De Royal Canin die wij voeren heeft als hoofdbestanddeel mais?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:11 schreef Rev- het volgende:
Let goed op wat erin zit, er moet zo weinig mogelijk(liefst geen) plantaardige zooi inzitten.
Ik zelf geef alleen Royal Canin, als je dat per 10kg val het best mee.
Chocolademelk is als vergif (en is echt vergif voor katten)... wees blij dat jouw poes dit heeft uitgekotst.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:02 schreef pasopikbijt het volgende:
Ach so, het valt allemaal wel mee. Als de kat ergens door moet kotsen ga ik het inderdaad niet nog eens gevenmijn huidige oudste kater had een keer wat chocola binnengekregen wat ik net niet meer op tijd had gemerkt, en zo'n 30 seconden later begon ie me toch te kotsen... Terwijl een andere kater altijd alles naar binnen werkte wat ie tegenkwam en nooit ergens last van had. Die is 17 geworden
Maargoed, Aldivoer is dus ook volgens onderzoeken heel zo slecht nog niet? Kan ik me ook wel wat bij voorstellen trouwens. Whiskas bevat geloof ik ook hartstikke veel reuk- en smaakstoffen (ja, natuurlijk vind de kat het dan lekker..). En volgens mij is het spul van de Aldi wat nuchterder wat dat betreft. Niet zo veel poespas maar gewoon eten.
Om te overleven is elke soort melk uiteindelijk goed genoeg. Maar overleven is korte termijn gedachten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:31 schreef pasopikbijt het volgende:
Is koeienmelk nou trouwens écht zo slecht voor katten? Ik vind dat mensen er altijd nogal overdreven panisch over doen. Vroeger op de boerderijen kregen de katten ook gewoon melk met wat water gemengd en volgens mij is dat helemaal niet zo erg. Ik zie bij mijn katten in ieder geval niet dat ze buikpijn krijgen oid als ze een keer melk hebben gekregen. Niet dat ik het ze regelmatig geef, bijna nooit eigenlijk, maar toch.
Die andere kater heeft toch echt vaak dingen met chocola te pakken gekregen en hij is er 17 op geworden. Sommige dieren kunnen er tegen, sommigen niet. Ik ken ook een poedel die tegen chocola kan, best bizar. Maar ik zal het ze nooit opzettelijk geven, want je weet maar nooit.quote:Op vrijdag 2 november 2012 06:30 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Chocolademelk is als vergif (en is echt vergif voor katten)... wees blij dat jouw poes dit heeft uitgekotst.
Maar er zijn meer redenen om voedsel uit te kosten; jouw poes/ kater kan zich ook te vaak hebben schoongemaakt waardoor hij teveel haar binnen heeft gekregen. Een paar haarbalsnoepjes kan hier in verlichting brengen.
Maar zonder die anti-haarbalsnoepjes zal jouw kat zo nu en dan moeten kotsen...
En jouw kat's gevoelens is meestal goed... laat hem kotsen... klop hem/haar af en toe op de schouderbladen (of er tussen in)... dan komt het meestal wel geod.
Ja een slimme kat, en zolang hij maar geen halve beker chocolademelk leeg drinkt zal het dan wel goed gaan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:18 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Die andere kater heeft toch echt vaak dingen met chocola te pakken gekregen en hij is er 17 op geworden. Sommige dieren kunnen er tegen, sommigen niet. Ik ken ook een poedel die tegen chocola kan, best bizar. Maar ik zal het ze nooit opzettelijk geven, want je weet maar nooit.
Die kater die het uitkotste heeft af en toe wel een haarballetje ja, dan gaat ie zo vaag kuggen en helpt een klopje op z'n rug inderdaad. Dan valt het net even anders en kan die het wegslikken. Verder heeft hij sowieso een gevoelig maagje en is die nogal kieskeurig. Hij eet bijvoorbeeld bijna alleen maar droge brokken en heel soms een hapje blikvoer, en dan alleen met visetensrestjes moet ie meestal ook niks van weten. Slimme kat wat dat betreft
Heb je hier ook een bron van?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hier krijgt ze ook de duurdere Aldi variant. Die komt qua testen nog best goed uit de bus dus je geeft ze beter voer dan je denkt.
Kijk op de verpakking. In de blikken van 400 gram maar ook in de kuipjes staan geen granen en geen suikers. Wat in de meeste supermarkt natvoer wel zit. En dit is zeer slecht voor de tanden al die granen en suikers.quote:Op maandag 19 november 2012 19:13 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Heb je hier ook een bron van?
ik bedoel meer een bron dat ie als beste is getest.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:40 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Kijk op de verpakking. In de blikken van 400 gram maar ook in de kuipjes staan geen granen en geen suikers. Wat in de meeste supermarkt natvoer wel zit. En dit is zeer slecht voor de tanden al die granen en suikers.
In een aantal smaken van alexis zit wel suiker/granen dus even bij de ingrediënten kijken.
Europshopper kuipjes zijn ook goed. Niet die grote blikken. (albert heijn)
A-ras kuipjes ( te koop bij o.a emte, plus, deka)
Ik ben wel benieuwd wie getest heeft dan en waar ze op gelet hebbenquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Scheen in de consumentengids te hebben gestaan. Hoorde t ook van collega's. Heb helaas geen direct aanwijsbare bron. Ja een oude uit 2011, maar dat is ook gewoon een medemens. Tegenwoordig heet nutristar dus Alexis premium.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=9&t=102980
Het goedkoopste premium droogvoer wordt gemaakt door Saturn Petfood in Duitsland. In Nederland verkocht onder de namen Nutristar (Aldi), Daya (Dirk vd Broek, Action), en Kruidvat huismerk. En waarschijnlijk nog meer verkooppunten.
Door de Duitse Consumentenbond is dit voer beter getest dan premium merken die 2 à 3x duurder zijn (One etc.). Kan op internet geen plaatjes vinden dus daarom heb ik er zelf een gemaakt. Mijn kat lust geen blikvoer.
Prijs circa 1,99 per 750gram in foliezak
Onze poes doet t er goed op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |