Thanksquote:Op zondag 21 oktober 2012 11:27 schreef mosselmossel het volgende:
Je moet ook op de site van de marathon zelf kijken. Stukken beter beeld.
Nog even wachten op Michel!quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:37 schreef mosselmossel het volgende:
Bluh, nu moet ik zelf. En het is kutweer.
top!quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:25 schreef Metalbas het volgende:
Gister voor de eerste keer gaan lopen! Schema gepakt wat een vriend van me ook heeft gebruikt, en het ging vrij goed vond ik zelf. 8x 1min rennen 1.5min lopen. Komende dinsdag en donderdag ga ik weer
.
ik ben jalours... die snelheid is nog onbereikbaar voor me...quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Halve Marathon in de pocket! Niet in Amsterdam gelopen, maar gewoon een rondje hier in de omgeving. Eerste 10km gingen fantastisch, daarna een paar kilometer een dipje met zware benen, maar de laatste 8km toch weer heel lekker gelopen op een mooi tempo.
1h49m10s, 21,22km, 5:08min/km, 1522 cal.
Thanks, heb tevens ook mijn snelste 5 en 10k tot nu toe gelopen, daarna zichtbaar afgezakt richting 5:15-5:20min/km.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:30 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ik ben jalours... die snelheid is nog onbereikbaar voor me...
dat laatste is realistischerquote:Op zondag 21 oktober 2012 12:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Thanks, heb tevens ook mijn snelste 5 en 10k tot nu toe gelopen, daarna zichtbaar afgezakt richting 5:15-5:20min/km.
Goede schoenen zijn een absolute must bij hardlopen, anders krijg je al snel klachten.quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nog een vraagje: Dreunt het lopen minder door je lijf als je iets anders aan hebt dan "All Stars" (maar dan de ¤2,- variant)? Of het een kwestie van wennen?
sleutels: neem alleen de voordeursleutel mee en die past in zo'n zakje van mijn tightquote:Op zondag 21 oktober 2012 12:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... net terug van mijn eerste hardloopsessie. Natuurlijk was iedereen sneller, en beter dan ik. Een goede reden om door te zetten. Volgens het schema mag ik dinsdag weer
Overigens had ik niet verwacht dat me zou lukken om die les uit te lopen, toch lukte het me goed
Vraagje: Wat doen jullie met jullie sleutels tijdens het lopen?![]()
Nog een vraagje: Dreunt het lopen minder door je lijf als je iets anders aan hebt dan "All Stars" (maar dan de ¤2,- variant)? Of het een kwestie van wennen?
Een laatste vraagje: Hoe komt dat ik spierpijn/kramp kreeg in mijn tussenribsspieren en mijn linkerschouder?
Sorry voor de domme vragen, maar ik heb hier niet zo'n verstand van en wil het graag goed doen![]()
Dat klinkt wel als een idee, vandaag maakte mijn sleutelbos me een beetje gekquote:Op zondag 21 oktober 2012 13:13 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
sleutels: neem alleen de voordeursleutel mee en die past in zo'n zakje van mijn tight
In theorie kan ik me heel goed voorstellen dat je van niet-dempende schoenen blessures krijgt, het "bonkt" nogal door je lijf. Ik ga daar maandag maar achterheenquote:All-stars? Ai-jaj-jaj, koop alsjeblieft een paar hardloopschoenen. Laat ze aanmeten bij een hardloopwinkel. In allstars zit absoluut geen demping. Aanmeten kost niets extra als je daar ook je schoenen koopt. Voordeel van aanmeten is dat je weet dat je goede schoenen hebt die echt bij je passen. Er zijn hier veel beginners afgehaakt met blessures door de verkeerde schoenen.
Dank je welquote:kramp: waarschijnlijk loop je niet ontspannen. Zorg dat je tijdens het lopen niets in je handen hebt. Anders ga je scheef lopen. Loop rechtop en brei niet. Breien is wanneer de handen voor de lichaam langs bewegen. Deze beweging niet efficient en kan voor verkramping zorgen.
Ook een goede warmin-up kan erg goed helpen. Je hoeft niet uitgebreid te rekken of te strekken maar zorg dat je schouders en enkels "los zijn".
Als je denkt dit vol te houden koop dan zsm goede schoenen die zijn aangemeten. Die kramp komt waarschijnlijk door niet ontspannen lopen. Verder heel veel respect dat je van bmi 40 naar 21 bent gegaan. Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?quote:Op zondag 21 oktober 2012 12:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... net terug van mijn eerste hardloopsessie. Natuurlijk was iedereen sneller, en beter dan ik. Een goede reden om door te zetten. Volgens het schema mag ik dinsdag weer
Overigens had ik niet verwacht dat me zou lukken om die les uit te lopen, toch lukte het me goed
Vraagje: Wat doen jullie met jullie sleutels tijdens het lopen?![]()
Een laatste vraagje: Hoe komt dat ik spierpijn/kramp kreeg in mijn tussenribsspieren en mijn linkerschouder?
Sorry voor de domme vragen, maar ik heb hier niet zo'n verstand van en wil het graag goed doen![]()
Op dit moment gaat het heel erg goed met mijn eten. Ik purgeer niet meer sinds het uit is met mijn ex (spanning is weg, doe ook een opleiding is leuk is en bij me past en heb het "niet meer nodig"). En ik zit ruim op de 1500-2000kcals op een dag. Ook heb ik goedkeuring van de huisarts (mits ik me aan het schema houdt en dus niet vaker dan drie keer in de week ga). Dus het gaat zo'n beetje drie maanden (denk ik) goedquote:Op zondag 21 oktober 2012 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ben je wel gestopt met veel te weinig eten/purgeren en dergelijken CotS?want als je vaker en verder gaat lopen is het laatste wat je kunt gebruiken een gebrek aan brandstof.
Meer ritme in het leven in krijgen vooralquote:Op zondag 21 oktober 2012 13:31 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Als je denkt dit vol te houden koop dan zsm goede schoenen die zijn aangemeten. Die kramp komt waarschijnlijk door niet ontspannen lopen. Verder heel veel respect dat je van bmi 40 naar 21 bent gegaan. Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?
Ja ik las het net al ja. Moest even opzoeken wat purgeren was. Gelukkig ben je daar van af.quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Meer ritme in het leven in krijgen vooralHet doel was dat ik gezonder ging leven, niet persé afvallen (maar dat was een bij effect)
Mooie tijd!quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:22 schreef linebear het volgende:
Zo, weer netjes gedoucht op de bank. Even bijkomen. Het was echt enorm druk, maar wat een tijd neer gezet. 41 min 51 sec.
Even bij komen hoor, langer verslag komt straks![]()
En ook nog een leuke minimeet met YUR en GoTC gehad. En dat terwijl je gewoon op de metro staat te wachten
Nou, prima, doorzettenquote:Op zondag 21 oktober 2012 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Op dit moment gaat het heel erg goed met mijn eten. Ik purgeer niet meer sinds het uit is met mijn ex (spanning is weg, doe ook een opleiding is leuk is en bij me past en heb het "niet meer nodig"). En ik zit ruim op de 1500-2000kcals op een dag. Ook heb ik goedkeuring van de huisarts (mits ik me aan het schema houdt en dus niet vaker dan drie keer in de week ga). Dus het gaat zo'n beetje drie maanden (denk ik) goed
Het herstellen daarvan was ook de reden waarom ik een tijdje weg was van FokMaar nu ben ik gezond verklaard
Dank je wel voor je zorgen
Goed gedaan man! Wat hard!quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:22 schreef linebear het volgende:
Zo, weer netjes gedoucht op de bank. Even bijkomen. Het was echt enorm druk, maar wat een tijd neer gezet. 41 min 51 sec.
Even bij komen hoor, langer verslag komt straks![]()
En ook nog een leuke minimeet met YUR en GoTC gehad. En dat terwijl je gewoon op de metro staat te wachten
Respectquote:Op zondag 21 oktober 2012 13:22 schreef linebear het volgende:
Super!quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:22 schreef linebear het volgende:
Vanmorgen voor de wekker wakker en lichtelijk gespannenToch altijd spannend. Na een heerlijke bord pap en een banaan te hebben verorberd me aangekleed en langzaam richting het Stadionplein gegaan.
Ondanks dat men wist dat het heel druk zou worden, had men geen extra metro's ingezet. Dus erg druk. En met de combinatie van bierlucht en tandpasta is niet echt prettigOp station Overamstel lang moeten wachten op de metro. Maar wie kwamen daar aan, YUR en GotC. Gezellig staan kletsen, maar elkaar helaas kwijt geraakt in de drukte in de metro (beetje Japanse taferelen, hoeveel hardlopers passen er in een metro).
Bij het stadionplein meteen maar de tas gedumpt, hallo tegen wat bekenden gezegd en naar het startvak gegaan. Wilde vooraan staan, aangezien ik wel wist dat ik veel moest gaan inhalen. Had als streeftijd 50 minuten opgegeven, dat was 4/5 maanden geleden. Toen wist ik nog echt niet dat ik zo snel kon lopen. Zeker in half uur in het vak staan wachten, als een soort aapje in een kooi. Spanning steeg naar ongekende hoogtes
En het hek richting de start ging open. Na ongeveer 5 minuten ging ik over de startstreep. Toen had ik al aardig wat langzame mensen ingehaald uit het businessvak. Eerste kilometer wilde ik rustig aan doen. Ging ook niet snel, want zigzaggen kost tijd en energie. Gelukkig werd het parcours iets breder, kon dus beter in halen. Maar al snel werd het weer iets smaller en zo ging het de hele tijd. Vreselijk hoe mensen zich niet aan de regel houdenLangzame mensen moeten rechts houden.
We kwamen het Vondelpark uit en toen kregen we de klap van wind tegen. Gelukkig duurde dat niet lang.
Na 4,5 km ging iedereen naar de drankpost. Ik liep vrolijk verder... dacht red het nog wel. Is ook geblekenOngeveer na 6,5 km kwam er een dipje. Toen werd ik ook ingehaald door twee idioten in een sumo worstelpakje. Had als doel toen gesteld ik moet ze voor de finish hebben ingehaald. Nog 500 meter, ik kreeg de sfeer daar pas echt mee. VOor die tijd in mijn eigen wereldje. Bij het ingaan van het stadion, echt geweldig om binnengehaald te worden door een drumband.... mensen op de tribune. Helaas hoorde ik niemand mijn naam schreeuwen. Na het bordje 150 meter toch nog een sprint uitgegooid. En yes, die dikke sumo worstelaars ingehaald
Over de finish in 41.51 minuten. Echt ver onder mijn gehoopte tijd. Had verwacht er uiteindelijk 45 minuten over te doen.
De resultaten zijn binnen en mijn tijd is niet gecorrigeerd. Uiteindelijk ben ik als 1434ste van de 5225 geeindigd.
Geweldig was het weer. Ben super trots... volgend jaar de halve marathon.
Ook een superprestatie. Ja van het meeste van het publiek niet mee gekregen, maar in het stadion <3quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:59 schreef Quoi het volgende:
Ff snel, zit nog op de tribune: geweldig gelopen. Streeftijd 50 min, tijd 49:00 :-) vond binnenkomst in stadion echt zoooooo mooi, kippenvel!
@Linebear: snel!!! Well done!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |