abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:06:05 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118170203
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:00 schreef senesta het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die dat bijvoeren aan katten, ook eendagskuikens, kwartels, visjes, etc :Y

Hummer krijgt wel eens een ééndagskuiken en dan komt het beest in hem boven :D

[ afbeelding ]
kuikentjes zijn niet veel meer dan eigeel ;)
mijn 5 fretten krijgen muizen en soms als extra wat brokjes
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:07:37 #27
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118170254
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:06 schreef T42 het volgende:

[..]

kuikentjes zijn niet veel meer dan eigeel ;)
mijn 5 fretten krijgen muizen en soms als extra wat brokjes
Mijn katten willen geen andere prooidiertjes eten. Dit is dus inderdaad af en toe als extraatje.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:13:38 #28
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118170462
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:07 schreef senesta het volgende:

[..]

Mijn katten willen geen andere prooidiertjes eten. Dit is dus inderdaad af en toe als extraatje.
heb wel 1 keer levende muizen gevoerd maar die bijten ze meteen dood en komen ze terug brengen naar mij -O-
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:24:03 #29
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_118170828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 13:29 schreef Trusten het volgende:

[..]

Dit voer heeft als tweede bestanddeel granen ;) just so you know

[..]

klopt :) maar in iedergeval geen concerveringsmiddelen en/of smaakverstekers en niet in grote hoeveelheden... 55% is vlees/vis... bij whiskas maar 8%
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
pi_118171314
ik voer porta 21 grainfree, goedkoop en graanvrij.
Als natvoer krijgen ze vers vlees. Meestal carnibest of bibi maar soms ook als snack iets waar ze meer hun best voor moeten doen.
high fives and stagedives
pi_118174159
Hmmm, interessant, zeker nu ik op het punt sta om voor mijn katten over te stappen van RC naar Orijen. Mijn vriendin is nogal voorstander van dat merk, o.a. vanwege het ontbreken van granen. Ik ben overigens niet ontevreden over RC hoor, daar doen ze het ook heel goed op, en ze lusten het ook graag, maar ik ben er ook zo één die ze het liefst het beste van het beste geven. Het is dat ik geen plek heb voor een diepvrieskist, anders zou ik ze ook vers vlees voeren.

Overigens zie ik nu ook in de OP staan dat Orijen minder geschikt is voor binnenkatten, mag ik vragen waarom? Ook niet in de minste plaats omdat ik al een flinke zak heb aangeschaft :') Zit trouwens nog wel dicht, daar niet van. Ik geef ze nu RC British Shorthair 34, zowel Sjors als Sjimmie vinden het lekker, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het smoesje van een hele dikke vacht voor Sjors niet meer kan gebruiken, hij is gewoon te dik :') Dus ook daarvoor zat ik er aan te denken om over te stappen op ander voer, enerzijds misschien een indoor, of dieetvariant van RC of een ander premium merk.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:49:30 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118174264
Heb je een vriendin?! :D

/off topic
The love you take is equal to the love you make.
pi_118176504
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:47 schreef Kper_Norci het volgende:
Hmmm, interessant, zeker nu ik op het punt sta om voor mijn katten over te stappen van RC naar Orijen. Mijn vriendin is nogal voorstander van dat merk, o.a. vanwege het ontbreken van granen. Ik ben overigens niet ontevreden over RC hoor, daar doen ze het ook heel goed op, en ze lusten het ook graag, maar ik ben er ook zo één die ze het liefst het beste van het beste geven. Het is dat ik geen plek heb voor een diepvrieskist, anders zou ik ze ook vers vlees voeren.

Overigens zie ik nu ook in de OP staan dat Orijen minder geschikt is voor binnenkatten, mag ik vragen waarom? Ook niet in de minste plaats omdat ik al een flinke zak heb aangeschaft :') Zit trouwens nog wel dicht, daar niet van. Ik geef ze nu RC British Shorthair 34, zowel Sjors als Sjimmie vinden het lekker, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het smoesje van een hele dikke vacht voor Sjors niet meer kan gebruiken, hij is gewoon te dik :') Dus ook daarvoor zat ik er aan te denken om over te stappen op ander voer, enerzijds misschien een indoor, of dieetvariant van RC of een ander premium merk.
Ik weet het niet zeker, maar zou denken dat ze uit Orijen veel meer energie halen dan uit brokjes met graan. En dat het niet zo geschikt is voor binnenkatten omdat ze dan misschien te dik worden. Ik merk bij onze oudste (11) dat sinds ze er voor kiest alleen vlees te eten ipv de brokjes die de hele dag onbeperkt beschikbaar zijn ze misschien al wel een kilo zwaarder is geworden, en dat is een binnen- en buitenkat. Gelukkig kon ze het hebben, ze weegt nu denk ik zo'n 4 kilo. Als ze niet buiten zou komen zou ze misschien nog wel zwaarder zijn geworden, en dan was het misschien wel wat teveel van het goede geweest.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_118176815
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:45 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker, maar zou denken dat ze uit Orijen veel meer energie halen dan uit brokjes met graan. En dat het niet zo geschikt is voor binnenkatten omdat ze dan misschien te dik worden. Ik merk bij onze oudste (11) dat sinds ze er voor kiest alleen vlees te eten ipv de brokjes die de hele dag onbeperkt beschikbaar zijn ze misschien al wel een kilo zwaarder is geworden, en dat is een binnen- en buitenkat. Gelukkig kon ze het hebben, ze weegt nu denk ik zo'n 4 kilo. Als ze niet buiten zou komen zou ze misschien nog wel zwaarder zijn geworden, en dan was het misschien wel wat teveel van het goede geweest.
Ligt dat misschien ook niet aan het feit hoeveel dat ze krijgen? Stel dat Orijen nog geconcentreerder is dan RC, en ik geef ze per dag dezelfde hoeveelheid, dan snap ik het wel idd. Maar ik zal vanavond als ik thuis ben eerst eens even op die zak Orijen kijken, wat daar allemaal op staat. Van RC geef ik ze 85 gram per dag, staat ook zo op de zak. Misschien heb ik dan van Orijen wel minder nodig. En anders maar gewoon doorgaan met RC of de indoor variant eens proberen.
pi_118176961
quote:
Overigens zie ik nu ook in de OP staan dat Orijen minder geschikt is voor binnenkatten, mag ik vragen waarom? Ook niet in de minste plaats omdat ik al een flinke zak heb aangeschaft :')
Iets met eiwitten en teveel energie...

Paar selecties uit reviews:

quote:
We zijn van mening dat Orijen minder geschikt is voor binnenkatten, onze katten zijn er beide te dik door geworden. (Terwijl we minder voeren dan de aanbevolen hoeveelheid)
pi_118177022
Ik blijf het ook lastig vinden. Vooral omdat dit onze eerste kat is.

Ze krijgt nu Alexis premium van de Aldi. Dat is iig zonder suikers en kleurstoffen. Ook een van de blikvoeren van Alexis (volgens mij wild en gevogelte) is graan en suikervrij. Die heb ik dus nu in porties ingevroren.

Zijn nu bezig aan de tweede zak, en dan is t ook op, dus misschien eens verder kijken naar minder granen.
Poepen kan mevrouw erg goed, scheppen bijna iedere dag de bak leeg en kom eik altijd wel twee hoopjes tegen en die ruiken behoorlijk :D
pi_118177101
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:55 schreef Trusten het volgende:

[..]

Iets met eiwitten en teveel energie...

Paar selecties uit reviews:

[..]

Hhhmmm. Iemand een grote zak Orijen kip kopen? :')
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:59:46 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118177127
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik blijf het ook lastig vinden. Vooral omdat dit onze eerste kat is.

Ze krijgt nu Alexis premium van de Aldi. Dat is iig zonder suikers en kleurstoffen. Ook een van de blikvoeren van Alexis (volgens mij wild en gevogelte) is graan en suikervrij. Die heb ik dus nu in porties ingevroren.

Zijn nu bezig aan de tweede zak, en dan is t ook op, dus misschien eens verder kijken naar minder granen.
Poepen kan mevrouw erg goed, scheppen bijna iedere dag de bak leeg en kom eik altijd wel twee hoopjes tegen en die ruiken behoorlijk :D
die krijgen mijn fretten als extra soms of als de muizen op zijn ;)
pi_118177271
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:52 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ligt dat misschien ook niet aan het feit hoeveel dat ze krijgen? Stel dat Orijen nog geconcentreerder is dan RC, en ik geef ze per dag dezelfde hoeveelheid, dan snap ik het wel idd. Maar ik zal vanavond als ik thuis ben eerst eens even op die zak Orijen kijken, wat daar allemaal op staat. Van RC geef ik ze 85 gram per dag, staat ook zo op de zak. Misschien heb ik dan van Orijen wel minder nodig. En anders maar gewoon doorgaan met RC of de indoor variant eens proberen.
Wat Trusten zegt :P

Ik denk dat ze als ze kleinere porties krijgen misschien best honger kunnen hebben, ondanks dat ze voldoende energie binnen krijgen en dat mensen ze dan meer gaan voeren waardoor ze dikker worden. Maar misschien moet je het gewoon eens proberen, kijken waar het schip strandt :)

Je kan trouwens de brokjes in van die activity-dingen stoppen zodat ze er voor moeten werken, dan bewegen ze wat meer. Of verstoppen door het huis zodat ze op speurtocht moeten. En ik zou als je overstapt tijdelijk een schemaatje bijhouden van hun gewicht en de hoeveelheid voer die je per dag geeft, zodat je het in de gaten kan houden als ze zwaarder worden :Y
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_118206860
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 16:59 schreef Kper_Norci het volgende:
Hhhmmm. Iemand een grote zak Orijen kip kopen? :')
Zo stellig bedoelde ik het niet hoor, je kan het uiteraard gewoon proberen maar wel in de gaten houden denk ik...
pi_118216237
Tja wat is goed voer en wat slecht. Waar je kat het goed op doet lijkt mij. Ik kijk iig wel altijd of vlees vooraan staat en niet ergens als derde of vierde ingredient.

Ik gebruik verschillende voeren door elkaar. Voor de volwassen katten is dat Smilla, Royal Canin, Hill's.
Voor de kittens voornamelijk Royal Canin omdat ik dat altijd standaard wel haal ook voor de opvangkittens.
Veel merken zonder graan geprobeerd maar ze willen het niet eten :(

Natvoer: Alexis blikken 400 gram in verschilende smaken, albert heijn merk, whiskas, smilla, bozita

Versvoer: carnibest en darf
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_118216384
Alleen de Alexis blikken waar gevogelte, kip en kalkoen inzit bevatten suikers. De rest allemaal niet. Wij hebben weer een hele bulk gehaald, kunnen we voorlopig weer mee vooruit. Ook maar gewoon weer twee zakken brokjes meegenomen van Alexis premium :)
pi_118224892
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 11:09 schreef senesta het volgende:
Bijvoorbeeld sanabelle

Maïs en gerst zijn daar het tweede en derde ingrediënt?

En ze praten zichzelf ook een beetje tegen

quote:
Zo worden voor Sanabelle uitsluitend hoogwaardige dierlijke grondstoffen, zoals gevogelte en ei gebruikt, geen diermeel.
quote:
Samenstelling: Gevogeltevleesmeel, maïs, gerst
Kan er wel een studie over gaan doen pff :P
pi_118225187
Wij hebben hier besloten om het bij Alexis voer te houden voorlopig. Ik word helemaal gek van al die tegensprekende verhalen en wat dat betreft is het echt weer "het internet". En mijn vriend wordt daardoor weer gek van mij :') Misschien dat we overstappen op een eigen merk van een dierenspeciaalzaak hier verder op, maar dat kwam dinsdag pas weer binnen (zij kopen het in bulk en verpakken het dan zelf, dus vraag me af of je dan wel de ingrediënten kan aflezen). Maar voorlopig doet ze het er gewoon goed op, en we hebben nog 2 kilo liggen dus :)
pi_118232794
Ik neem aan dat ook de dierenspeciaalzaak een verplichting heeft de inhoud kenbaar te maken.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_118233042
Gewoon brokken van de supermarkt. Al die speciale meuk vind ik maar onzin voor een kat die binnen zit.
pi_118414282
Ik ben fan van Orijen, ik geef mijn binnenkatten (Brits korthaar en een ragdoll) niks anders, en ze zijn niet dik.
Ik weeg geen porties af, ze hebben gewoon altijd brokjes staan.
pi_118421828
Hmm. Moet ik me nou schamen omdat onze katten cheap-ass brokken en blikvoer van de Aldi krijgen? (nouja, wel het duurste van de Aldi) Verder jagen ze hier op de boerderie natuurlijk ook genoeg om in hun natuurlijke vleesbehoefte te voorzien. Ze helpen hier ook mee met de vaat, als in: als ze in de buurt zijn mogen ze onze borden aflikken.
De katten die hier overleden zijn waren 20 en 17, of jonger dan een jaar en dan was het door een auto...
Kerngezond verder. Enige keer dat we naar de dierenarts hoeven is om ze te laten castreren, of als ze echt gewond zijn (zelden). Verder is er nooit iets mis.

Om nou speciaal voer voor ze kopen vind ik persoonlijk onnodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door pasopikbijt op 25-10-2012 16:28:16 ]
pi_118423712
Hier krijgt ze ook de duurdere Aldi variant. Die komt qua testen nog best goed uit de bus dus je geeft ze beter voer dan je denkt.
pi_118423803
Let goed op wat erin zit, er moet zo weinig mogelijk(liefst geen) plantaardige zooi inzitten.

Ik zelf geef alleen Royal Canin, als je dat per 10kg val het best mee.
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')