abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:14:47 #1
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118280421
Mijn Miele Siemens is aan het overlijden. De slang en de kop donderen continu van elkaar af en het zit al vast met plakband. Ook is hij zn zuigkracht al vrij gauw kwijt. Ik kán de onderdelen vervangen, maar eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe stofzuiger :P

Maar nu. Welke?! Ik zoek iets in de categorie Dyson vs Dirt Devil. De Dyson staat voor goed, de Dirt Devil voor goedkoper. Toch?

Ik wil er echt maximaal 300.- aan uitgeven, de Miele Siemens gaat nu zo'n 6 jaar mee. (En die kan dus eigenlijk nog wel langer mee)

Ik zie door het bomen het bos niet meer, dus mijn vraag aan jullie is; welke hebben jullie, (of zouden jullie willen hebben) en waarom? en bevalt hij?

bvd :W

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlinder op 23-10-2012 17:23:30 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:17:07 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118280504
Ik heb een conventionele Philips, dus met stofzak. Jaar of vier oud. Heb destijds ook naar Dyson gekeken, maar die vond ik waanzinnig duur, terwijl de reviews niet denderend waren.

En ja, hij bevalt. Gekocht toen we nog tapijt hadden, nu gladde vloeren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118280537
De geluiden over de Dirt Devil varieren enorm. De 1 zweert erbij, de ander beweert dat de stang na een half jaar doormidden lag. Miele's gaan over het algemeen lang mee, gezien je budget zou ik daarbij blijven :@. Ik heb zelf 3 weken terug een Hitachi gekocht voor 70 euro, die werkt ook zonder stofzuigerzak maar een compleet oordeel kan ik er niet over vellen aangezien ik hem net heb :@.

De Philips die ik daarvoor had werkt nog steeds na 12 jaar _O_
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:20:07 #4
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118280624
Dat budget is echt maximaximaximaximaximaal hoor. Een euro of 100 zou al veel zijn :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118280639
Ik zou gewoon lekker weer een Miele kopen, degenen die ik gehad heb gingen jaren mee zonder problemen (elke dag stofzuigen i.v.m. huisdieren) en zeker gezien de prijs die je er voor over hebt heb je ruime keuze bij de Miele.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118280671
quote:
9s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:20 schreef Vlindur het volgende:
Dat budget is echt maximaximaximaximaximaal hoor. Een euro of 100 zou al veel zijn :')
Je budget schommelt nogal, ow je bent een vrouw :D.

Koop nou maar een Miele en wees er wat zuiniger op deze keer :).
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:22:08 #7
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118280702
Maar dat lees ik dus ook, de een is wild van de stofzuiger (beide merken) en een ander kraakt het allemaal af. Ik wil gewoon een die goed zuigt en dat ook blijft doen. En het liefst zonder zak omdat ik die dingen altijd vergeet te kopen of dan niet weet welke ik moet hebben omdat je weer een speciaal geval moet hebben :')

We hebben nu een een of andere Super C. Nergens te vinden een paar jaar terug. Maar nu passen universele er ook op ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118280707
quote:
9s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:20 schreef Vlindur het volgende:
Dat budget is echt maximaximaximaximaximaal hoor. Een euro of 100 zou al veel zijn :')
Daar krijg je dus geen Dyson voor, Die stofzakloze dingen zijn ook niet alles hoor, zeker bij huisdieren blijf je het filter maar schoonmaken en dat is niet echt geen zegen. :r :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:23:15 #9
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118280746
Oh. Ik heb nu een Siemens :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118280859
Nooit problemen gehad met de Dirt Devil. Ik denk dat ik die nu zo'n 3 jaar heb.
pi_118280893
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:22 schreef Vlindur het volgende:
Maar dat lees ik dus ook, de een is wild van de stofzuiger (beide merken) en een ander kraakt het allemaal af. Ik wil gewoon een die goed zuigt en dat ook blijft doen. En het liefst zonder zak omdat ik die dingen altijd vergeet te kopen of dan niet weet welke ik moet hebben omdat je weer een speciaal geval moet hebben :')

We hebben nu een een of andere Super C. Nergens te vinden een paar jaar terug. Maar nu passen universele er ook op ^O^
Miele heeft standaardzakken die overal te krijgen zijn :). Zonder zak = extra plastic wat weer stuk kan ;). Ik ben benieuwd hoe lang mijn Hitachi blijft werken. Qua harddiskschijven was het weinig soeps _O-
pi_118280926
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:23 schreef Vlindur het volgende:
Oh. Ik heb nu een Siemens :@
Is ook geen slecht merk. ;) Ik heb momenteel een Bestron van 30 euro (zonder stofzak) en dat ding doet het wonderbaarlijk goed en ik stofzuig elke dag. _O- Enige nadeel is dan wel dat filter. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:31:46 #13
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118281053
Onze is bij de Blokker gekocht toen in de aanbieding. Ik was er echt heel blij mee. Hij zoog als een malle. Maar nu met 2 kinderen en 1.5 kat (we hebben er 2 hoor, maar de 2e is kwijt ;( ) zie ik vooral tussen onze houten vloer vaak nog zooi zitten wat ie niet meer opzuigt :{ Dus dan kun je er nog een keer alleen met de steel bij langs }:|
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118281128
Ik heb zo een stofzuigerzakloze van Dirt Devil gehad. Flutding, de zuigkracht wordt heel gauw minder en dan moest je een filter uit het stofbakje halen en onder de kraan schoonmaken en weer laten drogen. En na een paar jaar niet erg intensief gebruik gaf 'ie de geest met een rookwolkje.

Als je geen Dyson (met hun 'cycloontechnologie') koopt dan kun je denk ik het beste gewoon een stofzuiger met zak nemen.

Edit: Heb er zelf nu eentje van Fakir met stofzak en met een tweede stang met een parketborstel, dat is wel ideaal. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2012 14:35:38 ]
pi_118281210
Je wilt een henry hebben. Van de trap lazeren, rottweiler puppies, per ongeluk een douche beurt meepakken etc. Hij overleeft alles.
pi_118281214
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:31 schreef Vlindur het volgende:
Onze is bij de Blokker gekocht toen in de aanbieding. Ik was er echt heel blij mee. Hij zoog als een malle. Maar nu met 2 kinderen en 1.5 kat (we hebben er 2 hoor, maar de 2e is kwijt ;( ) zie ik vooral tussen onze houten vloer vaak nog zooi zitten wat ie niet meer opzuigt :{ Dus dan kun je er nog een keer alleen met de steel bij langs }:|
Eens even de pijpen een goede schoonmaakbeurt geven, wellicht zit er rotzooi in (haren e.d. welke aan de binnenkant plakken) zeker in de bocht, kan nog wel eens de reden zijn dat een machine minder goed zuigt. Ook de filters maar eens vervangen of goed schoonmaken.

Dit verhaal klinkt op één of andere manier heel smerig. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:39:49 #17
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118281357
De slangen heb ik al eens nagekeken maar die zijn gewoon schoon. Ook de filters vervang ik braaf en klop ik uit. Met een gloedjenieuwe zak zuigt ie prima. Maar ergens halverwege de helft begint hij stukken over te slaan dus. En nee, de zak is dan niet lek.

En ik wil hem helemaal niet fixen. Ik wil gewoon een nieuwe :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:40:53 #18
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118281398
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:33 schreef Igen het volgende:
Ik heb zo een stofzuigerzakloze van Dirt Devil gehad. Flutding, de zuigkracht wordt heel gauw minder en dan moest je een filter uit het stofbakje halen en onder de kraan schoonmaken en weer laten drogen. En na een paar jaar niet erg intensief gebruik gaf 'ie de geest met een rookwolkje.

Als je geen Dyson (met hun 'cycloontechnologie') koopt dan kun je denk ik het beste gewoon een stofzuiger met zak nemen.

Edit: Heb er zelf nu eentje van Fakir met stofzak en met een tweede stang met een parketborstel, dat is wel ideaal. :)
Ja, DirtDevil zal hem niet worden nee. Goedkoop is Duurkoop... Ik ben al aan het rondkijken naar een gewone met zak :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:42:26 #19
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_118281462
Ik ben voor de Nilfisk. Kost iets meer maar kan tegen een stootje en zuigt als een tiet :)
Die van mij gaat alweer jaren mee
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_118281572
Festool hier. Geld hebben we niet, maar spullen :Y
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:48:06 #21
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118281666
Voor mij totaal onbekende merken (Festool, Henry, Fakir en Nilfisk). Zou die dus ook niet hebben gekocht :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118281779
Festool onbekend? Hmm... dure professionele spullen..(die wel goed zijn, maar helaas ook kapot kunnen)
pi_118281930
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:48 schreef Vlindur het volgende:
Voor mij totaal onbekende merken (Festool, Henry, Fakir en Nilfisk). Zou die dus ook niet hebben gekocht :@
Die Henry is dat met dat gezichtje en Nilfisk is al een heel lang bestaand merk. De rest ken ik niet maar dat is wellicht ook niet zo vreemd als eigenaar van een stofzuiger van 30 euro. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:56:11 #24
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118281994
Ik ben heel erg tevreden over een simpele Philips Expression, gewoon met stofzak. Ik wil er nooit meer een zonder stofzak en wat bespaar je er nu op? Die paar centen die stofzuigerzakken kosten? Als een gewone aan ziugkracht begint te verliezen weet je dat je de zak moet vervangen, bij zo'n zakloze stofzuiger kun je dan aan het geweldige werkje van "maak de filter schoon beginnen" en werkt het nog niet zoals je dat wilt.

1800W en zuigt af en toe bijna het laminaat van de vloer.
Don't let my username fool you...
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:57:33 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118282037
Eentje met (elektronisch) regelbare zuigkracht vind ik daarom wel gemakkelijk.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')