Bron: http://nos.nl/artikel/432(...)ij-albert-heijn.htmlquote:Albert Heijn gaat producten direct vanuit dozen in de schappen verkopen. Volgens een woordvoerder van de winkelketen is dat goedkoper en worden levensmiddelen zo ook mooier gepresenteerd aan de klant.
Albert Heijn bevestigt een bericht van vakblad Distrifood over het gebruik van dozen in de winkels. Prijsvechters Lidl en Aldi doen dat al jaren. Nog dit jaar zullen de eerste producten bij Albert Heijn op deze manier worden gepresenteerd.
Handig voor vakkenvullers
Een woordvoerder van Albert Heijn zegt dat het gebruik van dozen veel voordelen heeft. Producten hoeven niet meer één voor één in een schap gezet te worden en daardoor zijn vakkenvullers sneller klaar en gaan minder producten kapot.
Van leveranciers verwacht Albert Heijn dat ze met mooie dozen komen, zodat merken goed te herkennen zijn en producten beter vindbaar worden in de winkels. Zowel huismerken als A-merken zullen vanuit dozen verkocht worden.
En lelijke oude dikke kassakoeien.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:16 schreef Paralectic het volgende:
Dan krijgen ze het jaar daar op TL balken en vieze witte tegels.
toen ik 14 was ging ik een sixpack frisdrank openen met een stanley. ik heb het wel gemerktquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:21 schreef RonnieHansen het volgende:
Krijg je weer van die onhandige vakkenvullers die niet met een stanleymes overweg kunnen en de helft kapotsnijden en uit de kapotte verpakkingen de boel opvreten.
Nou... een nette, geordende winkel stel ik meer op prijs dan een grote kolere bende waarbij je nog moet uitkijken waar je loopt ook, omdat je je nek kunt breken over rondslingerend verpakkingsmateriaal.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:57 schreef Devil010 het volgende:
Boeiend.
Als je na het afrekenen goedkoop je producten hebt die je nodig had wat kan het mij dan verrotten hoe ze in het schap stonden.
Bullshit, je nek breek je eerder over vakkenvullers en containers. En dozen die netjes staan zijn net zo geordend.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou... een nette, geordende winkel stel ik meer op prijs dan een grote kolere bende waarbij je nog moet uitkijken waar je loopt ook, omdat je je nek kunt breken over rondslingerend verpakkingsmateriaal.
We gaan het zien.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:02 schreef Devil010 het volgende:
[..]
Bullshit, je nek breek je eerder over vakkenvullers en containers. En dozen die netjes staan zijn net zo geordend.
Voor bier hoef je dus nu niet eens meer de winkel in te gaan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:07 schreef Keiichi het volgende:
Goedkope energydrank staat al in veel A&H's in trays op het laagste schap
Wat is het issue? We klagen dat alles zo duur is, toch?quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef Nemephis het volgende:
Dus straks kan je net zo goed naar de Lidl of de Aldi gaan, is hetzelfde qua boodschappen doen alleen de helft goedkoper.
Boeie.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nou... een nette, geordende winkel stel ik meer op prijs dan
Dit inderdaad. De reden dat ik naar de AH ga is omdat ik daar een nette, opgeruimde winkel aantref. Daarvoor ben ik bereid om AH-prijzen te betalen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef Nemephis het volgende:
Dus straks kan je net zo goed naar de Lidl of de Aldi gaan, is hetzelfde qua boodschappen doen alleen de helft goedkoper.
Dit dus.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De reden dat ik naar de AH ga is omdat ik daar een nette, opgeruimde winkel aantref. Daarvoor ben ik bereid om AH-prijzen te betalen.
Als het straks een soort Aldi-Light is, kan ik beter gelijk naar het origineel gaan.
Dit dus wat?quote:
Sorry, maar de AH's waar ik ooit ben gekomen herken ik totaal niet in het beeld dat jij schetst.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:55 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Dit dus wat?
Bij de Aldi en Lidl is het een puinzooi?
Ik kom bij overal, en als ik eerlijk ben is het van alle winkels waar ik kom bij de AH de grootste puinzooi. Niet in de schappen maar in de gangen.
Even een paar dozen erbij flikkeren is minder moeite blijkbaar dan alles uitpakken en de gangen bezet houden voor je slalom tussen de pallets/containers door.
Nogmaals, ik ben in veel AH's geweest, maar ik herken 't niet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik kom bij de XL op de Limburglaan en die op de hoek Tongelresestraat. (beide dus Eindhoven) en ik vind van alle winkels de AH de grootste kutwinkel die er is en ik kijk niet eens naar prijzen.
De enige reden voor de AH is dat ze dingen hebben die de andere weer niet hebben maar de Jumbo lijkt steeds meer de optie te worden, vooral de fucking rijen bij de kassa's bij de AH is KUT. Bij de Aldi weet je dat, zit in hun concept, ik mijd ze zoveel mogelijk. De AH inmiddels ook. 15 fucking kassa's en 4 kassa's open met een hele sliert voor elke open kassa. Bij de Jumbo is het binnen, pakken wat je wil en naar de kassa, en je bent aan de beurt
Babyboomers zijn tot die tijd al dood. De generatie van nu zijn geen babyboomers meer.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:13 schreef Brum_brum het volgende:
''Handig voor de vakkenvullers'' = mensen ontslaan of niet meer aannemen. Net zoals die zelfscan dingen in de supermarkt tegenwoordig. Ik ga er met een boog omheen omdat ik jongeren hun eerste bijbaantje wel gun. Over 10 jaar als de helft van het personeel niet meer nodig is gaan die babyboomers die misschien twee euro per week gaan besparen weer lopen janken dat die luie kutjeugd niet meer wil werken voor haar geld.
Ja, want in een door stanleymesjes aangevreten doos zien spullen er veel mooier uit dan netjes op elkaar gestapeld in een vakquote:Albert Heijn gaat producten direct vanuit dozen in de schappen verkopen. Volgens een woordvoerder van de winkelketen is dat goedkoper en worden levensmiddelen zo ook mooier gepresenteerd aan de klant.
En nemen niet eens de moeite om de verpakking open te makenquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:07 schreef Keiichi het volgende:
Goedkope energydrank staat al in veel A&H's in trays op het laagste schap
Ze verkopen het als 'handig voor vakkenvullers' terwijl ze er eigenlijk mee bedoelen: 'we willen op de personeelskosten besparen om de winst maximaal te houden voor de aandeelhouders'.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/432(...)ij-albert-heijn.html
Is 1 april laat dit jaar of zo? Of wil de AH serieus zijn 'luxe' imago gaan opgegeven om zich in het rijtje Lidl en Aldi te kunnen scharen?
Ik kom regelmatig in 3 lidl's. 2 in mijn eigen woonplaats en ergens anders waar vrienden wonen. Heb nog nooit een teringzooi gezien in die 3.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:21 schreef trovey het volgende:
Aha, minder vakkenvullers nodig, zelfde prijzen aanhouden en dus meer winst...eens kijken of klanten daar in trappen.
Overigens merk ik niets van een puinzooi bij Lidl en Aldi als ik daar eens ben maar wellicht zijn dat uitzonderingen op de regel?![]()
Ik ook niet dus dat vooroordeel is dan ook weer enigszins ontkracht.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig in 3 lidl's. 2 in mijn eigen woonplaats en ergens anders waar vrienden wonen. Heb nog nooit een teringzooi gezien in die 3.
1 zwaluw maakt nog geen zomer, 2 ook niet. Misschien dat het ergens anders wel een onnoemelijke teeringbende is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ook niet dus dat vooroordeel is dan ook weer enigszins ontkracht.
Dat kan maar velen gaan er alvast van uit dat het dan overal wel zo zijn terwijl dat niet zo is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt nog geen zomer, 2 ook niet. Misschien dat het ergens anders wel een onnoemelijke teeringbende is.
Uiteindelijk zijn de leveranciers dus weer de dupe.. Die mogen weer vrolijk investeren om te zorgen dat hun dozen leuke kleurtjes en/of vormen krijgen.quote:Van leveranciers verwacht Albert Heijn dat ze met mooie dozen komen, zodat merken goed te herkennen zijn en producten beter vindbaar worden in de winkels. Zowel huismerken als A-merken zullen vanuit dozen verkocht worden.
Hiermee wekken ze wel de suggestie dat alle vakkenvullers triangels zijn.quote:Producten hoeven niet meer één voor één in een schap gezet te worden en daardoor zijn vakkenvullers sneller klaar en gaan minder producten kapot.
Qua prijzen houdt je toch wel de subdoelgroep? Niet om alles te generaliseren maar als de AH niet de goedkoopste is het gewoon stukken minder druk terwijl het bij een Aldi of Lidl altijd druk is?quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De reden dat ik naar de AH ga is omdat ik daar een nette, opgeruimde winkel aantref. Daarvoor ben ik bereid om AH-prijzen te betalen.
Als het straks een soort Aldi-Light is, kan ik beter gelijk naar het origineel gaan.
Even een quote omdat deze woordgrap niet verloren mag gaan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tampons.. gaan ze die ook uit dozen verkopen?
Thnx, ik had 'em gemist. =Pquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:56 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Even een quote omdat deze woordgrap niet verloren mag gaan.
mensen die naar de AH gaan omdat het zogenaamd een nette winkel isquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De reden dat ik naar de AH ga is omdat ik daar een nette, opgeruimde winkel aantref. Daarvoor ben ik bereid om AH-prijzen te betalen.
Als het straks een soort Aldi-Light is, kan ik beter gelijk naar het origineel gaan.
Of dat klanten minder snel een doos appelmoes omstoten dan één enkel potje.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hiermee wekken ze wel de suggestie dat alle vakkenvullers triangels zijn.
Inderdaad zeg. Vergeet ook vooral die vakkenvullers zelf niet. Als je een winkel een luxe gevoel wil geven doe je er beter aan groepjes luidruchtig ouwehoerende hangjongeren te verwijderen ipv te employeren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:12 schreef Studeur het volgende:
[..]
mensen die naar de AH gaan omdat het zogenaamd een nette winkel is
Ik werk er zelf en als de vakkenvullers bezig zijn is het meestal een ergere teringbende dan andere supers.
Dit inderdaad, hoe komen ze hier nou weer opquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:20 schreef Oud_student het volgende:
AH vindt het wiel uit dat ALDI heet
bronquote:Albert Heijn gaat dozen in de schappen van de winkels zetten. Volgens AH snijdt het mes aan twee kanten: verkoop vanuit dozen leidt tot lagere kosten in de winkels en tot een ‘potentieel hogere omzet’.
De plannen voor de (om)dozen in de winkels van de marktleider zijn door Casper Meijer, directeur merchandising van Albert Heijn, op de jaarlijkse leveranciersdag van het bedrijf bekendgemaakt, zo meldt Distrifood. Meijer zei er impliciet bij dat die uitnodiging geen vrijblijvend karakter heeft. ‘SRP (shelf ready packaging) is bij Albert Heijn een voorwaarde binnen het schap’. Het is de bedoeling dat op korte termijn de eerste (om)dozen in de schappen van zowel de supermarkten als de XL-winkels van AH komen te staan. De vestigingen van AH to go blijven vooralsnog buiten de operatie, aldus woordvoerder Anoesjka Aspeslagh van AH.
Diepvries
Albert Heijn gaat de omdozen in de winkels in principe voor alle assortimentsgroepen gebruiken, ook diepvries en vers. ‘We sluiten geen asssortimentsgroepen op voorhand uit’, aldus Aspeslagh. De dozen worden gebruikt voor zowel het assortiment huismerkartikelen als voor de producten van merkartikelfabrikanten. Albert Heijn heeft twee jaar uitgetrokken om de hele operatie uit te voeren.
SRP
Dozen in de schappen van supermarkten zijn in Nederland vrijwel alleen bij de discounters Aldi en Lidl te zien. Het gaat bij SRP om een colloverpakking/besteleenheid die ‘in zijn geheel in het schap kan worden geplaatst, zonder individueel uitpakken of herverpakken’. Volgens AH wordt het systeem in Nederland nog niet toegepast, maar maken grote internationale supermarktketens als Tesco en Sainsbury’s in Groot-Brittannië, Carrefour in Frankrijk en Rimi in Italië al langer gebruik van het systeem.
Productiviteit
In een toelichting aan leveranciers zei Meijer dat de voordelen van SRP op hoofdlijnen zijn terug te brengen tot een ‘hogere productiviteit’ (en dus minder kosten) en een ‘potentieel hogere omzet door een betere klantervaring’. Als voordeel voor fabrikanten wees Meijer onder meer op een betere merkherkenbaarheid en een betere vindbaarheid in de supermarkten. Albert Heijn profiteert onder meer van een hogere efficiency in de logistieke keten en lagere kosten bij het vullen van de schappen, maar ook van minder derving en breuk.
Inderdaad, hetzelfde trukje zagen ze met de invoering van printers en barcode-scanners. Wordt de maatschappij alleen maar slechter van.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze verkopen het als 'handig voor vakkenvullers' terwijl ze er eigenlijk mee bedoelen: 'we willen op de personeelskosten besparen om de winst maximaal te houden voor de aandeelhouders'.
Wees dan tenminste eerlijk en lieg niet.
"Jullie wilden niet dat we zomaar minder aan jullie betalen, nu naaien we jullie alsnog!quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:55 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn de leveranciers dus weer de dupe.. Die mogen weer vrolijk investeren om te zorgen dat hun dozen leuke kleurtjes en/of vormen krijgen.
Ik ben benieuwd hoe dit uiteindelijk vorm gaat krijgen in de winkel, ik denk dat het om een beperkte aantal producten gaat.
Mee eens... helaas is de Jumbo alhier een paar weken/maanden geleden dicht gegaan en is er in het winkelcentrum alhier geen enkele andere optie meer dan de AH.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
De enige reden voor de AH is dat ze dingen hebben die de andere weer niet hebben maar de Jumbo lijkt steeds meer de optie te worden, vooral de fucking rijen bij de kassa's bij de AH is KUT. Bij de Aldi weet je dat, zit in hun concept, ik mijd ze zoveel mogelijk. De AH inmiddels ook. 15 fucking kassa's en 4 kassa's open met een hele sliert voor elke open kassa. Bij de Jumbo is het binnen, pakken wat je wil en naar de kassa, en je bent aan de beurt
Verse groenten zijn gewoon goed bij de Lidl. Het wordt alleen niet zo mooi uitgestald als bij een Appie Heijn.quote:De Lidl een kilometer verderop begint een steeds aantrekkelijker alternatief te worden, in ieder geval voor de zaken die je niet vers hoeft aan te schaffen.
quote:Al 3 jaar de beste in groente & fruit!
Het is geen toeval meer. Lidl is voor het derde achtereenvolgende jaar gekozen tot Beste Supermarkt in Groente en Fruit. Zo blijkt uit het Versrapport van GfK. In 2010, 2011 en dit jaar opnieuw de hoogste kwaliteit. En, zoals u van ons gewend bent, voor de laagste prijs.
Hoe doen we dat toch?
Eenvoud. Dus verser. Dus goedkoper. Dat is de filosofie van Lidl in een notendop. Daarom zijn we als beste getest.
Prijzenkast:
- Winnaar GfK Versrapport 2012
- Winnaar GfK Versrapport 2011
- Winnaar GfK Versrapport 2010
Bron: GfK Versrapport 2010/2011/2012
Da's waar ook (in verwarring met de Aldi), ALS ik er kom dan pak ik er doorgaans ook mijn groente mee. Probleem is, twee kilometer hiervandaan, geen auto - dus toch vaak weer naar de AH om de hoek...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:51 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Verse groenten zijn gewoon goed bij de Lidl. Het wordt alleen niet zo mooi uitgestald als bij een Appie Heijn.
[..]
Fietsje kopen mevrouwquote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Da's waar ook (in verwarring met de Aldi), ALS ik er kom dan pak ik er doorgaans ook mijn groente mee. Probleem is, twee kilometer hiervandaan, geen auto - dus toch vaak weer naar de AH om de hoek...
Heb fietsje hoor.quote:
Nee, Aldi is en blijft voor het inferieure volkquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:28 schreef CafeRoker het volgende:
Een interessante ontwikkeling. Ik vraag me af of zoals in dit topic gesteld wordt een daling in kwaliteit/beleving de echte bedreiging voor AH is. Afgaande op eigen ervaringen zou het wel eens de opwaartse kwaliteit van de Aldi kunnen zijn dat echt pijn gaat doen. Vroeger was de aldi een marteling, vooral lange rijen, krappe gangen, gepruts, slechte openingstijden, etc. Nu valt dat tegenwoordig erg mee. De rijen zijn niet meer, openingstijden zijn ok en wat betreft de moeite die het kost om daar boodschappen te doen staan ze niet meer ver achter AH.
Maargoed, slechts mijn eigen observatie. Ik ben benieuwd of nog meer mensen hier zo over denken.
Dat is alleen omdat er een grotere seperatie was tussen prijs/netheid. Nu dit minder gaat worden zal er meer vermengeling komen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, Aldi is en blijft voor het inferieure volk
Ik denk dat je in de toekomst gerust bij de AH kan blijven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:30 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik doe de boodschappen vaak bij de AH XL, liefst 's avonds want dan is het wat rustiger. Daar kun je zelf je spulletjes scannen, dus geen rij. Verder vind ik het ook handig dat ik dan tussendoor de totaalprijs kan bekijken, vooral als er maar een beperkt bedrag voor boodschappen is.
De XL heeft ook lekker grote paden zodat je makkelijk met 2 karren langs elkaar kunt, en overlast van zakkenvullers valt wel mee.
Helaas, als ze daar een bende van gaan maken dan kan ik net zo goed naar de jumbo. Zou wel jammer zijn want ik kook vaak uitgebreid en bij de jumbo hebben ze vaak net niet alles wat ik nodig heb. Alleen als de prijzen echt ver omhoog gaan blijf ik bij AH
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |