kitkat en whiskas zit vol met shit...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik koop echt niet het duurste voer voor mijn katten. Gewoon het reguliere aanbod zoals van Kitkat, Whiskas enzo afgewisseld met brokjes. Vroeger toen ik nog studeerde kregen mijn katten dat heel goedkope voer van de Aldi zelfs en eentje is zelfs dik 20 op geworden. Imo is dat dure voer best een beetje oplichting.
Sommige mensen die erg ongezond leven worden ook 101quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik koop echt niet het duurste voer voor mijn katten. Gewoon het reguliere aanbod zoals van Kitkat, Whiskas enzo afgewisseld met brokjes. Vroeger toen ik nog studeerde kregen mijn katten dat heel goedkope voer van de Aldi zelfs en eentje is zelfs dik 20 op geworden. Imo is dat dure voer best een beetje oplichting.
Jawel hoor, mijn kat eet zelfs komkommerquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:11 schreef HotSummerNight het volgende:
[..]
kitkat en whiskas zit vol met shit...
in de reclame kom je erwtjes, en zelfs een toefje peterselie tegen.. die zooi voer je toch niet?
Maar dat een kat granen etc niet goed kan verteren is wel een feit (door het korte darmstelsel).quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:15 schreef controlaltdelete het volgende:
Sowieso een kat die zichzelf moet zien te redden die eet ook alles wat ie tegenkomt buiten.
Maar ik denk niet dat die mais of doperwten gaat zoeken om te etenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jawel hoor, mijn kat eet zelfs komkommer
Ik heb het eens nagevraagd aan mijn DA en ze zei dat het voer vroeger een stuk slechter was, als een kat het eet why not, niks mis mee. Bovendien die van mij doen het er goed op. De oudste is dik 20 geworden en nu heb ik er nog ene die is inmiddels alweer 17. Sowieso een kat die zichzelf moet zien te redden die eet ook alles wat ie tegenkomt buiten.
ja, ze eten het wel... die van ons smullen met de kibbeling mee, inclusief een klein beetje ravigotte saus... ze vinden het heerlijk, 1tje eet zelfs meloen... maar het gaat er om.. niet al te vaak... af en toe mag best (imho) ... het normale voer moet gewoon goed en gezond zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jawel hoor, mijn kat eet zelfs komkommer
Ik heb het eens nagevraagd aan mijn DA en ze zei dat het voer vroeger een stuk slechter was, als een kat het eet why not, niks mis mee. Bovendien die van mij doen het er goed op. De oudste is dik 20 geworden en nu heb ik er nog ene die is inmiddels alweer 17. Sowieso een kat die zichzelf moet zien te redden die eet ook alles wat ie tegenkomt buiten.
Alleen heeft lang niet elke kat daar echt last van.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:17 schreef Trusten het volgende:
[..]
Maar dat een kat granen etc niet goed kan verteren is wel een feit (door het korte darmstelsel)
Nou echt niet hoor. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Een kat die op de straat leeft die vreet haast alles. Bovendien mijn vorige kat was ook een zwerver geweest en die at echt alles van rauwe aardappel tot sla maar ook vis en vlees natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar ik denk niet dat die mais of doperwten gaat zoeken om te etenDan zal de kat toch op zoek gaan naar vogeltjes en muisjes, daar is zijn lichaam op gebouwd.
Ja, dat vind ik dus juist zo lastig te bepalen. Ik zei laatst ook tegen m'n vriend toen we het erover hadden, dat we het ook niet moeten gaan overdrijven, dat we ze nu heus geen gif voeren. Maar ja, aan de andere kant heb ik zoiets van als ik met het goede voer kan voorkomen dat ze over 5 of 10 jaar nierfalen o.i.d. hebben, dan zou ik dat graag doen. En ik weet dus niet goed hoeveel verschil het nou maakt...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:20 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat we soms overschatten wat de gezondheidswinst is van bepaalde voeding.
Ik ben het niet met je eensquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen heeft lang niet elke kat daar echt last van.
Ik denk dat we soms overschatten wat de gezondheidswinst is van bepaalde voeding. Ik gaf vroeger alleen het goedkoopste supermarktmerk, en daar werd mijn kat ook oud op zonder veel problemen.
Naar mijn idee is dat dus niet zo te zeggen. Ik geef nu ook RC, maar meer uit een soort luxegevoel. Ik geloof niet echt dat ik daar nou van alles mee voorkom.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:26 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus juist zo lastig te bepalen. Ik zei laatst ook tegen m'n vriend toen we het erover hadden, dat we het ook niet moeten gaan overdrijven, dat we ze nu heus geen gif voeren. Maar ja, aan de andere kant heb ik zoiets van als ik met het goede voer kan voorkomen dat ze over 5 of 10 jaar nierfalen o.i.d. hebben, dan zou ik dat graag doen. En ik weet dus niet goed hoeveel verschil het nou maakt...
quote:Hill's Prescription Diet Feline t/d is speciaal samengesteld om gebitsaandoeningen bij katten te voorkomen. Het draagt bij aan een optimale mondhygiëne.
Gebitsaandoeningen
Tandplaque en tandsteen vormt zich langs en onder de rand van het tandvlees. Omdat uw kat zijn tanden niet kan poetsen, kan de vorming van tandsteen leiden tot parodontale aandoeningen, waardoor het tandvlees en de gebitsondersteunende weefsels kunnen verweken.
Het is klinisch bewezen dat Hill's prescription diet feline t/d de opbouw van tandplaque en tandsteen vermindert. De brokjes bevatten geen minerale schuurmiddelen of actieve chemicaliën.Het meest effectief zijn deze brokken als ze gegeven worden na een professionele gebitsbehandeling.
Andere verzorgingsmethoden van het gebit worden aanbevolen ( bijvoorbeeld tandenpoetsen)
.
Samenstelling
•Klinisch bewezen afremmend effect op de ontwikkeling van tandsteen, tandplak en vlekken
•Hill's Feline t/d bevat uitgelijnde vezels in een speciale vezelmatrix, waardoor de tanden als het ware worden gepoetst tijdens het kauwen
•Hill's Feline t/d kan bovendien zonder problemen als onderhoudsvoer gegeven worden
De meeste katten als ze ouder worden overlijden uiteindelijk aan nierfalen. Ik denk dat het iets Westers is je hond/kat het beste van het beste voorschotelen. Vroeger had mijn oma ook een kat en die kreeg soms eens een keertje kattenvoer of wat brokjes dat was het, maar over het algemeen kreeg het beestje wat er van de pot over was. Gerrie heette de kat en die is ook best nog wel oud geworden ook.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:26 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus juist zo lastig te bepalen. Ik zei laatst ook tegen m'n vriend toen we het erover hadden, dat we het ook niet moeten gaan overdrijven, dat we ze nu heus geen gif voeren. Maar ja, aan de andere kant heb ik zoiets van als ik met het goede voer kan voorkomen dat ze over 5 of 10 jaar nierfalen o.i.d. hebben, dan zou ik dat graag doen. En ik weet dus niet goed hoeveel verschil het nou maakt...
Je hoeft het inderdaad ook niet te overdrijven, ze krijgen hier ook gerust wel eens een blikje sheba of iets anders waar wel granen en dergelijk inzitten. Wat ik voer Nutram, is ook niet helemaal graanvrij. Maar dat eten ze en vinden ze lekker. Ze verkiezen het ook boven voer met meer granen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:26 schreef Trusten het volgende:
[..]
Als jij tevreden bent dan zou ik ook niets veranderen. Iedereen moet het voor zichzelf bepalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:39 schreef Lienekien het volgende:
Mijn kat stinkt niet op de bak en ook niet uit haar bek, dus ik maak me niet druk om granen.
Zeker!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:57 schreef Lienekien het volgende:
De overwegingen en afwegingen van mensen in dit topic zijn voor TS ook zinvol.
Dit voer heeft als tweede bestanddeel granenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:11 schreef HotSummerNight het volgende:
idd graanvrij (zoals Senesta zegt) is aan te bevelen, zelf voeren wij deze :
http://www.zooplus.nl/sho(...)almo_nature_holistic
aan onze siamezen, rijst is natuurlijk ook niet iets wat in kattenvoer thuis hoort, maar het is zeer zeker beter dan granen
quote:Samenstelling:
Vlees en dierlijke bijproducten 56% (daarvan 26% vers gekookt kippenvlees), granen (rijst 14%, tarwe en gerst)
Er zijn genoeg mensen die dat bijvoeren aan katten, ook eendagskuikens, kwartels, visjes, etcquote:
kuikentjes zijn niet veel meer dan eigeelquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die dat bijvoeren aan katten, ook eendagskuikens, kwartels, visjes, etc
Hummer krijgt wel eens een ééndagskuiken en dan komt het beest in hem boven
[ afbeelding ]
Mijn katten willen geen andere prooidiertjes eten. Dit is dus inderdaad af en toe als extraatje.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:06 schreef T42 het volgende:
[..]
kuikentjes zijn niet veel meer dan eigeel
mijn 5 fretten krijgen muizen en soms als extra wat brokjes
heb wel 1 keer levende muizen gevoerd maar die bijten ze meteen dood en komen ze terug brengen naar mijquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Mijn katten willen geen andere prooidiertjes eten. Dit is dus inderdaad af en toe als extraatje.
kloptquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:29 schreef Trusten het volgende:
[..]
Dit voer heeft als tweede bestanddeel granenjust so you know
[..]
Ik weet het niet zeker, maar zou denken dat ze uit Orijen veel meer energie halen dan uit brokjes met graan. En dat het niet zo geschikt is voor binnenkatten omdat ze dan misschien te dik worden. Ik merk bij onze oudste (11) dat sinds ze er voor kiest alleen vlees te eten ipv de brokjes die de hele dag onbeperkt beschikbaar zijn ze misschien al wel een kilo zwaarder is geworden, en dat is een binnen- en buitenkat. Gelukkig kon ze het hebben, ze weegt nu denk ik zo'n 4 kilo. Als ze niet buiten zou komen zou ze misschien nog wel zwaarder zijn geworden, en dan was het misschien wel wat teveel van het goede geweest.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:47 schreef Kper_Norci het volgende:
Hmmm, interessant, zeker nu ik op het punt sta om voor mijn katten over te stappen van RC naar Orijen. Mijn vriendin is nogal voorstander van dat merk, o.a. vanwege het ontbreken van granen. Ik ben overigens niet ontevreden over RC hoor, daar doen ze het ook heel goed op, en ze lusten het ook graag, maar ik ben er ook zo één die ze het liefst het beste van het beste geven. Het is dat ik geen plek heb voor een diepvrieskist, anders zou ik ze ook vers vlees voeren.
Overigens zie ik nu ook in de OP staan dat Orijen minder geschikt is voor binnenkatten, mag ik vragen waarom? Ook niet in de minste plaats omdat ik al een flinke zak heb aangeschaftZit trouwens nog wel dicht, daar niet van. Ik geef ze nu RC British Shorthair 34, zowel Sjors als Sjimmie vinden het lekker, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het smoesje van een hele dikke vacht voor Sjors niet meer kan gebruiken, hij is gewoon te dik
Dus ook daarvoor zat ik er aan te denken om over te stappen op ander voer, enerzijds misschien een indoor, of dieetvariant van RC of een ander premium merk.
Ligt dat misschien ook niet aan het feit hoeveel dat ze krijgen? Stel dat Orijen nog geconcentreerder is dan RC, en ik geef ze per dag dezelfde hoeveelheid, dan snap ik het wel idd. Maar ik zal vanavond als ik thuis ben eerst eens even op die zak Orijen kijken, wat daar allemaal op staat. Van RC geef ik ze 85 gram per dag, staat ook zo op de zak. Misschien heb ik dan van Orijen wel minder nodig. En anders maar gewoon doorgaan met RC of de indoor variant eens proberen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:45 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar zou denken dat ze uit Orijen veel meer energie halen dan uit brokjes met graan. En dat het niet zo geschikt is voor binnenkatten omdat ze dan misschien te dik worden. Ik merk bij onze oudste (11) dat sinds ze er voor kiest alleen vlees te eten ipv de brokjes die de hele dag onbeperkt beschikbaar zijn ze misschien al wel een kilo zwaarder is geworden, en dat is een binnen- en buitenkat. Gelukkig kon ze het hebben, ze weegt nu denk ik zo'n 4 kilo. Als ze niet buiten zou komen zou ze misschien nog wel zwaarder zijn geworden, en dan was het misschien wel wat teveel van het goede geweest.
Iets met eiwitten en teveel energie...quote:Overigens zie ik nu ook in de OP staan dat Orijen minder geschikt is voor binnenkatten, mag ik vragen waarom? Ook niet in de minste plaats omdat ik al een flinke zak heb aangeschaft![]()
quote:We zijn van mening dat Orijen minder geschikt is voor binnenkatten, onze katten zijn er beide te dik door geworden. (Terwijl we minder voeren dan de aanbevolen hoeveelheid)
Hhhmmm. Iemand een grote zak Orijen kip kopen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:55 schreef Trusten het volgende:
[..]
Iets met eiwitten en teveel energie...
Paar selecties uit reviews:
[..]
die krijgen mijn fretten als extra soms of als de muizen op zijnquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik blijf het ook lastig vinden. Vooral omdat dit onze eerste kat is.
Ze krijgt nu Alexis premium van de Aldi. Dat is iig zonder suikers en kleurstoffen. Ook een van de blikvoeren van Alexis (volgens mij wild en gevogelte) is graan en suikervrij. Die heb ik dus nu in porties ingevroren.
Zijn nu bezig aan de tweede zak, en dan is t ook op, dus misschien eens verder kijken naar minder granen.
Poepen kan mevrouw erg goed, scheppen bijna iedere dag de bak leeg en kom eik altijd wel twee hoopjes tegen en die ruiken behoorlijk![]()
Wat Trusten zegtquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:52 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ligt dat misschien ook niet aan het feit hoeveel dat ze krijgen? Stel dat Orijen nog geconcentreerder is dan RC, en ik geef ze per dag dezelfde hoeveelheid, dan snap ik het wel idd. Maar ik zal vanavond als ik thuis ben eerst eens even op die zak Orijen kijken, wat daar allemaal op staat. Van RC geef ik ze 85 gram per dag, staat ook zo op de zak. Misschien heb ik dan van Orijen wel minder nodig. En anders maar gewoon doorgaan met RC of de indoor variant eens proberen.
Zo stellig bedoelde ik het niet hoor, je kan het uiteraard gewoon proberen maar wel in de gaten houden denk ik...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:59 schreef Kper_Norci het volgende:
Hhhmmm. Iemand een grote zak Orijen kip kopen?
Maïs en gerst zijn daar het tweede en derde ingrediënt?quote:
quote:Zo worden voor Sanabelle uitsluitend hoogwaardige dierlijke grondstoffen, zoals gevogelte en ei gebruikt, geen diermeel.
Kan er wel een studie over gaan doen pffquote:Samenstelling: Gevogeltevleesmeel, maïs, gerst
De Royal Canin die wij voeren heeft als hoofdbestanddeel mais?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:11 schreef Rev- het volgende:
Let goed op wat erin zit, er moet zo weinig mogelijk(liefst geen) plantaardige zooi inzitten.
Ik zelf geef alleen Royal Canin, als je dat per 10kg val het best mee.
Chocolademelk is als vergif (en is echt vergif voor katten)... wees blij dat jouw poes dit heeft uitgekotst.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:02 schreef pasopikbijt het volgende:
Ach so, het valt allemaal wel mee. Als de kat ergens door moet kotsen ga ik het inderdaad niet nog eens gevenmijn huidige oudste kater had een keer wat chocola binnengekregen wat ik net niet meer op tijd had gemerkt, en zo'n 30 seconden later begon ie me toch te kotsen... Terwijl een andere kater altijd alles naar binnen werkte wat ie tegenkwam en nooit ergens last van had. Die is 17 geworden
Maargoed, Aldivoer is dus ook volgens onderzoeken heel zo slecht nog niet? Kan ik me ook wel wat bij voorstellen trouwens. Whiskas bevat geloof ik ook hartstikke veel reuk- en smaakstoffen (ja, natuurlijk vind de kat het dan lekker..). En volgens mij is het spul van de Aldi wat nuchterder wat dat betreft. Niet zo veel poespas maar gewoon eten.
Om te overleven is elke soort melk uiteindelijk goed genoeg. Maar overleven is korte termijn gedachten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:31 schreef pasopikbijt het volgende:
Is koeienmelk nou trouwens écht zo slecht voor katten? Ik vind dat mensen er altijd nogal overdreven panisch over doen. Vroeger op de boerderijen kregen de katten ook gewoon melk met wat water gemengd en volgens mij is dat helemaal niet zo erg. Ik zie bij mijn katten in ieder geval niet dat ze buikpijn krijgen oid als ze een keer melk hebben gekregen. Niet dat ik het ze regelmatig geef, bijna nooit eigenlijk, maar toch.
Die andere kater heeft toch echt vaak dingen met chocola te pakken gekregen en hij is er 17 op geworden. Sommige dieren kunnen er tegen, sommigen niet. Ik ken ook een poedel die tegen chocola kan, best bizar. Maar ik zal het ze nooit opzettelijk geven, want je weet maar nooit.quote:Op vrijdag 2 november 2012 06:30 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Chocolademelk is als vergif (en is echt vergif voor katten)... wees blij dat jouw poes dit heeft uitgekotst.
Maar er zijn meer redenen om voedsel uit te kosten; jouw poes/ kater kan zich ook te vaak hebben schoongemaakt waardoor hij teveel haar binnen heeft gekregen. Een paar haarbalsnoepjes kan hier in verlichting brengen.
Maar zonder die anti-haarbalsnoepjes zal jouw kat zo nu en dan moeten kotsen...
En jouw kat's gevoelens is meestal goed... laat hem kotsen... klop hem/haar af en toe op de schouderbladen (of er tussen in)... dan komt het meestal wel geod.
Ja een slimme kat, en zolang hij maar geen halve beker chocolademelk leeg drinkt zal het dan wel goed gaan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:18 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Die andere kater heeft toch echt vaak dingen met chocola te pakken gekregen en hij is er 17 op geworden. Sommige dieren kunnen er tegen, sommigen niet. Ik ken ook een poedel die tegen chocola kan, best bizar. Maar ik zal het ze nooit opzettelijk geven, want je weet maar nooit.
Die kater die het uitkotste heeft af en toe wel een haarballetje ja, dan gaat ie zo vaag kuggen en helpt een klopje op z'n rug inderdaad. Dan valt het net even anders en kan die het wegslikken. Verder heeft hij sowieso een gevoelig maagje en is die nogal kieskeurig. Hij eet bijvoorbeeld bijna alleen maar droge brokken en heel soms een hapje blikvoer, en dan alleen met visetensrestjes moet ie meestal ook niks van weten. Slimme kat wat dat betreft
Heb je hier ook een bron van?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hier krijgt ze ook de duurdere Aldi variant. Die komt qua testen nog best goed uit de bus dus je geeft ze beter voer dan je denkt.
Kijk op de verpakking. In de blikken van 400 gram maar ook in de kuipjes staan geen granen en geen suikers. Wat in de meeste supermarkt natvoer wel zit. En dit is zeer slecht voor de tanden al die granen en suikers.quote:Op maandag 19 november 2012 19:13 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron van?
ik bedoel meer een bron dat ie als beste is getest.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:40 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Kijk op de verpakking. In de blikken van 400 gram maar ook in de kuipjes staan geen granen en geen suikers. Wat in de meeste supermarkt natvoer wel zit. En dit is zeer slecht voor de tanden al die granen en suikers.
In een aantal smaken van alexis zit wel suiker/granen dus even bij de ingrediënten kijken.
Europshopper kuipjes zijn ook goed. Niet die grote blikken. (albert heijn)
A-ras kuipjes ( te koop bij o.a emte, plus, deka)
Ik ben wel benieuwd wie getest heeft dan en waar ze op gelet hebbenquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Scheen in de consumentengids te hebben gestaan. Hoorde t ook van collega's. Heb helaas geen direct aanwijsbare bron. Ja een oude uit 2011, maar dat is ook gewoon een medemens. Tegenwoordig heet nutristar dus Alexis premium.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=9&t=102980
Het goedkoopste premium droogvoer wordt gemaakt door Saturn Petfood in Duitsland. In Nederland verkocht onder de namen Nutristar (Aldi), Daya (Dirk vd Broek, Action), en Kruidvat huismerk. En waarschijnlijk nog meer verkooppunten.
Door de Duitse Consumentenbond is dit voer beter getest dan premium merken die 2 à 3x duurder zijn (One etc.). Kan op internet geen plaatjes vinden dus daarom heb ik er zelf een gemaakt. Mijn kat lust geen blikvoer.
Prijs circa 1,99 per 750gram in foliezak
Onze poes doet t er goed op
heb vanmiddag ook ff zitten kijken. Er zit wel echt een enorm verschil in. Prijs tussen zo'n megablik en de kuipjes/zakjes.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:06 schreef Yashaaaaa het volgende:
Volgens mij heeft alleen 1 met gevogelte of kalkoen ofzo wel suikers. Die zit in een geel blik. De drie die wij nu hebben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sorry voor de crappy foto's, ff snel gemaakt met iPad.
inderdaad het verschil tussen de verpakkingen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:59 schreef WinnieWana het volgende:
Tussen die drie blikken op de foto is smaak. Er moet minimaal 4 procent van de smaak inzitten die op het etiket staat.
Of bedoel je wat is het verschil in kuipjes, blikken en zakjes natvoer bij de aldi?
quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:37 schreef senesta het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie getest heeft dan en waar ze op gelet hebben
quote:Die test van de CB is een wassen neus, veel factoren die van belang zijn, zijn geen eens meegenomen in de test. Nou is het lidmaatschap van de CB al zonde van je geld, ze kijken vaak alleen naar de buitenkant van het product, zaken als kwaliteit van de grondstoffen, duurzaamheid en innovativiteit worden eigenlijk nooit meegenomen in hun tests. Regelmatig vallen producten die door de CB als beste keus uit de bus komen door de mand. (sony TV van een paar maanden terug bij kassa, gingen massaal dood na 3 jaar, was beste koop volgens CB).
Als je enkel even de voedingswaarde lijst vergelijkt en daar een oordeel uit denkt te kunnen halen?
Katten hebben vooral behoefte aan dierlijke eiwitten, die zijn duur, heel veel duurder dan plantaardige eiwitten. In alle goedkope kattenvoeding zit slechts een fractie dierlijk eiwit, de rest komt meestal uit granen.
Daarnaast zit er veel koolhydraten in die een kat niet of nauwelijks nodig heeft. Als uw kat veel ontlasting produceert komt dit door alle onverteerde voedselresten, goede kattenvoeding levert slecht een kleine hoeveelheid ontlasting op door de goede verteerbaarheid van de voeding (lees: hoog gehalte dierlijk eiwit).
Maanden geleden had ik een proefverpakking ervan, kater heeft het een dag of drie gegeten en had beduidend meer dorst dan normaal. Had idd ook het idee dat het nogal zout is.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik geef sinds kort porta 21 graanvrij voer, maar het lijkt net of ze er niet tegen kunnen ofzo. Minder levendig als normaal en heb het idee dat het voer extreem zout is. Ze drinken mega veel. Dit allemaal sinds ze porta eten. Iemand ook deze ervaring?
probeer je het toch zelf ,je hoeft niet door te slikkenquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik geef sinds kort porta 21 graanvrij voer, maar het lijkt net of ze er niet tegen kunnen ofzo. Minder levendig als normaal en heb het idee dat het voer extreem zout is. Ze drinken mega veel. Dit allemaal sinds ze porta eten. Iemand ook deze ervaring?
Heb hier ook nog 2 kilo muizen in de vriezer liggen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:06 schreef T42 het volgende:
[..]
kuikentjes zijn niet veel meer dan eigeel
mijn 5 fretten krijgen muizen en soms als extra wat brokjes
hier heb ik een paar moeilijke eters...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb hier ook nog 2 kilo muizen in de vriezer liggen.
Dat nog naast Haaksbarf kip / konijn / eend.
Er staat wel altijd een bakje Hills kittenvoer bij maar dat is meer om te voorkomen dat hij zonder eten staat als hij z'n bordje leeg heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |