SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Als je keihard had getraind was dat 4 kg pure spiermassa geweest.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:22 schreef Eagle_99 het volgende:
Ik ben ingeschreven bij Basic-Fit maar ga een paar keer per maand ofzo ernaar![]()
Ik hoef geen bodybuilder te zijn ofzo, ben al blij als ik me overtollige kilo's kwijt ben, maar ben al 4 kilo aangekomens sinds suikerfeest
hahaquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:23 schreef Levolution het volgende:
[..]
Als je keihard had getraind was dat 4 kg pure spiermassa geweest.
Nee grapje, ging dat maar zo makkelijk.
Ik wil naar de ripped (noemt men dat zo?) look toewerken; vet verbranden, spieren ontwikkelen. Maar dat spreekt natuurlijk voor zich in eerste instantie. Ik heb geen intentie om het lichaam van een professionele bodybuilder te benaderen ofzo.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:17 schreef Levolution het volgende:
TM, wat zijn je doelen? En wat heb je er voor over?
[..]
Damn
Je moet je hele mindset veranderen en er een leefstijl van maken. Je kan niet iets bereiken als je sporadisch naar de sportschool gaat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:26 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
haha
vroeger kon ik geen km rennen, na een paar sessies kon ik non-stop 3 tot 5 km rennen, na de ramadan is dat weer verminderd. Ik schat dat ik nu max 2 km kan, ik moet het weer oppakken maar er moet echt iemand zijn die mij meesleurt, anders wil ik niet
Misschien dat ik tijdens de vakantie elke dag ga ofzo![]()
Je doelen zijn dus serieus. Ik geef altijd de tip: probeer juist het lichaam van een professionele bodybuilder te benaderen: streef naar perfectie, want je zult het toch nooit bereiken. Ofwel: “Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars.”quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik wil naar de ripped (noemt men dat zo?) look toewerken; vet verbranden, spieren ontwikkelen. Maar dat spreekt natuurlijk voor zich in eerste instantie. Ik heb geen intentie om het lichaam van een professionele bodybuilder te benaderen ofzo.
Momenteel heb ik helaas te weinig tijd om me hier op te richten, maar in het nieuwe jaar wil ik er wel aan beginnen. Ik moet me voor nu sowieso nog inlezen, maar ik ben dus bereid om mijn voedingspatroon er voor aan te passen.
Heb net je uitleg gelezen, zoals je het zegt ik moet mezelf veranderen. Ik lette een tijdje op de calorieen die ik at bv(met zo'n handige app), maar na een tijdje ben ik er mee gestopt. Ik weet niet of ik genoeg tijd hiervoor heb, maar ik zou het wel graag willen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:30 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je moet je hele mindset veranderen en er een leefstijl van maken. Je kan niet iets bereiken als je sporadisch naar de sportschool gaat.
Kijk, TM vroeg om een tutorial, dat is heel goed. Als beginner weet je niet waar je moet beginnen, omdat je door de bomen het bos niet meer kan zien (bomen=veel broscience). Een richtlijn kan dan handig zijn.
Soms komen er echter wel eens mensen naar me toe met: "kun jij geen voedingsschema voor me maken?" Dan denk ik gtfo, om 2 redenen:
- Je moet een dieet vinden die bij je leefstijl past, er is geen '1 goed dieet'. Je moet zelf je voeding begrijpen en snappen waarom je iets wel of niet moet eten.
- Mensen die zelf geen tijd in zoiets willen stoppen, zijn toch de mensen die het na 2 weken gaan opgeven. En dan heb ik voor niks tijd in zo iemand zitten stoppen.
Iedereen heeft genoeg tijd. Als je eenmaal je routine te pakken hebt, kost de sportschool maar 3-5 uur per week (less is more). En veel vreten is voor Turken al helemaal geen probleem.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:35 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Heb net je uitleg gelezen, zoals je het zegt ik moet mezelf veranderen. Ik lette een tijdje op de calorieen die ik at bv(met zo'n handige app), maar na een tijdje ben ik er mee gestopt. Ik weet niet of ik genoeg tijd hiervoor heb, maar ik zou het wel graag willen.
Ik ga nu als een beest eten
quote:
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:40 schreef Levolution het volgende:
[..]![]()
Er is nu een topic in KLB gaande om vrouwen aan te moedigen om te gaan trainen.
Vrouwen die niet weten hoe en wat met trainen [2]
Met motiverende pics en 100x de uitleg waarom een vrouw niet bang moet zijn om 'te gespierd' te worden.
Paar weken geleden. Maar dat mag omdat ik aan het bulken ben, kwam die dag calorieën te kort.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:45 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
ik eet gewoon heel onregelmatig![]()
wanneer heb jij voor het laatst een döner gegeten?
Dat is het bij mij denk ik.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:46 schreef Levolution het volgende:
[..]
Paar weken geleden. Maar dat mag omdat ik aan het bulken ben, kwam die dag calorieën te kort.
Daarvoor echt maanden niet. Of een jaar ofzo. Kan het me niet eens meer herinneren.
Kan jou nou al aan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:47 schreef zarGon het volgende:
Te gespierde vrouwen zijn overigens eng. En niet alleen omdat ze mij kunnen klappen.
Vrouwen die je kunnen klappen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:47 schreef zarGon het volgende:
Te gespierde vrouwen zijn overigens eng. En niet alleen omdat ze mij kunnen klappen.
Calorie-inname is eigenlijk belangrijker dan regelmaat. Al die voedingsscentrum-onzin is een beetje achterhaald. Dat je per se moet ontbijten enzo.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:48 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Dat is het bij mij denk ik.
Onregelmatig eten door druk leven.
dan doe ik sneller shoarma bestellen dat echt goed koken.
Drink wel veel water op een dag.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:51 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Eieren zijn trouwens echt heel goed voor je.
Granen zijn slecht voor mensen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:53 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
hoe zit het met pasta/rijst enzo?
Rijst is de hoofdmaaltijd van een bodybuilder denk ikquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:53 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
hoe zit het met pasta/rijst enzo?
Ik eet zilvervliesrijst maar dat vind ik echt niet zo lekker als witte rijstquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Granen zijn slecht voor mensen.
Hehemaar nu draaf ik door. Gewoon eten die shit, doe ik ook.
Klopt, maar ik ben gewoon fucking luiquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Iedereen heeft genoeg tijd. Als je eenmaal je routine te pakken hebt, kost de sportschool maar 3-5 uur per week (less is more). En veel vreten is voor Turken al helemaal geen probleem.
Er zijn mensen die werken en trainen. Studeren en trainen is een nóg makkelijkere combinatie imo, want een student is juist flexibel.
Eet smakelijk.
Bedankt voor de tips.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:34 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je doelen zijn dus serieus. Ik geef altijd de tip: probeer juist het lichaam van een professionele bodybuilder te benaderen: streef naar perfectie, want je zult het toch nooit bereiken. Ofwel: “Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars.”
Neem de tijd om je in te lezen en alles te begrijpen en pas daarna zul je in staat zijn om er een leefstijl van te maken zodat je het niet met tegenzin zult doen. Het is een erg langzaam proces, wees bereid om er jaren in te stoppen. Normaal zeg ik: stel het niet uit, begin vandaag nog. Maar inlezen is natuurlijk ook belangrijk.
Nog belangrijker: probeer iemand te strikken die er verstand van heeft. Je kan nog zoveel lezen, de oefeningen moet je goed uitvoeren en het is dan handig als iemand ze voor kan doen.
Ik eet het nagenoeg elke avond, maar het mag natuurlijk ook een andere koolhydraatbron zijn. In de cut ben ik van plan bijna geen granen meer te eten (dus geen brood enzo), maar nog wel een beetje rijst.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:54 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Rijst is de hoofdmaaltijd van een bodybuilder denk ik
Ik weet niet wat je doelen zijn. Als het je puur om je gewicht gaat, moet je gewoon in de gaten houden hoeveel rijst je binnen krijgt en niet welke rijst. Maar ben je ook op andere vlakken met je gezondheid bezig, dus vitamine-inname, insuline-resistentie etc. dan is het belangrijk dat je oplet met granen en ben je met zilvervliesrijst inderdaad iets beter af.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik eet zilvervliesrijst maar dat vind ik echt niet zo lekker als witte rijst
Zorg dat ze in ieder geval een squatrack hebben. Verplichte kost.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips.Eerst maar eens inlezen dus en een goede sportschool uitzoeken. Ik heb een tijdje bij een sportschool gezeten, maar ik kwam er te weinig en het was behoorlijk duur (¤40,- per maand). Nu wil ik er toch wel wat serieuzer mee aan de slag.
In principe is er niks mis met Turks eten. Zeker niet in de bulk. Wil je gaan cutten, is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:00 schreef Eagle_99 het volgende:
Met een moeder thuis die elke dag lekkere eten maakt is het voor iemand als mij onmogelijk om me te houden aan zo'n discipline
we eten te veel brood, sowieso een boze moeder als je je eten zonder brood eetquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
In principe is er niks mis met Turks eten. Zeker niet in de bulk. Wil je gaan cutten, is het een ander verhaal.
Ik doe thuis zelf al wat oefeningen met de dumbbells, maar zo'n rack zal uiteraard effectiever zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:59 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zorg dat ze in ieder geval een squatrack hebben. Verplichte kost.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:03 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
we eten te veel brood, sowieso een boze moeder als je je eten zonder brood eet
En tijdens het eten pusht ze zeker om nóg meer te eten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:03 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
we eten te veel brood, sowieso een boze moeder als je je eten zonder brood eet
Zoals ik al zei, om te groeien moet je zware compoundoefeningen doen. Hoe groter de spiergroepen die je belast, hoe meer testosteron enzo.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik doe thuis zelf al wat oefeningen met de dumbbells, maar zo'n rack zal uiteraard effectiever zijn.
hahaquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
En tijdens het eten pusht ze zeker om nóg meer te eten?
Eet dan gewoon je zilvervliesrijst, groente, vlees, vis, fruit, zelfs vet. Niks mis met deze dingen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:05 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Zowel gewicht als vitamine, gezond eten binnenkrijgen. Energieker zijn
ik drink nauwelijks frisdrank meer. Vermijd cola en prik. Was laatst uit eten en ik vroeg om een grote Sourcy (was 0.75liter) en die man keek me aan alsof ik gek was.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:06 schreef Levolution het volgende:
[..]
Eet dan gewoon je zilvervliesrijst, groente, vlees, vis, fruit, zelfs vet. Niks mis met deze dingen.
Vermijd alleen geraffineerde suikers (ook in frisdranken en sauzen enzo).
Haha schijt, ik neem zo vaak water of zelfs niks.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:08 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
ik drink nauwelijks frisdrank meer. Vermijd cola en prik. Was laatst uit eten en ik vroeg om een grote Sourcy (was 0.75liter) en die man keek me aan alsof ik gek was.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:08 schreef Levolution het volgende:
[..]
Haha schijt, ik neem zo vaak water of zelfs niks.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:04 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, om te groeien moet je zware compoundoefeningen doen. Hoe groter de spiergroepen die je belast, hoe meer testosteron enzo.
Dat doet elke Turkse moeder toch? Totdat veel eten een gewoonte wordt en je aankomt. Daarna zeuren ze: Kizim, eet eens minder. .quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
En tijdens het eten pusht ze zeker om nóg meer te eten?
Mijn fantasieen, wat doe jequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:02 schreef Levolution het volgende:
Trouwens, voordat jullie denken dat ik echt gigantisch ben ofzo.
1,78m, ik weeg 75-76kg, ik kom van 68kg in januari. Dus niet denken dat ik er bij loop als mijn idool Frank Zane.
Bulgur.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik eet zilvervliesrijst maar dat vind ik echt niet zo lekker als witte rijst
Misschien in een andere bioscoop te zien?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:57 schreef zarGon het volgende:
Waarom Amsterdam en Rotterdam en geen Den Haag?.
Wil hem ook wel zien! Thanks voor het onder de aandacht brengen..
http://video.google.com/videoplay?docid=-4729627265239550228.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:58 schreef Eagle_99 het volgende:
Annem beni yetiştirdi bu ellere yolladı
Al sancağı teslim etti, Allah'a ısmarladı
Yastığımız mezar taşı, yorganımız kan olsun
Biz bu yoldan döner isek namus bize ar olsun
pfff, kippenvel
Onze sergeant liet ons(zo'n 300 man) dit zingen tijdens het marcherenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 18:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://video.google.com/videoplay?docid=-4729627265239550228.
Stuk of 10, waarvan drie of vier hertrouwd met een Nederlander? Weet niet precies. Maar ongeveer zoiets.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 02:50 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoeveel gescheiden Turkse vrouwen heb je wel niet in je omgeving?
Denk dat dat niet zal gebeuren.. Kans op verdwijnen in illegaliteit is te groot.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 18:41 schreef WammesWaggel het volgende:
De burgermeesters van Amsterdam en Rotterdam pleiten vanuit Turkije voor het afschaffen van visums voor Turken die als toerist naar Kikkerland willen, het zou tijd worden!
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:38 schreef Ambipur het volgende:
Ayca + Borte zijn skinny/goed afgetraind of?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 18:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Gister, photoshoot voor m'n verlovingsfeest.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Whehe, blijk je het toch nog op z'n Turks te doen. (Ja, ik weet dat je een Syrische afkomst hebt.) Ik had het op z'n Nederlands verwacht en zo.
Hayırlı uğurlu olsun. Gefeliciteerd!
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Haha, en nog met een Turk ook.Heel erg bedankt.
[..]
20.
Als je het erg vindt haal ik het weg.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Waarom, haha. Ja, mensen worden volwassen en gaan anders denken.
Wel söz, toch?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Neeee. Toen was ık nıet verloofd.
Mag ik je iets persoonlijks vragen? Vrijblijvend.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:26 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja. Ama sızde sözun anlamını bılyorsunuz. Turkiyedekı nışanın anlamınıda.
Hayırlı uğurlu olsun!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Waarom, haha. Ja, mensen worden volwassen en gaan anders denken.
Ik was gestopt met mn opleıdıng. Om dezelfde opeıdıng te mogen doen moet er een jaar tussen zıtten. Dat jaar ıs nu. Maar ık ga mıjn opleıdıng afmaken, dat ıs wel zeker. Of dat nou ın deeltıjd ıs of gewoon, maakt nıet uıt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mag ik je iets persoonlijks vragen? Vrijblijvend..
Hoe zit het met jou/jullie school?
Teşekkurlerrr.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:28 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hayırlı uğurlu olsun!En je weet wat RTE wilt, hè? Minstens 3 kinderen.
Hier of daar? Gaat dat niet moeilijk wanneer je getrouwd bent? (Tja, het trouwen volgt het verloven hoe dan ook op; zit geen jaren tussen).quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik was gestopt met mn opleıdıng. Om dezelfde opeıdıng te mogen doen moet er een jaar tussen zıtten. Dat jaar ıs nu. Maar ık ga mıjn opleıdıng afmaken, dat ıs wel zeker. Of dat nou ın deeltıjd ıs of gewoon, maakt nıet uıt.
quote:
Nee. Nederland. Verder nog vragen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hier of daar? Gaat dat niet moeilijk wanneer je getrouwd bent? (Tja, het trouwen volgt het verloven hoe dan ook op; zit geen jaren tussen).
En, oh, in welk land gaan jullie settlen?
Ik stel te veel praktische vragen. Let niet op mij.
Geniet ervan!.
Çocugun içkisi, kumari var mi? Ne is yapar? Babasi ne is yapar?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee. Nederland. Verder nog vragen?
Herseyı var. Bir ben kalmıstım, sonunda bende oldum.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Çocugun içkisi, kumari var mi? Ne is yapar? Babasi ne is yapar?
Ja, whatever. Je snapt mijn punt, toch?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Neeee. Toen was ık nıet verloofd.
Wat is er moeilijk aan?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:54 schreef Ambipur het volgende:
Wat zijn vrouwen moeilijk. Why o whyyyyyy?
hahaquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:24 schreef Bortecinem het volgende:
Eagleee,
Ik ben sinds gisteren verslaafd aan dit liedje.
Wat zarGon zegt, wat is je probleem met vrouwen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:54 schreef Ambipur het volgende:
Wat zijn vrouwen moeilijk. Why o whyyyyyy?
Ja echt, krijg meteen zin om uit te gaan. Jammer dat ik geen ritmegevoel heb en niet durf te dansen in het openbaar.quote:
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zeg gewoon duidelijk wat de bedoeling is ipv de hele dag ernaar toe te werken. Zoiets
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:03 schreef zarGon het volgende:
[..].
Het is goed dat je het zelf beseft. Zelf doe je het namelijk vast ook..
Ja! Alleen duurt t bij mij iets korter. Dit duurt al de hele dag en nog zegt ze niet wat ze eigenlijk wil zeggen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:03 schreef zarGon het volgende:
[..].
Het is goed dat je het zelf beseft. Zelf doe je het namelijk vast ook..
Precies, ik kan absoluut niet dansenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja echt, krijg meteen zin om uit te gaan. Jammer dat ik geen ritmegevoel heb en niet durf te dansen in het openbaar.
Weet je hoe genieten 't is als mensen denken dat ze niet kunnen dansen en het toch doen en het ze niet interesseert wat anderen denken. Ik kan daar genietend naar kijken!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:06 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Precies, ik kan absoluut niet dansen![]()
Wil je de oplossing weten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja! Alleen duurt t bij mij iets korter. Dit duurt al de hele dag en nog zegt ze niet wat ze eigenlijk wil zeggen.
Ik snap mannen nu!
Jij misschien, maar ik heb altijd het gevoel dat mensen mij uitlachen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Weet je hoe genieten 't is als mensen denken dat ze niet kunnen dansen en het toch doen en het ze niet interesseert wat anderen denken. Ik kan daar genietend naar kijken!
Ja, want ik neig nu maar geirriteerd vragen wat ze nou gaat doen, maar dat is vast niet goed. Help me plsquote:
Geen aandacht aan schenken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, want ik neig nu maar geirriteerd vragen wat ze nou gaat doen, maar dat is vast niet goed. Help me pls
Heb maar één of twee keer in mijn leven gedanst en dat was de feest van mijn neef.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Weet je hoe genieten 't is als mensen denken dat ze niet kunnen dansen en het toch doen en het ze niet interesseert wat anderen denken. Ik kan daar genietend naar kijken!
You know what, you're right..quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geen aandacht aan schenken.
Motherfucking aandachtshoer.
Dit was een "speciale" optreden die door de "sadiç" op youtube is geplaatstquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:14 schreef zarGon het volgende:
Waarom worden die opnames van de bruiloft op YouTube geplaatst?.
Gemak?
quote:s.a videoyu izledim cok degisik ve harika bir sey olmus eglenceli,benim oglumunda mayis ayinda dugunu olacak sizleride aramizda gormekten memnun olacagiz,bir de ucreti hakkinda bilgilendiriseniz sevinirim tesekkurler, videoyu koyan kisiden bilgileri ulastirabilirseniz memnun olurum saygilar
Ik snap jequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij misschien, maar ik heb altijd het gevoel dat mensen mij uitlachen.
Maar even serieus, ik heb geen ritmegevoel. En dansen zonder ritmegevoel is echt..
Ze zal wel vanzelf weer naar je komen. Als ze haar gedrag herhaalt confronteer je haar, blijft ze doorgaan weet je wat je moet doen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
You know what, you're right..
En nu ik weet hoe irri 't is, zal ik 't snel afleren.
Tnx! Fuck it.
Tnx Selime! Ik heb wat aan dit adviesquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ze zal wel vanzelf weer naar je komen. Als ze haar gedrag herhaalt confronteer je haar, blijft ze doorgaan weet je wat je moet doen.
gr gr,
Selime (in de dagen der weleer een meisje; daarom heb ik er ook zoveel verstand van)
Gewoon veel drinken en er niet aan denken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij misschien, maar ik heb altijd het gevoel dat mensen mij uitlachen.
Maar even serieus, ik heb geen ritmegevoel. En dansen zonder ritmegevoel is echt..
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:20 schreef Ayca het volgende:
[..]
Gewoon veel drinken en er niet aan denken.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:21 schreef Bilge het volgende:
@ Eagle,
Toen die schoenen eruit gingen had ik al een wtf-moment, maar dat ze een sok uitrekken en als zakdoek zwaaien...![]()
En waarom krijgen ze nou precies klappen?
Ze lijken wel op Turken?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:26 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]Ze moeten nadoen wat de man vooraan doet, als ze iets fouts doen krijgen ze klappen
![]()
Wat het grappige is, is dat een groot deel van die jongens geen Turk zijn
Ja, maar ik durf nooit te veel te drinken. Ben veeeelste bang dat ik mijn bewustzijn kwijtraak. Ik ben dan ook nog nooit dronken geweest.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:20 schreef Ayca het volgende:
[..]
Gewoon veel drinken en er niet aan denken.
Ik wou 'm net gaan kijken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:12 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Heb maar één of twee keer in mijn leven gedanst en dat was de feest van mijn neef.
neyse bosverdesifre olmayalim
Je bewustzijn kwijtraken... Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, maar ik durf nooit te veel te drinken. Ben veeeelste bang dat ik mijn bewustzijn kwijtraak. Ik ben dan ook nog nooit dronken geweest.
Dat je weet wat je doet en dat je het de volgende dag nog kunt herinneren. Je bewust zijn van je daden en het moment.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je bewustzijn kwijtraken... Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Irakees, Marokkaan enz. vrienden van de bruidegom, er zitten ook neefjes en neven van mij ertussen, behalve ikquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:28 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ze lijken wel op Turken?
Die leider is echt vet man, elke bruiloft heeft zo iemand nodig.
Ik wilde meepraten, maar heb nooit gedronken, dus ik houd wijselijk mijn mond dicht.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat je weet wat je doet en dat je het de volgende dag nog kunt herinneren. Je bewustzijn van je daden en het moment.
Ik kan je uit ervaring melden.. Je vergist jequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wilde meepraten, maar heb nooit gedronken, dus ik houd wijselijk mijn mond dicht..
Maar het is niet zo van *drink* *drink* *drink* past boem *bewustzijn kwijt*. Je merkt het vanzelf wel. Je moet er losser van worden en op dat moment niet meer drinken. Denk ik.
Ik durf te wedden dat hij in TR is geboren en getogen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:32 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Irakees, Marokkaan enz. vrienden van de bruidegom, er zitten ook neefjes en neven van mij ertussen, behalve ik![]()
Hasan amca süperdir
Dat weet ik ook wel.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wilde meepraten, maar heb nooit gedronken, dus ik houd wijselijk mijn mond dicht..
Maar het is niet zo van *drink* *drink* *drink* past boem *bewustzijn kwijt*. Je merkt het vanzelf wel. Je moet er losser van worden en op dat moment niet meer drinken. Denk ik.
Ja, hij leeft ook daar, hij kwam speciaal voor de bruiloft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:38 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat hij in TR is geboren en getogen.
Zulke vrije, vlotte, sluwe, losse, goedgebekte Turken ontstaan nooit in NL. Jammer.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:39 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ja, hij leeft ook daar, hij kwam speciaal voor de bruiloft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paringsdansquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Mannen letten alleen maar op of je kont danwel uiers goed schudden, de muziek horen ze dan al niet meer
En vrouwen... dat zijn toch allemaal haters beste Borte!
Gewoon leeuwenmelk slobberen en...
Om in Istanbul te overleven moet je wel zo zijnquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:41 schreef Bilge het volgende:
[..]
Zulke vrije, vlotte, sluwe, losse, goedgebekte Turken ontstaan nooit in NL. Jammer.
Ik ken een Kirsehirli en Karamanli die precies hetzelfde zijn. Het heeft te maken met je thuis voelen. Turken in NL staan bij geboorte al met 5-0 achter en moeten zich steeds naar boven vechten, terwijl een Turk in Turkije als een vis in het water is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:43 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Om in Istanbul te overleven moet je wel zo zijn
Ahh wat schattig. Koetjie koetjie.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:02 schreef Levolution het volgende:
Trouwens, voordat jullie denken dat ik echt gigantisch ben ofzo.
1,78m, ik weeg 75-76kg, ik kom van 68kg in januari. Dus niet denken dat ik er bij loop als mijn idool Frank Zane.
Was maar een kleintje, gelukkig.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:26 schreef Altair_Ibn-LaAhad het volgende:
ik hoorde het ja!best erg, mijn neef woont in istandbul, gelukkig is hij ongedeerd
Masallah 10 gescheiden Turkse vrouwen in je omgeving. Denk dat het gemiddelde lager is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Stuk of 10, waarvan drie of vier hertrouwd met een Nederlander? Weet niet precies. Maar ongeveer zoiets.
(met omgeving doel ik op iedereen die ik ken, ook die hier niet meer wonen)
Waarschijnlijk gaan we a.s. zondag naar de kuip.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:56 schreef Eagle_99 het volgende:
Verfilming van:
[ afbeelding ]
Schrijver van "Su Çilgin Türkler"
Ik moet het zien: http://www.pathe.nl/film/17879/canakkale-1915
Te zien in Arena en De Kuip
Hangt van de grootte van je omgeving af. Als je tien koppels kent die alle tien gescheiden zijn is dat veel, maar bij 100 koppels valt het weer mee.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Masallah 10 gescheiden Turkse vrouwen in je omgeving. Denk dat het gemiddelde lager is.
Wat doe jij hier danquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het is vrijdag, hè. Iedereen is 'm aan het chillen in de dancing.
Allemaal autisten hier zatenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik hang de zolderkamerautist uit.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Allemaal autisten hier zaten
Enjoy.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:26 schreef TheMagnificent het volgende:
Pak net even een appeltje uit de koelkast ter versnapering; blijft dat ding gewoon aan mijn hand kleven. Wat voor zooi spuiten ze daar allemaal op in de supermarkt?
Over wat?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:42 schreef yvonne het volgende:
Pauw en Witteman net een heel item over Turkije
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het is vrijdag, hè. Iedereen is 'm aan het chillen in de dancing.
De grenzen, waarom die ook belangrijk zijn voor nederland, het Syrië probleem, vastzittende journalisten, hoe het aanklagen werkt, pfffft erg veel, heel interessant, moet je echt terugkijken.quote:
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik blijf het hoofd van dit figuur op een balzak lijken..
Will do. Verschijnt morgen op Uitzending Gemist, right?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
De grenzen, waarom die ook belangrijk zijn voor nederland, het Syrië probleem, vastzittende journalisten, hoe het aanklagen werkt, pfffft erg veel, heel interessant, moet je echt terugkijken.
Ja, om 10 gescheiden Turkse koppels te kennen moet je omgeving wel heel erg huge zijn, niet?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:12 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hangt van de grootte van je omgeving af. Als je tien koppels kent die alle tien gescheiden zijn is dat veel, maar bij 100 koppels valt het weer mee.
Bram is tof! [14.gif].quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:48 schreef yvonne het volgende:
http://www.rnw.nl/nederla(...)ermeulen-ik-verturks deze journalist was aan het woord
WammesWaggel, de tv-gids van deze reeks, had het eerder vermeld. Zijn vorige docu over Turkije was leuk, dus deze zal ook wel fijn zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:50 schreef yvonne het volgende:
En deze serie is vanaf a.s zondag Ned 2 half negen:
http://programma.vpro.nl/inturkije/colofon.html
Zijn docuserie 'In Turkije' was leuk om te zien. Deze ga ik ook checken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bram is tof! [14.gif].
Ik moest wel lachen om het stukje over 'ik verturks'.
Half negen als in 20:30 ?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:50 schreef yvonne het volgende:
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:50 schreef yvonne het volgende:
Ik gok dat het gaat over de grenzen met die landen.quote:Bram Vermeulen reist in vier afleveringen langs De grenzen van Turkije. Met instortend Europa aan de ene kant en wankelende regimes in de Arabische wereld aan de andere kant, zal de Turkse invloed in deze regio’s groeien. Hier worden de nieuwe machtsverhoudingen rond de Middellandse Zee getekend. Grote ontwikkelingen met enorme gevolgen voor de mensen die er wonen. Vermeulen gaat de schemerzones in aan de randen met Griekenland, Cyprus, Syrië en Irak, op zoek naar de werkelijke scheidslijnen met de buren.
Het is niet lang geleden..quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Ik gok dat het gaat over de grenzen met die landen..
Moet wel zeggen dat ik liever Armenië of Azerbeidzjan had dan Cyprus.
Tsja, dát zijn vooral de grenzen die de afgelopen 50 jaar een geopolitieke rol hebben gespeeld. En de grens met Armenië had hij volgens mij in zijn vorige serie al bezocht.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Ik gok dat het gaat over de grenzen met die landen..
Moet wel zeggen dat ik liever Armenië of Azerbeidzjan had dan Cyprus.
Ze willen wel kijkers eh. Als ze het op dat tijdstip uitzenden slaapt iedereen (omdat zondag) of is men op werk (mits werkdag).quote:
Want op zondag ochtend is er geen tv? Jongeren slapen misschien op dat tijdstip ja.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ze willen wel kijkers eh. Als ze het op dat tijdstip uitzenden slaapt iedereen (omdat zondag) of is men op werk (mits werkdag).
Ik ging ervan uit dat het wel duidelijk was dat het in de avond was. Ik had niet eens aan de ochtend gedacht. Dat vind ik grappig.
Hoeveel voetbalwedstrijden heb jij om 08.30 uur op de zondagochtend gezien?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Want op zondag ochtend is er geen tv? Jongeren slapen misschien op dat tijdstip ja.
Met de WK een aantal denk ik, maar wat is dit voor vergelijking?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoeveel voetbalwedstrijden heb jij om 08.30 uur op de zondagochtend gezien?
Wanneer was dat ook alweer gebeurd?quote:
In de avond heb je meer kijkers dan in ochtend. Vooral op een zondag. Dat geldt voor docu's, dat geldt voor voetbalwedstrijden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:14 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Met de WK een aantal denk ik, maar wat is dit voor vergelijking?
1996, ik lees net dat het 1 week na deze gebeurtenis is gebeurd(als protest)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wanneer was dat ook alweer gebeurd?
De grenzen tussen Turkije en Armenië zijn (momenteel) gesloten, toch?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Tsja, dát zijn vooral de grenzen die de afgelopen 50 jaar een geopolitieke rol hebben gespeeld. En de grens met Armenië had hij volgens mij in zijn vorige serie al bezocht.
Hmpf.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:16 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
1996, ik lees net dat het 1 week na deze gebeurtenis is gebeurd(als protest)
Bij mijn weten nog steeds, ja.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
De grenzen tussen Turkije en Armenië zijn (momenteel) gesloten, toch?
Ik dacht heel even dat het even kort geopend was of geopend zou worden. Mja, eerst moet het Nagorno-Karabach-probleem opgelost worden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bij mijn weten nog steeds, ja.
quote:
quote:
quote:Op maandag 8 december 2008 23:38 schreef saban het volgende:
[..]
Je was ineens foetsie man, waar was je
quote:Op maandag 8 december 2008 23:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jaoh, ik had je nog gezocht na ons gesprek, maar toen ik eenmaal buiten stond, had het geen nut meer door de drukte. Wou ook nog even praten met Ömer.
quote:Op maandag 8 december 2008 23:40 schreef zarGon het volgende:
Ik schrok trouwens wel een beetje van je, toen je zo out of nowhere kwam. Ik had je niet verwacht te zien,.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:34 schreef saban het volgende:
[..]
Out of nowhere, ik denk dat we een uur lang in het zelfde gebouw waren.
Waarom geen nut? Lekker boeiend de drukte...
quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Met out of nowhere bedoelde ik meer dat ik je zag op een moment dat ik je niet verwachtte. En met geen nut bedoel ik dus dat het te druk was om nog iemand te zoeken in die drukte. Je bleef ook binnen, waardoor ik niet eens wist of je buiten was gekomen,.
Wilde je nog wat bespreken?
Ik vroeg het me toen af en vraag het me nu eigenlijk ook nog wel een beetje af. Wat wilde je destijds bespreken?quote:Op dinsdag 9 decembaer 2008 00:42 schreef saban het volgende:
[..]
Zo, een heel verhaal
Ja, best een hoop eigelijk....
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ook. Daar leef je echt naar toe. Plus het voelt als een beloning na een maand vasten.
ja dat wel, maar elke keer dat het afloopt denk ik al dat het weer 10 dagen eerder gaat beginnenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je zit al op de laatste dag voordat je het merkt joh..
Je kijkt al meteen weer uit naar de volgende vastenperiode.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:35 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
ja dat wel, maar elke keer dat het afloopt denk ik al dat het weer 10 dagen eerder gaat beginnen
Juist het omgekeerdequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je kijkt al meteen weer uit naar de volgende vastenperiode..
.
Geniet er eerst van man.. Ik heb zoiets ik zie het dan wel. Al had ik de vorige keer zoiets van 'oh noes, de volgende keer wordt het erger, want zomer'.
Toerkai, ff serieusquote:Turkish book on Darwin sparks outrage
*
*
*
A book on Albert Einstein describes the physicist as “filthy and slovenly”. Immediately after saying that he ate soap, it adds: “The sad part is during that time the Gestapo was putting Jews into ovens and making them into soap.”
In Nederland loopt 36,2% van de huwelijken stuk. (Onder allochtonen is dit zelfs iets hoger, met name door allochtoonse gezinnen zonder kinderen (PDF-alert), maar actuele totaalcijfers kon ik niet vinden.) Om 10 gescheiden koppels te kennen moet je kenissenkring 27 koppels omvatten, wat alleen een kluizenaar 'erg huge' zou noemen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:51 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja, om 10 gescheiden Turkse koppels te kennen moet je omgeving wel heel erg huge zijn, niet?
Spuit 11. Terechte klacht overigens.quote:
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 02:31 schreef Bilge het volgende:
[..]
In Nederland loopt 36,2% van de huwelijken stuk. (Onder allochtonen is dit zelfs iets hoger, met name door allochtoonse gezinnen zonder kinderen (PDF-alert), maar actuele totaalcijfers kon ik niet vinden.) Om 10 gescheiden koppels te kennen moet je kenissenkring 27 koppels omvatten, wat alleen een kluizenaar 'erg huge' zou noemen.
[..]
Spuit 11. Terechte klacht overigens.
quote:Uit grafiek 3 blijkt dat vooral Turkse paren met kinderen
debet zijn aan deze lage kans. De jaarlijkse echtscheidingskans
voor paren met kinderen ligt rond 1 procent. Deze kans is ongeveer
even groot als die voor de autochtonen, en soms zelfs lager.
Voor de Turkse paren zonder kinderen neemt deze jaarlijkse kans
met het verstrijken van het aantal huwelijksjaren toe tot ongeveer
10 procent.
Je hebt vandaag 1 dag geleerd? Anlamadim.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:33 schreef Ambipur het volgende:
Ik heb vandaag 1 dag geleerd: Turkse mannen zijn toch echt het best in het hebben van manieren
Merhaba efendim, merhabalar...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:33 schreef Ambipur het volgende:
Ik heb vandaag 1 dag geleerd: Turkse mannen zijn toch echt het best in het hebben van manieren
Vertel!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:33 schreef Ambipur het volgende:
Jammer genoeg is er (in Turkije) bijna geen interesse in de mindere perioden van de Ottomaanse rijkquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:37 schreef yvonne het volgende:
Ik heb Turkey: A Modern History
Erik J. Zurcher
Is dat wat?
Ik ben meer op zoek naar geschiedenis van de tijdsperiode 1830-1930 ( ongeveer) 'we' hebben WO1 ( waardoor de wereld meer veranderd is dan je denkt tot op de dag van vandaag maar dat is een ander verhaal) altijd zien ontstaan in Oostenrijk/Hongarije-Balkan, maar als je verder kijkt zie je dat aan de kanten van Turkije in die jaren al een enorme onrust bezig was wat mede resulteerde in WO1.
/saaie modus uit, iemand die daar goede boeken over weet?
Su cilgin Turkler, wel een beetje pro-Turks.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:37 schreef yvonne het volgende:
Erik J. Zurcher
Is dat wat?
Ik ben meer op zoek naar geschiedenis van de tijdsperiode 1830-1930 ( ongeveer) 'we' hebben WO1 ( waardoor de wereld meer veranderd is dan je denkt tot op de dag van vandaag maar dat is een ander verhaal) altijd zien ontstaan in Oostenrijk/Hongarije-Balkan, maar als je verder kijkt zie je dat aan de kanten van Turkije in die jaren al een enorme onrust bezig was wat mede resulteerde in WO1.
1 ding moest dat zijn, ruk telefoon.quote:
Ik bezit de Nederlandse versie van dat boek, maar heb het nog lang niet uitgelezen. Omdat het boek best gedetailleerd is en het Ottomaanse Rijk andere instituties en titels voerde dan het huidige Turkije, moet ik veel puzzelen en worstelen om er doorheen te komen. Ik snap niet waarom jij de Engelse versie kiest, dat maakt het alleen maar ingewikkelder.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:37 schreef yvonne het volgende:
Erik J. Zurcher
Is dat wat?
Wammes, was je dronken toen je dit schreef of denk je echt dat Atatürk een Circassiër was?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 03:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Ataturk zou dus een Circassische achtergrond kunnen hebben?
Dat zou zijn voorliefde voor het militaire verklaren.
Dat zijn toch geen totaalcijfers. Snap je die grafiek überhuapt wel?quote:
Niet in vertalingquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:14 schreef Eagle_99 het volgende:
Over Su Çilgi Türkler gesproken, de trilogie van Turgut Özakman zou je zeker kunnen lezen.
Dirilis 1915 gaat over de slag om Gallipoli
Su Çilgin Türkler periode 1918-1923 Onafhankelijkheidsoorlog
en Cumhuriyet(in 2 boeken) periode 1923-1938 Republiek Türkije en Atatürk
Let op, het is geen alternatieve geschiedenisboek maar een officiele lezing van de Turkse geschiedenis. Turgut Özakman is ook geen historicus maar een journalist/onderzoeker. Su Çilgin Türkler werd eerder als serie uitgezonden(wel een beknopte versie uiteraard): Kurtulus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verfilming van Dirilis(nu in de bioscopen, ook in Nederland):
Jammer! Als ik een Turkse boekwinkel binnenstap word ik wel helemaal gek, zo enorm veel over geschiedenis en ik kan het niet lezen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 12:54 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Jammer genoeg is er (in Turkije) bijna geen interesse in de mindere perioden van de Ottomaanse rijk![]()
Zelfs geschiedenisboeken in Turkije(die meestal worden beschuldigd van anti-Ottomanisme door conservatieve/Islamistische Turken) hebben het over de grootte van de Turkse rijk maar over het tragische einde, vooral tussen 1600-1900 wordt er niet veel gesproken. De Russische oorlog in 1877-1878 was een catastrofale verlies(Russische troepen die uiteindelijk, dankzij Engeland's bemoeienis, een paar kilometer voor de poorten van Istanbul stopten, Ayastefanos) voor de Ottomaanse rijk, maar in de geschiedenis boeken lees je eerder over de heldhaftigheid van Gazi Osman Pasa, Nene Hatun enz.(Ze zijn zeker grote helden) maar, we hebben uiteindelijk verloren, de Balkan(voor de Ottomanen altijd belangrijker geweest dan Anatolië) is verloren, Oost Turkije is verloren. Ik ken helaas dan ook niet veel bronnen over deze periode
Boel kapot gesloopt?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:41 schreef Weissman het volgende:
Net terug van Project X in Breda #YOLO alles.
In de bios hebben ze vast wel een vertaling?quote:
Heb je boeken van Jean-Paul Roux gelezen? Ik had Histoire des Turcs gelezen, hij is een tikkeltje bevooroordeeld maar ik vond zijn boek wel goed. Maar het gaat niet alleen over Turkije, alle Turkische volkeren zie je voorbij komenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jammer! Als ik een Turkse boekwinkel binnenstap word ik wel helemaal gek, zo enorm veel over geschiedenis en ik kan het niet lezen.
In Istanbul is wel een engels/turkse bookstore maar daar staat dan weer niet wat ik zoek
Opmerkelijk dat ieder land heel weinig over z'n mindere verleden wil weten/onderzoeken.
Zo heeft Nederland z'n Indië affaire en België de genocide op 10 miljoen Congolezen. Zo blijf je gedoemd dezelfde fouten over en over te maken. Imho dan.
Het moet nog veel vooruitgang boeken, maar lijkt me een leuk initiatief.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:28 schreef Bilge het volgende:
De Nederlandse versie van Eksisozluk.
Volkabulaire | Nederlandse versie Urban Dictionary?
Is 1BJK903 een onderkoffer?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Heb wat gevonden op de telefoon, maar het is geen topkwaliteit. Maar je moet het hier maar mee doen nu.
[ afbeelding ] Met m'n broertje.
[ afbeelding ] Met m'n schoonma op tafel aan het dansen.
[ afbeelding ] Taart.
whyquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:29 schreef Ambipur het volgende:
Voor 't eerst in mijn 29 levensjaren dacht ik vandaag: Ik wil terug naar Turkije. Weird.
Wat was de aanleiding voor die gedachte?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:29 schreef Ambipur het volgende:
Voor 't eerst in mijn 29 levensjaren dacht ik vandaag: Ik wil terug naar Turkije. Weird.
Praat met Fidan Ekiz.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:29 schreef Ambipur het volgende:
Aan de kwaliteit van haar docu te zien, gaat zij mij niet verder helpenquote:
Was je daarom zo afstandig.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:37 schreef Ambipur het volgende:
[..]Afstanden zijn er om te overbruggen.
Waarde Bilge, dronken? neen! of hij een Cerkez was dat denk ik niet zozeer als ik denk dat er eens kans is dat hij dat was, net zoals er een kans is dat hij bv een Joodse achtergrond had.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:21 schreef Bilge het volgende:
Wammes, was je dronken toen je dit schreef of denk je echt dat Atatürk een Circassiër was?
Ik verplaats de discussie even hier naartoe om niet offtopic te raken in de oorspronkelijke.
Ik kijk nu een video waarin mensen zeggen dat Zubeyda Hanim niet zijn moeder wasquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:49 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit.
Gewoon een Turk. Net als Dr. Oz.
WammesWaggel met zijn propaganda.
Is er eigenlijk een Turkse beroemdheid waarvan niet wordt geclaimd dat hij/zij iets anders is dan Turks?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kijk nu een video waarin mensen zeggen dat Zubeyda Hanim niet zijn moeder was
Wellicht humoristisch bedoelt, maar wel een heel scherp en terecht vraag eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Is er eigenlijk een Turkse beroemdheid waarvan niet wordt geclaimd dat hij/zij iets anders is dan Turks?
Ja, net als veel Circassiers uit die tijd woonden er daar veel van op de Balkan, in Kosovo woonden er tot voor kort nog een aantal.quote:
Leugens verkondigen, foei!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:49 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit.
Gewoon een Turk. Net als Dr. Oz.
WammesWaggel met zijn propaganda.
Sowieso mensen die van de Balkan naar Turkije emigreerden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, net als veel Circassiers uit die tijd woonden er daar veel van op de Balkan, in Kosovo woonden er tot voor kort nog een aantal.
Daar het merendeel een moslim was zijn zij later naar Toerkaj getrokken na het ineenstorten van het rijk van een zekere Otto v/d Maan maar hun aanwezigheid mag nimmer vergeten worden!
Ze bestaan niet. Ik zweer het je. Ze zijn allemaal een Armeen, Griek, Jood, Circassier, Arab, Koerd of zelfs allemaal tegelijk!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wellicht humoristisch bedoelt, maar wel een heel scherp en terecht vraag eigenlijk.
Nuja hun bestaan is nooit bewezen, net zoals nog altijd niet bewezen is dat er zoiets is als een ziel.quote:
Dit idd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze bestaan niet. Ik zweer het je. Ze zijn allemaal een Armeen, Griek, Jood, Circassier, Arab, Koerd of zelfs allemaal tegelijk!
Ja die hadden achteraf bekeken beter de boot naar de VS kunnen pakkenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sowieso mensen die van de Balkan naar Turkije emigreerden.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Leugens verkondigen, foei!
Droefheid
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze bestaan niet. Ik zweer het je. Ze zijn allemaal een Armeen, Griek, Jood, Circassier, Arab, Koerd of zelfs allemaal tegelijk!
Gewoon blijven en niet het land aan de ongelovigen laten!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:58 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja die hadden achteraf bekeken beter de boot naar de VS kunnen pakken
Och als ik het bestaan van allah ontken noemen mensen mij ook een leugenaar, in Toerkai kan je er meer dan een tikje op je tentakel voor krijgenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Inderdaad.Leugens verkondigen, zelfs nadat mensen je tig keer op de vingers hebben getikt.
Foei, WammesWaggel!
Dat is makkelijk praten ruim 100 jaar later vanachter je laptop.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewoon blijven en niet het land aan de ongelovigen laten!
Hun aantal was insignificant, vooral vergeleken met de etnische Turken, Bosniers en Albanezen destijds op de Balkan. En behalve dat is is de hele 'Ataturk was een Circassier' claim gewoon compleet belachelijk.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, net als veel Circassiers uit die tijd woonden er daar veel van op de Balkan, in Kosovo woonden er tot voor kort nog een aantal.
Daar het merendeel een moslim was zijn zij later naar Toerkaj getrokken na het ineenstorten van het rijk van een zekere Otto v/d Maan maar hun aanwezigheid mag nimmer vergeten worden!
Niet geheel toevallig woonde Adam om de hoek van...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Volgens mij was Adam ook een Circassiër.
Sowieso allemaal de schuld van de Turk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat is makkelijk praten ruim 100 jaar later vanachter je laptop.
Tja en dan 10 kinderen per vrouw krijgen, dan doen dequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewoon blijven en niet het land aan de ongelovigen laten!
Ja, vooral eroverheen praten, van onderwerp proberen te veranderen en anderen beschuldigen van de dingen die je zelf doet. Walgelijk persoon die je bent.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Och als ik het bestaan van allah ontken noemen mensen mij ook een leugenaar, in Toerkai kan je er meer dan een tikje op je tentakel voor krijgen![]()
Maar toch een goede poging Berend Bortje
Die claim heb ik nooit gedaan, maar ik sluit de kans niet uit.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hun aantal was insignificant, vooral vergeleken met de etnische Turken, Bosniers en Albanezen destijds op de Balkan. En behalve dat is is de hele 'Ataturk was een Circassier' claim gewoon compleet belachelijk.
Succes.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:00 schreef Triggershot het volgende:
Ik ga niet slapen voor ik Bortes ongelijk heb bewezen.
Heb je op dat forum gezeten?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef Ambipur het volgende:
http://turksnl.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=9487
Hier kwamen ze er niet uit. Ben benieuwd of het jullie lukt.
Mwuah, een multitude aan kinderen werd niet gedaan om te domineren, maar historisch gezien voor het nut er van in de agrarische samenleving.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:02 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tja en dan 10 kinderen per vrouw krijgen, dan doen depallies
het beter.
Neequote:Op zondag 21 oktober 2012 00:04 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb je op dat forum gezeten?
Dat standaard hetairosquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sowieso allemaal de schuld van de Turk.
Nee maar het had wel een manier kunnen zijn om een stuk eerder een Servier of twee over de rotsen te jagenquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, een multitude aan kinderen werd niet gedaan om te domineren, maar historisch gezien voor het nut er van in de agrarische samenleving.
Hier is al heel vaak een discussie over geweest in dit topicquote:Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef Ambipur het volgende:
http://turksnl.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=9487
Hier kwamen ze er niet uit. Ben benieuwd of het jullie lukt.
Nee, maar je probeert het wel. En gezien je eerdere pogingen om niet-Circassische Turken te claimen als Circassiers, probeer ik je voor te zijn. Ik heb je volgens mij wel drie of vier keer gewezen op het feit dat Dr.Oz geen Circassier is, maar telkens bleef je - of blijf je, geen idee, ik volg je postgeschiedenis niet - doorgaan met dezelfde propaganda.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:03 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die claim heb ik nooit gedaan, maar ik sluit de kans niet uit.
Jij wel en dat is zonder kennis van zaken knap.
Had Kemal trouwens relatief korte beentjes?
De Serviers zijn nooit een bedreiging geweest.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee maar het had wel een manier kunnen zijn om een stuk eerder een Servier of twee over de rotsen te jagen
Was dat voor onzin. waar lees je dat?quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens sommige Turkse historici was Abraham en Mohammed een Turk.
Turken.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens sommige Turkse historici was Abraham en Mohammed een Turk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |