Je budget schommelt nogal, ow je bent een vrouwquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:20 schreef Vlindur het volgende:
Dat budget is echt maximaximaximaximaximaal hoor. Een euro of 100 zou al veel zijn
Daar krijg je dus geen Dyson voor, Die stofzakloze dingen zijn ook niet alles hoor, zeker bij huisdieren blijf je het filter maar schoonmaken en dat is niet echt geen zegen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:20 schreef Vlindur het volgende:
Dat budget is echt maximaximaximaximaximaal hoor. Een euro of 100 zou al veel zijn
Miele heeft standaardzakken die overal te krijgen zijnquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:22 schreef Vlindur het volgende:
Maar dat lees ik dus ook, de een is wild van de stofzuiger (beide merken) en een ander kraakt het allemaal af. Ik wil gewoon een die goed zuigt en dat ook blijft doen. En het liefst zonder zak omdat ik die dingen altijd vergeet te kopen of dan niet weet welke ik moet hebben omdat je weer een speciaal geval moet hebben
We hebben nu een een of andere Super C. Nergens te vinden een paar jaar terug. Maar nu passen universele er ook op
Is ook geen slecht merk.quote:
Eens even de pijpen een goede schoonmaakbeurt geven, wellicht zit er rotzooi in (haren e.d. welke aan de binnenkant plakken) zeker in de bocht, kan nog wel eens de reden zijn dat een machine minder goed zuigt. Ook de filters maar eens vervangen of goed schoonmaken.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:31 schreef Vlindur het volgende:
Onze is bij de Blokker gekocht toen in de aanbieding. Ik was er echt heel blij mee. Hij zoog als een malle. Maar nu met 2 kinderen en 1.5 kat (we hebben er 2 hoor, maar de 2e is kwijt) zie ik vooral tussen onze houten vloer vaak nog zooi zitten wat ie niet meer opzuigt
Dus dan kun je er nog een keer alleen met de steel bij langs
Ja, DirtDevil zal hem niet worden nee. Goedkoop is Duurkoop... Ik ben al aan het rondkijken naar een gewone met zakquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:33 schreef Igen het volgende:
Ik heb zo een stofzuigerzakloze van Dirt Devil gehad. Flutding, de zuigkracht wordt heel gauw minder en dan moest je een filter uit het stofbakje halen en onder de kraan schoonmaken en weer laten drogen. En na een paar jaar niet erg intensief gebruik gaf 'ie de geest met een rookwolkje.
Als je geen Dyson (met hun 'cycloontechnologie') koopt dan kun je denk ik het beste gewoon een stofzuiger met zak nemen.
Edit: Heb er zelf nu eentje van Fakir met stofzak en met een tweede stang met een parketborstel, dat is wel ideaal.
Die Henry is dat met dat gezichtje en Nilfisk is al een heel lang bestaand merk. De rest ken ik niet maar dat is wellicht ook niet zo vreemd als eigenaar van een stofzuiger van 30 euro.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:48 schreef Vlindur het volgende:
Voor mij totaal onbekende merken (Festool, Henry, Fakir en Nilfisk). Zou die dus ook niet hebben gekocht
Hier stond die altijd op turbo.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:57 schreef Lienekien het volgende:
Eentje met (elektronisch) regelbare zuigkracht vind ik daarom wel gemakkelijk.
Hier een siemens silence power en op max vermogen ben ik soms nog wel eens bang dat hij zo mn konijnen opeet... Gaat ook een lampje branden zodra de zak vol zit/de machine te weinig zuigkracht heeft.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:56 schreef Metalfreak het volgende:
Ik ben heel erg tevreden over een simpele Philips Expression, gewoon met stofzak. Ik wil er nooit meer een zonder stofzak en wat bespaar je er nu op? Die paar centen die stofzuigerzakken kosten? Als een gewone aan ziugkracht begint te verliezen weet je dat je de zak moet vervangen, bij zo'n zakloze stofzuiger kun je dan aan het geweldige werkje van "maak de filter schoon beginnen" en werkt het nog niet zoals je dat wilt.
1800W en zuigt af en toe bijna het laminaat van de vloer.
Op die van mij zit gewoon een simpele draaiknop, kan ook minder snel kapot gaan dan een elektronische.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:57 schreef Lienekien het volgende:
Eentje met (elektronisch) regelbare zuigkracht vind ik daarom wel gemakkelijk.
Ja, dat is elektronisch! Op een oude stofzuiger had ik een mechanische: een schuif op de steel, waarmee je de steel deels open zette en daardoor nam dan de zuigkracht af.quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Op die van mij zit gewoon een simpele draaiknop, kan ook minder snel kapot gaan dan een elektronische.
Accessoires? Nog nooit nodig gehad.quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:47 schreef Lienekien het volgende:
Wat ik me herinner is dat je voor allerlei accessoires ook veel moet betalen. Als je niet zoveel te besteden hebt, zou ik het niet doen.
Ik ben het TOTAAL niet met je eens. Het is gewoon topspul. En ik ben kritisch.quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:41 schreef Lienekien het volgende:
Nee, je hoort nooit klachten omdat het genant is toe te geven dat je veel te veel hebt betaald voor een middelmatig apparaat.
Die filter schoonmaken ligt er maar helemaal aan hoe je leven is ingericht. Met kinderen en vooral huisdieren ga je het echt niet redden om die filter maar één keer per jaar schoon te maken want dat zuigt de stofzuiger al lang voor geen meter meer.quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:50 schreef matthijst het volgende:
Dyson doet het hier ook al een jaar of 8-9.
1x per jaar ff die plastic bak schoonspuiten en filter uitspoelen en hij is weer als nieuw.
Stuur eens een brief aan Miele, dat ie al na korte tijd minder in kwaliteit is geworden. Wellicht krijg je een vervanger.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:14 schreef Vlindur het volgende:
Mijn Miele is aan het overlijden. ............de Miele gaat nu zo'n 6 jaar mee. (En die kan dus eigenlijk nog wel langer mee)
Bij een Dyson hoef je helemaal niet zo vaak dat filter schoon te maken. Dat is juist wat een Dyson onderscheidt van andere stofzuigers zonder zak.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Die filter schoonmaken ligt er maar helemaal aan hoe je leven is ingericht. Met kinderen en vooral huisdieren ga je het echt niet redden om die filter maar één keer per jaar schoon te maken want dat zuigt de stofzuiger al lang voor geen meter meer.
Ik heb andere verhalen gehoord.quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij een Dyson hoef je helemaal niet zo vaak dat filter schoon te maken. Dat is juist wat een Dyson onderscheidt van andere stofzuigers zonder zak.
Oh. Nou heb ik zelf geen Dyson, maar kennissen wel en volgens mij hebben die nog nooit het filter schoongemaakt. Maar hij zuigt nog prima.quote:
Schijnt een eigenschap te zijn van de gecastreerde stofzuigers.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:32 schreef Daeron het volgende:
Mijn moeder heeft een Dyson. Dat ding maakt zoveel herrie dat je eigenlijk oordopjes in moet doen als je ermee werkt.
Dit. Je oren gaan er gewoon van bloeden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:32 schreef Daeron het volgende:
Mijn moeder heeft een Dyson. Dat ding maakt zoveel herrie dat je eigenlijk oordopjes in moet doen als je ermee werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |