abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118291039
quote:
Albert Heijn gaat producten direct vanuit dozen in de schappen verkopen. Volgens een woordvoerder van de winkelketen is dat goedkoper en worden levensmiddelen zo ook mooier gepresenteerd aan de klant.

Albert Heijn bevestigt een bericht van vakblad Distrifood over het gebruik van dozen in de winkels. Prijsvechters Lidl en Aldi doen dat al jaren. Nog dit jaar zullen de eerste producten bij Albert Heijn op deze manier worden gepresenteerd.

Handig voor vakkenvullers
Een woordvoerder van Albert Heijn zegt dat het gebruik van dozen veel voordelen heeft. Producten hoeven niet meer één voor één in een schap gezet te worden en daardoor zijn vakkenvullers sneller klaar en gaan minder producten kapot.

Van leveranciers verwacht Albert Heijn dat ze met mooie dozen komen, zodat merken goed te herkennen zijn en producten beter vindbaar worden in de winkels. Zowel huismerken als A-merken zullen vanuit dozen verkocht worden.
Bron: http://nos.nl/artikel/432(...)ij-albert-heijn.html

Is 1 april laat dit jaar of zo? Of wil de AH serieus zijn 'luxe' imago gaan opgegeven om zich in het rijtje Lidl en Aldi te kunnen scharen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:15:31 #2
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_118291192
Albert Heijn is al tijden de weg kwijt. Focussed zich alleen op winst en niet op goede producten verkopen. Erg zonde
pi_118291227
Dan krijgen ze het jaar daar op TL balken en vieze witte tegels. :')
'Als' is einde discussie.
pi_118291317
quote:
13s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:16 schreef Paralectic het volgende:
Dan krijgen ze het jaar daar op TL balken en vieze witte tegels. :')
En lelijke oude dikke kassakoeien.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:19:15 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_118291370
Ze zullen dat \wel op nette wijze doen. Het wordt echt geen Aldi.
pi_118291395
Heeft C1000 volgens mij ook eens gedaan. Plastic eraf en met tray en al in het vak donderen. :')
pi_118291422
AH vindt het wiel uit dat ALDI heet :P
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:20:56 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_118291438
Waar vroeger AH zich op de "betere" klanten richtte, hebben ze die de afgelopen jaren door verlies van kwaliteit en het aantrekken van asociale klanten naar de reguliere kleinhandel weggejaagd, dus moeten ze wat doen. Helaas willen ze hun eerdere falen niet toegeven en blijven ze proberen om meer van het verkeerde soort klanten te trekken.

Maar ja, terugkeren naar de oude formule werkt ook niet meer, want ik zou voor dingen als kaas, vis en vlees toch niet meer de kwaliteit en het assortiment van de echte kaashandel, visboer en slager kunnen missen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_118291464
Krijg je weer van die onhandige vakkenvullers die niet met een stanleymes overweg kunnen en de helft kapotsnijden en uit de kapotte verpakkingen de boel opvreten.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_118291850
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:21 schreef RonnieHansen het volgende:
Krijg je weer van die onhandige vakkenvullers die niet met een stanleymes overweg kunnen en de helft kapotsnijden en uit de kapotte verpakkingen de boel opvreten.
toen ik 14 was ging ik een sixpack frisdrank openen met een stanley. ik heb het wel gemerkt :7
pi_118292814

Albert Heyn start met verkoop van bier uit de vrachtwagen.

Albert Heyn is op enkele locaties in Nederland begonnen met de verkoop van bier uit vrachtwagens.
Met deze nieuwe verkoopmethode hoopt de supermarktketen de lage marges op bier aan te blijven kunnen, aldus Albert Heyn woordvoerder Leendert Eugen.

'' Bier is geen premium product en het neemt veel ruimte in beslag. Door het product gelijk uit de vrachtwagen te verkopen scheelt het enorm aan personeelskosten en ruimte in de vakken. Deze ruimte kan dan weer gebruikt worden voor producten met hogere marges. Overigens zal het niet zo zijn dat er geen bier meer in het schap komt te liggen. Wij hebben een contract voor slechts 3 biermerken die hun producten uit de vrachtwagen gaan verkopen en de andere merken zullen gewoon in het schap te vinden blijven.
Maar dit is niet de enigste reden voor deze nieuwe verkoopmethode . We zullen bij deze methode niet alle verkopen meer registreren en dat scheelt enorm in administratieve en belastingtechnische besparingen'', aldus woordvoerder Eugen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118292865
Voordeel is wel dat de winkel niet aldoor vol met wagentjes staat.
AH is verder een klote winkel met na 17.00 vaak geen brood :')
pi_118292911
Tampons.. gaan ze die ook uit dozen verkopen?
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:57:25 #14
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_118292931
Boeiend.

Als je na het afrekenen goedkoop je producten hebt die je nodig had wat kan het mij dan verrotten hoe ze in het schap stonden.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_118293069
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:57 schreef Devil010 het volgende:
Boeiend.

Als je na het afrekenen goedkoop je producten hebt die je nodig had wat kan het mij dan verrotten hoe ze in het schap stonden.
Nou... een nette, geordende winkel stel ik meer op prijs dan een grote kolere bende waarbij je nog moet uitkijken waar je loopt ook, omdat je je nek kunt breken over rondslingerend verpakkingsmateriaal.
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:02:21 #16
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_118293164
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nou... een nette, geordende winkel stel ik meer op prijs dan een grote kolere bende waarbij je nog moet uitkijken waar je loopt ook, omdat je je nek kunt breken over rondslingerend verpakkingsmateriaal.
Bullshit, je nek breek je eerder over vakkenvullers en containers. En dozen die netjes staan zijn net zo geordend.
pi_118293258
Marqt is trouwens een veel mooiere keten en groeit rap.
pi_118293259
Dus straks kan je net zo goed naar de Lidl of de Aldi gaan, is hetzelfde qua boodschappen doen alleen de helft goedkoper.
pi_118293346
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:02 schreef Devil010 het volgende:

[..]

Bullshit, je nek breek je eerder over vakkenvullers en containers. En dozen die netjes staan zijn net zo geordend.
We gaan het zien.
pi_118293404
Goedkope energydrank staat al in veel A&H's in trays op het laagste schap
pi_118293447
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:07 schreef Keiichi het volgende:
Voor bier hoef je dus nu niet eens meer de winkel in te gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:08:21 #22
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_118293462
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef Nemephis het volgende:
Dus straks kan je net zo goed naar de Lidl of de Aldi gaan, is hetzelfde qua boodschappen doen alleen de helft goedkoper.
Wat is het issue? We klagen dat alles zo duur is, toch?

AH is ook gewoon te duur, als ze nu kosten weten te besparen, zullen ze goedkoper worden, toch
/cynisme.
pi_118294293
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

Nou... een nette, geordende winkel stel ik meer op prijs dan
Boeie.

Blijkbaar geven de mensen waar ze het meeste geld aan verdienen niet zoveel om een doos om hun tandpasta in de winkel. Wil je een geordende winkel ga je toch vaker naar de juwelier?
pi_118295234
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef Nemephis het volgende:
Dit inderdaad. De reden dat ik naar de AH ga is omdat ik daar een nette, opgeruimde winkel aantref. Daarvoor ben ik bereid om AH-prijzen te betalen.

Als het straks een soort Aldi-Light is, kan ik beter gelijk naar het origineel gaan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_118295293
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dit inderdaad. De reden dat ik naar de AH ga is omdat ik daar een nette, opgeruimde winkel aantref. Daarvoor ben ik bereid om AH-prijzen te betalen.

Als het straks een soort Aldi-Light is, kan ik beter gelijk naar het origineel gaan.
Dit dus.
#freefrederike
pi_118295322
Soms vraag ik me af; die beleidmakers, waar zitten ze met hun hoofd tussen? :') Kom op...
#freefrederike
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:50:58 #27
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_118295599
Dat ze uit dozen gaan verkopen is tot daar aan toe, maar ik snap niet helemaal waarom ze er zo te koop mee lopen. Je degradeert je merk op deze manier.
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:51:05 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_118295605
De vakbonden proberen al een jaar of twee om de jeugdlonen in de CAO grotendeels af te schaffen omdat ze het niet eens zijn met het personeelsbeleid. Zie hier het gevolg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_118295833
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:44 schreef PizzaMizza het volgende:

Dit dus.
Dit dus wat?

Bij de Aldi en Lidl is het een puinzooi?

Ik kom bij overal, en als ik eerlijk ben is het van alle winkels waar ik kom bij de AH de grootste puinzooi. Niet in de schappen maar in de gangen.

Even een paar dozen erbij flikkeren is minder moeite blijkbaar dan alles uitpakken en de gangen bezet houden voor je slalom tussen de pallets/containers door.
pi_118295877
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:55 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Dit dus wat?

Bij de Aldi en Lidl is het een puinzooi?

Ik kom bij overal, en als ik eerlijk ben is het van alle winkels waar ik kom bij de AH de grootste puinzooi. Niet in de schappen maar in de gangen.

Even een paar dozen erbij flikkeren is minder moeite blijkbaar dan alles uitpakken en de gangen bezet houden voor je slalom tussen de pallets/containers door.
Sorry, maar de AH's waar ik ooit ben gekomen herken ik totaal niet in het beeld dat jij schetst.
#freefrederike
pi_118296190
Ik kom bij de XL op de Limburglaan en die op de hoek Tongelresestraat. (beide dus Eindhoven) en ik vind van alle winkels de AH de grootste kutwinkel die er is en ik kijk niet eens naar prijzen.

De enige reden voor de AH is dat ze dingen hebben die de andere weer niet hebben maar de Jumbo lijkt steeds meer de optie te worden, vooral de fucking rijen bij de kassa's bij de AH is KUT. Bij de Aldi weet je dat, zit in hun concept, ik mijd ze zoveel mogelijk. De AH inmiddels ook. 15 fucking kassa's en 4 kassa's open met een hele sliert voor elke open kassa. Bij de Jumbo is het binnen, pakken wat je wil en naar de kassa, en je bent aan de beurt :)
pi_118296431
Plus dat er in elke gang trouwens wel een vakkenvuller zit. Is niet zo erg op zich maar het geeft wel meer een beeld van rommelig dan bij de Aldi of Lidl wat jullie als vergelijking trekken omdat je een kauwgum op de grond bij een autodealer rommeliger vindt dan bij de 2e hands fietsenzaak naast het station.
pi_118296753
Een hoop ophef en gedoe om niets, tevens (verkapt) AH-bash topic :')
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:13:58 #34
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_118296999
''Handig voor de vakkenvullers'' = mensen ontslaan of niet meer aannemen. Net zoals die zelfscan dingen in de supermarkt tegenwoordig. Ik ga er met een boog omheen omdat ik jongeren hun eerste bijbaantje wel gun. Over 10 jaar als de helft van het personeel niet meer nodig is gaan die babyboomers die misschien twee euro per week gaan besparen weer lopen janken dat die luie kutjeugd niet meer wil werken voor haar geld.
pi_118297334
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik kom bij de XL op de Limburglaan en die op de hoek Tongelresestraat. (beide dus Eindhoven) en ik vind van alle winkels de AH de grootste kutwinkel die er is en ik kijk niet eens naar prijzen.

De enige reden voor de AH is dat ze dingen hebben die de andere weer niet hebben maar de Jumbo lijkt steeds meer de optie te worden, vooral de fucking rijen bij de kassa's bij de AH is KUT. Bij de Aldi weet je dat, zit in hun concept, ik mijd ze zoveel mogelijk. De AH inmiddels ook. 15 fucking kassa's en 4 kassa's open met een hele sliert voor elke open kassa. Bij de Jumbo is het binnen, pakken wat je wil en naar de kassa, en je bent aan de beurt :)
Nogmaals, ik ben in veel AH's geweest, maar ik herken 't niet.
#freefrederike
pi_118297358
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:13 schreef Brum_brum het volgende:
''Handig voor de vakkenvullers'' = mensen ontslaan of niet meer aannemen. Net zoals die zelfscan dingen in de supermarkt tegenwoordig. Ik ga er met een boog omheen omdat ik jongeren hun eerste bijbaantje wel gun. Over 10 jaar als de helft van het personeel niet meer nodig is gaan die babyboomers die misschien twee euro per week gaan besparen weer lopen janken dat die luie kutjeugd niet meer wil werken voor haar geld.
Babyboomers zijn tot die tijd al dood. De generatie van nu zijn geen babyboomers meer.
#freefrederike
pi_118297463
Aha, minder vakkenvullers nodig, zelfde prijzen aanhouden en dus meer winst...eens kijken of klanten daar in trappen. :P
Overigens merk ik niets van een puinzooi bij Lidl en Aldi als ik daar eens ben maar wellicht zijn dat uitzonderingen op de regel? :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118297588
Leuk, wordt het gewoon een dure Aldi. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_118297751
quote:
Albert Heijn gaat producten direct vanuit dozen in de schappen verkopen. Volgens een woordvoerder van de winkelketen is dat goedkoper en worden levensmiddelen zo ook mooier gepresenteerd aan de klant.
Ja, want in een door stanleymesjes aangevreten doos zien spullen er veel mooier uit dan netjes op elkaar gestapeld in een vak :')
Obvious spin is obvious...
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_118297853
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:07 schreef Keiichi het volgende:
En nemen niet eens de moeite om de verpakking open te maken :')
pi_118298730
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:12 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bron: http://nos.nl/artikel/432(...)ij-albert-heijn.html

Is 1 april laat dit jaar of zo? Of wil de AH serieus zijn 'luxe' imago gaan opgegeven om zich in het rijtje Lidl en Aldi te kunnen scharen?
Ze verkopen het als 'handig voor vakkenvullers' terwijl ze er eigenlijk mee bedoelen: 'we willen op de personeelskosten besparen om de winst maximaal te houden voor de aandeelhouders'.

Wees dan tenminste eerlijk en lieg niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_118298773
De Aldi gaat trouwens upgraden qua inrichting, veel mensen gaan nu liever naar de Lidl.
pi_118298796
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:21 schreef trovey het volgende:
Aha, minder vakkenvullers nodig, zelfde prijzen aanhouden en dus meer winst...eens kijken of klanten daar in trappen. :P
Overigens merk ik niets van een puinzooi bij Lidl en Aldi als ik daar eens ben maar wellicht zijn dat uitzonderingen op de regel? :+
Ik kom regelmatig in 3 lidl's. 2 in mijn eigen woonplaats en ergens anders waar vrienden wonen. Heb nog nooit een teringzooi gezien in die 3.
1947-2016
pi_118298890
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik kom regelmatig in 3 lidl's. 2 in mijn eigen woonplaats en ergens anders waar vrienden wonen. Heb nog nooit een teringzooi gezien in die 3.
Ik ook niet dus dat vooroordeel is dan ook weer enigszins ontkracht.
Optimist tot in de kist
pi_118298936
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ook niet dus dat vooroordeel is dan ook weer enigszins ontkracht.
1 zwaluw maakt nog geen zomer, 2 ook niet. Misschien dat het ergens anders wel een onnoemelijke teeringbende is.
1947-2016
pi_118298992
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1 zwaluw maakt nog geen zomer, 2 ook niet. Misschien dat het ergens anders wel een onnoemelijke teeringbende is.
Dat kan maar velen gaan er alvast van uit dat het dan overal wel zo zijn terwijl dat niet zo is. ;)
Optimist tot in de kist
pi_118299463
quote:
Van leveranciers verwacht Albert Heijn dat ze met mooie dozen komen, zodat merken goed te herkennen zijn en producten beter vindbaar worden in de winkels. Zowel huismerken als A-merken zullen vanuit dozen verkocht worden.
Uiteindelijk zijn de leveranciers dus weer de dupe.. Die mogen weer vrolijk investeren om te zorgen dat hun dozen leuke kleurtjes en/of vormen krijgen. :{

Ik ben benieuwd hoe dit uiteindelijk vorm gaat krijgen in de winkel, ik denk dat het om een beperkte aantal producten gaat.
pi_118300980
quote:
Producten hoeven niet meer één voor één in een schap gezet te worden en daardoor zijn vakkenvullers sneller klaar en gaan minder producten kapot.
Hiermee wekken ze wel de suggestie dat alle vakkenvullers triangels zijn.
pi_118301648
Supermarkten zijn conform omzetgroei zowat de enigen die welig tieren bij de crisis en toch voelt de AH zich geroepen tot dit soort drastische maatregelen te nemen ten koste van werkgelegenheid?
Als dit serieus het geval is ga ik wel naar Jumbo, Plus of C1000. Kwam vaak juist bij de AH omdat het daar relaxt en overzichtelijk winkelen is.
Als ik in dozen wil staan graaien ga ik wel naar Lidl of Aldi.
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:41:14 #50
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_118302100
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:43 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Qua prijzen houdt je toch wel de subdoelgroep? Niet om alles te generaliseren maar als de AH niet de goedkoopste is het gewoon stukken minder druk terwijl het bij een Aldi of Lidl altijd druk is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')