te spuwen over "het systeem", grootste complotten en eeuwig onrecht dat hem aangedaan wordt, verpakt in een soort "waarom ben ik zo slim" boodschap. Af en toe komen daar Arolsen en/of Echtgaaf even bij aanschuiven. De drie musketiers.
Bis bis bis
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:31:13 #14
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118319518
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

De plaatselijke bakker bij jou om de hoek zal ook best onmisbaar zijn geweest op gezette tijden van jouw leven, maar laten we wel zijn: als jij morgen besluit om je brood in het vervolg bij de Aldi te halen is er niemand die het in zijn hoofd haalt om jou een parasiet te noemen.

Werknemers verrichten arbeid en krijgen daarvoor betaald. Er kan een moment komen dat het bedrijf waar ze werken geen behoefte meer heeft aan die arbeid voor dat bedrag. Nou, dan is het tijd om afscheid van elkaar te nemen. Dat dat in bepaalde gevallen met een afkoopsom gepaard gaat is een ander verhaal, maar je bent niet tot elkaar veroordeeld.

De werknemer kan ook op ieder moment verkassen. Die kan ook niet tot in lengte van dagen gedwongen worden om voor hetzelfde bedrag bij dezelfde werkgever te blijven.

Kortom: achterhaalde opvatting.
Als aanvulling op jouw betoog het volgende.

Ik vind dat, in lijn met de gedachte achter de ontslagbescherming, iedere klant die overloopt naar een andere aanbieder een boete moet betalen aan het bedrijf waar hij klant was. Dat bedrijf heeft zich jarenlang ingespannen om een goede service te leveren en wordt zomaar aan de kant gezet zonder daarvoor gecompenseerd te worden. Daarbij de bank wil ook dat klanten blijven kopen zodat alle leningen afbetaald kunnen worden. Bedrijven hebben gewoon behoefte aan zekerheid.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_118319602
Maar tijgertje, wil je nu echt alle waarde van een contract ontnemen? Moet het een vodje papier worden waar niemand nog iets aan heeft?
Denk je werkelijk dat werknemers dat allemaal gaan pikken?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:36:00 #16
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118319669
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:41 schreef eriksd het volgende:
Koen is dan ook een prominent VVD lid _O_
VVD wordt dus steeds rechtser.

Er komt een tijd dat ze de bijstand willen afschaffen of iedereen dwangarbeid willen laten plegen. Ow wacht, dat doen ze al.

En gezien je latere posts geldt voor jou wat ik tegen Stargazer al eerder heb gezegd.

En omdat je mod bent, ben ik dus hier weg met je persoonlijke hitjobs.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:37:56 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118319736
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik vind dat, in lijn met de gedachte achter de ontslagbescherming, iedere klant die overloopt naar een andere aanbieder een boete moet betalen aan het bedrijf waar hij klant was. Dat bedrijf heeft zich jarenlang ingespannen om een goede service te leveren en wordt zomaar aan de kant gezet zonder daarvoor gecompenseerd te worden. Daarbij de bank wil ook dat klanten blijven kopen zodat alle leningen afbetaald kunnen worden. Bedrijven hebben gewoon behoefte aan zekerheid.
En dergelijke regelgeving bestaat dus dan ook. Sterker, daar lobbyen VNO en kornuiten ook voor bij Brussel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_118319801
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:33 schreef 99.999 het volgende:
Maar tijgertje, wil je nu echt alle waarde van een contract ontnemen? Moet het een vodje papier worden waar niemand nog iets aan heeft?
Uiteraard. Het is immers geen geheim dat meneer Tiger de werkgever beschouwt als een slachtoffer die lijdt onder het juk van de kwaadaardige arbeidersklasse.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_118319825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er komt een tijd dat ze de bijstand willen afschaffen of iedereen dwangarbeid willen laten plegen. Ow wacht, dat doen ze al.

Suggestief.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:44:11 #20
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118319903
quote:

[..]

VVD wordt dus steeds rechtser.

En gezien je latere posts geldt voor jou wat ik tegen Stargazer al eerder heb gezegd.

En omdat je mod bent, ben ik dus hier weg met je persoonlijke hitjobs.
Ik wil helemaal niet dat mensen dwangarbeid opgelegd krijgen. Walgelijke opmerking.
Bis bis bis
pi_118320008
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

Ook bij een langdurig contract kun je niet zo maar afscheid nemen van een leverancier. Je kan dat afkopen, of een redelijke opzegtermijn ter hand nemen.

De afhankelijkheid van de werknemer speelt wel een rol, dus ik ben geen voorstander van dat je zonder betalen afscheid kan nemen van iemand die jarenlang bij jou gewerkt heeft (tenzij de economische situatie daartoe noopt), maar er dient wel een betere balans te komen en je moet te allen tijde afscheid kunnen nemen van een werknemer. En werknemers moeten gelijktijdig misschien wat minder snel kunnen wisselen tussen werkgevers...
pi_118320027
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:33 schreef 99.999 het volgende:
De grap is natuurlijk wel dat het aan de werknemerkant exact zo werkt.
pi_118320192
quote:

of iedereen dwangarbeid willen laten plegen. Ow wacht, dat doen ze al.
Pardon? Dwangarbeid?
pi_118320200
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

De grap is natuurlijk wel dat het aan de werknemerkant exact zo werkt.
Klopt geen van beide kanten heeft dan nog trek om iets duurzaams samen op te bouwen.
pi_118320436
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:53 schreef 99.999 het volgende:

Klopt geen van beide kanten heeft dan nog trek om iets duurzaams samen op te bouwen.
Prima natuurlijk als beide partijen dat niet willen. Dat moet mogelijk zijn. Maar zo zou het ook mogelijk moeten zijn dat beide partijen afspreken langdurig met elkaar samen te werken en dan zou dus ook de werknemer gebonden moeten zijn.

De tijd dat werkgevers oppermachtig waren en werknemers geen reet te vertellen hebben ligt (gelukkig) ver achter ons. Daar moet het systeem ook op worden aangepast. De wereld verandert en de wet moet meebewegen.
pi_118320649
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet dat mensen dwangarbeid opgelegd krijgen. Walgelijke opmerking.
Tot op zekere hoogte met een stevig voorbehoud zie ik best wel dat dit soms te rechtvaardigen kan zijn. Mensen die een uitkering krijgen mogen daar best iets voor terugdoen voor de maatschappij. Dat kan actief zijn in de (mantel)zorg maar ook in projecten om bijstandklanten weer aan het werk te krijgen. Bij niet actief deelnemen mag dan van mij de uitkering ook gekort of uiteindelijk ingetrokken worden.
pi_118320689
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Prima natuurlijk als beide partijen dat niet willen. Dat moet mogelijk zijn. Maar zo zou het ook mogelijk moeten zijn dat beide partijen afspreken langdurig met elkaar samen te werken en dan zou dus ook de werknemer gebonden moeten zijn.

De tijd dat werkgevers oppermachtig waren en werknemers geen reet te vertellen hebben ligt (gelukkig) ver achter ons. Daar moet het systeem ook op worden aangepast. De wereld verandert en de wet moet meebewegen.
Mee eens. Terug naar de 19e eeuw zoals ons tijgertje bijvoorbeeld graag wil is totaal niet aan de orde.
pi_118320751
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:07 schreef 99.999 het volgende:

Tot op zekere hoogte met een stevig voorbehoud zie ik best wel dat dit soms te rechtvaardigen kan zijn. Mensen die een uitkering krijgen mogen daar best iets voor terugdoen voor de maatschappij. Dat kan actief zijn in de (mantel)zorg maar ook in projecten om bijstandklanten weer aan het werk te krijgen. Bij niet actief deelnemen mag dan van mij de uitkering ook gekort of uiteindelijk ingetrokken worden.
Precies. In Deventer hebben ze daar kennelijk een plan voor ontwikkeld. Heel goed.

Is denk ik een eigen draadje waard... Wacht, dat ga ik eens regelen!
pi_118320793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies. In Deventer hebben ze daar kennelijk een plan voor ontwikkeld. Heel goed.

Is denk ik een eigen draadje waard... Wacht, dat ga ik eens regelen!
Voor jongeren kan er al vrij veel, ook qua 'dwang'. En we gaan er niet aan ontkomen dat dit uitgebreid wordt.

Maar ben benieuwd naar je draadje.
pi_118320852
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:11 schreef 99.999 het volgende:

Voor jongeren kan er al vrij veel, ook qua 'dwang'. En we gaan er niet aan ontkomen dat dit uitgebreid wordt.

Maar ben benieuwd naar je draadje.
In NWS. Heet van de naald. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')