SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Random haaksels laatste topic:
Mutsen en sjaal setje van zouzomaarkunnen(links) en ook een mooi setje van creado (rechts)![]()
Dastes konijntjes voor aankomende neefje en zus
Annelotjes hexagon beer
Blabel6 loopt er weer warmpjes bij
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ik weet niet wat voor soort trui je wilt maken, maar wellicht is dit iets?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:26 schreef saaw het volgende:
Oh die grote beer is fantastisch
Even een vraagje, omdat ik geen patroon kan vinden, iemand een idee hoe ik een trui haak, en dan vooral de voorkant met hals? Of een patroon weet natuurlijk
Oeh, ik nu ook!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben verliefd op deze sprei.
[ afbeelding ]
Ik heb wel een babyquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
die is zeker mooi claudia. waar heb je die gevonden?
ik kwam vandaag deze tegen
http://winkieflash.nl/wp-(...)groovy-ghan_wink.jpg
hij is wat druk, maar ik vind hem wel leuk.
ook kwam ik deze weer tegen (had hem al eens gepined....en ik wil hem zeker een keer maken, maar eerst een baby vinden/krijgen om aan te geven)
http://www.etsy.com/listi(...)rn?ref=usr_faveitems
oeh, die laatste deken is idd leuk!! herkent iemand eigenlijk die steek? want dan zou je hem ook zonder patroon kunnen maken toch? :$ (heb nog nooit patroon gekocht...)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
die is zeker mooi claudia. waar heb je die gevonden?
ik kwam vandaag deze tegen
http://winkieflash.nl/wp-(...)groovy-ghan_wink.jpg
hij is wat druk, maar ik vind hem wel leuk.
ook kwam ik deze weer tegen (had hem al eens gepined....en ik wil hem zeker een keer maken, maar eerst een baby vinden/krijgen om aan te geven)
http://www.etsy.com/listi(...)rn?ref=usr_faveitems
Haak 1 losse,in de volgende 16 steken een vaste, dan in de laatste 2 steken niks doen en omdraaien. Dit tot toe 22 en dan heb je uiteindelijk 2 steken over. (dus rij 17 kom je op 14 steken,etc.)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:38 schreef Saffier het volgende:
Die is zeker mooi B.erta!
Wie kan mij helpen? Ik ben een schildpad aan het haken en nu aangekomen bij de kromming in de nek, het kopje moet straks omhoog kijken, maar ik snap niet wat ze bedoelen met het volgende stukje;
Round 14: Ch 1, [sc in next st, 2 sc in next st] 6 times; join with slip st in first sc—18 sc.
Curve Of Neck
Row 15: Ch 1, sc in next 16 sts; leave last 2 sts unworked, turn.
Rows 16–22: Ch 1, sc in each st across to last 2 sts; leave last 2 sts unworked, turn—At end of last row, 2 sts.
Round 23: Ch 1, working in unworked sts of previous rows and round 14, sc in each st around; join with slip st in first sc. Leaving a long tail for sewing, fasten off.
R14+15 heb ik. Dan R16; haak 1 losse, en dan...? bedoelen ze steeds 16 steken haken dan werk keren, 7 toeren lang? (klinkt mij logisch) Maar wat bedoelen ze dan met het 'across'?
zoiets: maar dan in ledikant-formaat (ledikant zelf is 40x90)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:11 schreef Saffier het volgende:
Liza als je een patroontje uitzoekt, of een voorbeeld geeft van wat je wil gaan haken word je vanzelf verder geholpen hier hoor!
Met R23 moet ik dus terug naar R16. Dan moet ik in 1 keer een afstand van 7 rijen overbruggen en dat lijkt me niet te lukken. Ik zie wel wat je bedoeld met de knik maken, maar niet hoe ik het moet realiseren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:18 schreef bietel het volgende:
Saffier: Wat Zouzomaarkunnen zegt klopt. Wat jij zegt ook, want je houdt aan het einde van ronde 22 2 steken over. Zoals in het patroon staat.
Het ziet er naar uit dat het een driehoekje wordt. In ronde 23 ga je dan haken in de steken die je vanaf ronde 14 niet hebt gehaakt. De 'unworked stitches. Ik denk dat je zo de knik in de nek maakt ofzo.
Klinkt dat logisch?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben verliefd op deze sprei.
[ afbeelding ]
Niet in 1 keer. Zoals ik het lees haak je eerst de 2 steken van rij 21, dan die van rij 20, dan die van rij 19 etc. Nadat je de twee van rij 16 hebt gehaakt, ga je weer terug naar boven, dus de twee overgeslagen steken aan de andere kant. Dan krijg je een knik.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:24 schreef Saffier het volgende:
[..]
Met R23 moet ik dus terug naar R16. Dan moet ik in 1 keer een afstand van 7 rijen overbruggen en dat lijkt me niet te lukken. Ik zie wel wat je bedoeld met de knik maken, maar niet hoe ik het moet realiseren.
http://www.naturallycaron(...)oy/turtle_toy_1.html is het patroon, er staan foto's bij.
HahHa oke,kan wel niet beloven dat ik hem snel maak/ga maken...denk je dat je baby het dan koud krijgt?quote:
]quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
HahHa oke,kan wel niet beloven dat ik hem snel maak/ga maken...denk je dat je baby het dan koud krijgt?en is baby geslachtloos of wil hij/zij nog een bepaalde kleur
@ wild-rose, kben dus wel snel geneigd patronen te kopen, al is het maar voor wat extra uitleg over de afmeting,garen en werkwijze.
Volgens mij is de deken met dubbele/3dubbele draad gehaakt in gewoon vaste, maar dat heb ik nog nooit gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 60% gewijzigd door HelloBonjour op 21-10-2012 08:40:40 ]All the freaky people make the beauty of the world
Je hebt een soort platte pyramide, ja? En je bent met je haaknaald aan de bovenkant? In die laatste ronde ga je eerst aan de ene kant van de pyramide naar beneden (dus steeds de twee overgeslagen steken haken) en dan langs de andere kant weer naar boven. Hierdoor zal het pyramide gedeelte een knik krijgen. Het zal er waarschijnlijk raar uitzien, maar als je het op gaat vullen zal het wel goedkomen.quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 08:35 schreef HelloBonjour het volgende:
Hahaha wat een schatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kan ze ook een beetje schilderen of zijn het alleen de gezichten
Ik wil sowieso op de kreadoe op zoek naar stofjes (voor verschillende doeleinden trouwens) hoop dat ik ook iets kanvinden voor bij zon dekentje.
(En het patroon ga ik denk ik maar snel bestellen)
precies waar ik aan dacht. deze staat ook al een tijdje in m'n favorieten:quote:
Ik weet niet waar je woont, maar aankomende zondag 28 oktober is de stoffenbeurs in Leiden. Ik verwacht dat er dan wel wat aanbiedingskraampjes tussen staanquote:Op zondag 21 oktober 2012 11:08 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hahaha wat een schatjekan ze ook een beetje schilderen of zijn het alleen de gezichten
Ik wil sowieso op de kreadoe op zoek naar stofjes (voor verschillende doeleinden trouwens) hoop dat ik ook iets kanvinden voor bij zon dekentje.
(En het patroon ga ik denk ik maar snel bestellen)
Mooi! Welk garen heb je gebruikt?quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[ afbeelding ]
Kom maar op met de koude avonden!
Wow... wat een werk moet dat zijn geweest. Respect!quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mooiequote:Op zondag 21 oktober 2012 11:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[ afbeelding ]
Leiden is voor mij echt andere kant van het land. Woon zelf in limburg...(en 28e zit al vol) maar toch bedankt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:34 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar aankomende zondag 28 oktober is de stoffenbeurs in Leiden. Ik verwacht dat er dan wel wat aanbiedingskraampjes tussen staan
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:31 schreef Dottey het volgende:
Ik heb trouwens de linkjes van tunisch haken in de OP verstopt, want die zijn handig om te bewaren. Las al dat verschillende mensen het wel eens willen proberen en zo raken we de tip niet kwijt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nou ben ik verliefd
en leuke dekentjes komen er weer voorbijOpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
HahHa oke,kan wel niet beloven dat ik hem snel maak/ga maken...denk je dat je baby het dan koud krijgt?en is baby geslachtloos of wil hij/zij nog een bepaalde kleur
@ wild-rose, kben dus wel snel geneigd patronen te kopen, al is het maar voor wat extra uitleg over de afmeting,garen en werkwijze.
Volgens mij is de deken met dubbele/3dubbele draad gehaakt in gewoon vaste, maar dat heb ik nog nooit gedaan.
heb hem al besteld....ik ben dan denk ik toch te lui om het allemaal zelf uit te zoeken. dan maar 7dollar betalen en (bijna) direct aan de slag kunnen...quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:38 schreef wild-r0se het volgende:
[..]zo dacht ik ook dat het was
(en dan vind ik het jammer om er 7 dollar aan te besteden :$)
maar het helpt natuurlijk wel zo'n patroon ^^ En 't is ook wel een eerbetoon aan de maakster
die babysoft van de zeeman is wel fijn, naald 3,5 of 4quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:33 schreef OooLizaooO het volgende:
Met welke soort wol kan je best een (baby)deken haken?
En welk nummer haaknaald?
die van jou is mooi geworden, die van mij vordert zo langzaam, meer jaren plan ben ik bangquote:Op zondag 21 oktober 2012 12:54 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Bedankt! Hij is flink zwaar, gemaakt van Saskia van de Wibra,met naald 4. Had achteraf naald 5 moeten gebruiken denk ik. Dan was hij iets 'luchtiger' geworden.
Hij is 1.88x1.05 vorige winter mee begonnen,en vanaf februari niks meer aan gedaan. Echt een winterklusje dus!
(eigenlijk wilde ik hem nog veel groter maken,maar voor de bank was hij zo eigenlijk perfect, en ik was er ook wel zat van)
ik zou niet voor puur acryl kiezen, maar dat is echt een kwestie van smaak. ik vind dat soft van zeeman bijv. echt niet zo fijn aanvoelen. zou eerder kiezen voor een garen van merino wol (heel zacht) of een mengsel van wol of katoen met acryl/polyamide). jammer genoeg is er net een drops actie geweest met 25% korting op bijv. de merino extra fine, dat is nu weer aan de dure kant. maar bijvoorbeeld phildar partner 3,5 of phildar partner 6 (dun/dikker garen).quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:33 schreef OooLizaooO het volgende:
Met welke soort wol kan je best een (baby)deken haken?
En welk nummer haaknaald?
als je in de 1e Openingspost kijkt, zie je spoiler staan klik daar eens op komen heel veel linkjes tevoorschijn en ook joetoepjes van tunisch haken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:01 schreef CREADO het volgende:
[..]
Waar doe je dat dan? Linkjes in de OP opslaan?
Mmmm...leuk!quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]
als je in de 1e Openingspost kijkt, zie je spoiler staan klik daar eens op komen heel veel linkjes tevoorschijn en ook joetoepjes van tunisch haken.
prachtig vooral die blauw/wit......maar ben nog bezig aan mijn popcorn deken wordt zo langzamerhand helemaal knettergek wil zo graag weer wat haken maar deze popcorndeken vind het zo saai daarom ben ik weer gaan breien, ( wil een rippeldeken maken maar weet niet eens wat ik er mee moet, is toch erg hahaha) maar ben nu in de breimodus ben een kabel col aan het breien...........quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:19 schreef CREADO het volgende:
[..]
Mmmm...leuk!
Ik heb leuke dekentjes/ kleedjes gezien!
http://www.artoftangle.com/free_patterns.htm
quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:57 schreef kwiwi het volgende:
Weet iemand wat een 'keerlosse' is? Ik gok een losse aan het einde van de toer om je werk te keren en daarna verder te kunnen met vasten..? Maar weet het niet zeker.
Yup, met dien verstande dat de keerlosse alleen dient om je werk te draaien. Hij telt niet als steek, en je negeert hem verder. Soms worden lossen ook gebruikt als de eerste steek van de ronde, maar bij een keerlosse is dat dus niet het geval.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:57 schreef kwiwi het volgende:
Weet iemand wat een 'keerlosse' is? Ik gok een losse aan het einde van de toer om je werk te keren en daarna verder te kunnen met vasten..? Maar weet het niet zeker.
Ja! Dat is heel erg lekker zacht en het breit en haakt heerlijk weg.quote:
Leuk!quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:56 schreef MQBM het volgende:
Even proberen of ik ook een foto kan plaatsen
Mijn dekentje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij moet nog wel gewassen en rechtgetrokken worden.
Mooi! Nu weet ik gelijk wie je bent, ik zag de foto's net ook "elders"quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:56 schreef MQBM het volgende:
Even proberen of ik ook een foto kan plaatsen
Mijn dekentje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij moet nog wel gewassen en rechtgetrokken worden.
Hey wat grappig! Hoiquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:19 schreef NicoleM het volgende:
[..]
Mooi! Nu weet ik gelijk wie je bent, ik zag de foto's net ook "elders"
Superschattig!quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:24 schreef Jumpsje het volgende:
[ afbeelding ]
Slofjes voor mijn aanstaande nichtje.
Alleen nog leuke knopen zoeken voor op de zijkant.
(Superslechte foto, binnenkort evenet beter licht).
Zoals MizzEnroe zegt: lekker zacht en makkelijk te verwerken.quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:30 schreef bietel het volgende:
Saffier: Goed dat je het wel geprobeerd hebt! En dat het nu uiteindelijk toch gelukt isSorry als mijn reactie eerder misschien een beetje lullig overkwam, maar soms raken mensen al in paniek als ze een zinnetje niet begrijpen in het patroon. Al voor ze ook maar iets gedaan hebben! Dat was nu natuurlijk niet bij jou het geval, maar daarom vroeg ik of je het al geprobeerd had
Ik zou het patroon uitekenen (als dat niet al in een boekje o.i.d. staat), en het daarna omgekeerd tekenen. Of gelijk schrijven natuurlijk, maar bij tekenen zie je sneller of je geen fout hebt gemaakt en welke steken je moet gebruiken om het juiste resultaat te krijgen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:19 schreef Jumpsje het volgende:
Even een vraag die me wakker houdt.
Ik heb een niet-symmetrische applicatie waarvoor ik een achterkant wil maken (gewoon volgens hetzelfde patroon).
De achterkant moet alleen gespiegeld worden zodat de mooie kanten buiten zijn (nog te volgen?).
Het enige wat ik kan bedenken is linkshandig haken, maar dat lukt echt voor geen meter! Heeft iemand een andere oplossing?!
Oh erg leuk staan die ook op ravelry?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:24 schreef Jumpsje het volgende:
[ afbeelding ]
Slofjes voor mijn aanstaande nichtje.
Alleen nog leuke knopen zoeken voor op de zijkant.
(Superslechte foto, binnenkort evenet beter licht).
Cool! Heb je de tekst met kruissteekjes gedaan?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
De voorkant van een kussensloopje waarmee ik bezig ben *Tunisch gehaakt*
Ze zijn van repeatcrafterme, vrij nieuw patroon, van 1 oktober.quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:24 schreef CREADO het volgende:
[..]
Oh erg leuk staan die ook op ravelry?
quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou het patroon uitekenen (als dat niet al in een boekje o.i.d. staat), en het daarna omgekeerd tekenen. Of gelijk schrijven natuurlijk, maar bij tekenen zie je sneller of je geen fout hebt gemaakt en welke steken je moet gebruiken om het juiste resultaat te krijgen.
Ik heb er een met sokkenwol en een met lace gemaakt. Allebei op naald 5.5quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:05 schreef looklikemerel het volgende:
Even uit de meeleesmodus om een vraag te stellen: ik ben van plan de 'Elise shawl' te gaan haken. Zie bij t patroon op Ravelry staan dat qua garen 'fingering weight' wordt geadviseerd, met naald 5,5 (daardoor wordt t redelijk los denk ik).
Ik zie deze shawl hier regelmatig voorbij komen, welk garen gebruiken jullie?
Linkshandig haken met de rechterhand, het kan! Ik heb het al eens gedaan namelijk. Je haakt dan in plaats van aan de voorkant van het haakwerk, in de achterkant van het haakwerk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:19 schreef Jumpsje het volgende:
Ik heb een niet-symmetrische applicatie waarvoor ik een achterkant wil maken (gewoon volgens hetzelfde patroon).
De achterkant moet alleen gespiegeld worden zodat de mooie kanten buiten zijn (nog te volgen?).
Het enige wat ik kan bedenken is linkshandig haken, maar dat lukt echt voor geen meter! Heeft iemand een andere oplossing?!
Dank Uquote:Op maandag 22 oktober 2012 08:27 schreef Whiskers het volgende:
[..]
Cool! Heb je de tekst met kruissteekjes gedaan?
Het bamboegaren wat ik heb is ook niet geschikt voor een deken. Het is te dun en te glad, de deken zou steeds van je af glijden denk ik.quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:22 schreef Serinde het volgende:
[..]
Zoals MizzEnroe zegt: lekker zacht en makkelijk te verwerken.
Ik zou het zelf niet zo gauw voor een dekentje gebruiken, het bamboegaren dat ik heb gekocht is een sjaal geworden (7 bollen van 50 gram) en die trekt best strak om m'n nek soms doordat het glad en toch best zwaar is. Maar er is misschien ook bamboegaren met meer meters per bolletje dan hetgeen ik had, dat weet ik eigenlijk niet.
Als deken zou het in dat opzicht wellicht niet geschikt zijn, maar wel lekker zacht. Echt warm lijkt me trouwens ook niet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:18 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Het bamboegaren wat ik heb is ook niet geschikt voor een deken. Het is te dun en te glad, de deken zou steeds van je af glijden denk ik.
ah, zo! ik vind dat tot nu toe wel meevallen, met dat garen. al heb ik er misschien minder dichte steken mee gehaakt. en 't gaat maar om een relatief klein dekentje he, aan de afmetingen van 't ledikant te zien. Verder lastig om te bepalen hoe zwaar/warm het mag zijn, is het dekentje alleen voor de sier of moet het ook echt warmte geven?quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:00 schreef Ynske het volgende:
Omdat ik m verstikkend warm en zwaar vind
dat lijkt me ook!quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Jumpsje, als je de gespiegelde wilt maken, maak je ipv de 3 lossen voor het kopje de lossen voor de staart etc. En als je dan die (ik geloof 2+12) dubbele stokjes hebt gehaakt, begin je aan het kopje. Volgens mij moet dat dan goed uitkomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja alleen in de achterste lus inderdaad!quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:54 schreef trui het volgende:
heel leuk inderdaad maximus!
spaceinvaders, haak je dan alleen in de achterste lus, om dat geribbelde effect te krijgen?
Tyler, ik heb wel eens met Caron Simply Soft gehaakt, en naar wat ik me ervan herinner voelje wel een beetje dat 't synthetisch is, maar als je dat niet al te erg vindt kun je er best een deken mee maken. ik vond de prijs alleen wat tegenvallen toen ik 't laatst bij woolly.nl zag staan.
hmm synthetisch lijkt me niet echt fijn....en zeker niet voor een baby dekentjequote:Op maandag 22 oktober 2012 11:54 schreef trui het volgende:
Tyler, ik heb wel eens met Caron Simply Soft gehaakt, en naar wat ik me ervan herinner voelje wel een beetje dat 't synthetisch is, maar als je dat niet al te erg vindt kun je er best een deken mee maken. ik vond de prijs alleen wat tegenvallen toen ik 't laatst bij woolly.nl zag staan.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hier komt er momenteel weinig haakwerk uit mn handen.gecondoleerd, en sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier komt er momenteel weinig haakwerk uit mn handen.Heel veel sterkte, Whoop! Misschien kun je morgen iets gaan doen waardoor je hoofd ff lekker helemaal leeg wordt? Naar het strand ofzo, uitwaaien en alle gedachten met de wind mee laten waaien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
Leuk!quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:28 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een dekentje gemaakt voor een vriendin die zwanger is. Nouja, eigenlijk 2, zodat ze een reserve heeft.
[ afbeelding ]
Je wil niet weten hoe moeilijk het is om uberhaupt iets te vinden! De meeste fleece heeft afgrijselijke Disneyprints of hartjes ofzoquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:35 schreef trui het volgende:
wat een vreselijke print op die dekentjes angel, ik word duizelig als ik ernaar kijk.maar de omlijsting vind ik wel heel leuk.
Ik had geen geduld meer om de oogjes nog anders te doen. Het lijfje had ik ook al gevuld en gesloten voordat ik had bedacht dat de oogjes er nog op moesten. Nu moet het beestje het hier maar mee doen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:27 schreef trui het volgende:
tuurlijk niet, het is toch een haaktopic creatiesvankokosnoot? leuk konijn! (al zou ik de oogjes denk ik anders gedaan hebben). je poncho vond ik ook heel mooi trouwens!
haha ik geloof je meteen hoor.quote:Op maandag 22 oktober 2012 14:37 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoe moeilijk het is om uberhaupt iets te vinden! De meeste fleece heeft afgrijselijke Disneyprints of hartjes ofzo![]()
Ik vond dit ook niet optimaal, maar beter dan de rest.
Hier komt er momenteel weinig haakwerk uit mn handen.Gecondoleerd Whoop, ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik mag toch aannemen dat ze op school hier wel rekening mee zullen houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Wat ik zou doen, is elke toer aan "de andere kant" beginnen, dus eigenlijk aan 't eind beginnen, snapje? Met zo'n teltekening is dat makkelijker te zienquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:19 schreef Jumpsje het volgende:
Het nadeel van de Carina is dat het niet echt blokt. En de Elise is wel een beetje ontworpen daarvoor, dus dat je het gehaakte resultaat opentrekt zeg maar. Dan wordt ie pas echt mooi.quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:22 schreef MarinaJozina het volgende:
Sterkte de komende tijd Whoopdidoo. Ik hoop ook dat ze hier op school rekening mee zullen houden. Afleiding (in welke vorm dan ook) is natuurlijk welkom voor je, dus ik snap dat je blij bent met de hamster
Ik ben nu even niet aan het haken, maar wil wel graag een shawl maken. Er liggen nog een paar bollen Carina (van de Wibra). Is dat een goede maat voor bijv. de Elise shawl?
mooi gemaakt!!quote:Op maandag 22 oktober 2012 16:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb mijn Rudolf al af (beter te vroeg dan te laat he?)
Ik vind hem wel leuk geworden, maar door rare opmerkingen in het patroon ben ik niet super excited zeg maar.
Lijfje vullen, daarna nek maken en dan pas later het hoofd vullen zodat je amper meer bij het nekje kunt en deze nu te slap is om het hoofdje recht op te houden....zelfde voor het gewei, voor de versmalling vullen en daarna niets meer terwijl hij op het laatst juist stevigheid nodig heeft om rechtop te blijven staan![]()
[ afbeelding ]
Nee dat lukt ook niet echt, dan krijg je vaak zon hele bal maar niet dat het heel netjes uitgespreid over het nekje zatquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:41 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
mooi gemaakt!!en idd lekker op tijd :p
kon je niet met een haaknaald oid de vulling verder duwen?
Nee hij heeft een punthoofd....moest ook van het patroon ...:Dquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:50 schreef Angelof9 het volgende:
Heeft ie nou een punthoofd, of lijkt dat alleen maar zo door de foto?
SPOILER: @WhoopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
Geweldig! Zo herkenbaar..quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:19 schreef Dottey het volgende:
- wat een leuke konijnen, rendieren, apen, poncho envanalles en nog wat!
zelf word ik enorm tegen gewerkt om te haken
[ afbeelding ]
en toen dat niet werkte..
[ afbeelding ]
hihi
het is een van alles en nog wat deken. Ongeveer dezelfde dikte allemaal.quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:36 schreef CREADO het volgende:
[..]
Geweldig! Zo herkenbaar..
Leuke deken, wat voor wol is dit?
en bedankt he.....:pquote:[b]Op maandag 22 oktober 2012 20:03 schreef zouzomaarkunnen het volgende:[/url]
Rudolph vind ik een gek hoofd hebben!![]()
Het spijt mequote:Op maandag 22 oktober 2012 20:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
en bedankt he.....:p
moest echt zo hoor.....*kijkt zielig*
Je bedoelt de Kruidvat denk ik.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:29 schreef Toverheks het volgende:
zat tussen mijn reklamefolders ook een reklame van de Aldi, daar verkopen ze haak en brei boekjes voor beestjes en iets met kerstballen enzo. 3.99 voor een boekje
Knap gedaan die poes, wat voor wol heb je gebruikt?quote:Op maandag 22 oktober 2012 18:19 schreef Dottey het volgende:
- wat een leuke konijnen, rendieren, apen, poncho envanalles en nog wat!
zelf word ik enorm tegen gewerkt om te haken
[ afbeelding ]
en toen dat niet werkte..
[ afbeelding ]
hihi
Inderdaad, heel herkenbaar! Heb hier af en toe de gaten in mijn buik staan, omdat meneer het nodig vind om telkens de draad te grijpen...quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:36 schreef CREADO het volgende:
[..]
Geweldig! Zo herkenbaar..
Leuke deken, wat voor wol is dit?
Techniek lukt, jippie! Ik ga er aan beginnen! Weet iemand, als ik een breedte van 50 cm wil, hoe lang moet mijn opstartketting dan zijn? Is 100 cm voldoende?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:27 schreef bietel het volgende:
OooLizaooO: Voor die onderste deken:
En patroon: http://www.garnstudio.com(...)=139&d_id=40&lang=nl
Als je stokjes kunt haken, is deze deken goed te doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die kat op deken![]()
Enne, had rudolf zn hoofd niet andersom gemoeten? Met de punt naar voren? Ohnee, zie dat ie ook nog een snuitje heeft. Laten we het op apart houden
Kirsten, wat een raar verhaal! Hopelijk komt er snel een oplossing, en anders inderdaad even ergens anders heen gaan.
hahah was maar een grapje...en iedereen zijn eigen mening he?quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:52 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Het spijt me.. Maar verder vind ik hem echt wel heel mooi hoor!!
quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:59 schreef kirsten. het volgende:
Nou misschien ben ik even de komende dagen niet online. 't is in ieder geval niet vrijwillig
jeetje wat eem verhaal en wat een gedoe! hoop dat het goed komt en dat je niet weg hoeft. succes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weg hoef? Dat zal wel meevallenquote:Op maandag 22 oktober 2012 22:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
hahah was maar een grapje...en iedereen zijn eigen mening he?en ik geloof je wel hoor.
[..]
jeetje wat eem verhaal en wat een gedoe! hoop dat het goed komt en dat je niet weg hoeft. succes!
ow nee ik had het over kirsten en haar verhaal in haar spoiler.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:22 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Weg hoef? Dat zal wel meevallenMn eindopdracht(yay paper, yay spss) wordt alleen verzwaard.
We zien wel, komt wel goed. En anders volgend jaar maar, aangezien ik met al dit gedoe ook nog geen stageplaats heb. Ach er zijn ergere dingen in de wereld toch?
oh die kan het ook wezen, de reklamefolders zijn al weg, nou iedergeval 1 van die 2.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:53 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Je bedoelt de Kruidvat denk ik.
Oh ja sorry, las scheef. Heb geen idee hoe het verzwaard wordt. Het is een soort mini scriptie van 5000 woorden. Hopelijk weet ik morgen meer.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ow nee ik had het over kirsten en haar verhaal in haar spoiler.
wat had verzwaren bij jullie in dan? ik ben ook nog opzoek naar een stageplek (gaat nu eindelijk de goede kant op) voor mijn afstudeerproject. al hoop ik spss te kunnen vermijden, al ben ik er erg bang voor...(wat een ^}+{*{programma)
wat studeer je eigenlijk?
het enige nadeel van een afstudeerplek vinden is dat mijn haaktijd heel wat gaat verminderen
Dank je wel. Die bravo is wel beter geprijsd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:19 schreef trui het volgende:
katia planet is volgens mij wel redelijk vergelijkbaar.
iets dunner (denk ik): Bravo.
hier is een spaanse beschrijving van een leuk hengsel. even door een vertaalmachine gooien en ... voila!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:38 schreef DjinN het volgende:
Ik wil graag weer eens een nieuwe tas gaan haken. De hengsels wil ik dus ook graag haken. Maar hoe kan ik die nou het beste maken?
de planet is wel 100 gram per bol he, dat scheelt een beetje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:23 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dank je wel. Die bravo is wel beter geprijsd.
dat doe ik ook ja, werkt prima!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:07 schreef Angelof9 het volgende:
Wat ik doe: als het draadje bijna op is, doe ik een stokje tot aan het doorhalen van de laatste twee lusjes. Op dat moment laat ik de oude draad hangen en sla ik de nieuwe draad om mijn haak en die haal ik door. Dan ga ik verder met de nieuwe draad. Dat ene stokje is dan wel wat losser, maar als je later de draadjes weg gaat werken, kun je het weer netjes aantrekken.
[ Bericht 24% gewijzigd door Whoopdidoo op 23-10-2012 10:20:48 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:07 schreef Angelof9 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is bravo niet te dun in vergelijking met saskia/royal, denk je whoop?
creatiesvankokosnoot, ook een teckel, leuk! ik ben benieuwd naar het resultaat!in de haak.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:18 schreef trui het volgende:
Nee dat valt wel mee. Ligt er ook aan met welke naald je normaal haakt maar is goed te combineren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is bravo niet te dun in vergelijking met saskia/royal, denk je whoop?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig kan ik vloeiend Spaans dus die website is no problema para miquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:24 schreef trui het volgende:
[..]
hier is een spaanse beschrijving van een leuk hengsel. even door een vertaalmachine gooien en ... voila!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Met welke haaknaald kun je dan het beste haken? 4?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:25 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Nee dat valt wel mee. Ligt er ook aan met welke naald je normaal haakt maar is goed te combineren.
Ik combineer Saskia ook regelmatig met Bravo, gaat prima hoor!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:42 schreef Koningin het volgende:
[..]
Met welke haaknaald kun je dan het beste haken? 4?
hee, treft dat even, olé!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:36 schreef DjinN het volgende:
[..]
Gelukkig kan ik vloeiend Spaans dus die website is no problema para miDankjewel!
Oke, ik was van plan het met naald 4 te doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:51 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik combineer Saskia ook regelmatig met Bravo, gaat prima hoor!
Ik gebruik meestal haaknaald 3.5 of 4 (haak wel vrij strak)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb het eenhoorntje uit het boek van Ana Paula Rimoli gemaakt, alleen dan is het bij mij een paard.Moet er nog even een foto van maken voor ik hem weggeef.
Er gaat een wereld voor me open.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:48 schreef trui het volgende:
mensapen hebben geen staart he. dus als 't een chimpansee moet voorstellen heeft ie geen staart nodig.
Daar heb ik laatst iets besteld, ging vrij vlot. Niet de dag erna, maar 1 of 2 dagen later.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
Thnx voor de overzichtspaginaNormaal zou één van de winkels in Breda inderdaad wel een optie zijn, maar zelf ga ik er even niet komen en hoe hard ik de 'heel erg zwanger'-kaart ook speel, Vriend rijdt niet naar Breda voor een bolletje wol
![]()
Ik zie dat ze hem hier in ieder geval hebben.
Besteld, we gaan het zien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:15 schreef Koningin het volgende:
[..]
Daar heb ik laatst iets besteld, ging vrij vlot. Niet de dag erna, maar 1 of 2 dagen later.
De wol was heel goed vacuum gezogen.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:05 schreef trui het volgende:
haha ja dat krijg je als je kinderen spreekbeurten moeten gaan houden.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Wat voor dingen staan erin?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:11 schreef 16021988 het volgende:
Ik heb t boekje "kerstversieringen haken" net voor 4eur bij de Kruidvat gekocht.. Erg leuk!
O.a. Een rendier (zonder punthoofd :-$ ) engeltje, sneeuwpopje, kerstboom en wat applicaties! En duidelijk omschreven allemaal!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:27 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Wat voor dingen staan erin?
(Fotootje was niet zo duidelijk in de folder)
-Oud matras of dikke handdoekquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik snap niets van dat blocken, kan iemand me dat simpel uitleggen?
In principe was je het gewoon. Of eingenlijk hoef je het alleen maar nat te maken. En dan leg je het op iets plats, de vloer of een matras en dan speld je het vast in de goede vorm/maar (afhankelijk van wat het is). En dan laat je het zo opdrogen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:56 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik snap niets van dat blocken, kan iemand me dat simpel uitleggen?
Oh oke! Ik werd al helemaal bang van het stuk dat ik aan het lezen was maar zo klinkt het inderdaad simpel. Dankjewel!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:01 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
In principe was je het gewoon. Of eingenlijk hoef je het alleen maar nat te maken. En dan leg je het op iets plats, de vloer of een matras en dan speld je het vast in de goede vorm/maar (afhankelijk van wat het is). En dan laat je het zo opdrogen.
Heel simpel!
heb ff gespamt in de RLSquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:04 schreef Lutte het volgende:
Hoihoi
Feelgoodkerstcreativiteit-brainstorm topic
FHF, FEE en CRE slaan de handen ineen voor een grote kerst feel good actie! Er zijn plannen om kaartjes te versturen, de kerstpakketen komen weer terug en... Er gaat geknutseld wordenNu wordt er een beetje gebrainstormd, hebben jullie nog ideeën? Hier is het topic, hopelijk zien we jullie daar! Feelgoodkerstcreativiteit-brainstorm topic
Ja ik heb de kleur nog niet bepaald. Ben nu ook met zwart bezig voor de shawl van mijn vriend maar dat is maar 1 steek recht toe recht aan dus heel wat simpeler.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:00 schreef Angelof9 het volgende:
Ik denk het wel, maar denk nog even na over het zwart, het is de moeilijkste kleur om mee te werken.
Wat een heerlijk hysterische dekenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:01 schreef BrainTeaser het volgende:
Even m'n huidige project showen:
[ afbeelding ]
Ennn...het lukt me nu eindelijk om op een mooie manier over de eindjes heen te haken, zodat ik die krengen niet meer allemaal in hoef te weven!!
Ohja, het wordt een babydeken!
En lichtelijk autistisch als ik ben, heb ik uiteraard vooraf al het gehele kleurenschema bedacht en uitgewerkt![]()
[ afbeelding ]
Krijg jij ook zoveel reacties als je haakt in de trein? Ik heb altijd wel iemand die er wat van moet zeggenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:15 schreef BrainTeaser het volgende:
@Guppy: precies, daar hoop ik dus wel op!
@DonnaRush: ja, het is een aardig project ja!82 kleine squares (van 4 rondes) en 12 grote (van 8 rondes). Maar ik zit 5 dagen per week 1,5 uur per dag in de trein, dus daar is dit perfect voor!
Haha, echt? Bij mij dus nooit!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Krijg jij ook zoveel reacties als je haakt in de trein? Ik heb altijd wel iemand die er wat van moet zeggen
Ik heel vaakquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:26 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Haha, echt? Bij mij dus nooit!
Één keer vroeg een klein meisje hardop aan d'r moeder wat ik aan het maken was, dus dat heb ik 'r toen uitgelegd
Maar verder echt nog nooit. Sommige mensen kijken wel terwijl ik bezig ben, maar die kijken altijd weer snel weg zodra ik op kijk.
Wow! Jaloers.. en handig om te weten hahaquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:36 schreef DjinN het volgende:
[..]
Gelukkig kan ik vloeiend Spaans dus die website is no problema para miDankjewel!
Haha, ja mijn zus zegt ook altijd dat onze oma trots geweest zou zijn op me. Die sprak er altijd schande van dat wij geen 'ouderwets handwerken' kregen op school!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heel vaaklaatst nog een man: "Zoo, dat is een ouderwets stukje huisvlijt"
3 lossen (kettinkje) (telt als 1 stokje). Stokje in eerste steek. Daarna moet je steeds het stukje tussen * en * herhalen: 2 stokjes in 1 steek, 1 stokje in volgende steek. Zo meerder je om de steek. Je sluit de rij met een halve vaste in het 1e stokje van deze zelfde rij (denk dat je de andere rijen ook zo gesloten hebt).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:12 schreef Makayla het volgende:
Hey allemaal, ik lees af en toe (met tijden, want jullie gaan zo snel!) mee, heb ook wel eens gepost, maar ik denk dat de meeste van jullie me niet kennen.... Haha. Ik ben begonnen met een tasje, een patroon wat ik heb gekocht van Etsy. Alleen ik loop een beetje vast. Dit heb ik nu:
[ http://imageshack.us/photo/my-images/18/img0142xy.jpg/ (copy/paste deze link) | http://imageshack.us/a/img18/5225/img0142xy.jpg (copy/paste deze link) ]
Bij de volgende toer moet ik iets doen, maar ik snap niet helemaal wat er bedoeld wordt, want ik dacht zelf dat ik alleen maar in een voorste lus hoefde te haken, maar later moet je ook weer in allebei de lussen haken? En dan wordt het een beetje raar... Maar goed, dit moet ik dus doen bij de volgende toer haha:
3ch (count as first DC), 1DC in very first stitch, *2 DC in one stitch, 1DC* - repeat to the end and join with slip stitch with first DC
Als iemand me kan helpen en weet wat hier bedoeld wordt ben ik heel blij
Ik krijg ook altijd reacties, ik vind het heel leuk. Vorige keer nog iemand die vroeg wat ik toch met al die vierkantjes moest.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Krijg jij ook zoveel reacties als je haakt in de trein? Ik heb altijd wel iemand die er wat van moet zeggen
Ooooh oke, ik dacht dat die very first stitch iets te maken had met de voorste lus misschien, ik vond het al zo raar, maar dan is het me nu duidelijk en eigenlijk achteraf heel makkelijkquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:29 schreef bietel het volgende:
[..]
3 lossen (kettinkje) (telt als 1 stokje). Stokje in eerste steek. Daarna moet je steeds het stukje tussen * en * herhalen: 2 stokjes in 1 steek, 1 stokje in volgende steek. Zo meerder je om de steek. Je sluit de rij met een halve vaste in het 1e stokje van deze zelfde rij (denk dat je de andere rijen ook zo gesloten hebt).
Bovenstaande haak je in beide lussen. (dat is eigenlijk de standaard). Tenzij er in het patroon iets anders staat.
Heel leuk geworden maximus!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:58 schreef MaximusTG het volgende:
Klaar!
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
sweet pea staat in het boekje 'de Happy Hooker'. was ooit maar 5 euro bij bol.com. jammer genoeg niet meer leverbaar in 't nederlands zie ik. maar wie weet via marktplaats oid?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:59 schreef DonnaRush het volgende:
Trui je maakt het me nog moeilijk! Ik ga eerst proberen en mocht ik de smaak te pakken hebben dan koop ik het Sweet Pea patroon misschien wel! Nu ik er beter naar kijk valt de moeilijkheidsgraad inderdaad wel mee! Thanks!
Bedankt! Ik kan altijd even op zoek gaan. Google vindt dingen over een heel ander soort 'hooker' hahaha!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:09 schreef trui het volgende:
[..]
sweet pea staat in het boekje 'de Happy Hooker'. was ooit maar 5 euro bij bol.com. jammer genoeg niet meer leverbaar in 't nederlands zie ik. maar wie weet via marktplaats oid?
mooi geworden, Maximus!
Nee geen probleem. Op Amazon is die incl. verzendkosten ¤11,24. Valt me mee!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:26 schreef trui het volgende:
de engelse versie bevat gek genoeg wel meer patronen overigens. dus als je engels geen bezwaar vindt, is die ook wel aan te bevelen.
je zou wel eens gelijk kunnen hebben. denk dat de mijne qua zool idd iets groter zijn maar van boven iets kleiner. maar ach als ze passen is het goed toch?!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:45 schreef bietel het volgende:
ThanksIk heb ze in maat 0-6 maanden gemaakt en nog 2 extra rijen om de zool (had geen zin om opnieuw te beginnen en de grotere te maken. De wol werkt niet zo mee met uithalen
), dus ik heb ze iets aan moeten passen. Daardoor is de schacht denk ik te breed geworden, want die van Tyler-Girl zien er veel smaller uit.
ik heb er nooit zo op gelet, maar bij wolplein.nl garanderen ze zelfs dat ze alleen bollen sturen uit hetzelfde verfbad....quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
Als jullie op internet wol bestellen, krijgen jullie dan altijd bollen van dezelfde kleur uit hetzelfde kleurbad?
Daar heb ik besteld maar ik kon er niets over op de site vinden dus maar even gemaild. Zal wel goed komen dus!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik heb er nooit zo op gelet, maar bij wolplein.nl garanderen ze zelfs dat ze alleen bollen sturen uit hetzelfde verfbad....
het staat bij het garen en dan naaronder, onder het kopje service en dan het laatste puntje (bij het bolletje garen)quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Daar heb ik besteld maar ik kon er niets over op de site vinden dus maar even gemaild. Zal wel goed komen dus!
Ik zie het! Dankjewelquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:05 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
het staat bij het garen en dan naaronder, onder het kopje service en dan het laatste puntje (bij het bolletje garen)
oh Trui, ga me nou niet gek maken hoorquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:27 schreef trui het volgende:
juist wel, dan heb je tenminste een bestemming voor al die bollen!
Bij eurowinkel hebben ze de boekjes met de patronen nu ook voor ¤8 van christelquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:17 schreef MaximusTG het volgende:
Thanks! Hij hangt ook erg leuk aan de deur. Is me trouwens ook al opgevallen, patronen in boekjes zijn veel goedkoper dan diezelfde patronen online. Had voor mn vriendin bv 'Kleine knuffels haken' gekocht. 9,95. Maar losse patronen daaruit zijn zo 3 euro op ravelry.
edit: jullie zoeken dit boekje? 'Stitch n Bitch Crochet: The Happy Hooker' van Debbie Stoller?
Las dat ze zulke bollen bij de Wibra hadden, al heb ik ze in Amsterdam nog niet zien liggen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:29 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zit erover te denken om bollen met kleurverloop te gaan kopen, als ik weer mag van mezelf. Heeft iemand tips van 'goede' bollen?
Hoe ziet het er uit ook alweer het patroon? heb het boekje hier toevallig liggenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:37 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Nee geen probleem. Op Amazon is die incl. verzendkosten ¤11,24. Valt me mee!
Maar ik heb even een shopverbod!
als mijn gebreide sjaal of wat het ook wordt af isquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:29 schreef trui het volgende:
maar beestjes hebben geen kleurverloop nodig, dus ik zou eerst een mooie sjaal uitkiezen.
Koop zo'n metalen set, voor vijf euro twaalf naalden. Ik heb ze en ze haken fantastischquote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:54 schreef SpaceInvaders het volgende:
Mijn eerste eBay haaknaald met het plastic handvat (4.0mm) begint te kraken.
Ben benieuwd hoe lang hij het nog volhoudt
Absoluut, maar als je veel met dunne naalden haakt, zoals ik met de 2,5 dan ga je dat wel merken op den duur. Dus ik koop binnenkort 1 met een dikkere greep.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Koop zo'n metalen set, voor vijf euro twaalf naalden. Ik heb ze en ze haken fantastisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |