abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119426358
Mijn kater kreeg eerst RC kitten 34 en toen hij 4 maanden was RC kitten 36, en sinds vorige maand krijg hij Arden Grange: Adult Cat chicken with rice http://www.ardengrange.com/Pet-Food/adult-cat-food.asp waar hij helemaal gek van is :P en in het weekend krijg hij naast de droog voer ook een zakje RC instictive. hij is verder kern gezond volgens de DA en hij heeft genoeg energie en zijn vacht glimt als een gekke :)
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:06:37 #77
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_119431656
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:06 schreef Yashaaaaa het volgende:
Volgens mij heeft alleen 1 met gevogelte of kalkoen ofzo wel suikers. Die zit in een geel blik. De drie die wij nu hebben:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Sorry voor de crappy foto's, ff snel gemaakt met iPad.
heb vanmiddag ook ff zitten kijken. Er zit wel echt een enorm verschil in. Prijs tussen zo'n megablik en de kuipjes/zakjes.
Wat ik mij nou eigenlijk afvroeg, was wat nou eigenlijk het verschil is tussen die 3.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_119433788
Tussen die drie blikken op de foto is smaak. Er moet minimaal 4 procent van de smaak inzitten die op het etiket staat.
Of bedoel je wat is het verschil in kuipjes, blikken en zakjes natvoer bij de aldi?
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_119434566
Kuipjes en zakjes zijn wss duurder ivm verpakkingskosten
pi_119435040
Mijn kater is nogal gevoelig voor voer, gaat of snel aan de diaree of gaat spugen. Mijn andere kat was ook erg allergisch voor voer.(kreeg jeuk en kale plekken) Ik geef nu Burns, die koop ik bij zooplus, ik vind het voor zulk voer best betaalbaar. (zeker in verhouding met de Hills ZD die ik eerst gaf) Murphy doet het er in ieder geval erg goed op.
  dinsdag 20 november 2012 @ 18:35:52 #81
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_119435223
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:59 schreef WinnieWana het volgende:
Tussen die drie blikken op de foto is smaak. Er moet minimaal 4 procent van de smaak inzitten die op het etiket staat.
Of bedoel je wat is het verschil in kuipjes, blikken en zakjes natvoer bij de aldi?
inderdaad het verschil tussen de verpakkingen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_119464599
Tussen de kuipjes en blikken zit geen verschil. Is allebei pate. Alleen de kuipjes zijn dus handiger voor mensen die 1 kat hebben.
De zakjes natvoer in een doos zijn stukjes vlees in saus. Sommige katten vinden het ene lekker en de andere weer pate.
De mijne eten alleen de saus op van die brokjes in saus en de rest laten ze aankoeken, dus bij mij krijgen ze pate.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_119464902
Dat monster van mij eet echt alles, behalve lamsvlees; dat spuugt hij weer uit.
'S ochtends krijgt hij 40 gram Purina pro plan, of de in-house of de sterilized versie, en 's avonds een 33 gram vlees van Lara fitness (12 zakjes voor vier euro). Meer krijgt hij niet want dan wordt hij snel te dik.
pi_119465292
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 11:37 schreef senesta het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie getest heeft dan en waar ze op gelet hebben :@

Heeft in een ander topic gestaan met de nodige kritiek:

quote:
Die test van de CB is een wassen neus, veel factoren die van belang zijn, zijn geen eens meegenomen in de test. Nou is het lidmaatschap van de CB al zonde van je geld, ze kijken vaak alleen naar de buitenkant van het product, zaken als kwaliteit van de grondstoffen, duurzaamheid en innovativiteit worden eigenlijk nooit meegenomen in hun tests. Regelmatig vallen producten die door de CB als beste keus uit de bus komen door de mand. (sony TV van een paar maanden terug bij kassa, gingen massaal dood na 3 jaar, was beste koop volgens CB).

Als je enkel even de voedingswaarde lijst vergelijkt en daar een oordeel uit denkt te kunnen halen?
Katten hebben vooral behoefte aan dierlijke eiwitten, die zijn duur, heel veel duurder dan plantaardige eiwitten. In alle goedkope kattenvoeding zit slechts een fractie dierlijk eiwit, de rest komt meestal uit granen.
Daarnaast zit er veel koolhydraten in die een kat niet of nauwelijks nodig heeft. Als uw kat veel ontlasting produceert komt dit door alle onverteerde voedselresten, goede kattenvoeding levert slecht een kleine hoeveelheid ontlasting op door de goede verteerbaarheid van de voeding (lees: hoog gehalte dierlijk eiwit).
pi_119683371
Heeft een kat eigenlijk genoeg aan alleen droge brokken? Onze kater blieft eigenlijk geen natvoer.
pi_119686412
een van de kittens hier ging stinken van Carocroc. de ander had nergens last van.

nu proefzakjes Freitag's Best Meal geprobeerd. bevalt tot nu toe goed dus tijd voor een grotere verpakking. het is wel iets duurder dan Carocroc maar ze eten er ook veel minder van en zeuren minder om eten.
pi_123108125
Ik geef sinds kort porta 21 graanvrij voer, maar het lijkt net of ze er niet tegen kunnen ofzo. Minder levendig als normaal en heb het idee dat het voer extreem zout is. Ze drinken mega veel. Dit allemaal sinds ze porta eten. Iemand ook deze ervaring?
pi_123113912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik geef sinds kort porta 21 graanvrij voer, maar het lijkt net of ze er niet tegen kunnen ofzo. Minder levendig als normaal en heb het idee dat het voer extreem zout is. Ze drinken mega veel. Dit allemaal sinds ze porta eten. Iemand ook deze ervaring?
Maanden geleden had ik een proefverpakking ervan, kater heeft het een dag of drie gegeten en had beduidend meer dorst dan normaal. Had idd ook het idee dat het nogal zout is.
pi_123119584
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
probeer je het toch zelf ,je hoeft niet door te slikken
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_123544004
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 14:06 schreef T42 het volgende:

[..]

kuikentjes zijn niet veel meer dan eigeel ;)
mijn 5 fretten krijgen muizen en soms als extra wat brokjes
Heb hier ook nog 2 kilo muizen in de vriezer liggen.
Dat nog naast Haaksbarf kip / konijn / eend.

Er staat wel altijd een bakje Hills kittenvoer bij maar dat is meer om te voorkomen dat hij zonder eten staat als hij z'n bordje leeg heeft.
  zondag 3 maart 2013 @ 00:51:06 #91
53151 T42
Pinball Wizard
pi_123558931
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 18:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb hier ook nog 2 kilo muizen in de vriezer liggen.
Dat nog naast Haaksbarf kip / konijn / eend.

Er staat wel altijd een bakje Hills kittenvoer bij maar dat is meer om te voorkomen dat hij zonder eten staat als hij z'n bordje leeg heeft.
hier heb ik een paar moeilijke eters...
1 eet hills
1 eet aldi brokken (die wil niks anders...)
rest eet muizen en voor nood aldi brokken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')