?quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:27 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Aah een soort home-made beleggingshypotheek. Wens je veel succes.
De mens is (helaas soms) egoïstisch en wil altijd 'beter', in dit geval dus meer geld. Ben het wel met je eens, maar zo werkt het nu eenmaal blijkbaar.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:19 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Daarom zeg ik ook dat het gewoon belachelijk is dat je bewust een schuld houdt terwijl je dat liever niet wilt en ook niet hoeft, alleen maar omdat het netto meer oplevert.
Geen enkel mens wil gratis geld weggeven. Of heb jij weleens de behoefte om als je in de supermarkt of bouwmarkt staat, en je artikel is 30% afgeprijsd tegen de cassiere te zeggen: Ho, even...! Ik wil graag de volle 100% betalen...! Roep anders de bedrijfsleider maar eens even!quote:Op maandag 22 oktober 2012 23:59 schreef ikjijallebei het volgende:
De mens is (helaas soms) egoïstisch en wil altijd 'beter', in dit geval dus meer geld. Ben het wel met je eens, maar zo werkt het nu eenmaal blijkbaar.
Beetje een rare/kromme vergelijking maar goed.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geen enkel mens wil gratis geld weggeven. Of heb jij weleens de behoefte om als je in de supermarkt of bouwmarkt staat, en je artikel is 30% afgeprijsd tegen de cassiere te zeggen: Ho, even...! Ik wil graag de volle 100% betalen...! Roep anders de bedrijfsleider maar eens even!
Nee toch?
Heeft niks met egoïsme te maken. Iets kost wat het kost. Uit vrije wil de kostprijs verhogen komt alleen in Xeno's beleving voor. En mensen die niet helemaal begrijpen dat ze dat doen. Die zijn er ook.
Dat is jouw mening. Mijn inziens is juist het aflossen de 'moeilijkere' constructie. En ik wil niet meer geld 'krijgen', ik wil gewoon zo min mogelijk kwijt zijn. En als dat uber simpel kan, door gewoon je korting niet te weigeren, wat is daar mis mee? Heeft niks met egoisme te maken, wel met gezond verstand.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:39 schreef ikjijallebei het volgende:
Heeft dus wel wat met egoisme te maken, want je wilt meer geld krijgen m.b.v. een "moeilijkere" constructie dan de lagere lasten als wanneer je zou aflossen.
Die ob was 6% Nu betaal je jaarlijks 5% rente (aaname) waarvan jij in het 52% hra tarief valt, dan heb je dat er dus in 2.5 jaar uit.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, dat is dan ook persoonsgebonden kennelijk. Als ik een maatje van me 100,- geef en hij er nog 100,- van mij kreeg is de balans gewoon nul. Dat kun je natuurlijk zien als 'hij krijgt nog 100,- van me, en ik van hem ook' maar dat is maar net hoe je het zelf ziet.
[..]
LOL, overdrachtsbelasting, OZB, HWF vergeten? Voordat je alleen al de OB terug hebt verdiend ben je al ff verder hoor.
Maar ook jij weet dat dit een idiote constructie is! Idioot in de zin dat het daadwerkelijk fiscaal aantrekkelijker is om schulden en vermogen niet tegen elkaar weg te strepen. En net zo idioot dat de politiek er nog niet eens over denkt om daar snel wat aan te veranderen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mijn inziens is juist het aflossen de 'moeilijkere' constructie. En ik wil niet meer geld 'krijgen', ik wil gewoon zo min mogelijk kwijt zijn. En als dat uber simpel kan, door gewoon je korting niet te weigeren, wat is daar mis mee? Heeft niks met egoisme te maken, wel met gezond verstand.
Ik denk dat er meer mensen weten hoe ze simpel moeten aflossen dan hoe ze via "omweggetjes" meer rendabel kunnen zijn. Maar goed, ik had het een beetje raar verwoordquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Mijn inziens is juist het aflossen de 'moeilijkere' constructie. En ik wil niet meer geld 'krijgen', ik wil gewoon zo min mogelijk kwijt zijn. En als dat uber simpel kan, door gewoon je korting niet te weigeren, wat is daar mis mee? Heeft niks met egoisme te maken, wel met gezond verstand.
Hahahahahaha...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eigenlijk moeten we heel blij zijn met mensen als BVZ, hoe meer mensen zo slim zijn als hij, hoe eerder de HRA eraan gaat![]()
Je ziet nu al dat er getrokken word aan de HRA, politici zien ineens dat ze vooral veel geld kost en nu niet langer de motor van de economie op gang brengt. Zeg maar dag tegen jullie geliefde leensubsidie![]()
Ik betaal liever ook niet teveel maar als ik mijn vrijheid moet opgeven om korting te krijgen op de belastingen dan weet ik het wel. Dan maar even lekker blijven huren en straks voor een appel en een ei een huis kopen zonder geleend geld. Dat is pas een slimme zet
Heeft die toch mooi kunnen sparen....quote:
Wil je tuinman in dat paleis gaan worden en de kippen en de appelboomgaard gaan verzorgen, wat een intitiatief om toch maar uit de wsnp te komen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Simpel
Ik heb geen groene vingers dus dat gaat hem niet worden. Nee.... dan blijf ik liever wat langer in de bijstand. Weinig doekoes maar wel lekker veel vrije tijdquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wil je tuinman in dat paleis gaan worden en de kippen en de appelboomgaard gaan verzorgen, wat een intitiatief om toch maar uit de wsnp te komen.
quote:di 23 okt 2012, 17:04
Jonge huizenkoper krijgt vaker steun familie
AMSTERDAM (AFN) - Jonge huizenkopers krijgen vaker financiële hulp van familie of vrienden bij de aankoop van een woning dan oudere generaties. Dat blijkt uit een onderzoek dat ING heeft laten uitvoeren door TNS NIPO.
Volgens het dinsdag gepubliceerde onderzoek zegt een kwart van de huizenbezitters tussen 18 en 34 jaar financiële steun te hebben gehad bij de aankoop. Van de groep tussen de 35 en 54 jaar kreeg circa 15 procent ooit steun van familie of vrienden. Onder 55-plussers is dat ook ongeveer 15 procent.
Voor 2008 nam de betaalbaarheid van huizen af door de oplopende rente en de stijgende huizenprijzen. Sinds de zomer van 2008 dalen de prijzen en is de rente gestabiliseerd. Maar de strengere wet- en regelgeving voor hypotheken heeft het moeilijker gemaakt om de financiering van de woning rond te krijgen, zegt ING. Vooral starters hebben het daardoor lastig. De gemiddelde leeftijd waarop Nederlanders de laatste jaren een woning kochten ligt op 27 jaar, blijkt uit het onderzoek.
Ouders van jonge huizenkopers zijn tegenwoordig aanzienlijk kapitaalkrachtiger dan in het verleden. Ze kunnen hun kinderen daardoor makkelijker te hulp schieten. De helft van de huishoudens boven de 45 had in 2011 volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek een vermogen van meer dan 100.000 euro. Jonge huizenkopers profiteren hiermee indirect van de eerdere prijsstijgingen op de huizenmarkten en de aandelenbeurzen, concludeert ING.
Lenen van familie en vrienden is vragen om problemen.....quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:15 schreef michaelmoore het volgende:
De ouders helpen fors met de aankoop van de corporatieflat
als dat maar geen oorlog wordt
http://www.telegraaf.nl/d(...)steun_familie__.html
[..]
ik ken mensen die dat gedaan hebben zitten nu zelf in de shit en hebben mot met hun eigen schoondochterquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Lenen van familie en vrienden is vragen om problemen.....
Ik ken mensen die hun kinderen geld hebben geleend maar het nu niet meer terug kunnen krijgen van de kinderen i.v.m. werkeloosheid. Ouders boos, kinderen boos... is het gewoon niet waard.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ken mensen die dat gedaan hebben zitten nu zelf in de shit en hebben mot met hun eigen schoondochter
Het is wel de restschuld, rente is er niet, dus ook niet aftrekbaar en terugkrijgen vergeet het maar
Da's wellicht ook de leeftijd of de sector waar je je contacten opdoet toch? Als je meeste vrienden 55+ zijn en boer of rijksambtenaar speelt dat misschien minder...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:15 schreef michaelHD9 het volgende:
Bijzondere kennissenkring hebben michaelmoore en ComplexConjugate. Alleen maar mensen die in de shit en ellende zitten en niet voor zichzelf kunnen zorgen. Hoe zou dat toch komen?
Hebben 55+'ers, boeren en rijksambtenaren geen dikke duim dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:19 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Da's wellicht ook de leeftijd of de sector waar je je contacten opdoet toch? Als je meeste vrienden 55+ zijn en boer of rijksambtenaar speelt dat misschien minder...
Theorie hoor, niks anders.
Nou die hebben wellicht relatief minder last van de economische tegenslagen die anderen ervaren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:27 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Hebben 55+'ers, boeren en rijksambtenaren geen dikke duim dan?
Die reacties dan ook he... Het is een beetje als de lamme helpt de blinde, zeg maar...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:15 schreef michaelHD9 het volgende:
Bijzondere kennissenkring hebben michaelmoore en ComplexConjugate.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |