abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118275822
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:56 schreef CoolGuy het volgende:

Nou, dit is een discussieforum natuurlijk, en geeft mij een stukje vermaak. De verhitte discussies vind ik ook vemakelijk, maar op het moment dat er iets geroepen wordt wat niet waar is, dan reageer ik daar inhoudelijk op.

Ik moet nogal eens wachten om wat rapportages te laten draaien, en in de tussentijd kan ik hier dan wat rellen :P
Okay, kan ik me wat bij voorstellen :)
quote:
Tja, das een lastige. De weekenden zijn voor mn vriendin, en Utrecht is voor mij een behoorlijk eind uit de buurt. Nu rij ik lease dus qua kosten boeit het me niet, maar dan moet het al door de week, en dan is Utrecht ver weg qua tijd. Nu snap ik wel dat je wellicht gaat denken dat ik niet zou durven, en wederom is dat je goed recht, maar dat is niet waar.
Okay, nou ipv "Utrecht" kun je ook zeggen "Amersfoort" of "Amsterdam" of "Den Haag". Of een wegrestaurant, als iedereen een auto heeft. Een avond kan ook. Enne... voor RemcoDelft: bier niet verplicht! Misschien een meet-topicje binnenkort.
quote:
Wat je dan gaat krijgen is een herhaling van zetten, maar dan IRL denk ik.
Nou... ik denk dat mensen gewoon veel te nieuwsgierig zijn naar wie er eigenlijk achter die 500 posts zit. Bovendien, hier op het forum kan men min of meer anoniem alles doen, maar in real live krijg je weinig respect voor meningen doordrammen en zo.
quote:
Overigens, je mag me alles vragen wat je wil hoor. Of ik overal antwoord op geef is een tweede (omdat ik vind dat sommige dingen niet gedeeld hoeven te worden met 'vreemden'), maar goed, ik heb verder niks te verbergen. Ik vraag me alleen af hoe jij wil bepalen of IK, of wie dan ook, for that matter, gelukkig is? Waar wil je dat aan toetsen dan?
Misschien ben je een heel gelukkige huizenbezitter. Misschien post je hier met plezier, ook gestrekt been tegen gestrekt been... Maar de combinatie van die twee kon ik me moeilijker voorstellen. Nu trouwens al iets beter.
pi_118275933
Je kan je niet voorstellen dat huizenbezitters gelukkiger zijn :?
pi_118275953
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tja, ik weet wat mijn huis mij verspreid over 30 jaar in totaal kost, en dan is het afbetaald. Moet ik me werkelijk druk maken om tussentijdse dalingen en/of stijgingen? Al verdubbeld de waarde heb ik er nog niks aan. Het is een papieren winst, of verlies. Meer niet.
Er bestaat nog zoiets als het 'wealth effect', ikzelf ben daar ook niet zo gevoelig voor maar de meeste mensen wel en de financiele situatie weerspiegeld zich in dat geluksgevoel. En het ligt natuurlijk totaal anders als je je hypotheek elke maand aflost of een aflossingsvrije hypotheek hebt.
pi_118276001
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:16 schreef Scorpie het volgende:
OM maar vage logica er tegen aan te gooien aangezien dat vaker in dit topic gebruikt wordt, is het meteen duidelijk dat huizenbezitters gelukkiger zijn omdat een lager percentage daarvan in de WSNP zitten. :D
pi_118276028
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:16 schreef Scorpie het volgende:
Begrijpend lezen is wel een kunst. :9
pi_118276292
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:17 schreef piepeloi55 het volgende:
Er bestaat nog zoiets als het 'wealth effect', ikzelf ben daar ook niet zo gevoelig voor maar de meeste mensen wel en de financiele situatie weerspiegeld zich in dat geluksgevoel. En het ligt natuurlijk totaal anders als je je hypotheek elke maand aflost of een aflossingsvrije hypotheek hebt.
Ik heb 50% aflossingsvrij. Die 50% spaar ik zelf. (Altijd makkelijk om een buffer tot je beschikking te hebben, en bovendien waarom zou je vrijwillig je verplichte maandlasten hoger maken dan strikt noodzakelijk?)

EDIT: Ik had dus liever 100% aflossingsvrij gehad, maar daar was de NHG het niet mee eens. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_118276575
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb 50% aflossingsvrij. Die 50% spaar ik zelf. (Altijd makkelijk om een buffer tot je beschikking te hebben, en bovendien waarom zou je vrijwillig je verplichte maandlasten hoger maken dan strikt noodzakelijk?)
Waarop slaat die "die 50%" het aflossingsvrije gedeelte of juist het spaargedeelte? Ik zou niet weten welk percentage precies nog aflossingsvrij is bij mij en hoeveel het percentage annuitair is. Jaarlijks wordt het in ieder geval minder omdat ik mijn hypotheek wel jaarlijks wat aflos, en dat geeft mij een heel gelukkig gevoel om mijn maandlasten steeds verder te zien dalen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:36:00 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118276582
Ja aflossen is verstandig, volgend jaar gaat er weer 20 % af
http://www.telegraaf.nl/o(...)erder_gedaald__.html
quote:
ma 22 okt 2012, 09:47 91 reacties
Huizenprijzen opnieuw verder gedaald
HYPOTHEKEN De huizenprijzen in Nederland zijn vorige maand opnieuw sterk gedaald.
De prijzen van verkochte koopwoningen lagen in september gemiddeld 7,9 procent lager dan een jaar eerder. Dat blijkt maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Kadaster.

Ook in juli en augustus daalden de huizenprijzen met gemiddeld 8 procent. Ten opzichte van augustus 2008, toen de huizenprijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling inmiddels ruim 16 procent. De laatste maand dat koophuizen duurder werden was januari 2009.

In de eerste drie kwartalen van 2012 wisselden 81.000 woningen van eigenaar. Dit is 8 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118276583
De meeste mensen sparen natuurlijk niet om af te lossen en hebben enkel een aflossingsvrije hypotheek om de maximale financierbaarheid (en fiscaal voordeel) eruit te halen. Met het paradogma dat huizenprijzen enkel konden stijgen.

Als je het trouwens hebt over maandlasten. Ik weet uit eigen ervaring dat je maandlasten (per saldo) lager zijn bij een forse huizenprijsdaling waarna je zou kopen. Dat is dus niet echt een valide argument en is ook de (gecalculeerde) reden waarom ik niet heb gekocht een aantal jaren terug.
pi_118276666
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:36 schreef piepeloi55 het volgende:
Als je het trouwens hebt over maandlasten. Ik weet uit eigen ervaring dat je maandlasten (per saldo) lager zijn bij een forse huizenprijsdaling waarna je zou kopen. Dat is dus niet echt een valide argument en is ook de (gecalculeerde) reden waarom ik niet heb gekocht een aantal jaren terug.
Niet als in de tijd de rente gestegen is. Zou zelfs hogere maandlasten op kunnen leveren. ;)
pi_118276709
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Niet als in de tijd de rente gestegen is. Zou zelfs hogere maandlasten op kunnen leveren. ;)
Tijdens een deflatoire bust staat de rente nooit hoog mits je 'kredietwaardig' bent, historisch onderzoek is er wel gedaan.
pi_118276715
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:35 schreef Basp1 het volgende:
Waarop slaat die "die 50%" het aflossingsvrije gedeelte of juist het spaargedeelte?
? 50% aflossingsvrij betekent 50% aflossingvrij.

quote:
Ik zou niet weten welk percentage precies nog aflossingsvrij is bij mij en hoeveel het percentage annuitair is. Jaarlijks wordt het in ieder geval minder omdat ik mijn hypotheek wel jaarlijks wat aflos, en dat geeft mij een heel gelukkig gevoel om mijn maandlasten steeds verder te zien dalen.
Of nu je lasten dalen, of je rente inkomsten stijgen. Lood om oud ijzer. (Tot op zekere hoogte)
pi_118276756
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:36 schreef michaelmoore het volgende:
Ja aflossen is verstandig, volgend jaar gaat er weer 20 % af
Sparen is verstandig. Aflossen kan dan altijd nog.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:42:11 #114
323876 michaelmoore
pi_118276791
Nieuw verhuurconcept tegen de leegstand
Slimme jongen

http://www.telegraaf.nl/m(...)drijfsruimten__.html

quote:
di 16 okt 2012, 10:25
Bieden op lege bedrijfsruimten
door Maaike Hoffstedde
Ondernemer Kees Jan Verplanke (21) bedacht een manier om de leegstand van onroerend goed tegen te gaan. Tegelijkertijd bedient hij hiermee ondernemers die een prijs kunnen aangeven die past bij hun portemonnee. Twee vliegen in een klap.

Verplanke, die al enige tijd werkzaam was binnen de projectontwikkeling, bedacht anderhalf jaar geleden het concept van zijn onderneming Huurbieding.nl. Destijds nog met een compagnon, maar toen deze weer ging studeren bleef de jonge ondernemer alleen achter het roer staan. Inmiddels heeft hij wel enkele werknemers in dienst. ,,Ik heb dit bedacht toen ik merkte hoeveel leegstand er eigenlijk is en wilde daarom vastgoedondernemers hun panden op een nieuwe alternatieve manier laten aanbieden. Ook wilde ik de drempel voor ondernemers verlagen om te gaan huren. Zij kunnen namelijk bieden op de ruimtes", legt Verplanke uit.

De ondernemer gaat op zoek naar eigenaren van panden die al lange tijd leeg staan, hierbij kan gedacht worden aan kantoor-, bedrijf- en winkelruimtes. Deze eigenaren kunnen hem uiteraard ook zelf benaderen. Verplanke biedt deze ruimtes vervolgens aan op Huurbieding.nl. ,,Vervolgens komt er een startende ondernemer kijken met bijvoorbeeld een startbudget van maximaal ¤700,- per maand voor een bepaalde ruimte. Het kan zijn dat een vastgoedeigenaar eigenlijk ¤1200,- voor deze ruimte zou vragen, maar leegstand natuurlijk erger vindt dan een lagere prijs. De potentiële huurder biedt geheel vrijblijvend op de ruimte en de bezitter kan er dan voor kiezen om in gesprek te gaan", geeft Verplanke als voorbeeld.

Het verdienmodel ligt bij de vastgoedbezitters. Wie een ruimte aan wil bieden op de site moet een pakket kopen waarmee hun pand of ruimte actief wordt gepromoot. Zij kunnen hierbij kiezen uit een internetpakket of een mediapakket. In beide gevallen wordt er op internet reclame gemaakt en bij het mediapakket hoort ook een advertentie in een regionale krant of nieuwsblad en een verspreiding van flyers.

De zaken gaan goed voor Verplanke en zijn bedrijf groeit dan ook enorm. ,,We zitten op zo'n vijf biedingen per week. Na een bieding hebben de bieder en de verhuurder contact. Het gaat erom dat mensen met elkaar aan tafel gaan zitten. Soms wordt er bijvoorbeeld afgesproken dat de eerste jaren een lager maandtarief voor een ruimte kan worden betaald en dat dit wordt uitgebouwd naar de normale vraagprijs. Elke aanbieder pakt dat anders op."

Verplanke hoopt de komende tijd veel vastgoedeigenaren te bereiken, maar ook potentiële huurders. ,,Veel mensen kennen de site nog niet en ik hoop dat daar verandering in komt. Er staat gewoon zo ontzettend veel vastgoed leeg, dit is wel een goed alternatief om je pand weer sneller te verhuren."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118276819
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:34 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap ook wel dat je redeneert dat er iets achter moet zitten, immers, dat moét, want stel je voor dat er iemand is die gewoon geen issues heeft, dat kan toch bijna niet joh :')
dan snap je het dus niet.

iemand post niet zoals jij zonder een motief of issues te hebben.
aangezien je aangegeven hebt niet door de bouwmaffia nog de banken nog de makelaars betaald te worden, blijft er nog maar 1 optie over.

simpele deductie dus
pi_118276938
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Of nu je lasten dalen, of je rente inkomsten stijgen. Lood om oud ijzer. (Tot op zekere hoogte)
Rente inkomsten stijgen zo langzaam en met de vermogenrendementsheffing die er nog eens bij komt is vind ik het echt niet de moeite waard om zoals jij zoveel tijd te stoppen in het zoeken naar de beste obligaties. Dan maar snel aflossen om mijn maandlasten te reduceren tot alleen mijn VVE en GWL kosten.

Ik ben echt benieuwd wat ze in denhaag met betrekking op de woningmarkt nu precies bekokstoofd hebben en waar we nog 2 weken op moeten wachten.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:47:46 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118276978
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
Nieuw verhuurconcept tegen de leegstand
Slimme jongen
Maar waarom hebben ze deze tussenpartij nodig? Het komt er op neer dat een huurder een bod doet op een leegstaand pand, iets wat vastgoedspeculanten normaalgesproken niet accepteren, omdat leegstand in bubbels beter verkoopt dan een waardedaling.
Maar waarom dan wel via een tussenpartij? Die hebben ze toch totaal niet nodig als ze zonder tussenpartij een lagere huur accepteren?
censuur :O
pi_118277003
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Rente inkomsten stijgen zo langzaam en met de vermogenrendementsheffing die er nog eens bij komt is vind ik het echt niet de moeite waard om zoals jij zoveel tijd te stoppen in het zoeken naar de beste obligaties. Dan maar snel aflossen om mijn maandlasten te reduceren tot alleen mijn VVE en GWL kosten.
Ik leen tegen netto 2,8% ofzo. Meeste geld staat apart tegen 4,2%. Mijn rente stijgt dus harder dan mijn maandlasten zouden dalen als ik het niet apart had gezet, maar afgelost.

quote:
Ik ben echt benieuwd wat ze in denhaag met betrekking op de woningmarkt nu precies bekokstoofd hebben en waar we nog 2 weken op moeten wachten.
Ik zie het wel aankomen :P
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:49:37 #119
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118277043
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:43 schreef Artimunor het volgende:

[..]

dan snap je het dus niet.

iemand post niet zoals jij zonder een motief of issues te hebben.
aangezien je aangegeven hebt niet door de bouwmaffia nog de banken nog de makelaars betaald te worden, blijft er nog maar 1 optie over.

simpele deductie dus
Zo simpel is het dus blijkbaar toch niet :') een van de motieven is vermaak. een ander motief is als er iets geroepen wordt wat niet waar is, en aangezien dit een discussieforum is reageer ikdaar dus op.

Ik snap wel dat jij heel graag wil dat er een specifieke reden voor is, die jij nu al bedacht hebt, en van mij mag je dat denken tot het einde van je leven, maar dat verandert er niks aan dat wat jij graag wil dat zo is, toch niet zo is :)

Kun je praten tot morgenvroeg, maar zo simpel steekt het gewoon in elkaar. Een ander motief is dus ook nog dat ik het prachtig vind dat jij zo gefrustreerd op zoek bent naar een specifieke reden, omdat dat voor jou beter te verkroppen is :') dus, keep 'm coming vooral :D
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:53:47 #120
323876 michaelmoore
pi_118277219
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar waarom hebben ze deze tussenpartij nodig? Het komt er op neer dat een huurder een bod doet op een leegstaand pand, iets wat vastgoedspeculanten normaalgesproken niet accepteren, omdat leegstand in bubbels beter verkoopt dan een waardedaling.
Maar waarom dan wel via een tussenpartij? Die hebben ze toch totaal niet nodig als ze zonder tussenpartij een lagere huur accepteren?
omdat de verhuurmarkt erg stroef is kennelijk , als je nu wilt verhuren dan kan dat , misschien tegen minder maar ze zijn het wel kwijt
pi_118277251
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik leen tegen netto 2,8% ofzo. Meeste geld staat apart tegen 4,2%. Mijn rente stijgt dus harder dan mijn maandlasten zouden dalen als ik het niet apart had gezet, maar afgelost.

Is van die 4.2% ook al je vermogenrendementsheffing vanaf?

En mooi dat je rente harder stijgt dan je maandlasten, maar wanneer je je maandlasten verminderd hou je ook weer meer over om het jaar erop af te lossen. Oke je krijgt wel wat minder van de fiscus terug, maar dat maakt me ook niet zoveel uit, ik sponsor onze overheid graag om de maatschappij zoals we die kennen ook nog in stand te houden. Ik zou niet willen dat mensen op den duur nergens meer kunnen wonen en we 3e wereld slumbs gaan krijgen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:55:27 #122
323876 michaelmoore
pi_118277278
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Sparen is verstandig. Aflossen kan dan altijd nog.
Ja als je onder water staat dan kun je, als je opnieuw moet afsluiten, een lagere hypotheek nemen
pi_118277436
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef Basp1 het volgende:
Is van die 4.2% ook al je vermogenrendementsheffing vanaf?
Die speelt slechts voor het deel boven de 41K. (Dus je kunt daar redelijk boven zitten voor je op 'break-even' aankomt.

quote:
En mooi dat je rente harder stijgt dan je maandlasten, maar wanneer je je maandlasten verminderd hou je ook weer meer over om het jaar erop af te lossen.
Non-argument. Die rente kun je namelijk ook weer opnieuw apart zetten. (Dat doe ik dus ook)

quote:
Oke je krijgt wel wat minder van de fiscus terug, maar dat maakt me ook niet zoveel uit, ik sponsor onze overheid graag om de maatschappij zoals we die kennen ook nog in stand te houden. Ik zou niet willen dat mensen op den duur nergens meer kunnen wonen en we 3e wereld slumbs gaan krijgen.
Ik sponser zo min mogelijk. :Y
pi_118277588
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zo simpel is het dus blijkbaar toch niet :') een van de motieven is vermaak. een ander motief is als er iets geroepen wordt wat niet waar is, en aangezien dit een discussieforum is reageer ikdaar dus op.

Ik snap wel dat jij heel graag wil dat er een specifieke reden voor is, die jij nu al bedacht hebt, en van mij mag je dat denken tot het einde van je leven, maar dat verandert er niks aan dat wat jij graag wil dat zo is, toch niet zo is :)

Kun je praten tot morgenvroeg, maar zo simpel steekt het gewoon in elkaar. Een ander motief is dus ook nog dat ik het prachtig vind dat jij zo gefrustreerd op zoek bent naar een specifieke reden, omdat dat voor jou beter te verkroppen is :') dus, keep 'm coming vooral :D
ik ben blij voor je dat je het leven zo simpel ziet.
roze zonnebril is ook wel het beste, dan ben je tenminste tijdens de periode tot aan de afgrond nog lekker vrolijk, en dat gaat een lange hangglider worden (wat het voor de meeste wel moeilijker maakt om vrolijk te blijven)

ik moet het met je eens zijn dat dit dan inderdaad als je nou eenmaal toch in die situatie zit de best mogelijke mentaliteit is.
dus ik zou zeggen, lekker zo door gaan joh, slim van je
met je carnevals hoedje op, lekker dom aan het brulluh en gaan met die banaan
voor mensen die niet in deze situatie zitten: er is leven na de crisis
pi_118277764
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Die speelt slechts voor het deel boven de 41K. (Dus je kunt daar redelijk boven zitten voor je op 'break-even' aankomt.

Dus is het een bruto bedrag waar je het over hebt, voor alleenstaanden speelt het al vanaf 20.500, en dat is niet zo moelijk om op dat bedrag te komen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')