abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:04:37 #251
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_118134943
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Punt is dat een verbruiksbelasting een eindheffing is -even buiten de fiscale terminologie om- daar waar IB en VPB vooral het economisch proces verstoren zoals Vermeend terecht zegt. Voor een leek zal het inderdaad allemaal hetzelfde zijn maar het klopt wel.
Een eindheffing verstoord de markt evenzeer om het het de consumptie evenredig afremt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_118134969
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:03 schreef eriksd het volgende:

Ik ben dan ook een aanhanger van hem. Zie hem graag in het kabinet. Fiscaal-techneut met verstand van financiën. Maakt het voor de stas ook veel makkelijker. Mensen zoals Vermeend zijn dun gezaaid.
Ik deel je mening over hem. Ik denk alleen niet dat hij die stap gaat maken. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:07:27 #253
379943 Paper_Tiger
pi_118135082
Vermeent vind ik, als hij geen lid is van de regering, zeer goed te pruimen. Ik hoop voor hem dat hij niet de fout maakt weer terug te keren. Laat hem maar adviseren op de achtergrond.
pi_118135390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik ben dan ook een aanhanger van hem. Zie hem graag in het kabinet. Fiscaal-techneut met verstand van financiën. Maakt het voor de stas ook veel makkelijker. Mensen zoals Vermeend zijn dun gezaaid.
Hij zal er wel geen trek in hebben maar een prima kandidaat inderdaad.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:21:24 #255
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118135742
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118135893
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg maar zo: fijn dat je weer terug bent.

Moet wel een beetje lachen om het "complot-denken" wat ik in jouw post lees, maar ach... Je bent weer terug.
Ik ben helemaal niet terug. Ik heb gezien hoe jij met advocatentruuks een goede user als 'deelnemer' helemaal door het slijk probeert te halen. Dat weerhoudt me ervan om terug te komen.

Dit wegzetten als 'complot' is ook een truuk. Van de Verenigde Staten weten we dat statistieken politiek zijn gestuurd en er is vaak genoeg op gewezen door anderen, ook door die heilige economen, dat het CBS er een rommeltje van maakt vwb de inflatie.

Voorts wijs ik er gewoon op dat economen als Jacobs en Vermeend leuk zitten te shoppen in argumenten. Als de detailhandel klaagt over BTW van 25% (wat trouwens de 'armen' enorm gaat raken, zeker als het lage tarief door de shredder gaat) dan komen ze aan zetten met 'het maakt niet uit'. En op andere momenten is het juist van 'bevordert economische activiteit'. Dat laatste durven ze dan echter niet rechtstreeks tegen de kleine winkeliers te zeggen (omdat diezelfde winkeliers terecht zullen zeggen 'ik ga er niks van merken') en dat vind ik niet integer.

Ik HAAAT Pvda en ik HAAAT VVD!

Ook leuk aan het belastingplan is dat zelfstandige ondernemers meer belasting gaan betalen maar BVtjes en grote bedrijven uiteraard niet. Typisch VVD!!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_118136048
quote:
Twee graaiers en verraders naast elkaar.

Zou Bos ook hebben meegegraaid bij het nieuwe pand voor KPMG?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_118136107
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:24 schreef Klopkoek het volgende:

Ik ben helemaal niet terug. Ik heb gezien hoe jij met advocatentruuks een goede user als 'deelnemer' helemaal door het slijk probeert te halen. Dat weerhoudt me ervan om terug te komen.
Ik zal er wel een goede reden voor hebben gehad om hem op zijn plaats te zetten.

quote:
Dit wegzetten als 'complot' is ook een truuk. Van de Verenigde Staten weten we dat statistieken politiek zijn gestuurd en er is vaak genoeg op gewezen door anderen, ook door die heilige economen, dat het CBS er een rommeltje van maakt vwb de inflatie.

Voorts wijs ik er gewoon op dat economen als Jacobs en Vermeend leuk zitten te shoppen in argumenten. Als de detailhandel klaagt over BTW van 25% (wat trouwens de 'armen' enorm gaat raken, zeker als het lage tarief door de shredder gaat) dan komen ze aan zetten met 'het maakt niet uit'. En op andere momenten is het juist van 'bevordert economische activiteit'. Dat laatste durven ze dan echter niet rechtstreeks tegen de kleine winkeliers te zeggen (omdat diezelfde winkeliers terecht zullen zeggen 'ik ga er niks van merken') en dat vind ik niet integer.

Ook leuk aan het belastingplan is dat kleine ondernemers meer belasting gaan betalen maar BVtjes en grote bedrijven uiteraard niet. Typisch VVD!!
Joh, kalmeer... Hier heb je echt alleen jezelf mee.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:30:04 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118136151
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:02 schreef Klopkoek het volgende:
Gister mooie docu van Argos.

Zij probeerden wanhopig om Europa in een beter daglicht te stellen maar wat het liet zien is hoe de graaierskliek met drogredenen aan komt kakken.
Ook schokkend om te zien wat voor actieve PR-rol de Nederlandse Bank heeft. Zogenaamd objectief en onafhankelijk maar ze doen gewoon mee aan politieke spelletjes, en staan buiten toezicht van het parlement. Desondanks een pro-actieve houding van Wellink en kornuiten. Een staat binnen een staat.

Marijnissen had groot gelijk met twee zinnen: "allemaal propaganda" en "het onafhankelijke CBS met hun berekeningen hoort ook bij de pro integratie beweging". Marijnissen durfde eindelijk ook eens te zeggen wat velen al lang weten: die inflatieplaatjes klopt geen hout en worden politiek gestuurd.

Allemaal om het bedrijfsleven ter dienst te zijn.

Willem Vermeend zat vanochtend bij WNL ook het nieuwe belastingplan te verdedigen. Dat het de armoede vergroot en ongelijkheid verergert maakt deze PvdAer geen drol uit. En alweer geschipper met argumenten. Eerst was het van: consumptiebelastingen moeten omhoog en arbeidsbelastingen omlaag omdat het 'groener' is en economische groei bevordert. En nu de detailhandel klaagt over een mogelijke BTW van om en nabij 25%, nu hoor je opeens een ander verhaal: 'of je nu inkomsten of uitgaven belast, dat maakt niks uit', is het verweer.

Wat een gelul allemaal en zo hypocriet. Opportuun. En dan zegt een PvdAer ook nog: 'iedereen weet, belastingen zijn altijd slecht voor de economie. Elke belasting frustreert de economische groei'.

Het is onvoorstelbaar.

Maar ondertussen wel btw naar 25%.
Klopje, je vind belastingen nu ook slecht?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:30:30 #260
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118136170
Minder zuurtjes snoepen Klopkoek.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118136274
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ook leuk aan het belastingplan is dat zelfstandige ondernemers meer belasting gaan betalen maar BVtjes en grote bedrijven uiteraard niet. Typisch VVD!!
Welkom terug.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:33:14 #262
45206 Pietverdriet
pi_118136287
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:30 schreef eriksd het volgende:
Minder zuurtjes snoepen Klopkoek.
Klopkoek mag niet snoepen, want alleen wie zoet is krijgt lekkers, en zijn tandjes moeten scherp blijven.
pi_118157137
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 16:02 schreef Klopkoek het volgende:
Gister mooie docu van Argos.

Zij probeerden wanhopig om Europa in een beter daglicht te stellen maar wat het liet zien is hoe de graaierskliek met drogredenen aan komt kakken.
Ook schokkend om te zien wat voor actieve PR-rol de Nederlandse Bank heeft. Zogenaamd objectief en onafhankelijk maar ze doen gewoon mee aan politieke spelletjes, en staan buiten toezicht van het parlement. Desondanks een pro-actieve houding van Wellink en kornuiten. Een staat binnen een staat.

Marijnissen had groot gelijk met twee zinnen: "allemaal propaganda" en "het onafhankelijke CBS met hun berekeningen hoort ook bij de pro integratie beweging". Marijnissen durfde eindelijk ook eens te zeggen wat velen al lang weten: die inflatieplaatjes klopt geen hout en worden politiek gestuurd.

Allemaal om het bedrijfsleven ter dienst te zijn.

Willem Vermeend zat vanochtend bij WNL ook het nieuwe belastingplan te verdedigen. Dat het de armoede vergroot en ongelijkheid verergert maakt deze PvdAer geen drol uit. En alweer geschipper met argumenten. Eerst was het van: consumptiebelastingen moeten omhoog en arbeidsbelastingen omlaag omdat het 'groener' is en economische groei bevordert. En nu de detailhandel klaagt over een mogelijke BTW van om en nabij 25%, nu hoor je opeens een ander verhaal: 'of je nu inkomsten of uitgaven belast, dat maakt niks uit', is het verweer.

Wat een gelul allemaal en zo hypocriet. Opportuun. En dan zegt een PvdAer ook nog: 'iedereen weet, belastingen zijn altijd slecht voor de economie. Elke belasting frustreert de economische groei'.

Het is onvoorstelbaar.

Maar ondertussen wel btw naar 25%.
Kan ik die ergens online zien? :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:03:40 #264
379943 Paper_Tiger
pi_118160088
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 01:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kan ik die ergens online zien? :)
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1297239
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:23:27 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118173034
Onderdeel van de tactiek van de rijken is ook het zwartmaken van de occupy beweging... zoals WNL elke dag doet.

Propagandamedia hebben ook de SP eronder gekregen want ze wisten dat de PvdA toch altijd met de VVD mee buigt. Ongelijkheid is een tumor in de maatschappij, uiteindelijk tast het de meest fundamentele grondslagen van de markteconomie aan. Zie de VS waar 'de rijken' dus met een handomdraai het kadaster legaal kunnen manipuleren. En de Republikeinen vinden dat prima.

De bron van dit alles is de extreme ongelijkheid waardoor één deel als God regeert en het andere deel alles moet slikken. Heeft niks meer met hard werken en ambitie nastreven te maken. Pure roofridders.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_118173173
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:23 schreef Klopkoek het volgende:
Onderdeel van de tactiek van de rijken is ook het zwartmaken van de occupy beweging... zoals WNL elke dag doet.

Propagandamedia hebben ook de SP eronder gekregen want ze wisten dat de PvdA toch altijd met de VVD mee buigt. Ongelijkheid is een tumor in de maatschappij, uiteindelijk tast het de meest fundamentele grondslagen van de markteconomie aan. Zie de VS waar 'de rijken' dus met een handomdraai het kadaster legaal kunnen manipuleren. En de Republikeinen vinden dat prima.

De bron van dit alles is de extreme ongelijkheid waardoor één deel als God regeert en het andere deel alles moet slikken. Heeft niks meer met hard werken en ambitie nastreven te maken. Pure roofridders.

Emiel heeft de SP eronder gekregen, aangezien hij een inhoudsloze teddybeer is.

En occupy, nobody cares...
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:38:25 #267
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118173685
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:26 schreef DS4 het volgende:
En occupy, nobody cares...
Daar dacht Wall Street, meer bepaald JP Morgan, heel anders over. Ze betaalden 5 miljard aan de New Yorkse Politie als donatie om Occupy neer te knuppelen.

En of het de rijken wat kon schelen!
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:39:06 #268
322645 Voorschrift
See if I care
pi_118173727
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar dacht Wall Street, meer bepaald JP Morgan, heel anders over. Ze betaalden 5 miljard aan de New Yorkse Politie als donatie om Occupy neer te knuppelen.

:')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118173846
quote:

Tuurlijk joh...
  † In Memoriam † vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:44:04 #270
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118174008
quote:

[..]

Vlak voor het weekend de weg al kwijt. Sneu.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118174340
Ik heb niet iets tegen rijken in het algemeen. Als iemand hard werkt en slim is en dat op een positieve manier gebruikt dan is dat helemaal geweldig. Die mensen hebben we nodig. Leve de slimme en creatieve ondernemer.

Helaas is een deel van deze rijken niet rijk geworden door positieve dingen toevoegen maar door te graaien. En graaiers zijn juist diegenen die alles kapot maken wat er opgebouwd is. Graaien is rijk worden ten koste van anderen. Zelf snel geld pakken en de samenleving met de shit opzadelen.

-Graaiers hollen overheidsdiensten uit door maximale hoeveelheden gemeenschapsgeld in zakken van henzelf en hun vrienden te proppen
-Graaiers slopen goedlopende bedrijven door ze in stukken te knippen, gezonde delen te verpatsen en personeel zonder pardon op straat te gooien
-Graaiers maken bedrijven, instellingen en banken instabiel door te stunten met geld en zo snel geld op korte termijn te pakken en de risico's op anderen afwentelen
-Graaiers doen schade aan mensen en milieu omdat hun portemonnee belangrijker is
-Graaiers proberen draagvlak te bouwen om de gewone werknemer to rechtenloze werkslaaf te degraderen, 19e eeuwse werkomstandigheden zijn immers het best voor winstmaximalisatie.

Daar mag dus wel eens paal en perk aan gesteld worden en mag de overheid eens flink wat geld terughalen om schade mee te herstellen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:51:34 #272
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118174356
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:44 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vlak voor het weekend de weg al kwijt. Sneu.
En vlak voor het weekend ook alweer weg.

Tabee!

Het is trouwens de waarheid wat ik zeg. Jp Morgan heeft daadwerkelijk de politie omgekocht met 5 miljard. De zogenaamd neutrale dienders van de wet zijn ontvankelijk voor donaties. Schande.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:52:22 #273
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118174383
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:51 schreef Arolsen het volgende:
Ik heb niet iets tegen rijken in het algemeen. Als iemand hard werkt en slim is en dat op een positieve manier gebruikt dan is dat helemaal geweldig. Die mensen hebben we nodig. Leve de slimme en creatieve ondernemer.

Helaas is een deel van deze rijken niet rijk geworden door positieve dingen toevoegen maar door te graaien. En graaiers zijn juist diegenen die alles kapot maken wat er opgebouwd is. Graaien is rijk worden ten koste van anderen. Zelf snel geld pakken en de samenleving met de shit opzadelen.

-Graaiers hollen overheidsdiensten uit door maximale hoeveelheden gemeenschapsgeld in zakken van henzelf en hun vrienden te proppen
-Graaiers slopen goedlopende bedrijven door ze in stukken te knippen, gezonde delen te verpatsen en personeel zonder pardon op straat te gooien
-Graaiers maken bedrijven, instellingen en banken instabiel door te stunten met geld en zo snel geld op korte termijn te pakken en de risico's op anderen afwentelen
-Graaiers doen schade aan mensen en milieu omdat hun portemonnee belangrijker is
-Graaiers proberen draagvlak te bouwen om de gewone werknemer to rechtenloze werkslaaf te degraderen, 19e eeuwse werkomstandigheden zijn immers het best voor winstmaximalisatie.

Daar mag dus wel eens paal en perk aan gesteld worden en mag de overheid eens flink wat geld terughalen om schade mee te herstellen.
wie is die man in jouw avatar
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_118174397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:23 schreef Klopkoek het volgende:

Klopt inderdaad. Schandalig hoe de neoliberale spindoctors steeds proberen protest monddood te maken.
pi_118174433
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

wie is die man in jouw avatar
Arthur Scargill

http://nl.wikipedia.org/wiki/Arthur_Scargill
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:07:17 #276
66825 Reya
Fier Wallon
pi_118174905
Goed topic.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:08:42 #277
66825 Reya
Fier Wallon
pi_118174960
quote:
De man die eigenhandig het Britse vakbondswezen kapot heeft gemaakt. Toasten op deze formidabele prestatie is een gebruikelijk ritueel bij congressen van de Tories.
pi_118175623
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:51 schreef Arolsen het volgende:
Personeel wat zo maar op straat gegooid wordt, had kennelijk geen meerwaarde voor het bedrijf...
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:28:53 #279
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_118175763
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Personeel wat zo maar op straat gegooid wordt, had kennelijk geen meerwaarde voor het bedrijf...
Of de directie was incapabel en/of had wat te verbloemen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:29:15 #280
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118175776
quote:

[..]

Of geen extreem korte termijn meerwaarde voor de parasietaire "inversteerders". Liver 10 miljoen vandaag en iedereen op straat dan twintig miljoen over de komende tien jaar, toch?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_118175851
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:28 schreef Euribob het volgende:

Of de directie was incapabel en/of had wat te verbloemen.
Ik wil niet uitsluiten dat het ook wel eens onterecht is, maar als je ontslag krijgt is de spiegel stap 1.
pi_118175879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:29 schreef Viajero het volgende:

Of geen extreem korte termijn meerwaarde voor de parasietaire "inversteerders". Liver 10 miljoen vandaag en iedereen op straat dan twintig miljoen over de komende tien jaar, toch?
Dat laatste zeker. Liever nu 10 mio dan 10 jaar lang 2 mio met alle risico's van dien.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:42:57 #283
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118176391
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Lijkt me vrij menselijk. 10 miljoen nu is aantrekkelijker dan over lange tijd een kleiner rendement.
Veel Nederlanders spelen ook liever mee bij loterijen met een hoofdprijs van 10 miljoen dan 10 jaar lang (mogelijk) 1 miljoen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:53:31 #284
111528 Viajero
Who dares wins
pi_118176868
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Lijkt me vrij menselijk. 10 miljoen nu is aantrekkelijker dan over lange tijd een kleiner rendement.
Veel Nederlanders spelen ook liever mee bij loterijen met een hoofdprijs van 10 miljoen dan 10 jaar lang (mogelijk) 1 miljoen.
Natuurlijk, maar hang dan geen onzinverhalen op over meerwaarde, het is gewoon hebzucht.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:00:01 #285
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118177134
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar hang dan geen onzinverhalen op over meerwaarde, het is gewoon hebzucht.
Of goed ondernemerschap.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_118177145
quote:

Wat een onzin. Als ik mijn abonnement opzeg op de papieren krant ben ik toch ook niet hebzuchtig? Dan constateer ik gewoon dat ik voldoende heb aan overige nieuwsvoorziening (alleen kom ik er maar niet toe...).
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:39:39 #287
379943 Paper_Tiger
pi_118185731
quote:

[..]

Niks mis met hebzucht.
pi_118185865
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 20:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niks mis met hebzucht.
Voor de meeste mensen heeft hebzucht toch een connotatie dat enige winst of voordeel ten koste gaat van een ander: heel veel mis mee dus. Met winst is uiteraard niks mis.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:44:26 #289
379943 Paper_Tiger
pi_118185974
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 20:42 schreef IluvatarMilan het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen heeft hebzucht toch een connotatie dat enige winst of voordeel ten koste gaat van een ander: heel veel mis mee dus. Met winst is uiteraard niks mis.
Het drukt de wens uit om tot bezit te komen. Hoe dat verder wordt geïnterpreteerd is aan een ieder. Het is dezelfde ambitie die in eerste instantie mensen ertoe aanzet te ondernemen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:47:35 #290
45206 Pietverdriet
pi_118186122
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 20:42 schreef IluvatarMilan het volgende:

[..]

Dat het ten koste gaat van een ander, dat noemen we socialisme, niet naar kunnen of verdiensten beloond worden maar naar wat men nodig heeft.
pi_118186380
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat het ten koste gaat van een ander, dat noemen we socialisme, niet naar kunnen of verdiensten beloond worden maar naar wat men nodig heeft.
Ik had niet de intentie winst (of het economisch systeem op zich) voor te doen als zero-sum. Het gaat mij puur om de woordkeuze. Hebzucht is mijns inziens wat ongelukkig gekozen; het nastreven van winst, of persoonlijk voordeel is alleen maar positief.
pi_118276016
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:08 schreef Reya het volgende:

[..]

De man die eigenhandig het Britse vakbondswezen kapot heeft gemaakt. Toasten op deze formidabele prestatie is een gebruikelijk ritueel bij congressen van de Tories.
Kapot gemaakt? Hij bood tenminste verzet. Maar dat won hij niet aangezien Thatcher een oneindige hoeveelheid middelen tot haar beschikking had om vakbonden kapot te maken.
pi_118276064
quote:

[..]

Vaak hebben ze dat wel maar worden ze desondanks op straat gepleurt omdat er een kleine groep figuren beter van wordt om hele bedrijven te elimineren.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:59:05 #294
45206 Pietverdriet
pi_118277446
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:18 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Kapot gemaakt? Hij bood tenminste verzet. Maar dat won hij niet aangezien Thatcher een oneindige hoeveelheid middelen tot haar beschikking had om vakbonden kapot te maken.
En terecht, de vakbonden waren een bedreiging voor de democratie met hun block votes
pi_118279607
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:20 schreef Arolsen het volgende:

Vaak hebben ze dat wel maar worden ze desondanks op straat gepleurt omdat er een kleine groep figuren beter van wordt om hele bedrijven te elimineren.
Dan heb je iig te weinig meerwaarde voor de onderneming.
pi_118281097
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan heb je iig te weinig meerwaarde voor de onderneming.
Wat is precies de meerwaarde van dit soort acties? Dat een kleine groep aandeelhouders even snel geld kan opstrijken? De lange termijn is blijkbaar niet belangrijk.

Bovendien wordt de meerwaarde die de werknemers hebben helemaal niet gebruikt.
pi_118281212
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:32 schreef Arolsen het volgende:

Wat is precies de meerwaarde van dit soort acties? Dat een kleine groep aandeelhouders even snel geld kan opstrijken? De lange termijn is blijkbaar niet belangrijk.
Waarom zou ik als eigenaar als ik goed kan cashen dat nalaten voor de kans dat ik misschien in de toekomst nog wat meer terug krijg met al het risico van dien?

Beter één vogel in de hand, dan tien in de lucht!

quote:
Bovendien wordt de meerwaarde die de werknemers hebben helemaal niet gebruikt.
Als ze zoveel meerwaarde hebben, dan kunnen ze daar genoeg bedrijven van overtuigen en hebben ze zo weer een andere baan.
pi_118281912
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom zou ik als eigenaar als ik goed kan cashen dat nalaten voor de kans dat ik misschien in de toekomst nog wat meer terug krijg met al het risico van dien?

Beter één vogel in de hand, dan tien in de lucht!

[..]

Als ze zoveel meerwaarde hebben, dan kunnen ze daar genoeg bedrijven van overtuigen en hebben ze zo weer een andere baan.
Het heeft te maken met moraal. Dat je snel geld kan pakken als opportunistische aandeelhouders betekent niet dat het goed voor de samenleving is om dit te doen. De medewerkers van het bedrijf zijn onmisbaar geweest om het een succes te maken.van bedrijven. In het neoliberalisme is het geoorloofd om deze mensen voor het snelle geld als vuilnis te behandelen. De mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn die zijn als een soort die goedlopende bedrijven voor snel gewin kaalplukken en geruineerd achterlaten om snel hun zakken vol te proppen. Dat we dat parasietengedrag normaal zijn gaan vinden is echt heel ernstig.
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:55:07 #299
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118281951
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:54 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Het heeft te maken met moraal. Dat je snel geld kan pakken als opportunistische aandeelhouders betekent niet dat het goed voor de samenleving is om dit te doen. De medewerkers van het bedrijf zijn onmisbaar geweest om het een succes te maken.van bedrijven. In het neoliberalisme is het geoorloofd om deze mensen voor het snelle geld als vuilnis te behandelen. De mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn die zijn als een soort die goedlopende bedrijven voor snel gewin kaalplukken en geruineerd achterlaten om snel hun zakken vol te proppen. Dat we dat parasietengedrag normaal zijn gaan vinden is echt heel ernstig.
INDERDAAD!
Bis bis bis
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:59:33 #300
45206 Pietverdriet
pi_118282127
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:54 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Als jij zo tegen parasiteren bent, waarom ben je daar zo selectief in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')