Waar denk je dat Omega Pharma anders voor staat?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:26 schreef karton2 het volgende:
Is er serieus een Belgisch wielerteam dat wordt gesponsord door een farmaceutisch bedrijf?
Ik geloof er geen bal van dat de huidige ploeg schoon is. Het rapport toont juist aan dat dat waarschijnlijk niet zo is omdat het doping gebruik zo goed georganiseerd is dat men niet betrapt wordt en men elkaar blijft dekken. De hele topsport is verdacht geworden en zeker de hele wielersport.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Rabobank weet echt wel dat het met de huidige Rabo ploeg fantastisch gaat en dat dat heus wel schoon is.
Het gaat er om dat de massa hun vertrouwen in het wielrennen an sich kwijt is. Daar baseert Rabo zich op, niet op de huidige Rabo ploeg.
Ik ken die teams allemaal niet joh, ben geen kenner.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:27 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Waar denk je dat Omega Pharma anders voor staat?
Lees jezelf eens in voordat je hier met domme posts komt strooien.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik geloof er geen bal van dat de huidige ploeg schoon is. Het rapport toont juist aan dat dat waarschijnlijk niet zo is omdat het doping gebruik zo goed georganiseerd is dat men niet betrapt wordt en men elkaar blijft dekken. De hele topsport is verdacht geworden en zeker de hele wielersport.
Welke weg bereden ze voor die jaren dan?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:13 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Robert Gesink stelt dat zijn generatie de rekening moet betalen voor het gebruik van doping door zijn oude collega's.
'We waren de laatste jaren juist een andere weg ingeslagen.
Ja, iedere wielrenner is altijd de eerste van een nieuwe doping-vrije generatie.:')quote:Ik denk dat ik de eerste man ben van de nieuwe generatie.
Dat heb ik gedaan en mijn mening is op dat rapport gebasseerd. Al die ploegen die nu heel hard roepen dat het schoon is vertrouw ik voor geen meter, het is de nieuwste doping truuk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:29 schreef Szura het volgende:
[..]
Lees jezelf eens in voordat je hier met domme posts komt strooien.
Helemaal schoon zal het nooit zijn, maar alleen aan de tijden die gereden worden zie je al dat het een stuk schoner is dan vroeger.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan en mijn mening is op dat rapport gebasseerd. Al die ploegen die nu heel hard roepen dat het schoon is vertrouw ik voor geen meter, het is de nieuwste doping truuk.
Qua bewijs zegt mij dat helemaal niets. De basis van het niet betrapt worden van Armstrong was volgens mij de strakke begeleiding en het medische schema van het juiste moment van gebruiken in de juiste hoeveelheden. Nu zie je allemaal teams erg "open" zijn met hun strenge begeleiding en strakke schema's maar dat is juist de basis om ook te kunnen gebruiken zonder betrapt te worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Helemaal schoon zal het nooit zijn, maar alleen aan de tijden die gereden worden zie je al dat het een stuk schoner is dan vroeger.
Niet om al te filosofisch te worden hoor, maar hoe wil jij bewijzen dat iets niet bestaat?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Qua bewijs zegt mij dat helemaal niets.
Denk je dat echt?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Rabobank weet echt wel dat het met de huidige Rabo ploeg fantastisch gaat en dat dat heus wel schoon is.
Het gaat er om dat de massa hun vertrouwen in het wielrennen an sich kwijt is. Daar baseert Rabo zich op, niet op de huidige Rabo ploeg.
De wielerliefhebbers zullen vooraan blijven staan inderdaad. De niet-liefhebbers zullen Rabobank steeds meer met doping associëren. Die niet-liefhebbers zijn uiteraard wel interessant als klant van Rabobank.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Denk je dat echt?
Of staat iedereen straks weer vooraan? De massa heeft een kort geheugen.
Dat kun je niet maar dat is niet aan de orde. Doping bestaat namelijk wel. Het probleem is dat de wielersport wel duidelijk heeft gemaakt dat men doping gebruik normaal vindt zolang men niet betrapt wordt, daarmee zijn ze volledig ongeloofwaardig geworden ook de mensen die steeds roepen dat ze schoon zijn en al hun "bewijs" dat ze daarvoor aandragen zegt dus helemaal niets. Rabobank heeft dus gelijk dat ze zich terugtrekken uit de sport en het is nu aan de profsport zelf om aktie te ondernemen. In plaats van roepen "ik" ben schoon moeten ze zorgen dat ze kunnen zeggen "wij" zijn schoon door duidelijk te maken wie niet schoon zijn, ook als dat ploeggenoten zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:40 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Niet om al te filosofisch te worden hoor, maar hoe wil jij bewijzen dat iets niet bestaat?
De mensen die vooraan staan reken ik niet eens tot de massa.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Denk je dat echt?
Of staat iedereen straks weer vooraan? De massa heeft een kort geheugen.
Idd.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welke weg bereden ze voor die jaren dan?
Ik vind dat toch wel een heel goede argumentatie van de Rabobank en het laat zien dat de stap niet alleen voort komt uit angst voor beschadiging van het merk Rabobank. Naar wat ik begrepen heb heeft ook de UCI een dubieuze rol gespeeld in het dopingprogramma van US-Postal, zolang daar niks gaat veranderen is het inderdaad niet logisch om uit te gaan van een zelfreinigend vermogen. Als zelfs de instituties verrot zijn moet er eerst schoon schip gemaakt worden, anders blijft het hopeloos. Dus renners en ploegen van nu, alle renners die tegen doping zijn althans, kom op voor je beroep en sport en eis dat er bij de UCI zaken gaan veranderen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:10 schreef borisz het volgende:
Nu de financieel directeur op radio1. Gaat alleen niet over de wielrenners zelve maar ook de verziekte instituties en dat ze er geen vertrouwen in hebben in het zelfreinigend vermogen.
Waarom zou je instappen als sponsor? De argumentatie die die financieel directeur is bikkelhard en heel fundamenteel van aard. Zolang de instituties van het wielrennen niet schoon gemaakt zijn zou ik mijn merk niet aan het wielrennen willen koppelen als ik directeur was van een bedrijf.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Op zich is het wellicht een mooi moment voor een nieuwe sponsor om in te stappen. De basis en infrastructuur is al voor je gelegd, je bent de held die het Nederlandse wielrennen redt, in een steeds schonere sport, zonder dat je je hoeft te verantwoorden voor de misstanden uit het verleden.
Aldus David Millar, een duidelijke beschuldiging naar de sponsor dat ze deel van het probleem waren en dus doping gebruik gestimuleerd zouden hebben. Millar is ook zo hypocriet als de pest. Nu wijzen met een vinger maar ook de bek dicht houden zolang mensen geld stoppen in zijn sport. Ja hoor nu zijn de jonge renners allemaal schooon want David Millar roept het, totaal ongeloofwaardig in mijn ogen. Het is het nieuwe verkooppraatje van de wielersport: nu zijn we wel goed bezig hoor het was allemaal vroeger.quote:Dear Rabobank, you were part of the problem. How dare you walk away from your young clean guys who are part of the solution. Sickening
Dan heb je denk ik een verkeerde interpretatie van hoe een zelfreinigend vermogen er uit moet zien. Als de baas van het USADA niet zo fanatiek was geweest was er niks gebeurd. Bovendien is USADA een externe partij, het is de partij die pas om de hoek komt kijken als het zelfreinigend vermogen onvoldoende gebleken is. Een zelfreinigend vermogen betekent dat de sport zelf, dus de sporters, ploegen en instituties die de sport vorm geven, in staat is bij doping of pogingen tot doping schoon schip te maken. Dat is duidelijk niet het geval gebleken, er wordt zelfs gedacht dat de UCI deel uit maakt van de dopingperikelen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:15 schreef marcodej het volgende:
Rabobank baseert zich op het rapport van de USADA en heeft geen vertrouwen in het zelfreinigend vermogen. Maar dat rapport is juist een onderdeel van dat zelfreinigend vermogen...
Hoe zie jij het zelfreinigend vermogen van een UCI dan voor je? Volgens mij hebben ze duizenden dopingtesten afgenomen, tientallen renners geschorst, titels afgenomen van betrapten etc. etc.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik een verkeerde interpretatie van hoe een zelfreinigend vermogen er uit moet zien. Als de baas van het USADA niet zo fanatiek was geweest was er niks gebeurd. Bovendien is USADA een externe partij, het is de partij die pas om de hoek komt kijken als het zelfreinigend vermogen onvoldoende gebleken is. Een zelfreinigend vermogen betekent dat de sport zelf, dus de sporters, ploegen en instituties die de sport vorm geven, in staat is bij doping of pogingen tot doping schoon schip te maken. Dat is duidelijk niet het geval gebleken, er wordt zelfs gedacht dat de UCI deel uit maakt van de dopingperikelen.
Eens.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel een heel goede argumentatie van de Rabobank en het laat zien dat de stap niet alleen voort komt uit angst voor beschadiging van het merk Rabobank. Naar wat ik begrepen heb heeft ook de UCI een dubieuze rol gespeeld in het dopingprogramma van US-Postal, zolang daar niks gaat veranderen is het inderdaad niet logisch om uit te gaan van een zelfreinigend vermogen. Als zelfs de instituties verrot zijn moet er eerst schoon schip gemaakt worden, anders blijft het hopeloos. Dus renners en ploegen van nu, alle renners die tegen doping zijn althans, kom op voor je beroep en sport en eis dat er bij de UCI zaken gaan veranderen.
De argumentatie van de financieel directeur is zo opportunistisch als de pest. Ze zijn sponsor geweest in de hoogtijdagen van de doping, toen alle zaken waar ze nu zo over vallen de gewoonste zaak van de wereld waren. En nu stoppen ze ermee, omdat uit een rapport blijkt dat het zelfreinigend vermogen 10 jaar geleden onvoldoende was? Kom op, dat is gewoon argumenten zoeken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je instappen als sponsor? De argumentatie die die financieel directeur is bikkelhard en heel fundamenteel van aard. Zolang de instituties van het wielrennen niet schoon gemaakt zijn zou ik mijn merk niet aan het wielrennen willen koppelen als ik directeur was van een bedrijf.
Hij is nog steeds erelid begreep ik. Maar een goede stap zou natuurlijk zijn om vanuit de UCI duidelijk te maken hoe de vork echt in de steel steekt. Maak duidelijk wat er gebeurd is in die tijd en welke maatregelen er genomen zijn om die situatie te voorkomen. Hoe kon bijvoorbeeld één persoon beslissen om een positieve dopingtest ongedaan te maken en wat is er veranderd dat dat nu niet meer kan. Jammer van het erelid, maar er is een fundamenteel probleem met de UCI zelf omdat uit de historie gebleken is dat we er niet vanuit kunnen gaan dat de UCI een partner is als gaat om het aanpakken van doping.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:22 schreef Hephaistos. het volgende:
Hoe zie jij het zelfreinigend vermogen van een UCI dan voor je? Volgens mij hebben ze duizenden dopingtesten afgenomen, tientallen renners geschorst, titels afgenomen van betrapten etc. etc.
De beschuldigingen uit het USADA-rapport gaan wel over 10 jaar geleden ofzo he. Hein Verbruggen is 8 jaar geleden al vertrokken.
En als er nog geen rapport lag dan zou je kunnen zeggen dat het opportunisme is op basis van slecht onderzochte gebeurtenissen. Ik vind het niet gek dat je eerst wacht op concrete bewijzen en resultaten, ook al heb je misschien zelf al wel een vermoeden dat het niet helemaal fris er aan toe gaat. Verder wordt ook niet alle sponsoring gestopt, dat vind ik ook wel een teken dat ze toch wel begaan zijn met de wielersport.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:25 schreef Hephaistos. het volgende:
De argumentatie van de financieel directeur is zo opportunistisch als de pest. Ze zijn sponsor geweest in de hoogtijdagen van de doping, toen alle zaken waar ze nu zo over vallen de gewoonste zaak van de wereld waren. En nu stoppen ze ermee, omdat uit een rapport blijkt dat het zelfreinigend vermogen 10 jaar geleden onvoldoende was? Kom op, dat is gewoon argumenten zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |