SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Random haaksels laatste topic:
Mutsen en sjaal setje van zouzomaarkunnen(links) en ook een mooi setje van creado (rechts)![]()
Dastes konijntjes voor aankomende neefje en zus
Annelotjes hexagon beer
Blabel6 loopt er weer warmpjes bij
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ik weet niet wat voor soort trui je wilt maken, maar wellicht is dit iets?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 16:26 schreef saaw het volgende:
Oh die grote beer is fantastisch
Even een vraagje, omdat ik geen patroon kan vinden, iemand een idee hoe ik een trui haak, en dan vooral de voorkant met hals? Of een patroon weet natuurlijk
Oeh, ik nu ook!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben verliefd op deze sprei.
[ afbeelding ]
Ik heb wel een babyquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
die is zeker mooi claudia. waar heb je die gevonden?
ik kwam vandaag deze tegen
http://winkieflash.nl/wp-(...)groovy-ghan_wink.jpg
hij is wat druk, maar ik vind hem wel leuk.
ook kwam ik deze weer tegen (had hem al eens gepined....en ik wil hem zeker een keer maken, maar eerst een baby vinden/krijgen om aan te geven)
http://www.etsy.com/listi(...)rn?ref=usr_faveitems
oeh, die laatste deken is idd leuk!! herkent iemand eigenlijk die steek? want dan zou je hem ook zonder patroon kunnen maken toch? :$ (heb nog nooit patroon gekocht...)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:10 schreef Tyler-Girl het volgende:
die is zeker mooi claudia. waar heb je die gevonden?
ik kwam vandaag deze tegen
http://winkieflash.nl/wp-(...)groovy-ghan_wink.jpg
hij is wat druk, maar ik vind hem wel leuk.
ook kwam ik deze weer tegen (had hem al eens gepined....en ik wil hem zeker een keer maken, maar eerst een baby vinden/krijgen om aan te geven)
http://www.etsy.com/listi(...)rn?ref=usr_faveitems
Haak 1 losse,in de volgende 16 steken een vaste, dan in de laatste 2 steken niks doen en omdraaien. Dit tot toe 22 en dan heb je uiteindelijk 2 steken over. (dus rij 17 kom je op 14 steken,etc.)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:38 schreef Saffier het volgende:
Die is zeker mooi B.erta!
Wie kan mij helpen? Ik ben een schildpad aan het haken en nu aangekomen bij de kromming in de nek, het kopje moet straks omhoog kijken, maar ik snap niet wat ze bedoelen met het volgende stukje;
Round 14: Ch 1, [sc in next st, 2 sc in next st] 6 times; join with slip st in first sc—18 sc.
Curve Of Neck
Row 15: Ch 1, sc in next 16 sts; leave last 2 sts unworked, turn.
Rows 16–22: Ch 1, sc in each st across to last 2 sts; leave last 2 sts unworked, turn—At end of last row, 2 sts.
Round 23: Ch 1, working in unworked sts of previous rows and round 14, sc in each st around; join with slip st in first sc. Leaving a long tail for sewing, fasten off.
R14+15 heb ik. Dan R16; haak 1 losse, en dan...? bedoelen ze steeds 16 steken haken dan werk keren, 7 toeren lang? (klinkt mij logisch) Maar wat bedoelen ze dan met het 'across'?
zoiets: maar dan in ledikant-formaat (ledikant zelf is 40x90)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:11 schreef Saffier het volgende:
Liza als je een patroontje uitzoekt, of een voorbeeld geeft van wat je wil gaan haken word je vanzelf verder geholpen hier hoor!
Met R23 moet ik dus terug naar R16. Dan moet ik in 1 keer een afstand van 7 rijen overbruggen en dat lijkt me niet te lukken. Ik zie wel wat je bedoeld met de knik maken, maar niet hoe ik het moet realiseren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:18 schreef bietel het volgende:
Saffier: Wat Zouzomaarkunnen zegt klopt. Wat jij zegt ook, want je houdt aan het einde van ronde 22 2 steken over. Zoals in het patroon staat.
Het ziet er naar uit dat het een driehoekje wordt. In ronde 23 ga je dan haken in de steken die je vanaf ronde 14 niet hebt gehaakt. De 'unworked stitches. Ik denk dat je zo de knik in de nek maakt ofzo.
Klinkt dat logisch?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben verliefd op deze sprei.
[ afbeelding ]
Niet in 1 keer. Zoals ik het lees haak je eerst de 2 steken van rij 21, dan die van rij 20, dan die van rij 19 etc. Nadat je de twee van rij 16 hebt gehaakt, ga je weer terug naar boven, dus de twee overgeslagen steken aan de andere kant. Dan krijg je een knik.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:24 schreef Saffier het volgende:
[..]
Met R23 moet ik dus terug naar R16. Dan moet ik in 1 keer een afstand van 7 rijen overbruggen en dat lijkt me niet te lukken. Ik zie wel wat je bedoeld met de knik maken, maar niet hoe ik het moet realiseren.
http://www.naturallycaron(...)oy/turtle_toy_1.html is het patroon, er staan foto's bij.
HahHa oke,kan wel niet beloven dat ik hem snel maak/ga maken...denk je dat je baby het dan koud krijgt?quote:
]quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
HahHa oke,kan wel niet beloven dat ik hem snel maak/ga maken...denk je dat je baby het dan koud krijgt?en is baby geslachtloos of wil hij/zij nog een bepaalde kleur
@ wild-rose, kben dus wel snel geneigd patronen te kopen, al is het maar voor wat extra uitleg over de afmeting,garen en werkwijze.
Volgens mij is de deken met dubbele/3dubbele draad gehaakt in gewoon vaste, maar dat heb ik nog nooit gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 60% gewijzigd door HelloBonjour op 21-10-2012 08:40:40 ]All the freaky people make the beauty of the world
Je hebt een soort platte pyramide, ja? En je bent met je haaknaald aan de bovenkant? In die laatste ronde ga je eerst aan de ene kant van de pyramide naar beneden (dus steeds de twee overgeslagen steken haken) en dan langs de andere kant weer naar boven. Hierdoor zal het pyramide gedeelte een knik krijgen. Het zal er waarschijnlijk raar uitzien, maar als je het op gaat vullen zal het wel goedkomen.quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 08:35 schreef HelloBonjour het volgende:
Hahaha wat een schatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kan ze ook een beetje schilderen of zijn het alleen de gezichten
Ik wil sowieso op de kreadoe op zoek naar stofjes (voor verschillende doeleinden trouwens) hoop dat ik ook iets kanvinden voor bij zon dekentje.
(En het patroon ga ik denk ik maar snel bestellen)
precies waar ik aan dacht. deze staat ook al een tijdje in m'n favorieten:quote:
Ik weet niet waar je woont, maar aankomende zondag 28 oktober is de stoffenbeurs in Leiden. Ik verwacht dat er dan wel wat aanbiedingskraampjes tussen staanquote:Op zondag 21 oktober 2012 11:08 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hahaha wat een schatjekan ze ook een beetje schilderen of zijn het alleen de gezichten
Ik wil sowieso op de kreadoe op zoek naar stofjes (voor verschillende doeleinden trouwens) hoop dat ik ook iets kanvinden voor bij zon dekentje.
(En het patroon ga ik denk ik maar snel bestellen)
Mooi! Welk garen heb je gebruikt?quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[ afbeelding ]
Kom maar op met de koude avonden!
Wow... wat een werk moet dat zijn geweest. Respect!quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mooiequote:Op zondag 21 oktober 2012 11:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[ afbeelding ]
Leiden is voor mij echt andere kant van het land. Woon zelf in limburg...(en 28e zit al vol) maar toch bedankt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:34 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar aankomende zondag 28 oktober is de stoffenbeurs in Leiden. Ik verwacht dat er dan wel wat aanbiedingskraampjes tussen staan
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:31 schreef Dottey het volgende:
Ik heb trouwens de linkjes van tunisch haken in de OP verstopt, want die zijn handig om te bewaren. Las al dat verschillende mensen het wel eens willen proberen en zo raken we de tip niet kwijt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nou ben ik verliefd
en leuke dekentjes komen er weer voorbijOpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
HahHa oke,kan wel niet beloven dat ik hem snel maak/ga maken...denk je dat je baby het dan koud krijgt?en is baby geslachtloos of wil hij/zij nog een bepaalde kleur
@ wild-rose, kben dus wel snel geneigd patronen te kopen, al is het maar voor wat extra uitleg over de afmeting,garen en werkwijze.
Volgens mij is de deken met dubbele/3dubbele draad gehaakt in gewoon vaste, maar dat heb ik nog nooit gedaan.
heb hem al besteld....ik ben dan denk ik toch te lui om het allemaal zelf uit te zoeken. dan maar 7dollar betalen en (bijna) direct aan de slag kunnen...quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:38 schreef wild-r0se het volgende:
[..]zo dacht ik ook dat het was
(en dan vind ik het jammer om er 7 dollar aan te besteden :$)
maar het helpt natuurlijk wel zo'n patroon ^^ En 't is ook wel een eerbetoon aan de maakster
die babysoft van de zeeman is wel fijn, naald 3,5 of 4quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:33 schreef OooLizaooO het volgende:
Met welke soort wol kan je best een (baby)deken haken?
En welk nummer haaknaald?
die van jou is mooi geworden, die van mij vordert zo langzaam, meer jaren plan ben ik bangquote:Op zondag 21 oktober 2012 12:54 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Bedankt! Hij is flink zwaar, gemaakt van Saskia van de Wibra,met naald 4. Had achteraf naald 5 moeten gebruiken denk ik. Dan was hij iets 'luchtiger' geworden.
Hij is 1.88x1.05 vorige winter mee begonnen,en vanaf februari niks meer aan gedaan. Echt een winterklusje dus!
(eigenlijk wilde ik hem nog veel groter maken,maar voor de bank was hij zo eigenlijk perfect, en ik was er ook wel zat van)
ik zou niet voor puur acryl kiezen, maar dat is echt een kwestie van smaak. ik vind dat soft van zeeman bijv. echt niet zo fijn aanvoelen. zou eerder kiezen voor een garen van merino wol (heel zacht) of een mengsel van wol of katoen met acryl/polyamide). jammer genoeg is er net een drops actie geweest met 25% korting op bijv. de merino extra fine, dat is nu weer aan de dure kant. maar bijvoorbeeld phildar partner 3,5 of phildar partner 6 (dun/dikker garen).quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:33 schreef OooLizaooO het volgende:
Met welke soort wol kan je best een (baby)deken haken?
En welk nummer haaknaald?
als je in de 1e Openingspost kijkt, zie je spoiler staan klik daar eens op komen heel veel linkjes tevoorschijn en ook joetoepjes van tunisch haken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:01 schreef CREADO het volgende:
[..]
Waar doe je dat dan? Linkjes in de OP opslaan?
Mmmm...leuk!quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]
als je in de 1e Openingspost kijkt, zie je spoiler staan klik daar eens op komen heel veel linkjes tevoorschijn en ook joetoepjes van tunisch haken.
prachtig vooral die blauw/wit......maar ben nog bezig aan mijn popcorn deken wordt zo langzamerhand helemaal knettergek wil zo graag weer wat haken maar deze popcorndeken vind het zo saai daarom ben ik weer gaan breien, ( wil een rippeldeken maken maar weet niet eens wat ik er mee moet, is toch erg hahaha) maar ben nu in de breimodus ben een kabel col aan het breien...........quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:19 schreef CREADO het volgende:
[..]
Mmmm...leuk!
Ik heb leuke dekentjes/ kleedjes gezien!
http://www.artoftangle.com/free_patterns.htm
quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:57 schreef kwiwi het volgende:
Weet iemand wat een 'keerlosse' is? Ik gok een losse aan het einde van de toer om je werk te keren en daarna verder te kunnen met vasten..? Maar weet het niet zeker.
Yup, met dien verstande dat de keerlosse alleen dient om je werk te draaien. Hij telt niet als steek, en je negeert hem verder. Soms worden lossen ook gebruikt als de eerste steek van de ronde, maar bij een keerlosse is dat dus niet het geval.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:57 schreef kwiwi het volgende:
Weet iemand wat een 'keerlosse' is? Ik gok een losse aan het einde van de toer om je werk te keren en daarna verder te kunnen met vasten..? Maar weet het niet zeker.
Ja! Dat is heel erg lekker zacht en het breit en haakt heerlijk weg.quote:
Leuk!quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:56 schreef MQBM het volgende:
Even proberen of ik ook een foto kan plaatsen
Mijn dekentje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij moet nog wel gewassen en rechtgetrokken worden.
Mooi! Nu weet ik gelijk wie je bent, ik zag de foto's net ook "elders"quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:56 schreef MQBM het volgende:
Even proberen of ik ook een foto kan plaatsen
Mijn dekentje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij moet nog wel gewassen en rechtgetrokken worden.
Hey wat grappig! Hoiquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:19 schreef NicoleM het volgende:
[..]
Mooi! Nu weet ik gelijk wie je bent, ik zag de foto's net ook "elders"
Superschattig!quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:24 schreef Jumpsje het volgende:
[ afbeelding ]
Slofjes voor mijn aanstaande nichtje.
Alleen nog leuke knopen zoeken voor op de zijkant.
(Superslechte foto, binnenkort evenet beter licht).
Zoals MizzEnroe zegt: lekker zacht en makkelijk te verwerken.quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:30 schreef bietel het volgende:
Saffier: Goed dat je het wel geprobeerd hebt! En dat het nu uiteindelijk toch gelukt isSorry als mijn reactie eerder misschien een beetje lullig overkwam, maar soms raken mensen al in paniek als ze een zinnetje niet begrijpen in het patroon. Al voor ze ook maar iets gedaan hebben! Dat was nu natuurlijk niet bij jou het geval, maar daarom vroeg ik of je het al geprobeerd had
Ik zou het patroon uitekenen (als dat niet al in een boekje o.i.d. staat), en het daarna omgekeerd tekenen. Of gelijk schrijven natuurlijk, maar bij tekenen zie je sneller of je geen fout hebt gemaakt en welke steken je moet gebruiken om het juiste resultaat te krijgen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:19 schreef Jumpsje het volgende:
Even een vraag die me wakker houdt.
Ik heb een niet-symmetrische applicatie waarvoor ik een achterkant wil maken (gewoon volgens hetzelfde patroon).
De achterkant moet alleen gespiegeld worden zodat de mooie kanten buiten zijn (nog te volgen?).
Het enige wat ik kan bedenken is linkshandig haken, maar dat lukt echt voor geen meter! Heeft iemand een andere oplossing?!
Oh erg leuk staan die ook op ravelry?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:24 schreef Jumpsje het volgende:
[ afbeelding ]
Slofjes voor mijn aanstaande nichtje.
Alleen nog leuke knopen zoeken voor op de zijkant.
(Superslechte foto, binnenkort evenet beter licht).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |