Nogmaals, ik ben in veel AH's geweest, maar ik herken 't niet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik kom bij de XL op de Limburglaan en die op de hoek Tongelresestraat. (beide dus Eindhoven) en ik vind van alle winkels de AH de grootste kutwinkel die er is en ik kijk niet eens naar prijzen.
De enige reden voor de AH is dat ze dingen hebben die de andere weer niet hebben maar de Jumbo lijkt steeds meer de optie te worden, vooral de fucking rijen bij de kassa's bij de AH is KUT. Bij de Aldi weet je dat, zit in hun concept, ik mijd ze zoveel mogelijk. De AH inmiddels ook. 15 fucking kassa's en 4 kassa's open met een hele sliert voor elke open kassa. Bij de Jumbo is het binnen, pakken wat je wil en naar de kassa, en je bent aan de beurt
Babyboomers zijn tot die tijd al dood. De generatie van nu zijn geen babyboomers meer.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:13 schreef Brum_brum het volgende:
''Handig voor de vakkenvullers'' = mensen ontslaan of niet meer aannemen. Net zoals die zelfscan dingen in de supermarkt tegenwoordig. Ik ga er met een boog omheen omdat ik jongeren hun eerste bijbaantje wel gun. Over 10 jaar als de helft van het personeel niet meer nodig is gaan die babyboomers die misschien twee euro per week gaan besparen weer lopen janken dat die luie kutjeugd niet meer wil werken voor haar geld.
Ja, want in een door stanleymesjes aangevreten doos zien spullen er veel mooier uit dan netjes op elkaar gestapeld in een vakquote:Albert Heijn gaat producten direct vanuit dozen in de schappen verkopen. Volgens een woordvoerder van de winkelketen is dat goedkoper en worden levensmiddelen zo ook mooier gepresenteerd aan de klant.
En nemen niet eens de moeite om de verpakking open te makenquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:07 schreef Keiichi het volgende:
Goedkope energydrank staat al in veel A&H's in trays op het laagste schap
Ze verkopen het als 'handig voor vakkenvullers' terwijl ze er eigenlijk mee bedoelen: 'we willen op de personeelskosten besparen om de winst maximaal te houden voor de aandeelhouders'.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/432(...)ij-albert-heijn.html
Is 1 april laat dit jaar of zo? Of wil de AH serieus zijn 'luxe' imago gaan opgegeven om zich in het rijtje Lidl en Aldi te kunnen scharen?
Ik kom regelmatig in 3 lidl's. 2 in mijn eigen woonplaats en ergens anders waar vrienden wonen. Heb nog nooit een teringzooi gezien in die 3.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:21 schreef trovey het volgende:
Aha, minder vakkenvullers nodig, zelfde prijzen aanhouden en dus meer winst...eens kijken of klanten daar in trappen.
Overigens merk ik niets van een puinzooi bij Lidl en Aldi als ik daar eens ben maar wellicht zijn dat uitzonderingen op de regel?![]()
Ik ook niet dus dat vooroordeel is dan ook weer enigszins ontkracht.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig in 3 lidl's. 2 in mijn eigen woonplaats en ergens anders waar vrienden wonen. Heb nog nooit een teringzooi gezien in die 3.
1 zwaluw maakt nog geen zomer, 2 ook niet. Misschien dat het ergens anders wel een onnoemelijke teeringbende is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ook niet dus dat vooroordeel is dan ook weer enigszins ontkracht.
Dat kan maar velen gaan er alvast van uit dat het dan overal wel zo zijn terwijl dat niet zo is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt nog geen zomer, 2 ook niet. Misschien dat het ergens anders wel een onnoemelijke teeringbende is.
Uiteindelijk zijn de leveranciers dus weer de dupe.. Die mogen weer vrolijk investeren om te zorgen dat hun dozen leuke kleurtjes en/of vormen krijgen.quote:Van leveranciers verwacht Albert Heijn dat ze met mooie dozen komen, zodat merken goed te herkennen zijn en producten beter vindbaar worden in de winkels. Zowel huismerken als A-merken zullen vanuit dozen verkocht worden.
Hiermee wekken ze wel de suggestie dat alle vakkenvullers triangels zijn.quote:Producten hoeven niet meer één voor één in een schap gezet te worden en daardoor zijn vakkenvullers sneller klaar en gaan minder producten kapot.
Qua prijzen houdt je toch wel de subdoelgroep? Niet om alles te generaliseren maar als de AH niet de goedkoopste is het gewoon stukken minder druk terwijl het bij een Aldi of Lidl altijd druk is?quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De reden dat ik naar de AH ga is omdat ik daar een nette, opgeruimde winkel aantref. Daarvoor ben ik bereid om AH-prijzen te betalen.
Als het straks een soort Aldi-Light is, kan ik beter gelijk naar het origineel gaan.
Even een quote omdat deze woordgrap niet verloren mag gaan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tampons.. gaan ze die ook uit dozen verkopen?
Thnx, ik had 'em gemist. =Pquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:56 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Even een quote omdat deze woordgrap niet verloren mag gaan.
mensen die naar de AH gaan omdat het zogenaamd een nette winkel isquote:Op maandag 22 oktober 2012 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De reden dat ik naar de AH ga is omdat ik daar een nette, opgeruimde winkel aantref. Daarvoor ben ik bereid om AH-prijzen te betalen.
Als het straks een soort Aldi-Light is, kan ik beter gelijk naar het origineel gaan.
Of dat klanten minder snel een doos appelmoes omstoten dan één enkel potje.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hiermee wekken ze wel de suggestie dat alle vakkenvullers triangels zijn.
Inderdaad zeg. Vergeet ook vooral die vakkenvullers zelf niet. Als je een winkel een luxe gevoel wil geven doe je er beter aan groepjes luidruchtig ouwehoerende hangjongeren te verwijderen ipv te employeren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:12 schreef Studeur het volgende:
[..]
mensen die naar de AH gaan omdat het zogenaamd een nette winkel is
Ik werk er zelf en als de vakkenvullers bezig zijn is het meestal een ergere teringbende dan andere supers.
Dit inderdaad, hoe komen ze hier nou weer opquote:Op maandag 22 oktober 2012 18:20 schreef Oud_student het volgende:
AH vindt het wiel uit dat ALDI heet
bronquote:Albert Heijn gaat dozen in de schappen van de winkels zetten. Volgens AH snijdt het mes aan twee kanten: verkoop vanuit dozen leidt tot lagere kosten in de winkels en tot een ‘potentieel hogere omzet’.
De plannen voor de (om)dozen in de winkels van de marktleider zijn door Casper Meijer, directeur merchandising van Albert Heijn, op de jaarlijkse leveranciersdag van het bedrijf bekendgemaakt, zo meldt Distrifood. Meijer zei er impliciet bij dat die uitnodiging geen vrijblijvend karakter heeft. ‘SRP (shelf ready packaging) is bij Albert Heijn een voorwaarde binnen het schap’. Het is de bedoeling dat op korte termijn de eerste (om)dozen in de schappen van zowel de supermarkten als de XL-winkels van AH komen te staan. De vestigingen van AH to go blijven vooralsnog buiten de operatie, aldus woordvoerder Anoesjka Aspeslagh van AH.
Diepvries
Albert Heijn gaat de omdozen in de winkels in principe voor alle assortimentsgroepen gebruiken, ook diepvries en vers. ‘We sluiten geen asssortimentsgroepen op voorhand uit’, aldus Aspeslagh. De dozen worden gebruikt voor zowel het assortiment huismerkartikelen als voor de producten van merkartikelfabrikanten. Albert Heijn heeft twee jaar uitgetrokken om de hele operatie uit te voeren.
SRP
Dozen in de schappen van supermarkten zijn in Nederland vrijwel alleen bij de discounters Aldi en Lidl te zien. Het gaat bij SRP om een colloverpakking/besteleenheid die ‘in zijn geheel in het schap kan worden geplaatst, zonder individueel uitpakken of herverpakken’. Volgens AH wordt het systeem in Nederland nog niet toegepast, maar maken grote internationale supermarktketens als Tesco en Sainsbury’s in Groot-Brittannië, Carrefour in Frankrijk en Rimi in Italië al langer gebruik van het systeem.
Productiviteit
In een toelichting aan leveranciers zei Meijer dat de voordelen van SRP op hoofdlijnen zijn terug te brengen tot een ‘hogere productiviteit’ (en dus minder kosten) en een ‘potentieel hogere omzet door een betere klantervaring’. Als voordeel voor fabrikanten wees Meijer onder meer op een betere merkherkenbaarheid en een betere vindbaarheid in de supermarkten. Albert Heijn profiteert onder meer van een hogere efficiency in de logistieke keten en lagere kosten bij het vullen van de schappen, maar ook van minder derving en breuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |