abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 17:22:48 #151
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118289165
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:07 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

"Onlangs nog biechtte hij tegenover goede bekenden op dat de aanschaf van de boerderij bij nader inzien de slechtste beslissing uit zijn leven was geweest"

Bericht hoort dus wel degelijk in dit topic. Dat het na een paar maanden al zo uit de klauwen kon lopen mag de tussenpersoon en/of bankmedewerker zich ook gaan aanrekenen.
Maar natuurlijk mag die zich dat aanrekenen. Net zoals de autoverkoper die iemand een auto verkoopt, en de eigenaar 5 maanden daarna door rood rijdt en een kind dood rijdt 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118290017
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar natuurlijk mag die zich dat aanrekenen.
Er zal hem waarschijnlijk een mooie maximale hypotheek zijn 'geadviseerd', zonder rekening te houden met een eventuele terugval. Een paar maanden later was het al zover.
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 17:45:49 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118290081
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:44 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Er zal hem waarschijnlijk een mooie maximale hypotheek zijn 'geadviseerd', zonder rekening te houden met een eventuele terugval. Een paar maanden later was het al zover.
Ja, en hij hield daar zelf ook geen rekening mee. Hij za daar als een robot, en tekende braaf iets waar hij zelf of 0 verstand van had, of zich totaal niet in verdiept had.

En omdat je dat hebt gedaan, maak je vervolgens je hele gezin af, en dat mag die bankmedewerker zich dan persoonlijk aanrekenen.

Je zit gewoon strohalmen te zoeken om maar te kunnen verkondigen wat je van banken vindt. Doe gewoon normaal, idioot.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:45:53 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118290083
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goude tijden om zelf die dingen te gaan opkopen en daarna tegen marktconforme prijzen in de verhuur te gooien. Aangezien er dan namelijk bijna geen huurwoningen meer gaan overblijven. :D
Ik zou ff een jaar of tien wachten voordat ze klaar zijn, en dan gaan alle BB ers in de kliniek, zou je niet een kliniekbaas worden??
Vroeger was het stoer als je kon zeggen, ik heb 5000 gulden extra afgelost dit jaar

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 22-10-2012 18:10:42 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:23:28 #155
323876 michaelmoore
pi_118291546
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118291817
quote:
Tja. Het zal allemaal wel. Die Hulleman moet niet zo janken. Restschuld is restschuld. Klaar.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:32:40 #157
323876 michaelmoore
pi_118291947
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja. Het zal allemaal wel. Die Hulleman moet niet zo janken. Restschuld is restschuld. Klaar.
misschien zijn banken erg onvoorzichtig geweest, ik geef hem wel een kansje
Zorgplicht was duidelijk niet voldoende
pi_118292094
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
Zorgplicht was duidelijk niet voldoende
Ik lees nergens dat hij niet aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen? Hij wil gewoon verhuizen en heeft geen zin om verlies te nemen. Niet meer, niet minder. Kansloos.
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:15:54 #159
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118293832
Huilende schuldslaafjes _O-

Uitwringen die hap, tot de laatste druppel bloed :7

Wie veel leent, moet ook veel terug betalen.

Zal een goede les zijn voor jongeren die nog niet hun hoofd door de strop hebben gestoken ^O^
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:17:36 #160
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_118293931
quote:
20.000 restschuld, wat een jankebal, je moet tegen een stootje kunnen op de huizenmarkt
pi_118293982
quote:
Prima! Gelijk doen! En dan met terugwerkende kracht ook de winsten verdelen die in het verleden zijn gepakt met het kopen en verkopen van je huis. En in de toekomst natuurlijk!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_118294197
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Prima! Gelijk doen! En dan met terugwerkende kracht ook de winsten verdelen die in het verleden zijn gepakt met het kopen en verkopen van je huis. En in de toekomst natuurlijk!
Daarvoor heeft men toch al de pluk ze wetgeving, laat die overwaardecashers maar aantonen dat de overwaarde niet door criminele activiteiten komt. ;)
pi_118294366
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:09 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik heb geen huis, maar ligt aan de situatie (lekker cliche). Sommige mensen willen per se aflossen terwijl ze het al niet breed hebben. Waarom zou je pakweg 10k aflossen terwijl je dat ook even apart kan zetten. VOoral in deze woelige tijden kun je beter even oppassen. Daarnaast levert het veelal meer op als je slim met beleggingen, deposito's etc. Met andere woorden: je kan 10k veel beter besteden (waarbij je dus meer geld binnenkrijgt dan waneer je aflost). Als je daar allemaal geen zin in hebt of geen kennis van hebt, dan hoor je mij niet klagen als je aflost.

Nogmaals: je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Aah een soort home-made beleggingshypotheek. Wens je veel succes. ^O^
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:27:26 #164
323876 michaelmoore
pi_118294385
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zal een goede les zijn voor jongeren die nog niet hun hoofd door de strop hebben gestoken ^O^
gewoon weer ouderwetse normen hanteren eerst zelf 20% en KK sparen en dan pas naar de bank

Banken zijn onvoorzichtig geweest, ik geef ze wel een kansje
pi_118294881
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
eerst zelf 20% en KK sparen en dan pas naar de bank
Al had ie dat gedaan, dan had hij nu exact evenveel verlies gehad. :Y
pi_118295043
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt, maar banken hebben de verantwoordelijkheid om hun klanten goed voor te lichten. En we weten allemaal dat ze dat niet gedaan hebben. Dus die huilebalk heeft nog een zaak ook waarschijnlijk... :{
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_118295180
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Klopt, maar banken hebben de verantwoordelijkheid om hun klanten goed voor te lichten. En we weten allemaal dat ze dat niet gedaan hebben. Dus die huilebalk heeft nog een zaak ook waarschijnlijk... :{
Nou heb ik niet zo'n hoge pet op van de rechtspraak (understatement zelfs), maar zo erg kan het toch ook niet gesteld zijn lijkt me.
pi_118295184
quote:

[..]

Ja, een jurist die zijn eigen contract niet kan lezen, ik denk dat de rechter eerder op doorhaling aan de balie aanstuurt :)
pi_118295385
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou heb ik niet zo'n hoge pet op van de rechtspraak (understatement zelfs), maar zo erg kan het toch ook niet gesteld zijn lijkt me.
Hoe het precies wettelijk (destijds) in elkaar zat weet ik niet maar het zal best hard te maken zijn dat banken iig in een bepaalde mate nalatig oid zijn geweest. Sterker nog, ik denk dat dat vrij makkelijk zal zijn :D .

Wat de rechtbank daar dan voor consequenties aanhangt is een volgende.
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:48:53 #170
323876 michaelmoore
pi_118295490
quote:

[..]

lijkt me ook, moeten banken maar voorzichtiger worden, veel voorzichtiger, en anders een flinke boete van de EU bankentoezicht

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 22-10-2012 19:57:17 ]
pi_118296234
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Haha... Scorpie gelooft alle sprookjes van politici die wanhopig de vastgoedzeepbel van de vrije val proberen te behoeden, dat vind ik nu echt komisch :D

Scorpie.... doe eens een reality check.... als er geen stront aan de knikker zat zou iedereen nog graag met de knikkers spelen :*

Hoever staat jouw stapel eigenlijk al onder water? Heb je het recentelijk nog gecheckt? :D
Je begrijpt dus niet wat Scorpie zegt. Geen huis zal ooit voor een prikkie te koop staan. Ergens houdt het wel op natuurlijk. Dus als je 20 jaar verder bent of helemaal na 30 jaar afgelost te hebben, dan heb je dus altijd vermogen in de vorm van een huis. Iemand die huurt heeft dat dus niet. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? "Ja maar een huurder spaart zijn eigen vermogen wel bij elkaar." Ja, net zoals sommige kopers hoor. Dus dubbele winst: vermogen gespaard + (bijna) afgelost huis! Rinkeldekinkel kassa!!!!! En xeno bukt nog altijd jaarlijks voor de huurverhoging :Y
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:28:25 #172
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118297814
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Maar dan was dat verlies in ieder geval al afgerekend.

Daarnaast.... als je eerst moet sparen vallen er een hoop prinsjes en prinsesjes af om de prijs op te drijven met geleend geld.

Sparen en dan pas kopen drukt dus de prijs... want er zijn simpelweg minder zeepbelblazers...

Daarnaast kijk je een stuk kritischer naar de koopwaar als je met je eigen geld moet betalen :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118298169
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar dan was dat verlies in ieder geval al afgerekend.
Huurders logica. :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:35:27 #174
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118298238
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:09 schreef ikjijallebei het volgende:
Waarom zou je pakweg 10k aflossen terwijl je dat ook even apart kan zetten. VOoral in deze woelige tijden kun je beter even oppassen. Daarnaast levert het veelal meer op als je slim met beleggingen, deposito's etc. Met andere woorden: je kan 10k veel beter besteden (waarbij je dus meer geld binnenkrijgt dan waneer je aflost).
Zie daar een van de oorzaken van de crisis! Woningcorporaties hebben daar ook een handje van: Aflossen is zonde, geld in huizen steken ook, want als je dat geld leent kan je elders veel meer rendement halen :')
Idioot natuurlijk dat zelfs een spaarrekening in veel gevallen nog rendabel is t.o.v. aflossen van schulden...
censuur :O
pi_118298390
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zie daar een van de oorzaken van de crisis! Woningcorporaties hebben daar ook een handje van: Aflossen is zonde, geld in huizen steken ook, want als je dat geld leent kan je elders veel meer rendement halen :')
Idioot natuurlijk dat zelfs een spaarrekening in veel gevallen nog rendabel is t.o.v. aflossen van schulden...
Het is ook idioot. Ik zou eigenlijk ook liever echt gaan aflossen, maar overal waar ik luister en lees wordt beweerd dat je beter dat geld zelf kunt houden. Maar het lijkt mij dat als je iets aflost dat dan weliswaar je minder belastingvoordeel hebt (lagere rente), maar netto gezien ga je er toch altijd op vooruit (rente-aftrek is lager dan te betalen rente).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')