abonnement Unibet Coolblue
pi_118297580
In FB hadden we het er al over: de jaarlijkse FHF kerstpakkettenactie.

Dit jaar willen we het uitbreiden naar een kerstkaartjesactie... en meer. :)
Want niet iedereen kan immers een pakket verzorgen en ik weet van vorige acties dat menig ontvanger wel graag een bijdrage wil leveren.

Dit topic is bedoeld als brainstorm- en tipstopic.
Waar kun je goedkoop kaartjes krijgen?
Acties waarmee je gratis kunt verzenden.
Maar ook voor tips om kleine postbusvriendelijke zaken te maken die opgestuurd kunnen worden.
En alle andere ideeën die jullie hebben!

FEE en CRE denken ook mee en begin november gaan de centrale topics dan weer open. *O*

Ideeën:
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:05 schreef YskaFredriksson het volgende:
Als er nog mensen zijn die ook pinterest hebben (of willen hebben) pm mij dan even zodat jij ook kan posten op ons FOK! Chrismas board! http://pinterest.com/yskafredriksson/fok-christmas/


[ Bericht 14% gewijzigd door Cat-astrophe op 22-10-2012 22:18:57 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Admin maandag 22 oktober 2012 @ 20:30:31 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118297938
Leuk, ik kan niet knutselen en frutslen maar ik kan vast kaartjes sturen :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_118298085
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:30 schreef yvonne het volgende:
Leuk, ik kan niet knutselen en frutslen maar ik kan vast kaartjes sturen :)
+1!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118298367
Count me in voor kaartjes. man en ik zijn maar met z'n tweetjes, ienieminie tikje familie. Kennissen en vrienden vlakbij du dat zijn altijd "sluipkaarten" dus zelf zoen ik zowat elk kaartje wat met de kerst in de brievenbus ligt (ik tél ze zelfs altijd :+ ) dus vind ik het daarom weer leuk om een hele grote zooi kaartjes te versturen.
Altijd zo leuk, die vlopjes in de bus dus kom maar op met adressen ^O^
Waar het stinkt is het warm.
pi_118298415
Ik kan misschien ook wel iets van kaartjes doen, denk ik....
Ik weet het nog niet helemaal zeker
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 oktober 2012 @ 20:40:49 #6
54593 crew  Olga
Cheese
pi_118298537
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:30 schreef yvonne het volgende:
Leuk, ik kan niet knutselen en frutslen maar ik kan vast kaartjes sturen :)
Wat zij zegt
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_118298542
Even voor de duidelijkheid: je hoeft je hier nog niet op te geven, dat kan in het centrale topic wat begin november opent. Maar als je ergens een leuke link hebt gezien voor een kaartje, knutsel of iets anders, dan kun je het hier neerzetten. Of een leuk kerstdingetje in een winkel hebt gezien wat mooi in een pakketje zou kunnen passen oid.

Of hulp nodig hebt om een projectje uit te voeren (zoals ik!). Kan ook. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118298958
Creatief voor beginners, maar met mooi eindresultaat:
Heel eenvoudig een paar dennenappels verzamelen, spuitbus met goud- en/of zilververf en spuiten maar. Lintje eraan en hij kan zo een kerstboom of kerststukje in. En zo weet ik er nog wel een paar :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_118299012
Bij de Action hebben ze nu al (best) leuke kaartjes die geen drol kosten.
Tip van mij, check even je zolder en alle lades, de meeste mensen hebben her en der nog kaarten liggen van een boel voorgaande jaren van welke ze het bestaan amper weten dus: doorzoek je huis en je vindt echt nog heel veel verloren gewaande nieuwe kaarten.
Edit, die wijsheid heb ik nadat ik toevallig vandaag in een lade en op zolder dus zo'n 20 ongebruikte kaarten van eerdere jaren vond Mooi, die zijn dus alvast klaar ter verzending want: geen "happy 2013" erop of zo, gewoon leuke neutrale leuke kaarten en daarvan liggen er vast nog massa's her en der in je huis :P
Waar het stinkt is het warm.
pi_118299086
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
Bij de Action hebben ze nu al (best) leuke kaartjes die geen drol kosten.
Tip van mij, check even je zolder en alle lades, de meeste mensen hebben her en der nog kaarten liggen van een boel voorgaande jaren van welke ze het bestaan amper weten dus: doorzoek je huis en je vindt echt nog heel veel verloren gewaande kaarten.
Edit, die wijsheid hen ik nadat ik toevallig vandaag in een lade en op zolder dus zo'n 20 ongebruikte kaarten van eerdere jaren vond :P
En het kaartje maakt vaak geen drol (excusez le mot) uit. Het is wat erin staat wat het doet. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118299098
Oeeh wat kan er allemaal geknutseld worden? *O*

Zelf kerstkaarten maken kan simpel en goedkoop :Y Of als je mooi kunt tekenen, of het leuk vindt natuurlijk, daar iets mee! En met wat naalden en een draad leuke onderzetters of pannenlappen haken, altijd handig en speciaal handmade voor iemand O+ Je schijnt zelfs knuffels te kunnen haken O-)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_118299302
Precies Cat, een persoonlijke tekst, een lief woord en een oprecht hart naar de verzender toe is O+
Waar het stinkt is het warm.
pi_118299597
Tip: ben je niet zo'n knutselaar maar wil je wel een apart kaartje dan kun je ook een mooie foto maken van je hond, je kat, je kerstboom van vorig jaar of een stel brandende kaarsen of je open haard, een foto van je tuin vorig jaar met al die sneeuw, wat ever en die scannen en tig keer afdrukken met je printer en voila, mooie en persoonlijke kaart is geboren ^O^
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:01:49 #14
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118299832
Ik ben a-creatief, absoluut niet handig, wel heel gul, heb een belabberd handschrift en of ik een kerstpakket kan schenken dit jaar weet ik financieel gezien nog niet, maar ik wil wel graag meekletsen hiero....

:@
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_118299952
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:01 schreef Ireth het volgende:
Ik ben a-creatief, absoluut niet handig, wel heel gul, heb een belabberd handschrift en of ik een kerstpakket kan schenken dit jaar weet ik financieel gezien nog niet, maar ik wil wel graag meekletsen hiero....

:@
Centen begin hier langzaamaan ook een probleem te worden maar er zal vast wel iets kunne zijn dat wij kunne bijdragen. Zat wel aan het een en het ander te denken alleen de uitvoer ervan :{w
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:10:55 #16
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118300402
Men neme gewoon karton van bijvoorbeeld de binnenkant van een rol cadeaupapier en een leuk lintje.
Tadaaaa:



Misschien ga ik dit jaar mijn snoep van de afgelopen 3 jaar (haha ja dat is nu dus alleen nog maar deco en wordt niet opgegeten!) maar eens een vaas bekleden:



Hergebruik je kapotte lampen met wat spray lijm en een bak glitters



Die vaas heb je nog wel ergens en die kerstballen ook. Ook leuk zonder de drijfkaarsen er bovenop:



Van de dennenappels die je nog over hebt van het verzamelen aan de hand van Nathalie haar tip maak je samen met een paar verdwaalde ballen en een vaas weer een nieuw kerststuk!



En zometeen volgen de opstuurbare kersttips :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:13:06 #17
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_118300557
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:10 schreef YskaFredriksson het volgende:
Men neme gewoon karton van bijvoorbeeld de binnenkant van een rol cadeaupapier en een leuk lintje.
Tadaaaa:

[ afbeelding ]

Misschien ga ik dit jaar mijn snoep van de afgelopen 3 jaar (haha ja dat is nu dus alleen nog maar deco en wordt niet opgegeten!) maar eens een vaas bekleden:

[ afbeelding ]

Hergebruik je kapotte lampen met wat spray lijm en een bak glitters

[ afbeelding ]

Die vaas heb je nog wel ergens en die kerstballen ook. Ook leuk zonder de drijfkaarsen er bovenop:

[ afbeelding ]

Van de dennenappels die je nog over hebt van het verzamelen aan de hand van Nathalie haar tip maak je samen met een paar verdwaalde ballen en een vaas weer een nieuw kerststuk!

[ afbeelding ]

En zometeen volgen de opstuurbare kersttips :p
vooral dat!!!!
Go yska..
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_118300605
Ohh, slinger *O* Zo had ik er vorig jaar eentje gemaakt, beplakt met die proefstukjes behang van zo'n beetje elke kluswinkel. Zo'n vrolijk gezicht O+ Sowieso handig knutselmateriaal!!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:14:36 #19
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118300630
Leuke ideeën!! ^O^ ^O^ More!!!!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_118300670
Die vaas doe ik ook. :Y Ik heb er ook eentje gehad met water en foeilelijke kerstballen. Die prompt mooi zilver werden. O+

Dingen met lichtjes is ook leuk, ook als kaartjesidee. Als ze zoiets kunt opsturen als lichtje in donkere dagen of zo. [/brainstorm]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118300731
Ireth, dan maak je toch samen met je mooie meid een paar leuke slingers, het is de inzet en het idee wat telt?
(en wat dat handschrift betreft, ik schijf baggerlelijk maar zelfs de gemiddelde postbode krijgt zelfs mijn gekrabbel nog ontcijfert, laat stáán de ontvanger ^O^ )
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:17:47 #22
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118300832
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:16 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ireth, dan maak je toch samen met je mooie meid een paar leuke slingers, het is de inzet en het idee wat telt?
Mijn dochter begint altijd heel erg enthousiast aan dat soort dingen, tot de glitters in haar haar vastplakken of haar haar in het lijmpotje en dan is ze altijd pleite _O-

Maar kom net ergens zelfinkleurbare kerstkaarten tegen! Ik zet haar aan het kleuren _O- Daar komt geen lijm bij te pas :D
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_118301001
Dan plak je dat kind met diezelfde lijm vast aan je tafel tot ze een paar slingers klaar heeft :+
En al die glitters? die zijn voor rekening van de ontvanger _O-
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:21:04 #24
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118301023
Dit is trouwens ook leuk! Bedenk me net dat ik jaren geleden zoiets met Susanne heb gemaakt.



Simpele houten wasknijpers en dan op dik knutselpapier allerlei kerstvormpjes uitprinten en inkleuren en er op plakken.

Creatieve hang-je-kerstkaart-aan-een-lintje-knijpertjes!!
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_118301131
Oh, die zijn leuk! En daar kun je ook mooi oude kerstkaarten (en andere kaarten) voor gebruiken?
Ik heb nog een stel oude kerstkaarten en als jij die kunt gebruiken voor zoiets stuur ik die stapel wel naar je op.
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:28:08 #26
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118301366
Ach kijk nou, mini-kerstboompjes! O+

🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:28:40 #27
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118301389
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:23 schreef knoblaucha6 het volgende:
Oh, die zijn leuk! En daar kun je ook mooi oude kerstkaarten (en andere kaarten) voor gebruiken?
Ik heb nog een stel oude kerstkaarten en als jij die kunt gebruiken voor zoiets stuur ik die stapel wel naar je op.
O ja! Das wel leuk! Wij hebben toevallig vorig jaar de oude kerstkaarten die we nog hadden liggen (van 10 jaar ofzo :D ) weggegooid :D
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:30:00 #28
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118301463
Breng wat vrolijkheid in een mens leven.. 1 set met hulpmiddelen wordt steeds doorgestuurd naar steeds een ander fokker. En dan de foto's in een topic plaatsen:


Gemaakt van verfwaaiers van de bouwmarkt



Maak een kerstsok van stof of papier vul hem met iets klein, een tekening, een reep chocola, kerstversiering, lief briefje you name it en stuur m op naar een fokker. Kan ie daar aan de schoorsteenmantel hangen tot en met kerstochtend.



Zelf kerstkaarten maken:










Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:30:46 #29
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118301503
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:28 schreef Ireth het volgende:
Ach kijk nou, mini-kerstboompjes! O+

[ afbeelding ]
Zit jij op mijn pinterest bord ofzo :p
http://pinterest.com/yskafredriksson/christmas/
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118301507
doen jullie maar knutselen

doe ik wel een doos volmaken met lekkertjes

:) :)
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:31:23 #31
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118301555
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:30 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Zit jij op mijn pinterest bord ofzo :p
http://pinterest.com/yskafredriksson/christmas/
Nee googel? :+
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_118301565
Die knopenkaartjes! O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118301714
Cat, begrijp ik nu goed dat je hulp nodig hebt of lees ik het verkeerd.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_118301958
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:34 schreef komrad het volgende:
Cat, begrijp ik nu goed dat je hulp nodig hebt of lees ik het verkeerd.
Qua organisatie loopt het vooralsnog prima (ik sta er immers niet alleen voor ;) ). Maar qua inhoud (lees: creativiteit) leek het me fijn als de deelnemers wat input hebben over wat je allemaal kunt maken/opsturen.

En vandaar dit topic. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118302441
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Qua organisatie loopt het vooralsnog prima (ik sta er immers niet alleen voor ;) ). Maar qua inhoud (lees: creativiteit) leek het me fijn als de deelnemers wat input hebben over wat je allemaal kunt maken/opsturen.

En vandaar dit topic. :)
dan begrijp ik het.

Dames, jullie hebben het vorig jaar fantastisch gedaan. ^O^
en Elies het jaar daarvoor natuurlijk ook!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:48:23 #36
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118302592
Men neme een stukkie karton, wat inkt (of gewoon wat acrylverf) een setje vingers en tadaaaaa

Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:05:22 #37
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118303722
Als er nog mensen zijn die ook pinterest hebben (of willen hebben) pm mij dan even zodat jij ook kan posten op ons FOK! Chrismas board! http://pinterest.com/yskafredriksson/fok-christmas/
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118304741
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:05 schreef YskaFredriksson het volgende:
Als er nog mensen zijn die ook pinterest hebben (of willen hebben) pm mij dan even zodat jij ook kan posten op ons FOK! Chrismas board! http://pinterest.com/yskafredriksson/fok-christmas/
Ik heb hem in de OP gezet. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:38:49 #39
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_118306004
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:05 schreef YskaFredriksson het volgende:
Als er nog mensen zijn die ook pinterest hebben (of willen hebben) pm mij dan even zodat jij ook kan posten op ons FOK! -link-
Ik kan geen pm/dm sturen, maar je weet dat je met je volledige naam in die link staat?
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:44:08 #40
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118306366
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:38 schreef Papabear het volgende:

[..]

Ik kan geen pm/dm sturen, maar je weet dat je met je volledige naam in die link staat?
Ik weet het, heb mn achternaam maar even ingekort tot 1 letter. Al is dat niet heel handig voor vrienden en zo maar soit
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118307256
Geef mij muren, plafonds of raamstijlen dan wel deurposten en ik verf die met veel liefde zo strak als een baby-kontje. Maar geef mij geen verf en papier want het wordt echt iets wat ze zelfs in de onbeveiligde Kunsthal niet wensen op te hangen onder de noemer "kunst" en dát zegt al veel._O-
Laat mij maar gewoon kaartjes sturen, de creativiteit laat ik wel aan jullie (en vooral degenen met kinders) over :+
Waar het stinkt is het warm.
pi_118308547
Wat een leuke dingen allemaal ik denk dat ik ook nog wel wat me twee meiden in elkaar kan freubelen en kaartjes moeten altijd wel lukken een heel pakket zit er helaas voor ons niet in dit jaar maar wat een leuke dingen zie je hier allemaal!!!!

Ik krijg er helemaal de kerstkriebels van ben instaat om me boom op te gaan zetten hihi
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:35:53 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118312337
nee kaartjes lijkt me niks. Ik wil wel iets van een pakket doen, iets waar iemand echt wat aan heeft zeg maar O+ Al is een kaartje best leuk natuurlijk, daar niet van :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118319001
Is het misschien een idee om een gezamelijk kerstdiner te doen? In de vorm van een meeting?
Je zit alleen wel met een paar punten in dat geval:

- Waar doe je het (plaats in het land, maar ook hoe groot is die gelegenheid, en buitenshuis, of bij een user)
- Wordt het bediening (restautant), of zelf koken (in combinatie met CUL?)?
- Wanneer doe je het, eerste en tweede kerstdag is denk ik niet geschikt, maar half juni ook weer niet.
- Hoe spreek je de betaling af (hoe duur worden de gerechten per stuk, hoe sponsoren we mensen die niet kunnen betalen)
pi_118319120
Ik heb een flinke verzameling boeken die 1x gelezen zijn en sindsdien in de kast staan. Wil er best een stapel beschikbaar stellen voor de pakketten :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_118335337
Ik heb nog niet echt een idee maar ik kan vast wel wat haken wat in de smaak valt. Vorig jaar heb ik voor mijn familie kerstornamentjes gemaakt a la lucy. Er zijn vast genoeg CRE-ers die mee willen helpen :)

En dit jaar wilde ik naar aanleiding van een Pin zelf vanille extract maken. Alles is al besteld en ik wil best een extra lading maken als dat leuk is in zo'n pakket (lekker kerstig geurtje ofzo :P). Dit is het plaatje van de pin, niet van mij trouwens:

pi_118335833
Ik wil ook wel helpen/meedoen. Ik ben niet heel creatief in het verzinnen van projecten, maar het uitvoeren vind ik altijd wel heel leuk. Haken, breien, borduren, kleuren, knippen, plakken, noem het maar op en ik ben je vrouw. 8-) *)

Ik ben zelf ook erg into kerst en ik doe maar al te graag mee!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118336727
kaartjes versturen aan een onbekende fokker,ik geef me op. :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118337246
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:01 schreef Ireth het volgende:
Ik ben a-creatief, absoluut niet handig, wel heel gul, heb een belabberd handschrift en of ik een kerstpakket kan schenken dit jaar weet ik financieel gezien nog niet, maar ik wil wel graag meekletsen hiero....

:@
held O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_118337266
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:10 schreef YskaFredriksson het volgende:
Men neme gewoon karton van bijvoorbeeld de binnenkant van een rol cadeaupapier en een leuk lintje.
Tadaaaa:

[ afbeelding ]

Misschien ga ik dit jaar mijn snoep van de afgelopen 3 jaar (haha ja dat is nu dus alleen nog maar deco en wordt niet opgegeten!) maar eens een vaas bekleden:

[ afbeelding ]

Hergebruik je kapotte lampen met wat spray lijm en een bak glitters

[ afbeelding ]

Die vaas heb je nog wel ergens en die kerstballen ook. Ook leuk zonder de drijfkaarsen er bovenop:

[ afbeelding ]

Van de dennenappels die je nog over hebt van het verzamelen aan de hand van Nathalie haar tip maak je samen met een paar verdwaalde ballen en een vaas weer een nieuw kerststuk!

[ afbeelding ]

En zometeen volgen de opstuurbare kersttips :p
Hé! Dat kan ik zelfs! :o
Ja doei.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:40:44 #51
294600 espri
Ook wel bekend als Daafje :)
pi_118337736
ook ik wil als nieuweling graag mn steentje bijdragen en denk zelf aan een etentje bij ons thuis.
idee van Frederik trekt mij ook wel aan moet ik zeggen.
ik hou het in de gaten hier :)
pi_118340898
Ik wil wel mee spullen maken en zeker ook pinnen. Heb al een PM gestuurd.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118341037
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:58 schreef knoblaucha6 het volgende:
Geef mij muren, plafonds of raamstijlen dan wel deurposten en ik verf die met veel liefde zo strak als een baby-kontje. Maar geef mij geen verf en papier want het wordt echt iets wat ze zelfs in de onbeveiligde Kunsthal niet wensen op te hangen onder de noemer "kunst" en dát zegt al veel._O-
Laat mij maar gewoon kaartjes sturen, de creativiteit laat ik wel aan jullie (en vooral degenen met kinders) over :+
Hey dat klinkt goed. Je mag bij mij thuis de raamstijlen wel komen verven. :+ Dan knutsel ik er wel op los.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118343675
Leuk! *O*
Heb zelf een minimaal budget, maar kan wel mee knutselen,haken,knippen en plakken, en (oude) kerstkaartjes heb ik ook nog een berg liggen :)

Even brainstormen voor tips...
pi_118344568
Van kerstkaarten die je vorig jaar ontvangen hebt, kun je weer leuke nieuwe kaartjes knutselen. Door leuke details en teksten uit te knippen en ze op een gekleurde achtergrond te palkken.
pi_118346122
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_118350480
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:30 schreef YskaFredriksson het volgende:
Breng wat vrolijkheid in een mens leven.. 1 set met hulpmiddelen wordt steeds doorgestuurd naar steeds een ander fokker. En dan de foto's in een topic plaatsen:
[ afbeelding ]

Gemaakt van verfwaaiers van de bouwmarkt

[ afbeelding ]

Maak een kerstsok van stof of papier vul hem met iets klein, een tekening, een reep chocola, kerstversiering, lief briefje you name it en stuur m op naar een fokker. Kan ie daar aan de schoorsteenmantel hangen tot en met kerstochtend.

[ afbeelding ]

Zelf kerstkaarten maken:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
dat bovenste is echt heel leuk O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_118351007





O+ deze is echt te cute
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_118357570
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+ deze is echt te cute
wat zijn die poppetjes leuk zeg is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dat met mijn twee linkerhanden in elkaar kan maken ik heb sindskort samen met mijn dochter (van 7) een haaknaald gekocht maar verder dan recht toe recht aan zijn we nog niet gekomen maar denk als ik er nu aan begin dat ik met kerst 2013 wel zulke dingetjes neer kan zetten hihi iemand tips????
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:58:07 #60
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118357631
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:57 schreef marcelpetra1 het volgende:

[..]

wat zijn die poppetjes leuk zeg is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dat met mijn twee linkerhanden in elkaar kan maken ik heb sindskort samen met mijn dochter (van 7) een haaknaald gekocht maar verder dan recht toe recht aan zijn we nog niet gekomen maar denk als ik er nu aan begin dat ik met kerst 2013 wel zulke dingetjes neer kan zetten hihi iemand tips????
Aan mij moet je het niet vragen, ik ben nog steeds bezig met het breien van mijn das. Mee begonnen in 2011, denk dat ik hem klaar heb ergens in 2014 :D
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_118357727
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:58 schreef Ireth het volgende:

[..]

Aan mij moet je het niet vragen, ik ben nog steeds bezig met het breien van mijn das. Mee begonnen in 2011, denk dat ik hem klaar heb ergens in 2014 :D
dan hoef je je in ieder geval voorlopig niet te vervelen hihi
  woensdag 24 oktober 2012 @ 01:34:03 #62
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118360649
Zo er zijn 2 pinners toegevoegd aan het board! Morgen zl ik wel even met mezelf brainstrmen onder de douche. Daar konen altijd goede ideeen uit! Dan dump ik ze daarna bij jullie!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118381746
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:57 schreef marcelpetra1 het volgende:

[..]

wat zijn die poppetjes leuk zeg is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dat met mijn twee linkerhanden in elkaar kan maken ik heb sindskort samen met mijn dochter (van 7) een haaknaald gekocht maar verder dan recht toe recht aan zijn we nog niet gekomen maar denk als ik er nu aan begin dat ik met kerst 2013 wel zulke dingetjes neer kan zetten hihi iemand tips????
kijk even in de eigenschappen van dat plaatje naar de website waar ik m vandaan heb geplukt, stond geloof ik n instructie op :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_118382873
:@ Ik heb serieus alvast een zooi extra kerstkaarten ingeslagen... en ik háát kerst :@
Ik voelde me best dapper vandaag tussen de kerstrommel bij de Intratuin _O-
Waar het stinkt is het warm.
pi_118383038
Leuk om te lezen, al die ideeën en enthausiasme!
Komende weekend heb ik wat meer tijd, dan kom ik op wat zaken en vragen terug.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:11:03 #66
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_118386192
Het is misschien niet zo 'kerstig', maar ik heb ooit ruim 75 (dezelfde) kerstgroeten uitgeknipt en tot een ieniemienie klein pakketje gevouwen en in evenveel ballonnen gestopt! :)

Daar heb ik weer een gedicht met strik aangehangen met de tekst in de trant van:
"Wil je onze namen horen vallen"?
"Dan moet je eerst de ballon laten knallen"

Was gegarandeerd leuk met de kinderen O+
Ow, en tis nog low-budget ook..

100 ballonnen voor 2.60 bij Hema :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_118394043
Dat lijkt me toch behoorlijk kerstig, Rijstebuiltje!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:55:28 #68
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118400304
Pinterest heeft last van de hik (jawel, dat was de letterlijke melding die ik kreeg) en daarom staan een altijd pins nu dubbel of driedubbel op het bord. Dat verander ik als de hik is afgelopen :) einde dienstmededeling!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  donderdag 25 oktober 2012 @ 05:03:32 #69
387219 opdekorrel
geen spat veranderd
pi_118404652
Zullen we anders een thema afspreken?
Iets met kurk lijkt me leuk. ;)
net goed
pi_118405227
quote:
17s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Het is misschien niet zo 'kerstig', maar ik heb ooit ruim 75 (dezelfde) kerstgroeten uitgeknipt en tot een ieniemienie klein pakketje gevouwen en in evenveel ballonnen gestopt! :)

Daar heb ik weer een gedicht met strik aangehangen met de tekst in de trant van:
"Wil je onze namen horen vallen"?
"Dan moet je eerst de ballon laten knallen"

Was gegarandeerd leuk met de kinderen O+
Ow, en tis nog low-budget ook..

100 ballonnen voor 2.60 bij Hema :)
Knallend het nieuwe jaar in :D
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:41:03 #71
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118408370
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:54 schreef knoblaucha6 het volgende:
:@ Ik heb serieus alvast een zooi extra kerstkaarten ingeslagen... en ik háát kerst :@
Ik voelde me best dapper vandaag tussen de kerstrommel bij de Intratuin _O-
haha heel goed bezig knoblacha6!

Ik vind het stom, vorig jaar had IKEA wel wat echte kerststof in het assortiment. Dit jaar is het alleen effen rood. Dat heb ik nog wel :(
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118419682
Ik kan ook kaartjes sturen, maar verder heb ik echt geen idee wat nog meer. Voor mensen die dichtbij wonen kan ik tijdschrifsten, bloemstukjes, geurtjes, kaarsjes etc brengen. O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:44:20 #73
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118422684
Ik denk dat het voor dit jaar een goed idee is om te zien of we dingen per regio kunnen doen :) En dan gewoon Regio Noord (Groningen, Friesland, Drenthe), Regio Oost (Overijssel, Gelderland), Regio Zuid (Brabant, Limburg) Regio Midden (Utrecht, Flevoland, Noord Holland) en Regio Zuid/West (Zeeland, Zuid Holland) oid :p voor de grotere projecten natuurlijk. Dat gaat niet op voor de dingen die met de brievenbuspost kunnen tot 2,50 oid.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:02:21 #74
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118504661
Is het ook een idee om een mini vragenlijstje te creeeren zodat je niet per ongeluk iets geeft waar men allergisch voor is of een schurthekel aan ;)

Bijvoorbeeld:
Welke geur vind je heel lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Welke geur vind je absoluut NIET lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Zijn er nog bepaalde allergieën (binnen het gezin)? (daarmee kom je er snel achter of chocolade/chocolademelk/bepaalde doucheprutjes etc geen goed idee zijn)
Waar kan je het meest van genieten: Lezen/schrijven/creabea'en/film kijken
Wat is nog een lang gekoesterde wens?
Favo kleur:
En van die andere vragen uit een vriendschapsboekje ;)

Mij maak je bijvoorbeeld over het algemeen niet blij met lavendel of cocos maar wel met kaneel en meloen :p Terwijl anderen helemaal wild worden van lavendel. ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:07:47 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_118507178
Lavendel en kokos stinken!

On topic: Ik wil ook wel meedenken. Uit karton allerlei kerstfiguurtjes knippen en daar een lang lint doorheen rijgen. Kun eventueel ook met een soort adventkalenderidee doen :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_118545176
Wat een leuke opstuur-idëen!
Die ga ik linken als ik het kerstkaartjes topic open. :Y
Het rondstuur-knutselpakket vond ik ook een hele leuke!

Verder zag ik wat aanmeldingen voor (delen van) pakketten. Top! ^O^ Let wel: het 'officiële kerstpakkettentopic gaat binnenkort open en daar kun je je dan melden.
Voor de mensen die kleine dingetjes hebben waarmee ze denken geen compleet pakket te kunnen maken: klopt niet! De ontvangers zijn blij met elk gebaar. Daarnaast is het logistiek ontzettend lastig om verschillende onderdelen bij elkaar te brengen tot één pakket. Als users dat onderling willen doen dan is dat prima (en als je bij elkaar in de buurt woont hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn), maar voor het kerstpakkettentopic heb ik graag één naam van een gever waar ik een adres aan kan geven.

Verder las ik iets over een kerstdiner. Mooi idee, maar zou het in de praktijk haalbaar zijn? Hoe doe je het met inkoop, wie betaalt het allemaal, kunnen de eters wel naar de locatie toekomen (reiskosten?). Kortom: wat Frederik ook al noemde, ik ben hier nog niet aan uit.

Wat betreft de kerstkaartjes kwam zomaar in me op dat het wellicht leuk is om een knutselmeet te organiseren. De mensen in CRE kunnen dan de onhandige stumperts (zoals ik :P ) helpen om mooie kerstdingetjes te maken die vervolgens opgestuurd kunnen worden. (en wellicht kunnen dan ook live onderdelen van kerstpakketten bij elkaar gebracht worden).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118545412
quote:
99s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:44 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik denk dat het voor dit jaar een goed idee is om te zien of we dingen per regio kunnen doen :) En dan gewoon Regio Noord (Groningen, Friesland, Drenthe), Regio Oost (Overijssel, Gelderland), Regio Zuid (Brabant, Limburg) Regio Midden (Utrecht, Flevoland, Noord Holland) en Regio Zuid/West (Zeeland, Zuid Holland) oid :p voor de grotere projecten natuurlijk. Dat gaat niet op voor de dingen die met de brievenbuspost kunnen tot 2,50 oid.
Bedoel je voor de kerstpakketten?
Ik probeer mensen al zo te koppelen, is wel een goede om in het vragenlijstje op te nemen voor de gever (als mensen zelf willen afleveren). :Y Scheelt me een extra PM.

quote:
99s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:02 schreef YskaFredriksson het volgende:
Is het ook een idee om een mini vragenlijstje te creeeren zodat je niet per ongeluk iets geeft waar men allergisch voor is of een schurthekel aan ;)

Bijvoorbeeld:
Welke geur vind je heel lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Welke geur vind je absoluut NIET lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Zijn er nog bepaalde allergieën (binnen het gezin)? (daarmee kom je er snel achter of chocolade/chocolademelk/bepaalde doucheprutjes etc geen goed idee zijn)
Waar kan je het meest van genieten: Lezen/schrijven/creabea'en/film kijken
Wat is nog een lang gekoesterde wens?
Favo kleur:
En van die andere vragen uit een vriendschapsboekje ;)

Mij maak je bijvoorbeeld over het algemeen niet blij met lavendel of cocos maar wel met kaneel en meloen :p Terwijl anderen helemaal wild worden van lavendel. ;)
Ja, goeie! Ook dat scheelt mij weer PMs aan ontvangers. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:07:40 #78
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118760215
Alleenstaand/Stel/Gezin?
Bij gezin, jongen/meisje + leeftijd?
Zijn er ook huisdieren, zo ja hond/kat/goudvis/etc?
Welke geur vind je heel lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Welke geur vind je absoluut NIET lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Zijn er nog bepaalde allergieën (binnen het gezin)?
Waar kan je het meest van genieten: Lezen/schrijven/creabea'en/film kijken?
En welke genre heeft dan de voorkeur (bij creabea'en: haken, scrappen, photoshoppen):
Wat is nog een lang gekoesterde wens?
Favoriete kleur?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118760264
Huisdieren zijn ontzettend essentieel, als een leraar zich voorstelden en vroeg of er nog vragen waren stelde ik die altijd :D :@
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  vrijdag 2 november 2012 @ 23:14:16 #80
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118760478
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:08 schreef Lutte het volgende:
Huisdieren zijn ontzettend essentieel, als een leraar zich voorstelden en vroeg of er nog vragen waren stelde ik die altijd :D :@
Hihi, naja ook voor de huisdieren is het fijn om eens een keer extra verwend te worden toch. En dan kan er zo een lekker bot voor de hond of wat kattensnoepjes in het pakket. Bijvoorbeeld :)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118766993
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:07 schreef YskaFredriksson het volgende:
Alleenstaand/Stel/Gezin?
Bij gezin, jongen/meisje + leeftijd?
Zijn er ook huisdieren, zo ja hond/kat/goudvis/etc?
Welke geur vind je heel lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Welke geur vind je absoluut NIET lekker (voor bijvoorbeeld douchegel, geurkaarsen etc):
Zijn er nog bepaalde allergieën (binnen het gezin)?
Waar kan je het meest van genieten: Lezen/schrijven/creabea'en/film kijken?
En welke genre heeft dan de voorkeur (bij creabea'en: haken, scrappen, photoshoppen):
Wat is nog een lang gekoesterde wens?
Favoriete kleur?
Mag ik vragen wat je precies voor ogen hebt met die lang gekoesterde wens?
Ik kan me voorstellen dat die vraag misschien wat druk opleverd ofzo.. Tenminste.. Als ik die vraag zou lezen zou ik denken oh shit, nu verwacht die persoon misschien wel iets wat met die wens te maken heeft... Of misschien juist als je het moet invullen dat je denkt ja dit is mijn wens, maar dat vul ik niet in want dan denkt de verzender misschien dat ie daar iets mee moet doen... Snapje? Of misschien begrijp ik niet goed wat je met "lang gekoesterde wens" bedoeld, ik zie dat als iets groots ofzo....
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:25:14 #82
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118767167
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 09:04 schreef Sjaam het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je precies voor ogen hebt met die lang gekoesterde wens?
Ik kan me voorstellen dat die vraag misschien wat druk opleverd ofzo.. Tenminste.. Als ik die vraag zou lezen zou ik denken oh shit, nu verwacht die persoon misschien wel iets wat met die wens te maken heeft... Of misschien juist als je het moet invullen dat je denkt ja dit is mijn wens, maar dat vul ik niet in want dan denkt de verzender misschien dat ie daar iets mee moet doen... Snapje? Of misschien begrijp ik niet goed wat je met "lang gekoesterde wens" bedoeld, ik zie dat als iets groots ofzo....
Je zou het ook kunnen zien als iets persoonlijks om de ontvanger beter te kunnen leren kennen. Het zegt wel wat over mij als mijn langgekoesterde wens zou zijn om Wibi Soerjabi ooit in het echt te zien optreden, of dat ik graag een parachutesprong vanaf de eifeltoren zou willen maken..
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  zaterdag 3 november 2012 @ 09:26:12 #83
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118767177
Ik lees elders dat er op www.zeeman.com allerlei leuke breipatroontjes moeten staan van kerstballen, bomen, sterren, cadeautjes etc. Dus wellicht een idee voor de breiers hier. De site doet het alleen niet hier :D
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_118767730
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 09:04 schreef Sjaam het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je precies voor ogen hebt met die lang gekoesterde wens?
Ik kan me voorstellen dat die vraag misschien wat druk opleverd ofzo.. Tenminste.. Als ik die vraag zou lezen zou ik denken oh shit, nu verwacht die persoon misschien wel iets wat met die wens te maken heeft... Of misschien juist als je het moet invullen dat je denkt ja dit is mijn wens, maar dat vul ik niet in want dan denkt de verzender misschien dat ie daar iets mee moet doen... Snapje? Of misschien begrijp ik niet goed wat je met "lang gekoesterde wens" bedoeld, ik zie dat als iets groots ofzo....
Afgezien van wat ireth aandraagt (de interesses van de mens achter het verzoek leren kennen) kan een lang gekoesterde wens van iemand voor mij misschien makkelijker te realiseren zijn, dan voor de vraagsteller zelf. En dat hoeft niet eens een financiele drempel te zijn, maar kan rustig een andere drempel hebben.
Maar moeten er verwachtingen gaan leven (of zelfs sterker, eisen) dat wensen ook daadwerkelijk uitgevoerd worden? Ik zou zeggen van niet, als er iets gedaan kan worden met die lang gekoesterde wens (als in, kies ik als gever A, of kies ik B om te doen) dan is dat mooi, wordt er niets mee gedaan dan is het ook mooi (datgene wat wel gedaan wordt), er kan immers ook helemaal niets gedaan worden.

Kortom, met zo'n lijstje kun je (als gever) op een spoor gezet worden, maar het moet geen verplichting zijn (en een ontvanger die wel zo gaat denken is welke gift dan ook niet waardig)
pi_118768597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 10:12 schreef frederik het volgende:

[..]

Afgezien van wat ireth aandraagt (de interesses van de mens achter het verzoek leren kennen) kan een lang gekoesterde wens van iemand voor mij misschien makkelijker te realiseren zijn, dan voor de vraagsteller zelf. En dat hoeft niet eens een financiele drempel te zijn, maar kan rustig een andere drempel hebben.
Maar moeten er verwachtingen gaan leven (of zelfs sterker, eisen) dat wensen ook daadwerkelijk uitgevoerd worden? Ik zou zeggen van niet, als er iets gedaan kan worden met die lang gekoesterde wens (als in, kies ik als gever A, of kies ik B om te doen) dan is dat mooi, wordt er niets mee gedaan dan is het ook mooi (datgene wat wel gedaan wordt), er kan immers ook helemaal niets gedaan worden.

Kortom, met zo'n lijstje kun je (als gever) op een spoor gezet worden, maar het moet geen verplichting zijn (en een ontvanger die wel zo gaat denken is welke gift dan ook niet waardig)
Zo zie ik dat lijstje ook. :Y
Het is een hele rij, kan heel veel handige informatie opleveren, maar vragers zijn niet verplicht het in te vullen. Soms is het gewoon ontzettend lastig voor mensen om tegen een vreemde te uiten wat ze nu echt graag willen. En dat is niet erg, want dan weet je eigenlijk al dat elk gebaar gewoon hartstikke welkom is.
En daarnaast idd het punt dat zo'n ingevuld 'verlanglijstje' niet betekent dat je dat ook gaat krijgen. maar ik weet eigenlijk al zeker dat geen enkele ontvanger er zo naar kijkt.

Zaken als gezinssamenstelling, allergiën en huisdieren zijn de basis en ik denk dat de meesten die wel in zullen vullen. De rest moet je als gever soms zelf raden, maar dat maakt het shoppen wellicht extra leuk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118772098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 11:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zo zie ik dat lijstje ook. :Y
Het is een hele rij, kan heel veel handige informatie opleveren, maar vragers zijn niet verplicht het in te vullen. Soms is het gewoon ontzettend lastig voor mensen om tegen een vreemde te uiten wat ze nu echt graag willen. En dat is niet erg, want dan weet je eigenlijk al dat elk gebaar gewoon hartstikke welkom is.
En daarnaast idd het punt dat zo'n ingevuld 'verlanglijstje' niet betekent dat je dat ook gaat krijgen. maar ik weet eigenlijk al zeker dat geen enkele ontvanger er zo naar kijkt.

Zaken als gezinssamenstelling, allergiën en huisdieren zijn de basis en ik denk dat de meesten die wel in zullen vullen. De rest moet je als gever soms zelf raden, maar dat maakt het shoppen wellicht extra leuk.
Ik vind het lijstje ook zeker een goed initiatief hoor, bedoelde dus echt die vraag over die lang gekoesterde wens. Bedankt voo de uitleg, wat duidelijker nu. Was dus zeker geen kritiek of wat dan ook maar meer wat extra uitleg over wat jullie er mee wilde.
pi_118776511
Hoewel het een fantastische insteek is om zo'n vragenlijst te maken en ik het deels absoluut eens ben met het lijstje van Yska zie ik wel wat beren op de weg als in: als er echt specifieke dingen worden gevraagd het vaak de lol van het shoppen voor een ander (deels) iets minder leuk en spontaan maakt, immers moet je dan op zoek naar iets specifieks.
Tuurlijk is dat op zich een perfect idee maar voor bijv iemand als ik die de gloeiende pest heeft ( :@ ) aan winkelen heeft zou dat betekenen dat die winkel in-winkel uit moet gaan om dát ene perfecte artikel te vinden, en dat tig keer want hé, die doos moet wel vol hoor ;) .
Is een puur persoonlijke mening uiteraard, hoewel ik het 100% eens bent dat iig de gezinssamenstelling, allergieën en absolute aversie tegen een of ander zeker weten noodzakelijk is.
Hoe lief bedoeld ook maar als je geel haat zit je niet te wachten op gele kaarsen en gele kussenhoesjes om maar wat te noemen :P

Kortom, hoewel logisch wél binnen bepaalde wensen van de ontvanger moet de spontaniteit wel blijven.

(ik leg het wél weer duidelijk uit hè :+ :@ )

Maar als bijvoorbeeld iemand veel liever een slagers-kadobon zou willen omdat vlees niet vaak binnen het budget ligt en een heerlijk stuk vlees tijdens de kerstdagen een wens is heeft die dáár natuurlijk meer aan voor de feestdagen dan een doos met liefbedoelde prullaria, dat zeker.
Drempelvrees om iets te vragen wat je écht wilt of heel goed kunt gebruiken is wdb inho onnodig.

[ Bericht 4% gewijzigd door knoblaucha6 op 03-11-2012 16:18:15 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_118777197
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:12 schreef knoblaucha6 het volgende:
Hoewel het een fantastische insteek is om zo'n vragenlijst te maken en ik het deels absoluut eens ben met het lijstje van Yska zie ik wel wat beren op de weg als in: als er echt specifieke dingen worden gevraagd het vaak de lol van het shoppen voor een ander (deels) iets minder leuk en spontaan maakt, immers moet je dan op zoek naar iets specifieks.
Tuurlijk is dat op zich een perfect idee maar voor bijv iemand als ik die de gloeiende pest heeft ( :@ ) aan winkelen heeft zou dat betekenen dat die winkel in-winkel uit moet gaan om dát ene perfecte artikel te vinden, en dat tig keer want hé, die doos moet wel vol hoor ;) .
Is een puur persoonlijke mening uiteraard, hoewel ik het 100% eens bent dat iig de gezinssamenstelling, allergieën en absolute aversie tegen een of ander zeker weten noodzakelijk is.
Hoe lief bedoeld ook maar als je geel haat zit je niet te wachten op gele kaarsen en gele kussenhoesjes om maar wat te noemen :P

Kortom, hoewel logisch wél binnen bepaalde wensen van de ontvanger moet de spontaniteit wel blijven.

(ik leg het wél weer duidelijk uit hè :+ :@ )

Maar als bijvoorbeeld iemand veel liever een slagers-kadobon zou willen omdat vlees niet vaak binnen het budget ligt en een heerlijk stuk vlees tijdens de kerstdagen een wens is heeft die dáár natuurlijk meer aan voor de feestdagen dan een doos met liefbedoelde prullaria, dat zeker.
Drempelvrees om iets te vragen wat je écht wilt of heel goed kunt gebruiken is wdb inho onnodig.
Ik denk dat je zo'n lijstje op je eigen wijze moet interpreteren. Stel dat je een lijstje tegenkomt waarop 20 zoete dingen staan (waarmee die doos vol kan raken), hoe lees je dat lijstje dan?
Jij zou hem lezen als : ik moet al die 20 dingen weten te vinden. Ik zou hem lezen als : het is iemand die ik een plezier zou doen met zoetigheid, als ik een doos samenstel waarmee men een kerstdiner zou kunnen maken zou ik dus niet moeten gaan denken aan een kaasplankje als dessert. maar eerder iets zoets, en binnen de zoetigheid weet ik ook redelijk wat de voorkeur is als al die 20 dingen bijvoorbeeld naar mango smaken.
En een lang gekoesterde wens hoeft helemaal niets met winkelen te maken te hebben, kerst heeft zo ook zijn zorgen (niet alleen financieel, maar denk ook aan hoe krijg ik een lekker gerecht op tafel terwijl ik eigenlijk helemaal die keuken niet in wil, of hoe komt die stomme vaat weer weg na afloop). Een aantal wensen zullen alleen lastig uit te voeren zijn ("ik heb tante bep uit australie al 10 jaar niet meer gezien, wat had ik die graag aan de dis gehad")
pi_118777486
Wat een leuk idee! Ik kan ook wel een kerstkaart maken/sturen. maar meer zit er niet in.
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:20:00 #90
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118780076
De vragenlijst heb ik alleen gemaakt om een beeld te krijgen van de ontvanger. En ik heb de vragen gemaakt zoals ik er zelf tegen aankijk als pakjes maker. Maar ook na de ervaring van afgelopen jaar.
Er zijn hier mensen op het forum die je blij maakt met lavendel en mango. Er zullen er genoeg zijn die over hun nek gaan van diezelfde geuren.
Vorig jaar had ik een ontvanger en die wilde wel graag beginnen met haken. Vervolgens heb ik gekeken wat ik daarmee kon terwijl ik wel binnen mijn budget kon blijven. Ik heb toen ook gewoon gevraagd wat diegene haar lievelingskleuren waren, en die kleuren wol heb ik gekocht.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118804605
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:10 schreef YskaFredriksson het volgende:
Men neme gewoon karton van bijvoorbeeld de binnenkant van een rol cadeaupapier en een leuk lintje.
Tadaaaa:

[ afbeelding ]

Misschien ga ik dit jaar mijn snoep van de afgelopen 3 jaar (haha ja dat is nu dus alleen nog maar deco en wordt niet opgegeten!) maar eens een vaas bekleden:

[ afbeelding ]

Hergebruik je kapotte lampen met wat spray lijm en een bak glitters

[ afbeelding ]

Die vaas heb je nog wel ergens en die kerstballen ook. Ook leuk zonder de drijfkaarsen er bovenop:

[ afbeelding ]

Van de dennenappels die je nog over hebt van het verzamelen aan de hand van Nathalie haar tip maak je samen met een paar verdwaalde ballen en een vaas weer een nieuw kerststuk!

[ afbeelding ]

En zometeen volgen de opstuurbare kersttips :p
Sodeju, jij bent echt goed :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 4 november 2012 @ 14:51:13 #92
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118807309
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:44 schreef Natalie het volgende:

[..]

Sodeju, jij bent echt goed :D
In plaatje pikken bedoel je O-) :Y
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118810468
quote:
99s.gif Op zondag 4 november 2012 14:51 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

In plaatje pikken bedoel je O-) :Y
Ook! Maar ook dat je het weet te vinden, überhaupt op het idee komt :)
Was al van plan zelf kerstversiering te maken, maar nu komt het sowieso wel goed.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 5 november 2012 @ 12:45:18 #94
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118844016


Hoe maak je dit...
met jawel zelfdrogende klei van de action!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 5 november 2012 @ 13:21:33 #95
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_118845342
Ik heb nog niet het hele topic doorgespit maar misschien een idee:

Voor de gezinnen: knutselpakketten sturen om zelf kerstversieringen te maken. Ik heb bijv. een hele leuke knip-vouw-plak kerstster om op te hangen. Pakje vouwblaadjes, lijm, schaar, paperclips, touw, glitters om het mee te versieren en natuurlijk de stap voor stap (foto) beschrijving van het hoe en wat. Ouders kunnen leuk met hun kids aan de slag en je houdt er nog een leuke kerstversiering aan over.

Zelf zit ik momenteel niet ruim in de financiën maar ik heb heel veel knutselspullen. Ik zou makkelijk zo'n pakketje kunnen maken. Alles in een grote enveloppe en het past nog door de brievenbus ook.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  maandag 5 november 2012 @ 13:34:13 #96
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118845839
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:21 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik heb nog niet het hele topic doorgespit maar misschien een idee:

Voor de gezinnen: knutselpakketten sturen om zelf kerstversieringen te maken. Ik heb bijv. een hele leuke knip-vouw-plak kerstster om op te hangen. Pakje vouwblaadjes, lijm, schaar, paperclips, touw, glitters om het mee te versieren en natuurlijk de stap voor stap (foto) beschrijving van het hoe en wat. Ouders kunnen leuk met hun kids aan de slag en je houdt er nog een leuke kerstversiering aan over.

Zelf zit ik momenteel niet ruim in de financiën maar ik heb heel veel knutselspullen. Ik zou makkelijk zo'n pakketje kunnen maken. Alles in een grote enveloppe en het past nog door de brievenbus ook.
Vind het best een goed idee. Vooral ook omdat het nog door de brievenbus past. Dat houd het allemaal wat betaalbaarder.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  maandag 5 november 2012 @ 15:27:57 #97
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_118850230
http://www.zeeman.com/breiwedstrijd
staan leuke dingen tussen voor de crea's onder ons
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_118852316
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:21 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik heb nog niet het hele topic doorgespit maar misschien een idee:

Voor de gezinnen: knutselpakketten sturen om zelf kerstversieringen te maken. Ik heb bijv. een hele leuke knip-vouw-plak kerstster om op te hangen. Pakje vouwblaadjes, lijm, schaar, paperclips, touw, glitters om het mee te versieren en natuurlijk de stap voor stap (foto) beschrijving van het hoe en wat. Ouders kunnen leuk met hun kids aan de slag en je houdt er nog een leuke kerstversiering aan over.

Zelf zit ik momenteel niet ruim in de financiën maar ik heb heel veel knutselspullen. Ik zou makkelijk zo'n pakketje kunnen maken. Alles in een grote enveloppe en het past nog door de brievenbus ook.
Leuk idee!
pi_118869228
ii
k heb ook een kerstwens: een gebitsrenovatie :))))))

mn begroting bij de narcose tandarts viel wat hoger uit dan gedacht autsjjjjjjjj
  dinsdag 6 november 2012 @ 03:04:50 #100
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118877535
Nou ik heb al geoefend! Ik wil nog meer chocolade repen doen :D
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118878299
ach wat grappig! leuk bedacht zeg!
pi_118878843
Leuk Yska!
pi_118879374
Wat schattig Yska!
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:09:58 #104
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_118882068
Dit lijkt alleen weer nergens op

Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_118887221
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118900117
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:50 schreef Cat22 het volgende:
Nu wil ik chocola. -O-

Roep dat niet te hard :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:05:36 #107
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_118900157
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:50 schreef Cat22 het volgende:
Nu wil ik chocola. -O-
~:)
Is het al op dan? :P
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:09:17 #108
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_119039722
Het brainstormtopic leverde het volgende topic op: [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers

Komen jullie ook even kijken?
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:00:53 #109
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_119182352
Kuch
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:07:09 #110
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119185640
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:00 schreef YskaFredriksson het volgende:
Kuch
Strepsil??
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')