abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 13:18:32 #126
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118278207
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:03 schreef Artimunor het volgende:

[..]

ik ben blij voor je dat je het leven zo simpel ziet.
roze zonnebril is ook wel het beste, dan ben je tenminste tijdens de periode tot aan de afgrond nog lekker vrolijk, en dat gaat een lange hangglider worden (wat het voor de meeste wel moeilijker maakt om vrolijk te blijven)

ik moet het met je eens zijn dat dit dan inderdaad als je nou eenmaal toch in die situatie zit de best mogelijke mentaliteit is.
dus ik zou zeggen, lekker zo door gaan joh, slim van je
met je carnevals hoedje op, lekker dom aan het brulluh en gaan met die banaan
voor mensen die niet in deze situatie zitten: er is leven na de crisis
Ja je moet toch wat zeggen om het laatste woord te hebben he, maar als je dan zo bijdehand wil doen, dan vertel me de volgende dingen eens:

- Wat is mn hypotheek?
- hoeveel van mn hypotheek heb ik al afgelost?
- wat is mijn salaris?
- hoe ziet mn hypotheek er uit?
- hoeveel spaargeld heb ik?
- hoeveel geld komt er nog mijn kant op?

Dus vertel eens? Als je dan denkt dat je een uitspraak kunt doen, dan graag gebaseerd op feiten. Dus, vertel me eens knul, heb je een antwoord op bovenstaande vraagjes? Nee? Dus je kunt niet gefundeerd een uitspraak doen? Jammer joh :')

Maar goed, als jij er lekkerder van slaapt (je moet toch iets om jezelf in slaap te sussen blijkbaar) dan moet jij dat vooral blijven denken. Het verandert de realiteit toch niet :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118278310
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:03 schreef Artimunor het volgende:

[..]

ik ben blij voor je dat je het leven zo simpel ziet.
roze zonnebril is ook wel het beste, dan ben je tenminste tijdens de periode tot aan de afgrond nog lekker vrolijk, en dat gaat een lange hangglider worden (wat het voor de meeste wel moeilijker maakt om vrolijk te blijven)

ik moet het met je eens zijn dat dit dan inderdaad als je nou eenmaal toch in die situatie zit de best mogelijke mentaliteit is.
dus ik zou zeggen, lekker zo door gaan joh, slim van je
met je carnevals hoedje op, lekker dom aan het brulluh en gaan met die banaan
voor mensen die niet in deze situatie zitten: er is leven na de crisis
Blijf jij lachend je huur betalen, doe ik hetzelfde met mijn hypotheek. Gaan we over een jaar of 20 eens kijken wie het lachen vergaan is na 20 jaar lang 5% extra huur te moeten betalen :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:33:26 #128
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118278743
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

OM maar vage logica er tegen aan te gooien aangezien dat vaker in dit topic gebruikt wordt, is het meteen duidelijk dat huizenbezitters gelukkiger zijn omdat een lager percentage daarvan in de WSNP zitten. :D
;) :Y) :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:35:31 #129
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118278822
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:36 schreef michaelmoore het volgende:
Ja aflossen is verstandig, volgend jaar gaat er weer 20 % af
http://www.telegraaf.nl/o(...)erder_gedaald__.html

[..]

20% is een voorzichtige schating, ik heb reeds huizen gezien die voor 40% minder verkocht zijn dan wat de buren er in 2008 voor betaald hebben :D

Die -50% t.o.v. 2007 gaat er gewoon komen :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:48:17 #130
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118279335
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Blijf jij lachend je huur betalen, doe ik hetzelfde met mijn hypotheek. Gaan we over een jaar of 20 eens kijken wie het lachen vergaan is na 20 jaar lang 5% extra huur te moeten betalen :D
Haha... Scorpie gelooft alle sprookjes van politici die wanhopig de vastgoedzeepbel van de vrije val proberen te behoeden, dat vind ik nu echt komisch :D

Scorpie.... doe eens een reality check.... als er geen stront aan de knikker zat zou iedereen nog graag met de knikkers spelen :*

Hoever staat jouw stapel eigenlijk al onder water? Heb je het recentelijk nog gecheckt? :D
pi_118279381
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Haha... Scorpie gelooft alle sprookjes van politici die wanhopig de vastgoedzeepbel van de vrije val proberen te behoeden, dat vind ik nu echt komisch :D

Scorpie.... doe eens een reality check.... als er geen stront aan de knikker zat zou iedereen nog graag met de knikkers spelen :*

Hoever staat jouw stapel eigenlijk al onder water? Heb je het recentelijk nog gecheckt? :D
Ik check het elk half jaar en we staan gewoon nog in de plus _O_ welke stront heb ik preceis aan welke knikker over 20 jaar xenotje? Je bedoelt de zorgen om het opgebouwde kapitaal volledig te kunnen benutten? Tegen die tijd zie ik wel welke constructie we daarvan kunnen maken _O_ leeg BVtje moet vast wel lukken!
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 14:03:23 #132
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118279965
quote:

[..]

Hoe is dit een reacti op wat Scorpie zegt. Wat doet het er toe of die huizenprijzen zakken? Wat doet het er toe of de buurman zijn huis voor 30% minder heeft gekocht? Als je daar wakker van ligt omdat iemand anders iets goedkoper heeft gekregen, dan ben je echt sneu :')

Maar goed, dan is de buurman 30% goedkoper uit. Leuk, Scorpie heeft zijn huis voor bedrag X gekocht. OVer 20 of 30 jaar is dat huis afbetaald, dus, wat is nou precies je probleem Xeno? Je probeert te scoren, maar het slaat nergens op wat je zegt. Straks is dat huis afbetaald...hypotheeklast: 0 euro per maand. Zet dat eens af tegen de huurprijs per maand? Wie denk je dan dat er beter aan toe is?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_118280761
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

20% is een voorzichtige schating, ik heb reeds huizen gezien die voor 40% minder verkocht zijn dan wat de buren er in 2008 voor betaald hebben :D

Er zullen heus wel uitschieters bij zitten, maar voor de gehele markt daar geloof ik nog steeds niets van. :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:20:33 #134
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118282975
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er zullen heus wel uitschieters bij zitten, maar voor de gehele markt daar geloof ik nog steeds niets van. :D
De hele markt word ook al gauw moeilijk, een hele grote groep kan niet eens verkopen.

Het zullen vooral oudjes en sterfgevallen zijn die nog kunnen verkopen in de huidige markt en die prijzen gaan gewoon in de ramsj :)
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:35:40 #135
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_118283710
Zou dino de eigenaar van deze website zijn?

http://www.huizenprijzen-stijgen.nl/

Is al weer een tijdje geleden dat de laatste update gedaan is :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:46:05 #136
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118284245
Steeds meer mensen willen hun huurwoning kopen of krijgen een aanbod.
Hoe komt dat

http://www.dudokwonen.nl/(...)uurwoning+kopen.aspx
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118284624
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:46 schreef michaelmoore het volgende:
Steeds meer mensen willen hun huurwoning kopen of krijgen een aanbod.
Hoe komt dat

http://www.dudokwonen.nl/(...)uurwoning+kopen.aspx
Dat weten we allang hoe dat komt omdat WBV de afgelopen jaren gedwongen zijn een gedeelte van hun woningvoorraad te gaan verkopen.

quote:
Huurwoning kopen
Er zijn huurders die graag hun huurwoning willen kopen. Het kabinet stimuleert dit en wil dat woningcorporaties minstens 75% van hun woningen te koop aanbieden aan hun huurders.
Feiten kennis is niet je allesterkste punt, ga maar weer wat rotzooi van je favoriete sites zoeken om hier te dumpen zodat we appels met rotte bananen kunnen vergelijken. :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:02:33 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118285056
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:53 schreef Basp1 het volgende:

75% van 2.500.000 woningen, dan moeten ze nog 1.500.000 woningen dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118285151
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

75% van 2.500.000 woningen, dan moeten ze nog 1.500.000 woningen dus
Goude tijden om zelf die dingen te gaan opkopen en daarna tegen marktconforme prijzen in de verhuur te gooien. Aangezien er dan namelijk bijna geen huurwoningen meer gaan overblijven. :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:07:39 #140
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118285324
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat weten we allang hoe dat komt omdat WBV de afgelopen jaren gedwongen zijn een gedeelte van hun woningvoorraad te gaan verkopen.
Uit je eigen link: "Het wetsvoorstel dat dit regelt, moet nog goedgekeurd worden door de Tweede Kamer en de Eerste Kamer."
Hoe lang gaat de politiek hierover doen? En hoelang gaan de woningcorporaties er daarna over doen om 75% van de huurders een aanbod te doen?
En: waar gaan die (honderden) miljarden daarna heen.... Want daar hoor je nog steeds niemand over.
censuur :O
pi_118285336
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 06:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is correct, maar dan kun je dat van elke moord en elk drama wel gaan roepen. Net als alle andere dingen die je kunt roepen omdat je nooit met zekerheid kunt zeggen dat het niks met X te maken heeft. Om dergelijke berichten in dit topic te gaan trekken om daarmee meer gewicht in de schaal te gooien is wel heel erg goedkoop, en doe je m.i. alleen maar als je door je gewone argumenten heen bent.
"Onlangs nog biechtte hij tegenover goede bekenden op dat de aanschaf van de boerderij bij nader inzien de slechtste beslissing uit zijn leven was geweest"

Bericht hoort dus wel degelijk in dit topic. Dat het na een paar maanden al zo uit de klauwen kon lopen mag de tussenpersoon en/of bankmedewerker zich ook gaan aanrekenen.
pi_118285459
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:07 schreef Basp1 het volgende:
Dus is het een bruto bedrag waar je het over hebt, voor alleenstaanden speelt het al vanaf 20.500, en dat is niet zo moelijk om op dat bedrag te komen. :')
Ik ben niet alleenstaand, (kennelijk bestaat er toch iemand die mijn aanwezigheid op prijs stelt. :+ ), dus voor mij is het een ander plaatje. Maar zolang aflossen niet veel voordeliger wordt dan zelf sparen, los ik geen cent extra af. (Ook niet als het een beetje voordeel zou opleveren, dan hou ik liever het geld apart als buffer)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_118285589
Verbouwen en een eigen zaak opzetten is nou eenmaal een enorme test voor relaties, sneu maar zelfs met een bloeiende huizenmarkt spelen dat soort zaken zich af.
Vergeet niet dat men een familiedrama als dat tegenwoordig vaak uit de pers poogt te houden ivm copycats.
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:26:33 #144
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_118286383
quote:

[..]

Wat een gefrustreerd mannetje ben jij zeg. :')
Als je je zaakjes op orde hebt, is er niets aan de hand.
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het mag nog wel een jaartje zakken, dan kan ik prima instappen als starter met een lage rente mocht ik bankster worden. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarop slaat die "die 50%" het aflossingsvrije gedeelte of juist het spaargedeelte? Ik zou niet weten welk percentage precies nog aflossingsvrij is bij mij en hoeveel het percentage annuitair is. Jaarlijks wordt het in ieder geval minder omdat ik mijn hypotheek wel jaarlijks wat aflos, en dat geeft mij een heel gelukkig gevoel om mijn maandlasten steeds verder te zien dalen.
Het is, voor jezelf, beter om niet af te lossen momenteel. Schiet niet echt op.
pi_118286779
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:26 schreef ikjijallebei het volgende:

Het is, voor jezelf, beter om niet af te lossen momenteel. Schiet niet echt op.
Jaarlijks tussen de 300 en 400 euro minder aan rentelasten naar een bank moeten brengen voel voor mij erg goed aan. En tuurlijk schiet dat niet snel op, rome was ook niet in 1 dag gebouwd een aflossing van mijn totale hypotheek ook niet. :D
pi_118286871
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jaarlijks tussen de 300 en 400 euro minder aan rentelasten naar een bank moeten brengen voel voor mij erg goed aan. En tuurlijk schiet dat niet snel op, rome was ook niet in 1 dag gebouwd een aflossing van mijn totale hypotheek ook niet. :D
Die 10k had je ook tegen 3.5% of 4% weg kunnen zetten. Had je meer opgeleverd.
pi_118288031
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die 10k had je ook tegen 3.5% of 4% weg kunnen zetten. Had je meer opgeleverd.
De 3.5% - 1.2% (vermogenrendementsheffing) = 2.3%, mijn bruto hypotheek rente is 5%, ik zit niet in de hoogste tariefgroep, dus bij benadering door de HRA netto rond de 3 % rente. Al met al is het gerommel in de marge of ik zou sparen of zou aflossen en aangezien ik zo min mogelijk met banken te maken wil hebben is aflossen voor mij de gekozen strategie, met nog steeds genoeg geld achter de hand overhouden.
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:00:05 #148
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_118288252
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 16:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het bijster veel zin heeft om momenteel af te lossen.

Maar goed, je moet doen waar je je goed bij voelt. ^O^
pi_118288276
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:00 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat het bijster veel zin heeft om momenteel af te lossen.

Maar goed, je moet doen waar je je goed bij voelt. ^O^
Waneer heeft het dan in jou visie uberhaubt wel zin om ooit af te lossen?
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:09:10 #150
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_118288644
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waneer heeft het dan in jou visie uberhaubt wel zin om ooit af te lossen?
Ik heb geen huis, maar ligt aan de situatie (lekker cliche). Sommige mensen willen per se aflossen terwijl ze het al niet breed hebben. Waarom zou je pakweg 10k aflossen terwijl je dat ook even apart kan zetten. VOoral in deze woelige tijden kun je beter even oppassen. Daarnaast levert het veelal meer op als je slim met beleggingen, deposito's etc. Met andere woorden: je kan 10k veel beter besteden (waarbij je dus meer geld binnenkrijgt dan waneer je aflost). Als je daar allemaal geen zin in hebt of geen kennis van hebt, dan hoor je mij niet klagen als je aflost.

Nogmaals: je moet doen waar jij je goed bij voelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')