Ja, heb ik gehad ja. Compleet ondernemingsplan in elkaar gezet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Ach als (jonge) ondernemer word je toch alleen maar tegengewerkt? KvK zit vol randdebielen, Belastingdienst met 1000 wetten en regeltjes waar je je aan moet houden, banken geven je geen hypotheek (laat staan een lening) etc. En dan hoor je partijen discussiëren om de zelfstandigenaftrek af te schaffen zijn ze wel helemaal lekker vraag je je soms af...
Overheidsmentalitiet, ze weten precies hoe of iemand anders zijn geld moet besteden of hoe ze het geld van iemand anders het beste kunnen besteden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:03 schreef Wokkel het volgende:
KvK moet je gewoon zo ver mogelijk weg van blijven. Hoe kunnen die raamambtenaren nu bepalen wat wel en wat niet werkt in de echte wereld.
mag ik zo vrij zijn te vragen waar het conflict over gaat?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:11 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag pas brief ontvangen van een advocatenkantoor.
Valt me wel tegen hoe onprofessioneel die te werk gaan. Geen eens een aangetekende brief? Je zou op z'n minst verwachten dat het als bewijs noodzakelijk is om een aangetekende brief te hebben verzonden.
Ach, hun probleem.
Vaak sturen ze drie-dubbel: per aangetekende post, per gewone post en per mail of fax.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:11 schreef Snoepje5 het volgende:
Vandaag pas brief ontvangen van een advocatenkantoor.
Valt me wel tegen hoe onprofessioneel die te werk gaan. Geen eens een aangetekende brief? Je zou op z'n minst verwachten dat het als bewijs noodzakelijk is om een aangetekende brief te hebben verzonden.
Ach, hun probleem.
Nou hier niet dus.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Vaak sturen ze drie-dubbel: per aangetekende post, per gewone post en per mail of fax.
Het gaat wel om een paar duizend euro, maar ze hebben eigenlijk helemaal geen recht en dat weten ze zelf ook wel. Beetje een dreigbrief is het met de hoop dat er betaald wordt en dat ik dom ben hun in het gelijk te stellen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan is het vaak een niet zo boeiende zaak heb weleens advocatenbrieven gehad alleen per mail.
Dat wilde ik ook zo ongeveer posten, maar ik had er de kracht niet voorquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:11 schreef ManAtWork het volgende:
En ondertussen wordt voor het gemak maar vergeten dat ondernemers geen beroep kunnen doen op bijv. WW en daar zelf geld voor opzij moeten zetten.
Best dat alles gelijk getrokken moet worden wat belasting e.d. betreft maar dan ook dezelfde rechten op het sociale vangnet.
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:27 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook zo ongeveer posten, maar ik had er de kracht niet voor
Wat moesten we zonder jequote:
Och, blijkbaar gaat het al jaren goed.quote:
Jij hebt het echt zwaar. Zou bijna medelijden krijgen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 01:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, geen WW, ziektewet, ADV dagen, pensioen, doorbetaling bij vakantie. Geen 40-urige werkweek, financiële onzekerheid (risico), veel rompslomp en irritatie van overheid en verschillende instanties met formulieren waar je gek van wordt. Debiteuren die niet of te laat betalen, zeurende telefoontjes van andere bedrijven en consultants die wat van je willen en zelden vakantie (ja echt vakantie, dus niet opnemen als een klant belt).
Een beetje ondernemer kijkt niet alleen naar de financiële kant.quote:Maar is het wel waard vind ik (alleen niet meer als ze de zelfstandigenaftrek (+mkb winstvrijstelling?) afschaffen.
Thanks Yoshi! Twee gescheiden administraties met hun eigenlijk factuurnummering is dus ook oké? Aangezien het onder de streep bij elkaar opgeteld wordt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja. Je mag maar één eenmanszaak en dus heb je ook één aangifte. Natuurlijk kan je de administratie voor jezelf wel opdelen, dat is ook beter voor het overzicht. Je zou in principe wel nog een BTW-nummer kunnen aanvragen bij de Belastingdienst en dan dus alles scheiden, maar dit geeft alleen maar meer administratieve rompslomp.
Meestal komt dit voor als je bijv. een eenmanszaak + VOF hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |