abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118371668
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:47 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Gesink doet dat ook best vaak. Maar ik wil niks insinueren.
Nee hoor, Gesink kan gewoon niet zo goed tegen tempo-versnellingen, maar kan wel redelijk tempo bergop rijden. Dus dan is het meer dat de andere renners dat doen dan Gesink ;).
pi_118374529
Je hebt gelijk. Gesink, Ullrich en Indurain zijn schoon.
pi_118374581
Cavendish: 'Wielrennen schoonste sport ter wereld'
HOOFDDORP - Mark Cavendish is gefrustreerd dat het wielrennen slechte tijden doormaakt na het uitgebreide dopingdossier van USADA over Lance Armstrong.

© ANP
“Dat iedereen de sport waar ik nu van houd kan beschadigen, is frustrerend. Als je iets hebt gedaan, beken”, zegt Cavendish in gesprek met de BBC.

De Britse sprinter, die Sky verruilt voor Omega Pharma-QuickStep, betuigt zijn respect voor zijn oude teamgenoot David Millar en voormalig ploegleider Rolf Aldag, die dopinggebruik toegaven.
“Deze mannen geven om hun sport. Ze vernietigen hun eigen reputatie om de sport verder te brengen, maar andere mensen denken meer aan zichzelf.”

Cavendish lijkt weinig te begrijpen van het feit dat het wielrennen zo onder vuur ligt. “Er zijn overal bedriegers. Journalisten en entertainers doen het. Elke sport heeft bedriegers.”

“Als je moeite doet om de mensen te pakken en je hebt een goede structuur, ga je bedriegers pakken. Het gebeurt niet in andere sporten, niet omdat ze clean zijn, maar door het ontbreken van de structuur die het wielrennen heeft. In mijn ogen is wielrennen de schoonste sport ter wereld.”
pi_118375614
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:47 schreef stoeltafel het volgende:
Cavendish: 'Wielrennen schoonste sport ter wereld'
HOOFDDORP - Mark Cavendish is gefrustreerd dat het wielrennen slechte tijden doormaakt na het uitgebreide dopingdossier van USADA over Lance Armstrong.

© ANP
“Dat iedereen de sport waar ik nu van houd kan beschadigen, is frustrerend. Als je iets hebt gedaan, beken”, zegt Cavendish in gesprek met de BBC.

De Britse sprinter, die Sky verruilt voor Omega Pharma-QuickStep, betuigt zijn respect voor zijn oude teamgenoot David Millar en voormalig ploegleider Rolf Aldag, die dopinggebruik toegaven.
“Deze mannen geven om hun sport. Ze vernietigen hun eigen reputatie om de sport verder te brengen, maar andere mensen denken meer aan zichzelf.”

Cavendish lijkt weinig te begrijpen van het feit dat het wielrennen zo onder vuur ligt. “Er zijn overal bedriegers. Journalisten en entertainers doen het. Elke sport heeft bedriegers.”

“Als je moeite doet om de mensen te pakken en je hebt een goede structuur, ga je bedriegers pakken. Het gebeurt niet in andere sporten, niet omdat ze clean zijn, maar door het ontbreken van de structuur die het wielrennen heeft. In mijn ogen is wielrennen de schoonste sport ter wereld.”
ik denk dat sky weer het beste voor elkaar heeft met doping en dat cavendish volgend jaar minder presteerd!
pi_118376623
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk dat sky weer het beste voor elkaar heeft met doping en dat cavendish volgend jaar minder presteerd!
Cavendish presteerde nu juist niet beter of minder dan in jaren ervoor. Hij won zelfs minder omdat hij minder een trein had dan bij HTC. Dat Sky aan de dope zit kan best, maar dat is echt niet aan Cavendish af te lezen.
pi_118377147
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:46 schreef thijsdetweede het volgende:
Je hebt gelijk. Gesink, Ullrich en Indurain zijn schoon.
Ik zeg alleen maar dat Gesink niet het type renner is dat beschreven wordt, i.t.t. wat jij zegt.

Verder is het zo dat er meer elementen te noemen zijn die verdacht zijn, dan elementen die iemand vrijpleiten. Een extreem snelle ontwikkeling van het ene op het andere jaar is zeer verdacht, maar dit betekent geenszins dat een geleidelijke ontwikkeling betekent dat een renner dopingvrij is. De enige enigszins objectieve maatstaf die voor dat laatste te gebruiken is, is volgens mij de lijst met mate van verdenking van de UCI op basis van het bloedpaspoort. Waar alleen categorie 0 en 1 als niet verdacht werden bestempeld. Helaas raakt deze lijst natuurlijk wel steeds meer gedateerd.
pi_118378567
quote:
Michele Ferrari: 'Zag Armstrong voor het laatst in oktober 2004'

De Italiaanse arts Michele Ferrari blijft zijn rol in het dopingnetwerk rond Lance Armstrong minimaliseren. In een nieuw boek, 'Profwielrennen, de mythe van de dokter', stelt Ferrari dat zijn laatste contact met de Amerikaan dateert van 1 oktober 2004 en dat hij 'nooit een andere Amerikaanse renner ontvangen heeft'.

Ferrari is nochtans alomtegenwoordig in het Usada-rapport over Armstrong. Volgens het Usada bleef Ferrari contact hebben met de Amerikaan tot het einde van zijn carrière in 2011, al dan niet met zijn zoon als tussenpersoon.

The Boss zou de Italiaan in totaal een miljoen dollar betaald hebben voor zijn diensten. Ex-ploegmaats van Armstrong zeggen in het rapport dat Ferrari hen en Armstrong hielp met advies bij dopinggebruik, het opstellen van dopingschema's en het (helpen) toedienen van verboden middelen.

'Valse getuigenissen'

Het Usada legde Ferrari op basis van het rapport een levenslange schorsing op. 'Het rapport van het Amerikaans Antidopingagentschap is opgebouwd rond valse getuigenissen, er is geen objectief bewijs', zo reageerde de arts vorige week al schamper.

In Italië werd Ferrari in 2006 veroordeeld voor het onrechtmatig uitoefenen van het beroep apotheker, maar in beroep werd hij vrijgesproken. Er hangt hem in zijn thuisland echter een nieuw proces boven het hoofd. La Gazzetta dello Sport berichtte vorige week over een onderzoek van de procureur van Padua, dat eind oktober zou worden afgerond. Volgens dat onderzoek zou Ferrari aan het hoofd staan van een dopingnetwerk en zich schuldig gemaakt hebben aan het witwassen van geld en belastingontduiking voor meerdere renners en zelfs hele wielerploegen.
pi_118378574
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:36 schreef Wombcat het volgende:

Ook wel aardig in de docu is dat hij op 51-52 minuten zegt dat het bloedpaspoort niet werkt.
Ja dat vond ik ook opzienbarend. Iedereen zit dat op te hemelen en dan wordt er bij proef data van zwaar gedopeerde mensen ingestuurd en het komt er fluitend door heen.
pi_118379303
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:36 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Ja dat vond ik ook opzienbarend. Iedereen zit dat op te hemelen en dan wordt er bij proef data van zwaar gedopeerde mensen ingestuurd en het komt er fluitend door heen.
Ashenden beschrijft hier ook al iets soortgelijks. Hij heeft het over een renner die doping gebruikt:
quote:
Its not enough to know that your reticulocytes have dropped suspiciously, you must be able to do something about it or else risk being flagged by the Passport. And whereas the intervention for red cells is plasma, the intervention for reticulocytes is microdoses of EPO. Those injections are carefully timed and titrated to ensure that the reticulocyte levels are neither too high nor too low.

Whereas this might sound a bit daunting to a novice, in fact it is relatively simple for someone with access to a blood analyser and the freedom to experiment with different microdosages to acquire the knowledge to sustain a masking protocol. But the tricky bit comes when you try and replicate the rider’s ‘natural’ level. Its one thing to avoid high peaks and low troughs, but something entirely different to tweak it just right that you replicate your natural level.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 17:00:33 #185
14505 OProg
A Life in Music
pi_118379402
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat Gesink niet het type renner is dat beschreven wordt, i.t.t. wat jij zegt.

Verder is het zo dat er meer elementen te noemen zijn die verdacht zijn, dan elementen die iemand vrijpleiten. Een extreem snelle ontwikkeling van het ene op het andere jaar is zeer verdacht, maar dit betekent geenszins dat een geleidelijke ontwikkeling betekent dat een renner dopingvrij is. De enige enigszins objectieve maatstaf die voor dat laatste te gebruiken is, is volgens mij de lijst met mate van verdenking van de UCI op basis van het bloedpaspoort. Waar alleen categorie 0 en 1 als niet verdacht werden bestempeld. Helaas raakt deze lijst natuurlijk wel steeds meer gedateerd.
Een paar jaar geleden zeiden we ook met zijn allen natuurlijk dat je het kon zien dat er doping in het spel was als renners met echte pieken betrapt werden. En toen werd 1 van de meest constante renners in de vorm van Rebellin gepakt. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118379953
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:36 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Dan kunnen de UCI en IOC weer keihard beweren dat ze echt er iets aan doen en de sport steeds schoner wordt, ik twijfelde steeds aan schoner en die docu bewijst dat!
wat gaan ze eigenlijk doen aan de Armstrong van 2009-2011?
in 2009 is hij al geschrapt volgens wiki http://en.wikipedia.org/wiki/2009_Tour_de_France
pi_118379997
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:23 schreef FredWielergek het volgende:
Valverde, Indurain, SamSan :r
Verder ook Vino en Riccò die Armstrong steunen. Nieuwste aanwinst: Contador! :')

Nog even en het steunen van Armstrong kan gebruikt worden als hard bewijs van dopinggebruik :P.
pi_118380155
Opvallend verschil tussen de engelsen en de spanjaarden: wiggins, cavendish en millar hekelen armstrong en vinden dat hij moet bekennen, valverde, contador, indurain komen voor hem op en zeggen: laat het verleden rusten.
pi_118382698
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:29 schreef FredWielergek het volgende:
Opvallend verschil tussen de engelsen en de spanjaarden: wiggins, cavendish en millar hekelen armstrong en vinden dat hij moet bekennen, valverde, contador, indurain komen voor hem op en zeggen: laat het verleden rusten.
indurain heeft ook veel te verliezen,maar armstrong heeft de kans gekregen om zijn verhaal te doen,maar heeft dat verzoek van de USADA afgewezen
pi_118383785
In 2009 reden Contador en Armstrong bij elkaar in de ploeg. Ik denk dat er toen ook op grote schaal doping werd gebruikt in die ploeg.

Waarom zou Armstrong opeens zonder doping rond gaan rijden, terwijl hij niet betrapt was.

Wat denken jullie?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_118383929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:16 schreef Patroon het volgende:
In 2009 reden Contador en Armstrong bij elkaar in de ploeg. Ik denk dat er toen ook op grote schaal doping werd gebruikt in die ploeg.

Waarom zou Armstrong opeens zonder doping rond gaan rijden, terwijl hij niet betrapt was.

Wat denken jullie?
Ik denk dat ze eens grootschalig onderzoek moeten gaan doen naar dopinggebruik bij Astana. Als je ziet hoeveel dopingschandalen ze hebben gekend en wie er hebben rondgereden: Kessler, Vino, Kasjetsjkin, de Discovery-kliek met o.a. Bruyneel, Armstrong, Leipheimer en Contador (de clenbuterolzaak dateert ook nog uit zijn periode bij Astana), Klöden, Colom, Di Gregorio...
pi_118384098
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik denk dat ze eens grootschalig onderzoek moeten gaan doen naar dopinggebruik bij Astana. Als je ziet hoeveel dopingschandalen ze hebben gekend en wie er hebben rondgereden: Kessler, Vino, Kasjetsjkin, de Discovery-kliek met o.a. Bruyneel, Armstrong, Leipheimer en Contador (de clenbuterolzaak dateert ook nog uit zijn periode bij Astana), Klöden, Colom, Di Gregorio...
De ploegen van Riis en Lefevre zou ik ook eens grondig doorlichten, want die vertrouw ik ook voor geen meter.
pi_118384132
quote:

In één van de bergritten werd hij aanvankelijk gelost, waarna hij opeens uit het zadel kwam en zomaar een paar minuten dicht fietste. Weet iemand nog welke rit dat was?
pi_118384255
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:25 schreef Sloggi het volgende:

[..]

In één van de bergritten werd hij aanvankelijk gelost, waarna hij opeens uit het zadel kwam en zomaar een paar minuten dicht fietste. Weet iemand nog welke rit dat was?
Was dat niet de etappe waar Wiggins tijd verloor op Armstrong en daardoor uit de top-3 viel? Le Grand-Bornand was dat geloof ik.
pi_118384546

Vanaf minuut 47. Mooie beelden. Hij staat bijna alleen maar op z'n pedalen tijdens die laatste minuten tot de top.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2012 19:34:35 ]
pi_118384927
weet niet hoe goed jullie duits is, ik vind het weer een topper:

pi_118385048
quote:

Wat denken jullie?
tuurlijk heeft hij ook toen gedoped, net zoals die anderen
pi_118385189
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De ploegen van Riis en Lefevre zou ik ook eens grondig doorlichten, want die vertrouw ik ook voor geen meter.
Riis bracht bijv. Hamilton direct in contact met Fuentes. Schleck werd in Riis-tijd ook in verband gebracht met Fuentes. Dus idd, die is ook niet te vertrouwen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118385389
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:47 schreef marcodej het volgende:

[..]

Riis bracht bijv. Hamilton direct in contact met Fuentes. Schleck werd in Riis-tijd ook in verband gebracht met Fuentes. Dus idd, die is ook niet te vertrouwen.
En Basso.
pi_118389235
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')