abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:29:13 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118328229
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:28 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om aanbod, het gaat ook om de toegankelijkheid van dat aanbod. Hoe kun je nog verrast worden door iets nieuws, iets anders, iets waar je enthousiast van wordt, als dat nauwelijks nog tot je komt?
beter zoeken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118328301
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

beter zoeken
Hoe moet je naar iets zoeken als je niet wat dat het bestaat ;)?

Heb hier op Fok in de MUZ sectie al veel leuke muziek leren kennen. Muziek die je niet op de Nederlandse media ziet.
pi_118328328
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

beter zoeken
Precies; helemaal met je eens. De fanatici doen dat ook. De luie massa niet. Die gaat met een zak chips op de bank hangen om te kijken naar "The Voice Of Holland", "B-Sterren Zingen Elkaars B-Hits", of "The Never-Ending Nick & Simon Show"
pi_118328403
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:46 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ach, wansmaak is een groot woord... Ben zelf fan van een band waarvan 80 procent van de mensen zegt: "bestaan die nog", 19,5 procent "verschrikkellijk" en 0,5 procent die het wel kan waarderen. Ik ben dus wel wat gewend.

Het is niet zo dat ik persoonlijk gillend de radio uitzet als er een nummer van Kane voorbijkomt, maar je moet toch wel onder een steen hebben gelegen, wil je niet gemerkt hebben dat hun muziek nogal ehhhh... wisselende reacties oproept.

Je kent niet dit soort grappen?

[..]

Waar zeg ik dat ik niet weet dat Kane wisselende reacties oproept? Ik vind het zelf ook drie keer niets, maar het is niet aan mij om iemand die het wel leuk vindt wansmaak toe te dichten. Die slechte pogingen tot humor ken ik, maar ik begrijp niet zo goed wat je daar mee wil...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:34:04 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118328406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:31 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Hoe moet je naar iets zoeken als je niet wat dat het bestaat ;)?

Dan moet je het zelf gaan maken... maar er is geen enkel genre waar helemaal niets in is in nederland.
pi_118328476
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:50 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je rekent maar mee wat je wilt.... dit begint echt vermoeiend te worden. Het subgenre dancemuziek is verantwoordelijk voor 80-90 procent (misschien nog wel meer) van het totale Nederlandse succes op het gebied van popmuziek. Het lijkt me dan reëel om die stroming expliciet als uitzondering te noemen. In andere subgenres als rock, mainstream pop, indie, soul, etc. speelt Nederland namelijk heel weinig klaar. Het succes van de dancemuziek vertekent dus het beeld van de belabberde staat waarin de rest verkeert.
Het is gewoon stom om het weg te laten. Bijvoorbeeld: Nederland is wereldtop bij het voetballen. Dus rekenen we dat niet mee als sport. De sport in zijn algemeenheid is er slecht aan toe in Nederland. Hele kromme redenatie.
In Southern Sun
pi_118328530
Ik ben trouwens de enige hier op het FOK forum die Kane wel leuk vind :P. Heb ze al paar keer gezien en was altijd goed te doen ^O^ .
pi_118328532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik niet weet dat Kane wisselende reacties oproept? Ik vind het zelf ook drie keer niets, maar het is niet aan mij om iemand die het wel leuk vindt wansmaak toe te dichten. Die slechte pogingen tot humor ken ik, maar ik begrijp niet zo goed wat je daar mee wil...
Aangeven dat Kane niet al te populair is. Ik lees zulke grappen nooit over Blöf, Moke of The Golden Earring. Kane is een beetje de Nederlandse Nickelback; ook zo'n band die te pas en te onpas door het slijk wordt gehaald.

Ik heb slechts willen vaststellen dat Kane op dit moment zo'n beetje de grootste rockband van Nederland is, maar internationaal nul komma nul aanzien geniet.
pi_118328564
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:37 schreef Boldface het volgende:

[..]

Aangeven dat Kane niet al te populair is. Ik lees zulke grappen nooit over Blöf, Moke of The Golden Earring. Kane is een beetje de Nederlandse Nickelback; ook zo'n band die te pas en te onpas door het slijk wordt gehaald.

Ik heb slechts willen vaststellen dat Kane op dit moment zo'n beetje de grootste rockband van Nederland is, maar internationaal nul komma nul aanzien geniet.
Jij hoort nooit grappen over Bløf?

En met dat laatste is weinig mis. Of tel je pas mee als je internationaal succes hebt?
In Southern Sun
pi_118328603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is gewoon stom om het weg te laten. Bijvoorbeeld: Nederland is wereldtop bij het voetballen. Dus rekenen we dat niet mee als sport. De sport in zijn algemeenheid is er slecht aan toe in Nederland. Hele kromme redenatie.
Voor de derde keer: ik zeg niet dat je dancemuziek niet onder de popmuziek mag scharen of meerekenen. Ik wijs er alleen op dat Nederland op dat vlak uitzonderlijk goed presteert, zeker in vergelijking met de andere segmenten van de popmuziek.
pi_118328641
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

Voor de derde keer: ik zeg niet dat je dancemuziek niet onder de popmuziek mag scharen of meerekenen. Ik wijs er alleen op dat Nederland op dat vlak uitzonderlijk goed presteert, zeker in vergelijking met de andere segmenten van de popmuziek.
Ja leuk dat je het nu nog een keer uitlegt, maar ik zeg alleen maar dat ik niet begrijp dat je om welke reden dan ook de dance muziek moet onderscheiden van de popmuziek. Punt. Klaar. Einde. Schluss.
In Southern Sun
pi_118328778
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jij hoort nooit grappen over Bløf?

En met dat laatste is weinig mis. Of tel je pas mee als je internationaal succes hebt?
Als je Engelstalige, toegankelijke, middle of the road rockmuziek maakt, zou je toch verwachten dat het ook buiten de landsgrenzen kan aanslaan.
pi_118328838
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:44 schreef Boldface het volgende:

[..]

Als je Engelstalige, toegankelijke, middle of the road rockmuziek maakt, zou je toch verwachten dat het ook buiten de landsgrenzen kan aanslaan.
Niet iedere band scoort over de landsgrenzen. Van welk land dan ook. Misschien is het minder toegankelijk of middle of the road dan je denkt.
In Southern Sun
pi_118328842
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja leuk dat je het nu nog een keer uitlegt, maar ik zeg alleen maar dat ik niet begrijp dat je om welke reden dan ook de dance muziek moet onderscheiden van de popmuziek. Punt. Klaar. Einde. Schluss.
En ik heb je erop gewezen dat de mate van succes het rechtvaardigt om dit apart te benoemen. Maar in jouw ogen is het succes van DJ Tiesto mede iets dat we op het conto van Kane moeten schrijven... Tja. Schluss dan maar ja....
pi_118328888
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:46 schreef Boldface het volgende:

[..]

En ik heb je erop gewezen dat de mate van succes het rechtvaardigt om dit apart te benoemen. Maar in jouw ogen is het succes van DJ Tiesto mede iets dat we op het conto van Kane moeten schrijven... Tja. Schluss dan maar ja....
:D.

Minder drugs nemen gast.
In Southern Sun
pi_118328951
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:D.

Minder drugs nemen gast.
Minder dan nul kan niet. Ik vat gewoon samen hoe jij redeneert. Je mag redeneren zoals je wilt, maar ga dan niet ontkennen dat je zo redeneert.
pi_118329005
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:48 schreef Boldface het volgende:

[..]

Minder dan nul kan niet. Ik vat gewoon samen hoe jij redeneert. Je mag redeneren zoals je wilt, maar ga dan niet ontkennen dat je zo redeneert.
Zo redeneer ik nergens. Blijkbaar wil je dat lezen, om één of andere wazige reden.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:51:25 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118329049
Je kunt dus wel stellen dat er bepaalde scenes in nederland zijn die meer succes boeken dan de andere. Maar dat is helemaal niet raar, dacht ik zo.
pi_118329121
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zo redeneer ik nergens. Blijkbaar wil je dat lezen, om één of andere wazige reden.
Jij veegt al het Nederlandse muzikale succes op één hoop, onder de noemer popmuziek. Dat het succes voor 90 procent aan dancemuziek is te danken en niet of nauwelijks aan stromingen als rock, indie of mainstream pop, wil je niet erkennen, want we mogen geen onderscheid maken en alles moet op één hop.

Dus ja, dan reken je het succes van gasten als DJ Tiesto en Junkie XL mede toe aan niet-succesvolle rock- of indiebands in eigen land. Omdat je dat onderscheid niet maakt.

Maar laten we erover ophouden. Jij maakt geen onderscheid, ik wel. Klaar.
pi_118329193
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Je kunt dus wel stellen dat er bepaalde scenes in nederland zijn die meer succes boeken dan de andere. Maar dat is helemaal niet raar, dacht ik zo.
Bepaalde scenes uit de popmuziek, ja. Maar ik vind het dan zo gek om die maar los te trekken omdat ze succesvol zijn. Om maar een negatief beeld over te houden ofzo.
In Southern Sun
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:57:59 #196
13973 ranja
image means nothing
pi_118329328
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:44 schreef Boldface het volgende:

En daar zit misschien wel het verschil tussen Nederland en andere landen... in andere landen zitten ze niet te wachten op een buitenlands bandje dat muziek maakt dat in eigen land ook gemaakt wordt. In Nederland krijgt een bandje uit het buitenland, bij voorkeur usa of uk maar ook canada, ierland en australië en in de indie/altrock scene zeker ook belgië, voorrang op een vergelijkbare band uit eigen land.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:01:10 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118329418
Aan de andere kant ben ik ook wel trots dat we hier in nederland gemakkelijk top 5 lijstjes over duitsland, canada, zweden etc uit de mauw kunnen schudden ik denk dat zoiets op een engels of amerikaans forum al een stukje lastiger wordt.
pi_118329434
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bepaalde scenes uit de popmuziek, ja. Maar ik vind het dan zo gek om die maar los te trekken omdat ze succesvol zijn. Om maar een negatief beeld over te houden ofzo.
Heeft niks met negatief te maken, maar met realistisch zijn. De vraag in de OP was wat de plek van de popmuziek uit Nederland is. De realiteit is dat Nederland slechts in één subgenre echt meetelt wereldwijd, namelijk de dance. En in de andere subgenres is Nederland een dwerg die er niet toe doet.

En zoals ik eerder al aangaf, dat ligt vast niet aan het feit dat er geen talent in Nederland is te vinden. Ik heb het meer gelinkt aan de cultuur in dit land, die érg band-onvriendelijk is (1 minuut in DWDD) en erg gericht is op Voice-sterretjes, hypes uit de VS, enzovoort.
pi_118329516
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:01 schreef Boldface het volgende:

[..]

Heeft niks met negatief te maken, maar met realistisch zijn. De vraag in de OP was wat de plek van de popmuziek uit Nederland is. De realiteit is dat Nederland slechts in één subgenre echt meetelt wereldwijd, namelijk de dance. En in de andere subgenres is Nederland een dwerg die er niet toe doet.

En zoals ik eerder al aangaf, dat ligt vast niet aan het feit dat er geen talent in Nederland is te vinden. Ik heb het meer gelinkt aan de cultuur in dit land, die érg band-onvriendelijk is (1 minuut in DWDD) en erg gericht is op Voice-sterretjes, hypes uit de VS, enzovoort.
Je zou het juist positief moeten bekijken, dat een flutlandje als Nederland door het dance subgenre internationaal keihard scoort in de popmuziek. Maar hier moet het altijd negatief (realistisch m'n reet) benaderd worden. Als subgenre A goed scoort, gaan we daar niet trots op zijn in Nederland, maar gaan we zitten mokken dat subgenres B en C daar niet toe behoren.
In Southern Sun
pi_118329532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:57 schreef ranja het volgende:

[..]

En daar zit misschien wel het verschil tussen Nederland en andere landen... in andere landen zitten ze niet te wachten op een buitenlands bandje dat muziek maakt dat in eigen land ook gemaakt wordt. In Nederland krijgt een bandje uit het buitenland, bij voorkeur usa of uk maar ook canada, ierland en australië en in de indie/altrock scene zeker ook belgië, voorrang op een vergelijkbare band uit eigen land.
Kan zo zijn, maar als ik kijk naar wat in Nederland de hitlijsten aanvoert (zie de eerdere links naar nummer 1-hits in de Single Top 100), moet ik concluderen dat het vooral bagger uit eigen land is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')