bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rij-schalkwijk.htmlquote:AMSTERDAM - Bij een brand in Schalkwijk, vlakbij Houten, zijn zondagochtend meerdere doden gevallen. Vooralsnog is onduidelijk om hoeveel slachtoffers het gaat.
De brand woedde in een boerderij met een rieten dak, meldt RTV Utrecht op basis van een verklaring van de brandweer. Volgens NOS gaat het mogelijk om een misdrijf
Lijkt er wel op.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ah nee he, toch niet weer een familiedrama.
Knap dat NOS dat eerder weet dan de onderzoekende instanties.quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:58 schreef RemcoW23 het volgende:
Vader heeft moeder en 2 dochters vermoord. Daarna brand gesticht en zelfmoord gepleegd. Thats it volgens NOS TT 105
quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:58 schreef RemcoW23 het volgende:
Vader heeft moeder en 2 dochters vermoord. Daarna brand gesticht en zelfmoord gepleegd. Thats it volgens NOS TT 105
Zet er dan gelijk wat meer uitleg bij:quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:10 schreef N.icka het volgende:
Rtv utrecht meldt grote financiele problemen in het gezin
Die mogen ze ff goed in de gaten gaan houden voordat ie er voor kiest om zijn familie achterna te gaan...quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
19 jarige zoon was in Breda logeren. Die kreeg goed nieuws vanmorgen.
Ik snap dat niet he. Waarom moeten je kinderen, die nog een heel leven voor zich hebben boeten voor je financiele problemen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:27 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]![]()
Egoïstische klootzak als dat waar is.
IDD, kun je ze beter het leven ontnemen ipv dat ze jou schulden mogen ophoestenquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik snap dat niet he. Waarom moeten je kinderen, die nog een heel leven voor zich hebben boeten voor je financiele problemen.
Waar heb je het over? Kinderen hoeven niet te betalen voor schulden die hun ouders maken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:16 schreef Prowl het volgende:
[..]
IDD, kun je ze beter het leven ontnemen ipv dat ze jou schulden mogen ophoesten
Je kan dit niet voorkomen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nee. We moeten voorkomen dat dergelijke incidenten nog plaatsvinden. Desnoods zetten we ze het land uit.
Middeleeuws westers fenomeen?quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:57 schreef polderturk het volgende:
Familiedrama's waarbij het gehele gezin uitgemoord wordt door een familielid komen vaak voor in westerse gemeenschappen. Hopelijk kan dit achtelijke middeleeuwse westerse fenomeen snel uitgeband worden.
Ze zijn dood...quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:02 schreef polderturk het volgende:
Misschien kan de extreemlinkse Job Cohen met hen op de koffie![]()
Extreemlinksche politici zullen hen wel een integratie cursus aan gaan bieden
Ja dusja maak ze dan maar af.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:16 schreef Prowl het volgende:
[..]
IDD, kun je ze beter het leven ontnemen ipv dat ze jou schulden mogen ophoesten
Mannen die net een boerderij bij een plaats als Houten hebben gekocht zijn doorgaans niet extreem links.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:02 schreef polderturk het volgende:
Misschien kan de extreemlinkse Job Cohen met hen op de koffie![]()
Extreemlinksche politici zullen hen wel een integratie cursus aan gaan bieden
Au....twitter:samanthajvx twitterde op vrijdag 19-10-2012 om 17:56:44Ik ga volgens mij echt dood, mn masg knort al 3 kwartier en we gaan nogsteeds niet eten reageer retweet
Dat weet ik. Ik wil alleen laten zien op welk niveau sommige fokkers discussieren wanneer de dader een moslim betreft.quote:
Waar staat dat het een moslim is?quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik wil alleen laten zien op welk niveau sommige fokkers discussieren wanneer de dader een moslim betreft.
Ik zeg niet dat het om een moslim gaat. Ik geef aan dat ALS het een moslim is dat sommige fokkers gaan reageren zoals ik heb gereageerd. Mijn reacties in dit topic zijn niet serieus.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Waar staat dat het een moslim is?
Volgens mij zit je in een verkeerde topic.
Je hebt t steeds over voorkomen... straffen enz. maar de vader heeft zijn EIGEN gezin en ZICHZELF vermoord... dus daar is niks tegen te doen en is ook niet voorkomen.
Vooroordelenquote:Op zondag 21 oktober 2012 17:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het om een moslim gaat. Ik geef aan dat ALS het een moslim is dat sommige fokkers gaan reageren zoals ik heb gereageerd. Mijn reacties in dit topic zijn niet serieus.
Of je bokt gewoon op stok met deze discussie.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik wil alleen laten zien op welk niveau sommige fokkers discussieren wanneer de dader een moslim betreft.
interessante tweets ookquote:Op zondag 21 oktober 2012 17:18 schreef RemcoW23 het volgende:
https://twitter.com/samanthajvx
Raar om dat zo te lezen. Paar uur na die tweets was ze dood.
Een ouder Tweetje:Au....twitter:samanthajvx twitterde op vrijdag 19-10-2012 om 17:56:44Ik ga volgens mij echt dood, mn masg knort al 3 kwartier en we gaan nogsteeds niet eten reageer retweet
Kwam niks te kort, zoveel is duidelijk uit die pica's.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:43 schreef Eenskijken het volgende:
staat bij afbeeldingen in haar twitter account.. staan ook foto's e.d op..
Dat kan ik niet uit dat plaatje opmaken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:57 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Kwam niks te kort, zoveel is duidelijk uit die pica's.
Kope kope kope! En vervolgens je familie uitmoorden omdat je je hebzucht niet de baas bentquote:Op zondag 21 oktober 2012 14:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Diverse omstanders melden aan RTV Utrecht dat er signalen waren dat het de laatste dagen niet goed ging met de bewoner. Er zouden financiële problemen zijn en de man zou gezegd hebben dat hij met de aankoop van de boerderij "de grootste fout van zijn leven" had gemaakt.
Jij hebt kennelijk inside informatie.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:10 schreef ACT-F het volgende:
Kope kope kope! En vervolgens je familie uitmoorden omdat je je hebzucht niet de baas bent
Hij gaf het zelf aan, oenquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij hebt kennelijk inside informatie.![]()
Wellicht was die woning gewoon de druppel? En speelde er nog veel en veel meer?
Beetje kortzichtig om zo simpel te reageren als jij doet.
En? Ben jij echt niet in staat een en ander in perspectief te plaatsen? Wellicht was hij net zijn baan kwijt geraakt, waardoor hij ineens een probleem had met de lasten. Of was juist zijn vrouw haar baan kwijt. Je weet het niet he...? Maar desondanks gewoon oordelen joh... Jij komt er wel.....quote:
Dan zou de schuld niet bij de aankoop van het huis liggen maar bij het verlies van de baan. Moeilijk hè, logica.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En? Ben jij echt niet in staat een en ander in perspectief te plaatsen? Wellicht was hij net zijn baan kwijt geraakt, waardoor hij ineens een probleem had met de lasten. Of was juist zijn vrouw haar baan kwijt. Je weet het niet he...? Maar desondanks gewoon oordelen joh... Jij komt er wel.....
Voor jou kennelijk wel. Jij gaat er blind vanuit dat daar de schuld ligt. Terwijl er wellicht helemaal niks mis mee is, als een ANDERE omstandigheid niet was veranderd... (En ja, dan moet je even iets verder denken dan je neus lang is...)quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:49 schreef ACT-F het volgende:
Dan zou de schuld niet bij de aankoop van het huis liggen maar bij het verlies van de baan. Moeilijk hè, logica.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de emoticons in je reply nou niet echt passend vind...quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:18 schreef RemcoW23 het volgende:
Raar om dat zo te lezen. Paar uur na die tweets was ze dood.
Een ouder Tweetje:Au....twitter:samanthajvx twitterde op vrijdag 19-10-2012 om 17:56:44Ik ga volgens mij echt dood, mn masg knort al 3 kwartier en we gaan nogsteeds niet eten reageer retweet
Misschien dat die man in een psychose verkeerde, maarja zulke dingen weet je nooit zeker.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik snap dat niet he. Waarom moeten je kinderen, die nog een heel leven voor zich hebben boeten voor je financiele problemen.
19 jarige gasten kunnen best groot en sterk zijn, lafbek papa zal het wel niet aangedurft hebben.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:44 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Die mogen ze ff goed in de gaten gaan houden voordat ie er voor kiest om zijn familie achterna te gaan...
Ze zijn allemaal door geweld om het leven gekomen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 05:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misschien zijn ze wel vergiftigd?
Agressief gif.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal door geweld om het leven gekomen.
Zo, daar was ik even niet op voorbereidquote:Op maandag 22 oktober 2012 01:25 schreef yvonne het volgende:
Ik vind de laatste tweets naarder.
Baksteen en mes, volgens telegraafquote:Op maandag 22 oktober 2012 05:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Misschien zijn ze wel vergiftigd?
quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Baksteen en mes, volgens telegraaf
Heel raar om zo iets te lezen jequote:Op maandag 22 oktober 2012 08:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo, daar was ik even niet op voorbereid
* Isabeau veegt een traan weg
Gadver. Veel te lange lijdensweg geweest.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Pffft. Moet je toch volledig gestoord zijn om je eigen vrouw en dochters op zo'n brute manier af te makenquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Daarbij: waarom het huis in de fik steken tussen het doden van je gezin en jezelf in?quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:58 schreef Re het volgende:
die vent moet toch compleet doorgedraaid zijn geweest...
Getverdemmequote:Op maandag 22 oktober 2012 01:25 schreef yvonne het volgende:
Ik vind de laatste tweets naarder.
Dat een vader zijn vrouw en kinderen afmaakt met een mes en een baksteen?quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:01 schreef theunderdog het volgende:
Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal.
Door mensen zoals jij wordt de wereld steeds asocialer.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:01 schreef theunderdog het volgende:
Dit is natuurlijk heel erg enzo. Maar die emotionele reacties hierop, vind ik wel overdreven.
Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal.
Messelenquote:Op maandag 22 oktober 2012 09:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Sterkte, ze zal het vast erg zwaar hebben nuquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Afschuwelijk drama![]()
De dochter van mijn broer was een vriendinnetje van de oudste dochter.
Zeg dan gewoon je nichtje.quote:Op maandag 22 oktober 2012 15:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Afschuwelijk drama![]()
De dochter van mijn broer was een vriendinnetje van de oudste dochter.
WTF hoe gek moet je dan zijn.... om geldquote:
Het is toch een maatschappij waarin het alleen nog maar om geld gaat. Gebeuren wel meer achterlijke dingen om een paar knakenquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
WTF hoe gek moet je dan zijn.... om geld
Die dingen gebeuren , in bepaalde landen gebeurt het zelfs erg vaak.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat een vader zijn vrouw en kinderen afmaakt met een mes en een baksteen?
Och gossie gossie.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:03 schreef TLC het volgende:
[..]
Door mensen zoals jij wordt de wereld steeds asocialer.
Ik weet niet hoe dat precies zit, hij heeft namelijk iig een andere pa dan die pa die nu brokken heeft lopen maken en ik ga er vanuit dat zo`n jongen doorgaans wel wordt ontzien.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:01 schreef pamper het volgende:
Pff ik heb het wel te doen met die zoon die overblijft.. Ben je niet alleen je moeder en zusjes kwijt, blijf je ook nog es achter met (wrs) enorme schulden..
quote:DV
16 hours ago via mobile
Mam, Anouk, Samantha, ik hou van jullie. Rest In Peace.
De pa die de brokken heeft gemaakt, was zijn stiefvader had ik ergens gelezenquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat precies zit, hij heeft namelijk iig een andere pa dan die pa die nu brokken heeft lopen maken.
[..]
Dat zei ik ook al, Samantha ook, waardoor de biologische vader ook nog eens slachtoffer is. Trieste zooi..quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:09 schreef pamper het volgende:
[..]
De pa die de brokken heeft gemaakt, was zijn stiefvader had ik ergens gelezenHij was toevallig het weekend bij z'n biologische vader.
Oooh idd, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.. Verschrikkelijk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:11 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al, Samantha ook, waardoor de biologische vader ook nog eens slachtoffer is. Trieste zooi..
Op een andere site had een oetlul zonder na te denken al de link naar de facebook-pagina van die man gepost en hem als dader aangemerkt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:14 schreef pamper het volgende:
[..]
Oooh idd, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.. Verschrikkelijk.
Onzin je erft geen schulden als je dat niet wilt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:01 schreef pamper het volgende:
Ben je niet alleen je moeder en zusjes kwijt, blijf je ook nog es achter met (wrs) enorme schulden..
Nee dat klopt, maar dan erf je dus helemaal niks..quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin je erft geen schulden als je dat niet wilt.
Tja, als hij al gek genoeg is om in koele bloede zijn eigen vrouw, dochter en zijn stiefdochter met een mes en een baksteen af te slachten, dan is ie vast ook wel gek genoeg om zichzelf ook koud te maken.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat opvalt bij dit soort familiedrama's is dat de dader er vrijwel altijd in slaagt zelfmoord te plegen. Zo wordt het wel heel moeilijk om te achterhalen wat zo iemand tot waanzin heeft gedreven.
Denk niet dat ie dat in koele bloede heeft gedaan, maar uit pure wanhoop. In staat van wanhoop ben je juist niet koelbloedig, lijkt me.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja, als hij al gek genoeg is om in koele bloede zijn eigen vrouw, dochter en zijn stiefdochter met een mes en een baksteen af te slachten, dan is ie vast ook wel gek genoeg om zichzelf ook koud te maken.
Of hij plande het juist omdat die 19 jarige jongen niet thuis was. Ik kon mijn pa makkelijk aan op m'n 19equote:Op maandag 22 oktober 2012 16:09 schreef pamper het volgende:
[..]
De pa die de brokken heeft gemaakt, was zijn stiefvader had ik ergens gelezenHij was toevallig het weekend bij z'n biologische vader.
je mag het eigenlijk niet zeggen, maar het zijn altijd de verkeerde mensen die doodgaan hequote:
Verklaar je nader?quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:19 schreef TLC het volgende:
[..]
je mag het eigenlijk niet zeggen, maar het zijn altijd de verkeerde mensen die doodgaan he
Indrukwekkende docu.quote:http://www.npodoc.nl/docu(...)voorbij-het-paradijs
Reconstructie van een onbegrijpelijk gezinsdrama. Familieleden, vrienden en andere betrokkenen vertellen openhartig en indringend wat er aan de gezinsmoord vooraf ging en hoe ze nog steeds met de 'waarom vraag' worstelen.
In deze documentaire wordt de voorgeschiedenis van een onbegrijpelijk gezinsdrama gereconstrueerd. Bij dit drama kwamen in oktober 2012 vier van de vijf gezinsleden, Rob (43), Rianne (46), Samantha (15), Anouk (11), om het leven. Zoon Dylan (19), die op dat moment niet thuis was, bleef alleen over. Slechts twee maanden eerder was een lang gekoesterde droom in vervulling gegaan en waren ze verhuisd vanuit een doorsnee nieuwbouwwijk naar een idyllisch gelegen boerderijtje aan de Lek.
Familieleden, vrienden en andere betrokkenen vertellen openhartig en indringend wat er aan de gezinsmoord vooraf ging, waardoor vader Rob wellicht zo ontspoorde en hoe ze zelf nog dagelijks met 'de waarom vraag' worstelen. Ze leken hun leven zo goed voor elkaar te hebben. De hoofdrolspelers uit de recente gezinsdrama's zijn bijna allemaal gewone en maatschappelijk succesvolle mensen. Waarom gebeuren dit soort tragedies?
Uitzending maandagavond 8 december om 20.25 uur op NPO 2.
Heel indrukwekkend inderdaad.quote:Op maandag 8 december 2014 21:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Indrukwekkende docu.
Hier terug te kijken: http://www.npo.nl/2doc/08-12-2014/VPWON_1220438
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |